Nagyon úgy fest, hogy jövő nyártól mindkét budapesti útvonalát bezárja a Transavia. Nagy kár, az egy nyarat megélt Nantes különlegesség volt és Párizsnál is a legjobb volt Orlyra repülni.
Bő egy éve még nagy lelkesen jelentették be, hogy Párizs mellett Nantes-ba is repülnek 2019 nyarán Budapestről, a 20-as nyárra azonban eltűnt mindkettő. A Transavia szeptemberben jelentette be a 2020 nyári menetrendjét, pár hétig még bíztunk benne, hogy Budapest csak később kerül fel valamiért, de mivel minden más ott van, szinte csak ez hiányzik, kijelenthető, hogy dobják a magyar piacot úgy ahogy van - csak ezt nem fogják külön bejelenteni.
A Transavia az Air France-KLM csoport low-cost cége, eleve nem könnyű nekik megtalálni egy fapados helyét a struktúrában. Amikor elkezdték a magyar járatokat, a Transaviával pont maguknak csinálták elsődlegesen konkurenciát azzal, hogy Párizsba és Amszterdamba repültek. Aztán Amszterdam helyett jött Rotterdam, oda legalább nem repül a KLM, de ez sem élt sokáig. Párizsnál legalább nem CDG-re, hanem Orly-ra repülnek, ez legalább egy résnek tűnt onnantól, hogy az easyJet budapesti járata átköltözött CDG-re.
Nantes-ot eleve nyárinak hirdették, most pénteken megy el az utolsó járat. Párizsba még repülnek télen, de nagyon fékezett habzással. Heti kettőben novemberben, december-januárban szünet, csak az ünnepi időszakban van pár járat. Aztán februártól még húzzák a tavaszi menetrendváltásig.
De legalább jó a menetrend, pénteken és vasárnap este repülnek. Magyar turista szemszögből ez egy kiváló hétvégi kiruccanási lehetőség, a vasárnap késő délutáni hazajárat pedig azoknak is kedvező, akik nem szeretnek kifelé este menni és azonnal egy szállás kifizetésével kezdeni. Orly leginkább azért jó reptér, mert jó és olcsó a megközelítése, alapáron villamossal elérhető az egyik metró végállomása. Tehát a reptér felé a belvárosi napijegyen túl csak egy plusz villamosjegyet kell venni. Sajnos Orly ennek kiesésével már csak CDG-re és a Párizstól durván 100 kilométerre levő Bovéba lehet majd repülni Budapestről és Debrecenből is fapadon.
A Transaviánál 40 euró a még hátralevő járatokra a legolcsóbb jegy. Ennél valamivel olcsóbb az easyJet CDG-re, de drágább a bejutás. Az ultráknál BVA-ba pedig eleve 16 euró pluszt kell hozzáadni a buszos transzferre az időveszteség mellett - meg persze azt, hogy náluk csak a kis kézipoggyász van benne az árban. Aki tehát párizsi túrán gondolkodik, érdemes kihasználnia a megszűnés előtti hónapokat.
Utolsó kommentek