A dráma fokozódik: a Ryanair friss bejelentése arról szól, hogy ma éjféltől jövő keddig a járatok 80 százalékát leállítják, utána pedig arra célszerű készülni, hogy a teljes flotta földre kényszerül. Azt írják, hogy nagyon kevés járat marad majd, elsősorban az Egyesült Királyság és Írország között közlekedhet pár járat.
Ezen kívül az egyes országok kormányaival együttműködve mentőjáratok indítása van tervben, hogy hazavigyék a kint rekedt, de hazatérni kívánó polgárokat.
A Wizz Air friss bejelentése ettől teljesen eltérő hozzáállást tükröz. Oroszország a magyarhoz hasonló intézkedéseket vezetett be, tehát nem engedi be a külföldieket. A Wizz ennek ellenére továbbra is repül oda. Csak akkor töröl, ha egyszerűen nem engedik repülni, erre példa Málta, ahol ma megtiltottak minden berepülést - az áruszállítás, valamint egészségügyi és humanitárius repülés kivételével.
Az easyJet tegnapelőtt jelentette be, hogy járatai nagy részét leállítja. A Norwegian már megtette, már csak néhány járata repül, közben mentőfinanszírozásért kuncsorog a norvég kormánynál, ennek hiányában heteken belül bedőlhet.
Jegyár-visszatérítés terén nincs változás. Meglevő foglalások esetében a Wizz kivételével mindenki ingyenessé tette az időpont módosítását, persze a jegyárkülönbözet megfizetése mellett, de eltérő záró dátumokkal. A Wizz nem is tervezi, hogy bevezesse a módosítási díj elengedését. Törlésnél természetesen a jegyár visszajár, a Wizz ebben az esetben úgy próbálja magánál tartani az utas pénzét, hogy alapból Wizz-kreditet ad 20 százalékkal növelt értéken és csak kérésre, várhatóan hosszú idő elteltével ad vissza készpénzt.
Most, hogy további nagy törlések jönnek, a meglevő foglalással rendelkező utasoknak nem érdemes azonnal élni az ingyenes átfoglalás lehetőségével. Célszerű megvárni az indulás előtti napot, hátha addig törlik a járatot. Ha nem, még mindig át lehet foglalni, ha meg igen, akkor későbbi repjegy helyett pénz lesz a zsebünkben, amiből ha a helyzet rendeződik, bárhova vehetünk másik jegyet. Vagy bármi mást.
Utolsó kommentek