FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Már az ablak melletti helyért is plusz pénzt kér a Wizz Air

2015.09.10. 05:33 Repülős Rozi

Továbbra se tud leállni az apró sunyi áremelésekkel a Wizz Air, a jó hír az, hogy legalább nem az alapjegyárat buherálják, hanem a kiegészítő szolgáltatásokat. Érdekes, hogy miközben a Ryanair lassan két éve a szolgáltatásjavítással van elfoglalva és sikeresen növeli utasszámát és nyereségét, a Wizz csapata azon molyol, hogy minél észrevétlenebb díjemelésekkel tudják növelni a kiegészítő bevételeket.

Ahogy azon már korábban méltatlankodtunk, a Wizz úgy rakta össze az ülőhely-kiválasztási rendszerét, hogy alapból a gép dob egy helyet a júzernek, aztán ha az nem tetszik neki, pénzért vehet jobbat. Márpedig gyakran nem tetszik, az elmúlt hetekben végrehajtott foglalásaink során se bírt egyszer se ablakhoz ültetni a rendszer. Úgy programozták, hogy a párokat lehetőleg a külső két helyre ültesse, hátha megveszik pénzért az ablakost. Ultra fillérbaszó létünkre mi is többször kifizettük az 1,5-3 eurós összeget azért, hogy a kívülre tett utas ablakhoz kerüljön, páros foglalásnál tehát csak egy utasnál kell a módosítás, a másik marad középen.

Bár a korábbi poszt kommentelői közül többen megkérdőjelezték, hogy az utasok többsége az ablakos helyet preferálja, a Wizz friss módosításából az derül ki, hogy valóban ez a helyzet. A légitársaság ugyanis úgy reagált, hogy megemelte az ablakos helyre módosítás árát. Eddig soronként volt külön ár, legdrágább az első sor és a nagy lábterű vészkijárati helyek, mostantól a sima sorokban az ablak melletti A és F székekért is többet kell fizetni. 

A különbség mindössze 1 euró a középső és kinti székhez képest, ha nem lennének folyamatosan hasonló húzások, talán említést sem érdemelne. De vannak, csomagügyben is a rendszer átláthatatlanná tételén ügyködnek és ezzel párhuzamosan jönnek az apró áremelések. A mostani esethez hasonlóan korábban egységes szolgáltatás szétválasztása és a többet kínáló rész áremelése volt az, amikor két hónapja a súlyosabb feladott poggyászok díját növelték.

Ami az utas szempontjából átláthatatlan díjstruktúra, például a csomagoknál, az a szolgáltató oldaláról dinamikus árazás. Nincs állandó csomagdíj, ahova sok csomagot visznek, bármikor felemelhetik az árat. Ha ez így megy tovább, akkor a reggeli járatokon, ahol több kávé fogy, annak is duplájára emelik majd az árát? Vagy ha már csak kevés szendvics van az esti gépen, azt is tripla áron adják majd, kidobják az étlapot? Esetleg árverésre bocsátják a sört is a fedélzeten, hogy újabb egy euróval növeljék a bevételeket? Mi már semmin nem lepődünk meg.

47 komment

Címkék: díjemelés Wizz Air helyleosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr117774298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AirFrance KLM 2015.09.10. 07:26:27

Ez is egy lenyeges kulonbseg a legacy es a fapados kozott; a legacyn a folyoso melletti ulesek mennek el a leghamarabb. KL/AF short haulon gyakorlatilag allandoan be van foglalva a huszonxedik sorig az osszes C/D ules. De longhaul business classra meginkabb igaz, gyakorlatilag az osszes folyoso melletti ules allandoan foglalt. Mert ki a tøkøm akarja egyfolytaban a "keket" nezni?

Vörös Rocktóber 2015.09.10. 08:08:23

Ha valamit sokan vesznek, abból pénzt kell csinálni, nem ez a jó üzlet lényege?

ivkivk 2015.09.10. 10:01:34

biztos azt hiszed hogy viccelsz a szendvicsek dinamikus arazasaval, de igazabol csak IT akadalya van hogy ez meg egyelore nem igy megy. nehany ev es nehany verziougras az informatikai rendszerben es az is meglesz. tedd csak el nyugodtan ezt a cikket, majd hivatkozhatsz ra hogy te elore lattad.

Yumurdzsak 2015.09.10. 10:29:12

kocsmában már működik a dinamikus árazás

tozsdekocsma.vakeger.com/italtozsde/

gabest1 2015.09.10. 12:29:32

A nem ablak melleti helyeket olcsobban adják. Tessék ennek örülni.

Mészáros Laci 2015.09.10. 12:38:35

@gabest1:

hát kábé :)

a fapadnak a lényege a fapad. az ablak melletti hely már nem fapad, hanem panoráma.

cradbox 2015.09.10. 12:40:08

Tudomásul kell venni, hogy 2990 forintért senkinek sem üzlet utasokat reptetni, valahol be kell szedni a hiányzó összeget. És bizony a low-cost cégek is rájöttek, hogy a jegyet pontjókorlefoglaló, semmicsomagotnemvivő, semmitsemfogyasztó, zsebeittelepakoló utas nem eredményez profitot.

Mészáros Laci 2015.09.10. 12:41:42

@AirFrance KLM:

talán érzékeled a különbséget: bizniszen utazók gyakran utaznak. fapados utazók között több az, aki nézelődni szeretne (azt hiszi, van mit).

karikaV43 2015.09.10. 12:42:00

Na lassan keresek másik társaságot Rómába repülni,szerintem ez már full gáz.

Mészáros Laci 2015.09.10. 12:44:04

@cradbox:

de azért 2990-ért járatonként csak 2-4 utast visznek el, aztán ahogy fogynak a jegyek, mennek felfelé az árak :-)

ez az üzlet magva, az árazó rendszer.

mondjuk az nekem sem szimpi, hogy +3 euró, ha nem rögtön veszem meg a poggyászt, hanem utólag adom hozzá. ebben aztán tényleg semmi szolgáltatás nincsen.

Gringo 2015.09.10. 12:48:15

Akinek van pénze repülgetni, ne rinyáljon már filléres dolgokon!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.09.10. 12:52:41

@AirFrance KLM:
Ez így van, de érdekes - én pl. eléggé utálom, amikor nekem tolják a taligát ill. rajtam másznak át ötpercenként inkontinenciában szenvedő utastársaim. Az ablak melletti ülés jelent némi magánszférát. Azt a pár percet meg kibírom érkezés után - alapból nem értem ,hogy az emberek 90%-a minek áll fel, amikor megérkezik a gép a csőhöz, hogy ott nyomoroghasson U alakban félrehajtott fejjel még 5-10 percet.
(Kivétel a rövid csatlakozás persze...)
Persze igazából tökmindegy, csak ne "szendvicsben" legyen az ember.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.09.10. 12:55:28

@Mészáros Laci:
Ritkán van mit, de akkor aztán nagyon.
Azért amikor London fölött van holding patternben a gép, vagy -egyszer volt velem, még Malévvel- New Yorkba Manhattan fölött szállt le a gép, éjszaka, na azok nem semmi élmények. Vagy hegyláncok fölött átrepülni is poén, azokkal nem tudok betelni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.09.10. 12:56:43

@Gringo:
Ez ugye poén? Mert néha már-már olcsóbb egy európai nagyvárosba elrepülni, mint elvonatozni Miskolcra meg vissza...

Éjjeli őr nappal (törölt) 2015.09.10. 12:57:24

Nagyon egyszerű, nem kell velük repülni, ha nem tetszik.
Mégis tele vannak a gépek, tehát teljesen jogos amit csinálnak. Miért ne kérnének több pénz, ha van aki megfizeti?
Majd ha ezek miatt lesz kevesebb utas, nyugi, változtatni fognak.

GrenAbla 2015.09.10. 13:01:17

@AirFrance KLM: ráadásul felnőtt, normál magasságú ember ki sem lát az ablakon alapból, csak ha lehajol. Emellett egyik oldalról a gép oldala szorít, a másikról a szomszéd utas. Marha kényelmetlen. Mindig folyosó mellett ülök, ha csak lehet, mert ott legalább az egyik oldalról nem kell nyomorogni (csak behajtogatni a vállam, ha jön a stuvi a kis kocsijával :D).

Mészáros Laci 2015.09.10. 13:08:38

@Comandante en Jefe:

én is szeretek nézelődni, sőt, még a kéket is szeretem nézni.
de ez már nem fapad, hanem panoráma :-)

AirFrance KLM 2015.09.10. 13:12:07

@GrenAbla: Pont ez a lenyeg; egyik oldalrol nem ulnek melletted! :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.10. 13:45:53

@Comandante en Jefe: Azért amit írsz nem teljesen igaz. Ugyanis két módon van értelme az összehasonlításnak. Vagy az ember által elérhető legolcsóbb opciók teljes költségét hasonlítod össze, megvéve a legjobb klub kártyákat, rendszeresen használva őket, hogy 1 útra jutó költség piszok alacsony legyen...

Ez esetben a belföldi látnivalókat piszok olcsón fogod elérni, mert a kártyád "összvonalas bérletként" funkcionál, csomagot vihetsz, és van rengeteg belföldi látnivaló. Arra, hogy minden hétvégén elmehess valahova ez nem kerül hétvégenként 6000 forintba, és nincs hosszú és drága transzfer. De ugyanazzal a kártyával jársz dolgozni is, stb.

Vagy van az átlag utas költsége, ahol nem a 3000-es jegyár számít egy korrekt összehasonlítással, hanem a légitársaság átlaga és a transzfer...

Vagy a teljes árú, drága opciókat egymással.

De egy ilyen út ahova elrepülsz a kinti kajálással, a szállással, stb. együtt X összeg, ehhez képest arányaiban 1-1 EUR nem nagy különbség...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.10. 13:50:53

@Mészáros Laci: A nem fapad, panoráma, ki mit szeret nézni kapcsán azért az jut eszembe, hogy ugye hála a sok LCCnél működő pay to fly üzleti modellnek, jó eséllyel a first officer is fizet az útért, hogy repült órát gyűjtsön...

Szóval az ablak melletti ülés felára még így is olcsóbb a szélvédő mögöttinél :) Igaz, az utóbbinál nem kell nyomorogni és a kilátás is jobb.

Mészáros Laci 2015.09.10. 14:04:28

@Válasszunk:

biztos van ilyen is, de a wizznél azért nem ez helyzet.

Balt 2015.09.10. 14:32:05

@GrenAbla: "ráadásul felnőtt, normál magasságú ember ki sem lát az ablakon alapból, csak ha lehajol."

Őőő, én azt hittem, lefelé érdemes nézni.

2015.09.10. 16:27:04

Nemrég utaztam először a wizz-el. Fel voltam készülve minden rosszra, amivel az internet tele van. Ehhez képest 2 héttel indulás előtt foglaltam 4 főre, egy sorba adta a jegyeket, a 3. sorba, vissza a 4-be. A kézipoggyásszal nem vacakoltak, nem méregették, pontosan indultak, a csomagok megvoltak. A svédországi árakhoz képest nem adták drágán a kaját és az italt a gépen. Kellemesen csalódtam bennük.

GrenAbla 2015.09.10. 16:57:18

@Balt: A319-320-on a vállam magasságában van az ablak, ha lefelé nézek, akkor is ott van, a repülő kabinfala nem vékony, ahogy a tripla plexi sem, szal fentről lefelé nézve nem fogsz látni semmit, csak ha előrehajolsz kicsit, és eltekered a fejed. :) Nem mintha bármi érdekes lenne odakint azon kívül, hogy ülnek a szárnyon. :D

neoteny · http://word.blog.hu 2015.09.10. 19:09:13

@GrenAbla:

"ülnek a szárnyon"

Mert azok a helyek még olcsóbbak.

qwertzu 2015.09.10. 20:40:49

@neoteny: Nem azok drágábbak. Panoráma, és lehet dohányozni is.

twitter.com/old_sound/status/641649070495408128

Andris_2 2015.09.11. 01:25:34

Azt jól látom, hogy az elsőbbségi beszállás díját is megemelték? Ha jól emlékszem 950 volt, most 1250.

bkkzol 2015.09.11. 01:30:02

Na most valaki mást várt ettől az igénytelen, sunyi cégtől?! Aki szereti menjen velük! Van igény minden féle perverzióra!

AirFrance KLM 2015.09.11. 05:54:38

@roli101: Nem rossz a Wizzel utazni, egyaltalan. Ne tedd magasra az elvarasaidat es nem fogsz csalodni! ;) De tenyleg, elvisznek A-bol, B-be, erre szerzodtek. Nekem is sok kellemes elmenyem van veluk, illetve kellemetlen nincs is.
(Ennek ellenere nem veluk megyek Egyiptomba...)

AirFrance KLM 2015.09.11. 06:17:36

@GrenAbla: Az A320-as gepcsalad mar csak ilyen, A B737-es sem sokkal jobb, a CRJ csalad meg egyenesen remes, ahol kb hasmagassagban vannak az ablakok. Fogj egy jo konyvet es olvass! :)

Hell-Ász 2015.09.11. 08:21:31

úgy tűnik előbb lessz fizetős a wc a vicc-nél, mint rájenéknél.

jancsopanza 2015.09.11. 11:36:03

Valamelyik nap hallgattam az egyik rádióműsort a fapadosokkal kapcsolatban. Szerettem volna betelefonálni - bár nem szokásom - de nem lehetett. Éppen a csomagokkal és a Wizz Air csomag-mizériáival kapcsolatban modtam volna el egy sztorit. Egyszer volt, hol nem volt, utaztunk többen Bariba a tavasszal és a hideg huzatos hangárban erőteljesen arra ösztökélt a helyi erő, hogy gyömöszöljem bele a létező legkisebb utazótáskát - melynek méretei a garanciajegy szerint is megfelelőek - az erre rendszeresített sablonba. Nem ment simán, sőt! Ezek után, mert volt már hasonló korábbi élményem, a helyi erő és utastársaim legnagyobb meglepetésére előhalásztam az erre az alkalomra magammal vitt mérőszalagot és közösen lemértük a táskát. Stimmelt minden. ekkor - gondoltam legyen teljeskörű a szolgáltatás, lemértem a sablont is. A három adat közül kettő nem stimmelt!!!! Így hát szóba sem került a többletkölcség megfizetése.
Szerintem a továbbiakban már mindenki átjött a rostán.

jancsopanza 2015.09.11. 11:39:43

@jancsopanza: Mindenkitől elnézést!!!! "többletköltség"

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.11. 17:08:07

@Mészáros Laci: Ha jól tudom a Wizz által most nagyon nyomott integrált képzésnél is pay to fly elven megy a repült órák összeszedése... És nem olcsó :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.11. 17:38:26

@jancsopanza: Azért engem jobban érdekel, hogy pl. vészkiürítés esetén a sok "mindene a kézipoggyászban van" utassal mi lesz a helyzet.

Amúgy az egy van több kézipoggyász kapcsán amit más reklamált, hogy miért 1 csomag, miért nem fér bele valami az iratoknak, stb. azért merül fel, mert a normál kézipoggyászt magaddal vinni vészkiürítésnél életveszélyes és másokat is veszélyeztet. De mégis sokan sok helyen jelzik, ők bizony vinnék magukkal a csomagot.

Ha van egy övtáskád, viselhető telefontokod, stb. benne hellyel a bankkártyának és a kártya formátumú igazolványoknak is, viszont a kézipoggyász is rendesen fel van cimkézve a nevedre, de a tranzitból hozott zacskó is... Akkor a vészkiürítésnél könnyen mész csomag nélkül és mégsem vagy elérhetetlen, mégsem vagy teljesen kiszolgáltatott.

Sokan mondják azt, hogy a Wizzair, stb. nem spórol a biztonságon. Tudod egy gép kiürítésére azért van 90 másodperc, mert az után már drasztikusan csökken a túlélés esélye pl. tűznél.

A WizzAir gépénél éppen csak teljesül a kiürítés 90 másodperc alatt, mert olyan sűrűn van székezve, stb.

A másik esetben még marad pár plusz másodperc, ha valaki kicsit tétovázik, hibázik akkor is van esélyed.

A kettő között annyi a különbség, ami nem emelné a jegyárat többel mint 200 forint. De a WizzAir spórol. A sűrű székezés szerintem ezért drasztikusan növeli a kockázatot.

Azzal, hogy a csomag kapcsán minden egy zsúfolt kéziben van, spórol a beszállításnál. De amikor vészkiürítés van, akkor ezért sokan akarják majd előásni az iratot... Ez jó pár ember életébe kerülhet.

A 90 másodperces szintidő miatt is jobb a folyosó melletti hely, nem csak a több válltér miatt. Lehetőleg ne túl messze a vészkijárattól. Így minimális az esélye annak, hogy egy melletted, előtted, stb. ülő utas pogyász mentési kísérlete (mert sok esetnél sokan írják, hogy mentenék a csomagot) vagy irat keresgélése miatt haljak meg.

Ráadásul sok esetben így is kilátni az ablakon, csak nem olyan meredeken kell nézni, hanem a másik utas előtt elnézni oldalra...

Vannak más előnyei is a folyosó melletti helynek :)

jancsopanza 2015.09.11. 18:52:59

@Válasszunk: Érdekes témát feszeget, csak épp semmi köze ahhoz a sunyisághoz, amiről én írtam. Hiszen azt lehetne mondani, hogy semmilyen kézipoggyász sem vihető fel, de azt nem, hogy ha felvihető, akkor tudatosan verjük át az utasokat és amikor már nincsen választási lehetőségük, akkor fizettetni velük indokolatlanul. Ettől nem növekszik a biztonság egy cseppet sem.

csadeev 2015.09.11. 19:10:48

En 0-4 oras utakon ablak melle kerem a jegyet (legacy), 4+ oras utazasokkor csak a folyoso jatszik. Ablak melle nem a bemaszkodas miatt kell foglalni, hanem mert annak neki tudod tamasztani a fejed, es kenyelmesebben tudsz aludni (minden uton alszom legalabb egy orat).

Egyebkent most repultem Wizzel Istanbulba, a felszallaskor azt vettem eszre, hogy a gep 2-6 sora kb tok ures volt, a tobbi meg tele utassal. Miutan felszallt a gep, felalltam, elorementem a harmadik sorba, es befoglaltam egy teljes sort. Ha nincs 100%-on a gep siman mukodik ez a taktika.

Mészáros Laci 2015.09.11. 21:00:58

@Válasszunk:

lehet, hogy van ilyen is, de egész biztosan nem mindenkit egyformán kezelnek.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.11. 21:28:08

@jancsopanza: Nem? A kézipoggyász mérésénél használt módszernek így direktben meg nem sok köze van az ablak menti helyek felárához, mégis elhoztad off témaként. Ellenben a kézipoggyász szabályozása, stb. (amihez a mérés is hozzá tartozik) alapvetően a biztonság miatt van.

De a "ha nem fér el felülre, majd a szék alá" kérdés addig jó, amíg egy balesetnél a nem megfelelően rögzített csomag nem talál el valakit, nem nehezíti a menekülést, mentést. Mert sajnos ez is játszik. Az, hogy a ketrec mérete a megadottnál ne legyen kisebb neked azért fontos, mert így fair. Hogy a poggyász, és az ezt mérő ketrec mérete ne vezessen a biztonságosnál több / nagyobb csomaghoz viszont egyfajta "közérdek".

A fapadosnál azzal, hogy mindenki mindent visz, sokan vannak viszont a kézipoggyász kapcsán még több a gond, nincs mindennek elég hely. Pláne nem minden utasnál, minden ülésnél. Ezt lehetne okosabban is szabályozni.

jancsopanza 2015.09.11. 21:48:29

@Válasszunk: Úgy látszik Te nem olvasol, csak írsz. Egyetlen szót sem ejtettem ablak melletti helyekről, sem másról. Összekeversz valakivel. Kizárólag egy dologról írtam, arról, hogy a Wizz Air a maga alkotta szabályokat, nevezetesen, hogy mekkora poggyászt lehet felvinni a gépre - galád módon, a pénszerzés reményében - hágta át egy méreten aluli sablon segítségével, amit természetesen az említett eszköz (mérőszalag) hiányában én sem tudtam volna igazolni ott helyben. Szerintem zárjuk le ezt a párbeszédet, mert semmi értelme. Olvasd el a hozzászólásomat és minden világos lesz.

FlyD 2015.09.12. 13:56:11

@Mészáros Laci: az árak NEM az eladott jegyek számának függvényében változnak, hanem a keresés intenzitása befolyásolja.

Példa: kidobták a Nizzai repjegyeket, a 20%-os "akció" idején oda-vissza 12ezer körül adták. Mire sikerült lefixálnunk az időpontot, az ár felment 18ezerre. Amikor két nappal később megnéztem az ülésrendet, azt tapasztaltam, hogy rajtunk kívül SENKI nem foglalt az adott járatra.

Szóval ha megvannak az árak/időpontok és még gondolkoztok, melyik legyen, ne ismételje senki a keresést 5percenként!

qwertzu 2015.09.12. 15:11:57

@FlyD: Nincs ilyen. Alapvetően két ok miatt láthattál magasabb árat:

Valaki megvette előtted az adott árkategóriájú jegyeket.
Vagy a keresést egy személlyel végezted a foglalást viszont többel.

FlyD 2015.09.12. 16:56:18

@qwertzu: Mint írtam, a helyeket tekintve üres a gép rajtunk kívül. És végig annyi fővel kerestem, ahányan megyünk. Még a session-időt is kivártuk amikor feljebb ment az ár, de hiába.

Basilisk Captain 2015.09.12. 17:37:16

@FlyD: Miért tudod, hogy üres?? A sok barom nem a wizz honlapon veszi meg a jegyet, hanem közvetítőnél, és akkor nem kap helyet... csak csekinnél. Szóval ne írjál hülyeséget, hogy rajtatok kívül ""üres""...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.14. 01:35:44

@jancsopanza: Úgy látszik nem olvasol, gondolkodsz csak beszólsz. Mert az még nem jutott el az agyacskádig, miről szól a post és a vita amihez hozzászóltál. Tudod a régi viccet... A rádió bemondja egy hülye szembe megy a forgalommal az M7-es autópályán. Mire valaki küzli: "Egy?! Mind!"

Az hogy te offolsz, ami nem feltétlenül szép és majd utána majd még te nézed le és sértegeted azt, aki össze meri kapcsolni a dolgot a post témájával, mert gondolkodni nem tanultál meg otthon, csak beszólni... Na az gáz.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.09.14. 02:01:35

@Basilisk Captain: Nem csak ez nem stimmel, de ugye az árak az idővel is változnak. Ráadásul sok esetben az árazás paramétereit is változtatják...
süti beállítások módosítása