Ma 15 éves a Wizz Air, ugyanis 2004 május 19-én szállt fel az első járatuk, Katowicéből. Az évforduló kapcsán összeszedtük azt a 15 legfontosabb és leghasznosabb tudnivalót, amely azonnal eszünkbe jut a céggel kapcsolatban. Kezdő fapados utasoknak, ha nem akarnak nagyon ráfázni, kötelező!
1. Üzletileg a Wizz Air az elmúlt évtized egyik legnagyobb magyar sikertörténete. Vaskosan nyereséges, a kezdeti befektetők sokszorozták a pénzüket, de a tőzsdei bevezetéskor beszállók is háromszorozták már.
2. Alapvetően kelet-európai Ryanair-klón, de a világ minden tájáról buherált, kiváló szakikból álló nemzetközi menedzsmenttel a bevált ultra low-cost recepten sokszor ügyesen léptek túl.
3. Vitathatatlan, hogy a 40 euró körüli átlagjegyárral Közép-Kelet Európába ők hozták el azt, hogy a repülés bárki számára elérhető lett, tízmilliók életét könnyítette meg a cég.
4. Tévhit, hogy csak a halálban levő kis repterekre visznek, az elmúlt években ez teljesen kiegyenlítődött, sok fő reptérre is benyomultak.
5. Az egyik legalacsonyabb átlagéletkorú flottával repülnek, a legnagyobb bázisnak számító Budapest ezek közül is elsőnek kapja idén a vadiúj A321neókat.
6. A mindent átható spórolással, a lehető leghatékonyabb működéssel az utas folyamatosan találkozik: például minden reptéren a legolcsóbb kapukat keresik, ezek gyakran vagy a legtávolabbiak, vagy a leglepukkadtabbak. Ferihegyen alap a karám.
7. Ha valami probléma adódik (leginkább késés, törlés), segítség nemigen van, a nullához konvergál a szolgáltatás. Az utas "így járt", oldja meg maga, aztán utólag vagy fizetnek, vagy nem. Az uniós kártérítési szabályok betartásával nem sokat vesződnek, gyakran küzdenie kell az utasnak, hogy megkapja, ami neki jár.
8. Az olcsóságért is meg kell küzdeni: drasztikusan ingadozik a jegyár. Aki kifigyeli az árazó algoritmus működését, ki tudja várni a legolcsóbb időszakot, de aki ezzel egyáltalán nem akar foglalkozni, lehet, hogy soha nem lel olcsó jegyet.
9. Dinamikus a csomagszolgáltatások árazása is, átláthatatlan. Csak a foglaláskor derül ki, az adott járatnál épp mennyit kérnek, de ez is változik. A csomagárak nagy átlagban (feladott és a gurulós bőrönd gépre vitelét lehetővé tevő elsőbbségi beszállás is) drasztikusan nőttek az elmúlt évben.
10. Teljesen megbízhatatlan a menetrend, folyamatos a módosítgatás. Az elmúlt és jelenleg élő 20 járatunkból 12-nek változott foglalás után a menetrendje, 3 másik napra került, 1 pedig megszűnt, mire utaztunk volna.
11. Az ügyfélszolgálat minősíthetetlen. Nagyon hosszú válaszidő, vagy egyáltalán nincs válasz, csak emelt díjas telefonszám, akkor is, ha a cég hibája miatt molyolna valamit az utas (Pl. amikor útvonaltörlésnél csak nem kívánt célra enged a rendszer online átfoglalni.)
12. Nagyon szigorú csomagszabályok, irritálóan következetlen betartartás, ellenőrzés. Van ahol két centi túllógásért büntetnek, máshol egy ruhásszekrény méretű cumóért sem szólnak.
13. Általában kedves és profi utaskísérők, szubjektíve az easyJet után a második legjobb bagázs a fapadosok között. Prosztó paraszt sztyuvival sok év alatt talán ha háromszor találkoztunk.
14. Sokat utazóknak a legjobb magyar társmárkás kártyarendszer volt a Wizzé, de még az idei lebutítás után is kedvező a hitelkártya, ha külföldi fizetésre a pofátlan lehúzós devizaárfolyam miatt nem használjuk és mindig időben feltöltjük a hitelkeretet.
15. Az idei szülinapi akcióban minden foglalás után 15 százalékot adnak vissza Wizz-pontban. Ez a megszokott 20 százalékos leárazásokhoz képest csak az olcsó jegyeknél jelent nagyobb megtakarítást, mert a 20 százalékosoknál a kedvezmény az első 2800 forintra nem vonatkozik. Drágább jegyeknél többet ér, amikor elengedik a jegyár ötödét.
Utolsó kommentek