FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Az 5+1 legfontosabb különbség a Wizz Air és a Ryanair között

2017.12.10. 10:53 Fillér B. Gusztáv

Több okból is érdemes néha összehasonlítani ezt a két céget. Egyrészt ugyanazt az ultra low-cost modellt tolják, ők a legolcsóbbak, velük lehet 3-5 ezres jegyekkel utazni. Másrészt ők a legnagyobbak Magyarországról, ráadásul elég sok útvonalon versenyeznek is, sokszor lehet közöttük választani. De ilyenkor a jegyár nem minden, sok tényező, például az indulási idő mellett ezek a különbségek is számíthatnak a választásnál.

A következő tényezők többségét össze-vissza ugyan érintettük már különböző posztokban, de így egyben jobb támpontot adhatnak a választáshoz. Főleg, hogy friss változások is voltak.

Az ingyen elszállított kézipoggyász

Most eltekintünk attól, hogy vihetjük-e a gépre magunkkal, vagy se, de elég nagy különbség, hogy a Wizznél csak egyetlen kézi van benne a jegyárban, a Ryanairnél kettő, egy normál és egy kicsi. Érthető utasigény, hogy a normál kézi mellett például egy kis retikült, vagy bármilyen pici tatyót is vihessünk az iratainkkal, személyes tárgyainkkal, itallal, főleg, ha a nagyot elvehetik és elküldhetik a gép hasába. Na ez csak a Ryanairnél működik, a Wizznél kifejezetten figyelik a beszállításnál, hogy csak egyetlen motyó menjen, gyakori látvány a retikült átkozódva a nagy kézibe benyomorító női utas a kapunál.

Kézipoggyász-elvétel rendszere 

Nem fér fel a fedélzetre annyi kézimotyó, amennyit az utasok fel szeretnének vinni, ezért egy részüket a szolgáltatók kénytelenek a gép hasába terelni. Az utasok többsége meg ezt joggal utálja, hiszen az értékeket át kell belőle pakolni, a feladottá minősített motyóból gyakran lopnak, dobálják, összetörik és várni is kell rá a célállomáson. A Wizz és a Ryanair is elvesz és átminősít kéziket, de eltérő szempontok alapján. A Ryanair januártól új rend szerint tervezi a szelekciót, per pillanat kimondottan a gurulós bőröndöket adatják fel, a kisebbek és a hátizsákok mehetnek a fedélzetre. Mivel náluk két kézit hozhat az utas ingyenesen, több a csomag, több nem fér fel, többet adatnak fel, mint a Wizznél. A liláknál úgy láttuk, hogy az első 80 olyan csomag, amely csak a felső rekeszekben fér el, mehet, utána minden olyat, amelyik nem fér be az ülés alá, átminősítik és feladatják. Ha kicsi, akkor is, ha hátizsák, akkor is. A héten is azt láttuk, hogy Budapesten működik így, máshol van, ahol tesznek az egészre és felengednek a fedélzetre mindent

wizz_ryan_ace.jpg

Szétültetés

Az elmúlt évek legnagyobb taplóságának tartjuk, hogy a Ryanair átprogramozta a helyosztó rendszerét, így most már az együtt utazókat szándékosan szétültetik, hogy felajánlhassák: lúzerek, ha fizettek, ülhettek egymás mellé. Továbbra sem csinál hasonlót senki más, a többiek, a Wizz is csak akkor ültetnek szét, ha a gép már majdnem tele van és nincs más megoldás.

Gyerekes különbségek

A Ryanairnél a 2 év alattiaknak két cuccot (pl. babakocsi, autósülés) adhatnak fel a szüleik ingyen, plusz egy öt kilós csomagot is. A Wizznél egy mehet csak. A fedélzetre a Wizznél pici összecsukható babakocsit fel lehet vinni. Meg autósülést, amire ülhet a gyerek, persze csak akkor, ha veszünk neki egy plusz teljes helyet. A Ryanairnél, hogy mindenképp egymás mellé üljünk, kötelező az ülésválasztás és fizetés akkor, ha gyerekkel utazunk – pontosabban a felnőtt fizet, a gyerek helyválasztása ingyenes. A Ryanairnél az Egyesült Királyságból induló gyerekeknek nem kell megfizetniük a reptéri adót (APD), nekik minden jegy 13 fonttal olcsóbb – a Wizz simán lenyeli ezt a pénzt, nem adja át az utasnak. Tehát ha például azonos jegyárat lát egy két felnőtt-két gyerek összetételű család mindkét cégnél, akkor a végösszeg a Ryanairnél 18 fonttal alacsonyabb lesz( 2x13 font mínusz az APD, de 2x4 plusz a kötelező helyfoglalás). 

Becsekkolás időpontja

Ha nem választ az utas plusz pénzért ülőhelyet magának, a Ryanairnél 4 nappal indulás előtt nyílik meg az online utasfelvétel. A Wizznél csak 48 óránál, de retúr útnál a vissza lábé két héttel előre. Az esetek többségében a Wizz 2 napja sem okoz problémát, net mindenhol van, könnyű az appon becsekkolni, de mi is szívtuk már meg úgy, hogy hazafelé máshonnan jöttünk, tehát a 48 óra élt, a Balkánon nethez 36 óránál jutottunk és akkor írta ki a rendszer, hogy bocsika, az appos cucc Podgoricában momentán nem működik. Az utolsó szálláson nem volt nyomtató, pdf beszállókártyát nem lehetett letölteni, html-est sikerült elmenteni, szerencsére elfogadták a reptéren. Ha ez nincs, fizetünk, mint a katonatiszt. Erről panaszkodik épp egy utas a Wizz facebookján is, majdnem egy napig nem működött az online becsekkolás, de ez senkit se érdekelt a reptéren, fizetnie kellett, most mehet reklamálni. Tehát a lényeg: többnyire lényegtelen a 2 és 4 nap különbsége, de néha felesleges idegeskedés, nyomtató utáni rohangálás lehet belőle. Érdemes használni az appot, a repterek többségén működik. Ha meg nem, még mindig elfogadják a bármilyen más formában mobilra letöltött beszállókártyát is. De a Wizz igazán feltehetne egy listát arról, hogy melyik reptereken működik az online, illetve a mobilos becsekkolás és hol nem. Ne indulás előtt picivel derüljön már ki, hogy szarakodós B-terv kell a becsekkolásra.

Egy extra idegesítő baromság a Ryanairtől: csak náluk, még mindig, a Schengenen belüli útnál is be kell vinni az utasoknál mindenféle adatot, hulla feleslegesen lassítva ezzel a becsekkolási procedúrát.

A +1 apróság: ülészseb

Marhára bosszantó, hogy a Ryanairnél nincs zseb az ülések hátán, a könyvünket, újságunkat, vagy italunkat se tudjuk letenni sehova, csak a földre. Az új, kényelmesebb gépeken sem oldották meg ezt. A Wizznél néhány olyan gép maradt, amin hasonló volt a szitu, épp kifogtuk a héten az LPY-t, borzasztó, lábhelyileg is. Szerencsére a gépek többségén ezt orvosolták, kicsi a zseb, de épp elég az alapdolgok tárolására.

43 komment

Címkék: összehasonlítás Wizz Air Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2313451083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pitta2 2017.12.10. 12:52:52

+3
Az Airbus belül szélesebb
Az Airbus ablakai magasabban vannak, így kellemesebb a kilátás
A Wizz stuvik sokkal kedvesebbek.

A nép fia 2017.12.10. 14:46:22

Csütörtökön megyek a Wizz-zel Nápolyba.

Lenne néhány kérdésem, tudnátok megosztani véleményeket, tapasztalatokat? Köszönöm!

Még sosem próbáltam ezt az internetes utasfelvételt. Ez hogy zajlik?

Nincs feladott poggyászom, egy 50x40-es csomaggal utazok, amit elvileg felvihetek a gépre. Ha mégis be kell rakni a gép hasába, akkor felszámítanak rá költséget? Vagy ez hogy fog működni?

svajcineger 2017.12.10. 15:29:42

@Pitta2:
És sokkal csinosabbak is! Nem is beszélve Béláról! :)

svajcineger 2017.12.10. 15:32:14

@A nép fia:
Egyszerű. Rákattintasz a check in felületre, és követed az utasításokat. :)
Ha belefér a csomagaod a megengedett határba, akkor nincs extra költség akkor sem, ha fel kell adnod. A hátrányok(várakozás az érkezéskor, értékek átpakolása)benne vannak a posztban.

Pitta2 2017.12.10. 16:00:02

@svajcineger: Így van. Sajnos évek óta nem láttam Bélát a fedélzeten.

qwertzu 2017.12.10. 16:36:57

@A nép fia:
Ha van okostelefonod akkor letöltöd rá a wizz appot.
Belépsz, megkeresed a foglalásod (esélyesen ott lesz a kezdőképernyőn), rányomsz a checkinre, elfogadod hogy nem viszel a fedélzetre géppuskát, stb... sikeres checkin után meg kell szerezned a beszállókártyát. (beszállókártya letöltése). Ha iphoneod van, akkor walletbe is lehet menteni.

Ha egyedül mész, akkor esetleg érdemes lehet nyomtatni is egyet a weblapról, mert ha pont a reptéren döglik meg a telefonod, akkor csak drágán nyomtatnak beszállókártyát. Ha többen mentek, akkor mindenki mobilján ott lesz az összes beszállókártya.

Omar Had el Hab 2017.12.10. 17:03:17

Jelentos kulonbseg van a ket legitarsasag kozott. Ritkan repulok Ryanair-el meg ritkabban Vicc-el. Peldaul a Ryanair egyetlen egy alkalommal sem kesett. Viccer minden alkalommal kesett. Viccer kissebb vagyonert roptetett volna minket szep hazankba ha hagytuk volna hogy hulyet csinaljanak belolunk csak azert mert Karacsonyra szerettunk volna haza repulni. A 970 angol fontos kezipoggyaszt is beleszamitott jegyarajanlatert szinte megjartuk Mauricius-t ketten. A Ryanair cserebe elvisz 240 angol fontert. A lenyeg hogy nem kell a Viccert korbenyalni csak mert magyar legitarsasag mert egy kapzsi tarsasag. Amugy meg ki nem poppenti le hogy hol ul a gepen???

lüke 2017.12.10. 17:22:01

BOJKOTTÁLÓM őket, VIE

Hari Seldon 2 2017.12.10. 17:38:20

Mindkettő csinál pár kellemetlen húzást. Persze a szétültetés a csúcs. Mondjuk én elviselném még azt is, ha végre valamelyik indítana járatot Luxembourg Budapest vonalon.

qwertzu 2017.12.10. 17:49:07

@Omar Had el Hab: Ha ennyire biztos vagy a késésben, akkor veszel egy ilyet, amikor velük utazol:

wizzair.com/hu-hu/informaciok-es-szolgaltatasok/a-wizz-szolgaltatasai/garancia-a-pontossagra#/

És ingyen utazhatsz minden alkalommal.

biododírium 2017.12.10. 17:58:23

Nekem soha egyikkel sem volt problémám, pedig mentem velük sokszor mindenfelé. Se késés, se csomag problémák. Veszek elsőbbségit azt kész. 1-4 órát meg mindegy hol ül az ember. Füles be, azt film indít tableten, vagy zene + szundi kombó.

Pitta2 2017.12.10. 18:32:18

@Omar Had el Hab: Szép dolog a statisztika. 139 felszállás a Wizz-zel. Pontosak voltak. Csak egyszer volt nagyobb késés, de az se volt több 1 óránál. 17 Ryanair útból 5 volt két órás késés. Kinek a pap, kinek a papné

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.12.10. 19:33:02

@Pitta2: más nézőpontból: a B737 jobb, mert annak az ablakán kilát a gyerek, az Airbuson meg hisztizik, mert nem. :)

Darth Revan 2017.12.10. 20:44:21

Engem is az ules zseb hianya orit meg a legjobban a Ryanairen.
Banalisnak hanzik, de nagyon kenyelmetlen, hogy egy palack vizet nem tudsz magadnal tartani, mert nincs hova tenni.

Amugy eleg sokat utazom Ryanairrel (Dublinbol) es nem nagyon szoktak kesni
marmint nem mindig indul a kiirt ido szerint, de az erkezes szamit es az esetek tobbsegeben azt pontosan betartjak.

Pitta2 2017.12.10. 22:38:22

@Fillér B. Gusztáv: Minden repülőn van hisztiző gyerek. Ezek szerint nem a géptípuson múlik. :))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.12.11. 00:09:32

Miért fontos, hogy melyik reptéren működik a Wizz-nél az online becsekkolás, ha ingyen van a reptéri, amikor az online nem működik?

bandii 2017.12.11. 00:43:59

@Online Távmunkás: Ez inkább időbeli dolog. Mesélek egy példát Grúziából hazafele:
Négyfős társaság voltunk, megcsináltuk az online checkint, mindenkinek minden papir ki volt nyomtatva. A reptérre szerencsére időben értünk ki, a járat indulása elött 90 perccel. Mivel a checkin már megvolt mi rögtön a security fele vettük az irányt (ahogy az Pesten is csináltuk)
20 perc sorban állás után derült ki számunkra (véletlenül mások beszélgetéseit meghallva), hogy ezen a reptéren nem fogadják el az online checkint.
Gyorsan visszamentünk a checkin pulthoz, ahol viszont több gépet is kezeltek, ezért elég nagy sor alakult ki. Ekkor már csak 70 perc volt a gép indulásáig és a sor lazán kinézett vagy 20-30 percesnek. Ráadásul a securityt is újra végig kell állni, ami megint 20-25 percnek tűnt. Szóval hiába értünk ki időben, hiába volt meg minden szabályosan kinyomtatva, csak idegeskednünk kellett. Szerencsére a személyzet észlelte a gondot és végül előre engedtek minket a pultnál is meg a biztonságinál is.
A mi esetünk szerencsésen végződött, de nem tudom hogy a wizz honlapján miért lehet online bechekolni egy olyan reptérre ahol nem megy ez a funkció... A történet tavaly tavaszi, lehet hogy azóta javult a helyzet.

Powerslave 2017.12.11. 03:57:46

"Az új, kényelmesebb gépeken"
Valamiről lemaradtam? Augusztusban még igencsak a számban ült az előttem helyet foglaló utastárs, és az ülések ergonómiája is hagyott maga után kívánnivalót.

2017.12.11. 04:05:18

Van még nem deszkapados légitársaság Budapesten?
Ha maradt még, csinált valaki összehasonlítást arról, hogy mennyivel drágább egy ilyen és mekkora plusz macera velük utazni rövid-, közép- és hosszútávon?

A nép fia 2017.12.11. 06:12:13

@qwertzu: Köszi, az app már megvan és ott a foglalás is.
De akkor, ha jól értem, már rögtön lehet a Skycourt-be menni, ugye?

Köszönöm a választ egyébként! :)

csadeev 2017.12.11. 07:04:58

@hullajelölt88: Rovidtavu, nem atszallasos utazasra hasznalni egy hagyomanyos legitarsasagot nagy altalanossagban nem eri meg, ha csak nincs sok a csomagod (23+ kg) vagy uzleti utra mesz.

Parszor elragadott a hev es foglaltam point-to-point utazasra hagyomanyos legitarsasagra is jegyet. Sok kulonbseget nem vettem eszre a ket uzleti modell kozott, leszamitva a ket-haromszoros arat, amit fizettem a jegyekert. Kaja nem vagy alig volt, ra-ra nezegettek a kezipoggyaszomra, buszoztattak Ferihegyen (nem ma volt na!) es szorakoztatoelektronika is gyatra volt a gepeken, amik egyebkent oregebbek es lestrapaltabbak voltak, mint a fapadosok altal hasznalt sokszor zsir uj B737 vagy A320 gepek.

Hosszutavu jarat az mas tortenet, ott ha az ember oda-vissza foglalja a jegyet, altalaban jobban megeri kifogni egy-egy akcios jegyet, vagy elrepulni valami olcso fapadosok altal hasznalt desztiancioig (Kuala Lumpur / Singapore) es onnan fapadossal tovabbmenni egy kozeli desztinacioig. Persze ez lehet fog valtozni, ha pl. a Scoot vagy az Air Asia tovabb terjeszkedik az oreg kontinensen (Azsia felol).

TheV 2017.12.11. 09:46:10

Kb. hasonló esetekben de az elmúlt 7 évben 6x késett a gépem a London - Bp vonalon... ebből 3x éppen, de átlépte a kártérítési küszöböt, 192, 188, 201 percet késtek.

2 ryanair (stansted) 1 wizzair (luton).

Mind a 3 eset technikai hiba volt. A wizzair "egyből" fizetett, a ryanairrel meg hadakozik a flight refund helyettem. Szóval, ebből a szempontból is wizzair kellemesebb társaság mint a ryanair.

hunTAR 2017.12.11. 10:31:55

+1: a Wizznél működik a kézi check-in pultnál történő feladása, amely funkció sokaknak lehet hasznos. Ha ufb módban rezeg a léc, hogy elveszik, akkor ez lehet egy biztos pont, hogy nem fogják és még lehet benne folyadék is. Így megúszható a felesleges idegeskedés, ha az ember spórolna a priorityn.
Utóbbi három hét, három retúrja alatt mindig feladtam, oda és vissza is teszt célból. Tapasztalat: méretet nem nézik túlzottan, a súlyt igen.

Void Bunkoid 2017.12.11. 14:37:15

@bandii: de ki a franc megy Grúziába? :) tudom, sztereotipizáló majom vagyok, de nekem valahogy marhára nem akarózna odamenni. Grúziáról kb annyi jut eszembe, hogy a környéken mindenkivel háborúzik (annak ellenére, hogy amúgy az összes vele háborúzó szomszédja SZINTÉN rendszeresen csörtézik az oroszokkal, de sosem fognának össze), meg van sok hegy, meg lehet találni olyan embert, aki érthetetlen helyi nyelven beszél, és inkább kerüld el, meg olyat, aki oroszul, azt meg mégjobban kerüld el :)

arpad1983 2017.12.11. 16:48:46

@Void Bunkoid:

Igen ez sztereotipia. Gruzia nagyon szep hely, szepek a tajak, olcso a kaja, jo a tengerpart, kedvesek es segitokeszek az emberek. Gruzia nem haboruzik senkivel, szerintem kevered Azerbajdzsant aki hadban all Ormenyorszaggal. Gruzia jo hely sok helyrol kozlekednek minden bazisrol 85-90% feletti toltottseggel.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.12.12. 01:48:30

@hullajelölt88: Alapvetően nem fapadosból több féle van. Pl. a "más bérel chartert, te tőle veszel jegyet" c. opció (kényelmetlen, drága, stb) és a "te vagy charter járat megrendelője" helyzet (ez akkor működik, ha meg is tudod tölteni) is megjelenik, meg a regional is.

Általában nézve: Ha rugalmas vagy abban, hogy mikort és hova akarsz menni, akkor a fapadosnál megteheted, hogy mindig az olcsó jegyek közül válogass. Ha akkor keresnél nem fapados opciót akkor ez drága mulatság lenne. És ma már nem sokkal jobb a nem fapados, mert elvárja mindenki az alacsony költségeket. De pl. ha kitérőre megy a gép, nagyobb eséllyel nem kapsz segítséget nem fapados esetén. És itt a drágább jegyek egy része valóban sokkal jobb. Ez alól kivétel az, ha "sok a mérfölded" (vagy egyéb törzsutas kedvezményed) és ezért jó flag carrier.

Ha akkor kell jegyet venni, amikor már a fapadosra is drága a jegy, de időponthoz, útirányhoz vagy kötve, nincs más választás, akkor előfordul az, hogy a fapados drágább is, és rosszebb szolgáltatást is nyújt. DE(!) a törzsutasok ott is gyűjtik a pontot (vagy arra vannak szerződve, vagy egyéni szempontok szerint jobb időpontban megy a gép, vagy csak ők repülnek átszállás nélkül) itt megfordulhat a helyzet.

Ha átszállással tervezel és egyben vennéd meg a jegyet, hogy ne te kockáztass az átszállással, szintén jobb egy flag carrier.

Más által megrendelt charterre jegyet venni szinte mindig drága (+1 közvetítő haszna) és nem jó.

Ha elég nagy csoportnak szervezed az utazást ahhoz, hogy te rendeld meg a charter járatot, akkor ez lehet akár olcsó is. Kényelem, szolgáltatások, stb. is javarészt attól függ, hogy mit rendelsz meg.

levente.szabo 2017.12.12. 14:25:20

Egyébként lehet én csinálok valamit rosszul vagy élek rossz helyen, de nekem még sosem volt esélyem választani a Wizzair és a Ryanair között, amelyik megy aznap, amikor utazni akarok, azzal megyek. És mindkettő fapados, tehát nem túl nagy élmény, de ennyi pénzért ez van :)

BloodOrange 2017.12.12. 16:50:01

@Fillér B. Gusztáv: Főleg az új kabinos gépeken, ott meglepően nagyok az ablakok, kilát rajtuk mindenki. :)

Gerardus A. Lodewijk 2017.12.12. 20:44:59

@Hari Seldon 2: "végre valamelyik indítana járatot Luxembourg Budapest vonalon"
Ma repült a lila-fehérek utolsó HHN-BUD járata. Ezek a tehetséges versenyzők annyit sem bírtak fölfogni, hogy mivel a hahni járatuk utasainak kb. fele (de inkább több, mint kevesebb) a Saarbrücken-Metz-Luxemburg-Trier négyszögből érkezik vagy oda tart, ezeknél az utasoknál már pusztán a távolság és a többlet utazási idő miatt is gyakorlatilag versenyképtelen a Frankfurt Main airportról induló járat.
A LUX-BUD-ról meg több forrásból is azt hallottam, hogy állítólag különböző repülőjegyárusító portálok eladási statisztikái szerint évek óta a közvetlen járat nélküli legkeresettebb európai útvonalak közé tartozik (mondom, csak hallottam, bizonyítani nem tudom).

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.12.12. 23:30:38

@Gerardus A. Lodewijk: a tehetséges versenyzők szemszögéből nézve: BUD-HHN útvonalon az eddigi utasok közel fele eltűnik (jó, vagy jobb nekik FRA, főleg hogy napi járat lesz), így meg már nem éri meg üzemeltetni.

csadeev 2017.12.12. 23:58:36

@Fillér B. Gusztáv: Gondolom a Wizz kozpontba megneztek a nemetorszagbol foglalok iranyitoszamat es cimet az elmult par evbol, es kisakkoztak melyik repter eri meg jobban. Az sem elkepzelhetetlen, hogy nyitnak egy jaratot majd Luxemburgra, a kontakt mar ugye megvan a sok kulfoldi focimeccs miatt.

hunTAR 2017.12.14. 10:20:55

@ther: Elvileg igen. Hivatalosan én sem láttam sehol sem, hogy mi a policy, de az általad említett leveleket megkaptam és azokban minden alkalommal az szerepelt, amit a többiek bemásoltak. Gondoltam egyet és mivel pont olyan helyekre mentem többször is november elején, ahol könnyebbség a feladás, egy életem, egy halálom: kipróbálom. Először BUD-on tettem egy próbát november 13-án: sima, a helyi magyar személyzet képben volt a check-in pultoknál. Őket kérdeztem, hogy sok ellentmondásos információ van, melyiknek higgyek. Azt mondták, hogy ha a méretben-súlyban rendben van, akkor feladottként kezelik és minden lehet benne, ami egy feladottban is. Mondom nagyon jó, hazafelé kiderül hogy igazuk van-e. Másnap este CRL-ből jöttem haza néhány komolyabb értékü belga sörrel a táskámban, persze szépen körbevédve, hogy ha dobálják, akkor se törjön. CRL, check-in: tudnak mindent, fel is adom, ők is azt mondják, hogy feladottként kezelik. Egy héttel később újra BUD, teljesen ugyanaz mint a múltkor, minden rendben. Hazafelé LTN: na itt kicsit magyarázni kellett, de megértette miután megkérdezte a mellette ülő kollégáját. Szóval itt is simán felment. Utóbbinál még annyi plusz volt benne, hogy emlékeim szerint 3-4 centivel hosszabb volt a táska, de súlyban 10 kg alatt volt: 9,8 kg.

Szóval nem mondom, hogy reprezentatív tapasztalatom lenne, de ami van, aszerint működik és teszt gyanánt akkor is feladtam, amikor nem lett volna élet-halál kérdés. Mondjuk ha CRL-nél nem engedték volna a feladást, akkor nagyon fájt volna a szívem és valószínűleg rettenetesen be kellett volna rúgnom a szeku előtt. De összességében mindenhol jól ment.

hunTAR 2017.12.14. 10:32:51

@ther: LTN-nál annyit mondtam a pultban ülőnek, hogy ez a kézipoggyászom, igen, és az új Wizz csomagszabályok értelemben szeretném most feladni. Erre nézett, kérdezködött nagyjából egy percet és ennyi volt. Ha nem tetszett volna így sem, akkor ott vannak az e-mailek, azokat meg vagy angolul kapja az ember vagy gyorsan legoogleforditózza. De igen, az engem is zavart, hogy a hivatalos honlapon nem tárgyalja ezt olyan mélységben, hogy azért ne némi zabszemmel próbálja meg az ember a kézi feladását.

hunTAR 2017.12.14. 11:07:17

@ther: Engem sem érintett, de igen, tettem rá próbát, mivel kiváncsi típus vagyok. A check-in putnál BUD-on és CRL-en kaptam rendes beszállókártyát, a klasszikus letépőset. Ezekkel nem szórakoztam, de LTN-on az e-beszállókártyámra csak matricát kaptam a csomagfeladásról. Na gondoltam, akkor most. Mivel másodmagammal utaztam, elkértem a másik illető táskáját és az e-jegyet mutatva minden fennakadás nélkül mentem át a kapun. Szóval, amit írnak, elvileg minden további nélkül működik.

Bicepsz Elek 2017.12.14. 11:47:08

@Void Bunkoid:
Anno a Familia kft ben volt
-Megy a gyerekem Dzsidzsaba! De jo!!
-De holgyem. Georgia, nem Dzsordzsa. Regebben Gruzianak hivyak..
-Te jo eg!! Hova viszi a fiamat? Meg mit nem?? :-DDD
Amugy mennek en is. Jo a kozboztonsag?

Bicepsz Elek 2017.12.14. 11:48:48

Szerintem elonye es hatranya van mindnek. A Ryanair fapadosabb, de szinte mindig olcsobb. A Wizzair egyetlen elonye a sok kelet-europai cel(Moszkva, Georgia, Kijev stb.)

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2017.12.31. 21:31:11

@Darth Revan: Soha nem értettem, hogy ilyes simlis piti dolgokkal akarnak keresni. (Pl. vegyél a repülőn vizet, mert nincs zseb, ahová tedd a palackot.) Talán ha valaki kitalálná, hogy egyszerűen olcsón, kiszámíthatóan, stabilan jó szolgáltatást ad és ezzel tartolja le a piacot... oh, édes álom.

Kánikula 2018.01.03. 12:46:25

@eMeL: A piacnak nem kellenek ezek a dolgok. Olcsó jegy kell és ennyi. (legalább is ezt mondják)

Kánikula 2018.01.10. 14:09:33

ki jött az új "policy" és elsőbbségi nélkül mindenkinek megy a nagyobb kézije a gép aljába, csak a kicsi mehet föl.

www.ryanair.com/gb/en/plan-trip/flying-with-us/baggage-policy
süti beállítások módosítása