Rengeteg új fapados útvonalat jelentettek be a szolgáltatók Budapestről az elmúlt hónapokban, alig maradt közvetlen járattal nem elérhető nagyobb fehér folt Európa térképén. De legyünk telhetetlenek, itt az újabb kívánságműsor arról, hogy mi hiányzik még nekünk, nyilván filléres jegyekkel. Szavazni lehet alul.
Ezt a posztot egy éve kezdtük el, aztán valahogy talonban maradt. Most meg mókás ránézni, hogy milyen városokat vetettünk fel akkor, íme: Porto, Belfast, Szkopje, Hamburg, Oslo Torp. Ebből Porto és Szkopje meglett (utóbbi állami támogatással), Belfast nem. Hamburg helyett lett Hannover, Torp helyett meg Bergen.
Az elmúlt hetekben folyamatosan jöttek az új útvonalakról szóló bejelentések, dúskálhatunk a jó lehetőségekben, de persze sose leszünk telhetetlenek. Megint bedobunk útvonalakat, amelyeket szerintünk érdemes lenne megpróbálnia valamelyik szolgáltatónak.
Tehát nem a saját vágyaink alapján gyűjtünk, mert akkor lenne például a lappföldi Rovaniemi, vagy a baszk főváros Bilbao. Hanem ami akár működhet is.
Belfast
Ha már egy éve felírtuk, maradjon. Bulituristák onnan is jönnének és magyar vendégmunkásból is van annyi, hogy heti két-hárommal elguruljon. Turista nyilván nem sok lenne rajtunk kívül, de azért reménykedjünk, hogy egyszer lesz Észak-Írországba is közvetlen kapcsolat.
Korzika
Ha Szardínia működik, szomszédjának is kell, tőlünk is gyakran kérdezik, hogy mi oda a legegyszerűbb eljutás. Nem létezik, hogy nyáron ne lehetne tisztes nyerővel tölteni.
Madeira
Gyönyörű sziget, az egyik kedvencünk, ami még nyilván kevés, de közelebb van a Kanári-szigeteknél, ahol már négy szigetre is van közvetlen járat - igaz, azok kapnak valami támogatást az ottani szervektől. Madeira is egész éves cél, télen is könnyen tölthető.
Sevilla
Elég jól tele van már pöttyökkel az egész félsziget, de talán ez a nagyon kúl andalúz város lehet az, ami elég vonzó a turistáknak is ahhoz, hogy még eltartson egy járatot.
Tallin, vagy Riga
Oké, a lett fővárosba van AirBaltic, de őket véletlenül sem sorolnánk a fapadosokhoz annak ellenére se, hogy nagy ritkán vannak 60-70 euróért egy útra szóló jegyek. De bármi jöhetne a Baltikumból, talán vendégmunkás-áramlás híján is megélhetne.
Amit még szívesen mondanánk
Szentpétervár állítólag nagyon drága reptér, nem jön ki a matek. Dubrovnikot is sokat kérik, örülnénk, de a többség kocsival megy, meg mozog a tengerparton, üzletileg necces. De legalább már Podgoricából megközelíthető. Cork is jó lenne, de a Wizz becsukta Lengyelországból is, pedig onnan nagyobb a munkásforgalom. Azori-szigeteknél ujjongásban törnénk ki, de nem annyira ismert, hogy innen működhessen.
Végül: két éve azt mondta Jordánia turizmusért felelős hivatala, hogy 90 százalék az esélye a Wizz járatindításának. Ebből bejött a 10, aminek nyilván oka van. Tök jó lenne, mert Izraelből átmenni nagy bumli, az egy napra érkezőket meg Petrában például pofátlanul lehúzzák. És talán az easyJet se véletlenül szüntette meg az évekig működő járatait oda 2014-ben.
Szavazni azért lehet mindre:
Utolsó kommentek