Még az idén új ruhába bújnak a ma még rém ronda uniformist elviselő Ryanair-sztyuvik és vadonatúj hipermodern weblapot is készít végre a legnagyobb európai fapados, ahonnan kaját is rendelhetünk majd otthonra. Sajna a pesti bővítés továbbra sincs napirenden, de ha újabb nyugat-európai nagy repterekre törnek be, azokról esetleg beeshet útvonal hozzánk is. Július elejére valami nagy dobás várható. A cég régiónkért felelős marketingvezető-helyettesével beszélgettünk.
Egy Ryanair-sajtótájékoztató izgalmi foka erősen függ attól, hogy milyen célból tartják és ki reppen ide Dublinból megmondani a tutit. Mindig mindenki tolja a szokásos bullshitet a legalacsonyabb árakról, legkevesebb elvesztett csomagról, legnagyobb pontosságról és hasonlók, újabban persze meg arról is, hogy mennyire szeretik az utasokat. Aztán az, hogy valami használható infó elhangzik-e, attól függ, hogy mennyire beszélhet ki az illető arc. Amikor a nagyfőnök Michael O'Leary volt itt, volt móka és újságíró is bőven, de még az alvezérek is szoktak néha érdekeseket mondani. Amikor viszont a régióért felelős marketing illetékes jön, nem véletlen, hogy nem sokan mennek el az eseményre.
A múlt héten volt egy ilyen lehetőség és valami azt súgta, menjünk el, legfeljebb lelépünk 10 perc után, ha semmi sincs. Enyhe döbbenet volt, amikor kiderült, rajtunk kívül senki se jött el, most aztán jópofizhatunk egy sort illendőségből. De aztán kellemes meglepetés volt, hogy milyen jót sikerült beszélgetni Kasia Gaborec-cel. Mintha neki is jól esett volna, hogy nem a kötelezőt kell nyomni, hanem kötetlenül társaloghat valakivel, aki olyanokat is kérdez, amire biztos nem számított.
Amivel leginkább megleptük és utánanézést ígért, az az apróság, hogy mi a büdös francért kell a Ryanairnél minden útnál minden becsekkoláskor az utasok születési és útiokmány-adatait bevinni Schengenen belüli utaknál is, hiszen se a Wizznél, se az easyJetnél rég nem kell ezzel szarakodni. A kérdés onnan jött, hogy büszkén emlegette a foglalási procedúra egyszerűsítését célzó törekvéseiket. Ennek kapcsán azt is megtudtuk, hogy sokat fejlesztettek már a weblapjukon (valóban), de nagyon dolgoznak azon, hogy egy teljes újjal rukkoljanak elő az év vége felé.
A projekten több magyar is dolgozik a dublini központban, a lényeg az, hogy megpróbálják teljesen személyre szabottra venni a figurát, s azt elérni, hogy aki velük repül, mindent az ég világon a weblapjukon intézzen. Nem csak előre lehet majd fasza kajákat rendelni a repülés idejére, de a célállomás látnivalóira is lehet majd jegyeket kapni, s még azt is intézhetjük majd náluk, hogy hazaérve, amikor üres a frigó, friss vacsi érkezzen pár perccel azután, ahogy hazaesünk a reptérről. Nyilván külső partnerek szolgáltatnak majd,érdekes is lesz látni, hogy rácuppannak-e tömegek a Ryanair-pizzára, mindenesetre reméljük, ennél jobb minőség lesz:
Ami a cég appját illeti, biztos, hogy hamarosan tudni fog magyarul is, ezen is dolgoznak jelenleg..
A Wizzéhez hasonló márkafrissítés is a csőben van, ennek része lesz az egyenruhacsere is. Maximálisan támogatjuk, többször is leírtuk, hogy szerintünk nincs rondább uniformis az iparágban annál, mint amit a Ryan-sztyuvik hordanak. A következő időszakban is folytatják azt a programot, mellyel egyre több utasbarát szolgáltatást kínálnak - ez eddig bejött, a gépek töltöttsége és a cég profitja is megugrott, mióta leálltak az utaszívatással.
A magyar piacról annyit tudtunk meg, hogy a stratégia változatlan: nem ez a fókusz, lassú fejlesztés képzelhető csak el. Új nyugat-európai fő repterekkel tárgyalnak, még Amszterdammal és Párizs CDG-vel is, ha ezek összejönnek, beeshet róluk budapesti útvonal, pont ahogy Athénnél és Koppenhágánál történt. De a pesti bázis bővítése, új gép ide helyezése egyelőre nincs napirenden. (A Malév-csőd után 5 géppel jöttek be, ma csak 3 van. Egyébként a Malév-csőd napján estére el is döntötték, hogy megnyomják a pesti bázist és a cég történetének legnagyobb versenyfutása kezdődött akkor az idővel, de sikerült két hét alatt a semmiből 5 gépes bázist varázsolni Ferihegyre.)
Végül: valamit nagyon terveznek július elejére. Azt nem sikerült megtudnunk, hogy pontosan mit, de hogy nagy akciót is terveznek a dolog mellé, abban nagyjából biztosak lehetünk. Ígérjük, figyelni fogunk és gyorsan megírjuk majd.
Utolsó kommentek