Pár új infó, egyenesen a Wizz Airtől. Csomagszabályokról, kommunikációról, megszűnő útvonalról.
A Wizz kommunikációs csapata tartott tegnap háttérbeszélgetést, volt pár dolog, ami fontos/érdekes lehet az utasoknak, ezekről röviden.
A legfontosabb: a csomagszabályokkal kapcsolatos korábbi posztjainkban leírtak stimmelnek. Valóban nem kötelező, de erősen ajánlott ingyen feladni a kézit a csekkinpultnál. Aki ezt teszi, viheti a második kis kézit magával a szekun és a kapun át egyenesen a gépre, az ülés alá. A kapunál viszont él az egycsomagos szabály, ott csak az egy kéziből kipakolt személyes cumók vihetők a fedélzetre.
Amúgy ígérik, hogy a kommunikációt az utasokkal igyekeznek erősíteni, nekik sem érdekük, hogy folyamatosan negatív hírek jelenjenek meg róluk.
A csomagszabályokat illetően próbálja a Wizz megtalálni az optimális megoldást. Addig egyetértettünk, hogy igen, fontos és nem könnyű, hogy a hatékonyságot megtartva, igen alacsony költségszint, nagyon rövid fordulóidő mellett kerüljenek fel gyorsan a kézicsomagok a gépre, de az nem derült ki egyértelműen, hogy a korábbi jónak tűnő megoldással (amennyi felfér a fedélzetre, annyi felmegy, a maradékot pedig a kaputól a gép hasába viszik) mi volt a gond. Utassoldalról továbbra is úgy tűnik, a Wizz a mostani problémát (túl sok a csomag a kapunál) jórészt magának okozta azzal, hogy fizetőssé tette a géprevitelt. Korábban tele volt a gépen a csomagtartó pl. 85 csomaggal és ment a többi a gép hasába. Most meg félig üresen repked a csomagtartó és az onnan leszoruló csomagok a kapuhoz kerültek.
Nyilván cél, hogy a fél gép vegyen elsőbbségit, amivel a gépre vihető a cucc és akkor plusz bevételt hozva telnek meg a felső rekeszek újra, de a lényeg, hogy a kapunál kezelhetetlenül sok lett a csomag. Ezért döntöttek az azonnali változtatás mellett, hogy megpróbálják a csekkinhez terelni. De ezt nem csomagszabály-változásként értékelték, hanem procedúra-változásként, amit lehet azonnal is. Ezért nem tartották szükségesnek részletesen tájékoztatni az utasokat, csak feldobták a weblapra, oszt jónapot. Ígéretet kaptunk, hogy a jövőben jobban figyelnek az ilyenekre is.
Általánosságban is érdeklődtünk, hogy miért annyira gáz az ügyfélsuzolgálat a cégnél, a válasz az, hogy itt is javítanak. Az emelt díjas szám marad, de az írásbeli kommunikációt gyorsítani próbálják, a külső cég, amely az ügyfélszolgálatot üzemelteti, nagy nyomás alatt dolgozik - mármint a Wizz ellenőrzi szigorúan.
Azt, hogy a ferihegyi folyamatokat miként lehetne javítani, egy munkacsoport vizsgálja - benne vannak a földi kiszolgáló Malév GH és a reptér munkatársai is. A jobb földi utaskommunikáció érdekében irodai Wizz-alkalmazottak is szolgálatot teljesítenek a reptéren.
Jövő nyári menetrend kábé két hét múlva lesz, azt mi tesszük hozzá, hogy néhány bázison már van és a rendszer ugyanaz, mint legutóbb, az első hetekben csak klubtagok tudnak majd foglalni, az árak pedig magasak, nem igazán lesz érdemes azonnal ráugrani a jegyekre. De persze majd ha látjuk a konkrétumokat, kielemezzük.
Jövőre jön 321-es tartalékgép Budapestre, tehát nem fordulhat majd elő, hogy egy nagygép krepál be, amit csak kicsivel tudnak pótolni, ezért 50 utas nem fér fel a járatra.
Rákérdeztünk Bukarestre is, amely eltűnt a menetrendből. Ez felfüggesztésre kerül a téli menetrendtől, tehát kakukk, nem jön vissza tavasszal úgy, mint Bergen, Nizza és Bordó.
Utolsó kommentek