FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Ferihegy új nevezetessége a felkelő nap fényében megcsillanó budiajtó

2019.11.14. 20:46 Fillér B. Gusztáv

Bréking! Az első kémfotók az új ferihegyi csodabádogról és konténerbudiról!

Egy szép hajnalon, félálomban kifelé baktatva Ferihegyen a bádogba, egészen meglepő felirat ereszkedett a szemem elé. Tudjuk be a sokkhatásnak, hogy kapásból sikerült fénycsővel együtt lefotózni az errefelé még soha nem látott piktogramot. 

buditabla.JPG

Természetesen azonnal mosdóspottingba kezdtünk, fel sem tűnt, hogy a balra tekintve már ekkor felfedezhettük volna minden ufb utas álmát, az építés alatt álló, hipermodern bádogcsarnokot.

A mosdó jelet követve elhaladtunk a mai bádog előtt, hogy aztán közvetlenül mellette feltáruljon az évtized fejlesztése, a gyönyörűséges budikonténer. Igazi kerozinbűzbe oltott szigetfeeling, priceless. 

budaajto.JPG

A rötyit tehát a bádogba lépés előtt lehet használni, noha várni inkább benn kell, kijönni már nem igazán lehet, ha a bádogba lépve túlesünk az okmány és beszkártyaellenőrzésen. Egy átlag utazásnál nagyjából 15 percre vagyunk a terminál budijától, persze olyan Wizz-utasoknak, akik áldozatul esnek a fő terminálban végrehajtott csomagos csicskáztatásnak, még jól jöhet.

Az új bádogbudi persze még csak az első a rendkívüli utaskomfort-növelő fejlesztések sorában, visszaúton azért jól megnéztük az épülő high-tech bádogot is, amelyről a Magyar Nemzet nevű termék a következőképp lelkendezett: "a könnyűszerkezetes épületben a 21. századi igényeknek megfelelő komfort, azaz ülőhelyek, fűtés-hűtés, mosdók és élelmiszer-vásárlási lehetőség várja az utasokat."

Mivel az ominózus cikk tele volt zagyvaságokkal (például "az épületszárnyat a jelenlegi B terminálon keresztül érik majd el az utasok"), nem is tudtuk hova tenni, hogy pontosan hol épül. Nos, nem bonyolult: a mostani bádog mellett és nyilván az A-ról lehet majd ide kijutni, hiszen a Schengenen belüli utasokról van szó. Az új csarnokot tehát gőzerővel építik. Még nagy a kupi, így néz ki.

 ujbadog1.JPG

A színvilág eklektikus, Turbulenciát a fotó alapján egy hasaló robotra emlékezteti az építmény.

ujbadog2.JPG

Az építkezés miatt most kicsit hosszabb és kacskaringósabb az út beszállás felé, hamarabb lehoznak a terminálból a betonra és az utasoknak kerülgetniük kell a munkaterületet. De kit érdekel, ha látjuk a szemünk előtt a végkifejletet: az új csodaterminálnak elvileg januártól ki kell váltania a már több mint öt éve utasok millióit boldogító bádog 1.0-t.

57 komment

Címkék: Ferihegy bádogterminál

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr6715306550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gaikokujin 2019.11.14. 22:42:20

Ez óriàsi írás! Szakadok!:) Valszeg amúgy a megoldás egy ùj reptér lenne from scratch amit normális méretre kellene belöni alapból mert ez a toldozás-foldozás szánalmas. Vagy egyàltalán a Ferihegy 1-et miért nem lehet hasznâlni..Az is enyhítene a jelenlegi áldatlan állapotokon és 8 éve lett felùjítva...

2019.11.15. 09:32:04

Nemzett egy bádog városias repteret a nemzethy maffia!

Rawlee86 2019.11.15. 09:34:18

@Gaikokujin: Ezeket nem a reptér "építi" (nem kapacitás hiányában épülnek). A fapados társaságok nem akarnak fizetni a drága terminálért, ezért ilyeneket építtetnek maguknak.

A normális légitársaságoknak épült tavaly egy új móló, és már tervezik a C terminált is.

Rawlee86 2019.11.15. 09:38:09

@csulla: A reptér magánkézben van, ráadásul külföldiben. Nagyjából semmi köze az államhoz, sőt, az állam kifejezetten nem kedveli a tulajdonost.

Gaikokujin 2019.11.15. 09:54:46

@Rawlee86: persze de amikor bejössz a bádogból ugyanarra a hat fantasztikus carousselre hozza be Neked is a böröndödet a ground handling és az az igazán szük keresztmetszet a drop off meg a security mellett. Azt hiszem abban egyet tudunk èrteni, hogy ezek nem érik el azt a kapacitàst-különösen a reggeli ès esti csùcs idöszakban- ami az elvárt minimum szint...Ergó a móló bövitèssel nem vagy egy fikarcnyit sem bentebb. vagy tévedek?Amùgy pl. a C-röl ha már felhoztad vastagon mennek most is fapadosok Schengenen kívülre...

mifolyikitt 2019.11.15. 10:59:40

ez a wc már nagyon régen (egy éve biztos, de szeribtem bőven régebben) ott van. az új bádoggal meg az a kérdés, hogy pl az úton ahol kiszolgáló járművek járnak hogyan viszik át az utasokat: eddig kifelé oké volt, befelé "zebra" nem túl jó megoldás. ha ki-be folyamatosan lehet haladni az már jó lesz, és ilyen épületből teljesen kultúráltat is lehet építeni, lásd Schönefeld új nem-schengen bádogépülete

user friendly 2019.11.15. 11:17:00

@Rawlee86: ezt nem értem. akkor bármelyik légitársaság felhúzhat egy új terminált a reptér területén, ha az neki olcsóbb, mint a meglévő infrastruktúrát használni?
ráadásul az infrastruktúra nagyobb részét így is használják (nyilván fizetnek is érte): check-in, security, csomag ki-be szállítás, stb. valahogy nem tudom elképzelni, hogy jobban megérje egy felvonulási karámot felhúzni a betonplaccon, aminek nyilván van területhasználati/bérleti díja is, mint a meglévő kapukat használni.
nem kötözködni akarok, tényleg nem értem. egyszerűen nem tűnik logikusnak.

Kánikula 2019.11.15. 11:31:44

@Rawlee86: Mekkora hülyeség. A reptér építi ezeket, hogy legyen olcsó alternatívája amit a diszkontoknak tud adni

@user friendly: lásd fentebb.

Kánikula 2019.11.15. 12:09:28

@Gaikokujin: Áldatlan állapot? az 1-esen 3-4 gép egyszerre indulása is tömegnyomort okozott, sorban állni sem lehetett rendesen.
Sajnos nem jó megoldás az egyszerre induló kb. 15 reggeli járatot nem tudná kezelni.

user friendly 2019.11.15. 12:36:39

@Kánikula: nem látom. pont arra reagáltam.

Rawlee86 2019.11.15. 14:19:26

@Kánikula: Persze, fizikailag a reptér építi, de nem azért, mert ő bádogvárost szeretne a kifutón látni. A fapadosok akarnak ilyet, és ha nem épít ilyet, akkor nem jönnek ide, hanem mennek Pozsonyba, Bécsbe vagy Romániába.

A lényeg az, hogy nem a reptér igénytelenségéből épülnek ezek, hanem mert a piac ezt akarja. A nép ezt akarja, amikor a 10000 Ft-os repjegyre szavaz, a 30000-es helyett.

zajezdnia 2019.11.15. 18:29:56

@Rawlee86: Érdekes Varsóban busszal hoznak-visznek a wizzair járathoz. Nem hiszem hogy ott mást kérne a fapados. A repülőtér ezt adja.

Tehát szerintem pedig a repülőtér igénytelenségéből épülnek ezek. Két forintért bármit.

TMGBP 2019.11.15. 18:57:21

@Rawlee86: Szerintem Ferihegyen nagyon erős kapacitáshiány van, a SkyCourt már nem csak nyáron, a főszezonban tömött, hanem mindig. A bádogépület csak egy része az infrastruktúrának, tömeg van a securitynál és a csomagfeladásnál is, ezt hagyományos légitársaságnál se nagyon úszod meg.
@zajezdnia:
Szerintem te Varsó alatt a Chopin (fő) repteret érted. A Wizz odamegy, de a ryan bázis Modlinon van. Utóbbin nem voltam még soha, de kétlem, hogy a két reptér egy szinten lenne. Amúgy ez egy jó példa, hogy van hogy a wizz inkább a drágább repteret választja, míg a ryan nem. (Ilyen példa még Milánó, Oslo, Frankfurt pl)

TMGBP 2019.11.15. 19:04:46

@Kánikula: Nem értek hozzá, de ha az egyes terminál akárcsak 3 járatot kezelne a reggeli 15ből, és a kettes a maradék 12öt (a számok fiktívek), már sokkal jobb lenne a helyzet. Ahogy 2010 környékén is egyszerre üzemelt a kettő terminál. De ettől függetlenül bőviteni kell a kettest (vagy épiteni mellé újat), de tekintve hogy az egyes fel lett újítva, ideiglenesen (vagy akár hosszabb távon is) működhetne, amíg a kettes ennyire tele van.

BódogBéla 2019.11.15. 19:43:44

@Rawlee86: Nem éppen. Sok helyen jártam már fapadossal, de ilyen igénytelen reptéri ellátást csak itt tapasztaltam. Barcelonában pl. a kinyúló, főépülethez csatlakozó csápból lehet beszállni. Nyilván vagy megfizethető vagy nem szempont, hogy a légitársaságról (vagy az utasról9 miként lehet még több bőrt lehúzni. Elosztják a terhelést és nem szórakoznak senkivel.

Az itteni tulajdonos (valami német), tesz mindenre, ha nem fizetnek érte irreálisan sokat. Ennyi. Ezért nem kellett volna eladni a repteret fletóék idején.

TMGBP 2019.11.16. 00:04:59

@BódogBéla:
Tudnék pár helyet javasolni, ha szerinted Ferihegy az alja. Gyakorlatilag bármelyik fapados reptér: Róma Ciampino, London Luton, Stockholm Skavsta, Bordeaux, Tampere, Palermo (ezeken a helyeken voltam). Nyugat Európában is vannak olcsó repterek, mert van rá igény.

Kedvenc példám az állami milyen jó tulajdonosra a magyar vasúti pályaudvarok. Tudnál akár csak egy olyat mondani, ahol szívesebben várakoznál, mint Ferihegyen? Pedig elég sok adófizetői pénz megy rá (a reptérrel ellentétben), és tőlünk nyugatabbra vannak példák jó vasúti pályaudvarokra.

Nbl 2019.11.16. 00:37:03

Az új bádogvárost tudtommal Garancsi építi, ezzel a NER-nek dobott csonttal próbálja enyhíteni a reptér a rá zúduló kormányzati össztüzet. Mellesleg kívülről ránézve nem nagyon lehet megmondani, h ez az újabb (az 1.0 ott áll mellette)

Nbl 2019.11.16. 00:44:35

@TMGBP: ez nem így működik ... Gondolj bele, ha reggel három járat a T1-ről indulna, a teljes kiszolgáló infrastruktúrát duplikálni kéne 3 járat kedvéért ... Utasbiztonsági személyzet, rendőrség, földi kiszolgálók, takarítók, stb. Ráadásul a következő panasz az lenne, h nincs egy büfé, étterem, kv-zó, mert napi 2-3 órára nem lesz olyan bérlő akinek megérje bármit ott üzemeltetni.

TMGBP 2019.11.16. 01:37:45

@Nbl: Nyilván nem csak reggel menne három gép, hanem egész nap, csökkentve a kettes forgalmát... Ahogy működött már párhuzamosan egyszerre a két terminál, a mainál jóval kisebb forgalom mellett is. Emlékeim szerint az általad leírt dolgok (büfé, újságos, könyvesbolt) voltak is. Az az épület is reptérnek épült, csak régebben, kisebb forgalomra, de valamennyire azért korszerűsítették is, átesett egy teljes felújításon.

Értem, hogy gazdaságosabban üzemeltethető egy nagy reptér, megértettem, hogy a forgalom visszaesésekor (Malév csőd) bezárták, de jelenleg a kettes terminál már a képességei határán mozog, kéne valami megoldás.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.11.16. 07:16:47

@TMGBP: azért Ferihegyet jól beáraztad! Luton eleve egy kültéri, fapados reptérnek épült. Mondjuk, ha azt mondanád, hogy Debrecennel vessük össze, akkor oké...

blöff 2019.11.16. 08:56:42

Jesszusom, ez szánalmas, tényleg újabb bádogvárost akarnak építeni egy normális reptér helyett?!
Ilyen sehol Európában nincsen!
Nem találok szavakat, ahogy arra sem, hogy évtizedetk alatt éves 15 millió fölötti, 20 millióhoz konvergáló utasforgalom mellett nem képesek legalább a gyorsforgalmi utat megépíteni normálisan, már csak azért is, hogy ne egy sávra szűküljön a fenti tömeg ki-bejutása!
Hogyan képzelik ezt a 21. században?!
Nem beszélve a vonatról, lehetne sorolni a városokat, ahol mind megvalósult a kötöttpályás közlekedés a reptér és a város közt már rég, és nem kell messzire menni!
Bp nem egy átszállóközpont így ha csak a tavalyi 15 milliónak a 80 %-át vesszük, az is, bzmeg, egy akkora tömeg, amire már nem elég a busz. Turisták és magyar utasok tízezrei naponta!

De vissza a reptérhez, az is bizonyos csúcsidőszakban elviselhetetelenül zsúfolt, kicsi, a személyzet hosszá elégtelen.
Mindenféle presztízsről dumálnak, hogy így, meg úgy Magyarország, meg rendezzünk sporteseményeket, hogy ezzel is milyen híresek eszünk (...), de a legalapabbra nem adunk semmit, hogy mit mutatunk meg először az országból. Az, hogy mi magunk mennyit szívunk vele nem is modnom, mert le vagyunk mi szarva.
Pénz pedig volna rá, mindazon fejlesztésekre, amit fentebb mondtam, pénz szemmel láthatóan van.

blöff 2019.11.16. 09:02:21

@TMGBP: olcsó repterek, de nem bádogból, és nem a főreptér közepére teszik a szart kirakatba. Róma Fiumicino, Stockholm Arlanda, stb. Tampere is a Helsinki 2, Londonról ne is beszéljünk, hány reptér van ott, Palermoban nem voltam, de az min hamradakkora város mint Bp, Bordeaux sem bádogtákolmányokból áll. Ja és majdnem mindre a forgalmához függően ki lehet jutni normálisan.

Ferihegyet egyszerűen nem ezekhez kell hasonlítania forgalma és a funkciója alapján. Prága, Varsó inkább a benchmark.

BódogBéla 2019.11.16. 09:38:36

@TMGBP: Málta, Barcelona, Malaga, Catania, Róma, Milánó, Buxelles, Athén, Bari, Nápoly, Alghero, Alanya - egyetlen helyen sem kellett kigyalogolni a géphez. Főleg nem egy ablaktalan bádogkarámon keresztül, pedig fapad volt mindegyik.

A vasút jó példa, de pont 2010 óta fejlesztettek rajta valamicskét. Előtte semmit. Mindent nem lehet megoldani 9 év alatt. Illetve, ha egy tulajdona van valakinek, az 9 év alatt tegyen már érte és a szolgáltatásáért! Szégyenletes ez az ól, nincs lejjebb.

TMGBP 2019.11.16. 11:23:48

@Igazamvanvagyigazamvan?: Nem ezekkel a repterekkel kéne összehasonlítani, csak hogy Ferihegy a legrosszabb reptér, az szerintem egyáltalán nem igaz. Amiket írtam, vagy mindenben Ferihegy alatt vannak szerintem, vagy hasonlóan oldják meg a fapadot (pl Bordeaux, külön könnyűszerkezetes fapados épület).

@BódogBéla: Szerintem Ferihegyen is voltak jó fejlesztések az elmúlt 9 évben: a SkyCourt, a C terminál ilyen. A bádogbodé igazad van, nem. És félek attól, hogy az új bádogbodé se lesz jobb, de valszeg abban bíznak, ha egy NERessel építtetnek egy újat, az kevésbé lesz problémás a NERnek. Viszont a kormányra és a városvezetésre térve szerintem sokkal szomorúbb volt az elmult 9 év a reptér szempontjából. Nem hogy nem készült vasúti összeköttetés (khm, el se kezdték), de még a gyorsforgalmi újraaszfaltozására se telett. Egyik legborzalmasabb minőségű út Pesten, és ezt látják (érzik) elsőnek akik idejönnek. Igencsak illett volna a maguk háza táján söprögetni, mielőtt beleszállnak a reptér üzemeltetőjébe.

John Heard 2019.11.16. 14:10:25

@zajezdnia: Igy van! Osloban miert tud a jetwayhez allni a wizz?? Barcelonaban??

John Heard 2019.11.16. 14:16:38

@TMGBP: Hat ahogy elneztem azt a C terminalt... No comment, ez egy Qatar vagy Emirates business utast elegge lelohaszt. Miert nem tudnak ezek egy Munchen vagy Gardermoen szintu repteret csinalni??? :(

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.11.16. 15:02:17

@TMGBP: igazad van, én csak arra reagáltam, hogy Ferihegy az ország első számú reptere, Luton meg eleve a fapadosoknak és a teherforgalomnak van.

θηρίο κρύσταλλο 2019.11.16. 15:29:13

Felkelő Nap, b+!!!! Nap, mint égitest, nap, mint hétfő...

Tiangong 2019.11.16. 19:29:40

Most komolyan, hogy lehet egy reptér ennyire igenytelen? Sehol se lattam ilyet pedig 6 kontinens repterén jártam. Szerencsere videkikent Debrecent hasznalom.

KékFény6 2019.11.16. 19:30:26

@TMGBP: Milyen C terminál? Ferihegyen csak 2A és 2B terminál van.

qwertzu 2019.11.16. 20:24:16

@Nbl: A büfé/kávézó működött kb. 3 évvel ezelőtt az 1-es terminál teraszán.

TMGBP 2019.11.16. 21:23:18

@Tesztelo.hu:
A 2C egy non-schengen terminál a 2B mellett. Valamikor tavaly adhadták át, én tavaly novemberben már onnan indultam Glasgowba.
@John Heard:
Nem hiszem, hogy ne tudnának, csak itthon nem erre van igény, az utasok többsége ezt nem fizeti meg (a repjegyben). Nekem az a meglepő, hogy a wizz Oslo fő repterére repül, nem az Oslotól 100+ kmre lévőre, ahova a ryan.

heidt 2019.11.17. 00:04:31

@TMGBP: A NER tagok és a V.I.P. vendégek az M0-M3-Városliget útvonalon érkeznek a belvárosba. Sz@rnak a többiekre, tőlük csak a bevétel kell.
@qwertzu: Most is lenne minden, ráadásul az üzleteket üzemeltetők sok-sok pénzt fizetnének a helyekért.

Azt kellene megtudni, hogy kinek az érdekeltségébe tartozik a Terminal 1 Airport Event Center és mennyit fizetett, illetve fizet a felújított Ferihegy-1 használatáért.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.11.17. 12:02:41

Nem egészen értem ezt a folyamatos hisztit a bádogépületek miatt. Igazából nem teljesen mindegy, hogy mi véd meg az esőtől, amíg a gépet várod? Úgyis a facebookot lesed várakozás közben, fel sem nézel, hát ezért kellene egy építészeti csodát felhúzni, pláne az olcsó turistáknak? Legyen alkalmas az utasok áramoltatására, esetleg, bónuszként, legyen minél több ülőhely, bármilyen, a hosszú várakozási idejű terekben.

Nézzetek meg pár képet Kansas City repteréről, mondjuk. Egy nagy állam fővárosa. Vagy Genf, mondjuk. Persze, vannak látványosabbak is a ferihegyinél, de igazából nem az a fontosabb, hogy az utas minél gyorsabban átmehessen rajta? Engem sokkal jobban zavar, hogy két órával indulás előtt ott kell lennem, mint hogy milyen magasan van a tető.

@Kánikula: A reptér építi, vagy azért, mert ezt igényli pár légitársaság, vagy azért, mert utána bérbe adhatják. Bérbe veszik? Akkor a szabad kapitalizmus nevében – rohadjon ki a szeme, aki ezt védelmezi – kijelenthető, hogy van kereslet, van kínálat, találkoznak, mindenki boldog.

@TMGBP: "Tudnék pár helyet javasolni, ha szerinted Ferihegy az alja. Gyakorlatilag bármelyik fapados reptér: Róma Ciampino..."

Nem kevés gazdag embernek nagyobb a lakása, mint a Ciampino. Nem néz ki rosszul, hasonlít a Ferihegy 1-re, de a Nyugattal való szüntelen példálózás közben ilyenekre is gondolni illene.

@zajezdnia: "Érdekes Varsóban busszal hoznak-visznek a wizzair járathoz. Nem hiszem hogy ott mást kérne a fapados. A repülőtér ezt adja.

A repülőterek aprólékosan beáraznak mindent. Varsóban ezek szerint a buszt olcsón adják. Egyébként Bergenben 40 percet álltunk a valamire várakozó buszban – van benne vagy hat ülőhely – anélkül, hogy egy szót is szóltak volna hozzánk. Nem tudott áthatni bennünket az általános norvég boldogság, ami olyan híres, állítólag. Gyalogolni öt percet, közben nézegetni a gépeket, nekem ez sokkal kellemesebb élmény. Oslóban kétszer is megáztunk, amíg a gépről a csarnokig mentünk, nagyon mérges voltam.

@BódogBéla: "Málta, Barcelona, [...] - egyetlen helyen sem kellett kigyalogolni a géphez."

Az, hogy az utast busszal viszik a gépig vagy gyalogol, részben a biztonsági előírásoktól függ – az idegesebb helyeken inkább buszba terelik az utast –, részben attól, hogy a gép hol áll, részben pedig hogy a társaság az adott járathoz akar-e bérelni buszt. Te sem biztos, hogy ezeken a helyeken minden járathoz busszal mentél volna.

wektor77 2019.11.17. 12:17:53

Itt mar csak egy lehetoseg maradt..a Forradalom...szitsatok a tuzet tesokaim.En meg addig repulgetek ide oda,normalis legitarsasagokkal.az arkulonbseg atlagban kb 50 euro..Vegul is jobb itt kiadni magatokbol az olcso Jancsit..Na de,ahogy bolcs nagyapam szokta mondani "Fiam,ha hulye vagy,akkor ne csodalkozz azon ha hulyere vesznek"...

BódogBéla 2019.11.17. 13:23:09

@wektor77: Csatlakozom a nagyapád véleményéhez. Azért az utódai között van legalább egy nagyképű, felvágós, modortalan ezekből.

@Androsz: Nem a bádoggal van baj önmagában, hanem azzal, hogy mindenre megfelel, csak utasok fogadására nem. Ha utaztál már ezen keresztül, biztos érzékelted, hogy van amikor egy órát is el kell töltened ácsorogva, nyomorogva, wc és minden átlagos komfort nélkül. Nyáron meleg, télen hideg. Ha a kiskorú gyereked is melletted van, akkor fokozottan érezhető. Még Pozsony is jobb, pedig az tényleg apró reptér. Az "olcsózással" meg ne jöjjön senki, mert írtam jó sok repteret, ahol ugyan ezek a társaságok repülnek és a színvonal ezerszer magasabb, azaz nem árkérdés, hanem az igényességé. Sajnos, szégyenletes, hogy mindez a világ egyik legszebb fővárosában, a saját hazámban található.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.11.17. 15:03:20

@BódogBéla: "Ha utaztál már ezen keresztül, biztos érzékelted, hogy van amikor egy órát is el kell töltened ácsorogva, nyomorogva, wc és minden átlagos komfort nélkül."

Akkor nem a bádogsággal, nem is a bódésággal van baj, hanem azzal, hogy nincs vécé és ülőhely. Kár, de az "átlagos komfort" egy repülőtér esetében áru, amit a légitársaság vagy megvesz, vagy nem. Van a repülőtérnek komfortos része is, csak a fapados társaságok azért nem fognak fizetni. Igazuk van, mert aki olcsón akar repülni, annak áldozatot kell vállalnia, nem az Emirates Airlines (nem kissé füllentős) reklámjaiból kell készülni. Egy repülés rohadt sokba kerül, máig nem értem, hogyan tudják a fapadosok a költséget kitermelni. Valószínűleg nem a magyar piacon keresik meg a hasznot. Vinni kell saját uzsonnát, és esélyes, hogy a földön kell üldögélni egy ideig.

Ahogy látjuk a posztban, bővítik a vécékínálatot is, nem valami lelkesítő módon, de akinek nagyon kell, annak ez is enyhülés. Jó lenne, ha a biztonsági kapun belülre is lehetne vizet vinni, de ez még csak nem is a repülőtér szabálya, hanem az egész nemzetközi szövetségé. Oslóban a mosdóban csak forró víz van, kézmosásra jó, italt meg vegyél húsz pengőért. Vagy, ha több eszed van, töltsd meg gyorsan a butykost, és várd meg, amíg kihűl.

A menő országokban is vannak szegényes repterek, kis pénzű utasoknak. Csak akik itt laknak, azok minden úton a ferihegyivel is találkoznak, és ez hagyja a legtöbb benyomást, meg hát ez mégis a miénk, és mindenben azt nézzük, érthető módon, hogy vajon mit szólhat hozzá a külföldi. A mindenre NER-ező idióták nem számítanak, azok Gyurcsány vagy Bajnai alatt nyilván elégedettek voltak a reptéri szolgáltatásokkal.

xfg23 2019.11.17. 15:32:03

Havonta átlagosan 2x utazom ferihegyröl(2 oda-vissza, tehát 4 út).
A repjegyeket átalgosan 3-10ezer ft ért veszem. Ennyiért mit várunk?
Akinek ilyen igenyei vannak, az fizessen többet, ennyi. Ja azt ne, csak a siras megy.

Gardermoenröl: ha nem a D röl indul a gép, hanem az E röl, akkor azért az sem olyan fullos. Föleg ha buszozni kell, akkor már inkább a karám.

BódogBéla 2019.11.17. 16:28:15

@Androsz: Értjük egymást, csak te megengedőbb vagy az igény tekintetében. Én sem az 5 csillagos luxust várom, csak az alapvető dolgokat; pl. emberi ellátásra alkalmas legyen a tér. Ez pont alatta van - nálam. Remélem az új bádog(!) fölé kerül.

BódogBéla 2019.11.17. 16:30:12

@xfg23: Magamat idézném, engedelmeddel:
"Az "olcsózással" meg ne jöjjön senki, mert írtam jó sok repteret, ahol ugyan ezek a társaságok repülnek és a színvonal ezerszer magasabb, azaz nem árkérdés, hanem az igényességé."

xfg23 2019.11.17. 17:20:43

@BódogBéla: igen, a fapados repülés az igényes túristák úri hóbortja.

Egyébként ezt is írtad:
"Ha utaztál már ezen keresztül, biztos érzékelted, hogy van amikor egy órát is el kell töltened ácsorogva, nyomorogva, wc és minden átlagos komfort nélkül. Nyáron meleg, télen hideg. Ha a kiskorú gyereked is melletted van, akkor fokozottan érezhető."

Egy órát még sosem vártam ott, van szék ha nagyon le akarnék ülni, de a gépen úgy is ülni fogok. De nyomorgni se szoktam, ellentétben azokkal akiket a legolcsobb jegy folytán a rendszer a középsö sorba oszt be. Az sokkal kellemetleneb, és még igényesnek sem mondhato, még sem sír senki.
Nézd nyáron hideg van, télen meleg, és azt a reptérig tartó úton is tapasztalhatod, szerintem egy 10€-s repjegy esetén szintén nem relevans probléma.
A gyerekkel valo takarozas is erdekes kérdés, mert ha tudod hogy ilyen viszonyok vannak ott(mondjuk én nem tapasztaltam, de ezek szerint borzaszto), akkor azért költöien feltenném a kérdést, hogy mégis milyen szülö teszi ki a gyerekét ilyeneknek?
Szerintem még senki nem halt meg ott. Igen egy wc ráférne valóban, de 3 ezer forintért én nem igényeskedek, örülök, hogy elvisz.
Nekem az ufb fapadturista, és az igényesség az 2 külön dolog.

heidt 2019.11.17. 22:48:43

@Androsz: "Jó lenne, ha a biztonsági kapun belülre is lehetne vizet vinni, de ez még csak nem is a repülőtér szabálya, hanem az egész nemzetközi szövetségé." Ez így nem igaz! A Tel-Aviv-i repülőtér elég biztonságosnak mondható, mégis be lehet vinni az innivalót. Mikor megkérdeztem, hogy ez hogyan lehetséges, azt válaszolták, hogy meg tudják különböztetni a vizet a veszélyes anyagtól. (ki sem vették a táskából a flakonokat)

@xfg23: Nagyon vicces, mikor valaki arra hivatkozik, hogy mit várunk a 10 eurós jegyért. Azért semmit, de semmivel nem kap jobb kiszolgálást az sem, aki 150-200 eurót fizetett. Akkor lenne igazad, ha a 10 eurós utasokat szopatnák, az 50 eurósok mehetnének wc-re, a 100 euró fölöttieknek pedig külön várót biztosítanának.

Gerardus A. Lodewijk 2019.11.17. 23:45:02

Nekem nem lenne különösebb kifogásom a karám ellen, ha a tehetséges légitársaságok (vagy megbízott földi kiszolgálóik, ez most mindegy) képesek lennének arra használni, amire való: nem az utasok fölösleges sorakoztatására, hanem a repülőgéphez való áteresztésükre. Igenis meg lehetne oldani (na persze csak ésszel, ami sajnos néha szűk keresztmetszete bizonyos folyamatoknak), hogy az utasokat csak akkor tessékeljék ki a főépületből a karám felé, amikor már garantáltan 10 percen belül meg lehet kezdeni a tényleges boardingot. (Hogy nem így van, az számomra kizárólag annak bizonyítéka, hogy nem akarják megoldani.)

@heidt: A folyadéktilalmat kedvenc EU-nk 13 éve vezette be, hangsúlyozottan ideiglenes jelleggel. 2013-ban olvastam, hogy "hamarosan" üzemkész lesz a tilalmat meghaladottá tévő röntgenkészülék, azóta 6 év telt el, és teljes csönd van az ügyben. Rendelkezik valaki esetleg ennél újabb infóval?

xfg23 2019.11.18. 07:43:52

@heidt: 150eurot fapadosra?
en nem reklamoznam

heidt 2019.11.18. 09:14:02

@Gerardus A. Lodewijk: Ameddig jó üzlet az innivaló árusítása a tranzitokban, addig nem nagyon akarnak változást. :(

heidt 2019.11.18. 09:22:35

@xfg23:
Wizz: London Gatwick (LGW) - Budapest (BUD) 2019. dec 21.

Basic: 74 690 Ft

Darth Revan 2019.11.18. 11:32:00

hogyan mukodik a wizz karteritesi oldala?
Hiaba jelentkezunk be, nem adja fel az utat, csak annyit ir, hogy

"Előbb nyissa meg az útvonaltervet"

de hogy?

wizzair.com/hu-hu/karteritesi-igeny

Haladó Város 2019.11.18. 14:25:18

@Gerardus A. Lodewijk: durva hogy csak az EU-ban szabályozzák a folyadékokat, sehol máshol a világon

vanek ur 2019.11.19. 12:14:34

@Haladó Város: USÁ-ban is van ez a szabály.
@heidt: "Tel-Aviv-i repülőtér elég biztonságosnak mondható, mégis be lehet vinni az innivalót. Mikor megkérdeztem, hogy ez hogyan lehetséges, azt válaszolták, hogy meg tudják különböztetni a vizet a veszélyes anyagtól. (ki sem vették a táskából a flakonokat)"
Ja. Csak előtte jól kikérdeznek, és még a check-in előtt átnézik az összes csomagodat.
24.hu/kulfold/2016/07/29/ha-minden-repter-igy-mukodne-eselyuk-se-lenne-a-terroristaknak/

heidt 2019.11.19. 15:33:51

@vanek ur: Beutazáskor valóban kérdezősködtek. Nekünk a sorban állás 20 perc volt, a kikérdezés 2 perc (Miért jöttünk, hol fogunk lakni, voltunk-e már Izraelben, voltunk-e más arab országban?)
Kiutazáskor az 1-es Terminálon: várakozás 5 perc, egy helyes kislány megkérdezte hogy éreztük magunkat, ki csomagolt, viszünk-e magunkkal nagyobb értéket. Ezután megkérdezte, hogy melyik táskát nézheti meg? A "bármelyiket" válaszra mosolygott, nem nézte meg egyiket sem. Boldog születésnapot (egyikünknek aznap volt), valamint jó utat kívánt. Az útlevélvizsgálat önkiszolgáló (rá kellett tenni az útlevél fényképes oldalát a szkennerre és bele kellett nézni a kamerába). A biztonsági ellenőrzésen nem kellett semmit kivenni a kézikből. Sem az innivalókat, sem az elektromos eszközöket (iPad, laptop). A feladott poggyászok egyikében (belül) itthon találtunk egy cédulát, miszerint a biztonsági szolgálat azt kinyitotta és ha ezzel bármilyen problémánk lenne, tájékoztassuk őket. Megjegyzem semmit nem vettünk volna észre, ha nincs benne a cédula (ezért jók a TSA zárak).
Mi is ennél sokkal nagyobb vegzálásra készültünk, de kellemes csalódás volt. Elképzelhető, hogy csak szerencsénk volt, de az is lehet, hogy változtak.
Mindezek ellenére biztos vagyok benne, hogy alapos volt a vizsgálat. Szerintem még azt is tudták, hol jártunk az országon belül. Mikor és mit ettünk, ittunk. :)

Yumurdzsak 2019.11.19. 15:46:29

@heidt: mivel Jordániát és Egyiptomot is megjártam azon az úton, ezért nem lepődtem meg, hogy hárman kérdeztek ki a tel-avivi reptéren visszafelé, végül egy fülkében végeztem alsógatyában, amibe egy határőr turkált egy speckó pálcával robbanóanyag nyomokat keresve. de amúgy jól éreztem magam, és udvariasabbak voltak mint egy átlag határőr Kelebián.

vanek ur 2019.11.19. 17:10:02

@heidt: "Megjegyzem semmit nem vettünk volna észre, ha nincs benne a cédula (ezért jók a TSA zárak)."
Már ha rendesen visszazárják. Én már jöttem úgy haza USÁ-ból, hogy a TSA volt kedves nem visszatenni a zipzárat a zárba, így gyakorlatilag bárki bármikor kinyithatta (volna) a bőröndöt. Örültem neki, szerencsére semmi nem hiányzott. A TSA a panaszlevélre természetesen még egy "bocsánat, máskor jobban odafigyelünk" választ sem tudott küldeni.
(Amúgy lakatban van már olyan, amin egy kis pöcök jelzi, hogy ha a TSA kulccsal nyitották ki.)
Visszatérve a tel-avivi reptérre: kerestem egy korábbi interjút, amit sajnos nem találtam, abban mondta az akkori biztonsági főnök, hogy a kikérdezés közben profiloznak is, és ha alcsony kockázatúnak ítélnek, akkor kevésbé abajgatnak, ha meg magasabb a kockázat, azt @Yumurdzsak: már megírta :)

M. Péter 2019.11.19. 22:10:10

@vanek ur: Nekem meg egyszer azt csinálta a TSA, hogy a TSA lakatot levágták ahelyett, hogy kinyitották volna kulccsal.

heidt 2019.11.20. 16:07:52

@Yumurdzsak:
:) :) :) Ilyen névvel ne is csodálkozz! Az egyik szemed is le volt takarva? :) :) :)
Különben tényleg nagyon udvariasak, szinte kedvesek voltak.

bandika57 2019.11.23. 10:40:41

@Igazamvanvagyigazamvan?: Luton nem annak épült, de mindegy. 1938-ban nyílt meg és a RAF használta. Hogy most fapados reptér lett az egy dolog. Amúgy egy szar hely.

vrana 2019.11.23. 13:35:12

Ferihegy az ország szégyenfoltja (az egyike)
- a ki(be)vezető út. És annak környezete.
- a ki(be)jutás lehetetlensége. (tegnap este jöttem a Wiccessel)Holott csak egy, akár felszíni, 8-10 km metrómeghosszabbítás kellene, ami a keleti P+R-el behozhatja az agglomerációt is. Ez valahogy fel sem merül, mert túl olcsó.
- az az 1 m. széles (előzni tilos!) 1 km hosszú selyembádogút felejthetetlen élménnyé varázsolja az utazást. Nem lehetett olcsó, de kerül, amibe kerül, jól ki... a szemét fapados utasokkal, ez kellett neked, fapad?
- Ha a T1 megint a fapados lenne nem hiszem, hogy sokkal drágább lenne, de sokkal normálisabb. A személyzet létszámát (takarítótól a biztonságiig nem a területhez, hanem az utaslétszámhoz kellene igazítani.
süti beállítások módosítása