Aki nem schengeni országba utazik Lisztferihegyről, egy ideje már megúszhatja a karámozást. Nem kell bokáig az esővízben gázolni, nem kell küzdeni a széllel, sem pedig ácsorogni a vizesblokk nélküli hodályban fél órán át. Akkor ez már maga a csoda, nem? Hát, annyira nem.
Volt szerencsénk már párszor kipróbálni a reptéren az új csápot, de nem sikerül megszeretni. Innen akkor indul a gép, ha nem a schengeni övezethez tartozó államba utazunk, vagyis útlevélellenőrzés után terelik ide a népet. Hatalmas, tágas csarnokról van szó, ami jó, hiszen mégsem egy csirkekeltetőre emlékeztet az egész, van hely, álló és ülő egyaránt. Kár, hogy ronda.
Persze nem kell, hogy freskókkal díszített kupolák alatt, dór oszlopok között húzzuk a kézikoffert, sőt még dizájnercuccokkal sem kell telepakolni a termet. de egy bazi nagy betonkockánál és kilátszó csöveknél egy kicsit azért többet várnék - a narancssárga fotelhapsi ugyanakkor nagyon kényelmes, kéne még belőle néhány. Mondjuk azt várnám, hogy legyen térerő. Csak hát sajnos a betonmonstrum közepén telefonálni is épp hogy lehet, elfogadható sebességű internet pedig elképzelhetetlen.
Jó, minek netezek, ha repülni szeretnék (csak amúgy), elvégre lehetne kávézni is. Ja? Nem. Itt lesz szerencsére változás, mert a miniszterelnök kamu kinyírásáról kamuriportot forgató Frei Tamás ebben a kies betonpusztában nyitja meg új egységét. Egyelőre még minden be van fóliázva, a bólogató macskától (vagy gorilla) a papagájon át a fotelekig minden, de a japán cseresznyefa már látszik. A kávék legalább jók lesznek. Amíg nem nyit ki a fancy kávézó, jó lesz persze az automatás szar is. Már ha van. És ha lehet használni.
Sajnálatos módon azonban az automata csak eurót fogad el - ez mondjuk elég gáz, nemcsak azért, mert Magyarországon egyelőre a forint a törvényes fizetőeszköz, hanem azért is, mert ugye innen épp olyan országokba lehet repülni, amelyekben jó eséllyel nem az euró a hivatalos deviza. A gépre rakott matrica szerint kártyával is lehet fizetni, ami megoldaná ugye ezt az eurós problémát. Csak a terminált vagy nem szerelték fel, vagy azonmód le is szedték, mert csak a rögzítést szolgáló lyukak látszottak a gép oldalán.
Az már csak hab a tortán, hogy az egyik klotyó már most nem üzemel technikai okok miatt. Szóval innen szép nyerni, szerencsére lesz még lehetőség, hiszen a Budapest Airport komoly fejlesztések előtt, alatt áll, és úgy nőnek majd ki az újabb és újabb csápok a terminál testéből, hogy azt Kráken is megirigyelhetné.
Utolsó kommentek