Életbe lépett az ultra fapadosoknál az új csomagszbály és miközben az utasok egy része hisztériázik, a Ryanair bejelentette, hogy novemberben még nem büntet a kapunál, ha az utasok túl sok kézicsomaggal jelennek meg ott.
Érthető, hogy a Ryanair az utasok és a brit bulvársajtó bögyében van, sokat tettek ezért, de annyi baromságot mégis ritkán lehet olvasni a cégről, mint most és annyira sok idióta utas sem mutogatta magát régóta, mint az elmúlt pár napban. (Pl. akinek volt foglalása, amikor bejelentették az új szabályt, annak semmi extra fizetnivalója nincs, csak nem a kapunál veszik el a nagy kézijét, hanem fel kell adnia a csekkinpultnál. De vihet pont annyit, mint a régi szabály idején)
Az a nagy helyzet, hogy a cég ezt a csomagszabály-változtatást teljesen korrekten jelentette be és kommunikálta, ehhez képest szánalmas fikázással van tele a net és az aljadék brit bulvár. Nyilván lehet utálni a változtatást, hogy mostantól nincs ingyen két kézi, de arról hadoválni, hogy nem tudtak az új szabályokról, megint egy röhej. Amivel viszont biztos gond lesz, az a sor a csekkinnél. Valahogy egyik szuperhatékony ultrából sem nézzük ki, hogy több embert tenne oda a megnövekedett csomagforgalom kezeléséhez
De a lényeg, hogy a Ryanair bejelentette: egész novemberre türelmi időszakot hirdet, tehát nem büntetik meg a kapunál azt, aki elsőbbségi beszállás nélkül is egy pici kézinél több motyóval érkezik oda. Cáfolták, hogy erről azt követően döntöttek volna, hogy a netet elárasztotta a fikacunami, állítják, hogy még októberben elhatározták ezt. Nyilván nem akarták, hogy orbitális botrány legyen, márpedig ha minden szabályszegőtől beszedik a 25 eurót, abból tuti lett volna. Meg késések is, ha sok utasnál kell ezzel foglalkozni a kapunál.
Értjük mi ezt, de azt tegyük hozzá: így meg azokkal szemben nem korrektek, akik ismerik és betartják a szabályokat. Például akik az új szabályok ismeretében megvették a priót, most azt láthatják, hogy aki ezt nem tette meg, az is megkapja majdnem ugyanazt a szolgáltatást ingyen.
Amint arról mi is többször írtunk, a Wizznél majdnem ugyanez a csomagszabály lépett életbe november elsején. De a Wizz átállásáról nincs semmi infó. Megszokott, hogy ők a brit sajtóban radar alatt vannak,nem ütik meg az ingerküszöböt (szinte senki sem írt a szétültetésükről se), miköben a Ryanairnél a legkisebb apróságra ugranak az újaságok. Várjuk tehát a tapasztalatokat, hogy a Wizz egyből keményen büntet-e, vagy náluk is van valamiféle türelmi időszak. Aztán jövő héten mi is teszteljük.
Utolsó kommentek