Ahogy az várható volt, élnek az ultrák a maguk teremtette lehetőséggel, újra keményen büntetik a túl nagy kézicsomaggal érkezőket a kapunál. Leginkább Budapesten és a Wizz Air.
Írtunk eleget idén a két ultrafapados, de különösen a Wizz csomagszabályainak állandó változásáról, de utoljára azzal zártuk, hogy a november elsejétől életbe lépett rendszer valószínűleg stabil lesz. Ennek oka egyszerű: lényegében fizetőssé tettek mindent, ami nem fér be az ülés alá, ez pedig a szolgáltatónak jó: kevés csomaggal utazásra készteti az utast, ráadásul megteremti a lehetőségét annak, hogy a renitenseket agyonbüntessék. A kérdés csak az volt, mennyire élnek a bünti lehetőségével.
Decemberi útjaink tapasztalatai alapján az látszik, hogy egyre nagyobb a szigor, a Wizznél láthatóan elkezdték a szabályok kökemény betartatását. A Ryanairnél az egy hónapos türelmi időszak után már láthatóan jobban figyelnek, múlt héten náluk is láttunk büntetésket. Budapesten.
Nyilván Ferihegyről van a legtöbb tapasztalatunk, mert általában innen repkedünk jobbra-balra, de összességében sehol nem láttunk az ittenihez hasonló szigort. Nyilván a bázisokon tudják a földi kiszolgálókat a leggyorsabban betanaítani a helyes eljárásra, azokat könnyebb, akik egész nap csak Wizz-gépekkel foglalkoznak, teljesen más, ahol a Wizz csak egy a kiszolgált légitársaságok közül.
Korábban is így volt ez, de most is látszik, hogy a Wizz aktuális ferihegyi kiszolgálója, a Malév GH nagyon ráfeküdt a zsére. Lehet nagy munkaerőhiány, de erre most embert is allkokálnak. Legutóbbi útjainkon négyen ügyködtek a beszállókapunál, ketten csak a csomagokat mérték, ketten meg a szokásos iratellenőrzést végezték. Legutóbb azért álltunk a hidegben negyed órát a karám kapuja előtt, mert a büntetésre váróktól nem fértünk be. Amikor őket valahogy odébb terelték az ajtóból, kiderült, hogy az iratellenőrzéshez senki se vár, az ottani alkalmazottak malmoznak, várják, hogy odaérjenek az utasok. (A karámba lépésnél nézik a csomagokat, mögötte jön a pult az iratellenőrzéssel.)
Ez tehát Budapest, de hazafelé jövet sehol nem láttunk még 4 emberes beszállítást, általában 2, néha 3 ember van, külön csomagos nem nagyon.
Amikor a büntetéseket figyeltük, több utas azért vitatkozott, mert fizettek a gurulósért, mágis megbüntették őket. Amúgy teljesen jogosan, mert 10 kilós feladottat fizettek, mégis odahúzták a bőröndöt a kapuhoz. Tehát alapvetően csak magukat hibáztathatták, de az is jól látszik, hogy a kiszolgálók jól ráálltak a láthatóan jószándékú, fizető, csak a szabályt félreértő utasokra. Mivel többnyire a csomagok gépre vitelét lehetővé tevő elsőbbségi beszállás olcsóbb a 10 kilós feladottnál, az esetek döntő többségében nem trükközni akarnak az utasok, legfeljebb figyelmetlenek. De nincs kecmec, mehetnek a kasszához. Tanulság: nem összekeverni a szezont a fazonnal, figyeljünk oda, hogy melyik szolgáltatást választottuk és annak felfelelő helyre cibáljuk a csomagunkat.
A Ryanairnél is láttunk büntetést, ahol ugyanez volt a helyzet, az utas fizetett 10 kilóst, de nem adta le a cuccot a csekinnél. De összességében még mindig az látszik, hogy a Ryanainnél eddig lazábbak voltak a szabály betartatásával, illetve a pénzbeli retorzióval.
Várható, hogy az idő haladtával egyre jobban beletanulnak a földi kiszolgálók a rendszerbe és egyre kevésbé lesznek elnézőek. A tanács pofonegyszerű: mindenki tartsa be a szabályokat és akkor nem fog pluszban fizetni. De még előtte, már foglaláskor jól gondolja át, hogy milyen igényei vannak és ennek megfelelően válasszon a csomagopciók (beférek egy picibe/feladom a 10 kilóst/viszem magammal a gépre a 10 kilást (prió)) közül.
Utolsó kommentek