FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Átveszi a Wizz Air is a Ryanair legszemetebb húzását

2018.04.26. 19:39 Fillér B. Gusztáv

Úgy tűnik, nem bírt a Wizz Air sem ellenállni annak az utaskopasztásnak, amit eddig csak a Ryanair mert meglépni: egyre több levelet kapunk arról, hogy ők is átprogramozták a helyosztó algoritmust, külön fizetni kell azért, hogy egymás mellett ülhessünk a velünk azonos foglaláson levő útitársainkkal.

Ez is eldőlt. Úgy fest, az utasok csendesen beletörődtek a Ryanair aljas húzásába, nem volt elég nagy a nagy balhé belőle, a Wizz ezért annak ellenére felbátorodott és átvette a szétültetést, hogy Angliában van egy komolynak tűnő vizsgálat ezzel kapcsolatban. Persze lehet vitatkozni arról, hogy mi tartozik az alapszolgáltatásba egy repülőúton, de mi továbbra is elég gonosz dolognak tartjuk azt, hogy szándékosan elbarmolnak valamit azért, hogy az utas fizessen, hogy megkapja azt, ami eddig mindig a szolgáltatás részét képezte. Mi lesz vajon a következő? Nyakadba hány a sztyuvi, ha nem fizetsz neki, amikor belépsz a gépre? Vagy behúzható rajzszögmezővel kérik az üléseket a gépekre és csak annak húzza be az automata, aki fizet? 

Magunk még nem tapasztaltuk (majd a hétvégén csekkolunk legközelebb), de sorra kapjuk a leveleket az olvasóktól, hogy az elmúlt hetekben állt át a Wizz is a szétültetésre. Vagyis aki nem fizet a helyosztásért és csak az indulás előtti 48 órában csekkol, számíthat arra, hogy jó távol kerül útitársától. Az egyik olvasó szerint azt állították át, hogy nem tud egyben csekkolni az egy foglaláson levő csapat, a rendszer úgy érzi, hogy egyenként jönnek külön-külön az emberek, ezért dobálja őket szanaszét a gépen. 

Eddig úgy volt, hogy helyosztás után már nem lehetett módosítani az alapüléseket, csak extra helyre ( nagy lábtér, első sorok) lehetett upgradelni. Most ez értelemszerűen megváltozott, hiszen a pénzbeszedés a lényeg, tehát miután szétültetett a rendszer, lehet pénzért módosítani mezei ülésekre.

Sok még a kérdés, például mennyi az annyi, meg mi van, ha gyerekkel utazik az ember. Ez az, amit a Ryanair úgy oldott meg, hogy gyerekkel utazóknak kötelezővé tette az ülésválasztást - a felnőttnek pénzért, a gyereknek ingyen. Mivel a Wizz nem nyúlt ilyen eszközhöz, csak gyanítjuk, hogy a gyerekeseket nem ülteti szét még - de várjuk az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat is. Arra is kíváncsiak vagyunk, a Wizz hogy magyarázza majd mindezt - remélhetőleg nem úgy, mint a Ryanair, amely sokáig simán letagadta. 

Mi a magunk részéről az elmúlt hónapokban többször is épp a szétültetés miatt döntöttünk a Wizz és az easyJet mellett a Ryanair helyett - még akkor is, ha utóbbi ültetési díjjal együtt is olcsóbb lett volna. Ennek is vége, reméljük, az easy nem áll be a sorba, a szétültetés megmarad a két ultracég visszataszító magánszámának.

Az biztos, hogy ezentúl minden utasnak, akinek fontos, hogy útitársa mellett üljön, a jegyárhoz azonnal hozzá kell adnia az ültetés díját.

Természetesen amint több információnk lesz a Wizz változtatásáról, visszatérünk a részletekre. 

135 komment

Címkék: szétültetés Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr5213872530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.04.27. 11:47:59

@nyúúlacska:
Ohh, akkor az meg odebb van. Lehet, hogy aznap en is utas leszek. :D A Bailey's-szel kapcsolatban sajnos ki kell, hogy abranditsalak, Amarula van helyette. Viszont velemenyem szerint ez finomabb, nincs meg az a fura utoize, mint a Bailey's-nek. Visszafele esetleg a Becs annyibol lett volna erdekesebb, hogy a delelotti jarat A380, igy business-en ki tudtad volna probalni az onboard lounge-ot.

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.04.27. 11:50:25

@Vírusbácsi:
Valami oknal fogva sokan sajnalnak magaert az utazasert sokat, tobbet fizetni. Ugy vannak vele, hogy azt a 2-3 orat majd csak kihuzom valahogy. Aztan, hogy utana a hotelben, vagy a pub-ban, etteremben megy a habzsi-dozsi, az mar nem szamit.

nyúúlacska 2018.04.27. 11:53:55

@Facelessbook: A manóba, na mindegy, megkóstoljuk akkor az Amarulát. Ha aznap utas leszel esetleg, iszunk egyet együtt. :))) A380 businesst már próbáltam, igaz Air France volt és nem Emirates. A sofőr-szolgálat miatt célszerűbb volt Bp-re visszaérkezni, Bécsből azért rá kellett volna fizetnem jó sokat a hazaútra. :))

VT Man 2018.04.27. 12:17:38

@lenörd hofstadter:
"3 juróval többe kerül a londoni berúgás."

Mar nem 3 euro. Talan 1-2 eve az volt, most mar 2-3-szor annyi.

Inkabb adja hozza azt a 3 eurot az arhoz a legitarsasag, ne pedig trukkozzon. Az lenne a fair.

Tsteinar 2018.04.27. 12:21:36

Mennyi egy atlagos repules fapaddal, 1,5 ora? Talan ki lehet birni. Gyerekes csaladnal nyilvan meg kell oldania mashogy a tarsasagnak.
Es ahogy vki irta mar, mindenki tobbszazezres telefonnal rohangal, de 500 Ft-ot sajnal egy 4000-es jegy melle...mubalhe.
Egy Szeged-Bp vonatjegy dragabb es a szemelyen ott se garantalja senki, hogy lesz tobb hely egymas mellett. Ha nem tetszik ott a helyfoglalos IC/EC.

Kis ember 2018.04.27. 12:38:57

Akkor azoknak, akik szerint be kell nyelni:
Ha bemegyek egy étterembe és kérek egy rántott szelet, ott az ára, kifizetem. Ha drágának találom, akkor nem ülök be. De ha beültem és elkezdik mondani, hogy rendben, ennyi az ára, de a feleségem csak akkor ülhet mellém, ha fizetünk még 200 forintot és a pulóveremet nem hagyhatom a derekamon, hanem le kell adnom a ruhatarban (+200 forint), akkor biztos hogy felállok és eljövök, még akkor is, ha egyébként az a +400 forint nem vág földhöz.
A tiszta üzlet / jó barátság híve vagyok.

nemetha 2018.04.27. 12:42:27

Én múlt hétvégén mentem Londonba oda-vissza Wizz-zel.
Igen, igaz a cikk, rengeteg párost ültetett szét a Wizz, ment is a cserebere ezerrel.
Ha jól emlékszem, 15 euró hátul az ülőhely, előrébb meg a nagy lábtér még több.

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.04.27. 12:46:27

@Kis ember:
Ez igy teljesen ertheto. Viszont az is trend manapsag, hogy az etlapon rajta vannak az arak, majd a vegen, vagy az oldal aljan ott van apro betukkel, hogy mindezeken kivul 10-15% szervizdijat szamitunk fel. Nem lenne ott is egyszerubb mindent 10-15%-kal dragabban adni?

Vírusbácsi 2018.04.27. 13:01:34

@Facelessbook: arról nem is beszélve, hogy itt előre értesítenek, hogy ha egymás mellett akarsz ülni az plusz zseton. Nem a repülőn szólnak, hogy perkálj.

bio 2018.04.27. 13:06:08

@Vírusbácsi: Nem 700 ft-os tetel. Becsekkolasi idotol es helytol fugg. Dublin Tenerife jaraton 7 euro volt az alap es 15-18 korul a vege. Mivel mindkettonket vagy szelere ultetett vagy kozepre ugy hogy valakik melle igy egy extra jegy nem lett volna eleg. Tehat 2x kellett volna minimum 7 de inkabb 10-12-t fizetni. ami 15-24 euro. Nem vagyok szarrago de volt egy alap szolgaltatas amire kitalaltak ezt hogy tobb penz legyen. Nem vagyok hive ennek az arkepzesnek bar ertem hogy az arverseny miatt igy csinaljak. En inkabb kifizetem a magasabb jegyarat az elejen de ne szarozzanak ilyen pitianer technikakkal. A vicc az hogy mivel senki nem fizetett az extra labterert volt elottunk egy teljes sor ahova szepen atultunk. Persze megkerdeztuk elotte. De volt mar olyan is hogy a stewardess kerdezte meg a magasabb embereket (en is az vagyok) hogy nem-e akarnak kenyelmesebben utazni az ures extra legroom-os helyeken. Ugyhogy ez a nem ulhetsz at meg nem cserelgetheted ez hulyeseg. Egyszer volt hogy egy legiutaskiseronek vmiert fontos volt hogy le es felszallaskor a sajat helyunkre visszauljunk. Megtettuk. Nem haltunk bele. Ok is jo fejek voltak mi is. Azt vettem eszre h nekik is gaz es felesleges stressz ez az egesz es ahol lehet ott konnyitenek a helyzeten. Mellesleg az angol-ir is cserelgeti a helyeket. Nem azert mert nem futja hanem mert ok is ugy erzik hogy ez gaz lepes volt a ceg reszerol es nagyon helyesen igy tiltakoznak. Persze ezek nem Bp-Uk viszonylaton tortentek. Bp-re csak Aer Lingus koszaonhetoen a bp-i minosithetetlen Ryanaires foldi szemelyzetnek. Mondjuk alapbol Ryanair utolso opcio minden jegyvasarlasunknal. Ja es van meg 1 okom a helyjegy vasarlas ellen. Kepzeld el a szitut hogy kettesben utaztok a paroddal az eves nyaralasra es ugy kezdodik hogy az extra helyjegyert leszurkolt penzert kapsz egy orditozo kolykot a hulye anyjaval, vagy egy budos izzadt rossz szajszagu felreszeg parasztot aki vagy raddol felalomban vagy a konyoktamaszert harcoltok, vagy egy akkora kover embert hogy a te felaras helyjegyed felet is elfoglalja. Na mindezt alapbol is siman kikaphatod, de hogy meg fizessek is erte. Kossz nem.

teéjesenmindegy 2018.04.27. 13:06:14

Látnátok a lehetőséget.
Kell írni telefonos appot, ahova beírod, hogy hova szól a jegyed, aztán megkeresitek a reptéren azt akivel cserélnetek kell.

hintalo 2018.04.27. 13:25:45

Azert egy 4 tagu csalad 2 gyerekkel elibdul es kb. egyutt akarnak ulni es este 11-kor nem akarnak fel orat varni a szalagnak, akkor az 8 helyfolalas+8 priority, az mar nem 2 sor ara... (Ryanair)
A wizz mult penteken egymas melle rakott kettobket, 24 oran beluli csekkolas 80--as LF, a visszaut is ekkor csekkolt, az viazot kulon. Egyebkent volt egy par, akiket 4x allitottak fil, mert nem akartak tudomast venni az ultetesrol, viszont a lila manokenek pont leszartak, hogy mi zajlik a fedelzeten, csak a boarding comleted utan jottek ki a placcra. Ezert csusztunk negyed oeat ugy, hogy t-50-nel mar indult a beszallas es a kovetkezo gep egy ora mulva indult...

bio 2018.04.27. 13:27:43

@Tsteinar: Nem csak Bp-London vonal van am hatszellel. A nyaralojaratok Nyugat-Europabol jellemzoen nem 1.5 ora hanem alt.ban a duplaja. Vegyuk pl London - Kanari szigetek vagy Oslo- Gorogorszag viszonylatot. Mellesleg legyszives mutass egy atlagos jaratot ahol az atlag jegy ara 4000 Ft es 500 a helyjegy. Bp-Kolozsvar vonalon talan. A nagyon lokalis jaratokon meg megint nem problema a helyjegy mert jellemzoen nincsenek tele ugyhogy tenyleg oda ulsz ahova akarsz.

Tsteinar 2018.04.27. 13:28:02

@Kis ember: Ha veszel egy vonaljegyet buszra vagy vonatra van garantalt ulohelyed? IC-n van, de az plusz penz.

Lady Ann 2018.04.27. 13:28:24

@Katharine Clifton: Hát, ha mindenki beszállna a cserélgetésbe és sikerülne kulturáltan megoldani, akkor előbb-utóbb belátnák, hogy nincs értelme külön kiszámlázni.
Ezzel mondjuk sikerült elérniük a MÁV színvonalát a maga pótjegyével meg helyjegyével.

Vírusbácsi 2018.04.27. 13:30:07

@bio: ha belevennék az alapszolgáltatásba, akkor az egyedül utazók sírnának, akiknek mindegy hol ülnek, hogy mi3rt kell neki többet fizetni, holott neki mindegy hol ül. Egy tenerifei utazásnál ahol a jegy minimum 100eur, de inkább 150-200, ott 10 eur ilyen dologra szerintem bagatell. Ahogy nekem bagatell volt Ryanair nél 700 ft pluszt fizetni Brüsszelbe vagy Nürnbergbe

Tsteinar 2018.04.27. 13:33:46

@bio: Pestrol szinte minden europai destinacio 2 ora+-, nagy tomeg UK es nemetorszag fele megy. Lehet nem 4 hanem 10e, igy mar mindjart mas.

Tsteinar 2018.04.27. 13:42:15

@bio: Random megneztem egy majusi hetkoznapot, Bp-Berlin 5900 vagy 5200, Bp-Luton 6900, Bukarest 5900, Brusszel/Eindhoven 10e.

bio 2018.04.27. 13:49:25

@Vírusbácsi: Felreertetted. Nem azt mondtam hogy mindenkinek legyen dragabb es foglalhasson helyet, hanem hogy ha mar annyira hianyzik az a penz a Ryanairnek akkor emeljen egy picit az arakon es legyen minden ugyan ugy mint regen. Igy senki nem fog sirni hogy miert kell tobbet fizetnie. Senki nem sir azert hogy regen csak 10 euro volt a legolcsobb jegy most meg mar 15. Nyilvan azt nem fogja megtenni hogy visszaall a regi rend es a beveteltol is elesik majd hulye lenne. A velemenyem az hogy alapvetoen az emberek nem szarragasbol nem akarnak erte fizetni. Hanem mert kenyszeritve erzik magukat hogy egy olyan fizetos szolgaltatas fele nyomjak oket ami eddig nem letezett, illetve nem volt ilyen gusztustalan kenyszerito ero. Ha mindig is igy lett volna akkor senki nem sirna mert ez normalis lenne. De eddig nem ez volt a normalis. Hidd el egy Angol melosnak kurvara mindegy hogy mennyi a helyjegy nem szarragasbol nem veszi meg es igaza van.

bio 2018.04.27. 13:54:02

@Tsteinar: ezt nem tudom hogy ironikusan irtad vagy nem. Ertsetek meg hogy nem szarragasbol nem fizeti ki a legtobbje a plusz koltseget. Persze jol hangzik hogy mi nemfizetok milyen szarragok vagyunk.

bio 2018.04.27. 13:55:56

@Tsteinar: Okes elismerem Bp a vilag kozepe....random

mentem fuvet nyirni

Kánikula 2018.04.27. 14:16:39

@Katharine Clifton: @Kis ember: de meg lehet csinálni.

1-2 évvel ezelőtt még ülőhely sem volt kiosztva aki kapja marja alapon lehetett leülni.

Kánikula 2018.04.27. 14:26:10

@VT Man: nem adják hozzá, mert az az átlagos jegyár versenyben lemaradás lenne.

Írják itt többen, hogy nem azon a 700 forinton múlik. De már hanyadik 700 forintos tételről van szó évek alatt?

Illetve a kezdeti 700 forintok szépen felkúsztak 3000 forintra.

Kis ember 2018.04.27. 14:54:30

@Tsteinar:
Nincs de a jegy megvételekor nem döntik el helyettem, hogy hová uljek.

Marty Mcfly 2018.04.27. 15:01:34

nem vedeni akarom a ceget, de ez miota meglepetes? ha a foglalasnal ülöhelyet is valasztasz, fizetni kell. ha nem valasztasz, ingyen van, de akkor random dob szet a gep, meg ha több szemelyre foglaltal is... azert ugye kibirjatok azt a szaros 10 €-t oda-vissza egy 50 €-s jegynel? soha semmi nem jo, mi? minden ingye kene? a posztiro meg utazzon Emirates-el, aztan majd nem kell panaszkodni, h mi van a jegyarban...

Etniez 2018.04.27. 15:20:09

Sokan nem értik, mi a gond.
A gond az, hogy nem teszik bele a jegyárba az árat, hanem hátulról nyomják rád.
Így nem lehet összehasonlítani az árakat, teljes káosz.
Legyen a jegy mondjuk 50 euró. De neked van csomagod, veszed is az elsőbbségit. Aztán szétdob a rendszer és a két ember jegye már nem 100 euró, hanem 100 + 15 + 15 +15
Hoppá, 145 euró lett a vége, maradhat?

Én már régen nem repülök sem a Wizzair-el, sem a Ryanairrel, csak ha nincs más megoldás.
Londonba sokszor olcsóbbra jön ki a BA, ha beleadom a csomag, ültetés + reptéri transzfert.

Marty Mcfly 2018.04.27. 15:27:46

@Etniez:
sztem neked, mint vasarlonak kell figyelned, hogy mit dobalsz a kosaradba. Vagy te a szupermarketben is beledobalsz vakon minden szart, es a penztarnal meg csodalkozol, h mennyi az annyi?
Wizzair-rel meg nem mindenki azert repül, mert azt szeretne. Sokszor nincs mar opcio...

retkeslaci 2018.04.27. 15:39:20

@lenörd hofstadter: nem jár senki Londonba berúgni. A londoni megy Budapestre meg Prágába lealjasulni.
Amúgy meg a lehúzás szerintem nem szimpi, akkor se, ha a budapesti hiénataxis húzza le húszezerre a multimilliomos londoni bankárt és akkor se, ha a Wizz húzza le a londoni magyar mosogatót 10 euróra.

Etniez 2018.04.27. 15:44:37

@Marty Mcfly: Pont erről beszélek. Hogy mire kiszámolod, hogy mennyi lesz a jegyed pontosan, addigra elmegy vagy 10 perced. Aztán kiszámolod a másikra, újabb 10 perc.
Rabolják az időmet.

csárlszbrunzol 2018.04.27. 16:20:08

@bio: Egy alsó-közepes újautó vásárlásakor akár 100-150k-t is elkérnek a különleges(nek mondott) fényezésért. Azért nem reklamál senki. És valahogy mégsem jellemző, hogy ne fizetnék ki a "metálfelárat" a népek. A plakáton muszáj négymillióért (* "akár már") hirdetni a gípet, mert különben a kutya se nézne rá.
Én azt nem értem, miért kell az árképzésen polemizálni. Így találták ki, ők nyújtják a szolgáltatást. Akinek nem tetszik, az nem fizet. Akinek meg még inkább nem tetszik, majd utazik mással. A társaság meg eldönti, hogy megéri-e neki ez a rendszer, vagy változtat.

Powerslave 2018.04.27. 16:33:02

Szemétségnek érzi-e valaki, vagy sem, technikailag teljesen rendben van. A kérdéses vizsgálat sem találhat fogás egy olyan gyakorlaton, amely a helyfoglalásért nem fizetőket véletlenszerűen ülteti (aki érez még magában késztetést, így péntek délután, az kimatekolhatja, mekkora a valószínűsége, hogy ne ültessen szét).

Az egyetlen, ami ebben a történetben nem fair dolog, az az, hogy ha nem fizetek az székért egy kanyit sem, simán ültethet a gép jobb helyre a pénzért foglaló utasoknál.

A teszkónál miért nem tetszenek tüntetni, hogy egy ideje már nincs ingyen (sőt, pofátlanul drágán van) szatyor?

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.04.27. 16:45:30

@Tsteinar: Nem hiszem el, hogy meg mindig itt tartunk, hogy 4000 ft egy fapados jegy. Nem, baromira nem annyi az utasok 90%-anak. Lehet, hogy neha kifogsz olcso, jo jegyet, vagy ha ugy akarsz utazni, hogy mindegy a cel, csak olcso legyen. De ha kotott minden, akkor 100 euro lesz alsohangon. Es persze nem fog foldhoz vagni a plusz 3 euro, ami 3%, ahogy az sem vagott foldhoz, hogy + circa 3%-ert priot is venni kell, ha mindenaron a fejed felett akarod tudni az ertekeid, es az sem fog foldhoz vagni, ha majd megint +3%-ot kell fizeni a beszallasert, aztan +2-t meg a kiszallasert, aztan ujabb 4-et valami baromsagert.

elvis56 2018.04.27. 16:56:46

Várszegit egyemeg a rák és kapjabe.A wizz egy rakás szar .Bojkotálni kell a g.Ciket.

bio 2018.04.27. 17:07:30

@csárlszbrunzol: Ha eddig az alapar reszet kepezte a metalfenyezes kvazi ingyen es mondjuk holnaptol mar csak felarral lesz megvasarolhato az az auto akkor de fognak reklamalni. Pont errol van szo hogy az arkepzesuket nem igy talaltak ki. Hanem vki osztott szorzott es azt mondta a fejeseknek hogy ezzel x osszeg plusz bevetel lesz nulla szolgaltatas emeles vagy befektetes mellett. Nem erdekel hogy egy szolgaltatas arkepzeset hogy talaljak ki. Igazad van ha megeri nekem elfogadom ha nem akkor megyek mashova. Nem erted te sem hogy az embereknek nem a plusz koltseg faj, bar sokan leirtak hogy az ilyen olyan extra dijakkal mar nem fillerekrol beszelunk. Senki nem reklamal azert mert az extra labterert fizetni kell plusz osszeget. Ez igy lett kitalalva pontosan ahogy mondod es rendben is van.

bio 2018.04.27. 17:14:37

ha mar auto szoba kerult akkor lazitasnak tessek:
Egy paraszt vett egy Mercedes-t a Daimler-Chrysler-től. Sokat mérgelődött az extrákért fizetendő felár miatt. Nem sokkal később a Daimler-Chrysler egyik vezetőségi tagja vett ettől a paraszttól egy tehenet a hétvégi birtokára. A következő számlát kapta:
Számla:
- 1 tehén - alapmodell - Alapár 2.400,-- EUR
- 1 tehen - kétszinű (fekete/fehér) - Felár 150,-- EUR
- Marhabőr huzat: 100,-- EUR
- Tejtartó nyári és téli üzemre: 50,-- EUR
- 4 lefejtő szelep: 12,50 EUR/db, 50,-- EUR
- 2 lökháritó, szaru: 17,50 EUR/db, 35,-- EUR
- Trágyázó berendezés (Bio): 60,-- EUR
- Paták (párosujjú, négyévszakos): 100,-- EUR
- Kétkörös fékrendszer (első és hátsó): 400,-- EUR
- Légycsapó, félautomata: 30,-- EUR
- Többhangú hangjelző: 135,-- EUR
- Becsukható halogénszemek: 150,-- EUR
- Vegyes üzemű tápanyaglebontó: 1.250,-- EUR
Teljes tehen a kivánt kivitelben: 4.910,-- EUR

adrfst 2018.04.27. 17:49:27

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: Pontosan, olyan az egész mostmár, mint egy rossz piramis játék. A költségek teljesen átláthatatlanok, a szabályok pedig folyton vátoznak. Mindez egy olyan iparágban, ahol még egy rajzszög beszúrását is negyven oldalas dokumentááció szabályozza.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.04.27. 17:52:08

@Powerslave: technikailag az is rendben van, hogy plusz 2-3-5 euró lesz a wc a gépen, aztán a kabátban, aztán a pulcsiban, majd a cipőben történő belépés a fedélzetre. meg úgyis csak a fillérbaszók akadnak fenn 2-3-5 eurókon.

@orokmozgo: igen, de a wizz döntése arra utal, hogy nem volt elemi felháborodás a ryanairnél, az angol sajtó ugyan sokat cikkezett róla, de nem pártoltak el az utasok érezhető mértékben, ha a kiegészítő bevételeket meg sikerült növelni, akkor ez a légitársaság szemszögéből nézve helyes irány. alacsonyan tartani az alapárat, közben újabb és újabb trükkökkel és kopasztásokkal szert tenni plusz bevételre. nyugodtan feszegethetik tovább a határokat, amíg valóban beintenek az utasok.

vassci 2018.04.27. 18:00:33

Ha a Ryan helyjeggyel is olcsóbb mint az Easy, akkor mi értelme volt megírni a posztot? Ha, meg egy 18000Ft-os jegynél nincs még 700-2500Ft-ja, az újabb szint a szarrágás terén!

rulettes 2018.04.27. 18:03:30

@nyúúlacska: ez meglep. Egy hete jöttem haza Bangkokból. Emirates oda vissza, Dubai átszállással. Simán, díjmentesen lehetett ülést választani. Na jó, hazafelé Dubai _BUD vonalon csak 2 szabad opció volt ami rosszabb volt mint a rendszer adott.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.04.27. 18:09:05

@vassci: értő olvasás és odafigyelés a megfelelő út a szövegértés felé.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.04.27. 18:15:01

@Tsteinar: átlagárral korrektebb lenne számolni, random és is találok sok jegyet 3 ezerért. maradjunk a 48 euró körüli átlagnál

Leland_Palmer 2018.04.27. 18:36:54

Én a Qatar-t ajánlom.Rendesek.Nem tukmálnak proli parfümökkel az úton.
A kaja is elment.

2018.04.27. 19:17:28

Nagyon jó, hogy már a Wizz is, én szeretem.

Egy alkalommal a fiammal jöttem haza Pestről, persze nem költöttem még külön ülőhelyre, felnőtt ember,meg van nélkülem.
És ez volt a szerencsém, mert a véletlen egy pasi mellé sodort, és mire leszálltunk telefonszámot cseréltünk egy randit beszéltünk meg.
Mondanom sem kell, hogy ha a fiam mellett ülök erre semmi esélyem.
Legutóbb az exszel egy közös utunkra úgy foglaltam, hogy nem egymás mellé, de azért a közelbe, hogy ne kelljen a betonon várkozni - bár ezt a szokást sem nagyon értem, hisz ha bemennének sem veszítenék el egymást.
Ezek a fapadosok semmivel sem különbek mint egy busz járat.
A fiammal meg a Budapest - Fehérvár buszjáraton sem tudtunk egymás mellé ülni, hát akkor mi van?

csárlszbrunzol 2018.04.27. 19:38:22

@bio: Hát, márpedig ha az árképzésük szerinted is az ő szuverén joguk, akkor nem értem, miért nem mindegy, hogy kivesznek, vagy hozzáadnak-e bármit is az árhoz, változtatnak-e alapárat, stb. Ha mondjuk kedvezményt adnak, azért sosem panaszkodik senki.
De ha az autós példa nem ment át, akkor igyunk! :D Legyen mondjuk a sör; nemrég még 0,33 és 0,5 literes dobozokban árusították azokat, de már megjelentek a 0,4-esek is.
Vagy ugyanez a kóla. 2l-es palackból lett 1,75-ös a 2l-es árán. Az is tulajdonképpen alapár változtatás, mégsem reklamált senki. Akinek nem tetszett, az befejezte a fogyasztásást, vagy morogva, de megvette. És amíg megveszi, addig totál mindegy.
És még egy gondolat az autóhoz (nem mellesleg a vicceden keresztül): ha mindenkinek egyforma áron adnák az autókat változó felszereltséggel, azzal nem lenne gond?

Szóval szerintem totál mindegy, hogy előtte valami az ár részét képezte-e vagy sem, ha menet közben megváltoztatják azért, hogy nagyobb profitra tegyenek szert. A Wizzair profitorientált cég, tehát értelmeszerűen minél nagyobb profit elérésre törekszik.
Érteni vélem azt is, hogy van, akinek az elvvel van baja, de sajnos a hideg válasz erre is csak az: ne vegye igénybe, vagy optimalizáljon Ő is. Nem véletlenül vezették ezt be és ha van rá fizetőképes kereslet, akkor sajnos az élet a Wizzair-t igazolja. Ez kábé ennyi - már szerintem.

Taxomükke (UK) 2018.04.27. 20:19:39

A mált hétvégén repültünk a Wizzairrel.
Külön kellett ülnünk.
Túléltük. Épp hogy, azóta is lélegeztetőgépen vagyunk, de az orvosok szerint jó eséllyel őszre felépülünk annyira, hogy újra tudunk majd járni.

Taxomükke (UK) 2018.04.27. 20:24:41

@Vírusbácsi: Ne is mondd, elmegyen a Neróba, majdnem 3 font a kávé, itthon kijön 30 pennyből. Rohadék rablók!

ikke i drift 2018.04.27. 21:10:09

@Vírusbácsi: az elv a g#ci, nem az ár. Olyan mint az étteremben a felszolgálási díj, meg az utazási irodánál a "kötelezően fizetendő egyéb költség", meg a banknál (anno) a hitel rendelkezésre tartási díj meg minden szirszar, ami ha benne lenne a kihirdetett árban akkor senkit nem zavarna, de így átcs€szve érzi magát az ember.

Enikő Korózs 2018.04.27. 21:34:23

Csak annyira aljasak,hogy 2 fő felnőtt+1fő gyerek esetében tegnap a helyfoglalásért Debrecen-London útvonalon oda-vissza 18 750ft-ot fizettem......

Enikő Korózs 2018.04.27. 21:42:13

@jova68: Biztos van az a helyzet,amikor az ember ezt átértékeli....mondjuk,ha kisgyerekkel utazik és nem tenné ki annak sem őt sem pedig magát,hogy esetleg egy idegen mellett kelljen a kicsinek utazni.
Egyedülálló felnőttként nem kérdés,hogy "mindegy" a helykiosztás.

Taxomükke (UK) 2018.04.27. 21:50:00

@Enikő Korózs: Körülbelül egy perc alatt meg lehet valakivel beszélni, hogy helyet cseréltek.

arty1977 2018.04.27. 22:05:49

@csárlszbrunzol: csak a birka fajtad nem reklamalt a kocsinal es a kolanal se. az ertelmesebb kiakadt, valtott.

sajnos amig elegen vagytok, megel a ryan es a wizzair is, a mercedesszel es a kokakolaval egyetemben :(

Enikő Korózs 2018.04.27. 22:07:46

@Taxomükke (UK): Természetesen nem vagyunk egyformák,van,aki egyezkedik és van,aki nem. Nem áll ez távol tőlem,de amikor kicsi gyerekkel utazom,jobb szeretem a kiszámíthatóságot (bár a fapadosoknál ez sokszor nem valósul meg) és ennek most már a wizzairnél is ára van.

svajcineger 2018.04.28. 04:44:47

@Enikő Korózs:
Felesleges volt.
Kisgyereket nem ültethetnek szét a felnőttől.

SzaboDoki 2018.04.28. 06:13:15

@elvis56: Mi bajod a Varszegivel? Ha az igazgatot szidod, ot Varadinak hivjak.... :)

SzaboDoki 2018.04.28. 06:16:53

@ikke i drift: Vegre valaki, akivel maximalisan egyezik a velemenyem!

Veronika Egri 2018.04.28. 06:47:05

“mi van, ha gyerekkel utazik az ember...”
2 napja csekkoltunk, 6 eves gyereket kulon ultette a szuloktol az wizzair.
Nem gondolom, hogy bonyolult lenne szuletesi datum alapjan modositani az algoritmust, es a kiskorut egy egyutt utazo felnottt melle ultetni.
Panasz levelet irtunk, valasz egyelore nem erkezett.

lobster thermidor 2018.04.28. 07:19:49

@Leland_Palmer:
Ez most komoly? Tizensok éve rendszeresen repülök Európa repülőtereiről Dél - Ázsiába különböző légitársaságokkal, most éppen két napja jöttem haza Indiából. Visszatekintve az utazásokra az utóbbi években pont a Qatarnál a legnagyobb mértékű a minőség leromlása. Különösen a volt keleti tömb fővárosait tisztelik meg az ósdi, lepukkant keskenytörzsű gépekkel, ennek következtében például a QR201 BUD - DOH, de a ZAG - DOH, és visszafelé tartó járatok némelyikének a fedélzetén nincs az ülések hátuljàba beépített monitor, csak néhány kisméretű, távcsővel sem nagyon látható, a plafonból tíz soronként lenyíló 13" méretű monitoron mesefilmeket vetítenek, ami egy több mint 5 óràs DOH - BUD, ZAG útvonalon több, mint bosszantó, hiszen más járatokon ugyanennyi pénzért rendes fedélzeti szórakoztatóelektronikai rendszerrel felszerelt gépeket közlekedtetnek. De ezzel még koránt sincs vége a hibalistának, mert nincs az üléseknél a telefontöltéshez USB csatlakozó, ezzel szemben az ülések karfáiban még ott a hamutartó, ami jelzi a gép, és a belső felszereltség korát, merthogy már több mint 10 éve tilos a gépeken a dohányzás. Két évvel ezelőttig az éjszakai járatokon apró figyelmességként kis neszesszerben füldugót, zoknit, fogkrémet, fogkefét, stb. adtak, ma már ezt is elfelejtették. Egy szó mint száz, soha nem tudhatja az ember, hogy mikor melyik évjáratú A320 - as gépbe fut bele az ember, mert ezeknek a minden kényelemmel felszerelt típusai is repülnek ám ezeken a viszonylatokon, csak éppen ki kell fogni. Az pedig piszkosul nem járja, hogy egy magát teli pofával 5 csillagosnak hirdető rongyrázó társaság ugyanazért a jegyárért sokkal sz@rabb, és teljesen kiszámíthatatlan minőségű szolgáltatást nyújt. A reptereken alkalmazott zónás beszállítási rendszerről, amit egyébként különösen Ázsiában nem tart be senki, és az abrakolásnál felkínált műanyagkaja minőségéről, amivel én nem kínzom az emésztőrendszeremet jobb nem is beszélni, de ez utóbbi már inkább csak egy szubjektív észrevétel volt.

Darth Revan 2018.04.28. 08:37:06

Jo, nem ugyanez a problema, de a multkor a British Airways penzt kert a helykivalsztasert, nem is keveset, 23 fontot utankent.

Fasza. A jegy kicsivel tobb volt, mint 500 font, szoval majd' 10% lett volna a helyvalasztas.

Koszi, majd jo lesz az a hely, amit becsekkolaskor adtok. ingyen

Darth Revan 2018.04.28. 09:35:00

A hozzaszolasokat atbongeszve, nem ertem az embereket. Miert vedig a cegek rossz gyakorlatat, mintha ettol fuggne a boldogsaguk?

Nem azzal van a gond, hogy valamiert penzt kernek. Ezt mindenki elfogadja.

A problema ott van, amikor nem atlathatoan teszik. Amikor sunyiznak rola.

Ha beleveszik az arlistaba, hogy az egymas melletti ulesekert fizetni kell, az atlathato, az ember tudja mire szamitson. De a ryanair kifejezetten tagadta, hogy direkt ultetik szet a nem fizetoket, holott a tapasztalat azt mutatja, hogy ez nem igy van.

Ez a gond. nem az extra 10 euro, hanem hogy hulyere veszik az utasokat, hazudnak nekunk.

Ez vannak olyanok, akik szerint ez igy rendjen van.

Es csodalkozunk az ujabb valasztasi eredmenyen?!

Pepibubó 2018.04.28. 10:17:45

@Darth Revan:
Pont ez a baj. Felnő egy generáció, amelyik el is hiszi, hogy "az a szemét fapados", amelyik pénzt kér, hogy oda ülhess, ahová akarsz, meg "hazudik". Ugyan kérem, vessük már össze egy pillanatra a kommunista idők repülési monopóliumának áraival a mai repjegyek árát! A baj az, hogy sokan ezt már nem is tudják megtenni, és akkor jöhet újra a kommunista maszlag, meg az ilyen választási eredmény.

Etniez 2018.04.28. 10:56:29

@Darth Revan: Pontosan. A sunyiskodás meg a rejtett költségek fájnak nekem is, nem maga az összeg.

A BA-hoz: ha ingyenes helyet kérsz, akkor is egymás mellé ültök, nyugi.

lobster thermidor 2018.04.28. 11:22:10

@Pepibubó:
Ne keverd össze Gizikét a gőzekével!
Történetesen a két dolognak, mármint a 30 - 40 évvel ezelőtti légiforgalomnak, amit te "kommunistának" aposztrofálsz, és napjaink fapadosainak már csak a társadalmi berendezkedés megváltozása okán sincs semmi közük egymáshoz, legfeljebb annyi, hogy a repülőgépek akkor is levegőben repültek, tehát a két dolgot bármilyen szempont alapján összehasonlítani a legnagyobb marhaság.
Az pedig tényleg vicces, hogy sokan mindent megmagyaráznának a kapitalista vállalkozások természetével, a profittermeléssel, és az olcsósággal, csak azt nem veszik észre, hogy itt pont fordítva működik a dolog. Mert nem a fogyasztóért folytatott egészséges árversenyről van szó, és arról, hogy többletszolgáltatásokat nyújtva versenyezzenek az utasok kegyeiért, hanem ennek az ellenkezőjét folytatják az ominózus légitársaságok. Azaz ha az egyik kitalál valami új pénzszivattyút olyan dologra, amiért addig nem kértek pénzt, azt a konkorens eszi, nem eszi nem kap mást alapon a lehető legrövidebb idő alatt megpróbálja lenyomni a saját utasai torkán.
Erre persze az a szokásos válasz, hogy nem kell a fapadosokkal utazni, hát én ezt a módszert már rég gyakorlom, mert messzire elkerülöm ezeket a lehúzós, a tisztességgel üzletpolitikával nem igazán vádolható társulatokat.

Darth Revan 2018.04.28. 11:34:31

@Etniez:
egyedul utazok, tehat az a resze nem erint, de azert megis durva 16 ezer forintot elkerni az ulohely valasztasert (es nem is premium helyrol van szo!)

@Pepibubó:

nem erted. nem az a baj, hogy penzt ker. hanem, hogy hazudik, sunyi modon, rejtett koltsegkent jelentkezik.

ludwigvan 2018.04.28. 13:21:45

@Vírusbácsi: Ryanairnél 5600, hogy 2 ember egymás mellé üljön, nem 700. Ha négyen mentek 11 ezer, nem 700. Ezek a totál hétköznapi jegyek, a nagyobb lábtér meg első sorok jóval drágábbak.

Vírusbácsi 2018.04.28. 13:36:07

@ludwigvan: leellenőriztem. Brüsszelbe és Nürnbergbe is 700 ft volt per fő per út. De tényleg az a véleményem, hogy ha ennyire szar a fapados, ne azzal menjetek. Részemről amíg 10-20 ezer ft ért repūlhetek szerte európában pont leszarom, hogy 8990 vagy egy ezressel több a jegyem. De más példa, szeptemberre vettem Barcelonaból Bostonba jegyet 54000 ft ért. Fapados. Minden nélkül. Ha veszek majd kaját, meg helyjegyet, meg Barcelonaba jegyet, akkor is minimum 40000 ezret spórolok a legolcsóbb nem fapadoshoz képest. Helyjeggyel meg minden kiskutyafarkával együtt is sokjal olcsóbb a wiiz meg a ryan mint bármi más, szerintem ennyi a lényeg.

ludwigvan 2018.04.28. 14:32:29

@Vírusbácsi: Mi Marrakech-be mentünk, négyórás útra külön ültettek volna: onnan tudom, hogy négyen mentünk, de csak két jegyet kértünk egymás mellé - akiknek nem vettünk, külön ültek. Ott is az volt, hogy pár euró egy helyjegy, úgyhogy mindenkinek akartam venni, de aztán ahogy haladtunk a menüben, egyre többet mutatott. Végül csak a legfélősebbnek vettem magam mellé - a két jegy 5600 lett. Értem, hogy még mindig olcsóbb, mint az AirFrance. Csak szólok, hogy nem 700 forint, ha tényleg megveszed. (Mert ugye az van, hogy 700 forintTÓL. De aztán végül 700-ért csak egy hely van, és amellett is foglalt a másik kettő. Szóval, így megy ez.)

XocoLatte 2018.04.28. 14:37:45

@nemetha: Én is a vasárnap déli járattal jöttem vissza LTN-ről, valóban ment a csere-bere. Egy két szülő+csecsemő házaspárból álló kiscsapatot is szétültethettek, mert a nagyon kedves sztyuvi megkérdezte, bánnám-e ha átültetne, hogy a kis család együtt ülhessen. A járat szerencsére félig üresvolt, így előbbre ülhettem a vészkijárat folyosó helyre. A gépen amúgy is még régebbi székek voltak (a bordó műbőrös), lényegesen nagyobb pitch-csel, ami a vészkijárat soron hatalmas volt. Nagyon régen utaztam ennyire kényelmesen... :-) Ami persze egy telizsúfolt járaton biztosan nem lett volna ilyen happy end.

Kánikula 2018.04.28. 15:26:38

@csárlszbrunzol: tegyük fel 100 egység a jegyár és 4 fős család utazik, tehát 800 egységért kapja a jegyeket egymás mellé. (ez volt eddig)

most 100 egység a jegy, de ha együtt akarnak ülni, akkor azért 5-től 15 egység közötti extrát kell fizetni fejenként. a jegy nem lett ettől 5 és 15 egységgel olcsóbb (ez van mostantól)

nyúúlacska 2018.04.28. 18:27:00

@rulettes: Én a jegyek vásárlásakor már le szoktam foglalni a helyeket előre, gondolom ha csekkoláskor foglalnék, akkor ingyen lenne. Regular seat - Complimentary, Preferred seat - HUF 5,200 Twin seat - HUF 14,200 Extra legroom - HUF 24,500

Business classra viszont tényleg ingyen választhattam helyet oda, ahova akartam.

Orsi fotóz 2018.04.28. 18:42:46

Szétültetik a gyerekeket is. 2 felnőtt + 4 kiskorúnak 6, azaz hat darab helyjegyet kellett vennem, 1600-1900Ft/fő/irány áron. Örültem. Nagyon. Persze nem kötelező wizzairrel utazni, de a jó menetrend miatt még így is megérte.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.04.28. 19:45:37

@Darth Revan: Nem érzem sunyizásnak. Minden fapados elmondta: Elviszi A-ból, B-be a megadott minimális kézivel. SEMMI más nincs benne az árban. Olyan, mint a legolcsóbb helyközi buszok.

Ha be kell tenni a csomagot a csomagtérbe, be kell tenni. Akár neked. Az, hogy még nincs így nem része a szolgáltatásnak, csak a szerencséd. Gondolkodnak állóhelyen, hogy nem lehet jogi, technikai okból még megoldani az a mázlid, nem a szolgáltatás része. Amit ki lehet belőle venni, ki fogják venni és pluszban fogják kiszámlázni.

Egyszerűen azért, mert így nem terítenek szét olyan költséget mindenkire, ami mögötti szolgáltatás nem mindenkinek kell.

A probléma onnan ered, hogy a gépen 3+3 ülés van. Az utasok jelentős része pedig párosával utazik.

Te szétülétetést látsz. De nem látod mi benne a szabály.

Van négy lehetőség:

A) Ha lehet "tartson" szabadon a lehető legtöbb páros helyet.
B) Ha lehet ültessen szét
C) Első körben a népszerű feláras helyeket tartja szabadon. Utána a "páros" helyeket, vagy más olyan többes helyeket amire lehet a helyért fizetőképes csoport, utána is van prioritás, és a "maradékból" kapsz.
D) Sok ilyen lehetőséget értékel a rendszer, de a helyeket mesterséges intelligencia osztja. Tanul, nincs sok emberi felügyelet és döntés mögötte.

Egyiket sem fogják bejelenteni. Azt fogják mondani, hogy te azt az árat fizeted ki, amiben az van benne, ha meg tudják oldani az állóhelyet, akkor állsz, és nincs garancia arra, hogy ki mellett. Még policy szintjén sem változott semmi, hiszen eddig is vehettél jegyeket, és eddig is megmondták, nem természetes, hogy egymás mellett ülhetsz a társaiddal.

vanek ur 2018.04.28. 21:43:22

@Válasszunk: A logikád ott bukik meg, hogy aki nem fizet, azt alapból középső ülésre teszi a rendszer. Tehát nem is gondol az együtt utazókra, csak és kizárólag a pénzbeszedés a cél.
A probléma nekem, és másoknak sem az, hogy fizetni kell, ha a rendszer által adottól eltérő helyre szeretnék ülni. Az is rendben van, hogy az egyes helyek ára más és más. A gond az, hogy úgy tűnik, egyes légitársaságok azért is pénzt kérnek, hogy az egy foglalási kódon utazók egymás mellé ülhessenek. Márpedig ez több esetben problémás is: szülő elválasztása a gyerektől, fogyatékkal élő elválasztása a kísérőtől, stb. Ha viszont itt kivételt tesz a rendszer, az diszkrimináció.
Ennyi. Én támogatnám, ha valami szervezet (IATA, de akár az EU) kötelezően előírná, hogy amíg a szabad helyek lehetővé teszik, az azonos foglaláson levő utasokat egymás mellé kell ültetni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.04.28. 22:15:36

@vanek ur: Az általad előírni akart megoldás nem jó, mert így a később érkezők ezt meg se tudnák venni. A középső ülés kapcsán: Az a legkevésbé értékes ülés.

malysz ádám 2018.04.29. 01:06:18

@vanek ur: Az nem egészen igaz, hogy ha nem veszel ülést akkor mindig a középsőt adja a rendszer. Többnyire így van, de nem egyszer előfordul, hogy simán ad ablak vagy folyosó mellé is.
Ami az új rendszert illeti, a gyerek elválasztása az nagyon nem tetszik nekem sem, de ezt leszámítva már bőven várható volt hogy a Wizz is megy majd a Ryan után.
Ha neked extra bevételed van ebből és nem is kicsi akkor nehogy már nekem ne legyen, kb. ezt gondolhatták leegyszerűsítve.
Mert azért nem kis plusz pénzt hoz ez a konyhára, Nem tűnik annyira soknak az az 1600 vagy éppen 1900 Ft, de mivel fapados repülésről van szó, azt nézzük meg százalékban mekkora plusz profit ez a Wizznek ilyen 3 -10e Ft-os jegyek esetén, márpedig igen gyakoriak az ilyen jegyárak ( most vegyük ki a nyaralójáratokat mert azok durván drágák ).
Nem kevés plusz bevétel ez, leszögezhetjük.

vctor 2018.04.29. 08:41:22

eddig helyvétel nélkül is sikerült mindig megegyezni az ismeretlen utastársakkal..

csárlszbrunzol 2018.04.29. 12:09:57

@Darth Revan: Személy szerint le se szarom, hogy mit csinála Wizz, és messze nem ettől függ a boldogságom. Leírtam, hogy szerintem ez hogy működik. Ha nem tetszik, tudomásul veszem. Ha nem értesz egyet vele, az meg a szived joga. Atól még továbbra is azt gondolom, hogy a világ ilyen.

csárlszbrunzol 2018.04.29. 12:11:44

@lobster thermidor: "Mert nem a fogyasztóért folytatott egészséges árversenyről van szó, és arról, hogy többletszolgáltatásokat nyújtva versenyezzenek az utasok kegyeiért, hanem ennek az ellenkezőjét folytatják az ominózus légitársaságok."
Szuverén joga úgy üzemelni, ahogy szeretne és úgy, olyan árképzést vinni, amilyet úri kedve jónak lát. Ha így is vannak utasok, akkor az élet a Wizz oldalán áll. hA megfogyatkoznak, akkor majd elgondolkodik rajta - ha akar. Ha nem, akkor csökken a bevétele és/vagy csődbe megy. Ebből melyik a Te gondod?

csárlszbrunzol 2018.04.29. 14:47:48

@Kánikula: és ennek mi a külön mondanivalója?

lobster thermidor 2018.04.29. 16:54:46

@csárlszbrunzol:
Nekem nincs ezzel semmi gondom pajtás, mert mint írtam, messzire elkerülöm ezeket a társulatokat. És ugye véleményem azért még lehet, és akár le is írhatom azt úgy, hogy nem kell tőled engedélyt kérnem? Ellenben továbbra is azt mondom, hogy ne hivatkozzon senki, többek között te sem a klasszikus profittermelő kapitalista a modellre, mert ez nem az. Ez az intézményesített szabadrablásra hasonlít. Más fogalmakkal élve ezek a trükkök minimum a "fogyasztó" félrevezetésére, és megkárosítására irányulnak, csak ebben az iparágban, amely eléggé képlékeny, a cégeket pedig a profitszerzésben túlzottan is "kreatív" emberek vezetik, nincs megfelelően szabályozva a jegyvásárlók/fogyasztók védelme. Tudod én bizonyos dolgokban egy kicsit régimódi vagyok, ezért a minőség és a tisztességes üzlet oldalán állok, ezért nem próbálok a szükségből ideológiát gyártani, és ilyen-olyan hajánál fogva előrángatott, komolynak tűnő mondásokkal védeni egy lehúzós piaci magatartást. Értem én, ha valakinek nincs arra lehetősége, hogy más módon utazzon, ezért kénytelen elviseli azt is, ha legközelebb úgy engedik fel csak a gépre, ha előtte szemen köpi a cabin crew. Ha neked ez teszik, ezt gondolod egy hosszú távon sikeres üzleti modellnek, az a te dolgod, én pedig az a minimum, hogy kinyilvánítom az ellenérzéseimet.

Darth Revan 2018.04.29. 22:15:48

@Válasszunk: @csárlszbrunzol:

ez fogyasztovedelmi ugy. nem lehetnek rejtett koltsegek, ez pedig egyertelmuen az.

csárlszbrunzol 2018.04.30. 12:28:38

@lobster thermidor: Megitélésem szerint nem tiltottam meg, hogy leírd a véleményed. Ehhez képest mintha épp Te próbálnád megmondani, hogy ki mire hivatkozhat vagy sem.
Továbbra is azt gondolom, hogy különbözik a véleményünk.
Ezen kívül még abban is különbözünk, hogy Te nyomod ezt a lekezlő, pajtásozós, személyeskedésbe hajló stílust, én nem.
Mindamellett némi emóciót is beleviszel, míg én nem.

csárlszbrunzol 2018.04.30. 12:29:11

@Darth Revan: Akkor járjon el a hatóság az ügyben és megoldva a kérdés.

lobster thermidor 2018.05.01. 16:49:54

@csárlszbrunzol:
A lekezelő, mondhatnám kioktató okoskodásodra ez a megfelelő válasz. S bár részletekkel nem tudsz szolgálni, vagy releváns érvekkel védeni az álláspontodat, nyilván ebbe az attitűdbe menekülve használod a már említett kioktató hangnemet, ellenben kitartóan nyomod a fapadosok valamiféle félreértelmezett profitérdekeltségen alapuló propagandáját. De hogy jól értsd, leírom egyszerűbb szavakkal: egy szolgáltató szolgáltasson a legjobb tudása szerint, ne kizárólag azokat a lehetőségeket keresse, hogy hol lehet a fogyasztókról eurókat lehúzni.

Belvárosi 2018.05.05. 15:21:05

Én elfogadom, hogy a fapados modellben mindenért külön fizetni kell, de ez az eljárás végtelen tisztességtelen.

Példa: Egy foglaláson belül egy 6 és egy 14 éves gyerekkel utaztam. A 14 évest oda-vissza elültette a rendszer. Mikor emiatt helyjegyet vettem, rengeteg olyan helyet mutatott, ahol 3 hely van egymás mellett, azaz szándékos rosszindulattal ültettek szét minket és nem azért, mert nincs elegendő szék egymás mellett, ami gyerekek esetében különösen gusztustalan. Ráadásul minket is olyan helyre tett be a kicsivel, hogy mellettünk nem volt egy szabad hely sem, így mind a hármunknak fizetni kellett a helyért, ha egymás mellé akartunk ülni. (kb. 20,.000 HUF)
Tehát nekem nem azzal van bajom, hogy nem ülhetünk oda a gépen, ahova akarunk, hanem azzal, hogy akkor is rosszindulatúan szétültetett ha még rengeteg 3 db. üres hely van egymás mellet.

Ez tisztességtelen eljárás és erre üzleti modellt építeni minimum furcsa, de számomra taszító.

DarkWolf 2018.05.06. 20:28:06

@Belvárosi: szerintem is taszító de a generál megoldás erre még ugyanaz mindig:

utazzál mással

a wizzairt max az fogja jobb belátásra késztetni ha a pénz terén érzik a szorongatást

slowMotion 2018.05.07. 13:57:41

Ahogy bevezetik az ALLOHELYET rogton megoldodik ez a problema (is) ...

sypso 2018.05.08. 16:31:57

@Vírusbácsi: hagyjuk már ezt a félmillás laptoppal a hóna alatt sír 500ft miatt szöveget. Az nem merül fel, hogy nem futná félmillás laptopra, ha mindenhol ilyen szarságokra lehúzzák 500-zal? Ez egy szemét húzás a wizztől, tökmindegy, hogy ki reklamál miatta, mert minden jóérzésű embernek bassza a csőrét

VT Man 2018.05.08. 16:59:00

@Válasszunk:
"A probléma onnan ered, hogy a gépen 3+3 ülés van. Az utasok jelentős része pedig párosával utazik. "

3+3=6, az pont 3 x 2.
Azaz ketten ablak mellé és közép szék, ketten pedig a folyosó két oldalán lehetnének.

VT Man 2018.05.08. 17:01:37

@Vírusbácsi:
"Egy ezressel több a jegyed" - ha négyen vagytok, akkor az oda vissza már plusz 8 ezer, de inkább 12-16 ezer.

Vírusbácsi 2018.05.08. 17:30:39

Összefoglalva: A WIZZ AIR szemét, mocsok módon találta ki ezt a rendszert. De számomra, ahogy még sok sok más utazó számára is, ez bőven a tűréshatáron belül van, egyrészt mert PITI összegről van szó (egy nyaralás költségvetésének max fél százalékáról van szó), másrészt van konkurencia. Akit már most is választhatsz, ha nem tetszik, vagy majd ha sok ilyen húzásuk lesz, akkor választják sokan a konkurenst, és akkor majd kiveszik ezt a szivatást. Kapitalizmus ilyen. Mindenhol átkúrnak, bújtatott áremeléseket csinálnak (2 literes kóla VS 1,75 literes kóla,m szervízdíj, vagy akciós termékj, ami nem is akciós, stb. ) Nem tetszik, VÁLASSZ MÁSIK TÁRSASÁGOT. Nem tetszik a fapados genyósága? Utazz nem fapadossal 3szor annyiért, és nincs bosszúság. Ilyen borzasztó egyszerű ez. FAPADOSOK ilyenek. Olcsó alapár, és MINDENÉRT külön kell fizetni. De még így is sokkal olcsóbb, mint bármi más. És engem továbbra sem érdekel 1-2000 Ft-os tétel, amíg 6-8000 ért is vannak repjegyek. Pont leszarom, mert ha 6-8000 helyett 8-10000 ért lenne a jegy (mintha benne lenne az ülés), akkor is baromi olcsó lenne. Ennyi.

averageuser 2018.05.08. 17:32:53

Ez még jobb (2018 április, Wizzair): végigviszem a jegyváltást a fizetési oldalig. Beütöm a hitelkártya számot. Wiszér visszaír, hogy vmi hiba van a kártyával, pörgessem végig az egész foglalást mégegyszer. Jó, megcsinálom. Persze a jegyár 10€ ugrott az alatt a 4 másodperc alatt. Kösz.

nakiazaki 2018.05.08. 20:12:04

Április közepén Máltára repültem, akkor ketten mentünk, nem ültetett szét a rendszer. Most legutóbb május 1-jén Londonba mentünk öten (3 felnőtt, 2 gyerek), mindkét irányba 1, 2, 2 leosztást kaptuk, egymástól max 5 sornyi távolságban. Tuti, hogy direkt ültet szét a rendszer, ugyanis vissza egy anyuka mellé kaptuk a helyet a kislányommal, aki egy 2 évesnél kisebb gyerekkel utazott (gyerek ölben), az apuka meg a mi nagymamánk mellett ült (a harmadik szék üresen marad) - szóval egyszerűen helyet cseréltünk, így mindkét család együtt maradt az útra :)

De amúgy engem nem zavar a szétültetés, kb mint a nagyméretű kézipoggyász kötelező csomagtérbe helyeztése - Lutonban minden utas gurulós bőröndjét elvették, nem volt tetrisezés hogy minden elférjen a fenti tárolókban. 2-3 órát kibírok a csomagjaim és az utastársaim nélkül, ilyenkor amúgy is olvasás + zenehallgatás van részemről :)

fittyerfutty 2020.04.24. 13:58:50

Mint az ovodaban: - Bruhuhu nem ulhetek a Sanyika melle!
Edesfaxom, ket orat nem ultok egymas mellett egy gepen, komolyan ebbe kell belehalni?
Mikor felulsz a nepligetben a tavolsagira Bajaig, akkor ott is hiszti van ha nincs egymas mellet mar hely?
Nyafka hisztis egy elcseszett vilag lett ez, mindenkinek qrva jo dolga van az a baj.
Vegyetek jegyet rendes legitarsasagnal 3x annyiert, es ki lesz nyalva a hatsotok. Sok 3000 Ft-os hiperturista.
süti beállítások módosítása