Szerdán kormányzati potentátok részvételével átadták, csütörtökön pedig véletlenül utaztunk, így közelről és működés közben meg is nézhettük a méltán népszerűtlen bádogkarámot kiváltó új építményt Ferihegyen. Valóban ezzel kellett volna kezdeni eredetileg is, ez már az európai átlagos fapados színvonal, hatalmas ugrás az eddigi állapotokhoz képest.
Elvileg péntek reggeltől áll teljes üzembe az új beszállítóépület a budapesti reptér A oldalán, tehát mostantól az útlevél-ellenőrzést nem kívánó országokba utazók is normális körülményekre számíthatnak. Sőt, ennél sok dél-európai reptéren van rosszabb is, karámügyben sereghajtóból felzárkóztunk az európai középmezőnyhöz.
A sztori ismert: a politikusok tavaly nyáron tűz alá vették a repteret, megüzenték például, hogy betiltják a karámot, nem ártana egy jobbat csinálni. És lőn, lett megfelelő építő és megfelelő beszállóhely.
Mi még a tesztnap utolsó járatainak egyikével indultunk, ha jól láttuk, három kapu már az új épületben üzemelt, a többi a bontásra ítélt karámban. Minket még kivezettek a szabadba és oldalról léptünk be az új létesítménybe, de ennek valószínűleg semmi jelentősége, péntektől elvileg a teljes új objektum munkába áll és végig zárt, fedett részen lehet elsétálni a beszállókapukig.
Semmi csicsa, semmi sallang, ennek nagyjából ilyennek kell lenni. Kívülről már pár hete megvizslattuk, belülről még csak rondának sem ronda, de legalábbis a nem fapados C móló igénytelen betonbunkerénél tuti barátságosabb. Moroghatnánk persze, hogy a ketreces megoldás, amellyel egy elkerített részre belépésnél van az okmány- és beszállókártya-ellenőrzés, mögötte meg elég kis helyen zsúfolódik össze akár 230 ember, mire kinyitják az ajtót és lehet kimenni a géphez, nem a legfrankóbb.
Igaz, hogy aki belépett, vissza már nem mehet vécére se, igaz az is, hogy messze nincs annyi szék, mint ahány utas. De az is igaz, hogy ilyen elég sok reptéren van. Mondjuk régebben nem A321-esekre, nem 230 emberre terveztek helyet.
Az önmagában nagy előrelépés, hogy itt kint, a ketrecbe belépés előtt van mosdó, nem pedig a fő terminálban kell elmenni. Az is nem kicsi fejlődés, hogy nem terelnek ki az épületből a placcra fagyban-esőben, hogy kint állva várjuk meg, míg a gépről megjön a jelzés a beszállásra. A szuperkarám ajtaja akkor nyílik, amikor már lehet felszállni a pontosan előtte parkoló gépre, nincs ácsorgás a bokáig érő vízben.
Büfé még nincs az új pre-boarding épületben, de az italautomaták üzemelnek, itt is csak egy euró a fél literes ásványvíz.
Egyet nem tudunk: a Wizz-Malév GH páros csomagos szívatóbázisa átköltözik-e a fő terminál kijáratától az új épületbe, a kapukhoz? Aki a következő napokban utazik és látja ezt, kérjük, írja meg.
Utolsó kommentek