FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Új fapados járatok: fillérekért a fjordokhoz és Dél-Portugáliába

2016.09.15. 10:12 Repülős Rozi

Négy új járatot jelentett be a Wizz Air, ezek közül kettő mindenképp érdekes lehet a kis pénzből fasza helyekre vágyó magyar turistáknak. Bergen környéke fantasztikus ízelítőt tud adni Norvégiából, Algarve pedig télen a legmelegebb hely a kontinensen, Portugália déli partvidékén januárban is 20 fokok repkednek. Hat-nyolcezer forintos jegyekkel ezek azonnal levadászandónak tűnnek.

A jövő nyári menetrend bejelentése után pár nappal négy új útvonalat dobott be a Wizz Air. Bergen érdekessége, hogy a Wizz már próbálkozott Oslo egyik másodlagos repterével pár éve, de Torp - legalábbis Budapestről - nem jött be, kukázták hamar. Most a fővárost hagyják, a Norwegian úgyis nyomja a fő repteret, de egyenesen Bergen lefedetlen, nincs konkurencia. Az a környék csodás, sőt olyan értelemben veszélyes, hogy aki meglátja, nehezen tudja megállni, hogy ne utazza be egész Norvégiát. Kár, hogy mocskos drága az ország, viszont jegyek vannak 6-8 ezer forinttól.

bergenfjord.jpg

Faro is érdekes új útvonal. Portugália déli partszakasza nem csak nyáron vonzza a turistákat, de télen is, mert a kontinensen (tehát nem számolva az Európához tartozó szigeteket) itt van a legmelegebb. A tengerben fürdéshez ugyan kell egy kis bevállalósság (talán 16-17 fokos volt, amikor utoljára arra jártunk februárban), de van pár szép város és partszakasz, az árak a magyarnál alig magasabbak, kellemesen el lehet lötyögni akár egy hétig is.Sajnos csak heti egy lesz és az első 8 ezer forintos járaton túl csak 10 ezer feletti árak vannak, persze egy ennyire távoli célra ez se rossz.

Lamezián lepődtünk meg a legjobban az új útvonalak közül. Az olasz csizma rüsztjén fekvő város rettentő lepukkadt, a környék az egész ország legszegényebb része, itt a legmagasabb a bűnözés és komoly látnivaló sincs. Talán arra számít a Wizz, hogy ha Bari és Catania gurul, akkor a legjobb a kettő közé is repülni egy nagyon olcsó reptérre. Meglátjuk, ez az, amit biztos nem fogunk tesztelni.

Németországgal nagyot nem lehet hibázni, a Wizznek inkább az okozhatott nehézséget az útvonalfejlesztésnél, hogy a Ryanair keményen durrantott be a nulláslisztbe azzal, hogy napi járatot indított Berlinbe és Nürnbergbe. Na hol volt még szabad hely a térképen? A Wizz által naponta tolt Dortmund és Berlin között félúton, a Eurowings által kiszolgált Hamburgtól is vállalható távolságra, Hannover jó ötletnek tűnik. Ide már nyitásként is vannak 3-4 ezer forintos jegyek, ahogy Dortmundba is rendszerint vannak.  

Sűrítenek jövő nyártól Nizzába, ami tökös húzás, látva a kamionos tömeggyilkosság óta eső őszi árakat. Nyilván az a várakozás, hogy az utas gyorsan felejt - ez általában így is van. Liverpool is felmegy heti 3-ra, van ott bőven magyar melós, ez érthető. 

35 komment

Újabb frontot nyitott a reptér a parkolóbizniszben

2016.09.13. 21:10 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Bejelentette a reptér, hogy elkészült az új reptéri parkoló, amely igazán pénztárcabarát. Mondjuk más előnyét nem nagyon lehetne kiemelni a Holiday Lite névre keresztelt betonplaccnak. Érdekes lesz, hogyan reagálnak a reptér környéki magánparkolók, ezzel az ajánlattal ugyanis fel lett adva nekik a lecke.

Már a Holiday is versenyképes ajánlat volt a reptértől a többi parkolási lehetőséggel összemérve, hiszen előre foglalva és fizetve csak egy-kétezer forinttal volt drágább, mint a reptér környéki, tipikusan Vecsésen, foghíjtelkeken kialakított magánparkolók, ám a legújabb betonplacc - pontosabban murvaplacc - még ennél is olcsóbb lesz. A reptér foglalási rendszere szerint öt napra csak 5500 forintot kell fizetni - ha időben megvesszük a jegyet. Ehhez mondjuk legalább tíz percet kell gyalogolni a terminálig, hiszen az új parkoló a lehető legtávolabb van az épületektől. De valamit valamiért.

Az ufb-k valószínűleg taposni fogják egymást az ajánlatért, mert csak 600 férőhelyes az új parkoló - a néha szinte fullra tömött Holiday parkolóban, amely eggyel beljebb terül el, több mint 1500 parkolóhely van. A Holiday Lite-tal csak a speckó ajánlat vetekszik a reptéren, ami egy hetes parkolásnál extra kedvezményt ad jó előre foglalva. Ez pont annyiba kerül, mint a Lite.

Ha holnapra foglalnánk nyolc napra, akkor a csóringer Lite 7900, a Holiday 9300 forint. Egy hónappal későbbre ugyancsak nyolc napra a Lite 6900 forint, hasonlóképp az egész hetes speckó Holiday. Ez azonban gyorsan elfogy, a sima Holiday pedig 7900 forint. Decemberre viszont az ufb-parkoló már csak 6500 forint, a speckó 6900.

dsc_2895.jpg

Önreklám, de azért számoljunk utána

A reptér környéki magánparkolók ha továbbra is versenyképesek akarnak maradni, még lejjebb kell szállítsák áraikat. Mert az kevés, hogy nüansznyival olcsóbbak, hiszen esetükben azt a kényelmetlenséget is be kell számítani, hogy a kocsinkat csak külön buszozással érjük el. Nagyjából fél órával növeli meg az utazást, hogy a repülőről leszállva meg kell várni a kisbuszt és vissza kell menni a parkolóba.

Ebben az árharcban alighanem a reptér van helyzeti előnyben. Itt ugyanis nincs fix költség, a placcot egyszer kell lebetonozni, onnan már gurul a gép. Határt csak az szabhat, hogy fizikailag nincs nagyon hová terjeszkedni, ám az árakat gyakorlatilag bármeddig le lehet vinni, nincs költség, amit ki kell gazdálkodni. Ellentétben a magánparkolókkal, ahol legalább két alkalmazott bérét, a kisbuszok benzinköltségét és amortizációját is bele kell számolni a változó költségekbe.

A reptér fantasztikus ajánlatai persze a minimum árak. Ha nem foglalunk parkolást több mint egy héttel az út előtt, nincs esélyünk olcsó jegyre. A tuti ajánlat nyolc nappal korábbi foglaláskor érvényes, minden más esetben már érdemes megnézni, mi is éri meg igazán.

17 komment

Címkék: parkolás repülőtér

Így kell ügyesen 50 %-kal emelni egy fapados szolgáltatás árát

2016.09.12. 23:55 Fillér B. Gusztáv

Tipikus fapados bejelentés: szolgáltatásbővítés, ügyfélélmény, miegymás, kibővül a Wizz Flex. A valóság: alig tud többet mint eddig, minimális kényelmi extra, de szerényen 50 százalékkal megemelték az árát. 

Van régóta egy szolgáltatás a Wizz Airnél, ami esetleg még az utasnak is jó lehet. Ha valaki megveszi a foglaláskor, jogosult lesz arra, hogy akárhányszor módosítsa a járatát, vagyis az célállomást, az időpontot, vagy mindkettőt. Abból kell kiindulni, hogy ha valaki nem vesz ilyet, akkor a módosítás díja az eredeti jegy árának fele, de minimum 10 euró. Az eredeti és a módosított járatra érvényes jegyár között meg kell fizetni a különbséget, ha utóbbi magasabb.

Szóval ha egyáltalán nem biztos az út, esetleg érdemes lehet rátenni ezt a Flex opciót, minél drágább a jegy, annál inkább. De azért többnyire a légitársaság jár jól ezzel is. A Wizz most bejelentette, hogy fejleszti a szolgáltatást: Beszarásszerű heurékaélménytől azért nem kell tartani, annyi a plusz, hogy ha nem tudjuk leutazni a járatot, nem feltétlen kell átpattintani a foglalást egy másik járatra, hanem a foglalás összegét betehetjük Wizz-számlára, aztán majd onnan bármikor elővéve foglalhatjuk az új járatot.

Valószínűleg egyetlen utasnak sem hiányzott ez, de persze némi kényelmi pluszt nyújthat. A légitársaság is jobban jár, ha nem pattogtatja ide-oda az utas a foglalását a járatok között, nem növeli-csökkenti a foglaltságot ezzel, hanem lenyugszik és a számláján parkoltatja a jegy árát. Egy egészen minimális plusz tehát az egész, de volt róla szép sajtóközlemény is, a következő kulcsszavakkal: ügyfélélmény-javítás, szolgáltatás-bővítés, sőt, azt mondja az egyik főember, hogy utasigény volt a számlára tételi lehetőség. Persze, bizonyosan ezrével követelték az utasok.

Minden szép és jó, mi a probléma? Hiszen a szolgáltatás ára potom 15 euró. Bagatell, de a nagy változást megelőzően csak 10 euró volt. A semminél alig többre sikerült tehát egy szerény 50 százalékos áremelést bevezetniük. Ügyes, na!   

9 komment

Ki kér közel 100 ezer forintot ajándékba?

2016.09.09. 17:33 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Újabb cég indul hadba, hogy a járatkésesek és törlések után bevasalja a légitársaságokon a kártérítéseket az utasok számára. Ha három óránál többet késik a járatunk, ne habozzunk akár pereskedni is, mert jó eséllyel jár legalább 250 euró. De az utazási irodákra ne bízzuk az ügyet, csak újabb bőrt akarnak lehúzni rólunk.

Éleződik a verseny a járatkésések és törlések után járó kártérítések behajtásának piacán. Új szereplő jelent meg ugyanis a magyar színen is, a hazai alapítású cégek után egy belga vállalkozás is megpróbál ebből jól megélni. Nincs új a nap alatt, a Claim It ajánlata is az, hogy az utas helyett majd a cég a dinamikus ügyvédcsapattal eljár az ügyekben. Ezért 25 százalék plusz áfa jutalékot kérnek. A hasonló profilú, magyar Flight refund 30 százalékot kér mindösszesen, a szintén magyar Aimtoclaim pedig követelésként veszi meg a kártérítési jogosultságot nagyjából húsz százalékon.

Hogy a 25-30 százalék jutalék sok vagy kevés, azon lehet merengeni, de egy szimpla utas valóban kisebb eséllyel indul neki a kártérítési ügyintézésnek, ha például járata három óránál többet késett. Nem azért, mert az utas nem ismeri a szabályokat. (Európán belül az útvonal hosszától függően 250-400 euró a kártérítés, Európán kívüli állomást érintő utaknál pedig akár 600 euró is lehet. A kártérítés független a jegyártól, a fapados is ugyanúgy fizet.) Hanem mert míg az utast simán körberöhögi a légitársaság, addig egy céget, amelyik kész évekig pereskedni, sokkal nehezebb elbizonytalanítani.

A légitársaságok ellenállása egyrészt érhető, a szabályozás tök igazságtalan, a nyakukba varr olyasmikért is kártérítést, amiről abszolút nem tehetnek. Alapvetően mindenig ők a hibásak ha késik a gép, ez alól csak a természeti katasztrófa, a sztrájk és hasonló, kiküszöbölhetetlen akadály a kivétel. De például a birdstrike nem - ha madár repül a hajtóműbe és e miatt kell leszállni, az nem számít vis maiornak. Ha egy béna reptéri munkás nekitolja a lépcsőt a gépnek, az sem. A köd viszont igen.

Ha légitársaságok kérés nélkül is minden késés és törlés után automatikusan fizetnének, többen is zárhatnák a boltot, vagyis érdekük a kiküszöbölhetetlen akadályt mindenre kiterjeszteni, amire csak lehet. Sunnyognak ahol tudnak, az utas érdeke meg pont ennek ellenkezője. Állítólag csak a magyar utasok több milliárd nekik járó forintot hagytak az elmúlt években a cégeknél azzal, hogy nem küzdöttek azért, ami nekik jár. Egy példa: Londonból késett különösebb ok nélkül a gép 3 óra 1 percet, ez előfordul. Erre 400 euró jár, 100 plusz áfát levesz a behajtó, 273-at, több mint 80 ezer forintot megkap az utas, ez tiszta ajándék. És öt évre visszamenőleg igényelhető. 

A behajtócégnek az igazi biznisz az, ha elér egy szintet, egy méretet, amikor már a légi társaságok számára tényezőkké válnak. Ezen a ponton ugyanis nem kell minden ügyben a bíróságra rohangálni, mert a légicég tudni fogja: nagy esélyekkel bukni fogja a kártérítési pert, úgyhogy inkább peren kívül fizet. S ennél könnyebb pénz nem is kell: megy a levél, hogy helló, Fillér és Fillérné gépe három és fél órás késéssel landolt, s már írja is a számlát a légitársaság a kétszer 250 euróról.

ryanair_wizz_kozos.jpg

Üssed, üssed, botocskám!

A nemzetközi háttér sem jön rosszul, hiszen korántsem biztos, hogy az ügyek intézhetők Budapestről. A kezdeti levelezgetés bizonyosan, de a bírósági ügy más tészta. A kártérítési pert az illetékes bíróság viszi, de kérdés, ki az illetékes. Ha Wizz Airrel repülünk és késik a kis rózsaszín három órát, akkor tiszta sor, az ügy Budapesten marad, hiszen a cég székhelye is itt van. Ugyanez a helyzet, ha Ryanairrel repülünk Budapestről vagy Budapestre, hiszen akkor az utazási célpont alapján kerülhet ide az ügy.

Más a helyzet azonban az átszállós utakkal: ha Londonból megyünk Reykjavíkba easyJettel, akkor vagy Londonban vagy a manók földjén kell pereskednünk, hiszen az easynek ezen a viszonylaton semmi köze Budapesthez (vagy Balmazújvároshoz), az pedig az utas magánpechje, hogy magyar. Ezekben az esetekben hasznos, ha peres ügyekben egy nemzetközi hálózatot bízhatunk meg, hiszen akár Budapesten is ki lehet sírni, hogy valaki Londonban vegye át az ügyünket - ez esetben egy brit jogásznak kell felhatalmazást adni ügyintézésre.

Sokkal rosszabb a helyzet, ha mondjuk a török Pegazussal röpködünk és késik a gép. Ez esetben minimális esélyünk bármiféle kártérítésre csak akkor van, ha olyan járat késett, amelyik az EU-ból indult vagy oda érkezett. De még ebben az esetben is nehéz lesz kinyomkodni a légi társaságból a kártérítést. Hiszen bár az uniós szabályok vonatkoznak azokra a cégekre, amelyek az unióban is szolgáltathatnak, egy török cégen nem lesz könnyű bármilyen kártérítést is behajtani. Ha nem átallottunk Pegazussal menni Isztambulba, majd onnan átszállni egy Vanba menő járatra, akkor tényleg csak a magyarok istenében bízhatunk. Ha hazafelé késik a Van-Isztambul járatunk három órát, egy fillér kártérítést sem fogunk tudni kisajtolni a cégből.

Az ingyen pénz lehetőségére az utazási irodák is úgy ráugrottak, mint gyöngytyúk a takonyra. Nekik egyrészt remek marketingfogás, hogy lám még ezt is elintézik az utas helyett, akinek most már tényleg csak a lélegzésre kell figyelnie, másrészt ingyen pénz. Hiszen az iroda akár külön megállapodást is köthet a pereskedést vállaló céggel arról, hogy szállítja neki az utasokat. S ezért nyilván némi jutalékot is lecsíp, nem sokat, hasamra ütök, öt százalékot. Az ügyfél azt hiszi, nagyon jól járt, hiszen helyette az iroda intéz mindent - az a minden egyébként mindössze annyi, hogy a szolgáltató cégnek elmondja a gondját-baját, majd átadja a beszállókártyáját és az igazolványai másolatát. Az iroda pedig azért a semmiért, hogy továbbküldte az utasok adatait a szolgáltatónak, zsebre rakja a jutalékot. Ügyes.

Szóval ha késik a gépünk, érdemes behajtani a kártérítést a légitársaságon, de eszünkbe ne jusson utazási irodák állítólagos szolgáltatásaiban bízni. Az más kérdés, hogy mi lesz, ha egyre többen élnek a behajtási lehetőséggel. Valószínű, hogy ha a cégek költsége megugrik, akkor drágulnak a jegyek. 

 

26 komment · 1 trackback

Jönnek a jövő nyári fapados jegyek, mit érdemes foglalni?

2016.09.06. 12:00 Repülős Rozi

A legnagyobb magyarországi szolgáltató piacra borította jövő nyári budapesti jegyeit. Korábban ilyenkor érdemes volt foglalni, megnéztük, most mi a helyzet. Az árak átlagosak, a legtöbb jegy biztos, hogy lesz olcsóbb, néhány ajánlat van csak, amin esetleg érdemes elgondolkodni.

A Wizz Air egyelőre a budapesti jegyeit töltötte fel, Debrecenre még várni kell. Először is a menetrend: igazából szinte semmi változás idén nyárhoz képest, csak amit idén menet közben barmoltak bele, azt csinálták vissza. Isztambul hirtelen megszüntetése miatt indították Várnát és sűrítették Ibizát, ezek jövőre nem lesznek, Várna kuka, Ibiza ugrik vissza heti egyre.

Az, hogy most nem jelentettek be új útvonalat, nem jelenti azt, hogy nem lesznek ilyenek, jöhetnek bármikor később - minimum az adófizetői pénzből finanszírozott balkániak. De ugyanígy, az, hogy most x útvonal benne maradt a menetrendben és foglalható, semmiképp sem jelenti azt, hogy repülünk majd - ha szarul alakulnak a foglalási adatok, bármikor bármi megszűnhet. Persze az új, ritkán (heti 1-2-3) repült és feltűnően olcsó útvonalak a veszélyeztetettebbek, amit viszont napi sűrűségnél gyakrabban repülnek, legrosszabb esetben ritkítanak kissé.

Tavaly ilyenkor kerültek a rendszerbe a jó kis hibás árak, 6 ezerért pörgött bizonyos napokra sok nyaralójárat, alig győztük zsákolni őket. Most nem tette meg a Wizz ezt a szívességet, a szokásos középáron, illetve a felett nyitott minden útvonal. Ez azt jelenti, hogy aki oda tud figyelni kicsit és képes például hetente egyszer ránézni az árakra, valamint nincs pontos időponthoz és útvonalhoz kötve, az jobb, ha most annak ellenére is marad a valagán, hogy 20 százalékos, nem csak klubtagoknak szóló akció is fut ma. Összehasonlításképp: tavaly nyárra áprilisban ilyeneket lehetett foglalni.

Aki tutira tudja, hogy hova akar utazni és az időpont is fix (esküvő, fesztivál, verseny, bármi), ráadásul egyáltalán nem akar pöcsölni azzal, hogy később árakat nézegessen, azoknak azt mondjuk, hajrá. Plusz van néhány olyan útvonal és ár, aminél szerintünk is lejön 50 százalékra az esélye annak, hogy olcsóbb legyen később. Ilyenek például a 15 ezer körüli június-júliusi nyaralóútvonalas jegyek például Korfura, Szicíliába, vagy Máltára, de aki mindenképp Izlandra akar menni főidényben jövőre, az sem bukhat nagyot, ha most 20-22 ezerért bevásárol egy útra.

Ami még jó lehet: a nyaralóútvonalaknál nem csak az első visszaúti járat kerül pár ezer forintba, hanem a második-harmadik is (már a nyári szünetben), ezt az elsővel kifelé kombinálva, vagy kifelé máshogy utazva kedvező árakat lehet összerakni, ráadásul még a szállások is olcsók június közepén.

Tavaszra és őszre gyakorlatilag semmit sem érdemes most megvenni, kivéve a fentebb leírt eseteket: fix időpint,illetve töknek van kedve árakat nézegetni.

Az easyJet volt sokági az a cég, amelynél mindig érdemes volt az új jegyek feltöltésekor foglalni, ez mára halványult, ők is egyre dinamikusabban áraznak. A Ryanair még a Wizznél is rosszabb árakon szokta feltenni az új jegyeket, ha most nem így lesz, persze azonnal írunk majd róla.

8 komment

Címkék: új menetrend

Utaskopasztási teszt: a Wizz, vagy a Ryanair durvább?

2016.09.04. 08:33 Fillér B. Gusztáv

A fapadosok ezer jogcímen próbálnak pénzt lehúzni az utasról, de van pár szolgáltatás, amit mindenki kénytelen kínálni. Összevetettük, hogy ezeket melyik ultra mennyire használja ki utaskopasztásra. Az biztos, hogy ebben is igen szoros a verseny a Wizz Air és a Ryanair között.  

Az ultra fapadosok közti választásnál persze a legfontosabb tényező a jegyár, illetve az eltérő csomagszabályok és árazás miatt célszerű a "jegyár plusz az igényeinknek megfelelő csomag" kombó árát összehasonlítani. Most pont ezzel nem foglalkozunk, ellenben összevetjük az egyéb lehetséges költségeket. Ezek nagy részét persze el lehet kerülni, de adódhat olyan helyzet, hogy rájuk kényszerülünk, s akkor baromira nem mindegy, hogy mennyire néz fejőstehénnek az egyik, vagy a másik szolgáltató. Ezek összevetése alapján azt nézzük meg, ki mennyire akarja ezekkel a díjakkal lehúzni az utasait.

Fizetési költség: hitelkártya esetén a Ryanairnél 2 %, a Wizznél nincs

Ez egyszerű rablás az írektől, nagy fekete pont

Beszállókártya kiállítás, reptéri becsekkolás

Kicsit bonyolult a dolog. A Ryanairnél 15, utóbbi 45 euró. A Wizznél csak utóbbi létezik, 30 euróért. Ha jól értjük, a Ryanairnél ha valaki úgy megy ki a reptérre, hogy nem csekkolt be online, akkor perkál 45-öt, ha viszont megtette, csak elvitte a kiscica a beszállókártyát, vagy lemerült a telefon, amin be akart mutatni, akkor számláz 15-öt. A Wizznél ez tök mindegy, 30 euró. Ha ez így van, a Ryanair rendszere egy fokkal szimpibb. Ha valaki olyan hülye, hogy minden figyelmeztetés ellenére nem csekkol be online, akkor fizessen sokat, elvesztésnél viszont ne büntessük már agyon a delikvenst.

Választott ülőhely Ryanairnél 8-15, Wizznél 1-31 euró

Más a rendszer, nem érdemes nagyon árakat hasonlítani. A Wizznél egyszerűen a rendszer jobb, a gép ad helyet és ha nem tetszik, lehet helyette választani másikat pénzért. Az ablakos drágább, nagy lábtér persze a legdrágább. A Ryanairnél a foglalástól kezdve lehet sajátot választani,ha nem tesszük, akkor dob a gép ingyen, de azon már nem lehet módosítani. Épp mától a családokat lehúzzák kötelezően legalább 4 euróval, itt tehát a Wizz a nyerő.  

Elsőbbségi beszállás 4-4 (online, reptéren Ryanair 5, Wizz 20 euró)

Azért nem lehet itt se teljes értékű összehasonlítást végezni, mert a Wizz idekeverte a csomagrendszerét, a prio mellé ad egy nagyon kicsi extra kézipoggyászt. Az alapár előre online foglalva ugyanaz a két cégnél, a Wizz nyilván azért adja drágán ugyanezt a reptéren, nehogy a túl nagy csomaggal érkezők a helyszínen eszmélve elsőbbségit véve megússzák a túlméretes csomagok miatt előszeretettel kirótt jóval keményebb büntetést. Ez elég pitiáner húzás, ezért itt a Ryanairé a pont. 

Babajegy 20/27 euró

Nincs miről beszélni, a Ryanair olcsóbb - és extra babacuccokat is emberi áron fuvaroz, erre ráfeküdtek.

Járatváltoztatás: Ryanairnél szezontól és útvonaltól függően 30-60 euró, a Wizznél az eredeti jegyár fele, minimum 10 euró

Az eredeti és az új járat jegyárkülönbsége persze fizetendő. De épp most szoptunk be egy elrontott foglalást. Idióta módon egy héttel korábbra vettük, mint kellett volna, aztán amikor ugyanannyi lett a helyes időpontra a jegyár, módosítottunk. 20 eurós jegynél a Wizznél megúsztuk a kalandot 10 euróval, ugyanennyivel beljebb voltunk, mintha új jegyet kellett volna venni. A Ryanairnél új jegy kellett volna, a módosítás 30 euró lett volna. Nem kell nagyon ragozni, a Wizz rendszere sokkal korrektebb. 

Névváltoztatás 110/45 euró

Tiszta sor, a Ryanair pofátlanul lehúz, a Wizz csak simán drága.

Lekésés esetén jegyátíratás a következő járatra

A Ryanairnél 100 euró, de egy órán belül érvényes. A Wizznél "csak" 70 euróba fáj, de fél órán belül jelentkezni kell. Aki tehát 31 perccel gépindulás után ér ki, már bukja. Ezt tehát hozzuk ki döntetlenre.

A végeredmény - ha az utolsót 1:1-re vesszük és ha jól számolunk, 5:4 a Wizz javára, de erre a meccsre igazából egyik cég se legyen büszke.

78 komment

Még sok sebből vérzik a Wizz Air vadonatúj weblapja

2016.08.29. 01:56 Fillér B. Gusztáv

Három hónap késéssel itt az új Wizz-weblap. Egyelőre tele hibával, az expressz foglalás nem működik, lefoglalt járataink is eltűntek, de legalább tényleg szép.

Sokan nagyon várták a Wizz szülinapi akcióját májusban, amiből semmi nem lett. Akkor az volt a bejelentés, hogy az új weblapjukkal ünnepelnek, amely pár hét múltán minden platformon elérhető lesz. Ebből lett egy jó nagy csúszás, konkrétan több mint három hónap, de most végre hirtelen megérkezett az új weblap.

Az biztos, hogy tágas, dizájnos, szép - nekünk bejön. A főoldalról száműztek minden sallangot, csak az maradt, ami az eladást szolgálja. Foglalás indítására szolgáló doboz, meg a hotel és autóbérlés linkje, ezekből ugyebár komoly jutalék cseppen a légitársaságnak. Mindez baromi nagy képpel, amivel most épp Milánót reklámozzák. Nincs is ezzel semmi gond, az információk és szolgáltatások menüpontra lépve előjön a menü minden fontos infóhoz. 

De aztán amint próbálgattuk az oldalt, rájöttünk, miért épp vasárnap izzították. Valószínűleg éjt nappallá téve tart a hibajavítás, amiből talán a legdurvább, hogy eltűntek létező foglalások a rendszerből, legalábbis a saját felületünkön kimaradnak a többi közül. Nekünk konkrétan a hétből öt foglalás látszik, kettő szublimált. Jó lenne, ha ezt sürgősen orvosolnák, különben ideges utasok tízezrei fognak hisztizni teljesen jogosan. Persze ha az emelt díjas számon teszik, nem jár rosszul a Wizz, de nem hisszük, hogy ez lenne a cél.

Érdekes húzás, hogy mezei utasnak nem mutatja meg az új rendszer a klubos árat, ahhoz be kell lépni. Azt hittük, kellően vonzó az, hogy mindig mindenkinek látszik, mennyivel alacsonyabb a klub ár. Pár órája még össze-vissza váltott magyar és angol nyelv között, ez legalább megoldódott éjjelre. 

A rendszer legnagyobb előnyének azt ígérték, hogy három klikkeléssel, pár másodperc alatt lehet majd foglalni az expressz foglalás funkcióval. Promóvideón már láttuk, ez hogy működik: a járat kiválasztása után rögtön a kártya CVC-kódját kell megadni és már fizet is az ember. Vasárnap éjjel ez se játszik még, hiába ikszeltük be ezt a funkciót a saját profilban, ugyanúgy végig kell mennünk a foglaláson, mint bárkinek a normál procedúrával. Ami egyébként tök rendben van, szép, áttekinthető és az eddiginél kevesebb klikkelést kíván, helyes, hogy alapból az ingyenes kis kézipoggyász és az online csekkin van kijelölve, nem kell klikket vesztegetni arra, hogy a megfelelőt válasszuk.

Új ügyfélként idegesítene, hogy kötelező regisztrációt kér a rendszer a foglalás zárása előtt és egyelőre a járatkeresés is bosszantó a ritkán repült útvonalaknál. Fuerteventura heti járat, mégis naponta kell lépegetni és mégis kiír folyamatosan árat, nehéz rájönni, hogy az a több nappal korábbi, illetve későbbi járat, a következőhöz hét klikkel, naponként ugratva lehet eljutni. Ez szar. Főleg, hogy per pillanat a menetrend funkció sem működik, ahol havi áttekintésben lehetett nézegetni a jegyárakat. Ráklikkelve visszaugrunk a régi weblapra, csak nincsenek rajta adatok. Amíg ez így van, tuti nem csinálunk újabb jegyármustrát, fél napba telne végignézni a felhozatalt.

Kicsit fura, hogy ennyi hibával élesítették a rendszert, reméljük hamar orvosolják a problémákat és megfelelően fog működni a rendszer. 

19 komment

Tessék csak tessék, 8 ezer forintért a Kanári-szigetekre

2016.08.27. 11:33 Fillér B. Gusztáv

Miközben Tenerifére horror áron pörögnek a jegyek, két kevéssé ismert Kanári-szigetre szépen leestek az árak, befigyelt pár 8 ezer forintos jegy is idén év végére. Izland ugyanennyiért már csak hab a tortán.  

A poszt élesítésének pillanatában két időpontra (november 23. és december 14.) vannak 8090 forintos jegyek Lanzarote-ra. Ez borzasztóan jó ajánlat, főleg ha összevetjük a két közismertebb Kanári-szigetre fellelhető jegyárakkal. Tenerife a Wizznél általában 20-30 ezer között fut, sokszor még drágább és a Ryanair is csak kevéssel ez alatt adagolja Gran Canariát. 

lanzarote_1.jpg

Nem fog jutni mindenkinek a nyolcezres jegyből, de a következő árlépcső is még nagyon rendben van, 12 ezerért pedig elég sok dátumra vannak jegyek. Sőt, ennyiért a negyedik szigetre, Fuerteventurára is el lehet reppenni.

A nagy különbség oka egyszerű. Tenerife gyorsan népszerű lett, sokan ismerik és utazási irodák is foglalnak rá csoportokat. A két ismeretlenebb szigetre most október végén indulnak a járatok és úgy fest, nem tudják a tervek szerint tölteni, ezért esnek le az árak - két hónapja még durván dupla ennyibe került Lanzarote és Fuerteventura is. Eleve most a legolcsóbbak az őszi jegyek mindenhova, ezeket az új, bejáratós útvonalakat pedig most különösen érdemes foglalni.

Lanzarote vulkánsziget, több tíz kilométereket autózhatunk lávamezők között, hátborzongató élmény.Az is, hogy 20 centivel a felszín alatt húst lehet sütni. Döglésre alkalmas tengerpartja jóval kevesebb van, mint a többi szigetnek, de azért akad. Nekünk nagyon bejött, szívesen visszamegyünk. Fuerteventura teljesen más, részletesebben ebben a korábbi posztban.

De vissza a jegyekhez pár szóra. Visszaútra inkább 15 ezres az alja, ráadásul minkét szigetre heti egy járat van csak, érdemes a kettőt kombinálni (közel vannak egymáshoz, át lehet könnyen és nem drágán kompozni). Vagy egyik irányba a jó öreg átszállásos variációk is ott vannak, Barcelona és Madrid az ideális átszállóhely, amikor ezekre is vannak 4-6 ezer forintos jegyek Budapestről.

Most a decemberig tartó időszakra alacsonyak az árak, januártól februárig kár foglalni. Azt megpróbálják még 25 ezeért adni, de lesz majd sokkal olcsóbb, ki kell várni.

Ha a többi szigettel akarjuk kombinálni őket, ott már nem sokkal olcsóbb a komp, mint a Binter szigetek közti repülései, utóbbi 50 euró alatt ritkán van, ez azért kissé megdobja a költségeket. De persze a szigetek közti kisgépes szökkenés nagy élmény azoknak, akik korábban csak a fapadosok nagy gépeivel repültek.

Végül még egy nagyon jó deal: Izlandra is vannak 8 ezres jegyek november-decemberre, ugyan csak 4-5 órás akkor ott a nappal, de irány az északi fény.

 

11 komment · 2 trackback

süti beállítások módosítása
Mobil