FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Íme a legolcsóbb tengerparti repjegyek idén nyárra

2015.06.06. 01:15 Repülős Rozi

Öreg rozmárként hónapokkal ezelőtt megvette repülőjegyét a jó kis tengerparti nyaralásra? Lehet, hogy jól megszívta. Az árak ma több útvonalnál alacsonyabbak, mint áprilisban, s még most, június elején is el lehet csípni olcsó, azaz 10 ezer forint alatti jegyeket. Végignéztük azokat a célállomásokat, amelyek közelében fasza kis tengerparti szakaszokra lelhetünk és találtunk jó párat, amelyekre nagy valószínűséggel most érdemes lecsapni. Pisa, Bari, Velence és Szaloniki is van 20 ezer alatt retúrban.

A két ultra fapados évek óta úgy áraz, hogy a nyarat sokkal korábbi foglalásesetén is magasan tartja, tudva, hogy ott is megveszik a jegyeket a népek. De mindig vannak kisebb töltöttségű napok, ezeket pedig egy-két hónappal az aktuális dátum előtt rendszerint leárazza az algoritmus. Most is pontosan az látszik, hogy sok drága nap mellett jó pár útvonalra felbukkannak röhejesen olcsó jegyek is. Aki rugalmas az időpontot illetően, most még a főszezonra is igazi akciós csemegékre bukkanhat.

Persze jól látszik, hogy a legközelebbi tengerközeli célok közül kerülnek ki a legolcsóbbak, spanyolról például ne is álmodjunk - az is jó hír, hogy Barcelonába vannak bőven 20 ezer alatti jegyek, nem 30-nál kezdődnek. Tavalyhoz képest változás, hogy például Bariba több az olcsó jegy nyárra, Burgaszba viszont tavaly simán ki lehetett kapni ilyenkor 10 ezer alatti ajánlatokat, most nincs egy darab se. Következnek tehát a tengerközeli városok, ahova még vehetünk jóárasított jegyeket nyárra. Szinte mind olasz, de szerencsére Szaloniki is becsusszant még éppen hogy.

marathias.jpg

Róma nem épp herevere nyaralóhely, de vannak a közelben jó kempingek, szép partok is és pont jó, hogy lényegében korlátlan időt lehet szánni a városra is. Júliusra szép számmal vannak olcsó jegyek mindkét ultránál, konkrét filléres napjaink pedig ezek: a július 2-8.-i járatpár a Wizznél 7890/3890 forintba fáj klubtagoknak (másoknak 3100 forinttal kell többet fizetni irányonként.)

A csizma sarkában, Baritól nem messze csodás tengerpartok vannak és olyan kihagyhatatlan városok is, mint Matera, vagy Alberobello. Nem sok, de még akad 10 ezer alatti jegy, a legjobb deal per pillanat oda június 14, vagy 17, vissza június 21, ekkor kifelé 10890, vissza 3890 a klubos ár.

Pisa a ferde torony azonnali megmászása után kiindulópont lehet egy tengerparti nyaraláshoz, vagy akár egy toszkánai körúthoz, mindenesetre a Ryanair ad néhány 10 ezer alatti ajánlatot, a legjobb kombináció itt július 15-22., amikor is oda 7139, vissza 9590 az ár. 

Velencébe fura a Ryanair menetrendje, de júliusra több dátumra is ki lehet sakkozni 17 ezerből retúrjegyeket. Kedden érdemes kifelé menni, akkor délelőtt indul a gép, vissza meg szerdán, vagy vasárnap, akkor délután jön haza.

Bologna új útvonal a Wizznél, naná, hogy vannak olcsó jegyek. Nagy összevisszaságban egész nyárra vannak jó ajánlatok, konkrét dátumként itt egy augusztusira cuppannánk rá, nem igazán szokványos a legfőbb szezonra a 10 eurós jegy. A dátum augusztus 14-21, ki 7890, haza 2890 a klubos ár.

Szaloniki az a város, ahova két hete estek nagyot az árak, azóta jönnek felfelé, de még akad pár olcsó. Közel a háromujjú Halkidiki félsziget, szép tengerpartokkal (képünk is onnan). Még mielőtt kifogynak a négyszámjegyű ajánlatok, gyorsan itt a jelenlegi legjobb deal: június 25-én kireppenni 10890 forintba kerül, június 30-án vissza Budapestre még 3890-ért lehet zsákolni.

Fontos általános kiegészítés: a Wizznél azért adjuk meg a klubos árat, mert 2 fő egyetlen retúr útjánál már érdemes kiváltani a tagságot 9900 forintért, utána egész évben lehet klubáron repülni - a sima ár a legolcsóbb jegyeket leszámítva 3100 forinttal magasabb. Az árakban természetesen nincs benne a feladott poggyász, a kézipoggyász-szabályzat pedig eltérő a Wizznél és a Ryanairnél: előbbinél csak a kis kézi ingyenes, a nagy már fizetős, míg a Ryanairnél (és mindenki másnál) a normál nagy kézipoggyász is ingyen vihető. Ezt az összehasonlításokkor mindig érdemes szem előtt tartani.

11 komment · 1 trackback

Címkék: főszezon olcsó jegyek

Nyolc érv Ciprus mellett

2015.06.04. 06:31 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Ciprus nem a legszebb sziget Európában, nincsenek agyunkat eldobó vulkanikus képződmények, máshol nem látható növényvilág vagy elképesztő építészeti alkotások. Még a konyha sem akkora eresztés, hogy azt külön meg kellene említeni. Mi mégis odavagyunk érte, megpróbáltuk összeszedni, hogy miért. Elöljáróban annyit: ez az egyetlen hely a bolygón - de akár más égitesteket is ide sorolhatnánk, ha nemcsak az Amorf Ördögökben lenne fapados űrutazás -, ahol szeretünk magyarokkal találkozni. Ez azért nem semmi.

Magyarok

Essünk túl is ezen. Sokan költöztek Ciprusra és dolgoznak szállodákban, boltokban, éttermekben, de többen buszsofőrnek jöttek ki. Akikkel találkoztunk mind nagyjából arról számoltak be, hogy a megélhetés kábé olyan, mint otthon, viszont a klíma és az életvitel teljesen más. És ez a kinti magyarokat ugyanolyan kedvessé és jófejjé teszi, mint a helyieket. Nincs pesszimizmus, nincs fikázás, egész meglepő.

Helyiek

Persze a déliek mind kedélyes figurák, ám a ciprusiak ezen belül is nagyon szerethetők. Profi vendéglátósok, nincs szájhúzás még a kisboltban sem, segítőkészek és nem akarják átverni a turistákat. Mindenki beszél angolul, eddig mindösszesen egy kocsmáros nénit találtunk a szigeten, aki csak görögül tudott. Egy alkalommal busszal mentünk Aphrodithé fürdőjéhez, s a kisbusz sofőrje végig mesélt az úton, hogy melyik faluban hány unokatestvére lakik, mókásan épültek össze a települések, mert az utca páros oldala az egyik, páratlan oldala a másik faluhoz tartozik, ami más szemétszállítással és egyébbel jár. Közben minden második utcánál lassított, integetett, mutatta, melyik házban nőtt fel.

Klíma

Ciprusra ősz végén vagy tél végén a legjobb menni, ez ugyanis a legjobb feltöltődés az induló vagy épp lassan véget érő hidegben. Tavasszal még a fél ország zöld, ekkor ugyanis még esik némi eső, amit a nap nem tud felszárítani azonnal. Később minden füvet és bokrot kiszárít a nap és csak a pálmafélék élik túl a forróságot. Persze többször sikerült ráfaragnunk, mert ott épp hidegfront volt 20-23 fokkal, itthon meg meleg 27 fokkal, s áztunk is már rommá, pedig állítólag egy évben csak húsz napot esik az eső.

 Pafosz

A Ryanair ide jár, sajnos Budapestről már nem. Ez persze önmagában még nem erény, az viszont már igen, hogy a város igazi szanatórium nagyvárosiaknak.A tengerparton több kilométeres sétány húzódik, sajnos még egy ideig kissé rendezetlen lesz, mert a válság után több szállodaberuházás is indult. A partszakasz csücskében a sziklára épült vár sarkában régészeti parkban lehet megnézni azt a keveset, ami az ókori civilizációkból megmaradt - emellett Pafos mellett egy ókori temetkezési város is megtekinthető. A közelben is akad látnivaló, így Aphrodité forrását - egy botanikus kert - kár lenne kihagyni. Strandolni a Coral bayen lehet. Ha igazán fb a turista, mindezt busszal is le lehet zavarni, a napijegy csak öt euró. És Pafoszban, a buszállomás sarkánál átellenben egy italboltban egy ötven a Guinness. Ha akciós, akkor meg egy euró.

naple.jpg

Nicosia

Berlin újraegyesítése óta nincs még egy város, amely ketté lenne vágva és a "másik fele" hermetikusan el lenne zárva. Nicosiában viszonylag egyszerűen át lehet jutni a török oldalra, viccesnek tűnő adminisztráció letudása árán. Egyrészt megdöbbentő, hogy mennyire szegény és lepukkant a török városrész, másrészt nagyon szerethető a török oldal a piacával és csendes tereivel.

Távolságok

Mert hogy azok nincsenek. A Wizz gépe Larnacában landol, s innen mind Pafosz mind Nicosia könnyedén elérhető - autóval szinte semmi, az egész sziget tized akkora, mint Magyarország. Ez azt jelenti, hogy akármelyik város kinevezhető bázisnak, amelyik csak tetszik. Ha Pafosz unalmas, akkor ott van Larnaka vagy Limasol, amelyek inkább bulis, pörgős városok.

Árak

Legutóbb alig jött össze a megfelelő árú jegy, erről itt olvashattatok, de rájöttünk, hogy végső soron Belgrádból lehet menni - ha visszafelé is Szerbiába érkezünk, még az odaautózás is belefér. A szigeten nagyjából az itthoni árszínvonal uralkodik, egy szimpla bevásárlás során nagy meglepetés nem érhet. A buszjegy akár városon belül, akár helyközi járatokat nézve nagyon baráti.

falu.jpg

Erdő

Csak azért, hogy lássuk, nem csak homokból, sziklából és sós vízből áll a sziget. A Tródosz Ciprus legmagasabb hegyét rejtő hegység. Nem is az 1952 méter magas csúcs a lényeg, hiszen közelebb is vannak ennél magasabb csúcsok, hanem a turistákkal zsúfolt hegyi falvak és a szinte teljesen elhagyatott erdei ösvények.

11 komment

Címkék: Ciprus

Milyen lesz a Ryanair-pizza?

2015.05.31. 23:24 Fillér B. Gusztáv

Még az idén új ruhába bújnak a ma még rém ronda uniformist elviselő Ryanair-sztyuvik és vadonatúj hipermodern weblapot is készít végre a legnagyobb európai fapados, ahonnan kaját is rendelhetünk majd otthonra. Sajna a pesti bővítés továbbra sincs napirenden, de ha újabb nyugat-európai nagy repterekre törnek be, azokról esetleg beeshet útvonal hozzánk is. Július elejére valami nagy dobás várható. A cég régiónkért felelős marketingvezető-helyettesével beszélgettünk.

Egy Ryanair-sajtótájékoztató izgalmi foka erősen függ attól, hogy milyen célból tartják és ki reppen ide Dublinból megmondani a tutit. Mindig mindenki tolja a szokásos bullshitet a legalacsonyabb árakról, legkevesebb elvesztett csomagról, legnagyobb pontosságról és hasonlók, újabban persze meg arról is, hogy mennyire szeretik az utasokat. Aztán az, hogy valami használható infó elhangzik-e, attól függ, hogy mennyire beszélhet ki az illető arc. Amikor a nagyfőnök Michael O'Leary volt itt, volt móka és újságíró is bőven, de még az alvezérek is szoktak néha érdekeseket mondani. Amikor viszont a régióért felelős marketing illetékes jön, nem véletlen, hogy nem sokan mennek el az eseményre.

A múlt héten volt egy ilyen lehetőség és valami azt súgta, menjünk el, legfeljebb lelépünk 10 perc után, ha semmi sincs. Enyhe döbbenet volt, amikor kiderült, rajtunk kívül senki se jött el, most aztán jópofizhatunk egy sort illendőségből. De aztán kellemes meglepetés volt, hogy milyen jót sikerült beszélgetni Kasia Gaborec-cel. Mintha neki is jól esett volna, hogy nem a kötelezőt kell nyomni, hanem kötetlenül társaloghat valakivel, aki olyanokat is kérdez, amire biztos nem számított.

Amivel leginkább megleptük és utánanézést ígért, az az apróság, hogy mi a büdös francért kell a Ryanairnél minden útnál minden becsekkoláskor az utasok születési és útiokmány-adatait bevinni Schengenen belüli utaknál is, hiszen se a Wizznél, se az easyJetnél rég nem kell ezzel szarakodni. A kérdés onnan jött, hogy büszkén emlegette a foglalási procedúra egyszerűsítését célzó törekvéseiket. Ennek kapcsán azt is megtudtuk, hogy sokat fejlesztettek már a weblapjukon (valóban), de nagyon dolgoznak azon, hogy egy teljes újjal rukkoljanak elő az év vége felé.

A projekten több magyar is dolgozik a dublini központban, a lényeg az, hogy megpróbálják teljesen személyre szabottra venni a figurát, s azt elérni, hogy aki velük repül, mindent az ég világon a weblapjukon intézzen. Nem csak előre lehet majd fasza kajákat rendelni a repülés idejére, de a célállomás látnivalóira is lehet majd jegyeket kapni, s még azt is intézhetjük majd náluk, hogy hazaérve, amikor üres a frigó, friss vacsi érkezzen pár perccel azután, ahogy hazaesünk a reptérről. Nyilván külső partnerek szolgáltatnak majd,érdekes is lesz látni, hogy rácuppannak-e tömegek a Ryanair-pizzára, mindenesetre reméljük, ennél jobb minőség lesz:

ryanpizza_570x382.jpg

Ami a cég appját illeti, biztos, hogy hamarosan tudni fog magyarul is, ezen is dolgoznak jelenleg..

A Wizzéhez hasonló márkafrissítés is a csőben van, ennek része lesz az egyenruhacsere is. Maximálisan támogatjuk, többször is leírtuk, hogy szerintünk nincs rondább uniformis az iparágban annál, mint amit a Ryan-sztyuvik hordanak. A következő időszakban is folytatják azt a programot, mellyel egyre több utasbarát szolgáltatást kínálnak - ez eddig bejött, a gépek töltöttsége és a cég profitja is megugrott, mióta leálltak az utaszívatással. 

A magyar piacról annyit tudtunk meg, hogy a stratégia változatlan: nem ez a fókusz, lassú fejlesztés képzelhető csak el. Új nyugat-európai fő repterekkel tárgyalnak, még Amszterdammal és Párizs CDG-vel is, ha ezek összejönnek, beeshet róluk budapesti útvonal, pont ahogy Athénnél és Koppenhágánál történt. De a pesti bázis bővítése, új gép ide helyezése egyelőre nincs napirenden. (A Malév-csőd után 5 géppel jöttek be, ma csak 3 van. Egyébként a Malév-csőd napján estére el is döntötték, hogy megnyomják a pesti bázist és a cég történetének legnagyobb versenyfutása kezdődött akkor az idővel, de sikerült két hét alatt a semmiből 5 gépes bázist varázsolni Ferihegyre.)

Végül: valamit nagyon terveznek július elejére. Azt nem sikerült megtudnunk, hogy pontosan mit, de hogy nagy akciót is terveznek a dolog mellé, abban nagyjából biztosak lehetünk. Ígérjük, figyelni fogunk és gyorsan megírjuk majd.  

6 komment

Címkék: Ryanair

Újabb 10 sötét bunkó, akivel repülés közben találkozhatunk

2015.05.28. 05:52 Sóher crew

A folyamatosan bővülő személyes tapasztalatok és olvasói igények inspirálták második bunkólistánkat, immáron nem csak utastárs-típusokkal. Vannak én-csak-a-munkámat-végzem doridok és olyanok is, akik csak úgy simán rettentően idegesítőek.

A vérparaszt utasokról egyébként itt külön instagram album is készült, az amerikai gyűjtés 80 százalékban pucér, szék mellett kidugott lábakról készített képeket ölel fel, de vannak benne nagyon súlyos anyagok is, mint a lábkörmét a kávéscsészébe vágó business class véglény, vagy a szék alól kilógó angol buldog. Jellemző, hogy annyi szemetet hagynak maguk mögött a szőnyegbe taposva, hogy tuti otthonról is elhozták a teli zsákot.

Ezekhez képest a mi fapados bunkóink egészen kispályások. Akár egyetlen út alatt is beléjük futhatunk ebben a sorrendben, de ehhez azért nagyon szerencsétlennek kell lenni. Felvezetésnek ajánljuk első, 15-ös alap bunkólistánkat.

Szekusdroid 

Fogod a bőröndöt, nyitod ki, veszed ki a laptopot és barátait. A folyadékok már ott vannak a ládában, emeled a laptopot, lábad zacskóban, cipő a szalagon. Majd jön a szekus, körül nem néz, de rád igen és azonnal utasít robothangon: ha van a táskában laptop, vegye ki. Mert mit tetszik gondolni, mit csinálok? Tudjuk, monoton szar munka ez, de ennyire gyíknak nem kéne lenni.

Semmit ki nem pakoló, becsipogó, rendszert szidó tahó

Nála van egy teljes Méh-telep, az biztos, ráadásul hat különböző zsebben. Csipog, hát persze, hogy csipog. Ja, egy kis apró, mondja, majd jön újra. Ja, másik zseb. Egyre idegesebb. Mit kell itt szőrözni, kérdezi, miután újabb körökben levetetik vele a nadrágszíjat. Te meg állsz több mint öt perce egy helyben a sorban és eszedbe jut az Egek ura, hogy tényleg mennyivel jobb mokaszinos ázsiaiak mögé állni.

Idegbajos beszállítós

Ferihegyen láttuk, úgy tesz, mintha neki iszonyat sok dolga lenne, ezért gyorsan kell csinálnia mindent, szinte kapkodva. Persze ha megnézed a kollégáját, aki normális tempóban csinálja a dolgát, hamar rájössz, hogy debilünk valójában kevesebb hozzáadott értéket termel. Az idegbajos csekkines kapkod, mert mindig neki jutnak az akadékoskodók, a lejárt útlevelűek és a többi barom, aki utazgatni akar. Csapkod, hisztizik. A csúcs az volt, amikor a nő emelt hangon cseszte le a sorban álló utasokat, hogy miért nem képesek az útlevelüket kinyitva kezükben tartani, miattuk nem indul el időben a gép.

Kisgyerekkel szívózó

Igazi kispályás bunkó az a beengedési menedzser, aki szerint hároméves gyerekkel már nem jár priority. Mert egy hároméves már tud sorban állni félórát. Amikor mondjuk neki, hogy ne tessen már viccelni, azt mondja, nem viccel - ő sose - és priority csak kétéves korig jár. Hiába idézünk a Wizz szabályzatból, mely szerint kisgyermekeseknek jár, ami tágan értelmezhető, az se hatja meg. Persze lehet, hogy kavar van és a belső szabályzatban már csecsemő szerepelt (most ezt meg is változtatták, a helyleosztás bevezetése óta valóban az van leírva az utasoknak is), de ez miért az utas baja? A többség persze szó nélkül beengedte a négyévest is, de a kispályás azt hiszi, a szírózástól nő majd az ő bónusza.

Nyolcadik sorba előre tolakodó barom

Baromi bonyolult rendszer a helyleosztás, az meg egyeseknek erőteljesen meghaladja az értelmi képességét, hogy megnézze a beszállókártyán, hova fog ülni. Oké, biztos megszokta a géprohamozást a Ryanairnél az a segg is, aki rutin rókaként becélozta a hátsó ajtót, majd amikor szóltak neki, hogy a 29F bizony nem az ő helye, sűrű anyázások közepette indult el előre egy túlméretes sporttáskát lóbálva. Beszálló utasokkal szemben, hangosan a szolgáltatót, majd a szembejövő utastársakat kurvaanyázva öregbítette a magyarság hírnevét az igazi tapló, félrelökve mindenkit, aki kulturáltan kereste a helyét.  

Klotyóba be nem engedő crew

Valahogy csak a Wizz Airen mániájuk a sztyuviknak, hogy élvezik a felfázott, húgyproblémával küszködő utas szenvedéseit. Előfordul, hogy indulás előtt jól esne egy gyors pisi a gépen, az easyJeten soha nem utasították vissza efféle kérésünket és újabban a Ryanairen sem. A Wizznél viszont válogatott és sose egyező indoklással állnak elő, hogy mért kössünk csomót a pöcsünkre az utazómagasság eléréséig. Gyakran röhögve közlik, hogy tankolni fogunk, nyitva van az ajtó, pakolják a csomagokat, jön a jégtelenítő gép, vagy egyszerűen tilos, jó lesz az felszállás után is. Ritka érzéketlen parasztok tudnak lenni. 

Rémesen affektáló sztyuvi

Szintén Wizznél jellemzőek a saját hangjukba szerelmes vezető utaskísérők. Van rémesen kappanhangú csaj és elviselhetetlen frekvencián megszólaló srác (hang alapján néha eldönteni is nehéz, hogy melyik), de mindketten elképesztő irritálóan affektálva olvasnak fel mindent, amit kell. Olyanok, mint amikor a rózsaszínre rúzsozott nagynéni mesél egy másfél éves gyereknek és cukiskodik neki. Utasként ha lehetne, sírva menekülnénk a csőből.

Büdös kaját zabáló paraszt

Hosszú magyarázatra nem szorul. A rohadó sajt, az olvadt hal vagy a hagyma fedélzeti fogyasztása büntetőjogi kategória kellene legyen. Többnyire magyarul beszél, de Barcelonában is belefutottunk egy példányba.

Játékkal puttyogó kockafej

Nem szeretjük a mobilos és egyéb játékokat, így fogalmunk sincs, milyen nyomorult kincsgyűjtő vagy macskaszaporító marhaságról van szó, de halálosan idegesítő. Nem látod, nem érdekel, de hallod egész úton, mert neki hang nélkül nem tuti. És ez olyan, mint a csepegő csap, nem lehet megszokni, fél óra után viszont már ütni tudnál. Hasonló a laptopját izomból verdeső stresszes menedzser is.

Rugdosós-turhás szerencsétlen

Külön-külön volt már az előző bunkólistánkon, de egy alkalommal épp a hátunk mögött ült egy oroszul beszélő kombó példány. Becses nejével együtt. Felfoghatatlan elegye az ilyen figura a primitívségnek és a beleszarásnak.

 

74 komment

Debrecen menő hely, onnan megy Wizz Párizsba, Pestről nem

2015.05.21. 21:53 Repülős Rozi

Melyik városba repül a legtöbb fapados Magyarországról? Már nem Londonba, Párizs egyenlített. De a párizsi négyből egy nem repül Budapestről, csak Debrecenből. Ez csak az egyik érdekessége annak, hogy a Wizz Air bázist nyit Debrecenben, vannak más új útvonalak is.

A Wizz Air több mint egy hete gondoskodik arról, hogy szinte ne tudjunk másról posztolni, de a mai gurítást már nemigen lehet majd überelni. Bejelentették ugyanis második magyar bázisukat, a harmadikra bizonyára sok évet kell még várni.

Debrecen az elmúlt években nem tűnt olyan reptérnek, amely bázisért kiáltott volna. Két útvonalat tudott bejáratni a cég, Londont és Eindhovent, közben ment a lecsóba előbb Milánó, majd Dortmund. Pár hete ugyan bejelentették, hogy bepróbálkoznak Bergamoval, de az a heti két járat nem adott okot gyanakvásra. De persze örömmel fogadtuk a bejelentést, hogy decembertől ott fog lakni egy Wizz-madár a második legnagyobb magyar város repterén.

wizzajtobol.jpg

Ez jó sok új munkahelyet jelent, utasszemszögből pedig új járatokat és a meglevők sűrítését. Az éves ülőhelykapacitás nagyjából akkorára ugrik, mint Debrecen lakossága, 195 ezerre. Londonból már kevés a napi járat is, lesz heti 10, fasza, Eindhoven 2-ről 3-ra nem nagy ügy, viszont új járatok indulnak Malmöbe, Brüsszel-alsóra és Párizs-felsőre. Csak heti kettővel, de ez már pont elég, hogy kitöltsék a Debrecenbe tett gép munkaidejét.

A legérdekesebb új cél ezek közül mindenképp Párizs-halálfasza, vagyis Beauvais. Aki ott landol, kábé azt érzi, mint ha a Pestre tartó utas Szolnokon szállna le.Majdnem 100 kilométerre a francia fővárostól, olcsójegyes bejutási lehetőség nélkül, mi nem túlságosan kultiváljuk azt a repteret, ha az ár jó, kibírjuk. Ezzel mindenesetre az az érdekes helyzet állt elő, hogy Párizs három különböző repterére 4 különböző fapados repül Magyarországról, de közölük három Ferihegyről, egy meg csak Debrecenből. A Wizz ugyanis pár éve kukázta a Budapest-Beuavais útvonalat.

Most, a debreceni lehetőséggel a Párizsba vágyóknak még érdekesebb feladat kiválasztaniuk, hogy melyikkel járnak a legjobban, figyelembe kell venni az indulási és az érkezési repterek közelségét is a jegyár és a városba jutás költség- és időigénye mellett.  Az viszont biztos, hogy mivel 6990/3890-ért állnak hegyeben jegyek Beuavais-ba, ez a 20 eurót nyaldosó buszos párizsi bejutást bekalkulálva is igen jó dealnek számít. Ha Debrecen közelében laknánk, már biztos lapulna a zsebünkben pár jegy Párizs-felsőre. Malmöt és Brüsszel-alsót ugyanakkor Pestről is gyakran ugyanennyiért mérik.

 

54 komment

Címkék: Debrecen Wizz Air

Íme a Wizz Air-sztyuvik új egyenruhája

2015.05.21. 06:08 Fillér B. Gusztáv

Lesz hamarosan olcsójáratkereső, új rucit kaptak a Wizz utaskísérői is, s még több más újdonság is kapcsolódik a márka arculatfrissítéséhez. Ünnepi alkalmakkor a Wizz-gépeken is ingyen van a táp, nem is akármilyen. A poszt végén lehet szavazni, hogy kinek mennyit érne megy egy ilyen finomság. 

Szépen megadta a módját a Wizz Air annak, hogy felvarrta a márka ráncait, egy elképesztő profin szervezett utazás keretében mutatták be az újdonságokat. Az új festést már tudtuk, a burzsujjegyet is, de azért pár egyéb dolog is kiderült, miközben megutaztatták a káeurópai firkászokat az új színekben pompázó gépen.

Ahogy arra az előző posztban is utaltunk, olyan hatékonyan gányolták ki a gépet, hogy sokáig fel se tűnt, nem vadiúj vasról van szó. A kémfotók egy újról jöttek, ezt a több mint ötéves gépet azonban csak átfestették. Ez lesz a módi egyébként a továbbiakban is, az újak már friss gúnyában érkeznek, a régieket pedig akkor festik át, amikor amúgy eljönne az ideje, kábé 5 éves korban.

Ha már gúnya, természetesen a sztyuvik is felveszik a gépek színeit. Nekem speciel a lila bejött, ez a kékárnyalat pedig már a gép farkán se túlságosan, de a fiúk pólóján főleg nem. (Fotó: Wizz)

wizzsztyuv1.jpg

A hölgyek rucija ellenben szigorúan szubjektíve faszántos, lehet meózni.

wizzsztyuv2.jpg

Tényleg nagy buli volt, amikor a gépen le kellett húzni az összes napellenzőt, egy pofa felnyitotta a kalaptartót, ahonnan előficcent egy bazi nagy hangfal, s miközben a DJ tolta full hangerőn a mixet, a folyosó kifutóvá alakult, ahol a sztyuvik divatbemutató keretében mutatták be szerkójukat.

Ezt megelőzően még beszélt a cég vezére - ahonnan a fősztyuvi szokott az utasokhoz szólni. Megváltozott a világ, hozzá idomul a Wizz is, friss design mellett friss szlogenek is kellettek, mondta Váradi József

wizzvaradiagepen.jpg

Beszélt a marketinggóré is, nagyjából ugyanerről. Mi is az új szlogen? Váradi félig kitakarja, de Welcome to the world of opportunity. Na ez is megvolt, itt nem is időznénk, minden ilyen bullshitnek tartunk és nagyon nem is értünk hozzá. Volt még egy érdekes arc, annak a londoni cégnek, a FutureBrandsnek a vezetője, amely kitalálta a 11 éve a Wizz akkori kinézetét, s a mostanit is ők csinálták. Összetéveszthetetlennek kell lennie, mondta az arc, akár ellentmondásosnak, lényeg, hogy beszéljenek róla, megmaradjon az embereknek. Nem vitás, hogy ügyesen csinálta annak idején és bár részei nekünk nem jönnek be, az újjal sem vall szégyent. 

De még mielőtt megmutatnánk, milyen kaját adott a Wizz ezen a speckó úton, van még pár fontos cucc. Írtuk, hogy a burzsujjegy miatt nehezebb lett a jegykeresés, kevesebb ajánlat látszik egyszerre és ez nagyon bosszantó. Azt ígérik, hamarosan elkészül az olcsójegykereső szolgáltatás, amivel ez a probléma is orvoslásra kerül. Jön a mobilos verziója a weblapnak, amivel mintha kissé elkéstek volna. Aztán egyszerűsítik a foglalási procedúrát, amivel pedig a Ryanair után futnak, akik nemrég ugrották át a Wizzt, per pillanat az íreknél lehet jóval kevesebb gombnyomással és gyorsabban eljutni a jegyválasztástól a fizetésig. 

Úgy tűnik, nagyobb horderejű változtatásokat nem lehetett elsütni, miközben a tőzsdei bevezetési folyamat tartott, most jöhetnek ezek. Járatokkal kapcsolatos jó hír, hogy Londonba júniustól van amikor már napi 5 közlekedik, délelőttre áll be egy új járatpár. A debreceniek pedig ma délután számíthatnak nagy horderejű bejelentésre.

S a lényeg: ilyen magyar származású menüt evett a sok országból összesereglett ünneplősereg, ízre is faja. Alatta kérdés, ki mennyit adna egy ilyenért, ha az összes járaton árulnák?

wizzkaja.jpg

 

 

 

 

 

16 komment

Címkék: évforduló sztyuvi Wizz Air

Brutál akcióval szülinapozik a Wizz Air

2015.05.19. 11:47 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Tizenegy éves lett a Wizz, s ennek örömére új színt kaptak a gépek, s ami a lényeg, a tavalyihoz hasonló, egyet fizet, kettőt kap akciót hirdetett a cég. A második jegy majdnem ingyen, 2500 forint adminisztrációs díjat kell érte csengetni. Dobjunk el mindent, menjünk foglalni! (Frissítés: már nem érdemes foglalni, borzasztóan felmentek estére az árak.)

Utolsó Wizz posztunk lesz egy ideig, de ezt nem tudtuk kihagyni: tizenegy éves lett a lila-magenta légitársaság, amely ennek örömére felvarratta ráncait, átfestette színeit és lett sötétkék-magenta, a logót pedig újradizájnolták. A ma bemutatott gép fedélzetéről Gusztáv azt jelentette, hogy belül nem változott semmi. Kivéve azt - és ez negatívum - hogy visszatértek az ülészseb nélküli verzióhoz, vagyis a hányós tasaknak és a fedélzeti magazinnak csak egy lik van kialakítva, üveget sehova se lehet tenni. (Aztán Guszti rájött, hogy ez egy öreg gép átfestve, nem vadiúj, ezért olyan az ülészseb, amilyen.)

Azt nem tudom, akciós volt-e a harmadik dobozos sör a próbaúton, mindenesetre én arra biztattam Gusztit, hogy jó fb módjára vigyen magával egy üres fél lityós palackot.

gip.jpg

Szerintem a pohárban víz van...

No, de ennél sokkal fontosabb, hogy új akciót is hirdetett a Wizz, a tavaly már megjátszott, egyet fizet kettő kap ajánlatokkal tervezi a közös ünneplést. A második jegy valójában 2500 forint a különböző adminisztrációs díjak miatt, vagyis azért annyira nem szűz ez a lány, de mindegy, így is szép. Ezzel az ajánlattal főleg a hosszabb utak lehetnek nyerők, így különösen a frissen bejelentett Tenerife vagy Dubai, hiszen itt az eleve magasabb jegyárak miatt lehet igazán nyerő az utas.

Jó hír, hogy a Wizz nem akarja velünk megfizettetni az ajándékként osztogatott szülinapi tortát, vagyis a jegyek árát nem emelték meg sutyiban, az elmúlt napokban is annyiba kerültek a zsugák, mint ma. Tehát ezek tényleg akciók. A társaság tavaly sem olcsójánoskodott a sunyi áremeléssel, de csak kétezer forint volt az admindíj, Akkor annyira sikeres volt a kvázi ingyenjegyes kampány, hogy le is halt a cég foglalási rendszere.

Most azt állítják, felkészültek a rohamra, a szerver bírni fogja. No, majd meglátjuk, mi mindenesetre arra biztatjuk a fapados turistákat, hogy izibe essenek neki a rendszer tesztelésének, fagyasszuk le idén is a wiizair.hut, repcsire, egér!

Frissítés 19.45-kor: iszonyatos árak lettek estére, rengeteg lúzer veszi sokkal drágábban is, mint tegnap. Ez bejött a Wizznek, az biztos. Épeszű ember most inkább vár néhány napot, majd amikor senki se foglal, újra csökkennek az árak.

62 komment

Címkék: akció Wizz Air

A Wizz Air sem bírta ki burzsujjegy nélkül

2015.05.15. 05:48 Fillér B. Gusztáv

Újabb vonalon simul bele a Wizz Air a mainstreambe: ők sem bírták ki egyetlen mezei jegyártípussal, bevezettek egy csomó szolgáltatást tartalmazó urizálós csomagos változatot is. Nekünk momentán nagyon nem hiányzott: foglalja a helyet, kevesebb járat fél el a képernyőn, a dupla annyi árajánlat miatt nehezebben lehet áttekinteni az oldalt és kikeresni a legolcsóbb jegyeket. Az utasnak ritkán éri meg a prémium jegy, a légitársaság viszont kaszál, ha valaki véletlenül rácuppan az alapjegynél átlag 60 euróval drágább lehetőségre.

A lényeg tehát, hogy eddig egy adott járatra annyi volt megadva, hogy például 10900 forint a jegy, klubtagoknak pedig 7890. Mostantól ott van, hogy ugyanerre a járatra van 27070/23970 forintos jegy is. Az alapár is nevet kapott, mostantól azt Basicnek hívják, a szolgáltatásokat tartalmazó verzió pedig a Plus ár.

Amikor tavaly szeptemberben a Ryanair jött elő ilyesmivel, az volt a poszt címében, hogy ez prémium repjegy lúzereknek. Ami persze általánosítás, de nagyon kevés utas van, akiknek ez megéri. Csak annyi történik, hogy 6-7 fizetős kiegészítő szolgáltatást adnak egy csomagban, valamivel olcsóbban, mintha külön-külön venné meg ezeket az utas. De az íreknél legalább egy hasznos cucc van benne: géplekésés esetén, ha van még aznap másik járat, arra ingyen feltesznek. 

A Wizznél eddig külön szolgáltatásként szerepelt egy ilyen csomag, Prémium névre hallgatott, 24,5 euróba fájt, a feladott pogyót is magába foglaló Premium Plus pedig 39,5-be. Ezt hozzá lehetett adni a sima jegyhez. Most majdnem ugyanezeket a szolgáltatásokat kínálják Plus kategóriás jegyként (a késési biztosítás maradt ki), csak jóval drágábban - pontosabban a kedvezmény ahhoz képest, mintha az ember külön-külön megvenné a szolgáltatásokat, kisebb lett. Végül is csak egy burkolt áremelésről van szó és agresszívabban tolják az ember arcába a lehetőséget, hogy ne az alapjegyet vegye, hanem a sok szolgáltatást nyújtót.

Ami tehát benne van a Plusban: ülőhelyválasztás (nagy lábterű is lehet),elsőbbségi beszállás, Flex (módosíthatóság) szolgáltatás, reptéri becsekkolás, nagy kézipoggyász és egy feladott motyó, amiért ez a típus általában 55-65 euróval drágább a Basic alapárnál. Kizárt, hogy nekünk valaha is szükségünk legyen rá. Külön-külön egyszer-egyszer némelyik szolgáltatás jól jöhet, de egyszerre mind, szinte biztos, hogy soha.

Minden fapados elmozdult már abba az irányba, hogy a lehető legjobban kiszolgálja a nem annyira jegyárérzékeny üzleti utasokat, növelve a jegyárbevételt. Az ultra fapadosoknál pedig kiemelkedően fontos az is, hogy mennyire tudják bővíteni a jegyáron felüli kiegészítő bevételeket. A Wizznél most csak megint tettek egy lépést ebbe az irányba. Nyilván be is jön, de ettől még azok, akik soha a büdös életbe nem fizetnének ki egy burzsuj csomagot, csak azt látják, hogy átláthatatlanabb lett a foglalási rendszer, nehezebb kitúrni a legolcsóbb jegyeket, ami kifejezetten bosszantó.

23 komment

Címkék: Wizz Air prémium szolgáltatások

süti beállítások módosítása
Mobil