Sokkal rosszabb feltételei lesznek hamarosan a Wizz Air hitelkártyájának, tavasztól lényegében dupla annyi idő alatt lehet összeharácsolni egy ingyenjegyre valót, mint eddig. Várható volt, meglepően sokáig kitartottak az aranyévek.
Személyes háttérrel kezdve: kábé 15 éve fogadtam meg, hogy a büdös életben nem veszek fel több hitelt. Aztán 10 éve jött a Wizz hitelkártya, osztottam-szoroztam, nem hittem a szememnek, de tényleg annyi jött ki. Egyértelmű volt, hogy alsó hangon is kitermeli a bankköltségeim többszörösét. Így is lett, a helyzet az évek során még javult is, mert egyre több helyen lehetett kártyával fizetni, alig maradt költség, amivel kápéra kényszerül az ember. Az egyetlen aranyszabályt, azt, hogy a hitelkeretet mindig időre vissza kell tölteni, kétszer szegtem meg, egyszer szándékosan, kényelmi okokból, egyszer meg feledékenységből, akkor szét is cseszett az ideg rendesen a 20 ezer forint feletti kamatbukón.
Na de mégis bőven millió forint felett kaptam ajándékba a 10 év alatt a Wizz-számlámra és ebből csak egy kis rész a szállások, autóbérlések utáni visszatérítés, a nagyja a Wizz-kártyás vásárlások után jött. Az elmúlt két évben szinte ráadásként figyelt be minden út ellőtt a kellemes eszegetés-iszogatás a Mestercard-váróban.
Szóval ennek ha nincs is vége, az eddigihez képest lassan fognak gyűlni a pontok. Az Erste Bank újabb három évre elnyerte a Wizz pályázatán a jogot a rendszer működtetésére, de teljesen más feltételekkel, mint eddig. Az indulás óta 2 pontot (Wizz-jegyre, vagy szolgáltatásra beváltható forintot) ért minden 100 forint költés bármire, Wizzes vásárlásnál 4-et. A friss bejelentés szerint áprilistól száz forint = egy pont, Wizz-jegy esetén kettő. Pont a fele tehát, mint eddig. És havonta max 250 ezer forintos költésig, 30 ezer pontig.
A cumit két dologgal próbálják édesíteni. Egyrészt plusz pénzért meg lehet venni, hogy ne 250 ezer forint költésig járjanak pontok. 990 forintos havidíjért 450 ezer forintig ketyegnek a pontok, mezei vásárlásnál sima egy pont, Wizzesnél viszont nem 2, hanem 3. Aki pedig bevállalja az 1590 forintos havidíjat, annak 650 ezres költésig gyűlnek a pontok, mezei vásárlásnál itt is csak egy pont/forint, Wizzesnél viszont szenzációs 4. De limit itt is van, évi 24 ezer, illetve 48 ezer plusz pont gyűjthető az alapverzióban felső hatáekénr megadott 30 ezer felett. Vagyis éves szinten senki se gyűjthet többet 78 ezer pontnál - ha pedig ennek az árát, az éves 19090 forintot levonjuk, ez a max még 58 ezer forint sincs. A hitelkártya kikerülhetetlen éves költségeit levonva pedig nagyjából 50 ezer forint marad.
A másik újdonság, hogy a plusz fizetős csomagoknál a Wizzes költésekre 0 THM-es hitel érhető el 6 hónapos futamidővel.
Valahogy a tiszta, egyszerű rendszereket kedveljük, de miért is pont a hitelkártya kondíciói lennének épp ilyenek annál a cégnél, amely nem kis részben az alacsony jegyár mellett jól eldugott és folyamatosan változtatott extra díjak beszedéséből él. Persze így is nagyjából ki lehet számolni, hogy a költési és utazási szokásainknak megfelelően érdemes-e valamelyik kiegészítő csomagot előfizetni.
Az nem kérdés, hogy még így kedvező ez a rendszer, de már semmiképp se a "minden fapados utasnak kötelező" kategória.
Fontos odafigyelni a Wizz-kártya használatára már csak azért is, mert az Erste igazán pofátlan devizakonverziós árakat alkalmaz, messze a legrosszabbak között van a teljes magyar bankszektorban. Külföldön már eddig se volt érdemes használni, mert a két százalékos visszatérítésnél többet bukunk a kártyás devizaárfolyamaikon. Most, hogy ez lemegy egy százalékra, ez fokozottan érvényes, mi már eddig is kizárólag autóbérlésnél használtuk. Sokkal jobban megéri például az ingyen ATM-felvételt is biztosító Revolut kártya, amit most még Transferwise-zal töltünk, de hamarosan sima forint bankszámláról is menni fog.
Utolsó kommentek