Eddig a priority utasok voltak a karám királyai, akiket nagyjából senki sem buzerált. Ők azok, akik elsőként mehetnek ki a fagyba ácsorogni a gép előtt, de persze a lényeg, hogy felvihetnek a fedélzetre a kistáska mellett egy normál kézicsomagot. A fizető vendég nagy úr, nem illett nézetegni a csomagját. Eddig.
Egy olvasónk lőtte pár napja az alábbi képet. Magyarázata szerint a Wizz nagy erőkkel kezdte méricskélni a priority szolgáltatást vásárló utasok csomagjait is.
A legújabb csomagszabály szerint csak az elsőbbségi beszállás vételével lehet normál méretű kézicsomagot felvinni a fedélzetre. (Emellett játszik még ennek feladása is, ami akkor előnyös, ha nagy koffer nem kell, de szívesen küldenénk a túlpartra egy kis páleszt vagy bármi más folyadékot, kést, metszőollót. A prió ( kézicsomag fedélzetre vitele) díja elméletben 5-17 euró, a feladása 5-27 euó, az ár távolság és az ördög tudja, mi minden függvénye.
A priósok alaposan meglepődtek a szigorú ellenőrzés miatt, de a kezdeti ijedtség után még kellemetlenebb volt, hogy pörgött is a csomagméricskélők számlálója. Olvasónk beszámolója szerint ugyanis sokan fennakadtak a rutinvizsgálaton, azaz a gurulósuk (max 55x40x23 cm) nem fért be az erre rendszeresített mérőeszköz nagyobbik felébe. Ez pedig drága mulatság.
Ha a mezítlábas utas túl nagy ingyenes kis csomagot akar felvinni a gépre (40x30x20 centi a határ), ami nem fér a kis rekeszbe, de passzol a nagyba, 25 euró büntetést kell fizetnie és viheti a fedélzetre. Ennél sokkal kellemetlenebb, ha priósként bukik az utas a kerettel. Ez ugyanis 60 euróba kerül, ráadásul a csomagot fel kell adni, mehet a gép hasába. Ha nincs fölösleges 60 euró erre, a csomag nem utazhat.
Alapvetően nem véletlen a priósok szigorú ellenőrzése. Jóval combosabb összeget le lehet gombolni az utasokról, másrészt míg a mezítlábasok egyre fegyelmezettebbek, a priósok elkanászodtak. Ezt magunk is tapasztaltuk az elmúlt hetekben is, esetenként a megengedettnél sokkal nagyobb csomagokat hurcoltak magukkal a priósok, sőt nem volt ritka az sem, hogy három táskát vittek magukkal. Emiatt aztán megint helyproblémák vannak a gépeken, újra előfordul, hogy nem férnek fel a cuccok a felső csomagtartó rekeszekbe.
A szigorú mérés egyelőre Budapesten, meg néha Lutonban jellemző, illetve valószínűsítjük, hogy Wizz többi bázisán is. Más reptereken nagyjából le se szarják, mit visz magával az utas és mit nem. Az alábbi képet például Athénban lőttük, ezt a zsákot sima kézipoggyász gyanánt vitte magával a gazdája, pedig szinte én is elfértem volna benne.
A lényeg tehát: hiába fizetsz egyre borsosabb árat az elsőbbségiért, már nem hunynak szemet a csomagszabály megszegése felett.
Utolsó kommentek