FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Miért alázza meg utasait fél centi miatt a Wizz Air?

2014.11.26. 05:23 Repülős Rozi

Sokáig nem hittük, hogy utasalázásban a Wizz Air képes túlszárnyalni a Ryanairt, de legutóbb saját bőrünkön is megtapasztalhattuk, milyen az, amikor az elborult agyú poggyászmérő kisiparos mindenképp le akar húzni 45 euróval. Horrortörténetek a trehányul pakoló utasokra vadászó gátlástalan pénzbehajtókról, döntően a budapesti reptérről. Vigyázat: hiába csúszik-mászik földön az utas, 10 milliméter hiba is végzetes lehet.

Igencsak meglepődtünk, amikor egy korábbi, a Wizz és a Ryanair szolgáltatásainak részleges összehasonlításáról szóló posztunk kommentjeinek majdnem fele arról szólt, hogy mennyire gané módon bánnak az utassal a Wizz csomagszabályainak betartatói. Azt mi is tapasztaltuk, hogy mióta a nagy kézipoggyász is fizetős lett, egyre jobban megvizsgálják a motyók méreteit, de nagyon durva utasszívatásba nem botlottunk, magunk pedig mindig betartottuk a szabályokat, soha nem kerültünk büntetésközelbe. De annyi horrorsztoriról írtak az olvasók, hogy úgy döntöttünk: szemezgetünk belőlük, valamint a következő utunkon behatóan megvizsgáljuk a csomagellenőrzők munkáját. Sikerült, méghozzá közelből, nagyon kevésen múlott, hogy nem aláztak szénné és perkáltattak velünk is 45 eurót. De erről lentebb, íme néhány - ma már számunkra is teljesen hihető - elképesztő történet a kommentelőktől.

Most 1-jén repültem a Wizzel Nápolyba, nagyméretű kézipoggyászra fizettem és a bőröndömön lévő cipzárnál lévő két gumicsík miatt, ami 57,5 cm volt 56 helyett! feladatták velem 70 euroért pluszba a bőröndöm, iszonyatosan közömbösek voltak 3 rohadt picsa plusz egy srác, a srác szerint az teljesen rendben lett volna, de a picsák 5 méterről parancsolgattak, hogy most tegyem bele fordítva is, meg még egyszer meg még egyszer forgassam meg, és a vonal alatt volt na bőrönd összes oldala... csak a gumi csík ami az esőtől véd, két két oldalról ki lógott... engem a közönyük, az az undorító lekezelés, ahogy beszéltek velem, meg is rígatott.

Ez sem piskóta:

Két szemem láttára történt megalázó eset, ami szerintem borzalmas volt: egy család, ahol a gyerkőc kis színes gurulósát azért kellet kidobni (a benne lévő pár holmit meg egy plüsskutyát aztán lealázva, kézben vitték tovább a szülők), mert a becsukott húzókarja túllógott a kereten! A gyerek ezalatt önkívületben ordított, mint akit épp elszakítanak a családjától, a személyzet megsemmisítő közönye mellett. Egy másik egy szemre más sokat utazott gurulós szétcincálása (kerekeinek leszerelése) volt egy térden álló külföldi állampolgár által, aki vörös fejjel saját verejtékében fürdött a mellette álló, bánásmódtól lebénult felesége kíséretében.

 És a terminál nélküli boszorka milyen? 

A multkor a fiammal mentem és a kiscsaj a ketrecbe dugdostatta mindenki csowizzsizewise (330x440).jpgmagját és ha csak egy hangyafasznyit is kilógott 40 eurot fizettetett mindenkivel. Na az enyém pont kettő hangyafasznyival volt nagyobb merhát én mindig a Ryannal mentem jöttem,atrocitás sosem volt, nem ám mint wizzéknél. Szóval mondom a kis boszorkánynak hogy ok, és veszem elő a kártyámat,mire ő hogy nem můködik a kárthaolvasója,tehát adjak kp-t erre én hogy hát nekem olyan nincs mi
re ő hogy akkor nem repülök. Félre állított ,minden utast felengedett, mi meg ott állunk ketten utolsónak és nem tágít a kis lila kurvája. Már be is csukták az ajtókat és akkor sem enged.Persze amikor fejszámlálás van a gépen akkor látják hogy valami nincs rendben,jönnek is a reptéri dolgozók hogy mi a f. van. Elmondtam nekik ,mire az egyik dolgozó kivette a cuccost a ketrecből és mondta hogy kövessük mert ő felvisz a gépre. Ez a kis riherongy meg ki akarta rántgatni a kezéből egészen a külső ajtóig,sikítozva mint egy rossz boszorkány. Mai napig hihetetlennek tűnik,pedig ez velem történt. Miért az én hibám hogy a kártyaolvasója nem működik? Ilyen is csak Magyarországon fordulhat elő!!!

Ezekhez képest a mi sztorink egyszerű. Három éve toljuk meglehetősen gyakran ugyanazokkal a táskákkal, most azonban 40 literes hátizsákunk láttán bevillantak a kisasszony szemében a dollárjelek. Kérte, tegyük bele a ketrecbe, majdnem üres volt, hát lötyögött benne. Hanem a leghosszabb oldalon úgy tűnt, hogy a merevítő túllóg fél centivel. Való igaz, hogy erre mi megpróbáltuk értelmesen elmagyarázni, hogy most harmincadszor ellenőrzik és eddig senkinek se volt baja vele, a kis hölgy csak azt mondogatta, hogy ez túlméretes, 45 eurót tessék. Végül kicsit behajlítottuk a merevítőt, amivel már bőven a léc alatt volt a zsák, erre őnagysága végre nagy kegyesen intett: jól van, mehetnek. 

Lehet, az volt a hiba, hogy rajta maradt az előző útról a nagy kézipoggyász címke. Ha telepakoljuk, akkor nagy, eddig is így használtuk, de ha félig van, kényelmesen jó kicsinek. Nagyon kellemetlen jelenet volt, látszott, hogy egyszerű hazugságnak tartja, amikor mondtuk, hogy sokszor mentünk vele gond nélkül. Unott és kioktató volt a spinkó.

A kérdést, ami leginkább felmerül mennünk, szintén megfogalmazta már egy kommentelő:

Én is tapasztaltam a hangárban a kihelyezett munkaerő taplóságát. Csak azt nem értem, miért nem a terminálon a kapuknál ellenőrzik a poggyászméretet, ahol emberi körülmények közt lehet cselekedni? Miért kell az utasokat megalázni plusz 0,5-1 centiméterek (sokszor csak egy magasabb kerék, kilógó poggyászfül, nagyobb görbület) miatt (poggyászok, amelyeket az üzletek sokszor standard kézipoggyászként árulnak!) vajon mit számítanak ezek egy gép teherbírásában? Az is furcsa, hogy itt néhányan csak bólogatnak, hogy ez milyen rohadt jól van így... Hát nagyon nincs jól, csak sajnos ebben az országban tud működni ez a stílus, más leugatása, semmibe nézése, kioktatása, kárörvendése a másik felett. Ezért teheti meg egy alkalmazott, hogy csak azért, mert rajta van egy céges egyenruha és ki lett képezve bunkóságból, lealázhat bárkit, patthelyzetet teremtve. Én korábban pont, hogy a Wizzt preferáltam, de ezzel a torz szabályozással és viselkedéssel elvetették a sulykot. A Ryanair időközben már felismerte, hogy a parasztkodás profitvesztéssel jár, végre tettek azért, hogy javuljon valamennyire a presztizsük és ez látszik is az utasszámokban és az új gépvásárlásaikban.

Korábban valóban a Ryanair fejlesztette mesterfokra a csomagszabályszegők levadászását és büntetését, de ők ebből nagyon visszavettek. Lehet náluk még egy kis táska a nagy kézi mellett ingyen, nem is nagyon vizsgálódnak, a beszállító alkalmazottak energiáit az köti le, hogy kiszűrjék a sok nagy gurulóst, hogy sárga címkével feladassák őket - ingyen. A Wizznél viszont nagyon elburjánzott a centizős szívózás és az egyre vállalhatatlanabb hangnem. És sajnos főleg Budapesten tapasztaltuk.

Tudjuk, hogy a beszállítást nem Wizz-alkalmazottak végzik, hanem a földi kiszolgáló cég, a Malév GH. Ugyanakkor - ahogy kommentelőink jelezték - a csomagos szívatásra egy külön cég szerződött, a Budport. Persze ők is a Wizz megbízásából tevékenykednek. És újra leírjuk, hogy egyértelmű legyen: mindenki tartsa be pontosan a szabályokat és akkor elvileg nem lehet baj. De úgy gondoljuk, hogy az egészen minimális mértékben szabályt sértők vegzálása és lehúzása, a bunkó hangnem és a nagyvonalúság teljes hiánya kezd utasriasztó lenni. Mindig büszkén mondták, hogy magasabb színvonalú a szolgáltatásuk, mint a Ryanairé. Ezzel ma már egyáltalán nem tudunk egyetérteni.

Friss posztunk az igencsak zűrös cégnek tűnő pénzbehajtókról

318 komment

Címkék: Wizz Air csomagszabályok utasszívatás

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr136931387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Repülős Rozi 2014.11.27. 14:15:08

@ZX71: akkor lehet, nálad nem megy, arra írtam, hogy egy feladott jó az egész családnak nyaralásra és akkor nem kellenek a fizetős nagy kézik. ezek ára úgyis folyamatosan emelkedik a hosszabb útvonalakra.

AirFrance KLM 2014.11.27. 14:15:11

@ZX71: Lenne tobb komment is; ha szakmailag felkeszultebb lenne a bloggazda es finomitana egy kicsit a stiluson. Igy is jo, mert jokat vigyorgok a finoman fogalmazva is stupid kommenteken (tisztelet a nagyon keves kivetelnek). :)))

Repülős Rozi 2014.11.27. 14:17:17

@Pilot Topgun: sose vagyok paraszt, de egyelőre ők a szolgáltató és meg az ügyfél. ő viselje a hülyeségeimet, de meg ne próbáljon szopatni és büntetni, ha betartom a szabályokat. márpedig nálam fél centi lógás se volt, mégis bepróbálkozott.

AirFrance KLM 2014.11.27. 14:20:07

@index0123: "Gondolom az egesz kis csomag historianak ez lenne az ertelme."

Rosszul gondolod. Ket ertelme van:
1) Kompenzalni az olcson (melyen a bekerulesi koltseg alatt) eladott jgyekbol szarmazo veszteseget az mericskeleses szivatassal es
2) Mivel az utazokozonseg mas osszetetelu, mint egy legacyn, valahogy valoban kontrollalni kell a felvitt cuccok meretet es mennyiseget. (A legacyn ugyanis mindig elfer az osszes kezipoggyasz; vasarnap F70-en 100% LF mellett csuszkaltak a csomagok a fedelzeti tarolorekeszekben. Pedig aztan gurulos, laptoptaska / retikul, dutyfree volt boven.)

ZX71 2014.11.27. 14:22:06

@AirFrance KLM: Egyébként tényleg, a kommentelők néha (sokszor) kimerítik az ingyencirkusz fogalmát. A Való Világot nem nézem, a blog sokkal jobb. :)

De meg kell jegyezzem, hogy sok hasznos infóra is leltem már a blogon itt, ezért köszönet a posztolóknak. Pl. a CRL-Brügge közvetlen buszjárat megjelenéséről itt értesültem először.

ZX71 2014.11.27. 14:22:51

@Repülős Rozi: De, ment nálam; azt írtam, hogy erről az opcióról eddig nem tudtam, hogy létezik (a saját névre klikkelés).

Moser86 2014.11.27. 14:27:20

Pont mult heten szivattak igy meg a 2 eve hasznalt borondom egyszercsak nagynak bizonyult.meg a small cimke is rajta volt beletettek es lass csodat 44cm fullel!.

Bennem az a kerdes merult fel: 2 evig miert nem volt problema? Debrecenben es Londonban, nemetorszagban maskepp merik a cm-ereket?

Mernok letemre mi barmirol allitunk valamit azt igazolni kell. En nem latok azon a heggesztett alvanyos semmi fele tanusitvany hogy hivatalosan be lett vizsgalva a 42cm-rol. Ennyi erovel en is mondhatom, hogy marpedig az nem annyi.

A masik dolog a mogottem erkezonek szemmel lathatoan nagyobb volt a borondje mint 42cm, viszont British passportot szorongatot. Ja, hogy oket nem szivatjuk meg csak a honfitarsainkat? Kertem a holgyet hogy az utanam kovetkezore nem vonatkozik a szabaly . Flegman csak annyi volt a valasz 'Kerjem meg en', ja hogy te nem beszelsz angolul es az anyanyelvedsen tudsz fapofaval szivatni... na mind1 szomoru.

Tudom, hogy a munkajukat vegzik. De erzelmek nelkul?

Pilot Topgun 2014.11.27. 14:30:10

@Repülős Rozi: "sose vagyok paraszt" de "meg ne próbáljon szopatni" kicsit ellentmondást érzek. Az Air France-os kommentelővel egyet értek, fingod sincs a szakmáról és még bunkó is vagy. (Mert ugye burkoltan de ezt írta rólad!)

Basilisk Captain 2014.11.27. 14:30:37

@AirFrance KLM:
én is jókat vigyorgok a magad fajta nagyképű " jajdesokattudokarepülésről" típusú nagyarcokon ( igen, tudjuk már több ezer szektort repültél,stbstb...), akik külföldről, jelen esetben norvégból tolják az észt.
Sok okos meg azt hiszi, itt az a baj, hogy jajj 1cm, jajj 2 cm, NEM. NEm arról van szó, hanem arról, hogy amilyen stílusban előadják ezt az iqhuszár FOSportos behajtónácik... Gondolom a kommentelők nagy része nem örülne, ha a rendőr fegyvert fogna az autósra, mert nem volt bekötve az öve, és üvöltözne vele, pedig csak a szabályt tartatja be, és büntet.
@ZX71: lol, belgium ennyire tetszik? akárhányszor jártam arra a nap se sütött ki annyira fos hely. A midi környékéről nem is beszélve, kész bevándorlási tankönyvet lehetne az ottaniakról írni. Kicsit elvontnak kell lenni, hogy valaki ott akarjon élni, de amúgy peace. :)

AirFrance KLM 2014.11.27. 14:39:00

@Basilisk Captain: Kiraly, akkor kolcsonosen szorakoztatjuk egymast! Love & Peace!

ZX71 2014.11.27. 14:48:09

@Basilisk Captain: Mondjuk pont nem a Midi ragadott meg Belgiumban. :) De voltam már két sörfőzdében, pár kisebb városban is "vidéken". Hollandia ugyanígy, pl Delft vagy Gouda városát simán el tudnám képzelni lakhelyül. Mondjuk Amszterdamban nem laknék.

Egyébként, tetszik a mentalitásuk is, beszélgettem pár emberrel. A belga sör meg zseniális, no. Ugyan még csak 100 körül járok a kóstolt fajták között (a Delirium faluban csak belga sörből 1600 félét árulnak), és persze nem mind jött be, de pl egy jó lambic, vagy néhány trappista sör utánozhatatlan.

Pilot Topgun 2014.11.27. 14:49:41

Éljenek a zsidók, éljen az ELAL (tudatlan blogger kedvéért: Izraeli Állami Légitársaság)

Basilisk Captain 2014.11.27. 14:49:42

@ZX71: Hollandiában én is vidéken laknék pl Frízföldön. :)

AirFrance KLM 2014.11.27. 14:51:46

@Basilisk Captain: Oda jartam iskolaba. Csak ajanlani tudom!

ercsibe 2014.11.27. 14:54:11

@ZX71:
>>nem értem, hogy jön a hegymászás egy városnézéshez
nem városnézni megyünk :)

Basilisk Captain 2014.11.27. 14:54:38

@AirFrance KLM: én is cserediák voltam ott. Megfogott a környék. Sneek városa, és környezete.

Sárkánybőr 2014.11.27. 15:03:53

@jet set: Persze, de amíg egy holland fapados légitársaság újságja hollandul és néhány cikk angolul jelenik meg, addig a "magyar" légitársaság újságja miért nem magyarul és angolul jelenik meg? Ja, és még csak egy fél cikket sem láttam benne mondjuk Magyarországról, mint lehetséges úticélról. Külföldieknek angolul vagy oroszul, vagy bánom is én milyen nyelven... Na mindegy, engem amúgy nem a pótdíjazás dühít, hanem az, hogy a légitársaság ilyen pofátlan összeggel pótdíjaz. És még a beszállás is túl van spilázva feleslegesen. Azt hiszem, mi inkább maradunk ezentúl a holland fapadosnál. Ott nincsenek ilyen gondok. Ha nagyobb centire a kézipoggyász, de nincs 10,9 kg, akkor legfeljebb leteszik a csomagtérbe ingyen. Az én kisbőröndöm meg megy fel a csomagtartóba, vagy az ülés alá. Csak sajnálom, hogy egy légitársaság ilyen agymosottakat tud csinálni amúgy meg valószínűleg értelmes emberekből, akiknek muszáj dolgozniuk valahol, hogy megélhessenek ott, ahol a hazai szalámi az olcsó üzletben drágább, mint a sokkal többet kereső külföldieknek mondjuk egy németországi boltban. Ennyi voltam. Több szót nem is érdemel a helyzet...

Operator 2014.11.27. 15:16:34

@ZX71: Dubai mint uticél csak példa volt, a dátum is véletlenszerűen kiragadott. Egyébként ha már felhoztad, mélységesen egyetértek veled, inkább "messze Ázsia", az általad felsorolt desztinációk valamelyike, mint Dubai ennyiért...

2014.11.27. 15:17:58

Én körbejártam rengeteg táska üzletet és mindenhol megkérdeztem, hogy létezik-e Wizzair-re szabott gurulós. Mindenhol elmondták, hogy nem gyártanak ilyet sehol, csak gyerek változat van esetleg, nekem az is jó lett volna, de az asszony lebeszélt róla. :)
Egyébként már többször vittem át gond nélkül túlméretes gurulóst, de meguntam a rizikót és vettem egy éppen méretes jó fajta hátizsákot...

emzéperiksz 2014.11.27. 15:37:02

@jet set: Nem érdekel, a Wizznél is megveszem a fizetős feladós poggyászt. 32 kilóig lehet feladni. Nem fér a fejembe, hogy főleg kisgyerekes utazók miért nem adják fel, hanem hurcolnak ahányan vannak, annyi gurulósat. Egy giga bőröndöt feladnának hárman-négyen, minden cuccuk beleférne.

emzéperiksz 2014.11.27. 15:38:31

@telkoe: Ja, de a Wizzre egy heti cuccot is kéziben akarnak felvinni az utasok, nem csak egy-két napit.

ZX71 2014.11.27. 15:40:45

@ZX71: Egyébként, a "bakancslistámon" van még egy utazás, amit szeretnék megvalósítani. Végiglátogatni (és, khm, végiginni) a 6+1 trappista* kolostort. (Ebből 6 Belgiumban, 1 Hollandiában van.) Sajna ugyan a sörfőzőt kevés helyen lehet megtekinteni (tudtommal egy helyen, de esetleg megszervezve talán máshol is), de legalább kicsit körbejárni, megnézni a helyeket, és mellesleg általában mindenhol van helyi kóstolás is. Csak hogy még egy pluszpont Belgiumról.

*trappista: nonprofit módon működő kolostori sörfőzde, ahol a sörfőzés teljes folyamatára az apátok figyelnek. Bővebb info hu.wikipedia.org/wiki/Trappista_s%C3%B6r

Dr_utcai_arcos 2014.11.27. 15:45:51

@sellőlány: "...Gondolom, akkor te egy olyan pasi lehetsz, aki zsebben hordja a pénztárcáját, iratait, telefonját, útlevelét, jegyét,..." öööö, van olyan metroszexuál aki nem?? Ezeket hol szokták hordani??

ex-dr. vuk 2014.11.27. 15:51:45

@Reszelő Aladár: "fillérekért akar utazni" - baszki az arat nem mi talaljuk ki... azt meg ne mondja mar senki, hogy ha olcso akkor bunkonak kell lenni ... lehet am pont ugyanezt a gecizest kedvesen is csinalni.

egy igazi barom vagy mária 2014.11.27. 15:56:03

@ex-dr. vuk: " baszki az arat nem mi talaljuk ki..."
De akkor miért nem tetszik, hogy a méreteket ők találják ki?
Ott van, jegy ennyi. Poggyász annyi. Erre a sok ruppótlan szarrágó megpróbálja felvinni a fél háztartást, mert úgy olcsó.
Tényleg nem védem őket, de gondolom, hogy miután elmagyarázta 40 utasnak, hogy 1 centi is sok, a 41-kel már bunkó.

Basilisk Captain 2014.11.27. 15:56:47

@Repülős Rozi:
Wizz még nem küldött valami közleményt, hogy mit képzeltek magatokról, hogy ilyen cikket írtok? :-) , múltkor is írtak nektek, csak kiváncsiságból kérdezem :)

Repülős Rozi 2014.11.27. 16:09:14

@Basilisk Captain: tudtommal nem, de azt Guszti látná. Én a helyükben elgondolkodnék, főleg látva, hogy mennyien olvasták a posztot.

ex-dr. vuk 2014.11.27. 16:10:13

@egy igazi barom vagy mária: en elfogadom a mereteket is. csak az emberekkel valo banasmodot nem. akarmennyibe kerul (meg ha ingyen van is), a bunko stilus es alazas elfogadhatatlan.

Gonda István 2014.11.27. 16:10:53

1.) Már a reptér előcsarnokában van wizzes ketrec, ott ki lehet próbálni, hogy belefér-e, nem kell megvárni vele a szívatós részt.
2.) A Wizz igazán árulhatna bőröndöket, ami garantáltan kompatibilis az elvárásaival.

Dr_utcai_arcos 2014.11.27. 16:12:34

@BelAmi: "(több tízezer km-es repülőút van mögöttem!)" No! A múltkor azt írták lezuhantál a ballonnal. És milyen jól beszélsz magyarul ;)!@ercsibe: @ZX71: Lehet, nem ti fogjátok megmondani a választ, de ti emlegettétek a merevítős zsákot. No, ha még él az urban legend, akkor a kis manikűrollót elveszik az embertől. Valaki látta már mivel merevítik a hátizsákot? Nem vagyok egy túl erős ember, de ha nagy svungot veszek, szerintem orrnyergig beszakítok vele egy koponyát. Azt meg simán felengedik?

ex-dr. vuk 2014.11.27. 16:18:07

@Gonda István: ..amik remelhetoleg nem valtoznak hetente :)

Basilisk Captain 2014.11.27. 16:21:44

@Repülős Rozi: Igen, a ~70k kattintás/olvasás, az már nem kevés. Ez már nem az a kategória, hogy "áh, kit érdekel, senki nem olvassa őket."

Gonda István 2014.11.27. 16:25:45

@ex-dr. vuk: Ha ő árulná a bőröndöket, akkor legalább hosszú távra végiggondolná a méretpolitikáját. Vagy mondjuk bérbe adná a bőröndöket, és méretszűkítés esetén magától kicserélné újra.

Dr_utcai_arcos 2014.11.27. 16:29:35

@Gonda István: vagy lennének körben lecipzározható toldalékok és lehetne bővíteni vagy szűkíteni a méretet :D.

ZX71 2014.11.27. 16:32:09

@Dr_utcai_arcos: Nem tudom. De az is vicces, hogy a dutyifrí pálinka felmehet. Egy összetört üvegnél kevés veszélyesebb fegyver van.

egy igazi barom vagy mária 2014.11.27. 16:36:00

@Gonda István: Bőröndök??????
Már bocs, itt nem a KÉZIpoggyászról van szó?
Tudod, amit azért viszel, mert nem akarsz tömött zsebekkel utazni. Azok a cuccok, amiket mondjuk munkába menet is hordasz magadnál (kulcsok, iratok, telefon, egy könyv)
Nem a "belegyömöszölöm a fél hűtőt, meg a sátrat" kategória

ex-dr. vuk 2014.11.27. 16:37:20

@Gonda István: "legalább hosszú távra végiggondolná a méretpolitikáját"

Ahah, ketlem. Egyebkent is, nekik nem erdekuk, hogy ez tiszta legyen, iszonyat penz folyik be ebbol.

En amugy Easyjetter repulok mindig, azok nagyon ritkan neznek meretet.

asturianu 2014.11.27. 17:04:36

Ket kerdes mindenkihez, aki nyomja ezt a "ne utazz fapadossal" dolgot.

1. BUD-BCN utvonalat hogyan tennetek meg?
-Kozvetlenul fapadossal: 2,5 ora utazas.
-Atszallassal Zurich, Frankfurt stb : min 5 ora utazas
-Becs : autozassal egyutt ez is legalabb 5-6 ora.

2. Mi szamit fapadosnak? Ha mondjuk vesztek egy jegyet az Iberia jaratara december 22-re BUD-BCN es a codeshare miatt Vuelingel jossz(IB5513), akkor most fapadossal utaztal vagy nem?

egy igazi barom vagy mária 2014.11.27. 17:34:02

@asturianu: Wizz + large cabin bag (4200Ft)+ checked in baggage 7500 Ft?
Itt arról megy a nyekergés, hogy nem fizetik ki a 4200 Ft-ot, aztán mekkora szemetek, hogy ellenőrzik a centiket.

5perc 2014.11.27. 17:38:55

Való igaz, méltánytalan. Viszont ekzakt, nem szubjektív az elbírálás, így lehetséges hozzá alkalmazkodni.
És a checkin pultok előtt is mindig van kitéve keret, abba bele lehet próbálni, ha nem fér be, még mindig fel lehet adni emberi körülmények közt.
Más részről a 30 kilós nagybőrönd szabály meglehetősen engedékeny, egy nagyobb család teljes csomagját fel lehet benne adni előzetes csomagvásárlással kevéssel többért, mint egy túlméretes kézipoggyászt helyben.

T1GRIS 2014.11.27. 18:23:32

"Más részről a 30 kilós nagybőrönd szabály meglehetősen engedékeny"

És ebből összesen HATOT lehet feladni egy utasnak egy járatra. Az 192 kg.
Valaki esetleg a közvetlen versenytársak közül szeretne rálicitálni? Ryanair, Easy, Germanwings? Vueling? AirBerlin?
Senki?

5perc 2014.11.27. 18:38:16

@DoYouReallyWantMe:
"Csak vicces, amikor a "megoldjuk okosba" csürhe beleütközik egy olyan szabályba, amelyet kénytelen betartani."
Téged is csak a pénzedért (pénzért) szeret a asszony.

leszallopalya · https://leszallopalya.wordpress.com 2014.11.27. 20:22:28

@asturianu: "-Atszallassal Zurich, Frankfurt stb : min 5 ora utazas"
Kérdésedre nem tudok konkrétan válaszolni, de ha van rá keret és van hozzá kedv, beiktatható egy pár órás városnézés & ebéd pl Zürich belvárosában.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.11.27. 21:30:33

@Pilot Topgun: A baj csak annyi, hogy a Wizzair nyilvánvalóan törvényt sért. Jobb esetben csak a nem hitelesített mérőeszköz ketrec a baj. Pont azért, mert nem hitelesített, van mérési hibahatár.

Kicsit rosszabb esetben még rosszhiszemű is. Mert a mérési hibahatárt nem úgy kezeli, hogy ő mindenképpen szerződésszerűen akar teljesíteni, így ennnyivel nagyobb a ketrec az előírtnál... Azaz sok esetben valójában bele férne a megadott méretekbe a csomag, de...

Valamivel még rosszabb esetben súlyosan rosszhiszemű, mert a különböző helyeken lévő ketrecei sem feltétlenül teljesen egyformák. Azaz egy helyen bele próbálod, nem csak a centi segített... És később mégis fizetni kell.

Vagy ami ennél is rosszabb eset: A ketrecek kisebbek a kiírt méretnél. És ha ez a helyzet akkor onnantól kezdve akár a fogyasztó megtévesztése, akár az üzletszerűen elkövetett csalás lehetősége is felmerül. Mert ugye szándékosan csapnak be arról embereket milyen méretű a csomag / milyen mérettől jár pótdíj és ezzel plusz pénzt keresnek.

Mivel a hitelesítés hiánya, ami már önmagában is aggasztó biztosan megáll és erről a Wizzair is tudja, hogy nem tisztességes nincs okom mindenben azt feltételezni, hogy ha valószínűtlen is, mégis tisztességesek minden másban.

Mivel amit használnak az nem egy mérésre tervezett valami, így nem tudják a hibahatárt, a gyártásnál előforduló tűréshatárokat, ezért okom van feltételezni, hogy a hibahatárral nem számolnak érdemben ÉS a ketrecek mérete között eltérés lehet. (Nem csak a hőtágulás miatt, de pl. festékréteg vastagsága, gyártás kapcsán jelentkező tűréshatárok, stb) Egyszerűen azért, mert ez a viselkedésükből következik.

Ha pedig a miliméterek kapcsán is vitatkoznak, akkor felmerül a kérdés, hogy vajon mennyire akarják szűkre venni a keretet. Ha igencsak szűkre veszik és így van olyan amibe a szabályos méretű poggyász sem férne bele a fenti hibák miatt... Nos az gond. Főleg azért, mert erről esetleg tudnak is.

szita szita péntek 2014.11.27. 23:29:24

@csadeev: "... vegyen egy rendes szabványméretű böröndöt (55x40x20). ... Én vettem egy ilyet, 10 évre megoldódtak a poggyászproblémáim. "

Nem oldódtak meg.

wizzair.com/hu-HU/useful_information/baggage

"Amennyiben a kézipoggyász mérete nem haladja meg a 42 x 32 x 25 cm-t, úgy azt utasaink díjmentesen felvihetik a gépre."

szita szita péntek 2014.11.27. 23:37:34

@Válasszunk: Lenne rá egy fogadásom, hogy a ketrecek _legalább_ 3 cm-en nagyobbak, mint a minimumm poggyászméret.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.11.28. 00:19:23

@asturianu: Engedelmeddel mindkettőre válaszolok.

Egyfelől meg szeretném jegyezni azt, hogy az általad leírt adatokkal van egy kis bibi. A Bécs felé vezető út fapadossal: Reptéren töltött idő + gépen töltött idő + cél reptéren töltött idő + onnan transzfer a városközpontig ahonnan a célodhoz tudsz menni.

Ha elfogadod a fapados ajánlását, hogy 2 órával előbb legyél a reptéren, akkor nem hiszem, hogy ez 4, négy és fél óránál sokkal rövidebb lenne. Ha nem, és csak 50 perccel előbb érsz ki a reptérre akkor is 3 óra körül van. Ellenben a jelentős részében nem tudsz dolgozni. Mert éppen sorban állsz, mert éppen ott nincs helyed, stb. Ez borzasztóan sok elvesztett idő.

3 óra 2 perc alatt van kinn a Railjet.

Sok más német város felé: Euronight. Ugyan hosszú ideig tart az út, de mivel így is úgy is alszol ez a szakasz 0 idővesztesség. És onnan ICE. Svájc felé is hasonló a megoldás. Így a napodból nem sok idő veszik el, és annak jelentős részét is hasznosan tudod tölteni.

Egy kisebb csoportnál már az egyéni igényekre szabott szolgáltatást nyújtani képes charter is játszik.

Nyaralásnál pedig, ha nincs konkrét cél akkor figyeled hova tudsz jól elmenni.

A codeshare, stb. szerintem nem ennek számít. Mert ott a szerződésben nem ilyen feltételekkel szerződsz, és nem ilyen feltételeket kapsz. A véleményem szerint az ideális helyzet csomó olyan járat lenne, amelyiknek vannak "fapados" utasok az ottani feltételekkel, de akadnak olyan utasok is akik nem fapados jellegű jegyet vesznek... De ennek megfelelően jobb ülés, normális bánásmód, megfelelő garanciák (átszállásnál, járat törlésnél) sőt még normális fedélzeti kiszolgálás is jár. Szerintem az ilyen hibrid megoldásoké a jövő és ezek az ideálisak.

Igen, így nem lehet ultralowcost módra gyalog beszállítani, mert utashídhoz áll a gép... De a fapados utas minden másban megkaphatja a megszokott árat, sűrű székezést, szívatást. Akinek pedig ugyanarra a gépre más jegye van... Hát máshogy bánnak vele.

Ha rajtam múlna, akkor azt is mondanám, hogy a flotta egy kis részén megoldanám az első osztályt is. Addig lehet foglalni egy időpontra olyat, amíg az a gép akkor "szabad" így az sok helyre lenne. És senki sem szólna azért, ha a cég képviselője a fapados utastól méricskélés és kötözködés miatt kérné el a csomagot, a "first class" utastól meg azért, mert "nehogymár a jól fizető utas cipelje fel azt a nehéz csomagot a gépre".

És ha megnézed egyre több LCC kísérletezik ilyen hibrid szolgáltatással.

sellőlány 2014.11.28. 00:33:06

@Dr_utcai_arcos: oldaltáska, laptoptáska, kézitáska... Az ismerőseim többsége visz kézitáskát (főleg laptoptáskát) ha utazik.

sellőlány 2014.11.28. 00:37:19

@Gonda István: Na igen, oda kellene állítani a bérenceket és kiszűretni velük, hogy mi a szitu. Ott még ATM is van, ha cash kellene. De ott csak egy csaj áll, aki vidáman ragasztgatja a small meg a large matricákat és az ember nyugodtan megy úgy tovább, hogy akkor ez le van ellenőrizve.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.11.28. 00:40:09

@szita szita péntek: Nem tudom. Innen más megmérte és azt tapasztalta nem. A beszállításkori ketreceket nem néztem, de ugye nem csak ott van ketrec és nem úgy néz ki, mint ami nagyobb.

Ráadásul mivel a hitelesítés is hiányzik, a Wizzair nem is tudja hogy lenne korrekt ez a mérés. Nem hiszem, hogy ha a hitelesítés, mint előírás, sem jut eszükbe akkor ilyen tűréshatárt megállapítanának. Ráadásul akkor jóval ritkább lenne az ilyen vita, mert ami a méretre van tervezve az fogantyúval, kerékkel is belefér a +3 centibe, így az arra vett táskával nem lenne vita.

sellőlány 2014.11.28. 00:46:15

@egy igazi barom vagy mária: itt arról megy a nyekergés, hogy kifizeted a 4200 Ft-ot és ha bàrmilyen okból nem fér bele a keretbe a nagy kézipoggyászod, akkor egyrészt megalázó módon bánnak veled, másrészt, nemhogy bukod a 4200 Ft-ot (vissza nem kapod, beszámítani meg bem fogják a check in luggage feláras díjába), de még pofátlanul meg is sarcolnak.

Dr_utcai_arcos 2014.11.28. 00:48:10

@sellőlány: szó se volt oldaltáskáróllaptoptáskárólkézitáskáról ;). Pénztárca volt iratok és telefon ;).

Dr_utcai_arcos 2014.11.28. 00:50:55

@Válasszunk: ha kiderülne, hogy szándékosan kisebb a ketrec mint amit feltüntetnek korlátnak, nos annak beláthatatlan jogi és anyagi következményei lennének. Remélem valamelyik utasnak lesz akkora golyója, hogy ezért valami hatóság elé viszi az ügyet!

M. Péter 2014.11.28. 00:55:59

@jet set: Pl. búvárfelszerelés.

M. Péter 2014.11.28. 00:59:17

@Dr_utcai_arcos: A bmibaby-vel ez megtörtént.

sellőlány 2014.11.28. 01:03:25

@Dr_utcai_arcos: és igen, szerintem továbbra is rettenetesen igénytelen dolog mindezt beletömködni egy nadrágzsebbe (testmeleg ívesre hajlitt, szamárfüles útlevél és fényesre kopott pénztárca, lapát telefon nyamiiii)... és a mostani metrosexual skinny jeansek zsebébe nem is igazán lehet...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.11.28. 01:25:55

@Dr_utcai_arcos: Nem feltételezek ott szándékosságot, ahol az emberi hülyeség is elég. Az egyik cég kitalálja a ketrecet, a másik gyorsan lemásolja, nem akar versenyhátrányt. Amíg lazák és ez csak az utasnak segít ellenőrizni a dolgot, de a nem láthatóan túlméretes csomagból nincs balhé, addig az eszköz kb tökéletes is. Az utas is úgy ellenőriz, hogy a kilógó kerékkel, füllel, gumicsíkkal nem számolna, csak a poggyász érdemi részével. A dolog tökéletesen működik, eléri a célját, a poggyásszal való legó nem lassítja a beszállítást, nem növekszik a fordulóidő.

És gyorsan betenni a csomagot egy akkora helyre, amekkora a kabinban van erőltetés nélkül tökéletes és gyors teszt, nincs komoly munkaigénye, nem vesz el sok időt, remek. Nem kell ultra pontosnak lenni. De nem is akarnak kisebb csomagot előírni mint amire hely van, mert versenyhátrány lenne. A kabin kialakításánál is számoltak a csomagok kialakításával és vissza, az ilyen túlnyúlások nem okoztak problémát.

Főleg azért, mert mindenki azzal számol, hogy a reptéri vásárlást a reptér előírásai miatt felviheted pluszban. Irreálisan drága lenne máshogy szerződni a reptérrel.

Csakhogy az ellenőrzést akkor lehet számon kérni az alvállalkozón, ha az egzakt. És akkor tart csak vissza az ellenőrzés a csomag hegyektől, ha van szankció is. Innen kódolt a konfliktus. Meg kell védeni, meg kell magyarázni a szabályt, így kerül kiírásra a ketrecbe teljesen férjen bele magyarázat, még akkor is, ha a szerződéskor centit adnak meg és másból nem tudsz kiindulni.

A ketrecnél viszont az a baj, hogy a tűrés határt a gyártásnál úgy szabályozzák "biztos ne férjen bele nagyobb" mert aki gyártja attól is fél, ha nagyobb belefér az a gépen gondot okoz. A szerződésszerű teljesítéshez pedig az kellene, hogy a festés után (ami ugye szűkíti a ketrecet) is BIZTOSAN éppen beleférjen a megengedett méretű csomag.

Innen oda vezet a helyzet ami kialakul... Még akkor is, ha rossz.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.11.28. 02:28:50

@sellőlány: Azért nem mindegy mit, hány és milyen zsebbe... De tudod alapvetően az egy kézipoggyász megfelelő zsebébe sok minden belefér. Sőt elárulok valamit: Szerintem a 2 kézipoggyásszal sincs feltétlenül gond. Csak viszel magaddal egy nagyobb szatyrot is benne.

Ha a két poggyász együtt, a nagy szatyorba belepakolva belefér a agy kézipoggyász méretébe, akkor egyszerű a dolgod: Amikor szólnak, akkor jelzed, hogy tudod, te csak kivetted őket most az engedélyezett méretű poggyászból. Azért hozod a nagy szatyrot, hogy abba belerakva a két táskát csak egy poggyászod legyen. Azzal együtt is belefér a jegyedbe. De így kényelmesebb hordani ÉS mivel kisebb csomagot kell felraknod, gyorsabban mehet a beszállítás ami nekik jó. De azt el kell tudni fogadni, hogy az össz térfogat annyi amit még gyorsan el lehet helyezni....

sellőlány 2014.11.28. 08:49:44

@Válasszunk: Én ennél egy sokkal egyszerűbb megoldást választottam. Elkerülendő a szürreális utazási feltételeket (és ezt nem győzöm újra és újra hangsúlyozni: melyeket CSAK és kizárólag a Wizzair alkalmaz jelenleg) nem utazom a Wizz-zel. Ez éves szinten kb. 10-12 o/v fapados utat jelent (a többi útra a desztinációk miatt kereskedelmi légitársaságokkal utazom). Én csepp vagyok a tengerben, de ha ezt többezer utas gondolja így, jelentős kiesést okoz, és bizonyára előbb-utóbb változtatni fognak.

sellőlány 2014.11.28. 09:03:31

@sellőlány: Ja és hogy értsd a problémámat, nekem az volt a gondom, hogy;
ha már fizettetnek a "nagy" kézipoggyászért A, mi a fenének nem lehet még egy kis méretűt felvinni (ami teljesen logikus lenne) B, ha egyszer már fizettetnek, ne alázzák meg az embert (amit akkor SE lehetne, ha ingyen lenne ez a szolgáltatás). Legközelebb próbálj meg bezacskózni egy szabványméretű gurulóst, és tapasztald meg, min fogsz keresztül menni.

sellőlány 2014.11.28. 09:09:17

@sellőlány: szabványméretű "nagy" kézi gurulóst + egy kb. 30x20x15-ös női táskát

telkoe 2014.11.28. 10:46:19

@Dr_utcai_arcos: ha kiderülne, hogy szándékosan kisebb a ketrec mint amit feltüntetnek korlátnak, nos annak beláthatatlan jogi és anyagi következményei lennének.

A belathatatlan jogi es anyagi kovetkezmeny egy birsag a nem hitelesitett meroeszkozert + a uj meroeszkoz legyartasa es hitelesitese. Egyebkent a sok panaszos csak nyig az interneten, es egyik sem eleg tokos utana menni es rajuk ugrasztani egy ellenorzest.

asturianu 2014.11.28. 11:14:46

@Válasszunk: Felreertettel. Arra gondoltam, Becsbol repulni Barcelonaba nem fapadossal. A leveled tovabbi reszevel teljesen egyetertek. Becsbe en sem repulnek, en is inkabb dolgoznek a vonaton. Es a Vueling is csinalja azt, hogy fenntart nehany szeket elol, van egy fuggony elvalasztonak es az mar masik kategoria.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.11.29. 22:02:58

@asturianu: Igaz, a BUD BCN-t nem néztem, csak a többi várost, figyelmetlen voltam. Ebben némileg az is benne van, hogy 3 betűs IATA kódokat nem szoktam használni. A szép 4 betűs ICAO az amit megszoktam.

Az a baj, hogy ahogy én szervezném az nehezen másolható megoldás, elsősorban azért, mert én ismeretségi körön belül keresnék megoldást. Neked viszont kisebb gépekkel (akár 8-10 személyes gépekkel) is dolgozó charter jut eszembe.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.11.29. 22:15:46

@sellőlány: Én se repülök velük. Bár más megfontolásból. Nem akarok nagyon bele menni... De ugye olyan társaságon belül ahol a "ami egészségügy alkalmassági nélkül meglehet vizsga megvan, ha repülünk az meg tanulás" alapon éppen csak nem lehet pilótától, az ATPL-lel és saját 8 személyes géppel rendelkező emberig minden van... A baráti társaság közös útjai szervezésénél valahogy az "összedobjuk a költségeket" megoldás szokott a nyerő lenni. És valami csoda folytán felülről is megnézzük a várost.

Nos, ilyen utak során is szigorúan oda kell figyelni a csomagra (a gép tömegközéppontja miatt például).

Thomassus 2014.11.30. 08:14:16

Én is pórul jártam velük. De a Wizz legnagyobb szivatása nem ez.

Bemész, majd megdöbbenve tapasztalod, hogy a normál méretű poggyászod idefelé jövet még jó volt, de visszafelé már ki tudja miért, ugyan annak a táskának a kerete hirtelen megnőtt, nagyobb lett. Nem érted a dolgot, de időd sincs rá, mert a fiatal kollegina, könyörtelen, és neki pénz kell. Próbálod odaadni a kártyádat, de ő csak ingatja a fejét: neki kp kell!
És természetesen a Wizz szarik arra, hogy visszajárót tudjon adni neked. Elküld a terminál másik végére váltani a pénzváltóba, ott leb...nak, hogy mit képzel már megint magáról a Wizz, mert ők nem pénzváltók. Ekkor te vagy kénytelen magyarázkodni és pironkodni.
Majd nagy nehezem megesik a szívük rajtad, túl vagy a pénzváltáson, rohansz vissza, ahol a kollegina úgy néz rád, mint aki most lát téged először és gondosan megvárat, mert fiatal, 20 éves olasz srácokkal kell éppen kokettálnia és az fontosabb, mint te vagy. Te ráérsz, te nem számítasz.... Te csak várjál. Persze félreállít, mint ahogy azt a rossz kisiskolással tette azt anno a tanárnéni.
Azután túl vagy a nehezén, kifizetted a büntetést, végre túl vagy az ellenőrzésen is és végre leülsz megpihenni egy kicsit.
Ülsz, megpihensz és megpróbálsz lehiggadni egy kicsit, lerázni magadról a megaláztatást. Körülnézel végre és? A Duty Free... Tele olcsóbbnál olcsóbb dolgokkal!
És persze nem tudsz ellenállni. Mert a család vár, és mégis... ajándékkal meglepni szeretteidet mindenkinek öröm. Úgyhogy vásárolsz boldogan. Ott fogod a kezedben a szatyrot és már alig várod, hogy felszállhass a repülőre, mert már számolod a perceket, hogy mikor látod megint újra a szeretteidet.
És akkor jön a kapu előtti, utolsó check... "Akinek szatyra van, tegye el, mert nem engedjük föl a repülőre, csak külön dij ellenében"
Pfffff.... És te próbálod belegyömöszölni a táskádba, de úgy, hogy még beleférjen a méretbe, mert akkor ismét csak fizetned kell. És izzadsz, és ideges vagy már megint, és már kezded megbánni az egész utazásodat.
És aztán gondolkozol, hogy hol a francban van feltüntetve, hogy tilos vásárolni a Wizz utasainak a Duty Free-ben? Vagy jutalékot kap a reptér is a szívatás után a Wizz-től?
És odaérsz a kezedben a szatyorral a kapuhoz. Nézel rájuk, nagy kutya szemekkel, hátha megesik a szívük rajtad. De csak faarc... Néznek rád, hogy fizess. De én már fizettem kint! - mondod. És most megint????
Próbálsz érvelni, de hiába, mert kiszolgáltatott vagy és tudod, hogy várnak rád odahaza és... Elszakad a cérna, elkezdesz balhézni: HAZA AKAROK MENNI VÉGRE!!!! Csak hagyjanak már békén! Ok-ok... Soha nem utazok Önökkel. Tudom, hogy ez a céljuk... Csak most az egszer engedjenek felszállni!!!!! Nem értik meg, hogy nem tudom eltenni? Mit akarnak még tőlem? Lassan annyi pénzt akasztanak le, hogy simán jöhettem volna Business Class-on is!
De ők csak néznek, és mondják: "ne tartsa fel a sort"
A k...va anyátokat! Szatyorral a kezemben nem engedtek föl???!!!
Odavágod nekik a szatyrot! Ez a bajotok????!!!! Ez kell nektek???!!! Akkor egyétek meg a büdös szatyrotokat!
És káromkodva próbálod belegyömöszölni a zsebedbe az ajándékot, amit szeretteidnek vettél, és látszik az arcodon, hogy ha még egy szót mernek szólni hozzád a Wizz-es kollégák, hogy a zsebedbe nem teheted, akkor itt vérontás lesz hamarosan.
És aztán összegyűröd a szépen becsomagolt ajándékot - nem baj! A feleségednek nem a csomagolás a legfontosabb, hanem Te... Túl vagy a nehezén és végre ülsz a gépen.
Megérkezel. Hazaértél! Ott áll Ő, akit annyira szeretsz és akivel alig vártad már a viszontlátás örömét.
Megöleled, a karodba zárod és boldog vagy.
Hazaértél végre...
Hulla fáradt vagy, mert idegileg kimerített az utazás és egyébként is éjjel értek haza. És otthon megpróbálod kinyitni a bőröndödet, de nem tudod. Látod, hogy egy-két helyen az eddig egyszer használt bőröndöd meg van sérülve, és: nem találod a cipzárt! Mi?! Hol van? Basszus! Ezek letépték az összes cipzáromat! Hol vannak a mini lakatok amiket rátettem???!!!! Talán bele is nyúltak???!!! Na neeeeee! Ezt már nem úszhatja meg a Wizz! És újra elkezdesz őrjöngeni! Oda a családi idill, mert feleséged nem tudja miért rohangálsz éjjel a lakásban ordibálva, és szidva a légitársaságot!
Aztán irsz egy felháborodott levelet a cégnek.
És mi a cég válasza? Bocsánatot kérnek?
Természetesen... Nem!
Persze megkérdezik, hogy hol van a xxx számú formanyomtatvány, amit a kollégáktól kellett volna elkérned hajnali 00.00-01.00 között, miközben rohantatok, hogy a vonatot elérjétek.
Mikor? Kivel? Hajnalban? A kijáratnál ott annak a kollégák? Honnan tudtam volna ezt a nyomtatványt összeszedni??? Az sem számít, hogy amikor nem pénzbehajtásról van szó, egy Wizz alkalmazottal sem lehet találkozni???!!!!
Erre nem jön válasz... Nincs formanyomtatvány, nincs kártérités.

Csak fizess... (Wizess)

PannonBoy 2014.11.30. 15:49:46

Eltűnt egy blogbejegyzés...
Ez volt a linkje: fapadosinfo.blog.hu/2014/11/29/zuros_ceg_szivatja_a_csomagokkal_a_wizz_air_utasait#comment-form

Sikerült valakinek befenyíteni a blogot?

StanLee · https://newsroll.net 2014.11.30. 16:12:55

@PannonBoy: Delelott meg megvolt (utoljara 10 korul lattam), biztos szoltak nekik, hogy jobb lesz levenni. Nem egy Günter Wallraff-ok, az nem hagyna magat ilyen gyorsan befenyiteni, foleg ha igaza van.

PannonBoy 2014.11.30. 16:44:05

@StanLee: Márpedig jó lenne kiteregetni a szennyest nekik.
Botrány szagot érzek. Nem hiszem, hogy rengeteg ember ugyanazt hazudná, tehát itt nagyon durva jogsérelemről van szó.
Velem személy szerint nem történt ilyesmi, de nagyon rossz érzés azt tudni, hogy bármikor adódhat ilyen szituáció.

jet set 2014.11.30. 17:11:17

@PannonBoy:

Igen. Ez a magyar valóság, a maffiának mindig igaza van.

sellőlány 2014.11.30. 22:45:51

@PannonBoy: Remélem, nem marad homályban a bejegyzés! Ha leleplező jellegű és az igazságtartalma közérdekű, érdemes tovább passzolni az indexnek vagy a pesti sracok, atlatszo blogoknak a témát. Ők elég felkészültek jogilag is, nem rettennek meg egy-két fenyegetéstől vagy ügyvédi felszólítástól.

Repülős Rozi 2014.12.01. 09:38:15

Friss: kirúgta a Wizz a Budportot! Lesz persze külön poszt róla.

Basilisk Captain 2014.12.01. 09:49:27

@Repülős Rozi: Igen!.
és ez nektek is köszönhető! . Köszi! :-)
gyakorlatban kiváncsi vagyok mit jelent ez. :)

sellőlány 2014.12.01. 10:06:35

@Repülős Rozi: Rozi ez nagyon jó hír! :-) Egységben az erő!

StanLee · https://newsroll.net 2014.12.01. 10:15:28

@Repülős Rozi: OMG, respect! Mar azt hittem, hogy Mo-n nem lehet valtoztatni a dolgok meneten!

Basilisk Captain 2014.12.01. 10:18:05

@StanLee: ezek után kínos lett volna, ha minden marad a régiben.

sellőlány 2014.12.01. 10:27:57

@Basilisk Captain: Kíváncsi vagyok, hányan fogják őket sajnálni, akik itt ennek a rendszernek a védelmére keltek...
És arra még kíváncsibb leszek, mit lép a Wizz és mik lesznek a változások!

Pilot Topgun 2014.12.01. 11:16:19

@Basilisk Captain: Na végül kiderül, hogy a Wizz Air egy jellemtelen szar légitársaság most szépen kifarol a budport mellől.

Té2 2014.12.01. 11:25:55

@Pilot Topgun: A hozzászólásaidból látszik, hogy a Budport oldalán állsz. Nincs is ezzel semmi baj (bár a stílusod már-már klasszikusan budportos, ezen csiszolhatnál kicsit), de éppen neked kéne megértened, hogy ez nem etika kérdése a Wizz Airtől.
A Budport üzleti megfontolásból tette az utasokkal azt amit tett, a maximalizálható haszon érdekében. A Wizz ugyanezt csinálja - veletek.

Reszelő Aladár 2014.12.01. 11:50:57

Ebből is látszik, hogy szükség van ilyen posztokra, nem rinyálni kell hanem a tényeket leírni. Ha egy cég ügyel az imidzsre, akkor ilyenek nem férnek bele.
Szép munka!

Moser86 2014.12.01. 14:34:00

@Válasszunk: En is pontosan ezt mondtam a kommentemben. :)
Teljesen egyet ertek veled.

PannonBoy 2014.12.01. 15:52:06

Most láttam a kommentek között a jó hírt. Hurrá!

Lena2 2014.12.02. 00:38:16

Mos tervezünk utazni, még jó, hogy elolvastam az itt leírtakat, mert így egyértelmű, hogy csaló bandával nem utazunk, és aki létezik összes barátom, ismerősöm, azoknak minden elküldtem ezt a hasznos postot! Köszönjük, mi még óvatosak voltunk, így nem jártunk pórul ezzel a csaló céggel!

H.Krisz 2014.12.02. 01:23:35

@index0123: Elméletileg már az lett a "kötelező" jelleg, hogy a kisméretű ingyenest mindenképpen az ülés alá kell berakni és csak a nagy méretű mehet fel. A vicc az, hogy elvileg azért választották ketté a kézicsomagot, mert már nem fértek el a fenti tárolókban, mivel mindenki nagyméretűt vitt régen. Azonban ez nem teljesen igaz, mert én már 10 éve utazok rendszeresen évi sok alkalommal velük és régen is és most is sokan visznek fel csak egy retikült vagy egy fényképező táskát. Minden esetre régebben rugalmasak voltak abban, hogy tulajdonképpen a három méretnek az összértéke cm-ben elfogadható volt, hiszen az matematikailag ugyan akkora térfogatot foglal el a tárolóban. (persze ésszerűség határán belül) Mivel valahogy a bőrönd gyártók továbbra is össze vissza méreteket készítenek. A múltkor az egyik üzletben két táskára ugyan az volt inch-ben megadva, de lemérve az egyik 1,5 cm-vel nagyobb volt. Mindegy most változtat a Wizzair ismét és nem szabad már szarozni 1-2 cm-s eltéréseken. (persze van azért egy maximum aminél nagyobb táskát berakva a rekeszbe már nem csukódik az ajtó, azt érdemes figyelembe venni)

H.Krisz 2014.12.02. 01:39:14

@Thomassus: Egy jó tanács! Igaz pár éve még a hírekben is szerepeltek (amikor még a fapadosok a Ferihegy 1-en landoltak), hogy a földi személyzet akiknek semmi köze egyik társasághoz sem, szépen megdézsmálták az utasok bőröndjeit. Az egyik alkalommal Tunéziába ment a feleségem és a barátnője. A barátnő mindig visz magával alkoholos ajándékokat az ottani barátainak. Hát mind ellopták a bőröndjéből, még Mo-n mert utána egy magyar extra secu-s matricával ragasztották ott le, ahol a cipzár mellett felvágták. Én azóta bárhova is utazok amit feladok csomagot előtte befóliázom. Most lehet szarrágónak tartani, de én veszek egy 1 euro-s folpackot (30 méteres) aminek kb. a felét tekerem rá és soha semmim nem tűnt el. Még emellett a cipzárokat is lelakatolom. Azonban röhejesnek tartom, hogy a reptereken 8-15 euro között kérnek el a fóliázásért. (ami még ingyenes volt a 90-es években) Ráadásul sokszor hatalmas sor áll a gép előtt. így otthon 3 perces testmozgással megoldható 300 Ft-ból.
Szerencsére nekem eddig minden reklamációmat kártérítéssel honorálta a Wizzair. Igaz egyszer kitartónak kellett lennem, de megérte.

Porropo 2014.12.02. 11:30:54

@Hoppácska: Jogos, ott a pont.

Hol a határ, ha nincs határ ? Ha van határ, akkor miért nem kell betartani ? Minek szabályokat alkalmazni, ha azokat úgysem kell betartani ?

Porropo 2014.12.02. 11:35:13

@Repülős Rozi: a Budport csak a Wizz-zel tette ezt ? A többi lókosztossal nem ?

Utazólány 2015.04.15. 15:57:18

Hallottam pár horror sztorit a wizzair-ről, de amíg a saját bőrünkön nem tapasztaltuk, addig nem nagyon foglalkoztunk vele...
Többször is utaztunk már a párommal, de eddig még mindig csak az ingyenes kézipoggyászt használtuk, így nem volt semmi probléma. Legutolsó utazásunkkor hosszabb időre mentünk, így a nagyméretű kézipoggyászt fizettük (5000-5000 Ft), amit felvihettünk a gépre. Kölcsönbe kaptunk az utazásra egy bőröndöt, ami 2 cm-rel nagyobb volt, mint a megengedett 56 cm. Bepróbálkoztunk vele, hátha nem szőröznek, de a párom direkt hozott magával egy plusz táskát, vész esetére, mondván: ha nem engedik fel a 2 cm miatt a kölcsön bőröndöt, akkor átpakol a kisebb táskába. Átengedtek bennünket minden kapun, nem egy, nem két ellenőrző ponton jutottunk át a nagy bőrönddel, senki nem szólt hozzánk egy szót sem. Persze a testápolókat, naptejet, tusfürdőinket kidobatták velünk, mivel a gépre nem vihetsz fel 100 ml-nél nagyobb űrtartalmú folyadékot. Már nagy boldogan vártuk a gépet, mikor egy velünk utazó ismerős mondta, hogy hallotta, amint két Wizzair-es kolléga összesúg, és az egyik a walkie-talkieba beleszól: "lesz két fizetős! a szőke csaj és a szürke pulcsis fickó". Az utolsó csekkolási pontnál kiszúrták a párom bőröndjét, és bele kellett tennie a rózsaszín kis keretbe, amivel lemérik, hogy mehet-e a gépre. A táska simán belezuhant, minden oldalánál volt még 2-3 cm, csak a teteje lógott ki egy kicsit. Szóltak, hogy büntetés (20 ezer). A párom szép szavakkal kérlelte a lányt, aki a kapunál ellenőrizte az utasokat, hogy ne legyen már szőrös szívű, magyarok vagyunk, láthatja, hogy nem kellett beletaposni a keretbe a bőröndöt, és a teteje sem 10-20 centivel lóg ki, engedjen fel bennünket. Persze akkor a gépnek már indulni kellett volna, mindenki velünk kiabált, hogy siessünk, ránk várnak, de a büntetést nem akarták elengedni. Mellettem állt egy szőke hölgy, két táskával, ő volt a másik "fizetős". Kitalálta a wizzair-es kolléganő, hogy pakoljuk a szőke lány cuccait a párom bőröndjébe vagy az enyémbe, és akkor csak egy büntetést kell fizetni, így feleződik a büntetés ára (10-10 ezer ft). Teljesen abszurd dolognak tartom most is az ötletet, hiszen vadidegenek voltunk egymás számára, ráadásul nem is magyar volt, meg különben is, honnan tudjam mit pakol az én táskámba, aztán meg ha nálam találnak illegális dolgokat, soha nem mosom le magamról, hogy nem az én cuccaim vannak az én bőröndömben... Na mindegy, mivel egy gép várt ránk, és már a párom is feszült volt, belementünk, bepakoltunk mindent a párom bőröndjébe, ami persze pattanásig lett cuccokkal, és mivel sürgették, még a zipzárat is eltépte, ráadásul a bőröndöt kölcsönbe kaptuk, szóval tiszta röhej volt az egész, még most is felhúzom magam, ha rá gondolok... Így nem vihettük fel a gépre a bőröndöt, ami megint azért bosszantó, mert a pipere cuccainkat így feleslegesen dobták ki, és ők már akkor tudták, hogy "fizetősek" leszünk, szóval undorító és aljas dolognak tartom így utólag is. Nem a tusfürdő ára vagy valami, maga az elv... Hazafelé a rendszerben "nem találták" a nagy méretű kézipoggyászra befizetett összegünket, így visszafelé is megbüntettek bennünket, 20-20 ezer ft-ra... Magyarul 50 ezer ft-ba került a poggyászunk (plusz az előre befizetett 5-5 ezer ft), amiből akkora bőröndöt adhattunk volna fel, hogy csak na... Egy darabig biztos nem utazom velük, az fix...

Basilisk Captain 2015.04.15. 21:13:46

@Utazólány:
sajnos megismerted a budport igazi arcát.

Persze le van írva a pontos méret. De pont változtattak, és 1-2cm-n nem szőröznek, ezek szerint mégis. Nem változtak semmit....
Sajnálom ami veletek történt.

Marázi Ildikó 2015.08.24. 18:29:41

2015 július várvavárt nyaralàs..Isztambul 2 en a gyerekkel...vidáman minden ok..szálnànk fel a gépre ...wizzair nagyképű alkalmazott kiszólit..ez tutti nem fér bele a kis rekeszbe? Nézek rá.tessek direkt vettem minimal legkisebb borondot..a làny rezzenéstelen arccal 15000 lesz..pff 1 cm...a ráadas török utas 2x akkora sporttatyo belegyömöszöli..a lényeg úgy hogy mindent kipakolt belöle...a holmik a földön..ès ez megfelelt...ja kérem...egyedülláló anyaként csak úgy kiadni 15000 ..törökország ugyanez a mérce...és ott a vonal a magyar felett kb 4 cm..vel most akkor hol az igazsag???

Laptop Tv Bioptron javítás Használt bioptron lámpa · https://itechszerviz.hu/ 2018.03.12. 16:10:18

Igen, azt én is érdekesnek tartom, hogy ha 15 - ször jó volt egy bizonyos méret akkor egyszer csak miért tűnik túlméretesnek.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.03.14. 13:56:19

@Itech Laptop Szerviz: akkor jó fejek voltak
a szabályokat be kell tartani, nem pampogni

Boci13 2019.10.04. 10:14:41

Sziasztok,olvastam ezt a problémát, és gondoltam én is leírom,hogy jártunk.Október 24 én Barcelonából Budapestre utaztunk,és október 29-én vissza Barcelonába. 29-én reggel minden ellenőrzésen átmentünk,az A19 kapuhoz kellet mennünk.Én a párom a15 éves lányom,és egy spanyol család gyereke volt velünk,akinek megszerettük volna mutatni Budapest nevezetességét.Az A 19 kapunál Kb 45-50 ember állt sorba 45 perc volt a gép indulásáig.A Malévos uriember szúró próba szerint, engedte és terelte az embereket a csomag méret ellenőrzéshez.Engem és a páromat átengetek, alányomat és aspanyol barátot félre terelték a csomag méréshez. 10 perc alatt alig haladt a sor.Én bent álltam a kordon mögött és szóltam az ellenőrzét végző " úri embernek, hogy a lányom bent áll a sorba és ha ilyen lassan haladnak nem érjük el a gépet.Erre a válasz: " Az nem az én problémám,hanem az Öné". Szóhoz se jutottam. 06:05 kor szállt fel a gép. 05:55 kor ért az ellenőrzéshez a lányom és a spanyol srác.A csomagok megfeleltek, de a malévos uri ember- ezt monda: Önök már nem szállhatnak fel a gépre ,mert a gép indulás előtt 20 percel a gépen kell tartozkodni!!! És azzal a mozdullattal vissza adta az okmányokat.Én bent a lányomék kint.Nagyon ideges lettem, és mondtam neki, hogy a ti lassu és szervezetlen munkátok miatt állunk sorba, nem a mi hibánkból.Erre ő kinevetett, és azt mondta így jártunk.Kértem a nevét,nevét nem mondta meg adott egy azonosító számot, azt mondta ez a neve.Mi vissza mentünk a lányomékhoz, próbáltam az ellenőrzésen valakivel beszélni, de senki nem állt velünk sorba.Az egyik ellenőrző személy, oda szólt nekünk aki csak a végeredményre ért oda" kisebb csomaggal kellene utazni és akkkor nem lenne ilyan probléma.-- Na eddig tartott a nyugodságom, és elkeztem kiabálni vele,...... hisz a mi csomagunkal semmi probléma nem volt.A gép elszállt mi 4-en ott maradtunk.Ja és még ahogy hallottam egy spanyol család sem került sorra.Kerestük a panasz irodát, de ott semmit nem találtunk.Gyorsan vennem kellett a másnapi járatra 4 db jegyet,sikerült 398 euroért.Kész lehuzás az egész. Teljesen kiszolgáltatott vagy, nem ember modon beszélnek veled,hiányzik az intelegencia.Pedig mi vagyünk az ügyfelek,én azt tanultam,az ügyfél az első,hisz Ő fizet.A panaszomat megírtam a wizzarnak, ennyit tudtam tenni. 2 nap múlva kaptam egy emailt a Wizzartól,hogy hogy voltam elégedett az utazással kapcsolatosan :):):) A következő nap, ugyan azzal a csomagokkal,sikerült elhagyni Budapestet.Leszálltunk Barcelonába, a spanyol barátunk gyermeke megszólalt: Soha többet nem szeretnék menni Magyarországra..... Ez egy kicsit rosszul esett nekem.De sajnos neki nem a WizzarMalév alkalmazottjára volt megharagudva,hanem Magyarországra.Sajnos nálunk ilyen megtörténhet, és senki nem tesz ellene semmit.És egyben most megköszönöm a WizzarMalév-nak, köszönjük jól utaztunk, utoljára az életembe a Wizzarral. Szép napot sziasztok.
süti beállítások módosítása