Nagy lépés a Wizz Air életében, jelentéktelen az utasokéban: Budapesten állt munkába a Wizz Air első újgenerációs A321neo gépe. A 230 szék sem volt kispálya, hogy a túróba tömtek bele újabb kilencet?
Arra, hogy üzletileg miért nagyon fontos a neo érkezése a Wizznek, egyszerű a válasz: ezeken a gépeken sokkal olcsóbban lehet előállítani egy széket. Eddig már az is nagy siker volt, hogy a Wizz le tudta nyomni a költségszintét nagyjából a Ryanairére, most a neóval egyértelműen alá mennek. Márpedig elvileg ez az alapja a jegyárak potenciális csökkentésének is, végletesen leegyszerúsítve a nagyon erős árversenyt az bírja a legtovább, aki a költségoldalon a legjobb. Ezt tehát behúzta a Wizz, most nézzük, utasszemszögből mit jelent az új madár. (Földön zajtól szenvedők is jól jártak, közel fele akkora zajt csap ez a gép, mint az elődök)
Első nagy kérdés: tényleg tovább csökkennek majd e miatt a jegyárak? Nos, noha szeret a cég erre célozgatni, nem feltétlen. Az árazás lényege az, hogy az algoritmus a lehető legmagasabb áron próbálja a gépet megtölteni. Ha a várakozásához képest szar a fogyás, csökkenti az árat, Ennek egy-egy járat szintén nem sok köze van a CASK-hoz, lehet az egy székre jutó költség bármennyire alacsony, ha van kereslet a járatra, méregdrágán fogja adni a rendszer a jegyeket, a szolgáltató meg nagyot kaszál. Inkább ott van komoly jelentősége a költségelőnynek, hogy a durva versenyhelyzetekbe jobban bele tud állni a költségbajnok, kisebbet bukik a konkurensnél, tovább tud finanszírozni egy fontosnak ítélt útvonalat. Szóval ez a költségelőny elsősorban a Wizz profitjában fog jelentkezni, ettől nem fog csökkenni az átlagjegyár. Ha a hülye angolok rendezetlenül brexitelnek, amitől kevesbbet utaznak, majd attól inkább.
Második nagy kérdés: kényelmesebb, vagy kényelmetlenebb lett az új gép, ami nyilván modernebb az elődnél, de ülésből is több van benne. Azt tapasztaltuk, hogy nincs érdemi különbség. Már az előző frissítéskor nagyobb lett a lábhely, most nem változott érezhető mértékben, az ülés kialakítása lett annyival jobb, hogy a térd előtt picit nagyobbnak is tűnik. Jobb, kihúzhatós lett a lehajtható asztalka, kisebb, mint eddig, de kényelmesebb, közelebb hajlik az utashoz. Az ülészseb, amit az idióta Ryanair a mai napig nem hajlandó biztosítani, szerencsére maradt, van tehát hova letenni az üdítőt, újságot.
És hova került a 9 új ülés? Átvariálták a vészkijáratok helyeit, ezért kis odafigyeléssel már kívülről észrevehető, hogy új-e a gépünk. De az új rendszerben sikerült három, korábban dupla üléssorból triplát csinálni, itt nyertek 3 széket. És az eddig oldalt levő hátsó budik helyére sikerült beszuszakolni egy teljes sort, az 6 új ülés. A két klotyó szerencsére nem tűnt el, hanem a hátsó falra költöztek egymás mellé. Sokkal kisebbek lettek, mint eddig, átlag feletti magasságúak, illetve kerületűek tényleg jobban járnak, ha rükvercben közelítik meg az objektumot, forogni benn nem nagyon lehet.
Ezzel a megoldással a sztyuvik pakolóhelyeinek egy részét vették el, akket kérdeztünk, nem is voltak elragadtatva az új megoldástól. De ez van, ettől ultra fapad az ultra fapad, az utasoknak pedig igazából nem lehet egy szavuk se, ez most nem az ő bőrükre ment..
Utolsó kommentek