Leteszteltük és valóban szándékosan szétülteti az egy foglaláson szereplőket a Ryanair csak azért, hogy utána felkínálja: fizessetek és akkor ülhettek egymás mellett. Ennél nagyobb pofátlansággal rég találkoztunk, főleg, hogy még le is tagadják, hogy változtattak volna a rendszerükön.
Valahol mindenképp zavar van az erőben. Az a cég, amely három éve elindult utasbarátabb irányba, visszavett az arcából és behozott valóban jó dolgokat, most újra a régi énjét idéző orbitális szenyósággal próbál pénzt beszedni. Míg milliárdokat kidobva jófejkedik például azzal, hogy elvisz ingyen két kézicsomagot, érthetően veri is rá a mellét, közben igazán alattomos módon próbálja lehúzni az utasait csupán azért, mert azok szeretnek nem idegenek mellett ülni a repülőn.
Nyáron jelentek meg az első felháborodott utasreakciók arról, hogy a rendszer szétülteti az azonos foglaláson szereplő utasokat. Sajnos egyik esetnél sem tudtuk ellenőrizni, hogy igaz lehet-e a cég védekezése, mármint az, hogy nem lehetett máshogy megoldani. Jöttek kommentek itt a blogon is hasonlóról, de mindenképp meg akartuk várni, hogy saját szemünkkel lássuk, valóban akkor is pofátlanul szétültet-e a rendszer, ha amúgy rengeteg a szabad hely a gépen, simán adhatná egymás mellé is a helyeket.
Nyár előtt sose volt ilyen problémánk, mindig egymás mellé osztott helyet, nyár óta pedig mindig úgy utaztunk velük, hogy gyerek miatt kénytelenek voltunk helyet venni. Azt láttuk, hogy ha még valaki van a foglaláson, de nem fizet a helyért, azt elülteti máshova. De ezekben az esetekben a gyerekes csekkolást hamarabb elvégeztük, nem csak négy nappal indulás előtt, amikor már az ingyenesek is elvégezhetik az utasfelvételt, volt, hogy addig elfoglalta valaki a gyerek melletti helyet. Most végre volt egy utunk, amelynél nem volt mese, külön oda és vissza foglalás, két főre. Az eredmény: mindkettőre szétültetett, nagyon durván.
Odaútra mínusz két napnál csekkoltunk és úgy tűnt, már nincs olyan sok szabad hely. De bőven lett volna még egymás melletti (nem pótdíjas). Visszafelé lényegében abban a pillanatban becsekkoltunk, amikor megnyílt rá az ingyenes lehetőség. A különbség csak annyi, hogy rengeteg szabad helyet mutat a rendszer, mégis jó messze ültetett minket egymástól. Mindkettőnket egy három szabad üléses sor közepére, egymástól jó távol.
Miután a rendszer megmutatja, hogy milyen szar helyeket osztott, rögtön felajánlja a lehetőséget a módosításra. (Érdekes, a Wizz rendszere volt korábban hasonló, csak az már foglaláskor osztott helyet, ami ha nem tetszett, változtatható volt.) Tehát már kész beszállókártya mellett kínálgatja, hogy módosíts, fizess, aztán majd készít új beszkártyát. Mivel ez szerintünk egy elég sunyi és pitiáner trükk a pénzbeszedésre, mi a magunk részéről egy kanyi buznyákot nem fogunk ezért fizetni, majd ülünk külön, vagy cserélgetünk a fedélzeten.
Mielőtt jön a szokásos fika, hogy mit rinyálunk, minden szolgáltatásért fizetni kell, még egyszer: ha van egy alapszolgáltatás, illetve annak egy működő rendszere, majd azt egyszerű bevételnövelési céllal alakítják át utasellenesen, ráadásul el sem ismerik, egyszerűen kamuznak róla, az nálunk kiveri a biztosítékot. Eddig más nem aljasodott odáig, hogy szándékosan a legszarabb helyeket adja és szét is szedi az együtt utazókat csak azért, hogy pénzt gomboljon le róluk. Nagyon utáltuk, amikor a Wizz korábban sose adott ablakhoz helyet pároknak csak azért, hogy ha nem tetszik, fizessenek érte, de náluk és másoknál az sose volt kérdés, hogy - ha nincs tele a gép -, egymás mellé ülteti az azonos foglaláson szereplőket.
A Ryanair tehát szintet lépett, mostantól, illetve januártól náluk a jegyárban már nem csak az nincs benne, hogy a kézicsomagját magával viheti az utas a fedélzetre, de az se, hogy egymás mellé ülhet a gépen a partnerével. Így érdemes náluk készülni, illetve a plusz költségeket a jegyárhoz számolni. Illetve amikor összevetjük az ajánlatát egy másik szolgáltatóéval, ezt is érdemes figyelembe venni.
Az utolsó 100 komment: