FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

A Ryanair bemutatja: alattomos merénylet az utasok ellen

2017.11.08. 19:18 Fillér B. Gusztáv

Leteszteltük és valóban szándékosan szétülteti az egy foglaláson szereplőket a Ryanair csak azért, hogy utána felkínálja: fizessetek és akkor ülhettek egymás mellett. Ennél nagyobb pofátlansággal rég találkoztunk, főleg, hogy még le is tagadják, hogy változtattak volna a rendszerükön.

Valahol mindenképp zavar van az erőben. Az a cég, amely három éve elindult utasbarátabb irányba, visszavett az arcából és behozott valóban jó dolgokat, most újra a régi énjét idéző orbitális szenyósággal próbál pénzt beszedni. Míg milliárdokat kidobva jófejkedik például azzal, hogy elvisz ingyen két kézicsomagot, érthetően veri is rá a mellét, közben igazán alattomos módon próbálja lehúzni az utasait csupán azért, mert azok szeretnek nem idegenek mellett ülni a repülőn.

Nyáron jelentek meg az első felháborodott utasreakciók arról, hogy a rendszer szétülteti az azonos foglaláson szereplő utasokat. Sajnos egyik esetnél sem tudtuk ellenőrizni, hogy igaz lehet-e a cég védekezése, mármint az, hogy nem lehetett máshogy megoldani. Jöttek kommentek itt a blogon is hasonlóról, de mindenképp meg akartuk várni, hogy saját szemünkkel lássuk, valóban akkor is pofátlanul szétültet-e a rendszer, ha amúgy rengeteg a szabad hely a gépen, simán adhatná egymás mellé is a helyeket.

Nyár előtt sose volt ilyen problémánk, mindig egymás mellé osztott helyet, nyár óta pedig mindig úgy utaztunk velük, hogy gyerek miatt kénytelenek voltunk helyet venni. Azt láttuk, hogy ha még valaki van a foglaláson, de nem fizet a helyért, azt elülteti máshova. De ezekben az esetekben a gyerekes csekkolást hamarabb elvégeztük, nem csak négy nappal indulás előtt, amikor már az ingyenesek is elvégezhetik az utasfelvételt, volt, hogy addig elfoglalta valaki a gyerek melletti helyet. Most végre volt egy utunk, amelynél nem volt mese, külön oda és vissza foglalás, két főre. Az eredmény: mindkettőre szétültetett, nagyon durván.

Odaútra mínusz két napnál csekkoltunk és úgy tűnt, már nincs olyan sok szabad hely. De bőven lett volna még egymás melletti (nem pótdíjas). Visszafelé lényegében abban a pillanatban becsekkoltunk, amikor megnyílt rá az ingyenes lehetőség. A különbség csak annyi, hogy rengeteg szabad helyet mutat a rendszer, mégis jó messze ültetett minket egymástól. Mindkettőnket egy három szabad üléses sor közepére, egymástól jó távol. 

Miután a rendszer megmutatja, hogy milyen szar helyeket osztott, rögtön felajánlja a lehetőséget a módosításra. (Érdekes, a Wizz rendszere volt korábban hasonló, csak az már foglaláskor osztott helyet, ami ha nem tetszett, változtatható volt.) Tehát már kész beszállókártya mellett kínálgatja, hogy módosíts, fizess, aztán majd készít új beszkártyát. Mivel ez szerintünk egy elég sunyi és pitiáner trükk a pénzbeszedésre, mi a magunk részéről egy kanyi buznyákot nem fogunk ezért fizetni, majd ülünk külön, vagy cserélgetünk a fedélzeten.

Mielőtt jön a szokásos fika, hogy mit rinyálunk, minden szolgáltatásért fizetni kell, még egyszer: ha van egy alapszolgáltatás, illetve annak egy működő rendszere, majd azt egyszerű bevételnövelési céllal alakítják át utasellenesen, ráadásul el sem ismerik, egyszerűen kamuznak róla, az nálunk kiveri a biztosítékot. Eddig más nem aljasodott odáig, hogy szándékosan a legszarabb helyeket adja és szét is szedi az együtt utazókat csak azért, hogy pénzt gomboljon le róluk. Nagyon utáltuk, amikor a Wizz korábban sose adott ablakhoz helyet pároknak csak azért, hogy ha nem tetszik, fizessenek érte, de náluk és másoknál az sose volt kérdés, hogy - ha nincs tele a gép -, egymás mellé ülteti az azonos foglaláson szereplőket.

A Ryanair tehát szintet lépett, mostantól, illetve januártól náluk a jegyárban már nem csak az nincs benne, hogy a kézicsomagját magával viheti az utas a fedélzetre, de az se, hogy egymás mellé ülhet a gépen a partnerével. Így érdemes náluk készülni, illetve  a plusz költségeket a jegyárhoz számolni. Illetve amikor összevetjük az ajánlatát egy másik szolgáltatóéval, ezt is érdemes figyelembe venni.

147 komment

Címkék: szétültetés Ryanair helyleosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr313206389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kánikula 2017.11.09. 10:32:52

@'it's cool to know nothing': Abszolúte! Korfui nyaralásra is csak bizniszen megy a család fejenként 4000 euróért 12 óra alatt megtéve a két óra alatt is teljesíthető repülőutat.

Plumper_ 2017.11.09. 10:37:23

Hogy utálom, amikor a kis szatyrát, kiskabátját felb@ssza a még üres csomagtárolóba, az utána következő, nagy kézipoggyászosok pedig nézhetnek. Vagy csak rákúrom a szütyőjére...

orient 2017.11.09. 10:56:07

Ryannel.Soha.Nem.Repülünk.Pont
(Wizz hozzájuk képest egy exclusive elite szolgáltatású első osztályú repülés. Pedig ugye a Wizz sem egy csúcs kategória.

ZOH 2017.11.09. 11:01:30

@Kipper: ezert nem csekkolhatnak be az ingyenesek, csak roviddel az indulas elott, a maradek helyekre, miutan a fizetosok mar becsekkoltak.

Nekem rendszeresen fejenkent 700 Ft-ert kinal fel fix ulohelyet, es annyiert habozas nelkul meg is veszem az egesz sort a csaladnak, vagy ha 4-en megyunk, akkor 2+2-t ablak mellett es egymas mogott. Az egesz cikk ugy mubalhe, ahogy van.

Ryanair forever, legalabbis amig a Budapest-Nurnberget naponta repulik 10-15-20 eurokert.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.09. 11:07:30

@Midnight Run: nem lehet hogy cél is bizonyos mértékű utasvesztés. Hány járatot töröltek mostanság? Nem tudom, hogy egy-egy járat mekkora haszonkulccsal repül, de talán nem akkora veszteség nem elindítani egy járatot, mint a törlések miatt a kártérítéseket fizetni. A presztizsveszteséget hagyjuk, rég nincs semmilyen presztizsük.

Midnight Run 2017.11.09. 11:13:12

@onlajnok: Nagyon nem hiszem, hogy nekik jó, ha utast veszítenek. A Ryanair eleve magas, 90% feletti kihasználtság mellett működik. 80-85%-nál van a breakeven, vagyis addig veszteség van.

Egyébként ahogy nő a jövedelem, az emberek a magasabb színvonalat keresik, szóval a túl olcsók vagyunk nem feltétlenül jelent jót hosszú távon.

VT Man 2017.11.09. 11:13:59

@Etniez:
"De mi nem is repülünk már ezekkel a szarokkal, marad a BA."

Ha a BA epp repul... Iden volt egy hetvege, ahol osszeomlott a teljes informatikai rendszeruk es egy jaratuk se szallt fel.

Mindez allitolag azert tortent, mert az "occsitas" jegyeben indiaba szerveztek ki az informatikai csoportot.

ekat 2017.11.09. 11:22:23

@ComLo:Ugyan először fogok repülni az Emirates-szel, de láttam, hogy többfajta árfekvésű jegyet árulnak az economy-ra is - de mindháromnál lehet ingyen helyet foglalni. A legolcsóbbal viszont csak becsekkoláskor, ha azelőtt akarsz foglalni, azért kell fizetni. Ja és ahol néztem, ott 9.900,- Ft / fő az a párszáz... a nagy lábterű meg 36.200.

ComLo 2017.11.09. 11:29:14

@ekat: Ez jogos, csak a legolcsóbb kategóriában, és csak az előre kiválasztott hely a fizetős. Viszont eddig (egész pontosan asszem tavaly nyárig tuti) ez is ingyenes volt, és ez verte ki nálam a biztosítékot. Valami ami jó volt, müködött, majd elkezdték drágább kategóriába tenni, vagy pénzt kérni érte.

Kivancsi 2017.11.09. 11:31:24

legkozelebb aki nem fizet nem kap LEVEGOT! :):)

Sluck Ödön 2017.11.09. 12:06:39

@Dr. Trejo: Te vagy akkor az ideális fogyasztó. Akkor sem szólnál semmit, ha a jegyárban nem lenne benne az üzemanyag és az utasoknak kellene hozni fejenként egy kanyiszter kerozint? Az olcsóbb(?) repjegy nem kell, hogy ócska trükközésekkel járjon inkluzive. A Wizz hogy oldja meg, hogy vételkor vagy checknél tudsz helyet foglalni +fizetés nélkül? Legalábbis legutóbb még így volt.

Sluck Ödön 2017.11.09. 12:14:36

@onlajnok: Ez egy kicsit arra hasonlít mikor Kohn az üzletének a veszteségét azzal csökkenti, hogy vasárnap zárva tart.

vittore 2017.11.09. 12:17:46

Meg tudná írni valaki, hogy mennyi egy ilyen felár?

vmaast 2017.11.09. 12:19:18

@futo0001: Trejo csak egy retardált troll, nem érdemes neki érvelni. Nem érdekli ;-)

2017.11.09. 12:31:50

@Sluck Ödön: Nem szoktam olcsóék és ruppótlanék légitársaságaival utazni, szóval ezek a plusz költségek nem érintenek. Aki nem tájékozódik utazás előtt a extra díjjakról, az ne rinyáljon utána, mert ő volt figyelmetlen, nemtörődöm.
Ezek az emberek akkor is panaszkodnak, amikor a boltban a csirkepárizsi árát egyik napról a másikra felemelik 1 Ft-al?

Töhötöm Kolompos 2017.11.09. 12:43:10

@Dr. Trejo: Mindenféle kötözködés nélkül, pusztán kíváncsiságból kérdezem;
Ha Európában van dolgod és épp nem abban a max. tucatnyi városban ahová "ruppótlanék"-on kívül más is repül, akkor mivel mész?

akakukk 2017.11.09. 12:46:09

Szerintem be kene tiltani az osszes fapados legitarsasagot.

vwxyz 2017.11.09. 12:49:35

@vittore: Jelenleg 700 Ft-tól indul.

2017.11.09. 12:51:41

@Töhötöm Kolompos: Ok, bevallom, utaztam már fapadossal is életemben. Van az a szitu, amikor nem lehet megkerülni, vagy kombinálni kell más légitársasággal... :-O Upsz, most lebuktam.

MindentGátlóSam 2017.11.09. 13:01:30

Amúgy muszáj kitenni ezeket a posztokat index címlapra?
Persze, kattintásszám meg minden, de ilyenkor ideszabadul egy csomó nagyokos, akinek fogalma nincs róla, hogy hogyan alakult a légiközlekedés az elmúlt 10 évben, kb annyit tud hozzászólni a témához hogy a fapados olcsó meg szar és csak a csórók utaznak vele.
Mondjuk erre a poszt témája is ráerősít, persze idegesítő amit a ryan csinál, dehát nem jótékonysági szervezet ők sem, kb kismillió hasonló példát lehetne hozni a nagyvilágból.
És tényleg 700 ft-ért van a legolcsóbb seat náluk, szóval aki amúgy is kiad egy csomó pénzt az útért (aminek valószínűleg még így is a repjegy ára lesz a legcsekélyebb része) azt nem ez az összeg fogja földhöz verni. Akit meg mégis, az örüljön hogy választhat és nem kötelező befizetni, nem úgy mint 15-20 éve.

báró Csekonics 2017.11.09. 13:09:40

@FCUK10: ennyi. Nem utaztam még ezzel a bandával, de ezek alapján nem is fogok - így nem is sírok miatta.

Rugovicsvalagba 2017.11.09. 13:09:41

@AnyRoadAnywhere: nem sokan választanák, ha lenne. Csakhogy olcsóbb, ezért választják. Genyák persze, de -részben- ez az 'alapolcsóság' ára.

Rugovicsvalagba 2017.11.09. 13:16:03

@ComLo: Kérdezd meg a közönségszolgálatukat. Hátha kapsz választ. A mail ingyen van. Ennyit megér. :-)

GallaiG 2017.11.09. 13:16:43

Nem vagyok a diszkont (posztkomcsi magyar médiában: "fapados") légitársaságok fogadatlan prókátora. Fogadott meg főleg nem. Csak az ilyen sirámokról mindig az jut eszembe, mennyibe került egy
Budapest-Berlin repülőjegy, amikor állami monopólium volt a repülőgépes szolgáltatás. (Mint a hazánkban még ma is állami postai-, vasúti-, egészségügyi "szolgáltatás".)
Segítek: egy vállalati főmérnök egy teljes havi fizetésébe, egy db odaút.

'it's cool to know nothing' 2017.11.09. 13:18:49

@Sluck Ödön:
Nem az a kérdés, hogy pl. a Wizzair meg tudja-e tenni, hanem, hogy melyik mennyi osztalékot tud fizetni a részvényeseknek. Ennyike
Ha az ilyen módosításokkal tovább tudják növelni a profitabilitásukat, akkor nem fogja érdekelni őket semmilyen nyavalygás. Ha a nyavalygás negatív következményekkel jár, akkor letesznek róla.

Rugovicsvalagba 2017.11.09. 13:19:23

@futo0001: "Már a fapadosok sem 2Ft-os jegyeket árulnak, Magyarország-Írország rendre 60.000Ft felett van, általában 75.000 mostanság utasonként." Tedd hozzá azt is, hogy nem fapadossal mennyi a jegy ára.

'it's cool to know nothing' 2017.11.09. 13:21:38

@Töhötöm Kolompos:
Mindenhova el lehet jutni Európában komoly légitársasággal is. Még Humberside-ra is.

Rugovicsvalagba 2017.11.09. 13:28:23

@vwxyz: hogy érted, hogy 'indul' ? Van ebben is differenciálás?

hajráargentína 2017.11.09. 13:31:39

Ezt nem csak a Ryanair csinálja. Nyáron, főszezonban ugyanezt csinálta velünk a TAP portugál légitársaság Azori szigetekre menet, 100K-s jegyáraknál. De még a bennfenteseknek is szokniuk kell, mert a checking pultnál megkérdezte a kolléga, hogy mi akartunk így ülni? Persze b+ direkt külön utazunk nyaralni.
Szerintem egyetlen dolog változtatna ezen a rendszeren, ha az emberek nem repülnének a szívatós légitársaságokkal. De erre esély sincs, elég ránézni az Utazomajom oldalára, milyen extázisban vetik rá magukat minden szir-szar ajánlatra.
Szóval, lehet szokni az új rendszert. Vagy fizetni.

tof 2017.11.09. 13:35:06

Rinya, rinya, rinya...
Ha nem tetszik, utazz mással.
Van autó, vonat, busz, bicikli, szekér, de gyalog is mehetsz.
Csá!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.11.09. 13:36:52

@GallaiG: tudjuk. de ez nem ok arra, hogy aprópénért tök feleslegesen szívassák az utast.

@MindentGátlóSam: nem az ár a lényeg. van egy működő és tök természetes alapszolgáltatás, a rendszer leosztja a helyeket úgy, hogy akik együtt veszik a jegyet, egymás mellé ülnek. ezt most szétkúrják és mindenképp plusz feladatot adnak az utasnak. még ha nem is érdekel az ára és megveszed, pöcsölni kell vele, választani, a fizetéssel bajlódni. ez teljesen szembemegy az egyszerűsítés elvével, minden technológiai fejlesztés az ügyfélélmény irányába fut. Ez pont szembe: több macera, bonyolítás, trükközés csak azért, hogy nekik pár euró leessen.

woland666 2017.11.09. 13:41:27

@'it's cool to know nothing': Palma - Madrid 2017. májusban. Load factor közel 100%. Indulás napján csekkoltam be, előtte naponta többször megnéztem a szabad helyeket. A középső sorokat töltötte fel a rendszer. Olyan volt az ülésrend, mint egy sorminta. Amiért nem fizetnél. Indulás előtt kb 6 órával becsekkolva leghátsó sor ablak melletti ülést kaptam.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.11.09. 13:48:21

Már az általános iskola is erre a rendszerre készít fel. Ott is szétültetik azokat, akik leginkább jól érzik magukat egymás társaságában. :)

ComLo 2017.11.09. 14:22:43

@Rugovicsvalagba: Ohh az pedig a másik ami eléggé kiakasztott náluk. Kétszer volt dolgom a közönségszolgálattal. Egyszer szétörtek egy böröndöt, erről vagy 2 hónapig leveleztem velük, aztán végül már hagytam a francba, mert egy olcsó szar börönd volt, és úgyis épp cseréltem.
Másodszor egy nem olcsó Okley-t felejtettem az ülésen. Ezt már kiszállás után vettem észre, jeleztem hogy ez történt, megnyugtattak hogy a lost and found-ban visszakapom (Dubai International Airport). Ott elmondták hogy a gépet már lezárták, majd csak reggel 7-kor tudják megnézni (4-kor ment tovább a gépem), és majd utánam küldik. A szemüveg sosem lett meg, és hosszas levelezés után, csak annyit mondtak, semmilyen kompenzációt nem tudnak ajánlani, legközelebb kössek biztosítást, és vigyázzak jobban a cuccaimra.
Ahogy sokaknál a fapados a kényszer, nekem, ha haza akarok jutni, sajnos nehezen megkerülhető, főleg ha a cég veszi a jegyet, és ők messze a megolcsóbbak. Lehet csak mert aránylag sokat utaztam velük, de nagyon rossz a véleményem az Emirates-ről.

bobby.ewing 2017.11.09. 14:29:22

Szaros 700 forint miatt megy a rinya?
Ennyi az ára, hogy egymás mellé ülhessetek. Fejenként.
De nem, a proli elkezdi cserélgetni a helyeket a gépen.

wrstjnethn 2017.11.09. 14:34:14

"...ha van egy alapszolgáltatás, illetve annak egy működő rendszere, majd azt egyszerű bevételnövelési céllal alakítják át utasellenesen, ráadásul el sem ismerik, egyszerűen kamuznak róla, az nálunk kiveri a biztosítékot." - Zavar van az erőben, mert ez a mondat gyakorlatilag a fapados rendszer definíciója. Volt egy működő legacy rendszer, majd jöttek a fapadosok és a bevételnövelő, utasellenes húzásaikkal szétverték azt.

vwxyz 2017.11.09. 14:35:45

@Rugovicsvalagba: Naná! 2-ért leghátul választhatsz, a WC közelében, ahol a legjobban dobál a gép, és a legkevésbé friss a levegő. Az első sorba 18 euro a belépő. Mármint szektoronként, retúrban *2, és akkor még csak nem is szálltál át.

wrstjnethn 2017.11.09. 14:41:52

Ha nem tetszik a rendszer, nem ugatni kell, hanem hanyagolni őket. Ha egy étteremben szar a akja, nem megyek oda többet és kész. De mindennap visszamenni és sírni, hogy milyen disznók, az valami egészen különös módja a fakírságnak. Ja és hamarabb vállalnék magamra egy el nem követett gyilkosságot, mint a Ryanairrel való repülést.

wrstjnethn 2017.11.09. 14:46:55

@GallaiG: "Csak az ilyen sirámokról mindig az jut eszembe, mennyibe került egy Budapest-Berlin repülőjegy, amikor állami monopólium volt a repülőgépes szolgáltatás." - Ah, régi szép idők, legalább nem utazott mindenféle népség.

wrstjnethn 2017.11.09. 14:52:38

@xyzzz: Ki kellene cseszni velük, a lépcső alján csereberélni a beszállókártyákat, mint annakidején az autós kártyát. Hadd kapjon idegösszeomlást a személyzet odafent. Ha meg újra akarják az ajtóban ellenőrizni a személyazonosságot, csak rajta, másfél óra késés garantált mire mindenki visszacseréli. (ami után a fedélzeten még mindig lehet barterezni a helyekkel)

wrstjnethn 2017.11.09. 14:55:56

@MindentGátlóSam: "...ilyenkor ideszabadul egy csomó nagyokos, akinek fogalma nincs róla, hogy hogyan alakult a légiközlekedés az elmúlt 10 évben, kb annyit tud hozzászólni a témához hogy a fapados olcsó meg szar és csak a csórók utaznak vele. Mondjuk erre a poszt témája is ráerősít, persze idegesítő amit a ryan csinál..." - Haha, minden poszt erre erősít rá, ergo IGAZ, hogy a fapados olcsó, meg szar.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.11.09. 15:01:02

@bobby.ewing: már vártam, ki lesz az első, aki ezt beírja, szövegértésből elégtelen, leülhetsz.

@wrstjnethn: ritka nagy baromságot írtál, sebaj.

sakkosfx 2017.11.09. 15:02:26

Ahogy olvastam rögtön a Svájci frank hitel jutott az eszembe! Hasonlitanak egymásra! Egy kis láthatatlan kényszerítés és nagy átverés! Vajon kitől tanulták a repcsisek?

anyueztveddmeg.hu · http://www.anyueztveddmeg.hu 2017.11.09. 15:27:54

Nincs ezzel semmi gond. Összehozza az utasokat. Mi egész jól elbeszélgettünk azokkal, akik szintén szét lettek ültetve, megbeszéltük ki hová ül át és mindenki elégedett volt. Kamaszaink meg külön örültek, hogy külön lehetnek kicsit :-)

'it's cool to know nothing' 2017.11.09. 15:34:18

Mondok egy másik példát egy ügyes üzleti modellre:
autóbérlés
fél évvel korában nagyon olcsón lehet bérelni autót
a bérlési dátumhoz közeledve szépen fokozatosan kúsznak fel az árak
A foglalást ugyan ingyen vissza lehet mondani, de a módosítást már csak az aktuális árakon lehet megcsinálni. Így fordulhat elő, hogy nekem egy hajnali 3:30 h-kori visszaadás helyett aznap esti 7 órás visszaadásra való módosítás +60-70 000 Ft körüli összegbe kerülne. Ha visszamondom a foglalást, akkor is kb. ennyivel többért tudok már csak autót bérelni, mert közben minden cég felvitte az árait.
Mivel sok hónappal előbb alacsonyak a bérleti díjak, sokan befoglalják ezeken az alacsony árakon. Viszont 6 hónap alatt csomó minden megváltozhat, nem lesz jó az eredeti időpont, ezért az emberek többsége(?) módosítani kényszerül. Na ezen a módosításon viszont már jó profitot lehet elérni. Az eredeti alacsony ár lehet, hogy veszteséges is lenne a cégnek, de úgysem kell annyiért odaadni az autókat a változtatások miatt.
zseniális!

wrstjnethn 2017.11.09. 15:34:50

@Fillér B. Gusztáv: Te meg ritka nagy baromságot csináltál mikor megvetted a Ryanair jegyet, sebaj.

'it's cool to know nothing' 2017.11.09. 15:36:25

@Fillér B. Gusztáv:
Nem tudom miért véded a fapadosokat, mikor tényleg olcsó szarok. És így nem mindenkinek felelnek meg (többek között nekem sem, de eddig a Germanwings/Eurowings, és AirBerlinen kívül ezért nem is röpültem egyikkel sem)

ekat 2017.11.09. 15:40:14

@ComLo: Ja így már értem.Én is csak azért tettem magam könnyedén túl az idei étkezés nélküli BA-úton, mert volt még elég pontom egy szendvicset és üdítőt venni. Legközelebb majd felháborodom. :)

ekat 2017.11.09. 15:56:22

@'it's cool to know nothing': Az AirBerlin és a Lufthansa között én semmi különbséget nem találtam anno pár évig Hamburg és Bp. között röpködve.
Valamelyik olcsóval viszont repültem egyszer innen a hangárból, és azóta nem veszek jegyet, csak nagy légitársaságnál. De csak azért, mert egyelőre megtehetem. (Kop, kop.) Ha nem tehetném, biztos nem maradnék azért otthon, mert csak fapadosra futja. És azt is abszolút meg tudom érteni, ha valaki mehetne rendes légitársasággal, de inkább olcsóval megy, és a megspórolt pénzt másra költi. Prioritások kérdése.

Pierr Kardán 2017.11.09. 16:31:41

Jó napot kívánok, van két egymás melletti hely?

Sajnáljuk, de nincsen!

És ha fizetünk érte?

Jaaa, akkor van.

BéLóg 2017.11.09. 16:39:48

Nem repülünk Brájenerrel.

elvis56 2017.11.09. 16:54:12

Csöd fenyegeti őket!Németországban már alig rendelnek a befizetéseket sokan kérik visza.Bojkotàlni a patkànyokat!

vassci 2017.11.09. 17:32:18

Annak a szarrágónak akinek nincs egy-két ezrese erre egy REPÜLŐÚTRA, az elmehet a búsba és ilyen ügyfeleket kívánok neki az élet minden területén!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.11.09. 17:45:52

@VT Man: Az angol szakszervezet Indiára mutogatott, a BA sajtóközleménye pedig az Angliában kelet-európaiakat dolgoztató helyi adatközpontot karbantartó cégre...

Rakovszky · http://rakovszky.blog.hu 2017.11.09. 18:35:35

@Midnight Run: Gondolom a szétültetés célja a súlyelosztás optimálása‼

Rakovszky · http://rakovszky.blog.hu 2017.11.09. 18:42:10

@Fillér B. Gusztáv: Miért csinálnák egyszerűen, ha lehet komplikálni‼
Warum Einfach, wenn es auch kompliziert auch geht

'it's cool to know nothing' 2017.11.09. 18:45:07

@ekat:
Anno én is lufi businessen repültem mindig, de már szerencsére nem vagyok Senator évek óta, mert nem kell annyit mennem. Mérföldeket sem éri meg gyűjteni már, az utolsó 300 000 mérföldemet elvásároltam inkább egy órára, mintsem jegyet kérjek érte jó drága illetékekkel (az illetékek árán majdnem teljes áru jegyet lehet venni tulkép bárhova a földön)

Turistán nekem sem tetszik, egy fapadoson meg pláne nem (még Air Berlinen sem, nemhogy Ryanairen, amit így hallomásból ismerek csak szerencsére). Azt megértem, ha valakinek fapadosra van pénze és igénye, de hát ezek mind rövidtávú profitmaximalizálásra épült vállalkozások, nem érdekli őket a hosszútávú brand építés, úgyhogy aki velük utazik, az kénytelen ezt tudomásul venni. Ezek egyszerűen tömegközlekedési eszközök, ráadásul profitorientáltak.

bobby.ewing 2017.11.09. 18:45:20

@Fillér B. Gusztáv: de, értettem elsőre is mit írtál. DIREKT szétültet titeket.

És? Ha nem bírsz ki pár órát az utastársaid nélkül, fizesd ki. Ha nem tetszik a rendszer, repülj más társasággal.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.11.09. 19:51:39

@'it's cool to know nothing': baromság, hogy olcsó szarok. sokkal jobb ár-érték arányúak, mint a hagyoményos légitársaságok, amivel megtalálták, mire van tömegigény, nagyon hatékonyan működnek, ezért baromi sikeresek. ez ténykérdés. az meg vélemény, hogy nekünk nem tetszik, ha hülyének nézik az utast és megpróbálják tök feleslegesen lehúzni. ez most épp erről szól.

Gerardus A. Lodewijk 2017.11.09. 20:27:57

@Online Távmunkás: "A fizetési díj elvileg azt az összeget fedezi, amit a Ryanair a bankoknak fizet. [...] Szerencsére a "gonosz EU" egy januárban életbelépő rendelettel (PSD2) betiltotta ezt a díjtípust."

Érdekes, ha egy sarki boltos kereskedő kártyaelfogadási szerződést köt, abban vastag betűvel, aláhúzva és bekeretezve benne van, hogy a kártyás fizetésért a vevővel szemben díjat felszámítani azonnali felmondás, kötbér és sokévi feketelistára tétel terhe mellett a legszigorúbban tilos. Ugyanis visszatartja a vevőt a kártyás fizetéstől, ami rombolja a kártyatársaság és a bank üzletét. A légitársaságok kártyaelfogadási szerződéseiben miért nincs ilyen kikötés? (Jupiter és az ökör esete?)

Gerardus A. Lodewijk 2017.11.09. 20:38:31

@Fillér B. Gusztáv: "hülyének nézik az utast és megpróbálják tök feleslegesen lehúzni"

Szerintem, ha nem érné meg nekik, akkor egész biztos, hogy nem csinálnák. A kapitalizmus már csak ilyen: ha valami van, akkor az főszabály szerint valakinek szükségképpen megéri (még ha mások szerint talán felesleges vagy akár okkal dühítő is).

2017.11.09. 22:15:35

Szerintem meg tök jó hogy így van, így gyakorlatilag mindenki utazhat. Olyan ez mint egy önkiszolgáló bolt, valakinek csak kenyérre van pénze, van aki vajat is vesz, van aki sonkát is , sört hozzá, kinek mit, de akinek csak a kenyérre futja az sem hal éhen.
A jegyek olcsók, alapáron, mindenki azt vesz hozzá amire igénye van. és mindenki eljut ahová csak akar.
A Ryan kis repterekre is repül, ahová más nem, pl, mehetnék Pestre Nürnbergből CDG átszállással Airfrance-KLM kb egy vonategy áráért 160€ de minek amikor másfél óra alatt 40€ oda vissza meg van.
Tényleg csak 1-2 órás útról van szó, néha a távolsági buszon sem tudunk egymás mellé ülni, és akkor mi van?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.11.09. 22:27:09

@irdesmond: a példádnál maradva, ez olyan, mintha mostantól a boltban a vaj csomagolása, vagy a kenyér papírzacskója is fizetőssé válna. kenheted a kezedre, vagy fizetsz. és a legfőbb baj, hogy választásra kényszerít, feleslegesen húzza az idődet.

'it's cool to know nothing' 2017.11.09. 22:37:29

@Fillér B. Gusztáv:
ja a parizer sem olcsó szar, csak jó ár/értékarányú :)))))
Hát egyed akkor.

2017.11.09. 22:43:10

@Fillér B. Gusztáv: Szerintem meg nem. Ha fontos hogy elérjem az utólsó buszt, akkor veszek pryort mert az olcsóbb mint a taxi.
Jó persze gondolkozni kell, és ez lehet hogy fárasztó.De végül is a el lehet jutni inen oda, és megfizethető áron.
A ryannal olyan helyekre jutok el, amire amúgy csak bonyolult átszállással, vagy ha kicsit kimozdulna az ember akkor az unalomig ismert turista célpontokra.
Szerintem jó: én néha veszek + ezt azt, még a fedélzeti butikban is néha de nem kötelező és ez a jó, én döntöm el.

2017.11.09. 22:48:32

@Fillér B. Gusztáv: ja és többnyire egyedül utazom, miért fizetnék többet a jegyért azért hogy a kedves utasok egymás kezét szorongassák menet közben.
Sőt legutóbb még jól is jártam: a fiammal utaztam aki több sorral mögöttem ült. Egy férfi került mellém, de neki sem oda szól a jegye, elnézte és az odaútra jegye szerint ült, végül is összeismerkedtünk , telefonszámot cseréltük és randiztunk. Hála a Ryan jegykiosztó rendszerének, mert ha a fiam mellettem ül, erre semmi esélyem :)

Rugovicsvalagba 2017.11.09. 23:09:36

@'it's cool to know nothing':

28 perce
@Fillér B. Gusztáv:
ja a parizer sem olcsó szar, csak jó ár/értékarányú :)))))"
:-)))))))

Rugovicsvalagba 2017.11.09. 23:25:01

"@Fillér B. Gusztáv: Fillér B. Gusztáv
42 perce
@irdesmond: a példádnál maradva, ez olyan, mintha mostantól a boltban a vaj csomagolása, vagy a kenyér papírzacskója is fizetőssé válna. kenheted a kezedre, vagy fizetsz. és a legfőbb baj, hogy választásra kényszerít, feleslegesen húzza az idődet."
Dehogy olyan Rossz a hasonlatod. Megkapod az alapszolgáltatást (repülőgépes utazás). Fapadossal olcsón, nem fapadossal drágán. Ezek után dönthetsz, hogy veszel-e a fapadosnál bármi más kényelmet, vagy pluszt. Ezek nem kötelezőek.

Rugovicsvalagba 2017.11.09. 23:35:39

@vwxyz: De azért még így is olcsóbb, mint a Lufthansa jegy.

ComLo 2017.11.10. 06:34:27

@Rugovicsvalagba: Én kicsit megvédeném Gusztit, de elvitathatatlan, hogy van igazság abban amit írsz. A hasonlatnál maradva, ez olyan, mintha a kisboltban egész olcsón lehetne kapni bélszint. Majd egyik napról a másikra, annyiért csak zöld parizert adnak, de ha kicsit ráfizetsz vehetsz bélszint is. És ha ez egy kisközségben van, akkor lehet hogy extrém messze kell utaznod a következő boltig.

Itt a felháborodást az váltotta ki, hogy előidéznek egy kellemetlen helyzetet, és felkinálják hogy pénzért ezen javíthatsz. Kb mintha gombostúket raknának az ülésre, de pénzért ezeket elveszik.

Ha drágul mondjuk a benzin, és emelni kell az árat, szerintem mindenki elfogadja. Ha emelnek a szolgáltatáson, és ezzel együtt emelik az árat, azt ugyszintén mindenki elfogadja. Szerintem itt a problémázás fő forrása, hogy kialakítottak egy olyan eljárást, ami csak annyit tesz, hogy kellemetlenséget okoz az utasoknak. Sokan azt kifogásolják hogy ez ugyan jogos, de nem túl etikus.

2017.11.10. 08:32:41

@ComLo: hahaha tegnap foglaltam Qatarnál ázsiai járatra és 37 euró a helyfoglalás minden gépen. Tehát oda vissza átszállásra az már 4 * 37 euró. Azért az már nem két fillér.

ekat 2017.11.10. 08:50:26

@'it's cool to know nothing':

Én sosem repültem még business-en, és szabad szemmel látható BA-pontjaim is csak egy tavalyi USA-út miatt voltak.

Ami viszont a jelen témát illeti, szerintem is gáz egy abszolút alapszolgáltatást fizetőssé tenni, akármennyire olcsón is adják. Teljesen megértem, hogy van aki elvből nem veszi meg.

És vicces a sok olyan beíró, (ez most nem Neked szól), aki arra használja ezt a bejegyzést, meg általában a blogot, hogy megossza mindenkivel, hogy ő bezzeg mennyivel több, mint az ideírók. Szerencsétleneknek igazából kezelés kellene a kompenzálni akart kisebbségi komplexusaik miatt....:D

vanek ur 2017.11.10. 08:59:50

Tegyünk különbséget két dolog között: hely kiválasztása a gépen, és együtt utazók egymás mellé ültetése.
Az, hogy a helyválasztás fizetős, a fapados modell része, és mint ilyen, teljesen rendben van. Garantáltan ablak mellé vagy épp folyosó mellé akarsz ülni? Garantáltan közel a kijárathoz, hogy mielőbb ? Fizess!
De az nemcsak etikai kérdéseket vet fel, hogy az együtt utazókat (akiknek ugyanazon a foglalási kódon van a jegyük) nem ülteti a rendszer egymás mellé, amíg a szabad helyek ezt lehetővé teszik, csak akkor, ha fizet az utas. Ennek ugyanúgy az alapszolgáltatás részének kell lennie, mint az, hogy elvisznek A-ból B-be. (Az viszont ismét csak jogos, hogy vagy mindenkinek választok helyet, vagy senkinek. Az nyilván nem megengedhető, hogy csak egyvalakinek fizetek a helyért, a többiek meg "ingyen" mellé ülnek.)

ekat 2017.11.10. 09:00:28

@'it's cool to know nothing': A parizer szar termék az összetevői miatt. Pont. A fapados viszont csak akkor lenne az, ha 'szakadt' lenne a külseje vagy belseje, de ilyet még nem hallottam, vagy folyton lepotyogna, de nem teszi.
Ettől függetlenül, mint írtam, nekem is elég volt egy hangáros élmény ahhoz, hogy ne menjek többet velük.

ekat 2017.11.10. 09:01:14

@'it's cool to know nothing': A parizer szar termék az összetevői miatt. Pont. A fapados viszont csak akkor lenne az, ha 'szakadt' lenne a külseje vagy belseje, de ilyet még nem hallottam, vagy folyton lepotyogna, de nem teszi.
Ettől függetlenül, mint írtam, nekem is elég volt egy hangáros élmény ahhoz, hogy ne menjek többet velük.

Fogibaby 2017.11.10. 09:15:16

sziasztok!

két hete vettem jegyet ryanairnél és a gyerekekre vonatkozó info fals. Felnőtt helyjegy mellé ingyen 4 gyerek helyjegy foglalható. 2 felnőtt 2 gyerek helyjegye odavissza 2800 ftunkba került és ablak mellé ültettem a gyerekeket...szóval azért ez szerintem bele kell férjen. A legdrágább helyjegy is 2800 ft volt. Ez ezért "fapados" mert így lehet spórolni, de akinek igényei vannak, az fizesse ki-vagy vegyen nem fapados jegyet és nézze meg mivel jár jobban. Amúgy a wizznél drágábbak a helyjegyek-oda sosem veszek-és kibírnám,ha 1,5-2órát egyedül kéne ülnöm-felnőttként. Ott a gyerekekre semmi helyjegy kedvezmény nincsen.

Kánikula 2017.11.10. 11:02:01

@'it's cool to know nothing': Teljesen téves feltételezés. Elég jó rálátásom van az autóbérés iparágra. Az utasok 90%-a, de inkább 95%-a nem módosít vagy mond le előre fizetett (vagy nem fizetett) foglalást.

Az árakat az igény/elérhetőség határozza meg. Egyébként a teljes utazási iparra jellemző a 6 hónap vs utolsó pillanat áreltérés.

ZX71 2017.11.10. 11:15:40

Nekem egy Tenerife nyaralás orafele pár napos madridi, visszafelé szintén pár napos portói városnézéssel együtt 45 ezer Ft volt fejenként (csak a repjegy), úgy, hogy minden járatra vettem foglalt helyet és priorityt is (utóbbit a csomagok miatt, ne vegyék el stb). Szóval jó ez a Ryanair. Aki meg sír, maradjon otthon.

'it's cool to know nothing' 2017.11.10. 11:48:51

@ekat:
mások helyett megsértődni a legnevetségesebb dolgok közé tartozik
Aki parizert gyárt, az pontosan tudja, hogy olcsó szart gyárt, de van rá igény, van benne profit, így gyártja. Ua. a Ryanairrel is. Pontosan tudják, hogy mit csinálnak és miért és nem szégyenlik. Nem tudom, neked miért fáj, ha ez nyilvánvaló. (valahogy az egód összekapcsolódott ezekkel a fapadosokkal?)

Egyébként meg veszélyes géppel utazni inkább a NÉBIH által lebuktatott engedély nélküli üzemben gyártott, egérszarral fertőzött kajával egy kategória.

A parizer, meg Ryanair mindkettő olcsó, igénytelen tömegtermék. Mindkettő fogyasztható, engedélyezett, de nem jó.

'it's cool to know nothing' 2017.11.10. 12:00:23

@Kánikula:
"Elég jó rálátásom van az autóbérés iparágra."

Lehet, hogy akkor mégsincs elég jó rálátásod? Vagy csak egy szegmensére? (itthon gondolom nem sokan foglalnak le autót fél-egy évvel korábban)
6 hónapra előre foglalni elég kockázatos. Nekem pl. törölték a járatomat, ezért másik útvonalon tudom csak elérni a célállomást. Így természetesen a menetidőim is megváltoztak. Ez a fél napos eltérés viszont azt jelenti, hogy ha változtatni akarok, akkor a 9 napra kifizetett 720 AUD helyett 1050 AUD-t kell fizetnem egy fél nappal hosszabb bérlésre (plusz az adminisztratív költségek).

Az alternatíva is ez, ha visszamondom akkor ennyiért, vagy csak drágábban tudok bérelni autót ugyanarra az időszakra, mert már csak 1 hónap van vissza a bérlésig. Szóval ez a része tény. A módosítási rátát persze nem tudom, csak következtetek.

ekat 2017.11.10. 13:18:07

@'it's cool to know nothing': Ki sértődött meg? Nem értettem egyet, de ezek szerint te nem az az ember vagy, akivel lehet egyet nem érteni, vagy bármiről eszmét cserélni.

Kánikula 2017.11.10. 14:52:01

@'it's cool to know nothing': Miért kockázatos? Ha nincs változás (esetek 95%-a), akkor jól jártál, ha van változás (esetek 5%-a), akkor mindegy, hogy mikor foglalsz nem?

A jövő júniusra foglalok egy autót, mondjuk 100 euróért. ha nincs semmi módosulás a tervemben, akkor 100-ért van egy autó.

Ha módosul valami, akkor lemondom vagy átfoglalok, mondjuk 150-ért.

Ha nem foglalok csak az utolsó pillanatban, mert hátha módosulás lesz közben, akkor fixen 150-ért vagy 200-ért lesz autóm.

---feltételezve, hogy ingyenesen módosítható és 24 órával az átvétel előtt lemondható autót foglaltam---

Nem érzek kockázatot az előre foglalásban ebben a felállásban.

Az árváltozást nem vitatom, de az nem azért van, mert mindenki módosít az átvétel előtt.

Egyébként lefelé menő árra is tudsz módosítani, tehát akkor sincs bukás az előrefoglalásnál.

'it's cool to know nothing' 2017.11.10. 15:32:13

@Kánikula:
Pont azért foglalna az ember előre sokkal, hogy bebiztosítsa magát, annak ellenére, hogy nagy a kockázat a változtatásra (tehát naivan azt gondolja, ha kell kicsit is változtatni, a kedvezmény megmarad). Ez a legtöbbször nem jön be. Ennyi az észrevételem.
(azt, ha csak a többlet időt számolnák el magasabb áron, nem kifogásolnám, hiszen annyi az aktuális értéke. De nyilvánvalóan nem erről van szó, ha az egész 9 napot az aktuális tarifával átszámolják. Azért jutott eszembe az a Ryanair kapcsán, mert ez is egy ésszerű üzletpolitika, még akkor is, ha az ember szív vele és persze most ez nekem nagyon nem tetszik.)

Rugovicsvalagba 2017.11.10. 19:16:02

"@ComLo: ComLo
12 órája
@Rugovicsvalagba: Én kicsit megvédeném Gusztit, de elvitathatatlan, hogy van igazság abban amit írsz. A hasonlatnál maradva, ez olyan, mintha a kisboltban egész olcsón lehetne kapni bélszint. Majd egyik napról a másikra, annyiért csak zöld parizert adnak, de ha kicsit ráfizetsz vehetsz bélszint is. És ha ez egy kisközségben van, akkor lehet hogy extrém messze kell utaznod a következő boltig.

Itt a felháborodást az váltotta ki, hogy előidéznek egy kellemetlen helyzetet, és felkinálják hogy pénzért ezen javíthatsz. Kb mintha gombostúket raknának az ülésre, de pénzért ezeket elveszik.

Ha drágul mondjuk a benzin, és emelni kell az árat, szerintem mindenki elfogadja. Ha emelnek a szolgáltatáson, és ezzel együtt emelik az árat, azt ugyszintén mindenki elfogadja. Szerintem itt a problémázás fő forrása, hogy kialakítottak egy olyan eljárást, ami csak annyit tesz, hogy kellemetlenséget okoz az utasoknak. Sokan azt kifogásolják hogy ez ugyan jogos, de nem túl etikus."
Az etika nem szükségszerűen része az üzletpolitikának. Illetve igen : akkor mindenképpen, ha a profitot növeli, vagy ha a profitcsökkenést akadályozza. A kellemetlen helyzet megfogalmazás oké, a gombostű hasonlat sántít. Gombostűn ülve az emberek döntő többsége egyáltalán nem tud utazni (a fakír pl. kivétel) :-) , viszont az emberek döntő többsége képes úgy utazni, hogy nem ül mellette 1-2 óra hosszat barátja, családtagja, ismerőse. Nem értek egyet a kialakított rendszerrel, de azzal sem, hogy egy-két ezer forintos kiadásból kabinetkérdést csináljon valaki (figyelembe véve a repülőút (mint alapszolgáltatás) olcsóságát.

Rugovicsvalagba 2017.11.10. 19:21:31

@vanek ur: "Ennek ugyanúgy az alapszolgáltatás részének kell lennie, mint az, hogy elvisznek A-ból B-be." Kell ? Miért is ? A szolgáltató dönti el, hogy mi az alapszolgáltatás.
Mondom ezt úgy, hogy nem értek egyet a Ryanair módszerévél.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.11.11. 12:03:31

@Gerardus A. Lodewijk: Ennek semmi köze a bolt nagyságához, a magyar törvények alapján a magyar cégek most se számíthatnak fel extra díjat a fizetésért. A Ryanair ír, a Lufthansa német, stb. ezért fizetheted az extra 2-2.5%-os díjakat, miközben a sarki kisbolt banki díjai vannak ilyen szinten, nem a légitársaságok hatalmas forgalmához igazított kedvezményes díjak.

Viszont a magyar kisboltok nem írhatnák ki, hogy kártyás fizetés csak bizonyos összeg fölött van, mégis megteszik...

@'it's cool to know nothing': Legutóbbi utunkon nagyjából 30 ezer forint volt egy hétre az autóbérlés, pedig csak egy hónappal korábban foglaltuk, semmi fél év előre. Persze lehet, hogy aznapra vagy másnapra hatalmas a felár...

@ekat: Idén az AirBerlin az Alitalia gépeivel és olasz személyzettel repült Pestről Berlinbe, a német utasok ki voltak akadva, hogy németül nem tudnak és angolul is csak gyenge alapfokon borzasztó akcentussal.
Ha Dublinba utazol, akkor csak a két ír fapados van, nincs más választás.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.11.12. 14:43:00

@hajráargentína: jo volt olvasni a hozzaszolasod a fillerbaszok blogjan, es felhozni az utazomajmot

Toxic Waste 2017.11.13. 09:29:37

@ekat: egész üdítő dolog gondolkodni képes és hajlandó, pozitív EQ-val rendelkező ember véleményét olvasni ebben a témában. Sajnos a 'céges pénzen beutazom a világot business classon, értsétek meg, én NAGYON FONTOS ember vagyok' hozzászólók mindig hangosabbak, de hát nekik muszáj bizonyítaniuk valamit.

Kánikula 2017.11.13. 10:12:12

@elvis56: Haha..a csőd az még messze van :) így terjednek a kamu hírek..

vanek ur 2017.11.14. 08:48:31

@Online Távmunkás: "Ennek semmi köze a bolt nagyságához, a magyar törvények alapján a magyar cégek most se számíthatnak fel extra díjat a fizetésért."
Az EU jogszabály konkrétan azt mondja, hogy nem lehet a fizetés tényleges költségénél többet felszámolni a vevőnek. Viszont a kártyatársasági szabályok azt mondják, hogy a kártyás fizetés nem lehet drágább, mint az ugyanott elérhető másik fizetési mód.

vanek ur 2017.11.14. 09:11:18

@Rugovicsvalagba: "A szolgáltató dönti el, hogy mi az alapszolgáltatás."
Azért néhány esetben erre jogszabályok is vannak. :)

De a repülésről lévén szó, nézd meg, hogy mi volt benne a repülőjegy árában 10-20-30-40 éve. Nyilván benne van a költségcsökkentés, a bevételnövelés, a jegyárak csökkenése, stb. (Pl. 10 éve 3 órás járaton rendes melegételt adtak - reggelire rántotta, virsli, ebédre és vacsorára rendes főétel; 20 éve még az ilyen járatokon is volt filmvetítés; egyre több ülést zsúfolnak be a turistaosztályra - kevesebb hely jut embernek, csomagnak; stb.) Eljutottunk oda, hogy a repülésben egyre személyre szabottabb a szolgáltatás - mindenki azért fizet, amit igénybe szeretne venni.

De az együtt utazók szétválasztása nagyon túlmutat ezen. Nyilván meg lehet oldani a fedélzeten (mint ahogy nekem is sikerült majd' húsz éve külföldről hazajövet az idegen nyelvet nem beszélő nagyszüleim mellé beülni annak ellenére, hogy a check-innél már nem tudtak minket egymás mellé beültetni).

Súlyos etikai és diszkriminációs kérdéseket vet fel az a gyakorlat, hogy az együtt foglalók egymás mellé ültetéséért is fizetni kell. Hiszen nem lehet tudni, hogy az egy foglaláson szereplő emberek miért vannak ugyanazon a foglaláson.

Egyébként messzire vezet az, hogyha elkezdünk azon gondolkozni, egy repülőútnál mi az alapszolgáltatás része. Pl. fizetős vécé a fedélzeten, az utas maga pakolja a bőröndöt, stb.

Rugovicsvalagba 2017.11.14. 09:30:30

"@vanek ur: "A szolgáltató dönti el, hogy mi az alapszolgáltatás."
Azért néhány esetben erre jogszabályok is vannak. :)

De a repülésről lévén szó, nézd meg, hogy mi volt benne a repülőjegy árában 10-20-30-40 éve. Nyilván benne van a költségcsökkentés, a bevételnövelés, a jegyárak csökkenése, stb. (Pl. 10 éve 3 órás járaton rendes melegételt adtak - reggelire rántotta, virsli, ebédre és vacsorára rendes főétel; 20 éve még az ilyen járatokon is volt filmvetítés; egyre több ülést zsúfolnak be a turistaosztályra - kevesebb hely jut embernek, csomagnak; stb.) Eljutottunk oda, hogy a repülésben egyre személyre szabottabb a szolgáltatás - mindenki azért fizet, amit igénybe szeretne venni.

De az együtt utazók szétválasztása nagyon túlmutat ezen. Nyilván meg lehet oldani a fedélzeten (mint ahogy nekem is sikerült majd' húsz éve külföldről hazajövet az idegen nyelvet nem beszélő nagyszüleim mellé beülni annak ellenére, hogy a check-innél már nem tudtak minket egymás mellé beültetni).

Súlyos etikai és diszkriminációs kérdéseket vet fel az a gyakorlat, hogy az együtt foglalók egymás mellé ültetéséért is fizetni kell. Hiszen nem lehet tudni, hogy az egy foglaláson szereplő emberek miért vannak ugyanazon a foglaláson.

Egyébként messzire vezet az, hogyha elkezdünk azon gondolkozni, egy repülőútnál mi az alapszolgáltatás része. Pl. fizetős vécé a fedélzeten, az utas maga pakolja a bőröndöt, stb."
Igazad van, vanak olyan szolgáltatások is, ahol jogszabály írja elő, de ez a ritkább. És a repülőutazás nem ilyen.
Az, hogy mi volt 10-20-30-40 éve, nem releváns. A kenyér és a benzin ára is más volt. Meg a keroziné is.

Rugovicsvalagba 2017.11.14. 09:38:33

"Egyébként messzire vezet az, hogyha elkezdünk azon gondolkozni, egy repülőútnál mi az alapszolgáltatás része. Pl. fizetős vécé a fedélzeten, az utas maga pakolja a bőröndöt, stb."
A repülőgépen a fizetős wc egy idióta ötlet volt csak, jogilag nem megoldható (most nem fejtem ki bővebben). Az utas pedig maga pakolja a bőröndöt a vonaton is. Meg a repülőgépen is.

Darth Revan 2017.11.14. 13:48:54

"alattomos merenylet"

buta ez a cim.

de valoban nem elegans lepes, sunyin megvaltoztatni a foglalasi rendszert azutan pedig hazudni rola.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.11.14. 14:26:04

@vanek ur: Mehetsz feljelenteni a Ryanairt és társait az EU-nál és a kártyatársaságoknál.

Gerardus A. Lodewijk 2017.11.16. 13:14:04

@Online Távmunkás: Ha a kártyás fizetésért felszámított felárat jogszabály tiltja, az tiszta sor. A fenti kérdésem arra az esetre vonatkozik, amikor a bank ilyen értelmű jogszabályi tilalom hiányában is megtiltja a kereskedőnek, hogy felárat kérjen a vevőtől, ha az kártyával fizet; márpedig az ilyen tiltó kikötéseknek a kártyaelfogadási szerződésekben való szerepeltetése Európában a bankok részéről tudomásom szerint viszonylag elterjedt gyakorlat, és nagyon úgy tűnik, hogy éppen a légitársaságokkal szemben következetesen nem alkalmazzák; csupán arra lennék kíváncsi, miért.

ZX71 2017.11.16. 15:37:31

Nekem egy érdekes megfigyelésem volt tegnap (Barcelona). Beszállás előtt random kiszúrtak egy darab utast, akinek ránézésre is nagyobb volt a kézije mint a megengedett méret. Lemérették vele, nem fért be, fel kellett adnia. (jó pénzért ugye)
Ez eddig tiszta sor, tartsa be a méretkorlátozást. Csakhogy. Utána a többi utast békénhagyták, pedig alig egy röpke körülnézésből én is láttam, ahogy bárki más is láthatta, hogy további legalább tíz hasonló nagy bőrönddel álltak sorban mások, azokat viszont nem zaklatták. Egy utas per út az előírt limit vagy mi?
Szóval az volt fura, hogy egyáltalán nem voltak következetesek, egyvalakit random "büntettek", mindenki más mehet útjára?

Az elvett kézikkel meg az volt a stratégia, hogy akik már beálltak a sorba, azokat nem zaklatták, akik viszont a székeken üldögéltek, azok mind szalagot kaptak.
süti beállítások módosítása