FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

A fapadosok 7 legnagyobb mocsoksága

2015.09.27. 20:18 Fillér B. Gusztáv

Elég sokat örömködtünk az elmúlt hetekben az olcsó jegyek miatt, megmutattuk, hogy tényleg fillérekért lehet foglalni igazán zsír helyekre is, itt az ideje a kockázatok és mellékhatások bemutatásának. Főleg, hogy a Wizznél már beindult a téli fűnyíró, jönnek a szokásos téli járattörlések. De mi az, ami még ennél is nehezebben megszokható jellemzőjük a low cost szolgáltatóknak? Íme a legbosszantóbb fapados tulajdonságok és utasszívató praktikák, melyekre jó, ha felkészülünk, amikor zsebre vágjuk a párezer forintos jegyeket.

Baj esetén magasról tesznek az utasra

Van az úgy, hogy a gép nem tud felszállni. Most lényegtelen, hogy ki a hunyó, hibás beosztás, vagy influenzajárvány miatt nem jött be elég sztyuvi, esetleg tényleg akkora köd van, hogy az orráig nem lát senki. A gép nem indul, az utasok meg ott szívnak a reptéren és nem tudják, kihez forduljanak. A földi kiszolgálók sem mindig kapnak a légitársaságtól elég infót, de ha épp igen, akkor is húznának már haza és a halálba kívánják a sok érdeklődő utast, elbújnak valahol hátul. Eleve bajban mutatkozik meg a legfontosabb különbség a fapados és a hagyományos légitársaság között: utóbbi próbál tenni az utasért, elviszi más gépével is őket, a fapados meg azt mondja, oldd meg magad, annyit teszünk, hogy ha van hely, felteszünk a következő saját gépre. Aztán küldd a számlát, utólag kifizetjük. A lényeg, hogy ne ugassál, hagyjál minket problémát megoldani.

Akinek késett már sok órát a járata, az átérzi ezt a helyzetet. Ezért nagyon fontos, hogy az utas legyen felkészült és tényleg kezelje magának a helyzetet. Törlés esetén amikor elindul az átfoglalás, legyen az elsők között az ügyintézésnél, vagy akár telefonon próbálkozzon, hogy mindenképp felférjen. S persze kérjen mindenről számlát szállástól étkezésig és utólag valóban hajtsa is be a cégen.

 strandedgatwick.jpeg

Módosítanak és törölnek, csak szólni felejtenek el róla

Ha túl kevés az utas, szarul áll a foglaltság, a fapados nem tököl, inkább töröl. Hónapokkal az indulás előtt pontosan látják, hogy mekkora az elmaradás, ha vállalhatatlan, simán kukázzák a járatot. Ilyenkor akinek az érintett járatra van foglalása, elvárná, hogy azonnal szóljanak róla, de tapasztalataink szerint gyakran sok hetes késéssel jönnek az értesítések. Az utas ilyenkor választhat, hogy visszakapja a pénzét, vagy átfoglalhat másik járatra. De ezt is korlátozzák pár hetes intervallumra. De nem csak a törölt járat utasai szívnak. A variálás miatt több további járat menetrendje módosulhat, reggel helyett estére kerülhet az indulás, vagy fordítva. A légitársaság variálásából fakadó kár persze az utasé, a leggyakoribb, hogy kifizetett és nem lemondható szállása van. Ezt akkor is bukja, ha a légitársaság oldaláról indulva foglalt a fapados partnerszolgáltatójánál. Mit lehet tenni? Ha nem jól bejáratott, naponta többször repült útvonalat repülünk, visszamondható szállást és autóbérlést célszerű foglalni és persze legyen B-terv arra az esetre, ha fél nappal eltolják a járatot indulását, vagy simán eltüntetik a menetrendből. A két órán túli időpont-módosításnál általában már jogunk van átpakoltatni magunkat egy másik járatra, persze csak ugyanannál a szolgáltatónál.

Emelt díjas ügyfélszolgálat

Persze értjük mi, hogy Wizz Mici és Ryan Géza nem azért ül ott, hogy időmilliomos utasjelöltek lelki szemetesládájaként szolgáljon. Nyilván sok marha telefonált olyan dolgokat kérdezve, ami benne van a szabályzatban vastag betűkkel, de azért tán mégse kéne ennyire lenézni az ügyfeleket. A legdurvább, amikor a légitársaság szúr el valamit, az utas mégis sok ezer forintot kénytelen fizetni, hogy kapcsolatba lépjen az illetékessel, friss példa az Egyiptomban hagyott csomagok esete. A Wizz legalább menetrendváltozás esetére fenntart a 06-90-es ügyfélszolgálati szám mellett egy alapdíjast is, de ha bármi egyéb gondja van az utasnak, megfejik keményen. Például jön a gyerek is, hozzátenném a foglaláshoz, akkor azzal üdvözlik az új utast, hogy még a szülőket lehúzzák emelt díjon. A Ryanairnél apró pozitívum, hogy ingyenes cseten is el lehet őket érni. Elvileg, mert általában túlterhelt, sokat kell vele kísérletezni.

Bosszantó kényelmetlenségek

Közismert, hogy a fapadosok minél több utast akarnak bezsúfolni a gépbe, ezért rendkívül szűk a lábhely. De ezt nem tennénk a listába, ennyi kényelmetlenséget el kell tudni viselni az olcsó jegyért cserébe, valamit valamiért. Az viszont már kifejezetten bosszantó, amikor fontos apróságokat spórolnak le, illetve igénytelenségig csupaszítják a felszerelést. Biztos sokat spórol azon a Ryanair, hogy az első lépcső a gépből nyílik, nem kell odatolni, de idegesítően szűk és meredek. A ferihegyi bádogterminálnak már a léte is mutatja a szolgáltatók véleményét az utasaikról, az pedig valóban mindennek az alja, amikor 15-20 perccel a beszállás megkezdése előtt kiterelik a népet a placcra esőben-hóban-szélben. A másik csúcsbosszantó apróság, hogy a Ryanair még az ülészsebet is lespórolta, sehova nem lehet semmit se pakolni: újságot nagyjából segg alá, könyvet max az ülés alá a földre lehet tenni, de a fél literes üdítős palackot hova, ha nem akarom egész úton kézben tartani, a földön meg galádul eldől és elgurul?

Folyamatosan variálnak, árat emelnek, bonyolítanak

Szinte hetente variálnak át valamit a díjlistán a szolgáltatók, persze a lehető legritkábban a csökkenő irányban. Pár éve a Ryanair alkalmazott pofátlan árakat arra az esetre, ha az utas elfelejt valamit, szerencsére a több mint másfél éve dübörgő nagy szolgáltatásjavítási szériában erről lemondtak. Mostanság a Wizz variálgat sunnyogva, mi is alig bírjuk időnként követni az apró kis áremeléseket, új díjakat az ablakos hely emelt költségétől a nehezebb feladott poggyászok drágulásáig. A csomagoknál pedig a dinamikus árazással olyan katyvaszt teremtettek, hogy akár járatonként változhatnak a díjak.

Csomagos szivattyú

Az utasok azt már megtanulták, hogy a feladott csomagokért a fapadosnál fizetni kell és a túlsúlyért meredek büntetés jár. Eddig oké, de a Wizz azt is bevezette, hogy a nagyobb méretű kézipoggyász is fizetős. Azt is nehéz megszokni, hogy teljes a következetlenség a csomagszabályok betartatásában, amiért A-ban büntetnek, B-ben a duplájáért se. A Ryanairnél és az easyJetnél ha nem az elején száll be valaki, elvehetik a kézicsomagját, hogy átminősítsék feladottá, ami rém idegesítő, tudva, hogy milyen bánásmódban részesülnek a gép gyomrába kerülő motyók. Egyébként pedig mindenkinél más a szabály, mások a méretek, nem csoda, ha az utasnak egyszerűen tele a töke az egésszel.

Kártérítés csak rámenősöknek

Van egy iszonyatosan elcseszett uniós szabályozás az utasjogokról. Azért gáz, mert olyan szigorú, hogy lényegében betarthatatlan. Tisztes, 250-400 eurós kártérítés jár elvileg már három órán túli késés és járattörlés esetén is, de ha a légitársaságok mindenkinek pöccre fizetnének, le is húzhatnák a rolót, vagy áremelésre kényszerülnének. Mivel az EU csak szabályt alkot, meg veri a mellét, hogy milyen marha utasbarát, de a betartatással nem bajlódik, a légitársaságok, (a hagyományosok is) válaszul nagyokat sunnyognak. A fapadosok kiemelten, őket jobban is érinti a dolog, mert nem is törekszenek az utasok megsegítésére baj esetén - lásd az első pontot. Ha aztán az utas hozza a számlát és kéri a kompenzációt, először nem is válaszolnak, aztán próbálkoznak mindenféle kisebb ajánlattal, fizetni inkább csak akkor fizetnek, ha egy tökös ügyvédet is érzékelnek a túloldalon. Csak a rámenős utasok tudják kihajtani a jussukat, de még egyszer: ez nem csak a légitársaságok hibája, hanem az elképesztően dilettáns szabályozásé is. 

96 komment

Címkék: kártérítés törlés kényelmetlenség mocsokságok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr697843576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.09.28. 10:38:09

wizzairt tovabbra is internet telefonon kell hivni az izraeli szamukon keresztul :)

triple seven 2015.09.28. 10:55:59

b737-esben nincsen lépcső, még a ryanair gépeiben sem. lehet fikázni, de olyat írni, ami nem igaz?

triple seven 2015.09.28. 10:57:08

najó, csak vicceltem :)

igazmondojuhasz 2015.09.28. 10:57:40

Wizzair-nel sincs mar az ulesen zseb.

vwxyz 2015.09.28. 11:30:09

Csomagos szivattyú: ha van rajta sapka, akkor az a baj, ha nincs, akkor meg az. Gusztáv, ha van jobb ötleted, akkor mondd, biztos a fapadosok is kíváncsiak lennének rá.

Szárnyati Géza Malacra 2015.09.28. 11:30:56

+1:
Ferihegyi birkaketrec: liftről, egyéb könnyített megközelítésről ne is álmodj. Ha kérdezed, miként kéne megoldani, hogy a babakocsi, a gyerek és a kézimotyó egyaránt lejusson az aszfaltra, fejvakargatás a válasz. Jobb esetben meg, ha törvényileg előírt akadálymentesítésről papolsz, akkor annyi, hogy ja, van valahol akadálymentesített lejárat, de az „nagyon bonyolult” (!), inkább kérd meg a vadidegen utastársad, hogy segítsen a cipekedésben. Aki az aszfaltra leszállásnál még talán segít is, de mikor élet-halál harc megy a beszállólépcsőért, ott már oldhatod meg magad, hogy hogyan csukod össze a babakocsit és hogyan egyensúlyozod a karonülő csecsemődet, miközben a motyód ázik a szakadó esőben, alulról meg a pocsolyában. Állítólag van ott rampás, aki ilyenkor segít, de 10-ből 10-szer inkább nincs, vagy elbújdosik. Bele sem merek gondolni a kerekesszékesekbe, akiknek ráadás szívességként (mert amúgy túl egyszerű az életük) 2 órával korábban ki kell menni, mert földi személyzet őkegyelmessége nem tudja ugyanakkor megoldani őket, mint a többi utast... :o(

Ezek nem pénzkérdések, ez csak oda nem figyelés, rossz szervezés, rossz munkavégzés, hozzá nem értés, empátiahiány, embertelenség. Szóval csak a szokásos.

prunoki 2015.09.28. 11:34:18

Alig várom, hogy valaki rájöjjön, hogy a repülőjegyvásárlást vegytiszta szemétség névhez kötni.

So No 2015.09.28. 11:35:04

En Malajziaban elek, es ezert az EU-s fapadosok utobbi par everol nem tudok nyilatkozni.

Az AirAsia viszont nem igy mukodik.

Reputem mar ugy Kambodzsaba, hogy kb. tizen voltunk a gepen. En meg nem hallottam, hogy barmikor is toroltek volna.

Eddig egyetlen egyszer kestek, akkor frissitot szolgaltak fel, es egy kis tajekoztatot adtak, hogy mi a teendo, ha esetleg nem sikerulne egy-ket oran belul elindulni.

Az ugyfelszolgalatuk ingyenes.

Folyamatosan arat CSOKKENTENEK. Van a normal dijszabasuk, es rendszeresen kapunk extrakat. (Nem csak a loyality pontokra)
Igy utaztam el pl. Langkawira 30RM-ert, Balira 100-ert.

Lepcsovel eddig egyszer talalkoztam Krabin, de az a hatso volt, es nem belulrol nyilt. :XD

Meg az eletben nem mertek le a csomagjaink meretet. :XD

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.09.28. 11:45:05

@igazmondojuhasz: néhány gépen nincs, gondolom rájöttek mekkora baromság, az újabbakon megint van.

@vwxyz: semmi különös. legyen egységes a szabályok betartása és ne pofára menjen, hogy kitől veszik el a cuccot és kitől nem.

triple seven 2015.09.28. 12:18:23

biztos vagyok benne, hogy van. csak nem minden gépen. azért írtam rögtön utána, hogy vicceltem, arra akartam rámutatni, hogy minden nézőpont kérdése, kezdve a ketrectől a lépcsőn át, stb. de visszaolvasva elismerem, hogy nem volt egyértelmű :)
egyébként utaztam már british-sel úgy, hogy 747-re kellett felmászni lépcsőn, ráadásul úgy, hogy ki a csőrön, ott le, aztán apron, és úgy fel. semmivel sem volt jobb :)

ZOH 2015.09.28. 12:32:33

@igazmondojuhasz: "Wizzair-nel sincs mar az ulesen zseb."

szept. 4-en meg volt (AHO-BUD), azota tuntettek volna el?

Csokáv 2015.09.28. 12:36:35

Én speciel örültem, amikor láttam, hogy a ryan-en nincs zseb. Annyival is jobban fér a lábam.
Olcsóért visznek, nem panaszkodom. Ha plusz pénzt kérnek, akkor azért panaszkodom, de addig állva kibírnám azt a két és fél órát.

vwxyz 2015.09.28. 12:49:24

@Fillér B. Gusztáv: És ez melyik, általad mocsokságnak minősített jelenséggel kapcsolatban jelentene előrelépést? Azzal, hogy a Ryannél és az Easynél nem fér el fenn a sok csomag, vagy azzal, hogy a Wizz pótdíjjal előzi meg a helyszűkét? Az meg hadd ne legyen már mocsokság, hogy nem mindig szedik be a pótdíjat...

Világvándor 2015.09.28. 12:56:25

a december 22-31 közötti időszakra vasárnap vettem meg egy London-Budapest-London jegyet. Hazafele AF párizsi átszállás, visszafele KLM amszterdami. Olyan jegy, hogy csak kézipoggyászt vihetsz fel, de az 12 kilós lehet. A jegy ára (mindennel) 150 GBP volt. Ami a lényeg, hogy ilyen áron erre az időpontra sem a Wizz, sem a Ryan, sem az Easy, sem a Norwegian nem kínált jegyet. A Wizznél egészen elképesztő 348 GBP-s egyúti ár is volt már. Szóval, néha érdemes másfele kukkantani. Itt nem lesz bádogterminál, lesz ülészseb és tán még 2x2 pohár lötty is jár majd (más nem nagyon, a múlt héten a Finnairen már csak a nagyon finom áfonyalé, illetve a víz és a kávé volt ingyen:) )

megmondó kapitány 2015.09.28. 12:59:21

én a hétvégén mentem easy-vel, és megdöbbentően nagy helyek voltak a csomagoknak
a319 oda a 320 vissza

kissiú 2015.09.28. 13:18:14

@Szárnyati Géza Malacra: Ez mind igaz, csak lépcső van. De a legszomorúbb, hogy Ferihegyen a legacy-k is meglépcsőztetik az utasokat. Ilyet egyetlen komoly reptéren sem tapasztaltam.

Pirx 2015.09.28. 13:35:08

@kissiú: Turkish Airlines, Ferihegy - csáp, Atatürk -lépcső

Greg36 2015.09.28. 13:40:32

@kissiú: Pedig a Lufthansa még Münchenben - ami a kvázi a saját reptere - is lépcsőztet, ha olyan a gép. Pl. CRJ900 - ahol a gép ajtaja a lépcső, vagy E195. De simán volt olyan, hogy az A321 Portóban vagy Pesten csápról indult, és Münchenben lépcsőzés + busz.
@Fillér B. Gusztáv: Lufthansa, München, LH1680. Ha CRJ900, akkor kvázi pofára (na jó, a későbbi utasoktól, és a nagyobb kéziket) mindig kiszedik és megy a raktérbe.

Gyorgy Nagy 2015.09.28. 13:53:51

Én már tudom hogy az olcsó a drága.

Pirx 2015.09.28. 14:01:49

@Gyorgy Nagy: A Turkish-sel oda vissza 60 ezerért mentem Isztanbulba, nem szórakoztak a csomaggal, adtak enni, és általában vendégként kezeltek. OK! Tudom, wizz-zel, a feléből, negyedéből megteszem. (Most megnéztem, igaz erre a hétre, de 56 160 forint. Ugyenekkor a TA 65 100 forint. ) Szóval néha tényleg az olcsó a drága. Persze van létjogosultságuk, de ha valaki ilyennel megy, számítson arra, hogy nem ugyanazt a szolgáltatást kapja, mint egy normál társaságnál.
"Hamis pénzen, vak lovat venni, korrekt üzlet"

vanek ur 2015.09.28. 14:13:55

@kissiú: @Greg36: pár éve a British Airways 767-esére szálltam be buszról a Heathrow-n (LHR-IAD járat volt). Eddig csak az USÁ-ban láttam eddig olyat, hogy a regionális gépek kivételével (mint Q400 vagy CRJ) minden csápra áll. (Illetve Washingtonban még volt szerencsém people moverbe kiszállni.)

micsoda? 2015.09.28. 14:21:05

@Pirx: "Hamis pénzen, vak lovat venni, korrekt üzlet" Remek mondás:-)

Szerintem ez is passzol.:-) "Aki kis előnyt markol, nagy veszteséget fog"

Egyébként meg, igazad van.

Void Bunkoid 2015.09.28. 14:31:31

Eleve a kicsi gépek, amik alapból alacsonyak is a csáphoz, nem fognak odaállni, a csáp az a bazinagy repülők "előjoga", egy kis bombardierre vagy fokkerre kb 8-10 lépcsőfok vezet fel, még kevesebb, mint egy fél emelet, ne nyafizzatok mán :)

Eleve a csápos módszer már csak azért is lett kitalálva, mert sokkal hamarabb le/fel tudnak szállni az utasok, most egy kis 20-30 üléses repülőért nem fognak befoglalni egy csápot, ha van nagyobb repülő is, ami odaállhatna, és nem húszan ülnek rajta, hanem mondjuk kétszázan.

Pirx 2015.09.28. 14:34:15

@micsoda?: :) A tiéd jobban illik ide.
Nem akarok trollkodni, és a fapadosblogon a fapadosokat szidni, de mondjuk a poszt pont ezt teszi, így bátorkodtam ideírni a véleményemet. Biztos rengeteg helyre megéri, de nekem a leírtak a tapasztalatom.

onlame 2015.09.28. 14:46:33

Ezért olcsó. Semmi másért. Késések, törlések vannak. Ha mindenkinek kifizetnék a kártéritést, mindenkinek kezelnék a panaszát, figyelembe vennék a kényelmi szempontokat, akkor nem tudnák annyiért adni a jegyet, amennyiért. Emiatt nyilván kicsit zsákbamacska, és könnyedén meg lehet szívni velük, és ezzel mindenki tisztában is van, de a fillérbaszókat csak az ár érdekli, semmi más, ezért a következő alkalommal is meg fogják venni az olcsó jegyet.

Vegyétek már figyelembe, hogy a korrekt ügyfélszolgálat, a kártérítések, a korrekt tájékoztatás mind-mind növeli a költségeket, és drágítja a repjegyeket. Ha nem húznák le a tájékozatlan utasokat minden szarért, akkor is drágábban kellene adni a repjegyeket. Viszont az utasokat csak az érdekli, hogy 4 ezer forintért vehesse a repjegyet. Ha nem így lenne, akkor a Ryan már csődbe ment volna.

Szerintem egyetlen korrekt fapados cég van Európában, és az a Norwegian. Ott nem találkoztam még "mocsoksággal". Nem is versenyezhet árban a többivel. De ők azt vállalták, hogy olcsóbbak lesznek a legtöbb rendes légitársaságnál, anélkül hogy nyomorogni kelljen, és csak túlélni akarja mindenki az utazást, rejtett költségek és szopás nélkül.

Messzi Vetek 2015.09.28. 14:57:45

@vwxyz: "a Wizz pótdíjjal előzi meg a helyszűkét"

nahát, eddig azt hittem, hogy nettó lehúzás, hogy külön pénzt kérnek azért a kézipoggyászért, ami a piacon mindenhol máshol a jegyár része; de most végre megvilágosodtam, hogy az én érdekemben teszi ezt a Wizz.

ne haragudjon a személyeskedésért, de maga nem a Wizz PR részlegén dolgozik véletlenül?

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.28. 14:59:40

Singapore Airlines MUC-MAN, Boeing 777-300ER, Münchenben csáp, majd Manchesterben lépcső, csak elől. Biztos nincs elég zseton csápra.

Én sokszor jobban örülnék buszozásnak és két ajtón lépcsőzésnek, mint egy ajtón a csápozásnak. Annyira sok időt vesz igénybe az egy ajtós csápozás ha tele van gép, hogy buszozással is gyorsabban be lehetne szállni. Én amit korrektnek tartottam az Stansted volt az Easyjet járatán, nem buszoztattak, de legtöbbször lépcsőn lehetett elől és hátul le/felszállni.

A BUD-MUC LH járatok meg tényleg gépméret függőek, a picik mindig buszoznak, de nekem volt már nagy gépes utazásom is, ahol BUD csáp volt, MUC meg busz. Talán 2 kisbusszal vittek be minket a reptérre, karácsony másnapján nem voltunk sokan :-)

Az igazi Török Szultán 2015.09.28. 15:03:23

Az hogy kicsi a lábtér, már megszoktuk. Nemrég utaztam Wizz-el, kétszer is. Új üléseket szereltek be, vagy a régieket állították át, de olyan a háttámla szöge, hogy nem hiszed el. Gyakorlatlag függőlegesen áll a háttámla, és nem is lehet dönteni. Nyilván azért, mert a sűrűre rakott üléseknél a háttámla teteje belelóg a következő sorban ülő utas szájába. Az eszem megáll.

onlame 2015.09.28. 15:21:50

@Messzi Vetek: ha nettó lehúzás, akkor csesszél ki velük, és ne vigyél nagy kézipoggyászt. vaaagy: menj másik légitársasággal... nem értem mire fel ez a problémázás.

Burpi Turpi 2015.09.28. 15:40:48

@Greg36: tavaly MUN-Toulouse, ott is Lépcső volt az Embraer gépre....( amúgy nem sokat utazok,de ha kell akkor Lufthansa...ki lehet fogni jó áron,de a kiszolgálás... :) )

tygger 2015.09.28. 15:55:22

@Az igazi Török Szultán: hát én meg ezúton kérek meg mindenkit, hogy kurvára ne tessék már döntögetni az ülést, mert 1. dolgozni akarok, 2. nyugodtan megnézni egy filmet. hiába van már 11 colos laptopom, a köcsög ülésdöntögetők miatt sokszor ez sem megy.

legutóbb már rászóltam egy parasztra, két órát ki lehet és kell bírni döntögetés nélkül is. én sem baszok ki a mögöttem ülővel, vegyük már fel repülési kultúrába.

kösz!

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.28. 16:09:44

@tygger: Szerintem meg igenis döntögethesse az ember az ülést, hamár fizetett azért, hogy olyan társasággal utazhat, ahol ez a lehetőség megvan. Nekem volt olyan munkahetem, hogy napi 15 órát dolgoztam 4 napon keresztül, majd még egy napon 12 óra munka, utána hazaút, jól esett, hogy a repülőn addig a 2 óráig is kényelmesebben aludhattam döntött üléssel, és nem érdekelt, hogy a mögöttem lévő mit gondolt.

vwxyz 2015.09.28. 16:11:47

@Messzi Vetek: Nem, viszont az alapból mindent fikázás helyett azt nézem, hogy engem hogy érint a "kispoggyász". És nekem így kényelmesebb, biztonságosabb, gyorsabb, és talán még olcsóbb is. Tehát ez én érdekeimmel egybecseng a kis vs nagy kézi opció.

onlame 2015.09.28. 16:12:36

@StanLee: és amúgy ilyenkor kultúrember módjára jelzed a mögötted ülőnek, hogy te hátradöntenéd az ülésedet, vagy suttyó módon fogod magad, és szó nélkül hátravágódsz, és pont lefosod, hogy mögötted nyitott laptoppal dolgozik valaki?

Irdésmond 2015.09.28. 17:02:08

Fapadossal csak kedvtelésből utazik az ember. Ha fontos dolga van valakinek annak megéri rendes járattal menni, ami épp eszű időben indul, nem éjszaka landol, és remélhetőleg biztosan felszáll.
Kivéve a Lufthansát,mert az drága, és teljesen bizonytalan.

Irdésmond 2015.09.28. 17:04:18

@Burpi Turpi: már amikor éppen nem sztrájkolnak, mert mostanában teljesen kiszámíthatatlan.

okoska77 2015.09.28. 17:34:44

@triple seven: igazad van, eloszor kommenteltem es csak azutan olvastam a masodik uzenetet :)

Amugy engem meg pont a Turkish szivat most. Csomagok kesve es torotten erkeztek(a borond is) es most a kert osszeg toredeket probaljak kifizetni. Es ott is megy a szemetkedes meg tereles. Eloszor meg azt is megprobaltak, hogy ok nem felelosek a csomagert, mert az X handling ceg(nem Mo) a felelos. De aztan felvilagositottam oket, hogy ez itt nem a szulejman muvek, itt amikor fizettem, szerzodest kotottunk.

odamondó 2015.09.28. 17:38:23

@kissiú: Amíg épül az új short haul terminál Münchenben addig inkább az a ritka eset amikor a BUD-MUC repülőről nem buszozás van... Amúgy elég sok reptéren megy ez sőt én már azt látom, hogy sok reptéren egyenesen egy reptér vs légitársaság háború alakult ki.

Pl MXP tipikus jó példa. Reptéren a forgalom nagyrésze rá se áll a csápra tök üres az egész gondolom a légitársaságok meg valahogy próbálják az árcsökkentést kierőszakolni...

tygger 2015.09.28. 18:22:52

@StanLee: ne húzzál már fel. nem, nem azért fizettél, hogy hátradönthesd az ülést. hanem azért, hogy elvigyenek a-ból b-be. nemcsak a fapadosokon, hanem a legacykon is egyre kevesebb a hely, és mindenkinek ugyanolyan kevéssel kell beérnie. ha te ebbe beletolakodsz egy ülésdöntéssel, az igenis óriási parasztság. nem a 70-es években vagyunk, amikor még bagózni is mekkora királyság volt a fedélzeten. ahogy más is írta, a minimum, hogy hátrafordulsz, és udvariasan megkérdezed. és ha azt mondják, hogy lécci ne, akkor nem döntöd hátra, és így jártál. az ilyen tipikus pont leszarom utasok miatt tudok minden egyes úton (céges vagy magán) ideges lenni. nem, nem alanyi jogod mások utazásának tönkretétele, vedd tudomásul.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.28. 19:05:05

@tygger: Szia! Kérlek gondolkozz a másik fél szemszögéből is. Én lehetek jófej a mögöttem lévő utassal, hogy hátranézek, és mondom neki, hogy ha nem zavarja, akkor én dönteném az ülést, mert egy fárasztó nap után szeretnék kényelmesebben pihenni azon az 1-2 órás úton. Te hogyan éreznéd magad, ha a jófejséged ellenére ő közli veled, hogy toll a lukadba, én most dolgozni akarok, és a laptopomnak csak akkora helye van, hogy döntés nélkül megy a munka, az én munkám előrébbvaló, mint a másik kényelmes helyzete. Érted, a te kényelmed (munka, esetleg nagyobb lábtér) előrébbvaló a másik kényelménél (pici döntés). Szóval az előtted ülőnek szerinted nincs joga dönteni, mert neked kell a hely és több jogod van rá. És ez nem bunkóság a részedről? Dehogyisnem, ugyanakkora, mint kérdés nélkül full bedönteni az ülést a másik képébe.

By the way: amikor középen ülsz, melyik kartámlát használhatod? Tudod hányszor kellett úgy ülnöm, hogy a mellettem ülők terpesztettek és egyetlen kartámla sem jutott nekem? Nem kezdtem el a jogaimat sorolni, én is terpesztettem egy kicsit, hogy észrevegyék magukat, gondolom köcsög voltam szerinted...

tygger 2015.09.28. 19:12:55

@StanLee: hát szerintem igazából kérdezni sem kell. ha hátranézel, és látod, hogy a mögötted ülő dolgozik, nem döntöd hátra az ülést, és kész. szerintem ez tényleg minimális, a másik iránti tisztelet. az itt kommentelők esetében jellemzően nem transzatlanti utakról van szó, amiket rendszeresen megtesznek, nehogy már ennyit ne lehessen kibírni ágyhajtogatás nélkül.

de mint az elején külön kihangsúlyoztam, főleg azóta, hogy egyre szűkebbek a helyen minden szolgáltatónál. lehet, hogy most azt gondolod, bunkó vagyok, de a környezetemben lévő utasok is többször szóltak már másoknak, hogy legyenek kedvesek kurva gyorsan egyenesbe állítani azt a támlát. ha valaki talál olyan embert, akit nem zavar, felőlem csinálja, de a véleményem az, hogy egyáltalán semmi szükség dönthető üléseket rakni a repülőkbe, és akkor nem lenne vita sem.

btw: soha nem ülök középen, mert mindig időben becsekkolok :) így nem tudom, mennyire voltál köcsög, bár totál elkanyarodtál a témától.

Az igazi Török Szultán 2015.09.28. 19:47:44

@tygger: Látom, nem sikerült felfognod a hozzászólásom lényegét. Leírom még egyszer. Olyan meredek szögbe állították az üléseket egyes Wizz gépeken, amilyet még sosem láttam, soha, egyetlen légitársaságnál sem. Fapadosnál sem! Nem az van, hogy nem kényelmes, hanem a minimális kényelemnek sem felel meg. Függőleges. ÉS!!! Ezzel egyidőben fixálták a támlát, hogy ne is tudd, még normál állásba se állítani. Tehát nem hátradönteni, hanem elfogadható szögbe állítani. Erről szólt a hozzászólásom.
Van olyan társaság, ahol szintén nem lehet dönteni az ülést, de az normális szögben áll, tekintbe veszi az ember anatómiáját, lehet rajta utazni. Azzal nekem nincs bajom.
Viszont ha én utaznék előtted egy repülőn, és ilyen modorban adnád elő magad, mint az írásod, akkor a fejedbe húznám a 11 colos laptopodat.

AirFrance KLM 2015.09.28. 19:51:24

@Burpi Turpi: MUN valószínűleg MUC akart lenni. Mert semmilyen fapadoson nem akarnál MUN-be repülni Európából...

Punxsutawney Mormota 2015.09.28. 20:14:41

@Az igazi Török Szultán: Néha a legacy is fapados. Air France BUD-CDG. Hajnali indulás ugyebár. Reggeli gyanánt hozzád basznak egy szaros, jéghideg croissant meg egy mini szalvétát. A croissant morzsálódik, mint állat, én érzem szarul magam, de nem adnak tálcát ááááááááááá... A kávéhoz tejport adnak, nem tejet, úgyhogy már érzem a fülemen, hogy ereszkedik a gép, amire ihatóvá hűl.

Az elmúlt néhány évben a közel-keleti légitársaságok szolgáltatásain szocializálódtam, szóval elég sokkszerű élmény, ráadásul úgy hozza az élet és a munka, hogy az elkövetkező minimum egy évben havonta egyszer igénybe kell vennem a szolgáltatást.
Azon gondolkodom, hogy kipróbálom az Air Brusselt. Olcsóbb, mint az AF és a TGV-vel így is, úgy is utaznom kell.

Punxsutawney Mormota 2015.09.28. 20:19:52

@tygger: Igazán nem trollkodni akarok, de ha nyugodtan akarsz dolgozni vagy filmet nézni, akkor tudom ajánlani a business classt.

StanLee · https://newsroll.net 2015.09.28. 20:26:45

@Punxsutawney Mormota: En az LH belfoldi jaratain lepodtem meg, egyszer volt egy MUC-HAM utam veluk, egy kisujjam vastagsagu csokirudat kaptam reggelire, meg a szurcsolnivalot.

Egy MUC-MAN uton a Singapore Airlines is valami nagyon ganye kajat adott reggelire, kettot is ettem belole, de meg mindig ehes voltam, a sztyuvik meg kerdeztek, hogy minden rendben van-e, mondtam hogy ehes vagyok meg mindig, de lattam a menun, hogy München elott jofele kaja volt economy-n, hogy maradt-e belole - valahonnan elokotortak meg egy szendvicset :-)

@tygger: www.t-online.de/reisen/flugreisen/id_68643078/flugzeug-knigge-profis-erklaeren-das-verhalten-ueber-den-wolken.html Olvasd el ezt, mindegyik azt irja, hogy hasznald es dontsd, es a mogotted ulonek le kell nyelnie a bekat. Van un. knee defender, vehetsz egyet, hogy ne tudja az elotted ulo hatrahajtani a tamlat, de aztan ha ebbol gond lesz, ne haborodj fel, mert a hasznalata sok helyen tiltott, gondolom azert, mert hatradonteni szabad, azt megakadajozni meg nem.

Punxsutawney Mormota 2015.09.28. 20:26:51

@Punxsutawney Mormota: Air Brussel = Brussel Airlines. Elnézést, az erre érzékenyektől.

tygger 2015.09.28. 20:32:06

@Az igazi Török Szultán: a hozzászólásod vége elárulja, hogy az a fajta kerülnivaló utas vagy, akikkel tele van az összes jó kis melósjárat... kár :(

Punxsutawney Mormota 2015.09.28. 20:34:17

@StanLee: Néhány alkalommal már volt szerencsém business classon utazni, de jó kaját nehéz kifogni. :)

tygger 2015.09.28. 20:37:26

@Punxsutawney Mormota: fapadoson van olyan? lécci segíts már ebben, mert el vagyok veszve!

@StanLee: végig is olvastad? háromból kettő is legfeljebb csak félig ad neked igazat... az egyik pont azt írja, hogy bizony szólni kell, a másik meg azt, hogy ha döntesz, akkor is csak félig tedd. bár egyébként pont leszarom, mit írnak egy ilyen cikkben, ez bizony konfliktusforrás, és mint ilyen, kerülni kell. de akkor azt mondod ezek szerint, hogy ha velem kibasznak, basszak ki én is a mögöttem ülővel, ő a mögötte lévővel, és így tovább, dőljön az egész sor? van, aki lenyeli, én nem. ennyi. egyébként évente elég sokat repülök, és nagyon kevés döntögetőt látok, bár igaz, hogy többször megyek normál légitársasággal...

"Das Thema Rückenlehne führt unter Passagieren durchaus schon mal zu kleineren Konflikten. Dabei hat ja jeder die Möglichkeit, den Sitz nach hinten zu klappen: Wenn der Vordermann sie verstellt, kann man dahinter ja auch ausweichen. Bevor man die Lehne nach hinten drückt, wäre es aber immer nett, den Hintermann kurz vorzuwarnen." Christine Berger-Danzinger, Condor

"Es gibt ja nicht nur ganz oder gar nicht – man kann die Lehne ja auch nur halb nach hinten stellen." Timo Zinn, TUI Fly

AirFrance KLM 2015.09.28. 20:47:43

@Punxsutawney Mormota: Plusz normálisan be is lehet rúgni!

Punxsutawney Mormota 2015.09.28. 20:49:46

@tygger: A legacy légitársaságoknál van.

Kis ember 2015.09.28. 20:50:36

@tygger:
Szerintem ez tök egyszerű. Ha van lehetőség hátradönteni az ülést, akkor döntse. Ha majd a légitársaságnak az a policyje, hogy ne lehessen dönteni, meg fogja oldani. (ld a feljebbi hozzászólást)
Értem én, hogy olyan fontos vagy, hogy még ebben a két órában is dolgozni akarsz, ebben az esetben vegyél első osztályú jegyet.
Ugyanis te is csak arra vettél jegyet, hogy ljuss A-ból B-be, nem arra, hogy dolgozz is a gépen.

AirFrance KLM 2015.09.28. 20:51:46

@Punxsutawney Mormota: Valószínűleg ez lesz majd az új nevük; 10 évente csődbe mennek, olyan irányított fajtába

Punxsutawney Mormota 2015.09.28. 20:52:30

@AirFrance KLM: :) Komoly berúgást nem próbáltam még ki gépen. A túlnyomás és az alkohol nagyon rossz barátok. Egyszer valami egész tűrhető marhapörköltszerűséget ettem és ittam hozzá vagy másfél deci bort. Édesdeden aludtam utána kb. 5 órát, pedig még éjszaka sem nagyon szoktam aludni repülőn.

tygger 2015.09.28. 20:56:55

@Kis ember: mint említettem, van, hogy filmet szeretnék nézni. vegyük úgy, hogy nekem az a szórakozás éppen, neked az, hogy hátra döntsd az ülést. márpedig akkor mégis csak kompromisszumot kell találni.

= utazási illemtan, "vegyük fel az utazási kultúrába"

Punxsutawney Mormota 2015.09.28. 20:58:10

@AirFrance KLM: Hajlandó lennék komoly felárat fizetni, ha lennének dohányzó járatok :)

Kis ember 2015.09.28. 21:05:10

@tygger:
Nos, az ülés hátradöntése régebbi funkció mint a filmnézés. És a fáradtság előbbre való, mint a szórakozás.
A kompromisszum oké.

M. Péter 2015.09.28. 21:08:18

"Baj esetén magasról tesznek az utasra"
Ilyen sajnos nem fapadosnál is megesik, persze ritkábban. Valamelyik nagy amerikai légitársasággal mentem volna A-ból B-be, a gép pedig C-ből jött volna, de az ottani időjárás miatt nem tudott fellszállni és ezért törölték a járatomat. A légitársaság alkalmazottja pedig mosolyogva magyarázta, hogy mivel az időjárás vis maior, ők nem tartoznak semmilyen felelőséggel, oldjam meg, ahogy tudom, "have a nice day".

tygger 2015.09.28. 21:09:37

@Kis ember: hát kinek mi való előbbre, ugye. ki dönti el? messzire vezet ez a mi volt előbb kérdés amúgy. elvégre régen például budi volt a kert végében, most mégsem oda járunk, változik a világ, és vele az igények.

Az igazi Török Szultán 2015.09.28. 22:22:36

@Az igazi Török Szultán: Kétszer utaztam Brussels Airlines-szal. Csk ajánlani tudom. Amennyiben fapadosnak tekintjük, ez volt a legjobb minőségű szolgáltatás az általam ismert fapadosok közül.

Az igazi Török Szultán 2015.09.28. 22:23:44

@Punxsutawney Mormota: Kétszer utaztam Brussels Airlines-szal. Csk ajánlani tudom. Amennyiben fapadosnak tekintjük, ez volt a legjobb minőségű szolgáltatás az általam ismert fapadosok közül.

Az igazi Török Szultán 2015.09.28. 22:40:02

@tygger: A hozzászólásom utolsó mondata csupán arra utalt, hogy ta vagy az egyetlen a kommentelők közül, aki "köcsög ülésdöntögetőkről" és "ülésdöntögető parasztokról" ír. Ha így adod elő magad a gépen, és még nem töröltek orrba, akkor szerencséd van.

Megvagy hadnagy 2015.09.28. 23:50:36

A hátradöntött ülésekkel nem az a fő gond, hogy nem fér el a laptop, hanem, hogy még kevesebb hely jut a lábaknak. Nekem konkrétan az a 3 cm jelenti a különbséget az épp még elférek és a nyomorgás között. Habár adott a lehetőség, de szerintem udvariatlanság megkérdezés nélkül dönteni.

Messzi Vetek 2015.09.29. 02:04:07

@onlame: nézze, nem kicseszésből (miért akarnék én kicseszni bárkivel is) de valóban nem járok már velük vagy 2 éve (mondjuk nem konkrétan ezért, hanem mert elköltöztem). de ha figyelmesen elolvassa, a hozzászólásom nem is ezt a tényt (nettó lehúzás) emelte ki, hanem azt a típusú érvelést ("ez nem bug, hanem feature"), hogy amúgy nekem ez kifejezetten előnyös, ha többet fizethetek - a semmiért.

@vwxyz: a Wizz előző gyakorlatához képest ez egyértelmű visszalépés, hiszen azelőtt sem volt tilos kisebb méretű kézipoggyásszal felszállni, viszont a normál méretért sem kellett fizetni (hiszen semmilyen szolgáltatást nem kapok érte: nincs baggage handling). az utastérben azért nem férnek el a standard kézipoggyászok, mivel jóval több üléssort beapplikáltak a gépbe, mint az eredetileg tervezve volt: több utas, több csomag. ha ezt optimalizálni akarják, akkor a Transavia vagy az EasyJet gyakorlatához hasonlóan a kisméretű poggyászt garantáltan felengedik az utastérbe, de a nagyobb méretet lehet, hogy elveszik és a raktérbe teszik - mindenféle plusz díj nélkül.
persze ha ez az egész a maga érdekeivel egybecseng, akkor ne csodálkozzon, ha azt találom gondolni, hogy a cég érdeke az Ön érdeke.

balage28 2015.09.29. 08:31:48

@kissiú: B787 (!) CZ lepcsot tolt ala Wuhanban, de lepcsoztem mar 777-esrol is, es ezek nem klasszikus fapados gepek ;)

A cikkhez pedig: ez nem mocsokság, hanem az üzleti modell része. Nem kellene folyton azon hisztizni, hogy a fapados nem ad legacy szolgáltatást - ezért kerül annyiba, amennyibe...

Ciprusi Utazók · http://ciprusi-utazok.blog.hu/ 2015.09.29. 08:36:54

@Az igazi Török Szultán: A Wizzair és Ryanair ülései sosem voltak dönthetőek, így a "háttámla fixálás" nem egy új dolog.

kissiú 2015.09.29. 09:29:14

@Pirx: @odamondó: @Greg36: @vanek ur: @balage28:
Elnézést, ha félreérthető voltam. Nem csak a csáp-busz alternatívára gondolok, hanem a terminálon belüli lépcsőztetésre is. Hiába érkezik Ferihegyre a csáphoz agép, ha aztán az érkezési szintre lelépcsőztetik az utasokat. Pl. MUC-ben szinte mindíg buszozom, de ha elértem az épületet, onnantól mozgólépcső visz mindnehová. Nem magam miatt panaszkodom, a 70 éves nyugdíjas párok előtt ég az arcom, amikor első magyaros éményük az, hogy a szűk ferihegyi lépcsőn le kell menniük az érkezésire. Mindegy, legalább környezetbarát.

McZozo 2015.09.29. 10:43:03

@onlame: Nekem meg az Easy Jet is korrekt volt eddig.

McZozo 2015.09.29. 10:51:52

@tygger: Egyikotoket se akarom vedeni, mert pl nalam esely se lenne hogy hatradontsd mert egyszeruen ha beulok fixalva van az elottem levo ules :) Viszont mikor te azt mondod hogy ket orat mar cask ki lehet birni dontes nelkul , o meg mondhatja hogy hat ket orat ki lehet birni laptopozas nelkul :) Szoval 1:1

tygger 2015.09.29. 11:03:25

@McZozo: persze, 1:1, de ez csak nézőpont kérdése. én nyilván nem dönthetem el más helyett, hogy ne aludjon, más meg nem döntheti el helyettem, hogy kell-e dolgoznom vagy nem (ha éppen kell, és nem szórakozni akarok, amihez - mások zavarása nélkül, mert hiszen senkit nem bántok vele, nem lógok bele a személyes terébe - szintén jogom van). aludni lehet ülésdöntés nélkül is, de dolgozni speciel nem. szóval véleményes 1:1 ez.

Basilisk Captain 2015.09.29. 11:08:45

@Ciprusi Utazók: kreténséget ne írjál már, ha nem értesz a dolgokhoz.... Wizz első szériás gépeinél DONTHETOEK a székek... Ebből 3 gép már a british Airways nél szolgál... LPD/LPE/LPF...

Greg36 2015.09.29. 11:31:57

@kissiú:
Így már értem. Bár most nem emlékszem pontosan, hogy Münchenben ha indulásnál is buszoznod kell, akkor a lefelé lépcsőzés mellett/helyett van-e lehetőséged liftezni. De akkor jövő héten ezt külön csekkolom.

vwxyz 2015.09.29. 13:06:37

@Messzi Vetek: Ezzel a logikával az egész fapados modell egy nagy visszalépés lenne, hiszen pont az az egyik alapelve, hogy lecsupaszított szolgáltatást nyújt olcsón, amihez a vevő csak a számára ténylegesen szükséges többletszolgáltatásokat vásárolja meg.

Tudom, hogy a gépen kevés a hely, a sűrűbb székezés és a pótdíjas feladott poggyász mellett nem fér el mindenkinek az 50+ cm-es motyója. Erre jelenleg nagyjából két megoldást használnak (ha a galleyba eldugós, és egyéb trükköket kihagyjuk), a „későn jövőkét elvesszük és levisszük” címűt, és a Wizz féle „hozhatsz kisebbet is, és akkor mind elférünk” jeligéjűt. Gusztáv kicsit túltolta a klikkvadász fikázást, és mindkettőt mocsokságnak minősítette, pedig jobbat ő sem tudott írni.

A levivős módszer az én igényeimmel ellentétes: ha úgy döntök, hogy egy poggyászt a fedélzetre akarok vinni, akkor az utolsó pillanatban ne kényszerítsenek az ellenkezőjére, és ne vegyék el tőlem a csomagomat. Nem csak azért, mert kellhet belőle ez-az, de egyébként se kelljen várnom miatta a kiszállás után, ne dobálják, ne törjék össze, és főleg ne lopjanak ki belőle semmit.

A Wizznél el tudom dönteni, hogy mekkora csomagot akarok vinni, nem görcsölök rá a ’pótdíj’ szóra, és képes vagyok összeadni a jegy árát a csomag díjával, aztán eldönteni, hogy ez kevesebb vagy több mint a konkurens társaság díja.

(+1: Értem, magamra vessek, amiért lebérkommentelőztél. Én kérek elnézést!)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.09.29. 13:48:49

Ha valakinek a csomagtérbe kerül a kézipoggyásza, akkor azért az ősi magyar szokás szerint csomagolt szendvicset kiveheti és megeheti a fedélzeten?

csadeev 2015.09.29. 13:59:48

Nalam eddig az Air Serbia viszi el a legrosszabb fedelzeti etel dijat. Egy short-haul jaraton egyszer voltam annyira ehes, hogy kertem repetat a stewiktol. Konnyu dolgom volt, nem egy utas ajanlotta fel a sajat szendvicset, mikor meglatta, mit kene megenni.

Szekhatradontos temaba bekapcsolodva, szerintem is irto nagy prosztosag, ha kerdezes nelkul hatradontod az ulesed. Egyreszt azert mert lehet, hogy eppen eszel/iszol, es az egesz konnyed radborulhat, masreszt irtozatosan kenyelmetlenne teheti az utad mas utas kenyelme. Ezen felul az entertaintment system nem marad 90°-ban, akkor sem, ha a kepernyo mozgatgato, ergo elvezhetetlenne valik a film, amit nezel.

odamondó 2015.09.29. 14:56:10

@kissiú: ja igen az a csápról lelépcsőzés az eléggé el lett szúrva... néha nézem külföldieket totál értetlenül néznek :D

xm95 2015.09.29. 15:03:30

A tököm kíván már a sok repülőtér kód fetisiszta sznobbal, aki arra lusta, hogy leirja a repülőtér/város nevét, de ír egy litániája a saját hulyesegerol. Aki meg dönti az ulestamlat, az már a távolsági buszon is bunkó, nemhogy a repülőn.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.10.01. 02:37:33

Csomag ügyben pofonegyszerű a megoldás: Tudjuk, hogy egy sorhoz mekkora poggyász tároló jut. Elosztjuk az ülések között, így tudjuk mekkora helyre kell beférnie egy utas poggyászának. Pontosan ekkorát kell engedni.

A nagyobb lábterű sorok esetében viszont ugye a hosszabb szakaszra több tárólhely is kialakítható, így a nagy lábtér és a nagy kézipogyász egy csomagban árulható. Ha több a nagy lábterű ülés, akkor nincs gond.

Spamet nem küldünk rá (törölt) 2015.10.01. 10:30:00

@xm95, xm95.blog.hu: DDDDDDDDD

Greg36 2015.10.12. 12:44:36

@kissiú:
Akkor a kedvedért: München FJS, Okt. 9. LH1680 G25-ös kapu, CRJ900. Besétál az ember hídon át a toronyig, ami a tulajdonképpeni csáp előtt van, onnan meg sima lépcsőn lesétál a buszig. Ohne mozgólépcső. Lift biztos van valahol, ha segítséget kér az ember a személyzettől, de ha segítséget kér Pesten, itt is kap.

kissiú 2015.10.13. 09:08:54

@Greg36: Köszönöm! Kicsit megnyugodtam, bár az az érzésem, a Ferihegy építését megrendelők kicsit fukarabbak voltak az európai átlagnál. szerencsére van nagyobb bajunk is, meg mint mondtam, tkp. környezetbarátok vagyunk. További jó utazást!

tarara 2015.10.17. 11:17:03

@So No: Na jó, de Malajzia egy normális ország, normális emberekkel. Úgy azért könnyű.
Ott nem demokrácia van, így az emberek nem is hiszik, hogy csak jogaik vannak, de kötelességeik nincsenek. Így aztán működő ország.

tarara 2015.10.17. 11:22:48

@Punxsutawney Mormota: látod milyen veszélyes a marhapörkölt ? ;o)

pulguinha 2016.01.23. 22:32:08

Sziasztok, van esetleg friss info, hogy mennyire vaskalapos a Wizz? Kifelé kicsi puha borítású, de gurulos taskaval mennék, mely a kerekkel együtt 52*29*25. Ezt szerintetek felengedik? Lesz feladott poggyászom is, ha esetleg számít nekik :) Elore is köszönöm a segítséget :)

pulguinha 2016.01.23. 22:33:10

@pulguinha: Kiegészítés: március 13-án utazom.

csadeev 2016.01.23. 23:04:45

@pulguinha: A kézipoggyász ellenőrzése a beszállás előtt történik, feladott poggyász ebből a szempontból nem számít nekik. Viszont jó hír, hogy, ha vettél nagy kézipoggyászt (a feladott poggyászon felül), akkor felengedik a gurulósodat, mivel 56x45x25cm a limit. Ha még nem vettél nagy pogyod, es szeretnéd a hivatkozott kézit használni, akkor szerintem adj hozzá a foglaláshoz egy nagy kézipoggyászt.

További info: wizzair.com/hu-HU/useful_information/baggage

pulguinha 2016.01.23. 23:20:01

@csadeev: Feladott poggyaszt vettem, így ráfizetni még külön a nagyobb kezire nem szeretnék. Azt csak azért szeretném vinni, mert hazafelé R.Air-el jövök (15 kg feladottat vettem, +10 kg ingyenes kézi) és ez a kis gurulos pont jó lenne kézinek. Ezek szerint nagyon szoroznek és ez már nem fér be Wizznel az ingyenesek?
B) terv, hogy ha találok elég nagy borondot, akkor kifelé belerakom a kézi gurulós.

csadeev 2016.01.24. 09:23:59

@pulguinha: mivel Ryanairen 55cm x 40cm x 20cm az ingyenes kezipoggyasz limit, ezert en nem szorakoznek gurulos kezipoggyasszal a helyedben. Foleg, hogy wizzairen a kis kezipoggyasz(az ingyenes, foglalaskor alapertelmezett) merete 42x32x25cm lehet. Szerintem vigyel egy kezitaskat, vagy hatizsakot, amibe befernek az ertekek, a tobbi meg mehet a feladottba.

Kánikula 2016.01.25. 09:09:21

@pulguinha: A 52*29*25 jóval nagyobb, mint a megengedett 42x32x25cm, ott helyben megvágnak vagy 10ezerre ezzel mérettel afelől nincs kétségem. (sőt 43 centisért is fizetnél!)
Ha ragaszkodsz ehhez a bőröndhöz, akkor inkább fizesd ki a nagy kézit előre ez nem fog átcsúszni az ellenőrzésen.

pulguinha 2016.01.25. 09:23:31

@Kánikula: Köszi az infót. Akkor inkább behajtogatok egy sporttaskat köteles feladott bőröndbe, és visszafelé cipelem a vallamon. Vissza Ryanairrel jövök. Vagy ezt a gurulosat rakom be egy nagyobb bőröndbe kifelé :) Gondolom abba nem kötnek bele
süti beállítások módosítása