Újabb vonalon simul bele a Wizz Air a mainstreambe: ők sem bírták ki egyetlen mezei jegyártípussal, bevezettek egy csomó szolgáltatást tartalmazó urizálós csomagos változatot is. Nekünk momentán nagyon nem hiányzott: foglalja a helyet, kevesebb járat fél el a képernyőn, a dupla annyi árajánlat miatt nehezebben lehet áttekinteni az oldalt és kikeresni a legolcsóbb jegyeket. Az utasnak ritkán éri meg a prémium jegy, a légitársaság viszont kaszál, ha valaki véletlenül rácuppan az alapjegynél átlag 60 euróval drágább lehetőségre.
A lényeg tehát, hogy eddig egy adott járatra annyi volt megadva, hogy például 10900 forint a jegy, klubtagoknak pedig 7890. Mostantól ott van, hogy ugyanerre a járatra van 27070/23970 forintos jegy is. Az alapár is nevet kapott, mostantól azt Basicnek hívják, a szolgáltatásokat tartalmazó verzió pedig a Plus ár.
Amikor tavaly szeptemberben a Ryanair jött elő ilyesmivel, az volt a poszt címében, hogy ez prémium repjegy lúzereknek. Ami persze általánosítás, de nagyon kevés utas van, akiknek ez megéri. Csak annyi történik, hogy 6-7 fizetős kiegészítő szolgáltatást adnak egy csomagban, valamivel olcsóbban, mintha külön-külön venné meg ezeket az utas. De az íreknél legalább egy hasznos cucc van benne: géplekésés esetén, ha van még aznap másik járat, arra ingyen feltesznek.
A Wizznél eddig külön szolgáltatásként szerepelt egy ilyen csomag, Prémium névre hallgatott, 24,5 euróba fájt, a feladott pogyót is magába foglaló Premium Plus pedig 39,5-be. Ezt hozzá lehetett adni a sima jegyhez. Most majdnem ugyanezeket a szolgáltatásokat kínálják Plus kategóriás jegyként (a késési biztosítás maradt ki), csak jóval drágábban - pontosabban a kedvezmény ahhoz képest, mintha az ember külön-külön megvenné a szolgáltatásokat, kisebb lett. Végül is csak egy burkolt áremelésről van szó és agresszívabban tolják az ember arcába a lehetőséget, hogy ne az alapjegyet vegye, hanem a sok szolgáltatást nyújtót.
Ami tehát benne van a Plusban: ülőhelyválasztás (nagy lábterű is lehet),elsőbbségi beszállás, Flex (módosíthatóság) szolgáltatás, reptéri becsekkolás, nagy kézipoggyász és egy feladott motyó, amiért ez a típus általában 55-65 euróval drágább a Basic alapárnál. Kizárt, hogy nekünk valaha is szükségünk legyen rá. Külön-külön egyszer-egyszer némelyik szolgáltatás jól jöhet, de egyszerre mind, szinte biztos, hogy soha.
Minden fapados elmozdult már abba az irányba, hogy a lehető legjobban kiszolgálja a nem annyira jegyárérzékeny üzleti utasokat, növelve a jegyárbevételt. Az ultra fapadosoknál pedig kiemelkedően fontos az is, hogy mennyire tudják bővíteni a jegyáron felüli kiegészítő bevételeket. A Wizznél most csak megint tettek egy lépést ebbe az irányba. Nyilván be is jön, de ettől még azok, akik soha a büdös életbe nem fizetnének ki egy burzsuj csomagot, csak azt látják, hogy átláthatatlanabb lett a foglalási rendszer, nehezebb kitúrni a legolcsóbb jegyeket, ami kifejezetten bosszantó.
Utolsó kommentek