FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Újra beindultak a kemény csomagos büntetések a fapadosoknál

2018.12.30. 22:44 Fillér B. Gusztáv

Ahogy az várható volt, élnek az ultrák a maguk teremtette lehetőséggel, újra keményen büntetik a túl nagy kézicsomaggal érkezőket a kapunál. Leginkább Budapesten és a Wizz Air.

Írtunk eleget idén a két ultrafapados, de különösen a Wizz csomagszabályainak állandó változásáról, de utoljára azzal zártuk, hogy a november elsejétől életbe lépett rendszer valószínűleg stabil lesz. Ennek oka egyszerű: lényegében fizetőssé tettek mindent, ami nem fér be az ülés alá, ez pedig a szolgáltatónak jó: kevés csomaggal utazásra készteti az utast, ráadásul megteremti a lehetőségét annak, hogy a renitenseket agyonbüntessék. A kérdés csak az volt, mennyire élnek a bünti lehetőségével.

Decemberi útjaink tapasztalatai alapján az látszik, hogy egyre nagyobb a szigor, a Wizznél láthatóan elkezdték a szabályok kökemény betartatását. A Ryanairnél az egy hónapos türelmi időszak után már láthatóan jobban figyelnek, múlt héten náluk is láttunk büntetésket. Budapesten.

Nyilván Ferihegyről van a legtöbb tapasztalatunk, mert általában innen repkedünk jobbra-balra, de összességében sehol nem láttunk az ittenihez hasonló szigort. Nyilván a bázisokon tudják a földi kiszolgálókat a leggyorsabban betanaítani a helyes eljárásra, azokat könnyebb, akik egész nap csak Wizz-gépekkel foglalkoznak, teljesen más, ahol a Wizz csak egy a kiszolgált légitársaságok közül.

Korábban is így volt ez, de most is látszik, hogy a Wizz aktuális ferihegyi kiszolgálója, a Malév GH nagyon ráfeküdt a zsére. Lehet nagy munkaerőhiány, de erre most embert is allkokálnak. Legutóbbi útjainkon négyen ügyködtek a beszállókapunál, ketten csak a csomagokat mérték, ketten meg a szokásos iratellenőrzést végezték. Legutóbb azért álltunk a hidegben negyed órát a karám kapuja előtt, mert a büntetésre váróktól nem fértünk be. Amikor őket valahogy odébb terelték az ajtóból, kiderült, hogy az iratellenőrzéshez senki se vár, az ottani alkalmazottak malmoznak, várják, hogy odaérjenek az utasok. (A karámba lépésnél nézik a csomagokat, mögötte jön a pult az iratellenőrzéssel.) 

Ez tehát Budapest, de hazafelé jövet sehol nem láttunk még 4 emberes beszállítást, általában 2, néha 3 ember van, külön csomagos nem nagyon. 

Amikor a büntetéseket figyeltük, több utas azért vitatkozott, mert fizettek a gurulósért, mágis megbüntették őket. Amúgy teljesen jogosan, mert 10 kilós feladottat fizettek, mégis odahúzták a bőröndöt a kapuhoz. Tehát alapvetően csak magukat hibáztathatták, de az is jól látszik, hogy a kiszolgálók jól ráálltak a láthatóan jószándékú, fizető, csak a szabályt félreértő utasokra. Mivel többnyire a csomagok gépre vitelét lehetővé tevő elsőbbségi beszállás olcsóbb a 10 kilós feladottnál, az esetek döntő többségében nem trükközni akarnak az utasok, legfeljebb figyelmetlenek. De nincs kecmec, mehetnek a kasszához. Tanulság: nem összekeverni a szezont a fazonnal, figyeljünk oda, hogy melyik szolgáltatást választottuk és annak felfelelő helyre cibáljuk a csomagunkat.

A Ryanairnél is láttunk büntetést, ahol ugyanez volt a helyzet, az utas fizetett 10 kilóst, de nem adta le a cuccot a csekinnél. De összességében még mindig az látszik, hogy a Ryanainnél eddig lazábbak voltak a szabály betartatásával, illetve a pénzbeli retorzióval. 

Várható, hogy az idő haladtával egyre jobban beletanulnak a földi kiszolgálók a rendszerbe és egyre kevésbé lesznek elnézőek. A tanács pofonegyszerű: mindenki tartsa be a szabályokat és akkor nem fog pluszban fizetni. De még előtte, már foglaláskor jól gondolja át, hogy milyen igényei vannak és ennek megfelelően válasszon a csomagopciók (beférek egy picibe/feladom a 10 kilóst/viszem magammal a gépre a 10 kilást (prió)) közül. 

 

101 komment

Címkék: büntetés csomagszabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr9514524328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hunTAR 2018.12.31. 09:37:00

Nekem egy kérdésem van, ez pedig a hátizsákos utazás. Eddig nem volt baj, ha a hátizsák mérete nagyobb, mint a keret, mert max nem pakolta tele az ember és így bele tudta nyomni ellenőrzés esetén - természetesen csak akkor, ha nincsenek benne merevítők. Erre van tapasztalatotok, hogy így maradt-e? Illetve mennyire a gurulósokra és mennyire a hátizsákoksokra utaznak?

CyberPunK 2018.12.31. 10:44:42

Ha ennyien benyalják, és tévedés történik nem pedig az, hogy átakarják verni a rendszert, akkor a GVH is kezdjen büntetni. Erősen. Érdekes módon az MNB nem sokat szórakozik, ha a bankok csinálnak félreérthető reklámokat.

szombi 2018.12.31. 10:55:47

@hunTAR: Ha összenyomható (hidraulikus prés nélkül), most is felviheted. De jobban jársz ha a pulóver és hasonló apróságokat inkább magadra veszed, a mérés után meg vissza...

asdf 2018.12.31. 11:48:17

@CyberPunK: az emberek hulyek. Ennyi. Megszokasbol, utana nem nezesbol, lazasagbol utaznak, pedig amit kapnak infot, ott feheren-feketen le van irva, hogy mit vihet fel es mit kell leadni. Par honapja Parizsba repultem, ket gep indult kb. 20 perc kulonbseggel, az egyik valami legacy, a masik Ryanair (ami persze Parizs alsora). Kb. 6 utas jelentkezett a badogkaramban a legacy tarsasag utasai kozul, majd koppant, hogy rossza helyen van, rohant hanyatt homlok vissza, de mivel a fapados volt a kesobbi, valoszinu keste is le a gepet (es ennek persze megvolt a parja is, valami 8 koruli ember rohant a legacy-tol a badogkaramba es epphogy beesett gate close-ra). Pedig kivulrol faek egyszerusegu dolog, hogy Air France-os jeggyel nem megyek Ryanair pulthoz, de hat latod, 4 dolgonak kell egyeznie (legitarsasag, jaratszam, uticel, indulasi ido), hogy egy adott kapuhoz menjen az ember, aztan megis 3-5% elcseszte. Semmi dolga a GVH-nak itt, figyelmetlenek az emberek, ennyi.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2018.12.31. 11:49:55

Jó kis gumicsont ez, a csomag szabályok örök témát szolgáltatnak az ilyen blogoknak.

"... a november elsejétől életbe lépett rendszer valószínűleg stabil lesz." És miért lenne stabil?? Még nem esett le, hogy egy szabályrendszer addig él amíg meg nem tanulják az emberek? Aztán változtatnak, hogy amíg meg nem tanulja mindenki újra, lehessen kopasztani a figyelmetleneket.

hunTAR 2018.12.31. 13:01:54

@szombi: köszi. Azért kérdezem, mert éves szinten 10-20x repülök fapaddal, de az új szabályozás óta még nem teszteltem. Még a kétféle Wizzair kézis időszakban volt olyanhoz szerencsém, hogy papírkerettel mértek és ott magának a hátizsáknak a mérete számított, hiába nem volt tele. A kérdés részben ennek szólt, hogy nem vezették-e vissza ezt a kedveskesést.

Zsolttttt 2018.12.31. 13:17:17

Nem kell wizz szarral repülni, buntetgessek a váradi anyját.

cattaneo 2018.12.31. 15:26:32

Nem az a fő probléma, hogy a szabályok folyton változnak és követhetetlenek, hanem ez a mindenki szeme előtti megsemmisítő hadjárat, amit az utasaik ellen indítanak. Ha nem a harács lenne a fő szempont, ezeket az okostónikat betennék a security elé, irányítani. De így kibasznak azokkal is, akiknek egyébként rendben a csomagjuk, hadd várjanak, amíg ők a pénzbeszedéssel vannak elfoglalva. Ez az ami rettentően antipatikussá teszi a bandát.

Tehetséges ugandai buzi 2018.12.31. 15:44:17

Unitravel szervezte az utunkat, a chartergépet pedig a wizztől bérelték. Az Unitravel szabályai szerint 25 kg poggyászunk lehetett kettőnknek. Bőven venne voltunk ebben a súlyhatárban a két táskával - és még a napernyővel is. Persze a wizz már nem engedte fel a napernyőt a _saját_ bőröndszabályai szerint, mert minden ember csak EGY bőröndöt adhat fel. Semmi gond, mintegy véletlenül ott van a kezemben a dosszié, amiben ott volt az utazás összes papperja. Elöveszem az Unitraveles leírást és a wizzeres picsa orra alá tolom. Az elolvassa, majd közli, ez nagyon szép, de akkor se vihetem fel. Köszi! Többezres, nullkilométeres napernyő ment a kukába. Volt a helyszínen Unitraveles ügyintéző, de ő se tudott tenni semmit. Én úgy gondolom, hogy ha a wizz csak charter, akkor a szervező cég szabályai erősebbek. Tehát ha az Unitravel engedi, akkor a wizznek nem lett volna joga kidobatni. Na, mit gondoltok, kit pereljek 9000,- Ft napernyő, plusz öt napszor 5 ojró helyszíni napernyőbérlés miatt kártérítésre?

Róza mama 2018.12.31. 16:18:26

Az új szabályok 2 (Kettő) hónapja érvényben vannak. Becsekkoláskor egyzerűen megkerühetetlen, hogy el ne olvasd, valamit másképp kell csinálnod. Külön üzenet ugrik fel mindkét fapadosnál, ráadásul el is kell fogadnod a változásokat. A beszállókártyádon rendes piktogrammal ott van, mit tehetsz . és mit nem.
Aki ezt nem érti, annak tényleg nem való a fapados. Menjen valami olyan céggel, amely az intelligenciaszintjéhez jobban passzol. Ahol nem gond, ha az utas életképtelen barom. Az ulyeneket várják tárt karokkal a legacy-k vagy a máv.

cattaneo 2018.12.31. 17:01:39

@Róza mama: Ez nem elsősorban a hülye utasokról szól, hanem hogy nincs egységes szabályozás a fapadosok között, és a wizz különösen visszaél a helyzetével. Ahogy a cikk is kitér erre, külösen a lisztferihegyen.

Róza mama 2018.12.31. 17:13:09

@cattaneo: Két dolgot biztosan nem rtek. Ha tudnál olvasni, ugyan miért is kellene egységes szabályozás? Minden le van írva a weblapon. Pontosan látohatnád mit vásárolsz meg.
A másik dolog pedig az, hogy mitől visszaélés az, ha betartaják az általad elfogadott szabályokat.
De azt gondolom, neked tényleg a máv való. Ott tuti nem kell gondolkodnod, egységes az ár és egységes a szolgáltatás minősége.

Kánikula 2018.12.31. 17:57:42

November végén mentünk -Ryanair- szinte nem néztek semmit. Vissza Budapestre már jöttek a karácsonyi vásárra a turisták. Ez már december volt és nézegették a táskákat, páran fizettek is.

pl. az előttünk álló nő, aki egy bazi nagy gurulóssal próbált felszállni, mikor kiszurták elővette az 55*40*20-as táskáját belőle és a nagyot ott hagyta a pultnál.

Kiderült, hogy abban akarta visszahozni a Budapesten vásárolt dolgokat. A nem elsőbbségi sorban -amiben úgy 20 álltak- is volt pár túlméretes amiért fizetni kellett a tulajnak. Volt aki kidobta a bőröndöt és egy szatyorban meg kézben hozta fel a tartalmát.

Kánikula 2018.12.31. 18:08:24

@cattaneo: Miért kellene egységes szabály azonos piacon működő konkurens cégek között?

Megalkotják a saját szabályaikat és majd az ügyfél eldönti, hogy neki melyik jó és persze fontos, hogy a vásárláskor elfogadja az utazási feltételeket.

Ami valjuk be, hogy rendesen szájba van rágva. Tehát aki túlméretes táskával érkezik a beszálláshoz 1., elfogadta a feltételeket 2., ha hülye volt és hót' figyelmetlenül vásárolt, akkor is kap még vagy 5 emlékeztető emailt és még a beszálló kártyára is rá van nyomtatva!

Ha a 60-as táblánál 80-al lefényképeznek, mert nem vetted észre a táblát, akkor a tábla vagy a sofőr a hibás?

John Heard 2018.12.31. 18:59:29

“A tanács pofonegyszerű: mindenki tartsa be a szabályokat és akkor nem fog pluszban fizetni. De még előtte, már foglaláskor jól gondolja át, hogy...”... melyik legitarsasagra foglal, es nem-e eri meg esetlegesen egy kicsivel tobbert Lufthansat vagy Air France-ot (vagy hasonlot) foglalnia!

Márta Szabó Sándorné 2018.12.31. 20:52:37

Baseli repülőtéren is ellenőrízték a csomagokat nem csak Budapesten. Ha bele tudták tuszkoli a hátizsákot a kalodába, elfogadták.

cattaneo 2018.12.31. 22:11:21

@Róza mama: @Kánikula: Meg lehet nyugodni, tudok olvasni és rajtam még sosem vert le a gennyedék wizzair semmi csomag pótdíjat emiatt. Viszont veletek ellentétben elég sok légitársasággal utaztam már, köztük más fapadossal és nem az egységes szabályzat számonkérése volt a lényeg, hanem hogy más fapados légitársaságok nem élnek vissza ennyire ezzel. Az emberek ehhez vannak hozzászokva, ezért ér nagyin sok hülyekülföldit váratlanul, hogy 1 cm pluszért vagy egy faszomnyi plusz kistáskáért megy a wizzaires szájkarate. Szóval kedves Rózamama, értő olvadással: veled ellentétben nem a hülyeutasok további legyalulása volt a célom, hanem gennyedék wizzair lisztferihegyes kiszolgáló személyzetéé. Csókolom!

cattaneo 2018.12.31. 22:21:11

@Kánikula: Ha valahol 80-nal lehet menni, amit megváltoztatnak előbb 60-ra, aztán két hónap múlva 30-ra és kitesznek pár véda kamerát is, miközben ugyanazonaz úton a másik irányban 80-nal jöhetsz, és meg kamera sincs, akkor azért káromkodsz rendesen, hogy mi a francért nem halad a sor a 3 sávos úton, amikor Ausztriában meg mehetsz mindig ugyanúgy, ugyanazon az útvonalon 80-nal és nincsenek kamerák sem a seggedben.

Róza mama 2018.12.31. 23:17:26

@cattaneo: Végül is ha azt vesszük, hogy évente 150 millió utas döntő többsége képes értelmezni valamint betartani a szabályokat, és továbbra is repül az általad fikázott fapadosokkal, akkor csak el kellene gondolkodnod egy szövegértés tanfolyamon.

cattaneo 2018.12.31. 23:54:52

@Róza mama: Hahhaha, ez gyenge érv volt. Ellenben a Transavia oldaláról (évente többször utazunk velük).
Strict luggage policies are not uncommon among low-cost airlines. However, many low-cost airline allow one piece of hand luggage and also one small personal item. Transavia does not offer free personal item but they didn't seem to have any strict control at the gate like Ryanair and Wizzair have, whereas their staffs check every single passenger meticulously before boarding. Vueling review vs Ryanair: We have never seen anyone stopped by Vueling staff and have also noticed that people carry on not only a huge case but an additional bag too. That has been on internal Spanish flights, so I'm not sure if it depends on the staff at each airport as to whether the hand luggage rules are enforced.

-Thingol- · http://iTouch.hu 2019.01.01. 11:32:04

ilyenkor a buntetest be lehet fizetni kartyaval a repulonel a felszallas elott? hogy mukodik ez? + mennyi a buntetes?

Etniez 2019.01.01. 12:12:53

@Kánikula: Ezeket az infókat még a jegyvásárlás előtt kellene kiírni.

Én már nem is foglalkozom ezekkel a lowcostokkal, sokat repülök, leginkább London-Budapest vonalon.
Ha a lowcost-ot választom, akkor a jegyárra rájön
2X45 Fonttaxi
piority 4X15(?) Font
ülés, ha együtt akarok ülni a feleségemmel (2X15).

Cserébe kapok csapnivaló kiszolgálást Lutonon (Ryan sem jobb Stansted-en) és egy csomó geciskedést + részeg angolokat a repülőre.
Legutolsó ár mindennel együtt kb 280 Fontra jött ki.

Ehhez képest BA 320 Font volt. Security check Heatrow-n 3 perc csúcsidőben, metróval kijutok, 2 poggyász ingyenes, nincs felesleges várakoztatás, egyszer nézik a jegyet és az útlevelet. Ingyen ültünk együtt, (ablak + közép) a feleségemmel. Nincs felesleges várakoztatás és geciskedés, + 40 font kettőnkre, retúrnál.

Én már gyűlölöm a különböző szabályzatokat. Faszért kell nekem megtanulnom a BA, Ryanair, Wizzair, Türkish Airlines, KLM, Air France, Air Maldives, stb összes szabályzatát, külön figyelemmel a repterekre.

PL Budapesten nem lehet kézipoggyászba rakni a drónt, míg mindenhol máshol igen. Normális dolog ez?

Stella70 2019.01.01. 12:17:28

@Tehetséges ugandai buzi: szerintem senkit,
Komolyan napernyőt viszel Budapestről egy nyaralóhelyre, ráadásul repülővel??

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.01. 12:21:56

@Tehetséges ugandai buzi: lol, azt ugye vágod, hogy 25 euro kevesebb mint 9000 Ft?

gforce 2019.01.01. 12:44:50

@Etniez: Hat ez mind szep es jo,de ha a BA is olyan toltottseggel jarna mint az ultrak lehet nem tudnanak gavallerkodni a 2 ingyen kezivel. Picit el szoktuk felejteni hogy nem c130as gepeket hasznalnak.

szépjuhászné 2019.01.01. 13:09:33

@Zsolttttt: Tegnap Londonba, tavaszra a wizz csomaggal, stb. 20ezerrel volt drágább, mint a BA. Csók, megyünk a britekkel. És nem kell a karámban bohóckodnunk.

Etniez 2019.01.01. 13:29:57

@gforce: És ez most hogy jön ide? Érdekel engem, hogy ki miért gavallérkodik?
Én veszek egy jegyet és használom a szolgáltatást és nem érdekel, mi van mögötte. Most jöttem BA-val két napja, kb 90%-os volt a töltöttség.
18:25-kor szállt fel a gép, 17:35-kor írták ki. Tíz perc séta volt a kapu, megnézték a jegyet és az útlevelet, fél percet sem vártunk és már mentünk a buszra, buszon kb 2 percet vártunk, 17:55-kor már becsatolva ültem a gépen.

Sajnos az fillérbaszó utasok miatt annyira lementek kutyába már a fapadosok, hogy egyszerűen már nincs kedvem velük utazni. Én nem vagyok sznob, de egyszerűen megengedhetetlen, ahogy a fizető utassal bánnak. Mire megtanulom az aktuális szabályzatot, addigra megváltoztatják megint, mert az utasok megtanulták kijátszani.
Emeljenek bm árat. 20 euró minden jegyre és lehet értelmes szolgáltatást nyújtani. Jó lenne egy uniós szabályozás, definiálják már végre a poggyász méreteket és ne lehessen változtatni egy éven belül, csak egyszer.
Tegyék bele a jegyárba kötelezően legalább egy kézipoggyászt (55x20x40 méretben)

Még a mobiltelefonoknál is megoldották, hogy lehessen végre ingyenesen roamingolni, ezzel is megtudnák tenni. Mindenki érdeke ez lenne.

gforce 2019.01.01. 13:38:18

@Etniez: Akkor vegulis kivel, mivel is van bajod? A ceggel vagy az utazokozonsegukkel?

seepheerd 2019.01.01. 13:52:54

@Tehetséges ugandai buzi:
25juro vs 9000huf... és még cipelné: NOOORMÁLIS? :D

fgzb 2019.01.01. 14:12:08

A víz folyékony. A levegő még ingyen van. A fapados ott szívat ,ahol tud.
Kb. ennyi értelme és lényege volt a posztnak.
A fapadosok lassan (?) már átmennek az utasok alázásába, viszonzásul az olcsóságukért (?). Ezt addig folytatják, amíg megtehetik.
Éppen itt az ideje, hogy a EU a nyakuk közé csördítsen, kezdenek túl magas lovon ülni, visszaélve a helyzetükkel.

fgzb 2019.01.01. 14:21:25

Az utast "életképtelen baromnak " nevezed, ami sokat elmond rólad, meg a beállítottságodról. A fapados hinta-palintát meg szó nélkül benyalod.

jjoey 2019.01.01. 14:32:40

Regi lemez, uj ev.
Occso, de vicc, ha ezt elviselitek, hajra, aztan 1szer aja ossze mindenki, repjegy 5, csomag 5, kaja 10jevro, mucsarocsoge belvaros 25penz es 3 ora, vagy 30 ropi, van kaja pia es foreprterrol 10 epnzert 30 perc alatt belvaros ss nem szivatnak szet, ha kell, golftaskat is ingye viszik...
Addig is, mc varot koszonet a viccnek hasznalhatatlan lepukkadt fos lett,

Parasite 2019.01.01. 15:22:33

WizzAirnek itthon még mindig nem telik keretes csomagméret ellenőrzésre? Valami diákmunkás szerencsétlent raknak oda egy centivel? Nevetséges. Egyszer állítana meg, közölném hogy húzzon innen a centijével nyugodtan fel a terminálra, cipeljen le magával egy keretes méret-ellenőrzőt, de engem felejtsen el a nyomorult centijével. (kipróbáltam az AirFrance keretében, tökéletesen illik a nagyméretű kézipoggyászom a keretbe)

Parasite 2019.01.01. 15:27:49

@Etniez: pontosan, lassan ott tartunk, hogy a fapados csicska cégek ugyanannyiba kerülnek, mint egy normális légitársaság economy jegye, nekem csak egyetlen gondom van, hogy a fapados reptér közelebb van a családomhoz, ha normális reptérre repülnék az még plusz 1-1.5 óra minimum vonatozás. De a mostani karácsonyi út után megfogadtam soha többet fapados, inkább vonatozom extrában. Elképesztőek az utasok is egy-egy ilyen járaton, de amit a fapados nyomorékok művelnek az is elfogadhatatlan. Az egész olyan, mint egy alsóröcsögei volánbusz járat. Hányinger.

M. Péter 2019.01.01. 15:44:57

@hunTAR: Amikor kárácsony előtt Ryanairrel utaztam, Ferihegyen néhány ember próbált priority nélkül gurulós bőröndöt felvinni, velük kifizettettek 3500Ft-ot. A hátizsákokkal nem vacakoltak.

M. Péter 2019.01.01. 15:55:19

@Stella70: Teljeen mindegy, hogy mit visz. Ha olyan feltételekkel vette meg a jegyet, hogy viheti, akkor vihesse, ne mondják neki a beszálláskor, hogy nem.

lenörd hofstadter 2019.01.01. 17:45:17

Valaki aki ennyire imádja a fapadosokat, árulja már el, miért jár velük ha tudja, hogy átbasszák.

Vadász, vadász... te szarrágóbb vagy minden vadásznál aki nem vadászni jár....

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.01.01. 19:06:11

@lenörd hofstadter: csak ha hülye vagy, akkor érzed úgy, hogy átbasznak. kis odafigyeléssel sokkal olcsóbb. persze lehet e helyett arcoskodni, mi momentán azokon a kommentelőkön röhögünk, akik vagyonokat szórnak ki a helyett, hogy ésszel utaznának és még büszkék is rá itt, egy fapados blogon.

persze a szolgáltatók ügyeskednek, gyakran variálnak (főleg a két ultra), próbálják a lehető legtöbbet kisajtolni az utasból. kapitalizmus van, az ő üzleti modelljük meg erről szól: átlagban olcsó jegy, sok kiegészítő extra. az okos utas meg odafigyel a kritikus pontokra, ezekről olvasgat pl ezen a blogon, aztán vígan utazgat fillérekért.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.01.01. 19:12:29

@Parasite: van keret, centi akkor, ha vita van és mivel centiben van megadva a határ, a centi a döntő.

@fgzb: a vélemény szabad, de borzastó érzés akkora baromságokat olvasni.

@szépjuhászné: én meg megvárom, míg olcsó lesz és akkor veszek jegyet max 6 ezerért. amit spóroltam, abból meg utazok még kettőt. a választás szabad.

Superuser 2019.01.01. 19:50:01

@Tehetséges ugandai buzi:

Napernyőt visz a gépre, a síkidom, wazzeg :)))
Köszönöm az újévi megnevettetést :D

asdf 2019.01.01. 20:19:01

@szépjuhászné: de minek veszel meg tavaszra jegyet tegnap? 2-3 honap mulva pont raert volna olcsobbert.

@lenörd hofstadter: nem basznak at, es eddig meg nem basztak at egyszer sem. Eddig mindig az tortent, aminek kellett, egyszer volt egy masfel oras kesesem es ennyi. A miert jarok fapadosokkal pedig annyi a valasz, hogy 20, max 25e Ft-nal huzom meg azt az osszeget, amt egy retur jegyre hajlando vagyok kolteni, es igy sem a repulojegy ara a gatja annak, hogy mennyit utazom (nem a repjegy a draga, hanem a szallas meg a belepok).

Tehetséges ugandai buzi 2019.01.01. 22:13:45

@Superuser: Miért ne vittem volna, ha vihettem? Itthon volt negyven fok én meg Korfura mentem süttetni a hasam? Bakker, van a kezemben egy utazási feltételek, abban semmi nem tiltja. Súlyhatárba belefér, de a közismerten jószándékú magyar blogszcéna azt hülyézi le, aki megpróbál élni a lehetőségeivel. Milvel először a napernyőt vettem meg és csak utána mentem ki, ezért halvány lila fingom sem volt előre arról, hogy mennyi lesz majd odakint a parton a napernyőbérlés. Arról nem is beszélve, hogy megvenni csak egyszer kell, ez idővel behozza az árát.

zsu80 2019.01.01. 23:12:50

Ma utaztam Milánóból Debrecenbe, 15 eu +9 a priority, kis bőrönd meg teli hátizsák, folyadékok max. 100 ml. Sehol nem volt problémám, mert tudok olvasni, a gép pontos volt, 24 euróért teljesen korrektül repültem. Más dolog, hogy Milánóba Magyarországról csakis Ryanair vagy Wizz repül, Alitalia csak Rómába van. De nekem semmi bajom velük. Néha késnek de mindig 10 és 30 euu között fizetek, olcsóbb mint a belföldi jegyek a MÁV retkes vonataira. Debrecent azért utálom mert nincs egy repülők érkezésével összehangolt busz a városba. Egyszer éppcsak elcsiptem futva, elindult a sofőr, mondván tartania kell a menetrendet, miközben otthagyta az épületből kifelé tóduló tömeget. A következő pedig kb 2-3 óra múlva indult. Igazi genyók, paraszt turista hadd fizesse a drága taxit.

Süsüke 2019.01.01. 23:13:13

@Tehetséges ugandai buzi: az utazasi iroda nem irhatja felul a legitarsasag szabalyait. Legfeljebb elfelejtik oket neked megemliteni, hogy batoritsanak az utazas lefoglasara, abban a hitben hagyva teged, hogy kedvenc napernyod is veled tarthat.

Superuser 2019.01.02. 06:50:54

@Tehetséges ugandai buzi:

mea culpa, igazad van, a napernyő tökéletes befektetés :)))

a tökéletes nyaraláshoz feltétlenül hozátartozik a napernyővel való 3d tetris az összes tranzitjárművön. magam is a kedvenc bőrkanapémmal szoktam menni a szállodába :D

remélem a további batyukat a súlyhatárig teliraktad jó hazai kirántotthússal, fogja a fene a helóták szuflakiját kóstolgatni, mikor a hentesjóska tud szerezni karajfilét okosba' :D

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.02. 08:49:39

@Superuser: főleg így volt jó biznisz, hogy hajíthatta ki használatlanul. Manapság meg arra hivatkozni, hogy nem tudta mennyi lesz a napernyő bérlés kint....nyilván ha nem akarom megtudni, akkor nem is fogom, a repjegyre tényleg nincs ráírva, hogy mennyi lesz.

Etniez 2019.01.02. 08:56:01

@Tehetséges ugandai buzi: A zsíroskenyeret lilahagymával sem tiltja a szabályzat, mégis kiröhöglek érte.
A világon mindenhol ingyenes a napernyő, ha fogyasztasz, nem kell átcipelni a fél világon :)

@Fillér B. Gusztáv: " mi momentán azokon a kommentelőkön röhögünk, akik vagyonokat szórnak ki a helyett, hogy ésszel utaznának"

Ez azért olyan, mint amikor a Suzukis kineveti a Mercist, hogy mennyi pénzt elszór egy autóra :)

Én rengeteget fapadoztam, de mára meggyűlöltem őket. Olyan áron adják a jegyeket, ami nem fedezi a költségeiket. Ezért baszakodnak állandóan a szabályzattal és a nem fillérbaszó utasokkal, pénzt akarnak keresni.
És ilyenkor jönnek ki az olyan anomáliák, hogy néha egy kurva bőrönd felvitele 5x annyiba kerül, mint neked egy repjegy. Nonszensz.
Az EU-nak szabályoznia kellene ezt a kérdést. Meg kellene tiltani az áron alul adott jegyek értékesítését. Meg az évközi szabálymódosításokat. Meg az együtt utazók szándékos szétültetését. Meg utasok hosszas várakoztatását ülés és wc-nélküli helyiségekben.

Stb. Lehet, hogy kevesebbet utaznál, de emberi körülmények között. Hidd el, többet ér.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2019.01.02. 08:58:17

@Tehetséges ugandai buzi: Nem lehet, hogy abból adódott a probléma, hogy az utazási iroda nem chartert bérelt a wicctől, hanem simán csak megvette a jegyeket a menetrend szerinti járatra, mert úgy olcsóbb nekik?

Etniez 2019.01.02. 09:05:29

@Parasite: "pontosan, lassan ott tartunk, hogy a fapados csicska cégek ugyanannyiba kerülnek, mint egy normális légitársaság economy jegye"

Erre hívom fel a figyelmet folyamatosan. Egyrészt az az érzésem, hogy a Budapest-London járat tartja el a többi útvonalat és ha valamilyen szinten emberi körülmények között akarsz utazni, akkor nem is fapados árat kapsz, csak szolgáltatást.

Nekem már volt olyan, hogy a BA volt olcsóbb, voltak egy árban és néha 20-30%-al drágább. Hosszú távon nagyon hasonló. Wizzairrel jártam úgy, hogy 8 órát késett a gépem és még kompenzációt sem tudtam kihajtani belőlük, mert szerintük vis maior, hogy 2 nappal azelőtt egyik gépük szélvédőjét betörte egy madár. A bíróság meg elfogadta.

Ezek a fapadosok addig olcsók, amíg minden flottul megy. Én már megtanultam.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2019.01.02. 09:54:15

@Etniez: ez mind szep es jo de mostanra a fapadosok szinte letaroltak az europai legipiacot, igy sok esetben szinte nincs az embernek valasztasa, mint valamelyik lowcost. Persze a nagyon nagy varosoknal szoba johet legacy, de nem mindenhol.

Tehetséges ugandai buzi 2019.01.02. 09:56:08

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Especiel erre nem tudom a választ, a csomag leírásában az volt, hogy "utazás charter-járattal", ezért merészeltem arra gondolni, hogy ez egy - a wizztől bérelt - charterjárat volt.

Ehez kismértékben kapcsolódik a válasz @Süsüke: felé is, mégpedig annyiban, hogy ha fapados üzemmódban utazok a wizzeren, akkor csak egy közepes hátizsákot vihetek magammal, itt viszont 25 kg volt a megengedett súlykeret és ingyen feladhattam a poggyásztérbe is. A gond a DARABszámmal volt. De ti csak a napernyőn lovagoltok. Mi lett volna, ha kisebb táskákat viszek magammal, de három darabot?

Tsteinar 2019.01.02. 11:21:18

Elég sok fapaddal repültem az ittenieken kívül is /AirAsia, Spirit, Southwest, Nok Air/ és soha nem kellett semmilyen büntit fizetnem. Aki nem sajnál rá 2 percet, elolvassa a többször felugró figyelmeztetéseket és nem funkcionális analfabéta az nem kerül ilyen helyzetbe. Amig a fapadok arra használják ezeket a "büntiket", hogy alacsonyan tartsák az alap jegyárat, én nem bánom. Kitaxizni többe kerül szinte Ferihegyre, mint elrepülni Berlinbe. Hub-okra néha még lehet is találni hasonló áron BA-t vagy Lufthansát, mint egy fapad, de kisebb helyekre velük lehet nevetséges, akár 5-6e Ft-os egyirányú jeggyel kimenni.

Darth Revan 2019.01.02. 11:22:40

A tanács pofonegyszerű:

ha lehet, kerulni kell a szivatos legitarsasagokokat

Darth Revan 2019.01.02. 11:33:21

@Tehetséges ugandai buzi:
ne haragudj, de marha vicces lehettel, amint a napernyioddel szerencsetlenkedtel a repteren.

jo lecke volt ez neked.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.01.02. 11:51:44

500+ repüléssel szerte a világban szerintem elmondhatom, hogy van tapasztalatom. SOHA ismétlem SOHA nem sikerült megbüntetniük, mert még én abba a kategóriába tartozok, aki tud szöveget értelmezni. ENNYI PONT

balage28 2019.01.02. 11:55:40

Lehet, hogy domina helyett inkabb veszek jegyet a viccesre...

Róza mama 2019.01.02. 14:13:05

@Tehetséges ugandai buzi: Kedves ugandai buzi, számomra felüdülés olvasni csetlő-botló utazási kalandodat és azt a talpraesettséget, ahogyan nem hagyod magadat a mégoly nehéz helyzetekben sem!

Ha úgy gondolnád, hogy a jövőben rendszeresen blogot írsz, melyben a fenti naőernyőshöz hasonló életszerű történeteket osztasz meg, rám mint rendszeres olvasódra feltétlenül számíthatsz!
Írhatsz bármit. Hosszú történeteket, vagy egyszerű reggeli gondolatokat. Ajánlott pakolási listát, vagy utazási irodás kalandokat. Recepteket, melyek nélkül ne induljunk el.
Engem lenyűgöztél!!!

Tehetséges ugandai buzi 2019.01.02. 14:59:56

@Darth Revan: Az a folyamat, amit te szerencsétlenkedésnek nevezel, az kábé nettó két perc alatt lezajlott. Ketten fel akartunk adni három poggyászt. (Amiből a harmadik especiel egy tök kicsire összecsukható napernyő volt, aminek volt oldala is, mint egy strandsátornak - de lehetett volna bármi más is.) Ezt, a harmadikat nem vették fel, DARABszámra hivatkozva. Elővettem az utazási iroda papírját, ami elméletileg lehetővé tette volna, mert ott csak kg megkötés volt, azt elolvasták, majd annak ellenére sem vették fel. Odaintettük a jelen lévő Unitraveles intézőt. Ő csak hebegni-habogni tudott, ami nem hatotta meg a wizzeres csekinest. Kuka.

A jelenet kábé ennyi volt, ne olyasmit képzelj el, hogy Chaplin rohangál fel-alá a 2B terminálban egy három és fél méteres basszal, beleakadva mindenbe.

Erre te azt írod, hogy lecke nekem. Lecke? Mire? Mit tudtam rosszul?

Te kinek szurkolsz? A fapadosoknak?

Darth Revan 2019.01.02. 15:53:09

@Tehetséges ugandai buzi:

Jo, en viccesebbnek kepzeltem a fejemben a szerencsetlenkedest a napernyovel.

de akkor is jo lecke: legkozelebb nem viszel magaddal felesleges dolgot, amit a celallomason is gond nelkul megkapsz.

ételizésítő 2019.01.02. 16:29:08

@gforce:
C130-asnak nem örülnél, hidd el.

@jjoey:
"van kaja pia"
Ja, már ha az egy darab 3 dekás szendvics meg az egy 3 decis sör kimeríti a kaja-pia kategóriát.

@Etniez:
"Még a mobiltelefonoknál is megoldották, hogy lehessen végre ingyenesen roamingolni"
Ott azért volt annyi alapja, hogy a roamingolás az adott telefontársaságoknak nagyjából semmibe nem kerül (ahogy az SMS sem), míg repülőgépeken a plusz súly azért plusz tüzelőanyaggal jár, ami meg nem ingyen van. Ráadásul a repülőgépeken a hely korlátozott, míg a roamingolás nem fogja eltelíteni a telefontársaság rendszerét (kivéve mondjuk szilveszter hajnalban, de akkor roaming nélkül is ez van).

Szóval ott tulajdonképpen az EU megszüntetett egy alaptalan lehúzást.
Repülésnél nem ez a helyzet.

ételizésítő 2019.01.02. 16:41:09

@fgzb:
Hallottad már a piacgazdaság kifejezést?
Szerintem még nem, vagy ha igen, fingod sincs, mit jelent.

@Tehetséges ugandai buzi:
Vihettél volna a napernyő mellé még 2 zsák hazai homokot is, hátha nem lesz a tengerparton.

"Te kinek szurkolsz? A fapadosoknak?"
Hát a hozzád hasonló utasokkal szemben mindenképpen.

Darth Revan 2019.01.02. 18:34:50

A Ryanair újabb hazugsága

www.moneysavingexpert.com/news/2019/01/complaints-flood-in-about-ryanair--glitch--which-costs-customers/amp/

Lehazudnák a csillagokat is az égről

nagyon életszerűtlen, hogy ennyi ember elcseszi a nevet.

Nyilván nem szándékos hiba, de akkor is beleállt a cég és nyomtatja a hülyeséget, hogy nem az ő rendszerük cseszte

fgzb 2019.01.02. 19:18:15

@ételizésítő:
Összekevered a piacgazdaságot a cigány-vircsafttal (elnézést a tisztességes romáktól).
Azonkívül tiszteld meg a másikat a kulturált szóhasználattal.

csincsilla72 2019.01.02. 21:01:01

@Tehetséges ugandai buzi: Azért nekem egy dolog nem világos: amikor becsekkoltatok és kinyomtattátok vagy letöltöttétek a beszállókártyát, nem néztétek meg, hogy pontosan milyen szolgáltatás jár a repülőjegy mellé? A beszállókártyán ugyanis feketén-fehéren rajta van, hogy mennyi cuccot vihettek és hova. Feltételezem, hogy nem az iroda vouchere volt az egyetlen, amivel nekiindultatok Korfunak.

csincsilla72 2019.01.02. 21:05:38

@Etniez: Ne marháskodj már, tudod-te, mennyire megnyugtató, ha a SAJÁT napernyőd alatt rohad le rólad a gatya? :-)

ételizésítő 2019.01.02. 22:13:55

@fgzb:
Aki annyira hülye, mint te, azon mit tiszteljek? A tiszteletet ki kell érdemelni.
És láthatóan továbbra sincs fingod sem arról, mi az a piacgazdaság. Tanulj, tinó, hátha ökör még lehet belőled.
(Ja, helyesírást sem ártana, nemcsak a szavak jelentését.)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.01.02. 22:15:06

@Etniez: értem amit írsz, de szerintem túlzásokba esel és végül magaddal szúrsz ki. viszonylag csekély időráfordítással kiismerhetők a trükkjeik, a fontos szabályokról általában normálisan tájékoztatnak. a szétültetés nyilván nagyon ócska lehúzás, de belekalkulálható a jegyárba. A reptéri színvonal pedig változó, sok helyen a legacy is szar helyről indul, máshol meg a fapad is kényelmesről. nagy átlagban persze a fapad az olcsóbb, utasnak kényelmetlenebb kapukat használja, az meg ízlés kérdése, kinek mennyit ér meg egy kényelmesebb beszállítás.

A Suzuki-Merci hasonlat nagyon sántít. Rengetegen megvehetnék a Mercit, én is, de hülye lennék, ha az adott célra a Suzuki is megfelel.

heidt 2019.01.02. 22:51:52

@Tehetséges ugandai buzi: Miért nem fóliáztattad a napernyőt a bőröndhöz? Akkor az csak egy csomag. Esetleg odakötöd a hátadhoz a kabát alá és azt mondod ez nem nap-, hanem ejtőernyő.

ételizésítő 2019.01.03. 00:58:01

@Fillér B. Gusztáv:
Én mobiltelefonnal szoktam ezt a hasonlatot használni.
Mert meg tudnám ugyan venni a szifont/Samsung legújabbat is, de minek, amikor a Xiaomi Redminek sem használom ki a lehetőségei/tudása negyedrészét sem?
Szóval lehet, hogy kurva sokat tud, de a tudásának többsége számomra csak kurva drága ballaszt. Ha számítógépezni akarok, akkor keresek egy számítógépet, nem picsányi mobiltelefon-kijelzőn pöcsölök, mikroméretű szoftveres billentyűkkel a rendes fizikaiak helyett és két ujjal a 10 helyett.

Mercel 2019.01.03. 01:51:55

@Róza mama:

Nnnna.

Kegyed az a fajta lehet, akik miatt ha külföldön járok nem csinálok belőle reklámot, hogy én is magyar vagyok.
Ugyanis számomra ciki, ha egy kalap alá vesznek.

Amúgy csendben megjegyzem a szex (a jó szex) egyes nőknél jelentősen csökkenti a picsaeffektust.
Önnek nyilván ebben nem sok része lehet.
(Bétlen3.14csa)

ételizésítő 2019.01.03. 04:53:51

@Mercel:
Én meg a magadfajta seggek miatt igyekszem titkolni, hogy magyar vagyok.
Nem vagy te fideszes?
Már csak a vészes agyhiányos tüntetek miatt gondolom.

Darth Revan 2019.01.03. 07:52:46

Mekkora g.ci f.szszopó banda!
Előre tudták, hogy milyen akksival működik a kerekesszék, mégis csak matt a fedélzeten szóltak, hogy nem viszik él és azután basznak a jegyárat vissza fizetni.

Okádék cég

metro.co.uk/2019/01/02/disabled-teenager-thrown-off-ryanair-flight-wheelchair-sparked-concerns-8303881/amp/

ételizésítő 2019.01.03. 18:56:10

@Darth Revan:
Gondolod, hogy minden egyes kerekesszékesnél elkérik a szék típusát, aztán utánajárnak?
Szerinted ez az ő feladatuk?
Nem esetleg az utasé, hogy rákérdezzen, elviszik-e így?

Darth Revan 2019.01.04. 00:03:33

@ételizésítő:

Melyik reszet nem erted ennek a mondatnak?

"Weeks prior to departure, Noel and his dad booked the tickets and cleared the paperwork with the airline in which they have to give the precise type of electric battery which powers the wheelchair."

Ne várd a csordát!! 2019.01.04. 03:09:02

@Darth Revan:
És megtették?
Mellesleg nyelvtani hibás a mondat.

csincsilla72 2019.01.04. 12:03:37

@Darth Revan: Igen, ők valóban kitöltötték a papírt, de figyelmen kívül hagyták a figyelmeztetést, miszerint csak olyan széket lehet felvinni a fedélzetre, amelynek az akkuja kivehető. Az övék nem ilyen volt, és ezt ők nyilván tudták már akkor is, amikor elolvasták a szabályokat. Persze, a kommunikáció egyszerűen csodás a fapadosoknál, de itt megint előjön a kérdés, hogy az utas is utánanézett-e annak, hogy biztosan felszállhat-e a gépre.

Darth Revan 2019.01.04. 14:17:09

@csincsilla72:

az utas megadott minden kert adatot amit a legitarsasag kert.
eleg furcsa, hogy ebbol nem derult ki a ryanair szamara, hogy mi a helyzet

az utast nem elvinni, a penzt nem visszaadni meg enyhen szolva is a tolvaj, csalo hazug banda tipikus esete.

"He was offered a free transfer on to the next available flight to Alicante"

ugy tunik a ryanair egyik hazugsagot a masik utan mondja, gondolkodas nelkul: a kovetkezo jaraton miert is nem jelent biztonsagi kockazatot, ha ezen igen?!

faszok ezek!

Ne várd a csordát!! 2019.01.04. 17:09:44

@Darth Revan:
Lehet, hogy őket elvitték, de csak szék nélkül.

Az előzőhöz:
"they have to give the precise type of electric battery which powers the wheelchair"
Mivel itt nem had van, hanem have, nem biztos, hogy meg is tették. Huncut nyelv ez az angol.

Yumurdzsak 2019.01.04. 18:14:25

érdekes, teli eurowings gép utasterébe valahogy befér a két kézipoggyász, és nem húznak le ezért pluszban 6-12 euróra, és nem fenyegetnek, hogy elveszik a csomagot (airbus-320 31 sorral)

Darth Revan 2019.01.04. 20:23:42

@Yumurdzsak:

tolem a KLM-en az egyet is elvette a budos kurva.

Ne várd a csordát!! 2019.01.04. 21:32:09

@Darth Revan:
Akkor most nézz utána a clear szó jelentéseinek pl. a Free Dictionaryben (ami egy csomó szótárból gyűjt), és rájössz, hogy szó sincs róla továbbra sem, hogy ezt megtették-e vagy sem.

Darth Revan 2019.01.05. 16:27:23

@Ne várd a csordát!!:

ird azt, hogy te keptelen vagy felfogni

Darth Revan 2019.01.05. 22:14:11

@Ne várd a csordát!!:

ertetlen vagy, az angolhoz meg nem konyitasz

Ne várd a csordát!! 2019.01.06. 17:57:46

@Darth Revan:
Te vagy inkább buta segg, aki az alapfokot sem elérő angoltudásával idézget be olyan szöveget, aminek a tartalmát nem érti.

Máshoz is ennyire segghülye vagy, vagy csak az angolhoz?
Nem vagy te fideszes?
Ennyi ésszel más nem nagyon lehetsz.

Darth Revan 2019.01.06. 21:46:26

@Ne várd a csordát!!:

Attol, hogy elkezded a masikat sertegetni, csak a sajat ostabasagodat leplezed le. Mondjuk annyira nagy leleplezes nem volt azert.

Ne várd a csordát!! 2019.01.07. 00:37:09

@Darth Revan:
Igazad van, tényleg nem volt nagy leleplezés, hogy segghülye vagy, ezért csak fideszes lehetsz.
Elég hozzá elolvasni, amiket írsz.

De kösz, hogy te is így gondolod.

Darth Revan 2019.01.07. 10:52:42

@Ne várd a csordát!!:

istenem, olyan vagy mint egy kisovodas, csak kevesebb az eszed!

Stella70 2019.01.08. 16:05:48

@onlajnok: vágom, persze,
kb 1200Ft-tal kevesebb, és végig cipeled a napernyőt..

Ne várd a csordát!! 2019.01.09. 21:14:36

@Darth Revan:
Ahogy látom, öcsém, szopni jársz te ide.
A buziklubban már nem nyújtanak eleget?

Darth Revan 2019.01.10. 09:37:37

@Ne várd a csordát!!:

ez egy erv? Csak magadrol allitasz ki szegenysegi bizonyitvanyt
- egyszeru szoveget nem tudsz ertelmezni
- mivel erveid nincsenek elkezdesz vagdalkozni

Ovodat irtam az elobb, de a gyerekeknek tobb eszuk van, mint neked.

Karvaly91 2019.01.10. 14:16:21

Ryanairrel utaztam priorityvel, de konkrétan rá sem néztek a csomagokra, nemhogy mérték volna. Nem tudom, prio nélkül hogy van, de nem láttam nagyon szívózni őket.

ételizésítő 2019.01.10. 17:10:56

@Darth Revan:
Ahogy látom, te tényleg csak szopni jársz ide.
De mivel mindig visszatérsz, láthatólag szeretsz szopni. Lelked rajta, csak elég fura az ízlésed. De hát te tudod.

Kánikula 2019.01.14. 14:57:58

Na közben a RA az elsőbbségi és a feladott 10 kilós árára is rádobott 2 eurót.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.01.15. 21:03:12

@Kánikula: igen, pontosabban 0-4 eurót. teszteljük, írjuk is.
süti beállítások módosítása