Meglepő módon a bulváron túl a mértékadónak nevezhető sajtóig is elért Angliában az a twitter-bejegyzés, amely szerint a Wizz Air ülészsebekben fellelhető biztonsági tájékoztató kártyája szexista. A tweetet készítő hölgy azon akadt ki, hogy a bemutató kártyán megrajzolt utas túlságosan szexi, hiszen a ruhája túl rövid és testhez simuló.
Összességében túlságosan dögös, és ez totálisan felesleges a téma szempontjából. Itt a cikk (vagy mi). Az egész nem is lenne említésre méltó, hiszen bárki bármi baromságot beirkálhat a madaras oldalra, de ezt a sztorit most felkapta a mainstream sajtó is. Azta.
Igyekszem megjegyezni már az elején, hogy én nem háborodtam fel egyszer se ezen a kártyán, pedig láttam párszor, és nem is nagyon értek egyet a hőbörgéssel. Tény, hogy indokolatlanul lett dögös a nő a rajzon, de nem gondolnám, hogy nők tömegei fakadtak sírva kép láttán, vagy szaggatták volna szét a kártyát dühükben. Szóval ez az egész felháborodás, vihar a biliben. És hogy szexista-e a Wizz? Egyébiránt szerintem igen. De nem emiatt a kép miatt.
Már volt korábban poszt arról - el is lettem küldve, mondván csak irigykedem -, hogy a Wizz Air kizárólag nagyon dekoratív lányokat vesz fel légiutaskísérőnek, és ez igenis szexizmus. Míg a többi cégél dolgoznak teltebb (nem elhízott, nem kövér, nem 120 kilós) és idősebb (nem nyolcvan éves) nők is a feldélzeten, addig a Wizz stábjában nincs 38-as méretűnél nagyobb, sem nagyjából ennyi évesnél idősebb sztyuvi. A férfi kommentelők szerint ez teljesen rendben van, ki akar nézni ronda nőket, de ez akkor is diszkriminatív hozzáállás a cég részéről. Nem szeretném ezt a vitát újból kinyitni, biztosan nem változott senkinek sem a véleménye a témában.
Ezek szerint Kelet-Európában egyszerűen nem érzékenyek ennyire az emberek a szexista megnyilvánulásokkal kapcsolatban. Míg nyugaton egy elnagyolt rajz már érzékenyen érinti egyes utasok lelki világát, addig Magyarországon még felvetni is felesleges, ha egy vállalat csak dekoratív és fiatal nőket hajlandó felvenni adott munkakörbe. Ez van sajnos, örülni nem kell neki, kérdés, lehet-e ellene tenni. Mindenesetre ha a Wizz szeretne komolyabb karriert befutni Magyarországtól nyugatabbra is, érdemes ezt a témát kicsit komolyabban vennie.
És arról is érdemes megemlékezni, hogy a derék brit sajtó ezt leszámítva nem nagyon számol be a Wizz ügyeiről. Ha fapados társaság, akkor nekik szinte csak a Ryanair és az easyJet létezik. Természetesen a Wizz méretben jóval az ír rivális mögött van ma is, ugyanakkor az a sajtót is minősíti, hogy egyáltalán nem mutat semmiféle érdeklődést iránta. Nem az este nyolcas híradóban kellene portrét bemutatni Váradiról, de az utazási portálok, a fogyasztóvédelmi oldalak mondjuk évente egyszer vehetnék a fáradságot arra, hogy szétnézzenek, ki mindenki közlekedik a brit légtérben, ki csap le leginkább a becsődölt cégek angol utasaira. Ez a helyzet persze lehet, hogy nem zavarja a Wizzt, a Ryanair is a balhéival kelt főleg feltűnést, miközben a Wizz panaszkezelési gyakorlata, illetve üzemzavarok esetén nyújtott szolgáltatása köztudottan a nagy nullához közelít.
Utolsó kommentek