Fellélegezhetnek a Wizz Air utasai: nincs több csomagos szemétkedés a beszállítókapunál, nem kell azon aggódni, hogy a kézipoggyász miatt, amivel évek óta utazunk, egyszer csak megbüntetnek. Öröm ez blogunknak, de leginkább a kommentelőknek, s végső soron az összes tisztességes utasnak: olyan sokan írták le véleményüket, hogy azt a légitársaság figyelembe vette és gyorsan változtatott. Mostantól deklaráltan méltányosságot és rugalmasságot ígér a csomagokkal kapcsolatban a Wizz. A Budport ellenben kiakadt és beszólt a Wizznek, állítva, hogy a légitársaság kérte a keménykedést és eddig elégedett is volt vele.
Vége a Wizz Airnél a csomagos vegzálásnak: a légitársaság felszólította földi kiszolgáló partnerét, hogy azonnali hatállyal függessze fel a Budport szolgáltatásainak használatát. Ez a cég volt az, amely a csomagok mérését végezte, s gyakran akár pár milliméter túllógás miatt keményen büntette az utasokat. Ráadásul rengeteg panasz érkezett az utasoktól a budportos személyzet nem megfelelő viselkedésére, magunk is többször láttuk, hogy még a beszállítást végző kollégáik is a fejüket csóválták, látva, hogy mit művelnek az utasokkal a csomagosok.
Nyilván legalább részben múlt heti, rekord olvasottságú posztunk és az ahhoz kapcsolódó kommentek, utasbeszámolók hatására hozta meg a döntést a Wizz, amit üdvözlünk. Mióta a Wizznél fizetős a nagy kézipoggyász, a fedélzeten a felső csomagtárolókba kényelmesen felfér az utasok összes motyója, még a kabátok is télen. Ahogy írtuk, ilyen körülmények között millimétereken, meg kilógó keréken és fogantyúkon szőrözni és büntetni színtiszta szívatásnak, lehúzásnak tűnt. Azt kérdeztük, mekkora utaselégedetlenség, illetve vesztés kell ahhoz, hogy a Wizz változtasson a helyzeten. Jó, hogy nem vártak sokáig, felismerték a veszélyt és gyorsan léptek.
Érdekesség, hogy a Budport visszaszólt: szerinte a Wizz követelte meg a szabályok pöccre betartását, nemrég még díjazták is őket a fasza munkájukért. Közleményük szokás szerint az airportal.hu oldalon olvasható.
De vissza a Wizz bejelentéséhez: ennek fontos része, hogy felkérték összes földi kiszolgáló partnerüket ésszerűségre és rugalmasságra a csomagok esetében. Deklarálják, hogy fel kell engedni a poggyászokat akkor, ha csak a kerék, vagy a fogantyú lóg ki a keretből. Felülvizsgálják továbbá az összes csomagokkal kapcsolatos információs anyagot. A centikről nincs szó, de gyanítjuk, hogy ha egy csomag belefér a rekeszbe, csak valamelyik oldalon van egy-két centi lógás, mostantól nem kell büntetéstől parázni. Újra leírjuk: a szabályokat be kell tartani, az egyértelműen túlméretes bőröndök tulajdonosai fizessenek csak, problémánk nekünk is a bunkóság mellett a méltányosság és rugalmasság teljes hiányával volt.
Következő útjainkon természetesen megint teszteljük a beszállítási folyamatot, de addig is várjuk friss tapasztalatokat mindenkitől. Az ügy súlya miatt kivételesen a Wizz teljes közleményét idemásoljuk, a szokásos bullshiteket sem dobjuk ki, bízva abban, hogy a benne foglaltak valóban megvalósulnak.
FRISSÍTÉS: a sárdobálás folytatódik. Galgóczy Ferenc Budport-vezér azt mondta az Origonak, hogy mostantól a túlméretes kézipoggyászok után nem kell az utasoktól díjat beszedni. "Sem a poggyászok mérete, sem a darabszáma nem korlátozott a ma reggeli döntés értelmében." A pórul járt cég vezére mintha szövegértési problémákkal küzdene, a Wizz közleménye szerintünk egyértelműen csak méltányosságot, rugalmasságot, kis ráhagyást ígér. Abban viszont igaza lehet Galgóczynak, hogy a Wizz "egyértelműen a Budportra próbálja hárítani az utasok szempontjából indokolatlanul szigorú és méltánytalan kézipoggyász-szabályzat negatív hatásait."
A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága* ma bejelentette, hogy változtatásokat vezet be a budapesti utaskezelési szolgáltatójával kapcsolatban, amelyre azután került sor, hogy kiderült, az alvállalkozó több esetben nem felelt meg a légitársaság elkötelezettségének, hogy barátságos és gördülékeny utazási élményt biztosítson utasainak. A WIZZ szolgáltatásokat, úgy mint a helyszínijegyértékesítést, a poggyászfeladást és ellenőrzést, valamint a reptéri utasfelvételt Budapesten a Malév Ground Handling vagy annak valamely alvállalkozója végzi. A Wizz Air minden beszállítójának és azok alvállalkozóinak is meg kell felelniük a légitársaság barátságos szolgáltatást megkövetelő normáinak, tükrözve a Wizz Air filozófiáját, amelynek értelmében az utasokat gondtalan utazási élmény várja útjuk során. Miután több panasz érkezett a budapesti reptéren történő poggyászellenőrzés miatt, a Wizz Air a kézipoggyász ellenőrzési folyamatot érintő változtatásokat vezet be földi kiszolgáló partnerével, a Malév Ground Handlinggel közösen.
“A Wizz Airnél büszkék vagyunk rá, hogy alacsony viteldíjainknak köszönhetően egyre több és több ember számára válik elérhetővé a légi közlekedés, miközben odafigyelünk az utasaink visszajelzéseire is annak jegyében, hogy folyamatosan fejlesszük a szolgáltatásainkat és eljárásainkat” – mondta Diederik Pen, a Wizz Air üzemeltetési igazgatója. – “Úgy gondoljuk, az utasoknak csak azért kell fizetniük, amit valóban igénybe vesznek, fogyasztanak vagy szállítanak, miközben élvezetes, gondtalan utazási élményt kell kapniuk. Az utasainktól érkező panaszok arra sarkalltak minket, hogy felülvizsgáljuk a poggyászellenőrzési és díjbeszedési folyamatot a budapesti reptéren. Földi kiszolgáló partnerünket, a Malév Ground Handlinget felszólítottuk, hogy a WIZZ utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát. Most azon dolgozunk, hogy alternatív megoldásokat dolgozzunk ki annak érdekében, hogy fejlesszük a repülőtéri élményt, amelyet szabályzatunk betartatásakor tapasztalnak utasaink. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy folyamatosan felülvizsgáljuk és fejlesszük a fogyasztói élményt, ezért felkértük a teljes útvonalhálózatunk mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereinket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből. Végrehajtjuk továbbá az online, a repülőtereken és a beszállókártyákon elhelyezett információs anyagaink teljes körű felülvizsgálatát, hogy biztosítsuk, utasaink helyesen értelmezik poggyászszabályzatunkat és így gondtalanul utazhatnak” – tette hozzá Diederik.
Az utolsó 100 komment: