FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Minden tizedik utasát megbüntette a Wizz Air

2015.06.25. 07:03 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Visszaállt a szigor a Wizz Air járatain, újra keményen nézik és méricskélik a kapunál a kézicsomagokat - Budapesten. A rózsaszíneknél csak egy, különösen kicsi pakk vihető fel ingyen. Korábban a mérésre-bírságolásra szerződtetett társaság különösen bunkón végezte a munkáját, most kemények, de kedvesek. Ami persze nem csökkenti a díjat, amit ki kell fizetni pluszban. A lényeg: hiába lehet más reptereken hűtőszekrényt is átvinni ingyen, Pesten pöccre pontosan kell pakolni. 

A részben blogunk által keltett khm hírverés után a Wizz Air csomagvizsgáló zsoldosai visszavettek a lendületből, de csak pár napig lehetett bármekkora kézipoggyászt a gépre vinni arra hivatkozva, hogy csak a kereke lóg ki a keretből. Úgy tűnik, stabilan beállt a szigorú, de korrekt rendszer, a legfrissebb tapasztalatunk is az, hogy a budportos lányok nagyjából kéthavi nettó átlagbért gomboltak le az utasokról, akik kis kézinek akartak betudni nagyobb csomagokat.

A kis kézi nagyjából egy jól megtömött 50 literes körüli hátizsáknak felel meg, ezt kell tudni belegyömöszölni a rózsaszín keretbe. A lányok nagyon kedvesek és udvariasak, szóval szó sincs a korábbi rémtörténetekről - síró kisgyerek gurulós bőröndkéjét kellett feladni, minősíthetetlen hangnemben kommunikáltak és vezényelték az izzadó utasokat. A kezdeti felháborodás után kialkudott engedményeket is megtartják, vagyis a kilógó kerék vagy fogantyú miatt nem büntetnek. Minden másért viszont igen, vagyis elég, ha a kis bőrönd két centivel lóg ki a keretből, jön a pluszdíj, ha az utazótáskát nem sikerül takkra lenyomni a cső szintjére, szintén.

Az igaz, hogy az utasok zöme akkora pakkokat akart felvinni kis kéziként a fedélzetre, amelyek nemhogy kilógtak, de semmilyen módon nem fértek bele a keretbe, ott ültek a tetején, miközben a gazdájuk fizetett. A büntetés nem volt két fillér, s talán különösen a bölcs takarékosságukról hírhedt skót utasoknak fájt ez igazán - meg azoknak a vendégmunkásoknak, akik ezzel megsokszorozták a költségüket.

budport.jpg

Ez sosem lesz kicsi, bukta

A pótdíj nem tudjuk pontosan mennyi, 15 ezer forintot mondott, aki fizetett, de miután megnéztük az árlistát, az látszik, hogy hivatalosan csak 10850 forint. A Budport is rátesz valamennyi kezelési költséget, de remélhetőn nem ennyit. Helyszínen fizetendő készpénzben vagy kártyával - legalább működött a kártyaterminál, ami sokkal jobb verzió annál, mikor az utas égő fejjel rohan ATM-et keresni, mert nincs nála annyi készpénz. Azok jártak különösen rosszul, akik kifelé utaztak és kemény bőröndjük nem fért be a keretbe, hiszen nekik akár húszezer forintot is ki kell fizetniük két centi túllógásért. Kifelé mondjuk 15-öt, visszafelé pedig - noha lehet, hogy simán át tudnák hozni, máshol lazább az ellenőrzés - jobb átírni még időben a kis kézijüket nagyra - ennek díja az utazási távolság emelkedésével nő és szezonban is magasabb. A csomagos tudnivalókról itt írtunk részletesebben.

Összesen tíznél jóval több utas akadt fenn a szűrőn, a beszállítás alatt folyamatosan fizetett valaki. Az egyetlen motyó szabályra is figyeltek, mindenkivel belepakoltatták az extra kis tatyóját is a bőröndbe - ettől elég ideges is lett egy középkorú nő, de még annál is vörösebb lett volna, ha az így végeredményben elég dagadtra tömött bőröndjét a nagy keretbe is belepróbálták volna, mondván túl mély is lehet már ez a csomag. Ez végül elmaradt, amilyen komolyan vették a kis kézik túllógását, annyira nem foglalkoztak a nagyobb, fizetős kézik méreteivel. A csomagos lányok nem zavartatták magukat az időtényezőn sem, szépen végignéztek minden bőröndöt, csomagot, mit sem törődve, hogy az utolsó utas az indulási idő előtt tíz percnél hagyta el a színteret.

2centi.jpg

Ő kerék levonása után két centin szívott

Összességében elmondható: a Wizz (nevében a Budport) nagyon keményen ellenőrzi ismét a csomagméretet, kíméletlenül beszedi a büntetést, de értelmes határon belül nem szemétkedik. Még egyszer: Budapesten. Inkább mérjük le kétszer, ha új táskával megyünk, mert két centi difi több tízezer forintunkba fog kerülni.

83 komment

Címkék: poggyász csomagszabályok Budport

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr877570448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AirFrance KLM 2015.06.25. 08:51:55

Ma reggel BGO: VNO fele a kutya nem nezett semmit.
Akkora pakkokkal altak a litvanok, hogy semmilyen keretbe nem fert volna bele egyik se. Nem utaztam, csak vegigneztem az "eloadast". ;)

lacika7 2015.06.25. 08:55:41

Mert birka az utas. Ennyi a méret, oszt kész. Nekem egyetlen egyszer sem volt gondom a kézipogyóval. Sima hátizsák puposra megpakolva is belegyömöszölhető a keretbe.

Bambusznád 2015.06.25. 09:00:10

HER-en is (jún. 14.) szigorúan mindenkinek pakolni kellett a keretbe a csomagját, addig nem lehetett a kapuhoz menni.

Lehoz Tamas 2015.06.25. 09:38:56

Pontosan egy hete kommenteltem a kovetkezot az elozo wizzair-es cikkhez:
"Remeljuk az uj rendszer melle visszahozzak majd a kezipoggyasz mericskelest is milimeterre pontosan"

Ez bejott, ugyhogy mondom is a kovetkezot : a standard 2-3 ora kesest is visszavezetik majd. Persze erkezni ugy fognak majd, hogy meg veletlenul se kelljen fizetniuk karteritest, 10 perccel elobb megerkeznek majd.

zommmmmbi 2015.06.25. 10:01:50

A fapadosok jobban tennék, ha kifizethető árat kérnének a feladott csomagokért. A hely megvan a csomagtérben.

A kézipoggyász mérete érthető, hogy korlátozott, utaztam már úgy, hogy rohangáltam előre hátra, hogy hol van még egy kis hely a felső tartóban. De a Wizzair által megkövetelt max. méret nagyon kicsi, ilyen utazótáska méret sehol sem kapható.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.06.25. 11:16:09

most kerdem: szerintetek mennyi egy bud-ltn ules 'anyagkoltsege'? Mert ha belegondoltok, valahol kell penzt csinalni... a repjegy aran nehez, de ha mar be vagy csalogatva a boltba, olyankor konnyebb leszedni rolad a zset (lasd mozi popcorn tema)

szoval aki olcson repul, az tartsa be a jatekszabalyokat. Egy 8 dollaros domaint is ha elfelejtesz idoben meghosszabbitani, akkor 80 dollaros a bunti. Ez van ezt kell szeretni, vagy lehet otthon maradni :)

centenárium 2015.06.25. 11:30:13

Menjenek a jó kurva anyjukba.

Hell-Ász 2015.06.25. 12:23:48

Rájenéknek nagyon bejött, hogy visszavettek a szemétkedésből, Talán Wicc-éknek is érdemes lenne.
Kis bosszú, tudom óvodás, a fedélzeten már nem veszek semmit tőlük, feltankolok italból kajából a terminálon.

WYSIWYG 2015.06.25. 12:52:18

"A kis kézi nagyjából egy jól megtömött 50 literes körüli hátizsáknak felel meg..."
nagy magusok vagytok vagy nem megy a szamtan

calvin&hobbes 2015.06.25. 13:01:33

Oszinten szolva nekem egy kicsit felemas az egy taska szabaly. Egyreszt orulok, hogy szigoruak mert sokan visszaelnek vele, es frankon a "fajdalmas csattanoshomlok kategoria" szamomra mikor a ket harom DF nejlon tatyak meg a kabat foglalja a poggyasztert majd mikor erre rakerdeznek, fel van haborodva a tisztelt utas, hogy mar pedig a szatyorban ajandek van, o nem teszi le az ules ala, mert koszos lesz... ez a total WTF kategoria! A kabatot meg elfogadom, foleg telen, mert hat nem nagyon lehet azokat mashova tenni. Masfelol meg idegesit, mert en siman beszuszakolok mindent az ules ala/ a "puhavazu" utazotaskammal egyutt.

vwxyz 2015.06.25. 13:05:21

@Lehoz Tamas: Kevesebb nagy kézipoggyász = gyorsabb beszállás = kevesebb késés.

@WYSIWYG: 42cm*32cm*25cm = bruttó 33,6 liter. :)

Gyorgy Nagy 2015.06.25. 13:15:45

A wizz tulaj nemvéletlenűl mászkál két testörrel Baselban !

Basilisk Captain 2015.06.25. 13:19:36

@Gyorgy Nagy: milyen wizz tulajról dumálsz? Wizznek nem egy tulaja van, mert részvénytársaság....
te nyilván a vezérigazgatóról, a köcsőg váradiról pofázol.

atvitt ertelem 2015.06.25. 13:43:31

Átlag hetente repülök, nem szeretem, muszáj. Nem olyan bonyolult venni két megfelelő méretű tatyót még az elején, és azzal utazni. Tényleg, emberek, nem kell ehhez diploma. Oda van írva a méret minden hírlevélre, honlapra, beszállókártyára, vastagon kiemelve,úgyhogy nem értem a hőbörgőket.

Én fogtam egy szabócentit, besétáltam a Tescoba (de bármelyik nagyobb hiper-szuper jó, töredék áráért kapsz táskát, nem kell feltétlenül Samsonite-ot vagy más márkást venni), és lemértem a kapható összes gurulós kisbőrönd mind a három kiterjedését. Megvettem a megengedhető legnagyobbat, és évek óta azt használom. Volt vagy 6 ezer Ft.

Mióta szétszedték a Wizzairék a két méretet, előkaptam a hátizsákjaimat, lemértem, és azok közül is a legkedvezőbbel járok. Ryanéknél még mindig a gurulós játszik, a Wizzéknél meg jó szokott lenni általában minden standard, A4-es hátizsák.

Spamet nem küldünk rá (törölt) 2015.06.25. 13:45:42

@Basilisk Captain: mért köcsög? komolyan kérdem, semmi cink.

Bambusznád 2015.06.25. 13:52:20

@zommmmmbi: de kapható. Pont akkora, mint a méret, tökéletesen belecsúszik a keretbe, és hihetetlenül nagy belül:
www.himalaya-taska.hu/szabadido_utazas/utazotaska_repulore_wizzair
Mondjuk pántot kell kérni párnázottat, mert az alap szétvágja a vállad, de egyébként tökéletes a táska.

liveindreams 2015.06.25. 14:00:37

engem a Wizzair 2012-ben 50 euróra büntetett, mert ugyan a kézipottyászom befért(!) a fém keretbe, de kihúzni csak egy plusz rángatós mozdulattal lehetett, nem simán. mindez történt Rómában, én pedig ráadásul 5 hós terhes voltam, kvázi nászúton.azóta nem szépeket gondolok róluk.

Lehoz Tamas 2015.06.25. 14:14:15

@vwxyz: Az en utolso emlekem a wizzel amikor a gep kb 2 ora kesessel erkezett meg. Ettol a pillanattol kezde a kezipoggyasz merete lenyegtelen. De elvben igaz lehet amit irsz, ha nincs harc meg keresgeles a helyert akkor gyorsabban leul a kedves utas.

kovacsugynok 2015.06.25. 14:20:06

A kemény gurulós bőröndökkel az a gond, hogy azt nem te csináltatod méretre, hanem veszel valamit ami abszolút nem fér bele abba a kutyakennel rácsba. Ha már "szolgáltatást" nyújtok, akkor ne szivassam az utasokat olyasmiért is, amiről nem tehetnek. A Wiccair mondjuk megmérhetne 10-20 kisméretű gurulóbőröndöt és az alapján szabhatná a hülye feltételeit, nem pedig valami gyógyegér az íróasztal mögül előjön valami légbőlkapott számokkal. Az is érthető lenne, ha azt mondanák: "Ez a méret ami befér az ülés alá, ezért nem kell fizetni. És javasoljuk a puha táskát, hátizsákot, nem pedig a páncélozott guruló minitankokat."
Az meg szép és jó, hogy valaki kiszámolta, hogy ezek a dimenziók 33 liternek felelnek meg, de csak ha ruhát vagy folyadékot szálítasz, ugyanis egy SLR fényképezőgép meg egy laptop máris alig rendezhető el úgy hogy beférjen a kis táskád a rácsba, pedig max 5 kg a súly.
Azon kéne elgondolkodni, hogy érdemes e x pénzért egy csomó utast felbőszíteni és jövendő ügyfeleket veszíteni, vagy talán jobb lenne értelmes szabályokkal és kedves hozzáálással megtartani az ügyfeleket, hogy ne is nézzék meg a rivális cégek ajánlatait, mert itt kedvesebbek mint ott.
Ja még egy megfigyelés: mindig azokkal szúrnak ki akik nem beszélik az adott ország nyelvét, tehát ha külföldről indul a gép akkor inkább a magyarokat veszik ki a sorból, ha pedig belföldről, akkor a szerencsétlen külföldit, mert úgyse tud visszabeszélni...

vwxyz 2015.06.25. 14:20:10

@liveindreams: Ezt meséld már el, miért kellett kirángatni, ha a mérethatáron belül volt?

vajdasagi 2015.06.25. 14:22:59

@liveindreams: Igen, lehetnek ilyen kellemetlen események egy fapadosnál. Én mégis használom (sőt kedvelem) őket mert végül is mégiscsak olcsók.

Emellett erősen Wizzair-párti vagyok és Ryan-ellenes, mert az előző mégiscsak magyarok százait foglalkoztatja (lehet hogy ezreit? - ezt nem tudom). És míg a MALÉV-et mi tartottuk fel az adóinkból, a Wizzair adót fizet be. Szóval hajrá.

Amúgy: a szabály az szabály. És néha-néha van túlkapás. Lehet, hogy a Te római eseted az volt. De az esetek többségében azért nekik van igazuk, mégha néha túlzásba is viszik a szigort. Több millió utast kezeltek már ezek az évek alatt. Megint csak: hajrá Wizzair. Legyünk rá büszkék: nem olyan sok cégünk van, amely világszinten vagy legalábbis EU-szinten versenyképes. Persze nem egy Lufthansa, de hát a MÁV sem egy Deutsche Bahn ugyebár.

phaszfej 2015.06.25. 14:24:03

Csak a prolik utaznak "fapados" "légitársasággal". Úriember nem utazik, ha nem engedheti meg magának az emberi körülményeket.

Etniez 2015.06.25. 14:27:37

Aztatat nem értem, hogyan lehetséges az, hogy az utóbbi 4 évben kb, 25X repültem fapadossal és soha nem volt poggyász problémám.
Soha.

Biztos véletlen.

Etniez 2015.06.25. 14:29:16

@vajdasagi: A Ryanair is magyarokat foglalkoztat, Wizzair meg Luxemburgban fizet adót...

Csak a nevében magyar, amúgy pont olyan, mint bármelyik külföldi multi.

Etniez 2015.06.25. 14:30:07

@Etniez: Ha akarod használd, de ne ezért.

Én mindig azt választom, amelyik olcsóbb.

Kirszta 2015.06.25. 14:30:44

Sokat utazok de valóban ezzel a problémával csak Budapesten találkoztam.

Ja es ne felejtsük el ha a kézipoggyász átmegy a rostán check in előtt akkor még ne lélegezzünk fel mert beszállás előtt meg szivóznak a bádog ketrecben is a kedves utassal! Szóval ott is leméretik szúrópróba szerüen a kézitáskákat. Tehát ha valaki bent vásárol valamit az még férjen bele a kis poggyászba mert nem viheti külön szatyorban a dolgokat. Tehát akinek határeset kint a táska az max egy rágógumit vegyen bent. ;)
Láttam már sajnos a ketrecben aki e miatt fizetett.

György Balog 2015.06.25. 14:33:03

Jó tudni, akkor inkább a Ryanairrel megyünk. A francnak van kedve terrorizáltatni magát. Azt se szeretem, ha a rendőr megállít. Vagymint régen az ávósok: Érted jöttünk elvtárs, nem miattad... :-)

Etniez 2015.06.25. 14:33:51

@György Balog: Igen, én úgy vagyok vele, ha kúrogatnak a földön, akkor nem veszek semmit fent. Évekig.

bia79 2015.06.25. 14:38:42

@zommmmmbi: Tényleg felháborítóan kicsi a méret, puffogok én is rajta minden egyes csomagolásnál, de az nem igaz, hogy ne lehetne kapni ilyen méretben bármit. Pont ilyen méretű keményfedelű böröndöt árul a Tesco 5-6 ezerért. Én is náluk vettem, meglepően jó a minősége is, évente 4-5x utazom vele WizzAirrel, csak a kereke lóg ki egy centire, emiatt eddig mindig átengedtek.
A gyömöszölhető (mű)bőrtáska is jó alternatíva, abba sokkal több dolog befér, más kérdés, hogy cipelni kell, én ezért nem preferálom.

giedi prime 2015.06.25. 15:02:19

"A kis kézi nagyjából egy jól megtömött 50 literes körüli hátizsáknak felel meg, ezt kell tudni belegyömöszölni a rózsaszín keretbe"
Ez valami vicc?

Darth Revan 2015.06.25. 15:35:17

@vwxyz:

viszont az utasok szivatasa is a repcsi kesesehez vezet.

Dublinba elek, nekem csak a Ryanair jut, de nincs keses azota sem, miota bevezettek a masodik kis poggyaszt. Teny, hogy nem fer el mindenki borondje, ha teli van a gep, de szerintem hosszabb tavon kifizetodobb valamivel utasbaratabb politikat folytatni (nem veletlenul lepte ezt meg a Ryanair is)

Pálinka-fan 2015.06.25. 15:43:24

Hallottam olyan sztorit is, hogy a kutyaketrec eltérő méretű volt Pesten és a célállomáson (itt befért a kisbőrönd, ott nem). Ezt a gyakrabban utazók esetleg csekkolhatnák és lehetne belőle cikk.

vwxyz 2015.06.25. 16:12:59

@Darth Revan: Az utasok "szivatása" miért vezetne a gép késéséhez? Szerintem a fordulóidő szempontjából lényegtelen, hogy mennyit foglalkoznak az utasokkal addig, amíg még úgysem kezdhető meg a beszállítás.

Az viszont már a beszállítás idejét nyújtja, ha a beszálló utas keresztbe és fektetve rakja be a gurulós bőröndöt (értsd nagy kézipoggyász), és így jó, ha négy ember csomagja elfér hat utasra méretezett helyen, aztán a később beszállók már csak szerencsétlenül állnak a folyosón, és nézik a tele poggyásztartót, kezükben a saját bőröndjükkel. A többiek meg közben állnak a lépcsőn/betonon, amíg a cabin crew el nem kezd a bőröndökkel tetrisezni.

Én nem csak Ryannel járok, és határozottan érzem annak az előnyeit, hogy a Wizzen sokan kis kézivel utaznak.

Yumurdzsak 2015.06.25. 16:31:27

@vajdasagi: tavaly 365 embert foglalkoztatott a wizz kft. magyarországon. annyira vicces,h az emberek még mindig azt hiszik a viszérről,h magyar. csak mert váradi joe mosolyog a magazinjuk első oldalán? bár én is jobban szeretem a wizzt mint a ryant csak hozzá kell kalkulálni hosszabb út esetén a nagypoggyászt.

holnap 40L-essel megyek bolognába mint kisméretű, lehet,h lemérem a keretet, ha ráérek.

hát ezt a poszt arra volt jó,h mindenkiben feltámadjanak a régi rossz emlékek a wizzel kapcsolatban.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.06.25. 16:43:28

@Yumurdzsak: Nem ez volt a cél, hanem ez a poszt főleg annak a 10%-nak szól, aki nem figyel a szabályokra, aztán jó esetben néz, rossz esetben járatja is száját, hogy miért büntetik meg.

@György Balog: nem kell terrorizáltatni, csak be kell tartani a szabályt. Már nincs túlszívatás, csak a pontot betartatás.

@Kirszta: Tévedés, külön szatyorban pluszban felvihetők a szeku után vett cuccok.

@Lehoz Tamas: Ténykérdés, hogy bosszantó a kéziért fizetni, de mióta ez a rendszer él, sokkal gyorsabb a beszállítás a wizznél, mint a ryannél

György Balog 2015.06.25. 16:47:52

Wizzel repülni olyan, mint lejárt forgalmival vezetni. Tudod, hogy baj lehet belőle, van benne egy folyamatos fenyegetettség. Na most autót vezetni muszáj, wizzel nyaralni nem. A ryan elszedjük a túl sok koffert koncepciója szerintem sokkal jobb, bár tény, hogy nem annyirra jövedelmező rövidtávon.

György Balog 2015.06.25. 16:54:13

@Fillér B. Gusztáv: Persze, itt az M§-áson a megyeri híd elött van 1 pár km-es szakasz, ahol csak 80nal szabad menni az autópályán. Áll is ott a sok zsaru, és persze nem terror, csak a szabályokat tartatják be. Volt már arra is példa, hogy aki zsidó volt, azt elvitték a gázkamdába, sőt olyan is volt, hofy aki tüntetetett, arra sortüzet nyitottak. Ott és akkor az volt a szabály, hát betartották. Tudom, hogy sántít, és nem összehasonlítható, de nekem elég, ha a yard büntetget, ne akarjon még a wizz is büntit kiszabni. Max mondják azt, hogy a reptéren fizesdd ki a különbséget, amit 1ébként is fizetnél. De nehogymár a soxorosára büntessen, nem ez nem a BKV.

Kirszta 2015.06.25. 16:55:35

@Fillér B. Gusztáv: nem egyszer pakoltatták be előttem a duty free-s szatyrot a kézipoggyászba máskülönben lehet érte fizetni mondták mert egy kézipoggyászt lehet felvinni a gépre és ez a szeku után is érvényes. -.-
Ami tényleg furcsa és volt aki odaállt az utastárs mellé de elég lekezelően beszéltek ezek után vele is.

Persze volt olyan is amikor nem foglalkoztak ezzel.

Le Orme 2 2015.06.25. 17:29:34

@Yumurdzsak: "annyira vicces,h az emberek még mindig azt hiszik a viszérről,h magyar"
A Wizzair annyira magyar, amennyire a Ryanair ír vagy a Norwegian norvég. Nemzetközi cégek, de a vezetés és tulajdonlás révén mégis jobban kötődhetnek egy bizonyos országhoz vagy térséghez. Tehát miért ne hihetnék, hogy magyar? Inkább magyar, mint bolgár, lengyel vagy spanyol.

Aj548 2015.06.25. 17:38:52

Egyetlen kérdés, azok a szerencsétlen áldozatok kipipálták-e azt a mezőt, hogy elfogadják a feltételeket.
Ha igen, akkor az egész cikk egy számlálópörgető hatásvadász írás.

Ha nem pipálták ki, akkor persze érdemes a panaszukkal foglalkozni.
Egyébként magánvéleményem, de szövegértelmezést és némi életrevalóságot többet kellene a magyar szakmunkásképzőkben tanítani. Akkor kevesebb elégedetlen komentelő lenne itt.

vajdasagi 2015.06.25. 17:43:05

@Yumurdzsak: 365 ember az igen szép. Az tényleg többszáz.

Ennyivel több munkanélküli lenne, vagy ennyivel több közmunkás, vagy még ennél is rosszabb: ennyivel többen vándorolnának el nyugatra. Szóval én igencsak örülök annak a 365 embernek.

És biztos, hogy a Malév többet foglalkoztatott, de azt mind a mi adónkból tartották fönn.

Szerintem olyan ember kritizálja csak a Várady-t e téren, aki több mint 365 embernek adott az országban munkát. Én (még) nem értem el ennyit.

vajdasagi 2015.06.25. 17:47:34

@Le Orme 2: Egyetértek Veled a bolgár és spanyol vonalon. Ami azt illeti, a lengyel vitatható. A kezdetektől magyar-lengyel volt. Nem lepődnék meg, ha több lenne a lengyel dolgozójuk, mint a magyar. De ez csak apróság. A lényeg: valóban nemzetközi (multi), de joggal lehetünk rá büszkék.

Csakhogy a mi hazánkban, ha valaki nemzetközileg is versenyképes, akkor azt nem tisztelni, hanem utálni szokás. Igen helytelenül.

Darth Revan 2015.06.25. 18:09:07

@vwxyz:
ha minden utas brondjevel szorakoznak, azutan meg minden 10-ik utas rohangal, hogy kifizesse a buntetest, az eppen elegge feltartja az indulast.

A Ryanairnel meg kb annyi borondot engednek fel, ami felfer, a tobbi megy a rakodoterbe, nem a fedelzetrol kell levinni az extra csomagokat, ami valoban fennakadast okozna.

Darth Revan 2015.06.25. 18:20:02

@Pálinka-fan:

Budapestre utaztam Ryanairen. A magyar ficko borondje ranezesre nagyobb volt mint a kezipogyasz meret. Az utaskisero szolt neki, hogy be kell adnia a rakterbe (mar a fedelzeten voltunk)

A ficko szerint ez mindig befert a a taroloba. Az utaskisero mondta, hogy tegyen egy probat. A ficko minden erejet osszeszedte, de persze nem tudta bepreselni :) Azzal probalkozott, hogy hatul nagyobb a hely, ott mindig befer :)

Miutan megtudta, hogy ingyen teszik be a rakterbe, akkor mar nem probalkzott tovabb a borondje tuszakolasaval :D

2015.06.25. 19:03:05

Én azt szoktam, hogy a kistáskát, a laptoptatyit, és a dutys szatyrot belegyömöszölöm egy nagyobb bevásárló szatyorba és akkor csak 1 táska van nálam, ha nincs súlyhatár akkor simán elmegy, de általában belefér a 10 kg-ba, ha van is.
Egyébként meg a tököm tele van a csak kézipoggyásszal utazó fillérbaszókkal.
volt már úgy hogy bizony sok volt a kézim, de felmutattam nekik a túlsúly cédulámat amit a feladottért fizettem és simán átengedtek, na vajon miért ?

vajdasagi 2015.06.25. 19:24:58

@Etniez: Én úgy tudtam, hogy a Wizzair talán Svájcban fizet nyereségadót, és nem Luxemburgban, de az amúgy is mellékes.

Az sem egy központi kérdés, hogy melyik országban fizet egy cég nyereségadót. Az számít, hogy HÁNY hazánkfiát foglalkoztat, és UTÁNUK befizeti-e az összes adót és járulékot. Ugyanis ezek a jelentősek, és nem a nyereségadó.

A Ryanair nem hinném, hogy 365 magyar állampolgárt foglalkoztat, de ha igen, akkor máris elkezdem őket preferálni.

Egy cég több mint egytucat adófajtát fizet: ezek közül csupán egyetlen egy, és nem is a legnagyobb a társasági nyereségadó. Tehát felőlem lehet az Luxemburg is.

György Balog 2015.06.25. 20:13:12

@irdesmond: Tudod mi fillérbaszók ezennel elnézést kérünk tőled, ó gazdagok gazdagja, megígérem, ezentúl csak gyalog megyünk nyaralni, nehogy fennakadást okozzunk néked, hisz oly sietös az utad, és kifizettél mindent.

vwxyz 2015.06.25. 21:44:28

@Darth Revan: Ryanairrel jársz, de azért magyarázod nekem, hogy a Wizzesek saját gépük indulását szokták késleltetni. Kösz!

Punxsutawney Mormota 2015.06.25. 23:17:22

@Etniez: Megpróbálom elmagyarázni szofisztikáltabban azt, amit @phaszfej faszfej módjára leírt.

Ha egy repjegy a low costnál 6,000 forintba kerül, ami egy legacynél 35,000 forintba, az nem azt jelenti, hogy ha az önköltséget 4,000 forintba állapítjuk meg, akkor szegény low cost csak kétezeret keres egy utason, viszont a legacy meg már a turista osztályon is csinál 800 % hasznot.

Az angol diplomácia híres-hirhedt mondásával élve: nincs ingyen ebéd. A low cost kénytelen mindenféle trükköket alkalmazni, cukormázzal keni a szart, hogy fizess érte, és fizetsz is, olyan szolgáltatásokért, amely a legacynél már legolcsóbb promós, Y osztályú economy jegynél is alaphangon jár.

Ezt ugye a legtöbb ember tudja, de mégsem képesek elfogadni, hogy az olcsóságért keményen fizetni kell és takkra be kell tartani a szabályokat. Ha nem, akkor jön a vita, a harc és végső során körbe lehet zokogni a különböző fórumokat.

Számomra elképzelhetetlan az, amit valaki leírt itt, hogy vitába keveredett a reptéri személyzettel, majd előhúzott egy centit és bebizonyította, hogy bezony ám! az Ő bőröndje megfelelő méretű, a gond a méretezővel van.

Vessetek a mókusok elé, én így nem tudnék nyaralni... Volt vitám a BA személyzetével Vic Fallsban - 24 deka túlsúly miatt akartak fizettetni velem. Kiszedtem három pólót a bőrőndből, magamra húztam őket, majd szikrázó szemekkel b@sztam vissza a bőröndöt a mérlegre. A nő angyali mosollyal közölte, hogy "Minden rendben, Uram! További jó utat!".

Ugyanakkor a Qatarnál vagy az Emirates-nél szinte semmin nem akadnak ki, vagy nekem még nem sikerült, holott csekkoltam már be több kiló túlsúllyal, vagy éppen egy 240 centi hosszú hengerrel, amely egy festményt rejtett. A szemük sem rebbent.

Nekem ez az attitüd, illetve pl a legacy légitársaságok panaszkezelése bőven megéri a felárat. Ráadásul nyaralni rendszerint 3 kiskorúval utazok, egyszerűen nem teszem ki őket annak, hogy télen egy szaros konzervdobozban fagyoskodjanak órákat, és utána meg a gépen folytassunk közelharcot a helyekért.

Punxsutawney Mormota 2015.06.25. 23:21:10

@György Balog: Nem ezt mondta, de ha mindenképpen meg akar érte sértődni, akkor tessék...

Etniez 2015.06.25. 23:26:04

@Punxsutawney Mormota: Értettem mire gondolt, ne aggódj.

Sokan dolgoznak Londonban és úgy tekintenek a repülőre, mint egy tömegközlekedési eszközre. Nem érdekli őket semmi, csak azt hogy olcsón hazajussanak vele.
Ez is egy szempont. Amikor mondjuk Budapesten el akarsz menni A-ból B-be gyorsan, akkor vagy taxit hívsz vagy felülsz a metróra.
Te taxit hívsz, a többiek meg metróznak. Ez a fapad.

Etniez 2015.06.25. 23:27:49

@vajdasagi: Nem tudom a Ryanair hány magyart foglalkoztat, de elég sokat. Csomó magyar kapitány, másodtiszt és légi kísérőjük van. És mivel sokkal nagyobb a flottájuk, még az is lehet, hogy több magyar van ott, mint a Wizznél.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.25. 23:42:50

@Yumurdzsak: @vajdasagi: Ezt a 365 embert honnan veszitek?

Wizz Air Hungary Kft.
"A 2014. március 31-én végződő időszakban az átlagos statisztikai állományi létszám 1 399 fő, a 2015. március 31-én végződő időszakban pedig 1 760 fő volt."

"Az Adók és hozzájárulások sor legnagyobb részét az elszámolt helyi iparűzési adó és innovációs járulék adja. A 2 adó együttesen az előző üzleti évben 3 976 ezer euró, míg a tárgyévben 4 735 ezer euró."

Bérjárulékok: 12 081 ezer euró

Már több blognál is írtam, hogy a magyar cégek éves beszámolóit meg lehet nézni itt: e-beszamolo.im.gov.hu

vajdasagi 2015.06.26. 06:33:44

@Online Távmunkás: Köszönöm. Yumurdzsák írta, és én ezután kész tényként kezeltem. Nekem egyébként a 365 is szép szám, de nyilván az 1399 még szebb.

Való igaz, meg lehet nézni, de persze: kinek van erre energiája és ideje?

csőcsere 2015.06.26. 07:49:51

Amikor megvettük a kézipoggyászt, előtte ellenőriztük több légitársaságnál a méreteket. Megvettük egy jólismert márka termékét, aminek beleillett a mérete az elvárt centikbe. Könnyen felszállunk mindig, ránéznek a poggyászokra és pontosan tudják, hogy ez jó méretű, nem kérik, hogy belerakjuk a keretbe.
Ezekkel a kézipoggyászokkal utaztuk végig 12 napig Skandináviát, elegendő volt. 4-5 napos utaknál félig van tele. Travel light.

norko 2015.06.26. 07:53:33

Na az a 15000 az tízezer valamennyi plusz kezelési költség. Októberben annyival rántottak le Ferihegyen kb 2 centi miatt ( fogantyú, kerekek). Visszafelé átcsekkoltunk nagyméretűre telefonon. A Lutonon le se sz@rták. Tipikus magyar lehúzás. Easyjet-nél miért nincs ez vajon?

lobster thermidor 2015.06.26. 07:53:50

@Punxsutawney Mormota:

A Turkish Colombóból simán lenyelte a több, mint 9 kilós plusz súlyt. Már az odaúton a Ferihegyen is túlléptük néhány kilóval a megengedett súlyhatárt, de tolerálták, ezután visszafele a Katunayake reptéren a check - in - nél ülő, döntési jogkörrel nem rendelkező srác érzékelve a problémát, megkérdezte a supervisort, hogy most mi legyen, aki megnézta a csomagokat, majd mosolyogva jó utat kívánt.
Ez sok mindent elmond az országról, és a légitársaságról.

Darth Revan 2015.06.26. 09:08:29

@vwxyz:
Nyilvánvaló, hogy amikor egyesével szaroznak a csomagokkal majd vitáznak és fizettetnek az utasokkal az csak gyorsítja a beszállast. Ez alap.

ZX71 2015.06.26. 09:27:48

Hm, a magyarok híresek arról, hogy mindent "okosba'" oldjanak meg. Trükköznek, feszegetik a határokat, ha 10 kg a max, akkor próbálkozunk 11-el, 12-vel, egészen amíg meg nem büntetnek, aztán hőbörgünk. Városban 50 a max, de 69-nél büntet a traffi, hát mindenki 65-el megy.

Ha én Wizz lennék, én is Budapesten méricskélném az utasokat,mert a legtöbben itt akadnának fenn. Ez van, köszönjük a magyar vircsaftnak - amit egyébként kiválóan tükröz a kommentelők zöme.

Másik analóg példa: felszállsz a buszra, lyukasztasz egy jegyet, majd a végén bosszankodva szállsz le, hogy nem jött ellenőr, "feleslegesen" lyukasztottál. Nem, ez csak az ára volt. Függetlenül attól, h ellenőrzik-e vagy sem. A megengedett kézipoggyász mérete annyi,amennyi. Aki nem tud olvasni, magára vessen. Attól, hogy néha nem ellenőrzik, és elvileg felvihettél volna nagyobbat is, attól a szabály még nem változik.

100 szektoron vagyok túl, sosem csesztettek. Talán mert tudok olvasni?

ZX71 2015.06.26. 09:37:21

Wizz info: különösebb csinnadratta nélkül, a Wizz elindítja ősztől a birrminghami járatát, klubáron 4k-tól foglalható. Valaki?

Punxsutawney Mormota 2015.06.26. 09:53:17

@lobster thermidor: Erről van szó. Egy magára valamit adó legacy nem akad fenn ilyen dolgokon. Ugyan, ahogy írtam, a BA genyázott, de mondjuk vicces volt, hogy a hátizsákom, amelyet kézipoggyászként vittem fel a fedélzetre 17 kilót nyomott és senkinek eszébe nem jutott megnézni, holott amikor átadtam címkézésre, a csaj szeme kiguvvadt, hogy megemelje. De a szabály ugye az szabály, a kézipoggyászt nem mérik le :)

Hasonló sztorikról hallottam az Air France esetében is, de személyes tapasztalatom nem volt még velük ilyen ügyben.

tlantos 2015.06.26. 09:54:12

@FeketeMacska73: Parizsba menet (AF, gondolom akkor A319 vagy A320 volt, nem emlexem) valami 5000-5500 litert tankolt.

Micsifu 2015.06.26. 09:58:12

Felesleges ezt kihegyezni a hülye sznobok vs. ügyeskedő prolik vitájára, ahogy látom, mindkettőből van itt elég.

Én ha repülök, csak low cost légitársasággal megyek, de megyek is rendesen mindenfelé, van, aki elissza, elteszkózza, én elutazom a pénzem.
Viszont sosem volt semmi gondom a kézipoggyásszal (mást nem viszek), ahogy az egyik kommentelő írta, travel light.
Aki a fél lakását felnyomná a csomagtérbe, mert csak akkor érzi magát otthonosan a világ másik végén, az maradjon otthon vagy fizesse ki a többletet.
Nem értem, miért nem lehet felfogni, mennyi az annyi, helyette nemhogy ügyeskedtek a centikkel, még nektek áll feljebb, ha teljesen jogosan, bírságolnak!
Nem ciki ez...?
"svarcba", "okosoba", aztán megy a hiszti...

tlantos 2015.06.26. 09:58:53

@Punxsutawney Mormota: Pedig a legtobb helyen a kezire is van sulyhatar, es merik is, ha gyanus.

tlantos 2015.06.26. 10:00:11

Amugy a temahoz 1 kerdes: ezuttal a ketrec merete is valoban akkora, mint amit a szabalyzatuk ir? Illetve esetleg azota hitelesitettem is az OMH-val?
Mert ugye nelkule...

Gonda István 2015.06.26. 10:07:39

- Én egyáltalán nem nevezném büntetésnek ezt, hiszen mindenki centire le tudja otthon méri a csomagját. Az mondjuk jó lenne, ha a Wizz forgalmazna saját bőröndöt, mely mérethelyes, és akkor ránézésre tovább lehetne engedni az utast.
- Most voltunk Rómában 4 napra a családdal, és mindenkinek elég volt a kézipoggyász méret. Viszont a gépen tényleg totál tele volt a csomagtartó. Nem értem miért nem adják föl az utasok a csomagjaikat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.26. 10:36:54

@vajdasagi: Én például a Mészáros Lőrinc cégének a jelentéseit is megnéztem, amikor a hírekben megjelent, hogy a minimálbért sem éri el az alkalmazottaik átlagos bejelentett fizetése (nem volt alaptalan a hír).

Yumurdzsak 2015.06.26. 10:47:09

@vajdasagi: @Online Távmunkás: elnézést kérek, benéztem a dolgot. pedig egy külföldi fizetős adatbázisból szereztem az adatot. igen, ez egy szép szám, de a befektetők (alapítók) közt és a menedzsmentben elég kevés a magyar

tlantos 2015.06.26. 11:04:28

@Yumurdzsak: Viszont mivel a gepek magyar lajstromban vannak, gondolom ezert tartjak magyarnak.

Steppenwolf 2015.06.26. 11:22:22

@György Balog: Nem "terrorizál" senki, ha elolvasod és betartod az utazási feltételeket...

2015.06.26. 11:38:22

Nekem sosem volt ilyen gondom még. Biztos kellemetlen aki megjárja de azt gondolnám az ember az első utazása alkalmával megszívja utána egy életre megjegyzi.
Kivéve ha a szabályok nem szabványosak és nem tartatják be konzisztensen mert a bunkóbb utas rögtön elkezd cirkuszolni, hogy "háde a múltkor a másik járaton jó ez volt".
Konzisztencia és szabványméretek, én csak ennyit szeretnék... ja nem, európában gyorsvonatokat is, hogy ne kelljen repülni.

Mészáros Laci 2015.06.26. 11:57:11

és mi van, ha valakinek nem téglatest formájú a kézipoggyásza, hanem teszemazt egy hátizsák, ami így gyűrődik, úgy ráncolódik?

Mészáros Laci 2015.06.26. 12:00:39

@randomgenerator:

"az ember az első utazása alkalmával megszívja utána egy életre megjegyzi"

nem feltétlenül, vannak furcsa emberek.

egyszer szemtanúja voltam, amint az MMóvári texóban hajnal félötkor (kb ketten voltunk vevők) az előttem levő hölgy több ezer forintnyi holmit vásárolt, többek között egy zacskóban kb húsz (ötforintos) zsemlét. kérdi a pénztáros, hány darab. mondja a vevő: NYOLC. a pénztáros, á, több ez, számoljuk meg. a vevő felemeli a hangját: EZ NYOLC DARAB, ne bontsa ki, ne számolja meg. a pénztáros megnyom egy gombot, jön a fekete ember álmosan, és több perc veszekedés után fóliakesztyűben megszámolják a zsemléket. közbem kijött még egy álmos pénztáros és átmentem hozzá.

szóval van, aki LART POUR LART akarja megszegni a szabályokat. akár negyven forintért is.

kutyuska 2015.06.26. 14:18:38

Lányomék most jöttek haza Jet2-val.
Egy feladandó + 2 kézipoggyász.
Az egyik kézi 14 kiló lett,a leeds-i felvételi pultnál a +4 kilót símán átírták a feladandóra és ingyen felvették mint feladott kézipoggyászt.
Az egyik, otthon nyomtatott beszállókártya vonalkódja olvashatatlan volt, díjmentesen kiállítottak egy újat.
Az már csak hab a tortán, hogy 5 perc késéssel indultak és 40 perccel korábban érkeztek.
Azután több mint fél órát várhattak a bőröndjeikre liszferihegyen.....

VIC 2015.06.26. 15:30:39

A sok sirankozo miert nem utazik "normal" legitarsasaggal? Jah hogy az dragabb? Rohadt nehez megfelelo meretu taskat venni gondolom. De meg is erdemli mind.

Le Orme 2 2015.06.26. 18:55:56

@kutyuska: "Az már csak hab a tortán, hogy 5 perc késéssel indultak és 40 perccel korábban érkeztek."

Tudatos taktika a menetrendi repülési idő eltúlzása.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.26. 18:59:40

@Yumurdzsak: Attól lesz egy cég magyar, mert magyaroknak ad munkát Magyarországon vagy attól, hogy egy magyar tulajdonos zsebébe kerül a nyereség? Manapság csak belföldön tevékenykedő kisvállalkozások számítanak tisztán magyarnak és a közvélekedéssel szemben se a MOL, se az OTP nincs magyar tulajdonban...

@kutyuska: Az utóbbi két évben sose vártam 20-25 percnél kevesebbet a bőröndömre Ferihegyen, volt 1 órás várakozás is, pedig akkor pont nem érkezett másik gép. Az is csúcs, hogy évente egy bőröndömet verik szét a ferihegyi lepakolók, a pesti bőröndjavítónál már ismerősként üdvözölnek, amikor megyek az újabb szétvert bőrönddel. Mindegy, hogy valamelyik légitársaságnál törzsutaspontból vettem vagy éppen egy elvileg ütésálló Samsonite...

vajdasagi 2015.06.30. 07:37:30

@Yumurdzsak: Apology accepted :-)

Viszont: sokkal fontosabb az, hogy mennyi magyar alkalmazottjuk van, mint az, hogy kik a tulajdonosok. A tulajdonosok által fizetett osztalékadó és a cég nyereségadója csak egy apró része a cégek adózásának.
A managementról: a Váradi nem az én adóforintjaimból működteti a Wizzairt - felőlem lehet bárki a vezetőségben.

Nem sok olyan magyar cég van, amely nemzetközileg is versenyképes. Drukkoljunk nekik, legyünk rájuk büszkék, és ne az állandó kritizálódás legyen a jellemző.

Üdvözlettel
vajdasági

Erich · https://www.youtube.com/channel/UCWAisSU8mRSILGzT-ShWNLQ 2015.07.05. 19:22:15

Visszaélnek azzal,hogy nem sok választási lehetőség van.
akár hényszor utazom,mindig hallok külföldit panaszkodni,hogy ezzel a társasággal soha többet, mindig látni is kiabáló vagy kiakadt embert a bőrönd mérete miatt vitatkozni.
szemét banda,az biztos. Tipikus multi.
süti beállítások módosítása