Négy új járatot jelentett be a Wizz Air, ezek közül kettő mindenképp érdekes lehet a kis pénzből fasza helyekre vágyó magyar turistáknak. Bergen környéke fantasztikus ízelítőt tud adni Norvégiából, Algarve pedig télen a legmelegebb hely a kontinensen, Portugália déli partvidékén januárban is 20 fokok repkednek. Hat-nyolcezer forintos jegyekkel ezek azonnal levadászandónak tűnnek.
A jövő nyári menetrend bejelentése után pár nappal négy új útvonalat dobott be a Wizz Air. Bergen érdekessége, hogy a Wizz már próbálkozott Oslo egyik másodlagos repterével pár éve, de Torp - legalábbis Budapestről - nem jött be, kukázták hamar. Most a fővárost hagyják, a Norwegian úgyis nyomja a fő repteret, de egyenesen Bergen lefedetlen, nincs konkurencia. Az a környék csodás, sőt olyan értelemben veszélyes, hogy aki meglátja, nehezen tudja megállni, hogy ne utazza be egész Norvégiát. Kár, hogy mocskos drága az ország, viszont jegyek vannak 6-8 ezer forinttól.
Faro is érdekes új útvonal. Portugália déli partszakasza nem csak nyáron vonzza a turistákat, de télen is, mert a kontinensen (tehát nem számolva az Európához tartozó szigeteket) itt van a legmelegebb. A tengerben fürdéshez ugyan kell egy kis bevállalósság (talán 16-17 fokos volt, amikor utoljára arra jártunk februárban), de van pár szép város és partszakasz, az árak a magyarnál alig magasabbak, kellemesen el lehet lötyögni akár egy hétig is.Sajnos csak heti egy lesz és az első 8 ezer forintos járaton túl csak 10 ezer feletti árak vannak, persze egy ennyire távoli célra ez se rossz.
Lamezián lepődtünk meg a legjobban az új útvonalak közül. Az olasz csizma rüsztjén fekvő város rettentő lepukkadt, a környék az egész ország legszegényebb része, itt a legmagasabb a bűnözés és komoly látnivaló sincs. Talán arra számít a Wizz, hogy ha Bari és Catania gurul, akkor a legjobb a kettő közé is repülni egy nagyon olcsó reptérre. Meglátjuk, ez az, amit biztos nem fogunk tesztelni.
Németországgal nagyot nem lehet hibázni, a Wizznek inkább az okozhatott nehézséget az útvonalfejlesztésnél, hogy a Ryanair keményen durrantott be a nulláslisztbe azzal, hogy napi járatot indított Berlinbe és Nürnbergbe. Na hol volt még szabad hely a térképen? A Wizz által naponta tolt Dortmund és Berlin között félúton, a Eurowings által kiszolgált Hamburgtól is vállalható távolságra, Hannover jó ötletnek tűnik. Ide már nyitásként is vannak 3-4 ezer forintos jegyek, ahogy Dortmundba is rendszerint vannak.
Sűrítenek jövő nyártól Nizzába, ami tökös húzás, látva a kamionos tömeggyilkosság óta eső őszi árakat. Nyilván az a várakozás, hogy az utas gyorsan felejt - ez általában így is van. Liverpool is felmegy heti 3-ra, van ott bőven magyar melós, ez érthető.
Utolsó kommentek