FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Hamarosan 230 utas nyomoroghat a Wizz Air gépein

2014.07.22. 07:46 Repülős Rozi

Győr-London járatot indíthat a Wizz Air, a társaságot nem zavarja, hogy a Ryanair az eddiginél feljebb próbálja pozicionálni magát, marad az ultra low-cost modellnél. Alig várják, hogy a jelenlegi 180 fős gépekről átálljanak a 230 székes madarakra, de az Airbus várhatóan csak 2016-tól tud ilyeneket szállítani. Fogalmunk sincs, hogy ez mit takar, de meg akarják könnyíteni az átszálló utasok életét is.

Nem túl gyakran ad interjút a legnagyobb magyarországi fapados vezetője, mindig érdekes, ha Váradi József megszólal. Ezúttal a Figyelő kapta el egy beszélgetésre és a köztudott dolgok, nagy adag szócséplés mellett pár fontos újdonság is kiderül az interjúból.

airbus_cattle.jpeg

Reméljük, nem ez a zsneiális új szabadalom hoz 230 széket a gépbe

A legérdekesebb, hogy a Győr-London járat teljesen komolynak tűnik. Önmagában az, hogy kormányzati részről okoskodtak róla, sokat nem jelent, Szíjjártó Péter például elég sok helyre elképzelt már közvetlen járatot Magyarországról. De Váradi is megerősíti, hogy tárgyalnak a győri reptérrel, mely nemrég lett alkalmas akkora gépek fogadására, mint amikkel a Wizz repül.

Sajna az interjú készítője elfelejt rákérdezni, hogy ha már ennyire sikeres a vidéki terjeszkedés, Sármellék nem jöhet-e szóba. Győrnél elég komoly konkurenciával néz szembe a Wizz, ott van 100 kilométeren belül egy nagy nemzetközi reptér, Bécs és egy másik, mely kimondottan fapados leszállóhelyként működik, Pozsony. Sármelléken közel-távol nincs más és épp mostanság kerül új tulajdonoshoz a reptér.

Ami a gépeket illeti, Váradi szerint az Airbus valószínűleg csak két év múlva tud olyan konfigurációt előállítani az A321-es típusból, mely megfelel a Wizz igényeinek, onnantól, tehát 2016-tól nyomoroghat majd 230 ember egy ilyen, a most működőknél hosszabb gépen (forrás: repulnijo.hu):

wizza321.jpg

Váradi megerősítette, hogy nem módosít üzleti modelljén a Wizz, hiába indult el felfelé a Ryanair. Vagyis nem lesz például előzetes helyleosztás, marad a géprohamozás, ha jó helyet akar valaki.

Az újságíró sajna csúnyán benézte a pesti útvonalhálózatot, azon örömködik, hogy nem szűnnek meg pesti járatok, noha Turku ment a lecsóba már nyáron, ráadásul a politikailag érzékeny Baku is bezár október végén. Ennek hátteréről kérdés híján nem tudhattunk meg semmit.

Fontos, hogy a noha a Wizz nem biztosít átszállást, de látják, hogy az utasok nagy számban foglalnak egymás után két járatukra, vállalva a kockázatot, hogy ha az első gép késik, bukják a másodikat. Idézet Váraditól: "Semmiképp nem kívánunk átszállójegyeket árulni, de lehet, hogy vannak olyan szoftvermegoldások, amelyekkel az utasok életét meg tudjuk könnyíteni". Ez meg ugyan milyen lehet? Egyszerre lehet fizetni több jegyet, mint az easyJetnél? Kíváncsian várjuk.

Váradi szerint a hatóságok folyamatosan vizsgálják a cég akcióit, "külön asztaluk van nálunk". Azt mondja, hogy az utasok 90 százalékára igaz, hogy minél korábban vesz jegyet, annál olcsóbb. A mi tapasztalataink szerint ez kurvára nem igaz, elég ránézni az idén szeptemberi jegyárakra: eddig horror áron tartották, most jöttek le értelmezhető szintre, lényegében mindenki lúzer volt, aki az elmúlt fél évben foglalt - de erről majd egy következő posztban.

70 komment

Címkék: Győr Wizz Air Váradi József A321

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr386530767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AirFrance KLM 2014.07.22. 09:46:07

220-ra mar most is lehet szekezni a 321-est, bar altalaban 200-nal tobbre nem szokas mert mar ugy is elegge szuk a labter.

FA szempontbol mindegy; igy-is ugy-is 5 stuvi kell 200 felett.

2014.07.22. 11:12:52

Ryanairnel teli honapokban pl 5-6 hettel az utazas elott szokott a legolcsobb lenni a jegy. Elotte csak ugy siman dragabb, utana meg valoban fogynak az olcso szekek, es fokozatosan dragul. Persze hiaba magyarazza ezt ismerosoknek az ember, sokan megveszik 9 honappal elore a jegyet Bp-London returt 40-60 rugoert januarra, aztan decemberben meg 15ezer ugyanez a jegy :)

saks 2014.07.22. 11:26:45

Nem értem, hogy miért fájna a Wizznek, ha helyjegyeket árulnának és nem kéne "rohamozni".

AirFrance KLM 2014.07.22. 11:36:12

@Whave: 40-60 ropiert a British is elvisz, kb barmikor.

2014.07.22. 11:50:51

@AirFrance KLM: annyira nem ismerem a British jegyarait, altalaban azert 300 font korul volt a retur, amikor neztem, ami azert a duplaja (es ritkan nezem, hisz ki kell fogni a joarasitott Ryanaireket). Teny, hogy ez most nyaron volt, telen latom, hogy kijon kb 150 fontbol (novemberre neztem probakeppen).

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.07.22. 13:15:56

ezekről a bringaülésekről van érdemi infó? eddig ezt az egy képet látni mindenfelé. az ötlet nem feltétlenül hülyeség rövid utakra, csak így pl világosan el fog különülni egy rövid és egy hosszabb távú gép, nem lehet "keresztbe" küldeni őket.

JohnHenry 2014.07.22. 13:18:46

@AirFrance KLM: és nem kell Lutonból még külön beutazni Londonba pénzt és rohadt sok időt pazarolva.

JohnHenry 2014.07.22. 13:20:21

@milliliteratura: a kép csak illusztráció, 1-2 hete már kivesézték pár portálon, nincs az a repülésfelügyelet, amelyik engedélyezné az utasok ilyen elhelyezését.

telkoe 2014.07.22. 13:22:35

@JohnHenry: Attol fug hova mesz Londonban. Eszak Londonhoz pl Luton kifejezetten praktikus.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.07.22. 13:24:50

@saks: Én sem értem, hogy miért fájba az a kis extra bevétel nekik. Mert a Ryanair sem jófejségből csinálha, hanem az ülőhelyválasztás díjáért...

Repülős Rozi 2014.07.22. 13:40:53

@saks: azért, mert lassítja a beszállást és szerintük fontos, hogy 30 perc alatt fordulni tudjanak. Én mondjuk nem értem, hogy 30 vagy 40 perc mit számít, ha ugyanúgy 3, vagy 4 kanyart megy egy gép egy nap, de ez a duma.

@Whave: pontosan.

@Online Távmunkás: igen, de az nem kötelező, ha nem fizetsz, a gép ad helyet. ha olyanok utazunk együtt, hogy mindenki ablak mellett szeret ülni, utáljuk a leosztást, mert egymás mellé adja, Wizznél meg helyezkedünk és választunk ablakot.

Haloperidol 2014.07.22. 13:59:06

Hat, tinikent en is nyomorogtam sokszor orak hosszat buszokaon, vonatokon (akkor pl meg nem voltak helyjegyes intercityk), szoval ki lehet birni a zsufoltsagot 1-2 oraig.
Most mar mondjuk lehet hogy kicsit oreg es kenyelmes vagyok ehhez...

zrx_xzr 2014.07.22. 14:01:48

sztem 1-2 oras utaknal oly mindegy ki hol ul .. en kenyelmesen varok es utolsok kozott szallok fel es a meg szabad helyekre leulok .. ennyit problemazni ..

AirFrance KLM 2014.07.22. 14:20:14

@Haloperidol: Azert egy 200 fole szekezett A321-hez kepest a 256-os Ikarus labtere sokkal jobb.

AirFrance KLM 2014.07.22. 14:23:02

@Repülős Rozi: "lassítja a beszállást és szerintük fontos, hogy 30 perc alatt fordulni tudjanak."

Pont, hogy az ulohelykiosztas gyorsitja a beszallast, onnantol lehet zona szerint beszallitani. A 30 perces fordulas meg egy olyan feature amibol az utas semmit nem erez, tehat a benefit zero. Meg nem kulonbozteti meg a wizzt a tobbiektol.

saks 2014.07.22. 14:57:20

@AirFrance KLM: @Repülős Rozi: pláne, hogy a lépcső tetején ugyan úgy ellenőrzik jegyedet tizennyolcadszorra is, mintha előtte nem nézték volna meg már tizenhétszer. Pláne, hogy priority lehetőség meg van, az ő bevárásuk ugyan úgy lassítja a többieket.

@zrx_xzr: majd ha kisgyerekkel/családdal utazol pl. nyaralni majd rájössz, hogy ez nem opciós lehetőség.

ILOVEHUNGARY 2014.07.22. 15:00:13

Csak mondom hogy Pért pont azért akarja a Wizz mert mind a három főváros egy órán belül elérhető!
Sármelléket meg már 10-szer eladták meg üzemeltették meg bejelentették, hogy honnan milyen sok járat jön majd, aztán mindig befuccsolt!
És azért tegyük azt hozzá, hogy nem Zalából meg Somogyból akarnak a legtöbben repülni(sajnos ez a helyzet).
Bár csak fullon pörögne Sármellék mert akkor az a Balaton vendégforgalmán is látszódna!
Amúgy bár tudom hihetetlen de már 2 éve Pér a második legnagyobb forgalmú reptér(le és felszállások alapján)Magyarországon!

Repülős Rozi 2014.07.22. 15:16:16

@AirFrance KLM: Elméletben lehet zóna szerint, a gyakorlatban - legalábbis easynél és ryannél - mindig vannak, akik nem ahhoz az ajtóhoz mennek, ahova kéne és átfúrják magukat az egész gépen. Persze ez változhat, ha megszokják az új rendszert. Ezzel együtt szerintem is gyorsabb, ha mindenki leül az első ülésre, ami teccik neki, mint amikor 180 ember keresgéli a saját helyét.

l_andras 2014.07.22. 16:03:43

@zrx_xzr: Én úgyszintén utolsóként szállok fel, így aztán előfordul párszor, hogy le tudok ülni a nagyobb lábterű széksorba ablakhoz, mert azt nem vették meg, viszont kell utas a vészkijárat mellé fel és leszálláskor, egy feltétel van, hogy megkérdik: angolul tudsz?

SzerződésSertés 2014.07.22. 16:44:03

@Repülős Rozi:
"Ezzel együtt szerintem is gyorsabb, ha mindenki leül az első ülésre, ami teccik neki, mint amikor 180 ember keresgéli a saját helyét."

Amíg volt, addig kizárólag a boldogult Malévvel utaztam: kb. 10 perc alatt foglalt helyett mindenki... nem kell ott keresgélni semmit, amikor az ajtóban ellenőrzik a jegyedet, akkor szólnak, hogy nagyjából elöl/hátul/középen keresd a saját ülésedet és nem tipródik egyszerre 30 ember ugyanott.

Zest 2014.07.22. 16:45:52

A legviccesebb az, hogy sokszor 1 órával az indulás előtt már sor van a beszálló kapuknál. Kinek éri meg 1 órát állni azért, hogy választhasson ülőhelyet a gépen?

Basilisk Captain 2014.07.22. 17:45:52

Utaztam már 220 főre székeezett full economy A321-gyel. hát, hogy is mondjam, nem az volt életem legjobb repülése. :) de ha wizznek ez kell, és a sok ersztés ponthuszár majszolná hát tegyék.
@Repülős Rozi:
ez a wisszér szint, ahogy múltkor írtad hogy RYR éri el a wisszér szintjét. :D :D
ja , ez a szint, hogy rohanj, a sok őstulok meg fellök, mert neki "kell a hely".

ha va njegyem akkor úgyis jut hely, volt olyan hogy 2 tele busz elment a géphez, engem meg utolsóként vittek külön egyedül busszal, mégis volt helyem.
de a sok tulok tolakodik...

Shopping 2014.07.22. 17:57:30

A Wizz elérte a szintet ami már visszataszító sokak számára.
-birkaként terelés
-szabadtéri sorban állás a hidegben/melegben
-180centi felett nulla lábhely
-fizetni kis és nagy csomagért is

De amíg Magyarországon a lakosság olyan ostoba/igénytelen, hogy:

-arra szavaz aki többet ígér,
-a TESCO-ban veszi meg 17forinttal olcsóbban a húst, ( ami emberi fogyasztásra épphogy alkalmas + az odautazással már rá is fizetett)

nos addig a WIZZ is vissza fog élni a helyzetével...

Basilisk Captain 2014.07.22. 18:01:11

@Shopping:
"nos addig a WIZZ is vissza fog élni a helyzetével..."
ebben a mondatban minden menne van. De ezt alig veszi észre bárki, sokat megfertőz a ponthuszárság, hogy egész város közüzemi számláit befizeti erszte HK-val ,és akkor azt hiszi " ingyen" repül. hurrá.
ameddig erre van igény váradi teszi a nagyképű parasztot,hogy leigázzák fél európát és senkitől sem félnek.

Netuddki. 2014.07.22. 19:16:51

Van egy rossz hírem. A bicikliülések alá elfelejtették berajzolni a pedálokat. Pedig azok is lesznek, és valójában az utasok fogják hajtani a motorokat...

tomraider 2014.07.22. 19:21:05

@ILOVEHUNGARY: Pontosan. 3 desztináció egy csapásra. Már látom az új menetrendet:
- Budapest (QGY)
- Bratislava (QGY)
- Wien (QGY)

:)

Vörös Rocktóber 2014.07.22. 19:27:10

@Repülős Rozi: "Én mondjuk nem értem, hogy 30 vagy 40 perc mit számít, ha ugyanúgy 3, vagy 4 kanyart megy egy gép egy nap, de ez a duma."

Négy szektoron az a +30-40 perc elég sokat számíthat az engedélyezett munkaidőt tekintve.

Punxsutawney Mormota 2014.07.22. 20:14:14

@Shopping: Nem mintha alapjában véve nem értenék veled egyet, de azért a Wizzt nem csak a magyar piac tette naggyá :)

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2014.07.22. 20:42:33

Sármellék úgy mégis minek? Max charterezni a nyári időszakban, de még az sem működött, mert nincs megfelelő infrastruktúra a Balatonon, most őszintén minek jönne egy londoni bármelyik balatoni városba vagy faluba nyaralni, ha ugyanazon az áron mehet Mallorcára?

Repülős Rozi 2014.07.22. 20:53:39

@Vörös Rocktóber: Kifejtenéd? Egy adag krú max. két retúrt csinál, a menetrendet úgy csinálják, hogy beleférjen. A gépek többsége meg eleve csak 3 kanyart nyom, LTN például 3 külön krúval, messze ki nem használva a munkaidőt.

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: Amikor a Ryanair nyomta, akkor is a pofára estek, hogy beutazókra vártak, de a magyar használta munkásjáratként. Azt elfogadom, hogy ezen tapasztalás miatt nem lehetne rá marketingtámogatást szerezni, de szerintem egy London innen is működhetne, a Szombathely-Veszprém-Pécs-Maribor négyszögön belülről biztos onnan repülnék, ha lenne épkézláb transzfer.

PannonBoy 2014.07.22. 21:29:50

Az fix, hogy soha fel nem szállnék egy ilyen jellegű tákolmányra. A Wizz-re amúgyis jellemző, hogy a magyarok hordáit repteti, tapasztalataim szerint az igénytelen réteget. A BUD-LTN járat egy magyar menekült karavánra hasonlít. Mindenki egymást lökve siet a gépre, majd ott aztán senkire sem figyelve foglalja a helyet - sokszor nagyon szabálytalanul - más ember számára is. Persze, mert minden fillér számít nekik.

Vörös Rocktóber 2014.07.22. 21:36:23

@Repülős Rozi: Vannak olyan "két retúrok", amik épp beleférnek. Plusz félórával már nem férnének bele. A Ryan se véletlenül pörög 25 perces turnarounddal.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2014.07.22. 22:36:12

@PannonBoy: a wizz kb minden angliai járata munkásjárat, nem csak a budapesti, de a román és a lengyel járatok is

PannonBoy 2014.07.23. 00:06:27

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: Jó tudni, bár volt egy ilyen érzésem.

Le Orme 2 2014.07.23. 00:22:05

"a wizz kb minden angliai járata munkásjárat"

Nem. 2005 óta hatszor voltam Londonban turistaként, igaz csak egyszer Wizzairrel tavaly, a többi Ryanair és EasyJet volt. Sok ismerősöm is volt turistaként, volt hogy csak színházba ugranak ki egy napra.

Le Orme 2 2014.07.23. 00:24:06

Azt elfelejtettem, hogy az utasok elég nagy része Budapestet megnézni akaró angol turista a Wizzairen is.

AirFrance KLM 2014.07.23. 06:34:19

@SzerződésSertés: @Rozi:

Napi szinten latom, hogyan zajlik a dolog es mi a kulonbseg: Egymas mellett all W6, SK es KL, mindharom jetwayen. W6-ra mar a jarat erkezese elott fel oraval elkezd sorbanallni a nep. SK-ra / KL-re mar reg beszallt mindenki (priority / zone boarding), amikor a W6-ra meg mindig van olyan ember, aki meg be sem lepett a jetwaybe. Az ulohely kiosztasos rendszerrel a boarding megkezdesetol a completed statuszig nagyon ritkan telik el 7-8 percnel tobb. SK ha kesve erkezik, siman fordul 20 perc alatt, KL raerosebb. (Szegeny megboldogult MA is tudott gyorsan tolteni / fordulni...)

AirFrance KLM 2014.07.23. 06:36:28

@char_le_roi: "Utaztam már 220 főre székeezett full economy A321-gyel"
Gondolom Azsiaban kovetted ezt el. Megosztanad ki uzemeltette a jaratot?

szúnyog?? mert nem buddha 2014.07.23. 08:32:59

Jaj ezt a miért állnak ez emberek sorba, meg utolsónak szállok fel szöveget hagyjuk már....
Miért állnak az emberek sorba? Mert aki soha nem repült, vagy ritkán teszi ezt meg egyszerűen azt hiszi, hogy így kell, mivel látja, hogy mások sorban állnak.
Meg aztán pl egy 10 éves gyereknek hogy magyarázod meg, hogy nem ülhet ablak mellé, akkor bizony az ember beáll a sorba inkább egy órát, csak hogy legyen ablak mellé hely a gyereknek.
És a külföldiek sem tudják pontosan mit kell tenni és beállnak a sorba mert látják, hogy sor áll. Mint ahogy a magyar is beáll a külföldi reptéren, mert az a biztos.
Ennyi.

Gombperec hídlakó 2014.07.23. 08:42:26

A wizznél, és a többi olcsójános légitársaságnál azért tart olyan sokáig a beszállás, mert mindenki spórol a csomagdíjakon, és a kézipoggyász méretbe éppen beférő gurulós bőröndöt (még mindig olcsóbb a nagy kézipoggyász, mint a rendes) próbálja mindenki elhelyezni a csomagtartóban, de az már fullon van a többi utas hűtőtáskájával és napernyőjével, ezért ideges, és próbálja beszuszakolni a megmaradt résekbe, természetesen az egész folyosót elfoglalva.
Utána pedig az is sok időbe kerül, amíg cipőkanállal becuppantja a testét a váradi által nagylelkűen nyújtott 3 centis lábtérbe.

poggY 2014.07.23. 09:19:44

De mi a faszomert szunteti meg a ryan is a wizz is a finnorszagi jaratat? Mi bajuk van ezeknek a finnekkel.

verde66 2014.07.23. 09:20:43

@PannonBoy: az előző kommentem rád is érvényes te barom!

Repülős Rozi 2014.07.23. 10:02:16

@verde66: a másik minősítése nélkül is értelmes lett volna a mondat, ezentúl úgy, bitte! Az előző kommented repült is.

Repülős Rozi 2014.07.23. 10:06:21

@Gombperec hídlakó: lényeges különbség, hogy mióta a wizznél fizetős a nagy kézi, gyors a beszállás és mindig van hely a felső rekeszekben. a csórók beférnek kicsi kézibe, vagy összeállnak az utastársak és közösen feladnak egy nagyot. amit leírtál, az tipikus ryanair és easyjet.

tede 2014.07.23. 10:07:17

Be kéne vezetni a sima állóhelyeket, kapaszkodjon a spórolós utas. Rudakat nekik, oszt jól van az, markolják meg, óccsó.

AirFrance KLM 2014.07.23. 10:27:28

@Repülős Rozi: "gyors a beszállás és mindig van hely a felső rekeszekben"

1) Gyors a beszallas a a T. utas beljebb lep a folyosorol a C/D ules ele es onnan pakol. Van hely boven, nem ertem, miert a folyosorol kell csinalni.

2) Ha valaki el tudna magyarazni, miert tema a hely a fenti tarolorekeszekben. Az elmult 20 ev alatt nemigen talakoztam olyannal, hogy a kezipoggasz + szemelyes item+ millio duty frees zacsi nem fert volna el. Hagyomanyos legitarsasagokat nem igazan erdekli a meret, meg a darabszam (ha lathatoan nagyon nagy es/vagy sok kivetelevel) es megis 99%-ban elfer 180-ra szekezett A320/B738 eseteben is. A maradek 1%-ban meg a szemlyzet elteszi a motyot a szekrenyukbe. A "nem fer el a kezipoggyasz" tehat egy olyan marketing duma amit a tapasztalatlan utas (< 100 szegmens) megkajal, de valosagapalja nem nagyon van.

AirFrance KLM 2014.07.23. 10:30:12

@poggY: Semmi bajuk a finnekkel, ez tiszta uzlet. Kevesen kozlekednek a ket orszag kozott. A Finnair meg rahordonak hasznalja a BUD-HEL viszonylatot az azsiai jarataira. Szegeny Malevnal meg a balkani jaratokra hordott ra a helsinki jarat. Fapadosnal ilyen lehetoseg nincs.

Repülős Rozi 2014.07.23. 11:19:24

@AirFrance KLM: 2. pedig tényleg nem fér el. a két legnagyobb európai fapadosnál ez komoly gond, nem véletlenül szedik el még beszállás előtt a kézipogyókat. ne a legacykból indulj ki, utazz egyszer FR-rel, vagy EZY-vel és megtudod.

@poggY: nyilván üzlet, de az gyanús, hogy Turku évek óta van nyáron is idény közben bezárják. Azt tippeltük, hogy mivel a reptér bezárt pályfelújítás miatt és Helsinkibe kellett repülni, így már nem érte meg a Wizznek. Gdanskból megérte, jár is, BUD-ról meg nem, ennyi.

BloodOrange 2014.07.23. 11:34:19

@char_le_roi: Valamiért mégis megéri a Wizznek ez a pontosdi. Kb mindegyik bázisországukban van ilyen, és más-más bank a partner (Lengyelországban pl a Citi).

Amúgy nem értem, mi vele a problémád. Nekem nem hitel, hanem betéti kártyám van. Előtte is az összes számlámat/vásárlásomat kártyával fizettem, mert kényelmesebb volt, de így fél év alatt valahogy összegyűlt több mint 70000 pontom különösebb erősfeszítés nélkül.

Vicces, hogy mérföldeket gyűjteni M&M-ral nagyon bizniszmen meg dzsordzsklúni, ez meg szarrágó magyarság...

AirFrance KLM 2014.07.23. 11:47:56

@Repülős Rozi: "utazz egyszer FR-rel, vagy EZY-vel és megtudod".
Pont ezaz: utaztam mar W6-tal meg FR-rel, tobbszor is. Nem volt csomaggond egyszer sem, igaz egyik esetben sem BUD-rol tortent az erkezes / indulas. De tegyuk fel, hogy ez a magyaorszagi esetekben problema es/vagy nekem szerencsem volt. De akkor a legacyknak miert sikerult eltenni a csomagokat? Meg nem figyeltem meg (mert nem kellett) a tarolorekeszek mereteit, de gondolom egyformak geptipusonkent. Majd osszehasonlitom.

Vörös Rocktóber 2014.07.23. 13:10:20

@AirFrance KLM: azoknál nem 180 vagy 189 utas van.

AirFrance KLM 2014.07.23. 13:21:45

@Vörös Rocktóber: Hanem mennyi? SAS load factor 84,5% volt juniusban, nekem eddig juliusban volt 20 szegmensem veluk es 90% alatt sohasem voltunk. B738 pedig 180-ra van szekezve... (A320 csak 168-ra, de az elso es utolso luggage binek nem hasznalhatoak!) Mindig elfert az osszes csomag. KLM F70 is fullon jar felenk, minded csomag elfer, pedig a binek sokkal kisebbek, mint B737/A320 szeriaknal.

Vörös Rocktóber 2014.07.23. 13:39:31

@AirFrance KLM: akkor hát azonos lf-nél ez típustól függően 9-12 utas mínusz, 9-12 kézipoggyász mínusz. Az kb 3 bin.

Vörös Rocktóber 2014.07.23. 13:47:08

@AirFrance KLM: de alighanem a mínusz 3 binen túl benne vannak a dologban az olyan kimutathatatlan szubjektív elemek is (szigorúan szerintem), mint pl a sasnál a skandinávok fegyelmezettsége, vagy az, hogy a fapados utazó kézije átlagosan nagyobb, mint a legacy-s utazóé, mert nem ad fel pénzért checked baggage-et, amit a legacys ingyen megtehet, inkább teletömi az ingyenes kézit.

AirFrance KLM 2014.07.23. 14:01:26

@Vörös Rocktóber:
1) A minusz 3-bin nem all meg, mert 4 bin blokkolva van alapbol (takaro, parna, stuvik cuccosa, jatekallatkak, stb.) Meg nem csak 1db-ot visznek fel a fedelzetre (en pl egy gurulos szabvany cabbin baggage + hatizsak 35 liter + dutyfree).
2) Ahogy irod, a "kimutathatatlan elemek" lehetnek benne a jatekban. Nem csak a fullra tomott cucc, de a rutin is jatszik (szerintem), legacysok tobbet utaznak es gyakorlottabbak.

arpad1983 2014.07.23. 15:07:14

Véletlen ma vetten észre eddig tudtommal a Wizznél 2000 forint volt az adminisztrációs díj, most irányonként 2500 forint lett. És persze erről a társaság mélyen hallgat, hogy drágult!!

Basilisk Captain 2014.07.23. 16:23:33

@AirFrance KLM:
Szia, nem ázsia. :) Usa, spirit airlines, aki a legszűkebb szèktávot birtokolja.:)

Basilisk Captain 2014.07.23. 16:25:18

@BloodOrange: lengyeleknèl is megszűnt a ponthuszárkodás, csak hogy tudd. ;)

Repülős Rozi 2014.07.23. 16:53:04

@AirFrance KLM: nem kell ezt túlragozni, mivel a feladott fizetős, az utasok kétharmada fapadon már csak kézivel repül, easynél-ryannél több utas visz fel sokkal több kézit, mint pl. KLM-nél, ezért nem fér fel, ennyi. különösen az easy durva, ahol jó nagy a mérethatár és nincs súlyhatár.

@arpad1983: amíg a végső ár nem változik, nekem pont mindegy, hogy azon belül hogy oszlik el az admin díj, az alapjegyár és a díjak, illetékek. Márpedig az árkategóriák nem változtak, az általam figyelt jegyek meg mind lefelé mentek az elmúlt hónapban. De köszi, a következő áras posztban megemlítjük majd.

Repülős Rozi 2014.07.23. 16:54:04

@char_le_roi: remélem itt megmarad. a teljes fapadosinfo stáb elégedett ponthuszár.

Basilisk Captain 2014.07.23. 17:14:59

@Repülős Rozi:
Ja, de 20%-os akciónál meg menni fog a sírás, hogy kevesebbet von le, mert az admindíjból nem jön le 20%, így a megváltozott árszerkezettel megy a bukás. Evvan.
Amúgy engem nem zavar a pont-gyűjtögetés, csak elneveztem ezt a tevékenységet ponthuszárkodásnak. :) ha valaki ebből repül, hát tegye, nekem attól még nem lesz több a jegyáram így nem is izgat :)

BloodOrange 2014.07.23. 17:30:06

@char_le_roi: Tényleg. Pedig márciusban még volt, ha jól emlékszem. Viszont a németeknél megy, csak ott nem wizzes, hanem többek között Miles&More-os és Topbonus-os mérföldeket lehet gyűjteni.

Basilisk Captain 2014.07.23. 17:35:11

@BloodOrange:
Nyugi, nekem is furcsa volt, én is úgy tudtam, hogy lengyeleknél megy a biznisz. 2 hete írták, hogy ott is offos.
M&M meg egy kalap sz*r. :)

poggY 2014.07.25. 09:50:55

@AirFrance KLM: En amikor ryannal repultem tamperebe vagy vissza sosem volt keves ember. Nem volt tele de 90%on legalabb volt. Azt hinne az ember h a jo uzlethez sok utas kell...

BloodOrange 2014.07.25. 12:56:20

@AirFrance KLM: Airberlinnek is full economyra vannak székezve a 321-esei (van egy két XL-es lábtér, de az a Wizznél is van). 210 főre. Nem kell ehhez Ázsiába menni...

BloodOrange 2014.07.25. 12:58:19

@Gombperec hídlakó: A full ecora székezett (180 fős) 320-asokon mindenhol ugyanannyi a lábtér. Airberlinen is pl. ez nem Jocó bá' találmánya.

AirFrance KLM 2014.07.25. 13:24:30

@BloodOrange: Nem szoktam veluk utazni, igy nem tudtam. Koszi az infot.
Ami viszont erdekes, hogy igy mar 5 FA-t kell fizetniuk a plusz 10 szekre. Mondjuk AB nem is igazi low cost.

AirFrance KLM 2014.07.25. 13:28:27

@poggY: Persze, hogy sok utas kell. Kerdes az, hogy mennyi volt a bevetel. Meg egy jaratbol nem szabad kovetkezeteteseket levonni. Nem tudom, hogy a W6 LF-jei jaratonkenti bontasban hozzaferhetoek-e (veloszinuleg nem, de ha igen akkor sem hinnem el). En csak egy viszonylaton utazom veluk rendszeresen, ott mindig 80% folott vannak. Viszon volt ugy 10 utam FR-rel ugyanazon viszonylaton hetente, hogy gyenge fel haz sem volt soha.

BloodOrange 2014.07.25. 15:18:20

Az AB hibrid, de szerintem közelebb áll a hagyományoshoz (az alapdíjban benne van a feladott csomag és a fedélzeti kiszolgálás is), bár a keskenytörzsű gépeik full eco székezésűek.
süti beállítások módosítása