Sok reptéren jártunk már, sok furcsaságot is láttunk, zongorától kezdve bódé terminálig minden fogadott már bennünket. Volt azonban három olyan reptér, amelyek annyira borzasztóak voltak (nagyon nehéz frissen lakkozott körmökel gépelni), hogy megérdemelnek egy külön posztot. Szerintünk ez a 3 legtrutyibb fapados reptér Európában.
Önmagában az, hogy egy reptér egyszerűen kicsi, vagy a semmi közepén van, nem számított. Ezek olyan adottságok, körülmények, amivel nem nagyon lehet mit kezdeni.
Listánkon csak olyanok szerepelnek, amelyeknél igen sok bosszantó dologba fut bele az utas. Lehetne jobb, sokkal jobb is a szolgáltatás, meg úgy összességében minden. Mert vagy leülni nem lehet, vagy az egész annyira undorító, hogy jobb lenne az emberiségnek, ha összedőlne az egész a francba. Abban bízhatunk, hogy a háromból kettő csak ideiglenes borzalom.
London Luton
A Wizz fő reptere Londonban. Nagy és zsúfolt. Éppen átépítik, ezért az egyébként is tetemes mennyiségű ember zsebkendőnyi területen zsúfolódik össze. Persze meg lehetne bocsátani az építkezést, kár hogy évek óta tart, és még egy ideig nem is fejeződik be. Vonatkapcsolata nincs, Luton Airport Parkway állimásról shuttle busz hoz csak el a reptérre. Mintha sportot űznének abból, hogy az utas felhúzza magát, vonatérkezéskor vagy elmegy üresen egy busz, mikor kiérnek az utasok, vagy már tök tele van, de nem indul. Igazi nagy baromság itt menetrendet alkalmazni, ha egyáltalán erről van szó.
A busz persze a világ végén áll meg, lehet gyalogolni a terminálig. A közeli buszöblök sem fedettek, öröm a jó angol időben a szabad ég alatt várakozni. De Londonból végig busszal jönni is horror, folyamatosak a dugók a városban és sokszor a sztrádán is, nem árt 5 órával gépindulás előtt elhagyni a belvárost.
Benn a terminálon általában akkora a tömeg, hogy állóhelyet sem nagyon lehet találni, nem hogy le tudnánk ülni. A szeku előtt, a még bárki által látogatható területen mindenki által használt területen székek nincsenek, lényegében csak a kajáldáknál lehet leülni. Általában piszok hűvös van, huzat, az ember húzna mielőbb bármerre el. A szeku mint minden londoni reptéren nagyon szigorú, itt a sor is rendszerint borzalmasan hosszú. Ha becsipog a semmi a zsebedben, kiszednek, átvizsgálnak, megmotoznak, mert biztos valami bűnöző vagy. Lehetőleg a vastag pulóvert és a borostát hagyd otthon, ezek mind motozásra ingerlő tényezők.
A 20 feletti kapukat leszámítva a beszállás előtt is iszonyat kis helyen zsúfolódik a mezőny, katasztrófa az egész, leülni szinte nem lehet, néhány szék van csak.Természetesen jócskán indulás előtt odaterelik a népet, hogy minél tovább nyomoroghasson állva a kapu előtt, vagy utána a lépcsőn, néhány kapunál a szabad ég alatt a géphez menésre várva. Fél orgazmus, mire az ember elfoglalja a helyét a gépen.
Berlin
A német főváros Schönefeld reptere a nevével ellentétben kifejezetten ronda, lepukkant hely. Elvileg becsukás előtt áll, mellette egy vadiúj repteret építenek - gigantikus botrányokkal fűszerezve, amihez képest a mi négyes metrónk is egy kis kelet-európai utánzat. Állítólag jövőre már kész lesz, de már hiszi a piszi.
Schönefeld hatalmas hodály, szűkös kiszolgáló egységekkel. Minden egyenszürke, lepusztult és ocsmány, a tömeg nagy, leülni szinte esélytelen a tranzitban is. A kapuk környéke is borzalmas, ott is alig van szék. A klotyók is nagyon lepattantak.
Legalább ez a reptér nincs annyira a halál végén, mint London, vagy Brüsszel másodlagos repterei (megszáradt a körömlakk, juhéj), ezért nagyon sok hajléktalan, kéregető és korán reggel részeg figura jön-megy egy kis apró vagy kaja reményében a reptér és a vasútállomás közti néhány százméteres szakaszon. Ahol egyébként egy jó dolog is van, a vasútállomás közelében parkoló food truckban elég jó bratwurstot mérnek emberi áron.
Brüsszel-dél (Chareleroi)
A lista harmadik tagján vitáztunk egy darabig, a másik kettő egyértelmű volt, ez sokáig versenyben volt Szantorinivel. De aztán nyert, pedig szinte új. Pontosabban a terminál új, a régi pici épület a futópályák másik oldalán van.
Azért itt a helye, mert itt érezni legjobban, hogy minden az utas megkopasztásáról szól. A Flibco olcsó útvonalait leszámítva a megközelítése is nagyon drága, a brüsszeli busz online 14 eurója is sok, de az is, hogy a Charleroi vasútállomásról jövő busz is 6 euróba fáj. A közelbe lehet mással is jönni, de a reptér előtere el van kerítve, gyalog csak hatalmas kerülővel közelíthető meg.Ugyanígy, kijutni sem lehet, séta is csak a műúton, amerre az autók is mennek.
És ez nem a terrorpara miatt van, korábban is ez volt a megoldás. A terrorkészültség miatt nem lehet a terminál elő bemenni semmilyen járművel, épült egy ferihegyihez hasonló nagy sátor az előellenőrzésre, ott szúrópróbaszerűen szedik ki az embereket a géppuskások. Láthatólag minél fehérebb a bőr, annál kisebb eséllyel. De ezt csak információként, elfogadjuk, hogy erre szükség van, nem e miatt rühelljük ezt a repteret.
Hanem például azért, mert bődületes drágán adnak szart a tranzitban az éttermében. Meg hosszú fapados pályafutásink alatt ez volt az egyetlen hely, ahol egy szép kemény sajtot vettek el és dobtak ki a szekunál, mert csak. És ez volt az utolsó reptér, amely nem volt hajlandó ingyen wifit szolgáltatni, szerencsére most már hogy minden uniós utas a sajátját is ingyen használja, adja reptér is.
A bővítés során is nagyon kicsire csinálták az új kapukat, egy átlagos fapados járat utasainak háromnegyede nem tud leülni.
Utolsó kommentek