Hasít a Wizz pénzügyileg, újabb kitűnő eredménnyel rukkolt elő, ebben pedig komoly része van a továbbra is dinamikusan növekvő kiegészítő, vagyis jegyáron túli bevételeknek. Írtunk róla, hogy milyen gyorsan emelik sutyiban a jól eldugott csomagdíjakat, de ennek is nyilván vagy egy határa, márpedig a növekedést fenn kell tartani, ehhez pedig ötletbörzézni kell és újabb kiegészítő szolgáltatásokat bevezetni.
Optimális esetben ezek vonzóak az utasnak és nem csak a cég jár jól, hanem az utas is ezt érzi. A héten bevezetett automatikus utasfelvétel nem ilyen. Igazi win-lose, az utas számára erősen nullához konvergáló értékkel bír. Ára 1,5 eurótól, magyar indulásnál 500 forinttól indul per utas.
"Új, Automatikus utasfelvétel szolgáltatásunkkal az utasok időt spórolhatnak meg azzal, hogy ránk bízzák az utasfelvételt és a beszállókártyák letöltését, és azzal töltik az idejüket, ami igazán fontos számukra" - írja a cég a bejelentésről szóló közleményben. Sajnos ez kamu.
A szolgáltatás összesen annyit jelent, hogy az indulás előtt 50 órával a rendszer automatikusan legenerálja a beszállókártyát és kiküldi az utasnak. Tettünk egy próbát és úgy működik, hogy minden becsekkoláshoz szükséges dolgot pontosan ugyanúgy el kell végeznie a szolgáltatás megvételekor az utasnak, mint amikor a teljes folyamatot maga végzi. Beírni, vagy megerősíteni az értesítési telefonszámot, végigpipálni, hogy felfogtuk a biztonsági szabályokat, Schengenen kívüli utaknál bevinni az okmányok adatait. Egyetlen másodpercet nyer az utas, azt spórolja meg, hogy a legutolsó, utasfelvétel befejezése gombot már nem kell megnyomnia. De ez az egy másodperc, egy gombnyomásnyi időmegtakarítás sincs meg, mert ki kell fizetni a szolgáltatást, ami még akkor is plusz idő, ha a bankkártya el van mentve, vagy pontokkal fizet az utas.
A Wizz nem csak a beérkező zsebpénz miatt jár jól, hanem azért is, mert két órával az ingyenes csekkin megnyílása előtt, még félig üres gépen oszthat kedvére helyet az automatát fizető utasoknak. Ha legalább nagyobb eséllyel ültető őket egymás mellé, lehetne némi értelme az egésznek.
E nélkül viszont igazából csak azoknak a szeniliseknek ér valamit ez a szolgáltatás, akik amúgy elfelejtenének becsekkolni. Ezt viszont elég nehéz, hiszen az ember készül, pakol és kap egy rahedli értesítést is a légitársaságról a különféle szabályokról. Hosszasan agyaltunk, hogy mégis milyen helyzetben lehet mégis értelme, de nem találtunk ilyet. Akinek nincs nete az indulás előtti két napban? Az mondjuk az automata által küldött beszkártyát se kapja meg. Ha meg van kis net, egy-két perc alatt maga is becsekkol. Marad az, aki a foglalás után annyira nem akar a dologgal foglalkozni, hogy fáj neki, ha egy-két percet még az utazás előtti 48 órában a becsekkolással kell foglalkoznia.
Szóval ha valaki tud még olyan helyzetet, ahol lehet értelme írja meg. Ennek hiányában kinevezzük az automata becsekket a legértelmetlenebb szolgáltatásnak evör.
Utolsó kommentek