Visszaállt a szigor a Wizz Air járatain, újra keményen nézik és méricskélik a kapunál a kézicsomagokat - Budapesten. A rózsaszíneknél csak egy, különösen kicsi pakk vihető fel ingyen. Korábban a mérésre-bírságolásra szerződtetett társaság különösen bunkón végezte a munkáját, most kemények, de kedvesek. Ami persze nem csökkenti a díjat, amit ki kell fizetni pluszban. A lényeg: hiába lehet más reptereken hűtőszekrényt is átvinni ingyen, Pesten pöccre pontosan kell pakolni.
A részben blogunk által keltett khm hírverés után a Wizz Air csomagvizsgáló zsoldosai visszavettek a lendületből, de csak pár napig lehetett bármekkora kézipoggyászt a gépre vinni arra hivatkozva, hogy csak a kereke lóg ki a keretből. Úgy tűnik, stabilan beállt a szigorú, de korrekt rendszer, a legfrissebb tapasztalatunk is az, hogy a budportos lányok nagyjából kéthavi nettó átlagbért gomboltak le az utasokról, akik kis kézinek akartak betudni nagyobb csomagokat.
A kis kézi nagyjából egy jól megtömött 50 literes körüli hátizsáknak felel meg, ezt kell tudni belegyömöszölni a rózsaszín keretbe. A lányok nagyon kedvesek és udvariasak, szóval szó sincs a korábbi rémtörténetekről - síró kisgyerek gurulós bőröndkéjét kellett feladni, minősíthetetlen hangnemben kommunikáltak és vezényelték az izzadó utasokat. A kezdeti felháborodás után kialkudott engedményeket is megtartják, vagyis a kilógó kerék vagy fogantyú miatt nem büntetnek. Minden másért viszont igen, vagyis elég, ha a kis bőrönd két centivel lóg ki a keretből, jön a pluszdíj, ha az utazótáskát nem sikerül takkra lenyomni a cső szintjére, szintén.
Az igaz, hogy az utasok zöme akkora pakkokat akart felvinni kis kéziként a fedélzetre, amelyek nemhogy kilógtak, de semmilyen módon nem fértek bele a keretbe, ott ültek a tetején, miközben a gazdájuk fizetett. A büntetés nem volt két fillér, s talán különösen a bölcs takarékosságukról hírhedt skót utasoknak fájt ez igazán - meg azoknak a vendégmunkásoknak, akik ezzel megsokszorozták a költségüket.
Ez sosem lesz kicsi, bukta
A pótdíj nem tudjuk pontosan mennyi, 15 ezer forintot mondott, aki fizetett, de miután megnéztük az árlistát, az látszik, hogy hivatalosan csak 10850 forint. A Budport is rátesz valamennyi kezelési költséget, de remélhetőn nem ennyit. Helyszínen fizetendő készpénzben vagy kártyával - legalább működött a kártyaterminál, ami sokkal jobb verzió annál, mikor az utas égő fejjel rohan ATM-et keresni, mert nincs nála annyi készpénz. Azok jártak különösen rosszul, akik kifelé utaztak és kemény bőröndjük nem fért be a keretbe, hiszen nekik akár húszezer forintot is ki kell fizetniük két centi túllógásért. Kifelé mondjuk 15-öt, visszafelé pedig - noha lehet, hogy simán át tudnák hozni, máshol lazább az ellenőrzés - jobb átírni még időben a kis kézijüket nagyra - ennek díja az utazási távolság emelkedésével nő és szezonban is magasabb. A csomagos tudnivalókról itt írtunk részletesebben.
Összesen tíznél jóval több utas akadt fenn a szűrőn, a beszállítás alatt folyamatosan fizetett valaki. Az egyetlen motyó szabályra is figyeltek, mindenkivel belepakoltatták az extra kis tatyóját is a bőröndbe - ettől elég ideges is lett egy középkorú nő, de még annál is vörösebb lett volna, ha az így végeredményben elég dagadtra tömött bőröndjét a nagy keretbe is belepróbálták volna, mondván túl mély is lehet már ez a csomag. Ez végül elmaradt, amilyen komolyan vették a kis kézik túllógását, annyira nem foglalkoztak a nagyobb, fizetős kézik méreteivel. A csomagos lányok nem zavartatták magukat az időtényezőn sem, szépen végignéztek minden bőröndöt, csomagot, mit sem törődve, hogy az utolsó utas az indulási idő előtt tíz percnél hagyta el a színteret.
Ő kerék levonása után két centin szívott
Összességében elmondható: a Wizz (nevében a Budport) nagyon keményen ellenőrzi ismét a csomagméretet, kíméletlenül beszedi a büntetést, de értelmes határon belül nem szemétkedik. Még egyszer: Budapesten. Inkább mérjük le kétszer, ha új táskával megyünk, mert két centi difi több tízezer forintunkba fog kerülni.
Utolsó kommentek