Sokáig nem hittük, hogy utasalázásban a Wizz Air képes túlszárnyalni a Ryanairt, de legutóbb saját bőrünkön is megtapasztalhattuk, milyen az, amikor az elborult agyú poggyászmérő kisiparos mindenképp le akar húzni 45 euróval. Horrortörténetek a trehányul pakoló utasokra vadászó gátlástalan pénzbehajtókról, döntően a budapesti reptérről. Vigyázat: hiába csúszik-mászik földön az utas, 10 milliméter hiba is végzetes lehet.
Igencsak meglepődtünk, amikor egy korábbi, a Wizz és a Ryanair szolgáltatásainak részleges összehasonlításáról szóló posztunk kommentjeinek majdnem fele arról szólt, hogy mennyire gané módon bánnak az utassal a Wizz csomagszabályainak betartatói. Azt mi is tapasztaltuk, hogy mióta a nagy kézipoggyász is fizetős lett, egyre jobban megvizsgálják a motyók méreteit, de nagyon durva utasszívatásba nem botlottunk, magunk pedig mindig betartottuk a szabályokat, soha nem kerültünk büntetésközelbe. De annyi horrorsztoriról írtak az olvasók, hogy úgy döntöttünk: szemezgetünk belőlük, valamint a következő utunkon behatóan megvizsgáljuk a csomagellenőrzők munkáját. Sikerült, méghozzá közelből, nagyon kevésen múlott, hogy nem aláztak szénné és perkáltattak velünk is 45 eurót. De erről lentebb, íme néhány - ma már számunkra is teljesen hihető - elképesztő történet a kommentelőktől.
Most 1-jén repültem a Wizzel Nápolyba, nagyméretű kézipoggyászra fizettem és a bőröndömön lévő cipzárnál lévő két gumicsík miatt, ami 57,5 cm volt 56 helyett! feladatták velem 70 euroért pluszba a bőröndöm, iszonyatosan közömbösek voltak 3 rohadt picsa plusz egy srác, a srác szerint az teljesen rendben lett volna, de a picsák 5 méterről parancsolgattak, hogy most tegyem bele fordítva is, meg még egyszer meg még egyszer forgassam meg, és a vonal alatt volt na bőrönd összes oldala... csak a gumi csík ami az esőtől véd, két két oldalról ki lógott... engem a közönyük, az az undorító lekezelés, ahogy beszéltek velem, meg is rígatott.
Ez sem piskóta:
Két szemem láttára történt megalázó eset, ami szerintem borzalmas volt: egy család, ahol a gyerkőc kis színes gurulósát azért kellet kidobni (a benne lévő pár holmit meg egy plüsskutyát aztán lealázva, kézben vitték tovább a szülők), mert a becsukott húzókarja túllógott a kereten! A gyerek ezalatt önkívületben ordított, mint akit épp elszakítanak a családjától, a személyzet megsemmisítő közönye mellett. Egy másik egy szemre más sokat utazott gurulós szétcincálása (kerekeinek leszerelése) volt egy térden álló külföldi állampolgár által, aki vörös fejjel saját verejtékében fürdött a mellette álló, bánásmódtól lebénult felesége kíséretében.
És a terminál nélküli boszorka milyen?
A multkor a fiammal mentem és a kiscsaj a ketrecbe dugdostatta mindenki csomagját és ha csak egy hangyafasznyit is kilógott 40 eurot fizettetett mindenkivel. Na az enyém pont kettő hangyafasznyival volt nagyobb merhát én mindig a Ryannal mentem jöttem,atrocitás sosem volt, nem ám mint wizzéknél. Szóval mondom a kis boszorkánynak hogy ok, és veszem elő a kártyámat,mire ő hogy nem můködik a kárthaolvasója,tehát adjak kp-t erre én hogy hát nekem olyan nincs mi
re ő hogy akkor nem repülök. Félre állított ,minden utast felengedett, mi meg ott állunk ketten utolsónak és nem tágít a kis lila kurvája. Már be is csukták az ajtókat és akkor sem enged.Persze amikor fejszámlálás van a gépen akkor látják hogy valami nincs rendben,jönnek is a reptéri dolgozók hogy mi a f. van. Elmondtam nekik ,mire az egyik dolgozó kivette a cuccost a ketrecből és mondta hogy kövessük mert ő felvisz a gépre. Ez a kis riherongy meg ki akarta rántgatni a kezéből egészen a külső ajtóig,sikítozva mint egy rossz boszorkány. Mai napig hihetetlennek tűnik,pedig ez velem történt. Miért az én hibám hogy a kártyaolvasója nem működik? Ilyen is csak Magyarországon fordulhat elő!!!
Ezekhez képest a mi sztorink egyszerű. Három éve toljuk meglehetősen gyakran ugyanazokkal a táskákkal, most azonban 40 literes hátizsákunk láttán bevillantak a kisasszony szemében a dollárjelek. Kérte, tegyük bele a ketrecbe, majdnem üres volt, hát lötyögött benne. Hanem a leghosszabb oldalon úgy tűnt, hogy a merevítő túllóg fél centivel. Való igaz, hogy erre mi megpróbáltuk értelmesen elmagyarázni, hogy most harmincadszor ellenőrzik és eddig senkinek se volt baja vele, a kis hölgy csak azt mondogatta, hogy ez túlméretes, 45 eurót tessék. Végül kicsit behajlítottuk a merevítőt, amivel már bőven a léc alatt volt a zsák, erre őnagysága végre nagy kegyesen intett: jól van, mehetnek.
Lehet, az volt a hiba, hogy rajta maradt az előző útról a nagy kézipoggyász címke. Ha telepakoljuk, akkor nagy, eddig is így használtuk, de ha félig van, kényelmesen jó kicsinek. Nagyon kellemetlen jelenet volt, látszott, hogy egyszerű hazugságnak tartja, amikor mondtuk, hogy sokszor mentünk vele gond nélkül. Unott és kioktató volt a spinkó.
A kérdést, ami leginkább felmerül mennünk, szintén megfogalmazta már egy kommentelő:
Én is tapasztaltam a hangárban a kihelyezett munkaerő taplóságát. Csak azt nem értem, miért nem a terminálon a kapuknál ellenőrzik a poggyászméretet, ahol emberi körülmények közt lehet cselekedni? Miért kell az utasokat megalázni plusz 0,5-1 centiméterek (sokszor csak egy magasabb kerék, kilógó poggyászfül, nagyobb görbület) miatt (poggyászok, amelyeket az üzletek sokszor standard kézipoggyászként árulnak!) vajon mit számítanak ezek egy gép teherbírásában? Az is furcsa, hogy itt néhányan csak bólogatnak, hogy ez milyen rohadt jól van így... Hát nagyon nincs jól, csak sajnos ebben az országban tud működni ez a stílus, más leugatása, semmibe nézése, kioktatása, kárörvendése a másik felett. Ezért teheti meg egy alkalmazott, hogy csak azért, mert rajta van egy céges egyenruha és ki lett képezve bunkóságból, lealázhat bárkit, patthelyzetet teremtve. Én korábban pont, hogy a Wizzt preferáltam, de ezzel a torz szabályozással és viselkedéssel elvetették a sulykot. A Ryanair időközben már felismerte, hogy a parasztkodás profitvesztéssel jár, végre tettek azért, hogy javuljon valamennyire a presztizsük és ez látszik is az utasszámokban és az új gépvásárlásaikban.
Korábban valóban a Ryanair fejlesztette mesterfokra a csomagszabályszegők levadászását és büntetését, de ők ebből nagyon visszavettek. Lehet náluk még egy kis táska a nagy kézi mellett ingyen, nem is nagyon vizsgálódnak, a beszállító alkalmazottak energiáit az köti le, hogy kiszűrjék a sok nagy gurulóst, hogy sárga címkével feladassák őket - ingyen. A Wizznél viszont nagyon elburjánzott a centizős szívózás és az egyre vállalhatatlanabb hangnem. És sajnos főleg Budapesten tapasztaltuk.
Tudjuk, hogy a beszállítást nem Wizz-alkalmazottak végzik, hanem a földi kiszolgáló cég, a Malév GH. Ugyanakkor - ahogy kommentelőink jelezték - a csomagos szívatásra egy külön cég szerződött, a Budport. Persze ők is a Wizz megbízásából tevékenykednek. És újra leírjuk, hogy egyértelmű legyen: mindenki tartsa be pontosan a szabályokat és akkor elvileg nem lehet baj. De úgy gondoljuk, hogy az egészen minimális mértékben szabályt sértők vegzálása és lehúzása, a bunkó hangnem és a nagyvonalúság teljes hiánya kezd utasriasztó lenni. Mindig büszkén mondták, hogy magasabb színvonalú a szolgáltatásuk, mint a Ryanairé. Ezzel ma már egyáltalán nem tudunk egyetérteni.
Friss posztunk az igencsak zűrös cégnek tűnő pénzbehajtókról
Az utolsó 100 komment: