FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Pofátlanság kimaxolva: a járvány végéig ül az utas pénzén a Ryanair

2020.04.21. 17:45 Fillér B. Gusztáv

Pár napja még azt hittük, hogy nehéz győztest hirdetni a "ki tartja magánál a legpofátlanabb módon az utas pénzét" versenyben, de a Ryanair a friss húzásával nehezen behozható előnyre tett szert.

Azt, hogy a légitársaságok többsége sunnyog és a koronavírus-járvány miatt törölt járatok után nem téríti vissza a jegy árát azoknak se, akik ezt kifejezetten kérik, nem minősítjük. Fontos tudni, hogy sokan a túlélésért küzdenek, már vannak csődbejelentések, ma például Ausztrália második legnagyobb légitársasága, a 20 éve még fapadosként indult Virgin Australia menekült csődvédelembe, de a Norwegian is közel áll hozzá. Egy átlagos európai cégnek alig három hónapja van, amit leállva ki tud húzni a bedőlésig és azzal még nem számoltunk, hogy a lassú újraindulás után inkább évekig, mint hónapokig kell majd veszteséggel üzemelni. 

Ezért minden fillér fontos nekik, senki se csökkenti a saját esélyeit azzal szívesen, hogy a nála levő pénzből visszaad. Akkor se, ha erre köteles lenne. Most a kényszer felülírja a szabályokat, a törvényi kötelezettséget. Mindenki átfoglalásra próbálja bírni az utasokat, hogy legalizálja a pénz megtartását. 

Pár napja még azt hittük, az easyJet egy erős versenyző. Az egy dolog, hogy hiába jelentette be, hogy júniusig nem repül egy gépe se, csak nagyon lassan töröl, még mindig május közepétől benne vannak a járatok a menetrendben. Foglalni is lehet rájuk, aki ezt teszi, lényegében egy vócsert vesz jövőbeli utazásra. Nekünk van egy május eleji járatunk, amit már nem látunk a foglalási rendszerben, mégse küldtek értesítést a törlésről, élő járatként látjuk. Ezt azért szeretik húzni, mert így átfoglaláskor meg kell fizetni az esetleges árkülönbözetet a régi és az új járat között, törölt járatnál viszont ez a költség nem merül fel. Kis aljasság. 

De a lényeg: pár hete még viszonylag egyszerűen meg lehetett találni azt az opciót a törölt járatoknál, hogy teljes visszatérítést kérünk. Most viszont eldugják az erről szóló mondatot, átfoglalás és vócser között lehet választani, aki mégis kitart és a pénzt szeretné, annak fel kell hívnia telefonon az ügyfélszolgálatot. Ami lényegében elérhetetlen, mission impossible. Ügyes.

De jöjjön a Ryanair, amelynek sikerült még szebb változással előrukkolnia.

Igen ez az a cég, amely minden alkalommal büszkén közli a részvényeseket, hogy a legtovább bírja a válságot, akár több évig is állhat, akkor is van cash. Ez amúgy igaz is. Ők először csak megnehezítették a jegyr visszakérését azzal, hogy a korábbi két klikkelés helyett űrlapot kezdtek kitöltetni, de egészen a múlt hétig azt írták a pénzükre váró utasoknak, hogy nyugi, jön az, csak kicsi késik, mert sokan kérik. Az már gyanús volt, amikor arra hivatkozva kértek még türelmet, hogy home officba kényszerült az utalós csapat, ami lassítja a dolgot. Aztán jött a végkifejlet.

Minden utasnak, akiknek több levélben is megígérték a pénz utalását, küldtek egy olyan levelet, ami olyan volt, mintha korábban semmi se történt volna. Automatikusan vócsert küldtek, meg egy linket arra, hogy ha pénz kell, oda tessék klikkelni. Ezen az oldalon pedig a sok vócseres infó mellett szerényen megjegyzik, hogy ha pénz kell, majd a járvány végéig sorba állítják az igényeket. Magyarul semmit se küldenek. (Mindez konkrét törléssel, dátumokkal, részletesen ebben az Okosutas-cikkben.)

Tehát minden korábbi kérést letagadva, minden korábbi levelükben tett ígéretet felülírva úgy döntöttek, kuss az utasnak, lehet újra kérni, de amíg vírus van, pénz nincs. 

Na ezt próbálja valaki pofátlanságban megugrani.

(A Wizz 60 napos határidővel ígér visszatérítést, természetesen követjük majd, hogy teljesíti-e.)

 

167 komment

Címkék: visszatérítés Ryanair easyJet

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr5115628926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.24. 18:41:51

@Etniez: Üssed őket, megérdemlik, rájuk fér, az összesre.Én is rühellem ezeket a szemét cégeket, csak azért repülünk velük, mert kábé nincs más, vagy ha van, az meg tízszer annyi.Pedig a nekünk a fapados se szokott sose olcsó lenni.
Én se fogok egy csepp könyyet se hullajtani, ha becsődöl a brájen vagy a wicc, garantált, hogy lesznek helyette majd újabbak, akik talán majd üzleti partnernek nézik majd az utazókat.De ami a legfontosabb volna, valami fogyasztói érdekvédelmi hatóság, úgy uniós méretben.Illetve az egész fapados rendszer újragondolása, megreformálása.Ne lehessen már olyat megtenni, hogy egyik ügyfél fizet ötezret, a másik meg ötvenezret és mégis mindketten ugyanazt a fos szolgáltatást kapják.

Etniez 2020.04.24. 19:54:37

@geegee: meg amikor fut a szekér, akkor milliókat keresnek, amikor meg nem, akkor én hitelezzek.

Ma küldték a vouchert, 4 napja leadtam a chargeback-et.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.24. 20:55:48

@Etniez: Remélem eljön az a purgatórium, akár most, a rohadás vírus végén, amire úgy várok régóta.És a végeredmény egy szabályzott, védett, tiszta körülmények közt működő, egyértelmű légiforgalmi piac lesz.Így legyen.Ámen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.24. 20:58:27

@nakiazaki: Hajrá, üssed te is őket.
Aztán majd lehetne erről eseteleg egy poszt is, hogy a csárdzsbekk egy működő dolog-e ellenük.Jó volna, ha igen.

dieter 2020.04.24. 22:57:14

@Etniez: @Yumurdzsak: és a többi chargeback-esnek csak annyit, hogy ne tervezzetek a pénzből május végi birkasütést, mivel nemzetközi ügyekben legalább 60, akár 120 nap is lehet az átfutási idő. Majd azért tájékoztassatok sikerült-e. :)

DarkWolf 2020.04.25. 09:03:30

@geegee: én se szívlelem őket különösebben de azért azt se felejtsük el hogy valamit valamiért: olcsó jegy kell-e mindenfajta plusz seggnyalást nélkülözve vagy egységesen atomdrága jegy mindenkinek?

Legtöbben nem azért választjuk a fapadost mert úri passióból, hanem mert anyagilag jobban kijön és mert nem dől össze a világ ha úristen nincs árban benne a lounge és nem kapsz ingyen kaját (ami másfélórás-2 órás utaknál édesmindegy).

Igazából ettől tartok csak nem kicsit, hogy ilyen téren még visszaüthet a dolog az egyszerű utazók számára

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.25. 10:26:16

@DarkWolf: Ez tök okés, meg énekem se kell a lukszus általában sehova és megfizetni sem akarom.De a wiccer, stb olyan messze van a fapadostól lassan, mint Makó és Jeruzsálem.A szolgáltatás fapados, az ár meg bőven bőrfoteles.Az itt és máshol sokszor irogatott pár ezer forintos repjegyekből nekünk valahogy sosem jut.Nekem ez a bajom, illetve a tervezhetetlenség.Mármint a jegyek reklámozott és valós ára közti különbség.Meg az, hogy semmilyen hatósági felügyelet nincs a piaci szereplők fölött.

Etniez 2020.04.25. 12:00:27

@dieter: MAximum 60 nap, de köszi az aggódást.

Etniez 2020.04.25. 12:28:36

@geegee: Na ja, London-Budapesten alig olcsóbb a Wizzair, mint a BA, én már nagyon ritkán veszek fapadosnál jegyet. Kb minden 10. repülésre.

Feleségem javaslatára most vettem egyet a Ryanair-nél, ez lett az eredménye... Kár volt, akkor is BA-t kellett volna vennem.

Leckét megtanultam.

Amikor fut a szekér, akkor a tulajdonos és a részvényesek kihordják a lóvét, amikor meg gáz van, akkor az utasok hitelezzék meg a cég életben maradását. Vicc...

boldfalcon 2020.04.25. 15:08:26

@Etniez: a BA se jobb, már egy hónapja levelezek velük hogy legyenek szívesek a jegy árát visszautalni. Kénytelen voltam én is elindítani a chargebacket.

gabor234 2020.04.25. 15:10:23

@geegee:
Hát attól függ mint nézünk normálisnak.

Nekem a WizzAir / Ryanairnál egy oda vissza út összesen Németországba mindig 30-50 € ból megállt.
Eurowings: Örülsz ha 100 €-ért megkapod, de akkor nagyon
Lufthansa: 200 €

Semmi extra nélkül

"Nekem ez a bajom, illetve a tervezhetetlenség.Mármint a jegyek reklámozott és valós ára közti különbség"

A reklámban a legolcsóbb árat adják meg és a nem biztos hogy a minden útra annyiért van.
És igen a repülőgép társaságok tudják mikor van hétvége és a karácsonyt is ismerik, ennek megfelelően alakítják az árakat.

Miért mekkora volt a különbség?

satco84 2020.04.25. 18:10:44

Ez az évekre elegendő készpénzünk van dolog a Váraditól és O'Leary-től elég átlátszó.
Egyrészt ami az év végi mérlegükben van, az a december 31-i állapotot tükrözi. Hogy december 30-án, és január 1-én mi volt, az senki sem tudja. A részvények miatt jó benyomást kell kelteni, ezért a jelentésekre mindig felduzzasztják az állományt.

Ezenkívül, honnan is a nagy készpénzállomány? Az előre eladott jegyekből, aminek most egy részét ugye szépen vissza kell adni, fix költségeket kell belőle fizetni stb. Szóval apad ez rendesen. A Váradi nem véletlenül haknizta körbe még a CNN-t is azzal, hogy milyen fasza helyzetben van a vállalat, érdemes befektetni stb, mindegy milyen mennyire átlátszóan hazudik, csak adjon már valaki egy kis készpénzt...

A mostani május 1-es indulás is érdekes olyan országokba, ahonnan tilos a belépés... Viszont kiváló alkalom egy kis készpénzgyűjtésre, mert mindig van pár száz ember, akinek mennie kellene, és fizetni fog. Aztán a járatot minden gond nélkül lehet törülni, hogy hát mi szerettük volna, de nem a csúnya kormányzat nem engedi, de adok voucher-t, jó lesz?

A nagy készpénzállomány közepette pedig azért 1000 főt elküldenek, mert hát a karvalykapitalista Váradi sem hülye. Lóf@sz van itt gyerekek, nem több milliárd eurós készpénzállomány!

Etniez 2020.04.25. 21:25:20

@boldfalcon: Ezt nem szívesen hallom, de nekem a BA voucher jó lenne. Ryanair-el most akartam utazni és közeljövőben nem tervezem, nem nekem valóak.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.04.26. 09:34:10

@Hungry horse: nem cenzúra, hanem itt nincs politizálás.

@amimanera: O'Leary szerint júliusra 50-70% kapacitás repülhet. ha törlik, mindenképp visszajár a pénz, csak a gyakorlatban nem adják, lásd a posztban.

@Csokis: ezzel az a gond, hogy szívesen mennék, de nem engednek, közben a gép repül. pl Kanári-szigetek, ahova a Wizz elindul jövő héten, de októberig nem akarnak beengedni külföldi turistát. a wizz képes repülni úgy is, hogy a potenciális utasok nagy része nem léphet be a célországba. amúgy meg ma is van olyan cél, amin meghosszabbították a repülési tilalmat, mégis lehet rá foglalni tuti 20 %-kal

@satco84: egyrészt a cashállomány nem kamu, ezt független elemzőcégek is megerősítik. de ettől persze megfognak minden fillért. utasként nem jó, cégvezetőként őszintén, ki az, aki nem ugyanezt csinálná. ki menne csődbe jófejségből hamarabb a másiknál? aki itt túlél, az jön ki erősen, mert a piac szűkül, a bukottak utasait lehet átvenni a kilábaláskor

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.04.26. 09:36:16

@geegee: @Yumurdzsak: várjuk szeretettel az infót, hogy sikerül-e a chargeback, mi is próbálunk nyomozoni, hogy mi a bankok és a kártyatársaságok álláspontja és gyakorlata a kérdésben

Zs_ 2020.04.26. 10:18:31

@Fillér B. Gusztáv: Én már egy hónapja indítottam nem európai fapadosnal vett jegy ügyében. Most kaptam vissza a pénzt, de azzal hogy 60 nap a vizsgálat, amelyben az elfogado bankja fogja eldönteni hogy jogos-e vagy sem, és ha nem, akkor szépen visszaveszik újra. Azon meg igencsak csodálkoznék ha az elfogado bankja mondaná hogy igen, jogos a reklamáció, szóval nem is értem hogy ez így most hogy van. Igazán kíváncsi leszek a végére.

satco84 2020.04.26. 11:34:51

@Fillér B. Gusztáv: Egyelőre a 2019 december 31-i állapot ismert csupán, és a 2020 március 31-i állapot sem lesz tragikus. De még egyszer, cash csak a bevételekből van, a nagy készpénzállomány azért van, mert a fapados utasok többsége jó előre megveszi a jegyet, illetve a charter forgalmat is jó előre értékesítik (ez utóbbi minden társaságra igaz), szemben a hagyományos légitársaságokkal, ahol az üzleti utasoktól van a bevételek jó része, akik viszont inkább közelebb az induláshoz veszik a jegyeket. Na most, ahogy a poszt is szól, az utasok gőzerővel kérik vissza a pénzüket, amit a cashből kell fizetni. Nem véletlen mondják a társaságok, és maga a IATA is, hogy óránként milliárdok égnek el. Én csak azt mondom, hogy nem olyan jó a helyzet, ahogy kommunikálni próbálják. Kár, hogy online térben ennek nincs sok értelme, de bármiben fogadok, hogy a most bejelentett májusi wizz indulások döntő része nem fog menni azonnal (lehet május végén igen) , csak a pénzt gyűjtik már most be, mert akkora a córesz. Volt egy posztod arról, hogy mi legnagyobb hülyeség, amit egy wizzair utas elkövethet, kiegészíthetnéd azzal, hogy hitelez a vállalatnak a májusi indulásokon keresztül. Persze ne legyen igazam.

Hungry horse 2020.04.26. 12:56:43

@Fillér B. Gusztáv: hazudsz.
Minden politika.
A konkrét esetben példul az is politika, hogy a brüsszelita komisszárok, a szélsóbaloldali európai "parlament" és a hiperaktív sorosista és nem sorosista jogvédők számára az európai állampolgárok százezreit érintő légitársasági visszaélések és aljaskodások - melyekről a blogod szól - nem jelentenek problémát évtizedek óta, miközben minden vízcsapból és médiaszennycsatornából migráns- és lmbtkvxzy jogok ömlenek.

A kommentem erről szól(t).
Nem az én szégyenem, ha ez téged cenzúrára sarkallva zavar.

Etniez 2020.04.26. 13:14:43

@Hungry horse: Reméljük, hogy most elmondhattad, megnyugszol.

Engedd a felnőtteket beszélgetni, köszi!

vanek ur 2020.04.26. 21:00:20

@Zs_: "Most kaptam vissza a pénzt, de azzal hogy 60 nap a vizsgálat, amelyben az elfogado bankja fogja eldönteni hogy jogos-e vagy sem, és ha nem, akkor szépen visszaveszik újra. Azon meg igencsak csodálkoznék ha az elfogado bankja mondaná hogy igen, jogos a reklamáció".
A vizsgálat úgy megy, hogy a kártyaelfogadó bank megkapja a reklamációt, és felszólítja a kereskedőt, hogy a kártyatársasági szabályoknak megfelelően igazolja, hogy teljesítette-e a szerződést. Ez a válasz visszamegy még a kártyakibocsátóhoz, és a kártyabirtokosnak is nyilatkozhat, hogy egyetért-e az eredményel. a vizsgálattal. Ha a járatot törölték, akkor abban ni cs vita

vanek ur 2020.04.26. 21:02:01

@vanek ur: nincs vita, hogy nem volt teljesítés. Kérdés, hogy elfogadják-e azt, hogy a pénz visszautalására van szándék, legfeljebb az időpontja későbbi.

Yumurdzsak 2020.04.26. 23:42:40

@Hungry horse: ez történik, ha már délelőtt gyógyszerre iszol

Hungry horse 2020.04.27. 14:02:18

@Etniez: azt hazudozol itt (is) amit csak akarsz.

Miért akadályozna ebben bárki kommentje, aki hozzád se szólt?

Hungry horse 2020.04.27. 14:02:58

@Yumurdzsak: összekeversz a szüleiddel.
Felénk nem szokás ilyet tenni.

Hungry horse 2020.04.27. 14:03:59

@ComLo: sose indulj ki magadból!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2020.04.27. 21:54:11

@Fillér B. Gusztáv: Ki fog bukni? Minden nemzeti légitársaságot kiment a kormány, a fapadosoknak meg van pénze a túléléshez. Legfeljebb azok dőlnek be, akik vírus nélkül is bedőltek volna, mint a Flybe és a Norwegian.

Zs_ 2020.04.27. 22:26:47

@vanek ur: Az én esetemben erre még csak szándék sincs, átfoglalást vagy kreditet ajánlanak. Kérdés hogy ezt elfogadja-e a bank mint teljesítés...

Kánikula 2020.04.28. 07:22:22

@Emmett Brown: haha... A nem olcsó Lufthansa 90 napon vagy azon túl fizet ha egyáltalán. Akinek ott bent áll mondjuk 1 millája repjegyben az mit mond? drága húsnak híg a leve?
Mondjuk a Ryannál meg bent van 10.000 forint..

Kánikula 2020.04.28. 07:35:23

@Fillér B. Gusztáv: A kérdés, hogy merre induljak? 3 jegyem van bent a RA-nél. 1 hónapja törölve, tegnap jött az email, hogy akkor itt a voucher. Egyre még azt mondom, hogy OK legyen úgy is megyünk meg tényleg nem nagy összeg. Aztán ott van amit szerintem egész nyárra már kivettek nem látszik mikor indulnak újra és nagyobb összeg is.

Az email azt mondja, hogy itt a voucher, de ha inkább kéne a lóvé, akkor kattints ide. A linkelt oldalon meg tájékoztatnak a voucher felhasználásáról. A visszatérítés indításáról szónincs sehol..

www.ryanair.com/ie/en/useful-info/refund-voucher

Chat nem működik csak a robottal lehet tárgyalni...

OK ha azt mondják 2 hónap múlva meg lesz a pénz, de hogy a már egyszer elindított visszatérítési igényt újra el kell indítani ez az ért kemény húzás.

..vagy miért nem vócsereztek az elejétől kezdve? Mire gondoltak, hogy 2 hét és repülnek újból?

Always getting better..

gorgo 2020.04.28. 08:00:53

"Nekünk van egy május eleji járatunk, amit már nem látunk a foglalási rendszerben, mégse küldtek értesítést a törlésről, élő járatként látjuk. Ezt azért szeretik húzni, mert így átfoglaláskor meg kell fizetni az esetleges árkülönbözetet a régi és az új járat között, törölt járatnál viszont ez a költség nem merül fel. Kis aljasság. "

Én két hete utaztam volna velük. Kaptam e-mailt a járattörlésről, viszont a szeptember végi új időpontra ugyanúgy kifizettették az árkülönbözetet.
Easyjettel mentünk volna, Laudával pedig a visszautat tettük volna meg. Ryanairtől nem kértük a járat átdátumozását (szintén törölt járat!!!!), mert ott akkora lett volna az árkülönbség, hogy inkább úgy döntöttünk, kockáztatunk, meg egyébként is bekaphatja mindkettő.

gorgo 2020.04.28. 08:30:09

Másik eset, családtagtól, ő ~ 4 hete utazott volna, nyolcadmagával Dominikára, AirFrance-szal.
Akkor történtek a hirtelen határlezárások mindenütt. Dominika már nem fogadott európai gépet, de azért még el akarták utaztatni őket Hollandiába, hátha...
Én javasoltam, hogy ne töröljék az utazást, várjanak a legvégsőkig, hogy a franciák töröljék a járatot.
Így is lett. Elkezdtek a társasággal levelezgetni, elnézést kértek a lassúság miatt, de viszonylag gyorsan elkezdtek mégis érdemben reagálni.
1. levél (ami már konkrétumokat tartalmazott) - nincs visszatérítés
2. levél - mégis kártalanítják őket
3. levél - ja kérem, itt vis major áll fenn, karunkat széttárjuk és ezt biza lenyúljuk.
Értem a vis major jogi kategória szükségességét, de ez nonszensz. Egy arányos teherviselést el tudnék fogadni, de hogy valakinek a megtakarításai így köddé váljanak, az elfogadhatatlan.

apro_marosan_petergabor 2020.04.28. 10:48:50

Ez a szabad piaci verseny, állami szabályozás nélkül.
Kapitalizmusnak hívják - ez így megy az EU-ban (is).
Ezt kértük, ezt kaptuk.
Az erős lobbierővel bíró légitársaságok azt csinálnak erőfölényük kihasználásával a vevővel (utazóval), amit akarnak.
Érdemes megnézni, hány ekéző - de nevezzük ezeket inkább csontig hatoló, kemény, igaz kritikának - cikket látsz a "nagy kritikus" Indexen (vagy bármelyik másik libero lapon) bármelyik
fapadosról, a Wizzairt beleértve?
Ehelyett inkább a szerzők arról írják a cikkeket (rádió riportjaikat), hogy hogyan tudsz 4 és fél hónapos előfoglalással elrepülni Lisszabonba 5970 forintért egy hétvégére 2 szalámis zsömle, s egy zokni, meg egy lukas tornacipó társaságában, egy hostelben 4 emeletes ágyon - jó prolisan.
Ezek a cikkek arról nem szólnak, hogy az utasok többsége ennek a tízszereséért repül, erősen megközelítve a nem fapadosok árait, csak sokkal nyomorultabb körülmények között... (a rengeteg elégetett kerozént - "zöld mozgalom", most hagyjuk...)

satco84 2020.04.28. 18:17:37

@gorgo:
Én úgy tudom, hogy járattörlés esetén a jegyár mindenképpen visszajár, legfeljebb a kártérítést (ami egy dominikai utazás esetén szép pénz) lehet megspórolni azzal, hogy vis majorra hivatkoznak.

satco84 2020.04.28. 18:27:31

@satco84:
Át kell értékeljem a múltkori, wizzair májusi indulására vonatkozó megjegyzésem; el fognak ezek a gépek indulni, és az ötlet a maga nemében zseniális és ördögi.
Legyen egy járat 70%-os foglaltsággal a karantén idején. Ha törlöd a járatot, akkor a jegyárat mindenképpen vissza kell adni (vagy vouchert adni), ha két héten belül törlöd, akkor erre jön még a kártérítés is (mondjuk vis majorral kivédhető).
De mi van, hogy elindítod a járatot? Ha az utas nem jön el, pénz akkor sem jár vissza, viszont a költségeken sokat spórolhatsz, ha csökken a gép súlya. Mindegy mennyien ülnek aktuálisan rajta, így, aki korábban megvette a jegyet, nem kapja vissza a pénzét, és teljesen legális, zseniális és ördögi.

Plusz egy tipp Váradinak (mert tudjuk, hogy olvasod): töröljetek check-in zárás után. Mivel várhatóan csak néhány utas jön el, az ő kompenzációjuk bőven megtérül azon, hogy el sem indítod a járatot, a noshow-k pénzét pedig teljesen megtartjátok. Ez így még ördögibb. Felhasználhatjátok a zöld kártyát, hogy hát 10 utassal nem akartátok szennyezni a levegőt. Ez a legördögibb!

svajcineger 2020.04.28. 19:04:16

@satco84:
Gondolod, hogy a Varadinak szuksege van az otleteidre? :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.28. 19:09:38

@gabor234: Nekem ezzel csak az a bajom, hogy busz-vonattársaságok is variálhatnának a jegyekkel, de valahogy mégsem teszik, és így is megvan a hasznuk.Vagy lehetne még egy csomó mást is felhozni példának.
Fapados árnak mondjuk azt lehetne nevezni, ha ezer km-en belül kijön az ember mondjuk 20-30-40 euróból oda-vissza.Na, nekünk egy Stockholm-Bp oda vissza ritkán van meg 300 eurónyi pénz alatt három emberre.Ezt valahogy nem nevezném fapadosnak, meg filléresnek se.Szinte már alig kevesebb pénzben, mint a kocsi.Ha lenne egy jó dízelautónk, akkor lehet, ki is hoznánk ennyiből, de benzines van.És ami hibádzik még, az az idő, csak ezért használunk mégis repülőt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.28. 19:12:30

@Fillér B. Gusztáv: Szerintem Etniez a másik, én csak szurkolok a dolognak.Akár lehetne belőle poszt is, hasznos infó volna mindenkinek.

satco84 2020.04.28. 19:25:45

@svajcineger:
Biztos vagyok benne, hogy most minden ötletre szüksége van ;)
Magyarország egyik legjobb, és hanem az egyik legdörzsöltebb üzletembere, akinek elismerem az üzleti érzékét, és tisztelem a bátorságát. De ő sem gondolhat mindenre, és szerintem ez a check-in zárás utáni törlés igenis egy remek ötlet, csak nem tisztességes, de ezzel nem igazán szoktak foglalkozni arrafelé.

Kánikula 2020.04.28. 19:52:21

@apro_marosan_petergabor: A nem "liberók" hogyan közelítik meg a témát? Légyszi linkelj már egy cikket.

svajcineger 2020.04.28. 19:56:59

@satco84:
Csodálkoznék, ha még nem jutott volna eszébe. :)

satco84 2020.04.28. 20:15:40

@svajcineger:
Igen lehet. Sőt most, most hogy így belegondolok, igen, valószínű eszébe jutott. A következő repülős történet jut eszembe még kezdő koromból, mikor párunknak volt szerencséje Farkas Attilával a Travel Service ügyvezetőjével találkozni. Elmesélte, hogy a nyári szezon kellős közepén felhívták valahonnan Afrikából, hogy sürgősen kellene egy gép, és nagyon ráígértek a normál piaci árra. Minden gép kiadva, többségük régi, baráti ügyfeleknek.
- Mit csináltam szerintetek? - kérdezte.

Mire mi, becsületes, jóravaló, tisztességes emberek:
- Keresett egy subchartert valahol a piacon is kiközvetítette.
- Udvariasan megköszönte, de a régi ügyfél, meg a márkanév fontosabb, és nem adott gépet.
- Megpróbálta megbeszélni, esetleg kárpótolni a régi ügyfelet valamivel.

Mire ő, idézet szó szerint:
"Lóf@aszt! Eladtam a seggük alól a gépet!"

Summa summarum: tuti eszükbe jutott a check-in utáni törlés, és tuti, hogy valami oltári firmányság áll a májusi indulások mögött, és tuti, hogy jól fognak kijönni belőle. Az utas meg, O'Leary után szabadon: "Le van sz@arva, örüljön a köcsög, hogy olcsón repülhet, b@szod!".

Ennyike.

vanek ur 2020.04.28. 20:52:02

@geegee: "Nekem ezzel csak az a bajom, hogy busz-vonattársaságok is variálhatnának a jegyekkel, de valahogy mégsem teszik"
Mert nem nagyon tehetik. A legtöbben ugyanis nem szabadpiaci szolgáltatást nyújtanak, hanem szabott áras közszolgáltatást. De vannak területek, ahol működik ez a fajta árazás, pl. a TGV, Eurostar, a német ICE vonatok, vagy épp a Flixbus. Angliában is szabadáras a távolsági vonat, volt egy cikk, hogy egy ember inkább vett egy használt autót, mert olcsóbb volt, mint a vonatjegy.
Tetszik, nem tetszik, minden légitársaság arra törekszik, hogy minden járaton a lehető legtöbb pénzt szedje be úgy, hogy mindenkitől annyi pénzt szed be, amit még hajlandó fizetni az útért, és aki hajlandó 200 eurót adni egy jegyért, az annyit is fizessen, ne kevesebbet.

nakiazaki 2020.04.29. 08:20:34

Tegnap este megint írt a Ryanair. Korábban ugye kértem visszatérítést, meg is igérték. Aztán elő a semmiből mintha mi sem történt volna, jött a voucheres ajánlat és a nehezített pálya az ügyfélszolgálattal. Ott is beszéltem (6.5 óra várakozás után), megigérték, hogy fizetnek. Szóval ezek után jött az esti email. Amiben közlik, hogy amennyiben az érvényességi időn belül (1 éven belül) nem használom fel a vouchert, akkor teljes visszatérítést adnak. Szerintem nem kell nagy jóstehetség ezek után ahhoz, ha mégis így alakulna, 1 év után azt mondják majd "nem kellett a voucher? sajnáljuk, de pénzt akkor se adunk vissza".

Ennyit a Ryanairről meg a nem létező tisztességes hozzáállásukról...

Kánikula 2020.04.29. 19:02:24

Martin Lewis a Moneysavingexpert alapítója, a hitelkártyán keresztül vissza tudta hívni a pénzt.

www.moneysavingexpert.com/news/2020/04/ryanair-customers-sent--round-in-circles--as-they-continue-to-tr/

Páran írták, hogy a bankja elhajtotta őket és fogadja el a vouchert.

Most azt kell mondjam ez egy igazán aljas húzás volt. Ha küld egy emailt, hogy válasszon kattintással, hogy 120% voucher vagy refund akkor azért más a helyzet, de ez a kattintson ide ha visszatérítést szeretne... és közben elvisz a hogyan használja fel a vouchert oldalra ez gusztustalan húzás.

Ennél még a "sok a visszatérítési igény 2 hónap múlva lesz pénz magyarázat is jobb". Most valamit habogott a csávó, ha vége a krízisnek visszaadják a pénzt aki kéri... OK, de megint kérni kell??

Kánikula 2020.04.30. 07:28:14

..és akkor a kormányok kösszefognak a légitársaságok védelmében, a szavazóikkal/lakosaikkal szemben..

index.hu/gazdasag/2020/04/30/eu_legitarsasagok_karterites_torolt_jarat/

Pont azt akarják, amit a Ryanair most csinál.. milyen érdekes egybeesés..

Hungry horse 2020.04.30. 11:05:44

@Kánikula: tadammm!

A végére csak kiderül, hogy ez IS politika és a kedves brüsszelita kommisszárok, a jogvédelemre olyanniyra szelektíven érzékeny jogvédő NGO-k nem vakok, nem süketek, csak nem marnak bele az őket jól tartó mocskos kezekbe, akikkel egy brancsot alkotnak.

Köszi!

satco84 2020.04.30. 13:59:07

Ha már viszont politika, akkor itt lenne a lehetőség, hogy pár szabályozást bevezessenek végre "cserébe". Vagyis legyen voucher, DE:
- Mostantól törölt járat esetén a kártérítés kifizetése 30 nap, automatikusan jár a pénz, ne egy adósságbehajtóval kelljen már kijárni a jogos követelést.
- Mostantól a járattörlésekre vonatkozó, rendeletbe foglalt "lehető leghamarabb" kifejezés szó szerint értendő, vagyis nem a saját járatra foglaljuk át az utast 3 nap múlva, hanem hacsak nincs reptérzár, akkor a többi társaság szabadon maradt helyeire ültetjük és átszállással elvisszük az utast, amiért neki külön nem kell fizetni.
- Mostantól nincs vis major az időjárásra hivatkozva, ha a reptér járatainak legalább 50%-a elindul.
- Hogy a zöldeknek is legyen valami: mostantól nem indítható el olyan járat, ahol a havi átlagos kapacitáskihasználtság 50% alatt van.
- És az adu ász: mostantól nincs overbooking és denied boarding.

És így tovább. Valamit, valamiért.

Kánikula 2020.04.30. 14:51:55

@Hungry horse: nem tudom légiutasok jogait védő NGO-k vannak-e.

Hungry horse 2020.04.30. 17:42:36

@Kánikula: nézd, ha az lmbtqrwtzx törpe minoritás jogainak védelmére nem sajnálnak se pénzt, se időt, gondolom a százezreket érintó aljaskodás kapcsán is lehetne tennivalójuk.
Állami fogyasztővédelem detto.
De némák, mint a sír.

vanek ur 2020.05.01. 10:40:21

@satco84:
- Mostantól törölt járat esetén a kártérítés kifizetése 30 nap, automatikusan jár a pénz, ne egy adósságbehajtóval kelljen már kijárni a jogos követelést.
Ez teljesen oké, kivéve természetesen, ha az utast a saját kérésére átfoglalják egy későbbi járatra.

- Mostantól a járattörlésekre vonatkozó, rendeletbe foglalt "lehető leghamarabb" kifejezés szó szerint értendő, vagyis nem a saját járatra foglaljuk át az utast 3 nap múlva, hanem hacsak nincs reptérzár, akkor a többi társaság szabadon maradt helyeire ültetjük és átszállással elvisszük az utast, amiért neki külön nem kell fizetni.
Ezt a hálózatosok már most is így csinálják, igaz, más légitársaságból csak az azonos szövetségbe tartozók jönnek szóba.

- Mostantól nincs vis major az időjárásra hivatkozva, ha a reptér járatainak legalább 50%-a elindul.
Ezzel csak az a gond, hogy egyes biztonsági határértékek géptípus szerint változnak, sőt, egyes légitársaságok is saját határértékeket állapíthatnak meg. Plusz az is kérdés, milyen időtávot kellene figyelembe venni. (Mi van, ha az indulási időben már rend volt, de a bejövő gép pont nem tudott leszállni az időjárás miatt?)

- Hogy a zöldeknek is legyen valami: mostantól nem indítható el olyan járat, ahol a havi átlagos kapacitáskihasználtság 50% alatt van.
Ez messzire vezetne. Pl. van türelmi idő az új útvonalaknál? Mi van a szezonalitással? Mikortól kellene törölni az ilyen járatokat? (Amúgy pont a fapadosok a legkisebb lelkifurdalás nélkül kukázzák a nem rentábilis járatokat.)

- És az adu ász: mostantól nincs overbooking és denied boarding.
Fapadoséknál nem nagyon van overbooking, mert náluk nincs a 2 fő oka: a flexibilis jegy (megveszed, és csak szólsz, hogy a következő géppel mész), és csatlakozások (csatlakozásmulasztásnál a késő gép utasait másik járatokon kell elvinni). A többinél pont ezek miatt van és mindig is lesz mind overbooking, mind denied boarding.

Kánikula 2020.05.02. 13:12:50

@Hungry horse: Akkor ideje valamit tenni ha ennyire benne vagy a témában, alapíts egy NGO-t, levelezz mindenki érdekében a fogyasztóvédőkkel.
Nem kell mindig másra várni "a miért nem csinálnak már valamit..ezek sem jók semmire kijelentések helyett"

Hungry horse 2020.05.03. 13:26:15

@Kánikula: a cinizmusod nem ad választ arra a kérdésre, amit már a cenzúrázott, majd a későbbi kommentjeimben is feltettem.

A "másra várás" mögött morális érvek (is) vannak, hiszen a jogvédelemre hivatott NGO-k egytől egyig olyan külföldről finanszírozott szervezetek Európa szerte, melyek nem haboznak harcba szállni - akár a joggal visszaélve is - bármilyen társadalompusztítás, deviancia, törvényszegés oldalán a békés és törvénytisztelő többség, valamint az ideológiai céljaikkal nem szimpatizáló demokratikus államok ellen.

Ezért azok az esetek, amikor a tömeges jogsértések kapcsán némák maradnak, többet mond róluk és az őket finanszírozókról minden szónál.
Erre pedig fontos a figyelmet felhívni. Itt is.

A másik nem kicsi csoportja a most harsogóan néma szervezeteknek azok az eu. közösségi és nemzetállami - közhatalmat képviselő - fogyasztóvédelmi rendeltetésű, vagy alapjogokat védeni hivatott, közpénzeken fenntartott szervezetek, melyek most kifejezetten nem a törvénekben rájuk rótt kötelességek és jogok szeriont járnak el, hanem szintén brutális némaságukkal tüntetnek az átvert és becsapott, meglopott fogyasztók tömegei ELLEN, a tolvajok, csalók és a hatalmi helyzetükkel visszaélők oldalán.

Ez utóbbiaknak tehát nem valamiféle a jó hírnevük kapcsán elvárható morális kényszer okán kell harcba szállniuk a történtek kapcsán, hanem ez a törvényi kötelezettségük (lenne).

Érdekes módon ez téged cinizmusra és az egyéni kezdeményezés fontosságának kifejtésre, a posztert pedig cenzúrára ingerel.
Sajátos nézőpontok, kétségtelenül.

DarkWolf 2020.05.03. 15:56:00

@apro_marosan_petergabor: azt csinálnak amit akarnak, de a banknak is lesz hozzá szavuk ha elindítasz egy chargebacket.

satco84 2020.05.05. 01:58:24

@vanek ur: Igazad van, túl hamar jött az ötlet, köszi a kiegészítéseket. Pár tőlem, ha még elolvasod:

-> Mostantól a járattörlésekre vonatkozó, rendeletbe foglalt "lehető leghamarabb" kifejezés szó szerint értendő, vagyis nem a saját járatra foglaljuk át az utast 3 nap múlva, hanem hacsak nincs reptérzár, akkor a többi társaság szabadon maradt helyeire ültetjük és átszállással elvisszük az utast, amiért neki külön nem kell fizetni.
->Ezt a hálózatosok már most is így csinálják, igaz, más légitársaságból csak az azonos szövetségbe tartozók jönnek szóba.
->Na, hát ez a rossz gyakorlat. Értem, hogy úgy van a legkisebb költsége a cégnek, de akkor is, ezt szerintem meg kell szüntetni, ha kell a jegyár emelkedésével is. Tudtommal a rendszer nincs úgy programozva, hogy összehasonlítsa a szállásköltséget és az átfoglalás költségét másik járatra, egyszerűen csak ki van adva, hogy kizárólag saját, legfeljebb partnerre lehet átfoglalni. Lehet, hogy buknak rajta, mert a szállás drágább lesz (ha lesz egyáltalán, és nem a reptéren kell tölteni az éjszakát segítség híján), de a bosszúságot nem fizetik meg.

->Mostantól nincs vis major az időjárásra hivatkozva, ha a reptér járatainak legalább 50%-a elindul.
->Ezzel csak az a gond, hogy egyes biztonsági határértékek géptípus szerint változnak, sőt, egyes légitársaságok is saját határértékeket állapíthatnak meg. Plusz az is kérdés, milyen időtávot kellene figyelembe venni. (Mi van, ha az indulási időben már rend volt, de a bejövő gép pont nem tudott leszállni az időjárás miatt?)
->Igaz, ezt visszavonom, bár talán lehetne akkor valami hivatalos tájékoztatás, hogy milyen meteorológiai kategóriák mit jelentenek a társaság olvasatában. Tudom persze, hogy mindig a kapitány dönt a végén, ami így van jól, csak akkor is bosszantó.

->Hogy a zöldeknek is legyen valami: mostantól nem indítható el olyan járat, ahol a havi átlagos kapacitáskihasználtság 50% alatt van.
-> Ez messzire vezetne. Pl. van türelmi idő az új útvonalaknál? Mi van a szezonalitással? Mikortól kellene törölni az ilyen járatokat? (Amúgy pont a fapadosok a legkisebb lelkifurdalás nélkül kukázzák a nem rentábilis járatokat.)
-> Szerintem a szezonalitást valamelyest kezeli a téli/nyári menetrend. Itt a gond a kiárazással van, mikor az új belépő dömpingárat határoz meg, és ezt a versenyhatóság soha nem ellenőrzi (csak a dinnyéknél). Jó a verseny persze, csak hát ennek komoly környezeti ára van. Én egyáltalán nem támogatom azt a zöld agymenést, hogy teljesen álljon le a légiközlekedés, de be kell valljam, az évekig tartó árháborúban félig üresen közlekedő járatok valóban károsak szerintem.

-> És az adu ász: mostantól nincs overbooking és denied boarding.
-> Fapadoséknál nem nagyon van overbooking, mert náluk nincs a 2 fő oka: a flexibilis jegy (megveszed, és csak szólsz, hogy a következő géppel mész), és csatlakozások (csatlakozásmulasztásnál a késő gép utasait másik járatokon kell elvinni). A többinél pont ezek miatt van és mindig is lesz mind overbooking, mind denied boarding.
-> Ez inkább amolyan általános megjegyzés volt. A denied boardinggal teljesen egyetértek, a csatlakozások miatt, nyilván ha önhibáján kívül késik az utas, akkor nem fognak rá várni, ez érthető, ahogy a műszaki ok miatti törlés is. De az overbooking szerintem pofátlanság, mert az csak arról szól szerintem, hogy a kapacitáson túli foglalásokat sokszoros áron adják el (általában indulás előtt pár órával), arra számítva, hogy úgyse jön el mindenki. Ha meg eljön, hát akkor denied boarding van, és valakik szívnak, miközben a társaság nagyon jól jár, mert a kártérítés nem akkora, mint amekkorát nyert az indulás előtt eladott jegyekkel.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.05.07. 14:03:13

@vanek ur: Az utolsó mondattal még mindig van egy kis baj, nevezetesen, hogy a 200 eurós jegyű ember egy huncut garasnyival sem kap több, minőségibb szolgáltatást, mint a 20 euróért jegyet váltó utas.Ha kapna, egy szavam se lenne.
Remélem, azért ebből a vírusválságból lesz egy jó kis tisztítótűz és előbb utóbb beköszönt egy ellenőrzöttebb, fogyasztóvédettebb repülési utazási piac, és talán előbb-utóbb lesznek fix áras szolgáltatások is, x km y euró és kész.Ha húsvét, ha karácsony, ha egy sima szerda délelőtt, ugyanannyi kellene legyen a jegy.Illetve adott dátumra foglalásnál ugyanannyi legyen fél évvel előtte foglalva, mint két nappal előtte.Erősen emberibb lenne így a világ.

vanek ur 2020.05.07. 19:51:29

@satco84:
Járattörlés: Értem, hogy mi a célod, és egyébként nem teljesen elvetendő. Persze vet fel kérdéseket (pl. milyen sorrendben foglalják át az utasokat, stb.) Ha van sok alternatíva, akkor ráadásul az utas lehet, hogy gyorsabban talál neki megfelelőt, de azért az tény, hogy aznapi elutazásra szinte semmi esély. Ráadásul a legtöbb last minute járattörlés tényleg vis maior. (Én szaladtam bele időjárás miatti járattörlésbe, a légitársaság 3 nappal későbbre foglalt volna át, végül egy másiknál találtam másnapra jegyet, de ehhez elég gyorsan kellett lépnem - és persze a gyorsaság miatt eszembe se jutott, hogy akár aznapra is találtam volna megfelelő alternatívát. De azon az útvonalon sok járat volt.)

Időjárás: a típusok határértékei nyilvánosak, de a legtöbbről a "normál" időjárásjelentésben nincs szó, és valljuk be, egy átlagember nem is fogja érteni. (És pl. az is időjárási ok lehet, hogy villámsás esetén nem lehet a gépeket tankolni, meg kell várni, amíg elvonul a vihar - ilyenből szép késések tudnak összejönni.)

" Itt a gond a kiárazással van, mikor az új belépő dömpingárat határoz meg," - bevezető árazás nemcsak a légiközlekedésben van. Boltnyitó kedvezmény pl. (Emlékszel még az Electro Worldre?)
Ha egy járat záros időn belül nem tehető nyereségessé, épeszű légitársaság nem tartja azt fenn.

A denied boarding fogalmát rosszul tudod: nem azt jelenti, hogy ha valaki lekési a kapuzárást, már nem engedik be. Azt jelenti, hogy valójában minden feltétel adott, hogy felszálljon a gépre, de a légitársaság nem engedi fel, mert mást visz el helyette. Aminek az egyik oka az overbooking, vagy épp a flex jegyes utas.

vanek ur 2020.05.07. 20:52:10

@geegee: "a 200 eurós jegyű ember egy huncut garasnyival sem kap több, minőségibb szolgáltatást, mint a 20 euróért jegyet váltó utas."
Ugyanannak a cégnek az egyik benzinkútján 290 Ft 1 liter benzin, a másiknál meg 350 Ft. Ugyanaz a benzin, ugyanúgy megy tőle a kocsi. És mégis 60 Ft-tal drágább. Ja, és megfigyelted, hogy a repülőtéren ugyanazt a hamburgert 100-200 Ft-tal drágábban mérik, mint a városban. Van ilyen.
"és talán előbb-utóbb lesznek fix áras szolgáltatások is, x km y euró és kész."
Ilyen kísérlet volt, kommunizmusnak hívták, és nagyott bukott.

A fix ár hátránya, hogy kizárja azokat, akiknek az az ár sok. A revenue management ad egy lehetőséget, hogy az is utazhasson, aki erre kevesebbet szán. Aminek az az ára, hogy lesz, aki meg többet fizet.

satco84 2020.05.07. 21:24:59

@vanek ur:
Járattörlés: Igen, érthető módon függ a kiindulási ponttól és időtől, és persze az éberségtől. Sajnos nem tudok jobbat annál, mint hogy a sorban elől állók repülnek leghamarabb. De a cél az lenne, hogy ne kelljen 3 napot egy szigeten dekkolni minimális ellátással, csak azért, mert a társaság mindösszesen heti 3 járatot üzemeltet, miközben minden nap van több más járat más-más közlekedési csomópontokba. Nyilván, ha ezek is tele vannak, akkor várni kell.

Időjárás: Azt hiszem el kell engedjem ezt, bár azért lehet ezt átláthatóan is kommunikálni. A határérték ennyi, ehhez képest a hivatalos adat pedig ennyi volt, ezért töröltük a járatot. De valószínűleg tényleg nincs jelentősége, mert sokan így sem értenék (én sem).

Dömping: itt azért van annyi különbség, hogy általában véve a kiárazó magatartásnak marginális a környezeti terhelése, itt azonban ezt nem mondhatjuk, mert a repülőgép ötször annyi káros anyagot bocsájt ki, mint az autó (per utas per km). Én tényleg nem vagyok elvakult zöld, sőt, de azért az zavar, mikor például a jelenlegi helyzetben is, 5-10 utassal fordul oda-vissza a Wizz gép. Ezt a dömping dolgot szinte minden ágazatban tiltják, nem értem, hogy itt miért nem lehet.

Denied boarding, vagyis inkább overbooking: nem-nem pontosan tudom mit jelent, csak elkalandoztam kicsit :) De ez nem változtat a lényegen, amit írtam. Én nem nagyon tudok róla, hogy a közlekedésen kívül lenne-e máshol ilyen dolog, sőt ott is inkább elvétve. Nem is véletlenül valószínűleg. Arról már hallottam, hogy volt olyan, hogy valaki a szállodában nem kapott szobát, pedig foglalt, de adtak neki egyet máshol, jobbat (erre mintha itthon lenne jogszabály). De olyan nem fordulhat elő, hogy aznap nem tudsz hol aludni, de kapsz 100 eurót, meg majd holnap egy szobát...
Ezt a revenue management tolja, aztán hol jó a no-show előrejelzés, hol meg benézik, és 20 fővel túlkönyvelik a járatot. Én sportot csinálok belőle, hogy ha nem sietek haza, direkt a legutolsónak állok, mert a végén szokott lenni denied boarding. Kétszer már bejött (azért nem repülök annyit), de mindkétszer vagy tízen álltunk sorba utána a pultnál, és volt, aki az interkontinentális csatlakozását bukta emiatt. Na, szóval ez nem normális...

satco84 2020.05.07. 21:37:31

@vanek ur: Bocsi, hogy belekontárkodok a beszélgetésbe, de szerintem nem jó a magyarázat:

"A fix ár hátránya, hogy kizárja azokat, akiknek az az ár sok. A revenue management ad egy lehetőséget, hogy az is utazhasson, aki erre kevesebbet szán. Aminek az az ára, hogy lesz, aki meg többet fizet."

Ez akkor lenne igaz, hogy tökéletes lenne az árdiszkrimináció, vagyis ha egyértelműen tudnád azonosítani azt a csoportot, aki kevesebbet tud fizetni a jegyért (pl.: 25 év alatti, diák stb.), és a többit kizárni. Ez nem teljesül, így igazából nem az fizet kevesebbet, akinek kevesebb van, hanem aki előbb vásárol. Szóval az RM szerintem nem erre biztosít lehetőséget, hanem arra, hogy akinek későn jutott eszébe, az fizessen "büntetést". A társaságnak jó, a fogyasztónak nem, de így működik a piacgazdaság.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.05.09. 08:41:36

@vanek ur: Ezzel megint csak az a baj, hogy a 290-360 forint közt alig van 20%, szemben a 200 vs 20 euró közt, ami tízszeres szorzó.Pont leszarnám a 20-25% esetleges drágulást, de a 10x-es az már erősen pofátlanság.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.05.09. 08:47:28

@vanek ur: Az még a baj ezzel, hogy csak bojkottálással lehetne csak lejjeb szorítani a szórást.Vagyis nem venni meg a pofátlan árban kínált jegyeket.De sajnos mindig vannak olyan hülyék, akik akármennyiért is megveszik, így meg nem lehet bojkottálni...

vanek ur 2020.05.10. 14:27:43

@satco84: "Ez akkor lenne igaz, hogy tökéletes lenne az árdiszkrimináció" Ebben igazad van. Ugyanakkor az olcsóbb árért azért meg kell dolgoznia (értsd: rá kell szánnia az időt) annak is, aki esetleg többet is kifizetne a jegyért. Lehet, hogy éppen talál olcsóbbat is, de pont az eltérő vásárlási szokások miatt aki többet is kifizetne az útért, valahogy többet is fog fizetni.
Paradox módon a revenue management valamilyen szinten a fogyasztóknak is jó, hiszen van arra esélye, hogy számára elfogadható áron tudjon utazni. Kétségtelen, hogy ennek viszont az az ára, hogy más fogyasztók drágábban kapják ugyanazt a jegyet. Viszont ha ezáltal nagyobb töltöttség érhető el, az végső soron az átlagos jegyár csökkenését adhatja, mert nem mindegy, milyen töltöttségi szintet céloz be a légitársaság a nullszaldóhoz. Ami megint csak a fogyasztóknak lehet jobb.

@geegee: "Pont leszarnám a 20-25% esetleges drágulást" Most akkor legyen fix ár vagy ne?
Ez az iparág így működik, ha tetszik, ha nem. Az oka pedig baromi egyszerű: a repülőjáratok ülőhelyei a világ legromlandóbb árucikkei: ami helyet nem adnak el a járat indulásáig, az veszteség (mert ha már elment a gép, értelemszerűen nem lehet rá jegyet eladni). Így tehát ha a foglalás nem a tervek szerint alakul, leviszik az árat (a 0-nál még kevés bevétel is több bevétel), ha viszont jobban fogynak a helyek, felviszik az árat, hogy ne legyen veszteséges a járat. Nagyon-nagyon leegyszerűsítve így működik a modell. És igen, csúcsidőben lefölözik a hasznot (plusz terelik az árérzékeny utast a csúcsidőn kívüli járatokra); igen, az utolsó pillanatban jegyet váltóról feltételezik, hogy muszáj utaznia, így többet is kifizet a jegyért, stb.
Az olcsó jegyeket a drágább jegyek finanszírozzák. Minél több olcsó jegyet adnak el egy járatra, annát drágábban kell adni a drága jegyeket a veszteség elkerüléséért.

vanek ur 2020.05.10. 14:29:22

@geegee: "Vagyis nem venni meg a pofátlan árban kínált jegyeket."
Ha valakinek utaznia kell, akkor - nyilván az észszerűség határai belül - meg fogja venni a jegyet, akármennyibe is kerül. És mindig lesznek ilyen emberek, ezt megtiltani nem tudod.

satco84 2020.05.11. 21:55:08

@vanek ur: "Paradox módon a revenue management valamilyen szinten a fogyasztóknak is jó, hiszen van arra esélye, hogy számára elfogadható áron tudjon utazni." Jó, hát valóban ad rá esélyt, de azért ez az esély elég karcsú, és igen kis ráhatása van az utasnak. Persze, ha jó előre foglal, akkor feltehetően olcsóbban hozzájut, kivéve:
- ha már a társaság még a menetrend előtt eladta a székek jó részét egy utazásszervezőnek, ekkora eleve magasabb áron fogják adni a helyeket, igaz ez mindenkire vonatkozik;
- ha a járatkezelő úgy dönt, látván a foglaltságot lejjebb viszi az árat (látom szakember vagy, szóval visszamegy mondjuk Z osztályba), persze ez a mindennapokban is bárkivel előfordulhat, hogy vesz valamit, aztán másnap "leakciózzák", bosszantó tud lenni;
- ha van az üzleti utasnak corporate ára, akkor valószínű olcsóbban kapja a jegyet, mint a publikus ár.

"Viszont ha ezáltal nagyobb töltöttség érhető el, az végső soron az átlagos jegyár csökkenését adhatja, mert nem mindegy, milyen töltöttségi szintet céloz be a légitársaság a nullszaldóhoz." Ezt egyszer ki kéne számolni, de nem vagyok biztos benne, hogy a töltöttség növekedésével csökken az átlagos jegyár, sőt. Egyre drágábban adja el. Egyszerű példa: legyen két osztály a gépen (eco és business). Elad 100 jegyet darabját 1 euróért, akkor átlag 1 euró a jegy, aztán elad 20 businesst, darabját 4-ért, akkor (100+80)/120=1,5 euró.

Etniez 2020.05.15. 07:44:14

@nakiazaki: nah, ma kaptam meg a refundot paypal-tól.
"We reviewed the case you filed on 15 April 2020 and have decided in your favour.
We've issued a refund of £280.00 GBP to you. It may take up to 5 days for this refund to show on your PayPal account or bank. If you paid using a credit or debit card, the money will be refunded to it. Depending on your card provider, it can take up to 30 days for the refund to show on your card statement. "

Szevasz Ryanair, játszol te anyád pénzével.

Etniez 2020.05.15. 07:47:54

@Hungry horse: nem jött be a poltikai szövegesd, nem kell ide a kormányzati propaganda. Brüsszel elutasította és kijelentette, eljárás alá kerül az az ország, amelyik engedi a légitársaságnak.

nakiazaki 2020.05.15. 08:10:09

@Etniez: Hell yeah! Akkor már csak ki kell várnom nekem is :)

Etniez 2020.05.15. 13:50:22

@nakiazaki: escalte megvolt? Mert két lépésben kell pénzt visszakérni.

nakiazaki 2020.05.15. 14:06:36

@Etniez: Én másként csináltam, mert bepöccentem a Ryanair hetente változó álláspontján és az egyre távolodó, jelenleg az "esetleg egy év múlva majd visszakapod, de csak ha lejár a kuponod" nevetséges kijelentésnél járó blöff-szintű igéretükön. Szóval két foglalásról van szó, két különböző bankkártyát használtam. Mindkét banknál kezdeményeztem a chargeback-et, alátámasztottam mindenféle dokumentummal, hogy lássák ők is hogyan hátrált ki a Ryanair a korábbi igéreteikből - szerintem nem tudnak másként dönteni, minthogy visszaadják a pénzt. De ez hónapokat vesz igénybe, az egyik bank 60 napot mondott, a másik 180-at... Szóval most várok. A Ryanair teljesen hiteltelenné vált számomra.

Etniez 2020.05.15. 14:48:16

@Hungry horse: mert az ostobaságoddal telesz*rod ezt az oldalt is. Ismert fidesztálib vagy, akinek Orbánra porcosodik és csak a kormány narratívája körül forog az élete.
Vagy fizetnek vagy hülye vagy, mindegy.

Brüsszel az általad összehordott gyalázkodás és ostobaság helyett nem engedte a légitársaságoknak az ügyfelek lehúzását, hiába adtad elő a szokásos EU-ellenes műsorod.

index.hu/kulfold/eurologus/2020/05/13/bizottsag_nyari_turistaszezon_javaslatcsomag_hatarok_repjegy_visszaterites/

Hungry horse 2020.05.16. 16:58:58

@Etniez: szerintem az az ostoba, aki nem olvassa el figyelmesen se a kommenteket a poszt alatt, se a forrást, amit a személyeskedése közepette idetol.

Segítek: a poszt és a kommentek jó része arról szól, hogy miként verték és verik át máig a törölt járatok utasait.

Az általad megadott forrásban pedig arról van szó, hogy (és itt idézem szó szerint):

"...a biztos arról is beszélt, hogy kötelezettségszegési eljárást fognak indítani azon tagállamok ellen, amelyek megengedték a légitársaságaik számára, hogy ne fizessék vissza a törölt jegyek árát az utasoknak."

Tehát Brüsszel a légitársaságokkal nem áll jogviszonyban, hanem a tagállamokat fenyegeti egy jövőbeni (kötelességszegési) eljárással, melynek eredményeként esetleg évek elteltével jutnak valamire, de, hogy mire az koránt sem megjósolható.

No addig ne egyél!

Nem hiszem, hogy nem értenéd, miről hazudozik az áruk és emberek szabad mozgására a fogyasztói jogokkal együtt magasról szaró brüsszelita komisszár.

Segítek:
Senki nem kapja holnap (és persze a jövő héten sem, 6-8-10 hét után) vissza a befizetett pénzét egyik lehúzós bandától sem, holott már aznap járt volna, amikor a légitársaság átverte az utazót és szart teljesíteni a szerződésből rá háruló kötelezettségét.

Felhívnám a figyelmedet a sorospapa által finanszírozott "jogvédő" banda fülsiketítő hallgatására.
Is.

Ha értenéd.

Bár érted te, csak hazudsz és aljas módon személyeskedsz tényszerű és rételmes cáfolat, válasz helyett.
De engem cenzúráznak itt, nem téged.

No ez se az én szégyenem!

vanek ur 2020.05.24. 19:19:52

@Etniez: Bevallom őszintén, volt egy gondolatom, amit nem akartam ide beírni, nehogy ötletet adjak. Nos, úgy néz ki, nem kellek én ide, O'Leary úr magától is épp elég fifikás.
A Mirror híre szerint a Ryanair feketelistázással (és kvázi letiltással) fenyegette meg azokat, akik banki úton kérik vissza a pénzüket: www.mirror.co.uk/money/ryanair-threatens-blacklist-people-who-22063452
A cikk szerint azt írták a visszatérítés felől érdeklődőknek csetben, hogy a chargebacket csalásnak tekintik, ami miatt kitiltják az illetőt a Ryanair járatairól. Bár a hivatalos kommunikációban ezt végül cáfolták, szerintem az ördög (és O'Leary úr) nem alszik...

nakiazaki 2020.05.29. 14:39:59

@vanek ur: A Revolutnál kezdeményezett chargeback kérelmemet első körben visszautasította a Ryanair, mondván ők engem kártalanítottak a voucherrel. Amit nem kértem. Sőt, többször is jeleztem, élve a jogi lehetőségeimmel, hogy pénzvisszatérítést kérek. Elsősorban amiatt teszem ezt, mert nem tudjuk mikor lesz vége a járványhelyzetnek, hogy egyáltalán a belátható jövőben repülünk-e családilag vagy sem. Tisztességtelen a hozzáállásuk, hetente írták felül a korábban tett igéreteiket, én már nem hiszek nekik...

Etniez 2020.06.25. 15:32:59

Visszacsatolás: ma a HSBC Bank is visszavette a pénzt a Ryanair-től, így már nincs tartozásuk felém.
A Paypal 30 nap alatt lezongorázta, a HSBC-nek 2 hónap és 1 hét kellett.

Etniez 2020.06.25. 15:35:11

@Hungry horse: Az idő szokás szerint bebizonyította, hogy kurvára nem volt igazad, sima chargeback eljárással visszaszedtem a pénzem.

Kevesebb konteó, több tartalom, ezt javaslom neked a jövőben.

brigcsoka 2020.06.25. 18:13:48

Etniez, hitelkártyával vagy debit kártyával fizettél? Milyen adatokra volt szükséged?
Én Erste debit kártyával fizettem, most szeretném kérvényezni a chargeback-et. Remélem bankkártyával való fizetés esetén is lehet a chargeback-et kérelmezni?
Köszönöm a választ előre is!

brigcsoka 2020.06.25. 21:35:28

@Etniez: Etniez, hitelkártyával vagy debit kártyával fizettél? Milyen adatokra volt szükséged?
Én Erste debit kártyával fizettem, most szeretném kérvényezni a chargeback-et. Remélem bankkártyával való fizetés esetén is lehet a chargeback-et kérelmezni?
Köszönöm a választ előre is!

Etniez 2020.06.25. 21:52:38

@brigcsoka: Bármilyen kártyával lehet kérvényezni, de siess, mert csak egy ideig.

Hungry horse 2020.06.26. 13:04:13

@Etniez: majd mesélj melyik légitársaság, ország ellen indult eljárás bármiklyen brüsszelita komisszár, vagy sóhivatal által

Pedig nem kevés idő telt el.

Neked se a légitársaság fizette vissza a neked visszajáró díjat, hanem a bankod járt el a nevedben, miközben nem kevés ideig használták a pénzedet - jogtalanul és kamat/költség/kártérítés nélkül.

Amit én 2 hónapja írtam, az ez volt:

" Hungry horse 2020.04.26. 12:56:43
@Fillér B. Gusztáv: hazudsz.
Minden politika.
A konkrét esetben példul az is politika, hogy a brüsszelita komisszárok, a szélsóbaloldali európai "parlament" és a hiperaktív sorosista és nem sorosista jogvédők számára az európai állampolgárok százezreit érintő légitársasági visszaélések és aljaskodások - melyekről a blogod szól - nem jelentenek problémát évtizedek óta, miközben minden vízcsapból és médiaszennycsatornából migráns- és lmbtkvxzy jogok ömlenek.

A kommentem erről szól(t).
Nem az én szégyenem, ha ez téged cenzúrára sarkallva zavar."

Szóval ne terelj, ne maszatolj!

Etniez 2020.07.03. 11:49:32

@Hungry horse: Nem tudom miért égeted le magad újra és újra, de te bajod:

index.hu/kulfold/eurologus/2020/07/03/legitarsasag_kupon_fogyasztovedelem_kotszegeljaras_eu/

Szóval NINCSEN IGAZAD. FELFOGTAD? Minden megy a rendes útján, az EU megvédi a fogyasztókat.

Hungry horse 2020.07.03. 16:56:08

Etniez: megint hazudtál - ráadásul bután teszed, mert magadat cáfolod, amikor bejelentetted itt nagy pofával, hogy a bankod vissza tudta szerezni a pénzedet.

Tehát nem a komisszárok, nem a fogyasztóvédelem, nem a jogvédők, sőt, nem a légitársaság, hanem a bankod hajtotta be a pénzedet.

A forrásod pedig arról szól, hogy eleddig nem tettek semmit - csak pofáztak és hazudoztak, amit nem csak a qrmányok sora tojt le magasról, hanem az aljas légitársaságok is - hanem majd esetleg a jövőben tesznek valamit- feltéve, hogy a kötelezettségszegési eljárások eredményesek lesznek pár év múlva.
No addig ne egyél!

Csak jelezném, hogy a poszt, ami alá kommenteltem áprilisi(!!!!).

Továbbra se látom, hogy bármelyik uniós sóhivatal, vagy sorosi által pénzelt, migrik és buuzik esetében hiperaktív "jogvédő" képes lett volna bármilyen érdemi lépésre.

Ha van róla linked, nyugodtan told ide, érdekelne nagyon, jókat nevetnék rajta, mint pl. a brianair a kötelezettségszegési eljáráson.

Ahogy nézem, nem csak ebben csináltak majmot a magyar népből a szobordöntögető brüsszelita komisszárok, hanem a légitársaságok ÁLLAMI TÁMOGATÁSÁBÓL IS, ami szemmel láthatóan csak a Malév esetében volt figyelemre méltó, a többi csődbe jutott mocsoknak jár az, ami a Malév esetében tiltott volt.

No ennyit a komisszárokról, a kettős mércéjükről és a magadfajta hazug sameszaikról.

Etniez 2020.07.03. 20:55:39

@Hungry horse: Most válság van, ezért engedélyezik a társaságok megmentését. Megint keveredés van a fejedben.

Aztán a bürokráciának idő kell, előbb felmérik, utána kérnek, harmadjára eljárást indítanak. Ehhez 4 hónap kellett, szerintem teljesen vállalható.

Engem nem érint már, mert a bankom már visszaszedte a pénzem.

De ettől függetlenül semmiben sem volt igazad, hiába vered a segged a földhöz, faszságot állítottál, az eltelt 4 hónapban pontosan bebizonyosodott. Neked marad a Sorosozás, ennyire van eszed.

Hungry horse 2020.07.05. 18:28:43

@Etniez: terelsz hazug alak.
Sikertelenül.

Nincs olyan válság, ami a törvények hatálya alól felmentést adna.
A tehetetlen és tehetségtelen komisszár barátaid is erről írnak, miközben nem tesznek semmit. Tehát legalább pofáznak - igaz 3 hónapjukba tellett ez a kevés is.

De a buzik jogaira olyannyira érzékeny, soros és a norvégok által fizetett "jogvédők" még eddig se jutottak el.

A te pénzedet se a komisszárok és a jogvédők szedték be, nem is a törvényeket telibeszaró repülős cégek fizették vissza a törvényeknek eleget téve, hanem a bankod járt el helyetted - ráadásul olyan sötét vagy, hogy ezzel magad dicsekedtél itt el.

Amit én 2 hónapja írtam, az ez volt és ez ma is igaz:

" Hungry horse 2020.04.26. 12:56:43
@Fillér B. Gusztáv: hazudsz.
Minden politika.
A konkrét esetben például az is politika, hogy a brüsszelita komisszárok, a szélsóbaloldali európai "parlament" és a hiperaktív sorosista és nem sorosista jogvédők számára az európai állampolgárok százezreit érintő légitársasági visszaélések és aljaskodások - melyekről a blogod szól - nem jelentenek problémát évtizedek óta, miközben minden vízcsapból és médiaszennycsatornából migráns- és lmbtkvxzy jogok ömlenek.

A kommentem erről szól(t).
Nem az én szégyenem, ha ez téged cenzúrára sarkallva zavar."

Szóval ne terelj, ne maszatolj, mert amit 2 hónapja írtam ma is igaz, hazudj bármit!

Etniez 2020.07.05. 21:28:56

@Hungry horse: Te olyan vagy, mint a fal.

Hungry horse 2020.07.05. 21:47:13

@Etniez: forrásaid és érveid hiányában ismét csak a primitív személyeskedésed maradt.
No ez se az én szégyenem.

Etniez 2020.07.06. 12:34:56

@Hungry horse: na idefigyelj te zombi.

Azt írtad, hogy a Soros-szervezetek nem kezdtek el fellépni az ügyben, ami teljesen természetes, jogvédő szervezetek, nem fogyasztóvédők.

Fogyasztóvédelembem eddig sem tettek semmit, és ezután sem fognak.
Ez volt az első hülyeséged.

A másik meg az, hogy azt írtad, Brüsszel nem védi meg a fogyasztókat.
Ezzel szemben az történt, hogy Brüsszel először figyelt, utána figyelmeztettet, most pedig eljárást indított.
Ez volt a második hülyeséged.
A harmadik meg a Malév ügy. A Malévot sokáig adóforintokból tartották el, mivel folyamatosan veszteséges volt, ezt unta meg Brüsszel, mivel versenytorzító hatása volt. Most válság van, ezért minden ország mentheti a cégeit, köztük Magyarország is. Első a munkahyelek megőrzése. Nem csak a légiközlekést mentik, hanem mindent. Semmi köze a Malévhoz.
Ez volt a harmadik hülyeséged.

Nah, és mivel most cáfoltam harmadjára a hozzászólásod, nyugodtan kijelenthetem, hogy te _hülye_ vagy.
És ez nem személyeskedés, hanem ténymegállapítás.

Hungry horse 2020.07.06. 16:44:37

@Etniez: látom elveszítetted az emberálarcodat.

Tényeket írtam.

Ilyeneket, hogy a buzik, illegális bevándorlók és minden egyéb hozzád hasonló szellemi sérült libbantak jogaira olyannyira érzékeny komisszárok, soros féle jogvédők és egyéb brüsszelita sóhivatalok nem tettek semmit a légitársaságok aljaskodása ellen - a fogyasztókat - hoppon maradt utasokat - megillető jogok, konkrétan a jegyeik árának haladéktalan visszatérításe kapcsán.

Erre te leírod, hogy valóban nem tettek semmit.
Erre te leírod, hogy a bankod segített rajtad, de máson majd jól nem tud segíteni ,mert fél éve vette a jegyét és azt nem tudja már a bank sem visszaszedni.
Erre te linket adsz rá és leírod, hogy a komisszárok nem tesznek semmit, hanem egy sóhivatali "kötelezettségszegési" eljárás végeztével, majd 3-5-7 év múlva visszakaphatják az átvert, meglopott utasok a jegyük árát Vagy nem, ha a soros bérén vett komisszárbírák úgy döntenek, hogy nem jár nekik semmi, mert csak - mint a szolgálati nyögdíjuk - mint szerzett joguk - elvétele kapcsán leírták a sok szerencsétlen hülyének is.
Szval majd 3-5-7 év múltával dicsérjük buktával a napot.
Addig nincs pénze az átvert utasoknak.
Gondoltam csaxólok.

Ezt a halom marhaságot bunkó módon személyeskedve adod elő, csúsztatssz, hazudozol, szualmabábozol, mintha nem ugyan azokat a tényeket írtam volna le, amiket te itt most felidéztél nagy pofával, mintha két hónapja nem pontosan ezt írtam volna le:

" Hungry horse 2020.04.26. 12:56:43
@Fillér B. Gusztáv: hazudsz.
Minden politika.
A konkrét esetben példul az is politika, hogy a brüsszelita komisszárok, a szélsóbaloldali európai "parlament" és a hiperaktív sorosista és nem sorosista jogvédők számára az európai állampolgárok százezreit érintő légitársasági visszaélések és aljaskodások - melyekről a blogod szól - nem jelentenek problémát évtizedek óta, miközben minden vízcsapból és médiaszennycsatornából migráns- és lmbtkvxzy jogok ömlenek.

A kommentem erről szól(t).
Nem az én szégyenem, ha ez téged cenzúrára sarkallva zavar."

Szóval ne terelj, ne maszatolj és a tetves kurva anyáddal személyeskedj te tapló libsi majom!

Hungry horse 2020.07.06. 16:49:16

@Etniez: még valamit seggarcú kettősmércés libban barom: a malév dolgozóinak védelme legalább olyan fontos (lett volna) mint bármely más dolgozó megvédése.
LEgalább is, ott, ahol törvény előtti egyenlőség van.
De a komisszárok kettősmércéje mellett ilyen egyenlőség nincs.
A malévet tönkretették (most épp a malév GH-t teszik tönkre, a német mocskot pedig lehet a többi kivételezett mocsokkal együtt száttámogatni kedvük szerint.
Mi ez, ha nem a szokásos libsi kettősmérce és a törvények, Eu. szabályok, jog nyílt telibeszarása?

No erre hebegj valamit te szerencsétlen hülye!

Le Orme 2 2020.07.06. 19:26:16

@Etniez:
Öcsi, megbuktál, ne magyarázkodj.

Etniez 2020.07.06. 20:24:46

@Hungry horse: te tényleg korlátozott vagy, be is fejeztem ezt a vitát veled.
Mint ha a falnak beszélnék.

Etniez 2020.07.06. 20:26:13

@Hungry horse: tök érdekes, hogy a 3x cáfolt ostobaságaidat negyedjére is elővetted. Hihetetlen.

Hungry horse 2020.07.07. 05:50:02

@Etniez: még mielőtt elhinnéd amit itt hazodozol, elszomorítanálak: tényekről értelmes ember nem nyit vitát.
Te se "vitáztál" hanem személyeskedtél, hazudoztál, szalmabáboztál, miközben - mivel buta vagy, mint a tök- megerősítetted a kommentemben leírt tényeket, miszerint:
" Hungry horse 2020.04.26. 12:56:43
@Fillér B. Gusztáv: hazudsz.
Minden politika.
A konkrét esetben példul az is politika, hogy a brüsszelita komisszárok, a szélsóbaloldali európai "parlament" és a hiperaktív sorosista és nem sorosista jogvédők számára az európai állampolgárok százezreit érintő légitársasági visszaélések és aljaskodások - melyekről a blogod szól - nem jelentenek problémát évtizedek óta, miközben minden vízcsapból és médiaszennycsatornából migráns- és lmbtkvxzy jogok ömlenek.

A kommentem erről szól(t).
Nem az én szégyenem, ha ez téged cenzúrára sarkallva zavar."

Nos azóta az is kiderült, hogy neked, meg a komisszár haverjaidnak a nagy nyugati légitársaságok gigantikus állami támogatása is kóser, hiszen amiért a magyar Malévot és az aprócska maradékát is elpusztították, az a kettös mércétek szerint a kiváltságosoknak alapjoguk.

No ez se az én szégyenem.!

vanek ur 2020.07.21. 17:36:56

Ha igaz a cikk címe, akkor vége a járványnak :)
Egyébként a járvány még bőven tart, viszont a május első felében törölt járatokra szóló jegyek árát az elmúlt pár napban visszakaptam, írt a Ryanair is, és azóta a számlán is ott a pénz.
Nyilván nem mindenki engedheti meg, hogy 2 hónapot várjon a pénzre, és bevallom, én is elgondolkoztam már a chargeback indításán, de végül nem lett rá szükség.

ComLo 2020.07.30. 02:03:01

Decemberben vettünk Sydney - Budapest viszonylatban két returt Pekingi átszállással májusra. Hogy még színesebb legyen a kép, eddig mindig légitársaságnál vettem jegyet, most azt mondtam, annyival olcsóbb, megveszem irodán keresztül, azzal csak akkor lesz gond, ha valami kavarás lesz, de vagy 200 alkalommal nem volt para. Januárban már azért erősen látszott hogy para van. Az iroda (álljon itt a nevük Flyfar) értékeléseit olvasva azért tisztán látszott már számomra hogy nem lesz fákjás menet. Felhívtuk őketmájus elején. Próbálták kérni hogy foglaljuk át, de egyrészt konkrét időpontra mentünk volna (esküvő), másrészt baromira nem látszott (és nem látszik még mindig) mikor fog Ausztrália nyitni (most lehet hogy '21 nyara csak ...). Szóval kértük vissza a pénzt. Mondták ok, minimális kezelési költség mellett 90 nap után visszakapjuk. Ez amúgy törvényileg is rendben van, illetve minimális empátiával még megértő is lehet az ember, elvégre azért nem kicsi szarban voltak. De amint fent írtam, én lélekben már leírtam ezt a pénzt mint veszteséget, még azért készültem egy telefonban anyázásra a 90 nap leteltével. És számomra is meglepő modon a 86. napon, megjelent a pénz a számlámon ...

vanek ur 2020.07.30. 13:19:51

@Fillér B. Gusztáv: Lehet, hogy közrejátszott a gyorsaságban, hogy a cseten jeleztem nekik, 7 napjuk van a pénzt utalni és nem veszem be azt a maszlagot, hogy otthonról nem intézhető a refund, valamint kértem a beszélgetés leiratát emailben.
Ahogy az Okosutason is írtad, az nem túl jó a légitársaságnak, ha sokan chargeback-elnek (tényleg, mikor lehet ott is kommentálni a cikkeket? ha nem ott, akkor itt?), talán kinézték belőlem, hogy ha nagyon elhúzzák, oda viszem át az ügyet...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.09.24. 17:57:01

@Etniez: @vanek ur: ingadozok, mert a chargeback nekem is macera, ha meg úgyis utazok még velük, nekem is egyszerűbb felhasználni a vócsert. nincs kedvem/időm csesztetni se őket, pedig látszik, hogy aki üti a vasat, azt előre veszik.
süti beállítások módosítása