Bejelentette a reptér, hogy elkészült az új reptéri parkoló, amely igazán pénztárcabarát. Mondjuk más előnyét nem nagyon lehetne kiemelni a Holiday Lite névre keresztelt betonplaccnak. Érdekes lesz, hogyan reagálnak a reptér környéki magánparkolók, ezzel az ajánlattal ugyanis fel lett adva nekik a lecke.
Már a Holiday is versenyképes ajánlat volt a reptértől a többi parkolási lehetőséggel összemérve, hiszen előre foglalva és fizetve csak egy-kétezer forinttal volt drágább, mint a reptér környéki, tipikusan Vecsésen, foghíjtelkeken kialakított magánparkolók, ám a legújabb betonplacc - pontosabban murvaplacc - még ennél is olcsóbb lesz. A reptér foglalási rendszere szerint öt napra csak 5500 forintot kell fizetni - ha időben megvesszük a jegyet. Ehhez mondjuk legalább tíz percet kell gyalogolni a terminálig, hiszen az új parkoló a lehető legtávolabb van az épületektől. De valamit valamiért.
Az ufb-k valószínűleg taposni fogják egymást az ajánlatért, mert csak 600 férőhelyes az új parkoló - a néha szinte fullra tömött Holiday parkolóban, amely eggyel beljebb terül el, több mint 1500 parkolóhely van. A Holiday Lite-tal csak a speckó ajánlat vetekszik a reptéren, ami egy hetes parkolásnál extra kedvezményt ad jó előre foglalva. Ez pont annyiba kerül, mint a Lite.
Ha holnapra foglalnánk nyolc napra, akkor a csóringer Lite 7900, a Holiday 9300 forint. Egy hónappal későbbre ugyancsak nyolc napra a Lite 6900 forint, hasonlóképp az egész hetes speckó Holiday. Ez azonban gyorsan elfogy, a sima Holiday pedig 7900 forint. Decemberre viszont az ufb-parkoló már csak 6500 forint, a speckó 6900.
Önreklám, de azért számoljunk utána
A reptér környéki magánparkolók ha továbbra is versenyképesek akarnak maradni, még lejjebb kell szállítsák áraikat. Mert az kevés, hogy nüansznyival olcsóbbak, hiszen esetükben azt a kényelmetlenséget is be kell számítani, hogy a kocsinkat csak külön buszozással érjük el. Nagyjából fél órával növeli meg az utazást, hogy a repülőről leszállva meg kell várni a kisbuszt és vissza kell menni a parkolóba.
Ebben az árharcban alighanem a reptér van helyzeti előnyben. Itt ugyanis nincs fix költség, a placcot egyszer kell lebetonozni, onnan már gurul a gép. Határt csak az szabhat, hogy fizikailag nincs nagyon hová terjeszkedni, ám az árakat gyakorlatilag bármeddig le lehet vinni, nincs költség, amit ki kell gazdálkodni. Ellentétben a magánparkolókkal, ahol legalább két alkalmazott bérét, a kisbuszok benzinköltségét és amortizációját is bele kell számolni a változó költségekbe.
A reptér fantasztikus ajánlatai persze a minimum árak. Ha nem foglalunk parkolást több mint egy héttel az út előtt, nincs esélyünk olcsó jegyre. A tuti ajánlat nyolc nappal korábbi foglaláskor érvényes, minden más esetben már érdemes megnézni, mi is éri meg igazán.
Utolsó kommentek