Győr-London járatot indíthat a Wizz Air, a társaságot nem zavarja, hogy a Ryanair az eddiginél feljebb próbálja pozicionálni magát, marad az ultra low-cost modellnél. Alig várják, hogy a jelenlegi 180 fős gépekről átálljanak a 230 székes madarakra, de az Airbus várhatóan csak 2016-tól tud ilyeneket szállítani. Fogalmunk sincs, hogy ez mit takar, de meg akarják könnyíteni az átszálló utasok életét is.
Nem túl gyakran ad interjút a legnagyobb magyarországi fapados vezetője, mindig érdekes, ha Váradi József megszólal. Ezúttal a Figyelő kapta el egy beszélgetésre és a köztudott dolgok, nagy adag szócséplés mellett pár fontos újdonság is kiderül az interjúból.
Reméljük, nem ez a zsneiális új szabadalom hoz 230 széket a gépbe
A legérdekesebb, hogy a Győr-London járat teljesen komolynak tűnik. Önmagában az, hogy kormányzati részről okoskodtak róla, sokat nem jelent, Szíjjártó Péter például elég sok helyre elképzelt már közvetlen járatot Magyarországról. De Váradi is megerősíti, hogy tárgyalnak a győri reptérrel, mely nemrég lett alkalmas akkora gépek fogadására, mint amikkel a Wizz repül.
Sajna az interjú készítője elfelejt rákérdezni, hogy ha már ennyire sikeres a vidéki terjeszkedés, Sármellék nem jöhet-e szóba. Győrnél elég komoly konkurenciával néz szembe a Wizz, ott van 100 kilométeren belül egy nagy nemzetközi reptér, Bécs és egy másik, mely kimondottan fapados leszállóhelyként működik, Pozsony. Sármelléken közel-távol nincs más és épp mostanság kerül új tulajdonoshoz a reptér.
Ami a gépeket illeti, Váradi szerint az Airbus valószínűleg csak két év múlva tud olyan konfigurációt előállítani az A321-es típusból, mely megfelel a Wizz igényeinek, onnantól, tehát 2016-tól nyomoroghat majd 230 ember egy ilyen, a most működőknél hosszabb gépen (forrás: repulnijo.hu):
Váradi megerősítette, hogy nem módosít üzleti modelljén a Wizz, hiába indult el felfelé a Ryanair. Vagyis nem lesz például előzetes helyleosztás, marad a géprohamozás, ha jó helyet akar valaki.
Az újságíró sajna csúnyán benézte a pesti útvonalhálózatot, azon örömködik, hogy nem szűnnek meg pesti járatok, noha Turku ment a lecsóba már nyáron, ráadásul a politikailag érzékeny Baku is bezár október végén. Ennek hátteréről kérdés híján nem tudhattunk meg semmit.
Fontos, hogy a noha a Wizz nem biztosít átszállást, de látják, hogy az utasok nagy számban foglalnak egymás után két járatukra, vállalva a kockázatot, hogy ha az első gép késik, bukják a másodikat. Idézet Váraditól: "Semmiképp nem kívánunk átszállójegyeket árulni, de lehet, hogy vannak olyan szoftvermegoldások, amelyekkel az utasok életét meg tudjuk könnyíteni". Ez meg ugyan milyen lehet? Egyszerre lehet fizetni több jegyet, mint az easyJetnél? Kíváncsian várjuk.
Váradi szerint a hatóságok folyamatosan vizsgálják a cég akcióit, "külön asztaluk van nálunk". Azt mondja, hogy az utasok 90 százalékára igaz, hogy minél korábban vesz jegyet, annál olcsóbb. A mi tapasztalataink szerint ez kurvára nem igaz, elég ránézni az idén szeptemberi jegyárakra: eddig horror áron tartották, most jöttek le értelmezhető szintre, lényegében mindenki lúzer volt, aki az elmúlt fél évben foglalt - de erről majd egy következő posztban.
Utolsó kommentek