Új járat, új londoni reptérre, szokatlan géptípussal: pár hét múlva indul a Stobart Air-FlyBe közös járata Southendre. Még bejáratós, sok az olcsó jegy, sok dátumra simán alámentek a Ryanairnek és a Wizznek.
Decemberben jelentették be a FlyBe érkezését Budapestre, ami most, pár héttel a londoni járat indulása előtt azért vált érdekessé, mert kimondottan sok olcsó jegy tűnt fel a cégnél. A 29,99 eurós alapár is elég vonzó, de ha oda-vissza foglalunk, ez is 25,63-ra csökken. (Hitelkártyás foglalásnál van még egy 5 eurós díj, de például Electronnal ez nincs, a mi magyar kártyánkat elfogadta a rendszer.) Ennyiért ugyan a Wizz és a Ryanair és elvisz néha, de a Flybe-nél nem csak last minute akciózzák a sokáig drágán adagolt jegyeket, hanem alacsonyról indul az ár.30-40 euróért nyárra is vannak jegyek, az ultráknál a július-augusztus ennél sokkal drágább. Később csökkenni fog, de ha valaki nem akarja folyamatosan figyelni, jól jár, ha most le tudja fixálni a helyét.
A járatot a Stobart Air üzemelteti (heti háromszor), de a két cég között létrejött franchise szerződés alapján Flybe gépekkel, foglalni is utóbbi weblapján lehet. A Stobartról azt kell tudni, hogy a korábbi ír Aer Arannról van szó, a légitársaság része annak Stobart-csoportnak, amely többek között a southendi repteret is üzemelteti. Mivel az easyJeten kívül nem tudtak más komoly légitársaságot oda csábítani, világos, miért a sok "saját" járatindítás Southendről.
A legnagyobb forgalmú budapesti útvonalon (ha az összes London-környéki repteret a brit főváráshoz soroljuk), ahol nagy a konkurenciaharc, a választáshoz az utasnak mindenképp célszerű figyelembe vennie a szolgáltatók csomagszabályait.
Nos, a Flybenél a kézipoggyász mérete (55x35x20 cm) valamivel kisebb, mint a Ryanairnél, vagy az easyJetnél, A Wizzel hasonlítva pedig kisebb a fizetős nagy kézinél, de jóval nagyobb az ingyenes kicsinél. Ráadásul a FlyBenél benne az az árban egy második kis motyó is, aminek nincs is mérethatára, csak be kell férnie az ülés alá.
Maga a reptér, Southend egy picit messzebb van London belvárosától, mint Luton, vagy Stansted, keleti irányban. Időben viszont közelebb van, hamarabb be lehet érni, mint Lutonból, mert nem kell buszozni a vasúthoz, a Southend reptérnek saját állomása van. Viszont nincs lassú, de olcsó bejutási alternatíva, a vonatjegy 16 fonttól indul. Ha viszont legalább hárman utazunk együtt, a 34 százalékos groupsave kedvezménnyel ez 11 fontra csökken.
Kinek lehet jó az új járat? elsősorban természetesen azoknak, akik London keleti részére utaznak, vagy a fővárostól keletre laknak. Ha olcsó a jegy, akkor persze bárkinek, aki Londonba utazik. Plusz ott vannak még a repülőgépbuznyákok.
A járatot ugyanis Embrear 195-össel repüli a FlyBe, amiből alig több mint 150-et gyártottak eddig, de nem e miatt lehet fura a Londonba utazóknak a megszokott gépek után. Noha az E195-ös az E-család legnagyobb darabja, csak 118 hely van rajta és nem kétszer három, hanem csak kétszer kettő ülés van minden sorban. Pároknak kényelmes, hogy nem ül már mellettük senki, de az üléstávolság nem nagyobb, mint például egy Wizz-gépen.
Utolsó kommentek