FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Az amerikai Wizz Air nem szemétkedik a csomagokkal

2016.04.10. 21:14 Fillér B. Gusztáv

Sok ötletét Amerikából importálta a Wizz Air, köztük a fizetős kézipoggyászt is. De kipróbálva a mintaadót, a csomagméregetős szívózás echte magyar találmánynak látszik. Amerika és a Spirit sok mindenben hasonlít az európai Wizzhez, de sok mindenben más. Kipróbáltuk, íme a tapasztalatok a jenkiktől.

Rövid történeti előzmény: a fapados forradalom Amerikából indult, a Southwest nevéhez fűződik, de az ultra low cost modellt az ír Ryanair vezette be és fejlesztette tökélyre, majd a Wizz csatlakozott rá erre a vonalra másodikként. Aztán Amerikában is elindultak az ultrák, az egyik a Spirit Airlines. Fő tulajdonosa sokáig ugyanaz volt, mint a Wizzé, jól látható volt, ahogy a Wizz átvette, pontosabban az ő piacára szabva bevezette a Spiritnél bevált dolgokat. A két legjellemzőbb: a klubtagsági rendszer és a fizetős kézipogyó.

spiritbelso.jpg

Utaztunk Amerikában egy karikát, először meglestük, miben más a Spirit, illetve egyáltalán az ottani piac. Az ő klubtagságijuk jóval drágább és sokkal változatosabb kedvezményt ad. Néha semmit, máskor 20-50 dollárt. (A Wizznél lényegében mindig 10 euró a kedvezmény, kis értékű jegynél 0-5). A Spiritnél a jegyár sokkal vadabbul ugrál, mint a Wizznél - egyik nap 60 dollár volt, másnap 140, harmadnap 42, az összes aznapi járatra együtt mozogva.

spiritsizewisesajat.jpg

A csomagrendszer meglepő: drágább a nagy kézipoggyász, mint a feladott. És mindkettő jóval drágább, mint a Wizznél. Ugyanúgy csak egy kis kézi mehet ingyen, van mérőrekesz is, de sokkal nagyobb ráhagyás van már az előírthoz képest benne, mint a Wizznél (ahol gyakorlatilag semmi), ami itthon épp belefér, az a Spiritnél durván lötyög, noha majdnem ugyanaz a határ. Ráadásul a mi utunkon senki nem is ellenőrizte a csomagokat. Nem budportos módra, egy centi túllógásért is büntetve, hanem sehogy, a mérce falhoz döntve figyelt a sarokban. Rákérdeztünk utasoknál, azt mondták, nem jellemző az ellenőrzés, de a döntő többség így is betartja a szabályt. Ez nálunk nyilván nem így lenne, ellenőrzés nélkül szekrényeket vinne fel a kelet-európaiak egy része, az biztos. 

Az amerikai ultrák nem büntetnek azért, ha nem nyomtatja ki az utas otthon a beszállókártyát, a reptéri automatákban egy perc a művelet. Mondjuk nem is lehet online becsekkolni csak egy nappal korábban. Abban nincs különbség, hogy ha nem tetszik a hely amit a gép dob, pénzért lehet venni másikat. De a Wizzel ellentétben nem drágább az ablakos hely a többinél.

A kapu a Spiritnél mínusz 10 percnél zár, (Wizznél papíron mínusz 30), belefutottunk egy feltűnően vicces kedvű sztyuviba, öröm volt látni és hallgatni. Az A321-esünkön a folyosó szélesebb volt, mint a Wizznél, ezt valószínűleg az ülésszélességen tudják csak kompenzálni. Kifejezetten tilos a klotyó előtt sorba állni, a folyosón kell libasorban. Az ülés vékony, kényelmes, nincs se fedélzeti magazin, se menükártya. Egy tabletszerűségen mutogatják a kínálatot az utaskísérők, azon kell fizetni is, csak kártyával lehet, kápét egyáltalán nem fogadnak el.   

Összességében az látszik, hogy aki az itthoni Wizz-szabályokat ismeri és betartja, annak kellemes meglepetés a kinti ultrázás. Látszik, hogy Amerikában az utazóközönség tapasztaltabb, pikk-pakk megy minden. És semmi poggyászos keménykedés.

(A folytatásban majd a Wizz-tulaj Indogo Partners mai cégét, a Frontiert teszteljük és még pár érdekességet gyűjtünk össze az amerikai fapadosozáshoz. 

11 komment

Címkék: Wizz Air Spirit

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr688586538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Colonel Maybourne 2016.04.11. 05:41:51

"Kifejezetten tilos a klotyó előtt sorba állni". Ez nem uj dolog, az USAba tarto gepek fedelzeten is tilos, legitarsasagtol fuggetlenul.

csadeev 2016.04.11. 06:42:07

Kis sajat tapasztalat Ausztraliabol.

Ket fapados verseng a belfoldi piacert; Jetstar, illetve a Tiger. Mindkettot ket legacy birtokolja, a Qantas-e a Jetstar, mig a Virgin-e a Tiger Australia. Legtobbszor Jetstar-ral utazom, mert naluk van egy low price guarantee nevu kedvezmeny, ami biztositja, hogy az ugyanakkor, ugyanoda indulo (+/-1 ora) versenytars aranal 10 %-kal olcsobban adja a jegyet, es meg kartya hasznalati dijat sem szamol fel a kedvezmeny hasznalatakor. Egyebkent utalasos BPAY fizetesnel szinten nincs ilyen dijtetel.

Arazas szempontjabol a Jetstar mukodik klasszikus fapados arazassal, kb. 1.5-2 honappal elore erdemes foglalni, mig Tigernel gyakorlatilag mindegy, csak tenyleg ne az utolso pillanatban foglaljon az ember, mert akkor az is igen draga lehet. Altalaban a Tiger olcsobban adja a jaratait, az ollo az utazas napja elotti napokban/hetekben pedig meg nagyobbra nyilik, termeszetesen a Tiger javara.

Pogyoval a Tiger par eve meg Ryanairesdit jatszott, kizarolag check-in pultnal lehetett becsekkolni, ahol sulyra lemertek az osszes kezipogyot, es ha tobb volt, mint a megendegett limit, akkor lehetett fizetni, mint a katonatiszt. A Virgin felvasarlas ota (2013/2014) ez annyiban modosult, hogy online is be lehet checkolni, es at lehet slisszanni a boardingnal egy sulylimitet meghalado kezivel is. Jetstar-nal szamomra feltuno, hogy gyakran kapkodnak a beszallitasnal, gondolom a rovid fordulok miatt, igy sokszor nincs idejuk ellenorizni az embereket. Amikor epp nem kapkodnak, es olyan hangulatban vannak, akkor jo par, lathatoan nagyobb kezivel utazo embert kiszednek a tomegbol. Leggyakrabban turistak/idosebb utazok futnak bele a buntetesbe; a legtobb helyi a nagy tavolsagok miatt igen gyakori utazo, igy ok tobbe-kevesbe betartjak a limitet. Megengedett kezipoggyasz limit meretben igen bokezu, mindket tarsasagnal, 56 vagy 54 x 36 x 23 a carry-on a megendegett meret dimenzio, egyedul a suly az, ami kevesbe vallalhato (7 kg), foleg, ha laptoppal/kameraval utazik az ember.

Mindket low-cost A320-al repul elsodlegesen, Jetstar kb 60 gepes belfoldi flottaval dolgozik, amibol 6 db A321, mig a Tiger kb. 14 geppel (az osszes A320) repuli a nagyobb Ausztral varosokat. A flotta kulonbsegeibol jol kiveheto, hogy a Jetstar joval nagyobb halozattal -, illetve joval frekventaltabb indulassokkal operal, ennek ellenere a Tiger altalaban olcsobban kinalja a repjegyeit (veszteseges is a ceg eleg rendesen, 2014-ben $1-ert adtak el a ceg 40 %-at a Virgin Australia-nak).

Szekezes szempontjabol mindket tarsasag a hagyomanyos, 180 szekes kiosztast preferalja az A320-as gepeken. Nekem ennek ellenere a Tiger egy hajszalnyit kenyelmesebbnek tunt, talan a szekek boritasa miatt. Mindket tarsasag gepein fizetni kell a fedelzeti ellatasert, a Tiger kicsit tukmalosabb, naluk egesz ut soran fel-le maszkalnak a stewik kulonbozo szerencsejatekokakat, plusallatokat, es egyeb elkepesztoen szuksegtelen termekeket ajanlgatva az utazokozonsegenek.

Osszesegeben mindket tarsasag kenyelmesebb szolgaltatast nyujt, mint az europai ultra-fapadosok. Elonykent emelnem ki, hogy a repteren is be lehet checkolni a repteri kioszoknal. Az esetek tobbsegeben stresszmentesebb a beszallitas, mint otthon a fapadosok eseten. Neha azert az itteni legitarsasagok is lerohanjak a a boardingra varakozo utasokat (foleg a Tiger, de neha a Jetstar is), de szerintem messze nem olyan zavaro, mint peldaul a Wizz/regi Ryanair eseten. Ausztraliaban rengetegszer csorol indulnak a gepek, amikor nem, akkor sem egy karamban, hanem rendes terminalban kell varakozni, es beszallitas utan kenyelmesen odasetalni a gepekhez. Viszont fontos kiemelni, hogy nincsenek extra olcso 10-15 euros repjegyek, mint a Wizz/Ryan eseten, a legolcsobb belfoldi repjegyek Gold Costra/Melbourne Avalonra kb. $40-tol (8000 HUF) indulnak. Valamit, valamiert.

utaznek 2016.04.11. 11:25:43

Nekem a karámmal és a bádogviskóban történő várakozással nincs bajom. Tisztában vagyok azzal, hogy az utashídon, folyosón történő megközelítés plusz pénzbe kerül. Ha kényelem kell azt meg kell fizetnem.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.04.11. 12:30:00

koszonjuk a beszamolot Ausztraliarol :)

Akkor egy kis erdekesseg Kinabol:

Igazan fapados ceg csak egy van a Spring Airlines. China Eastern annak mondja magat, de utvonal hosszatol fuggoen ad kajat (megha vacak is) illetve csomagot is fel lehet vinni.

Kinaban az utvonalak ara maximalizalva van, van egy osszeg aminel egyik legitarsasag sem kerhet tobbet az utastol, ez utvonal fuggo.

Szerencsere olcsobb kerozin arak miatt a kerozinpotdijat eltoroltek, korabban ez 50 es 150 RMB kozott mozgott (2500 es 7500 HUF), viszont repter epitesi illeteket mindenki fizet ez 50 RMB extra jegyenkent/utasonkent. Cserebe epulnek a repterek szep szammal, es amig nem harcoljak le oket, addig eleg jol is neznek ki :)

Szoval egy repjegy ugy indult par eve, hogy 10 000 forint.

Legolcsobb jegyek a sprint airlinesnal (ch.com) vannak, neha van akcios 99 RMB-s jegy (4500 HUF), de illetek miatt a legolcsobb realisan megkaphato jegy az 9000 forint. De mivel viszonylag nagy tavolsagokat is repulnek orszagon belul (van 5 oras belfoldi jarat is! Shanghai-Urumcsi) igy nincsenek olcso jegyek. Na meg gondolom a kereslet is szamit, hogy dragan el lehet adni, akkor nem adjak olcson.

Es szinte nincsenek ures jaratok. Gepenkent max 3-4 ures hely szokott lenni.

Visszaterve a spring airlines-ra: 7 kg kezipoggyaszt lehet vinni, ehhez lehet venni 15 kilos feladott poggyaszt 50-100 RMB-ert suly fuggvenyeben.

Gepek ujak, vekony hattamlaju airbus320-asok, kaja nincs, reklam van es ha van ra mod akkor buszoztatnak. Karam nincs.

Kezipogyot nem nagyon nezik, viszont feladott pogyo tulsulyert boszen fizettetnek.

Szoval Kinan beluli repulesre jo opcio a fapados, el lehet csipni olcsobb jaratokat, de nagy kereslet miatt ritka, ha 600-700 RMB korul kap az ember jegyet, az mar olcsonak szamit (a nagyon rovid utaktol eltekintve), illetve fapados ceg sincs meg sok.

Kulon erdekesseg, hogy a gepeket nem a legitarsasagok vasaroljak az Airbustol, Boeingtol, hanem egy allami holding, ami utana sajat dontese alapjan tovabb ertekesiti a legitarsasagoknak.

Ami itt is megy, hogy biztositast probalnak ratukmalni az utasra. Remeljuk wizz nem olvassa: itt ugy csinaljak, ha kiikszeled, hogy nem kersz biztositast, akkor a jegyar valtozik. Ergo 100 RMB-s biztositassal a jegy 500 RMB (600 osszesen) ha nem kersz biztositast, akkor a jegya 580-ra valtozik. Eleg retek megoldas.

Jegyet megvenni kb 2 hettel(!) elotte eri meg a legjobban, jegyar nem nagyon ugral, ha van meg hely akkor azt kiszorjak, de nagyon elore sem eri meg megvenni mert folyamatosan magasan van az ar.

Fapados/nem fapados mindenhol van csekin pult ami ingyenes, par nagyobb cegnel van automata is ami utlevel szam alapjan nyomtat jegyet, jo moka.

Kulon erdekesseg, hogy 2 oranal hosszabb utaknal a svutyiknak legitarsasagtol fuggetlenul (vagy videon ha van a gepen TV) kotelezo torna gyakorlatokat bemutatni, amit a tobbseg kovet is es igy frissiti fel verkeringeset a hosszu uldogeles soran :)

vizsla_barat 2016.04.11. 14:07:40

Az Amex gold 100 dollár/év költséget visszaad. Így s frontier nekünk majdnem ingyen volt. Csak kevés a becsekkolo pultjuk így nagy sorallas van.

zoli_ 2016.04.11. 15:52:06

Az ülés alatt van a kis kézipoggyász helye. Az ülések lábainak a mérete határozza meg a poggyász méretét.

ComLo 2016.04.12. 08:43:55

Nah a kommentekből szép lassan az a cikk lesz, amit pár éve nagyon szívesen olvasnék ... mondjuk engem elsősorban D- Amerika, és Afrika érdekelne, de nem tudom onnan valaha lesz-e valkitől összefoglaló :-) . A többiek leírását és posztot is nagyon köszi.
Kicsit aktualizálom az én tapasztalataimat is amit írtám már itt a blogon egyszer kommentben. Szóval Indonézia, és DK Ázsiai régió:
- Air Asia: "Now everyone can fly". Talán az a fapados amit még Európából is mindenki ismer. Mint ahogy (sajnos) DK Ázsia sokaknak kimerül Ko-Szamui, Phuket, Bangkok, Bali négyszögben. De ezen túlépve nézzük ők mit adnak. KL-i központú a cég, de számos DK Ázsiai országban van leányvállalata (tavaly az Indonéz Air Asia gépe zuhant le pl). Az említett baleset ellenére a legbiztonságosabb társaságnak tartják, nem véletlenül, az említett társaságok közül csak nekik volt európai repülési joguk. Árazásban is elég európai, azaz jó előre megvéve itt lehet olcsó jegyet venni, utazás előtt pedig drágul. Sosem problémáztak még kézipogyásszal, se méretben, se súlyban, de van mérleg, és keret is. mind 320-asokkal, mind 737-esekkel repülnek, amik az európai társaikhoz hasonlóan székeznek. Van Air Asia X nevü leánycég ami szerte Ázsiában, Ausztráliában, sőt régebben Európába is repült (London Párisz). Ételt italt a gépen tudtok venni, nem horror áron, és kifejezetten finom. Ha DK Ázsiai utazást terveztek ezt érdemes elsőnek megnézni.
- Jetstar: A kontinensek összeérnek :-). A fentebb említett Jetstar ázsiai ezen részén is megtalálható. Szó szerint az igaz rá amit fentebb írtak. Szolgáltatások terén inkább Európai, áraiban pedig 10-20%-al a helyiek felett van.
- Tiger air: A SIngapore airlines fapadosa. Indonéz leánycége, a Mandala 1 éve ment csődbe. Kicsit a Jetstar felett vannak valahogy mindig az áraikkal, én ritkán utaztam velük, de akkor Jetstar szintü minőséget kaptam.
- Lion Air: "we make people fly". Indonézia vezető fapadosa. Országon belül, és olyan útvonalon amelyiknek egyik "vége" Indonézia, szinte MINDIG a legolcsóbb ajánlattal rendelkeznek. Volt cégemnél tiltólistán volt, legendák szólnak róla, hogy nem halt még meg senki a gépeiken, de ez inkább a jó pilótáknak, és a szerencsének köszönhető. Az olcsó árakat, pedig nem az utasok szivatásával érik el. Nos az elmúlt 1-2 évben azért sokat tettek ezen legendák ellen, láthatóan igényesebb lett az egész, habár még mindig elmarad helyenként egy európai fapadostól is. A gépflotta legnagyobb része, vadiúj 737-900-as, de vannak 800 asaik. Külön kiemelném, hogy van 2 db 747-esük, amivel a nagyszámú mekkai zarándokokat reptetik. Fapados 747, ezt azért érdemes kicsit ízlelgetni .... De Gépeik általánosan jó állapotban vannak. Viszont egy 737-est simán beszékeznek 214 székre. Ez egy alacsony kicsi Indonéznek nem gond, Európaiként már kész szenvedés, pedig én soha semmilyen gépen nem szoktam panaszkodni a lábtérre. Itt konkrétan alig tudod betenni a lábad a az elötted ülő mögé, és csak terpeszben tudsz utazni. Pedig nem vagyok nagy termet. Cserébe a csomagokkal is nagyvonalúak: a kézipoggyászon kívül (sosem mérték), 1 db 10 kilós börönd is feladható velük.
- Batik Air: A lion Air minőségi változásának uttörője. Gyakorlatilag ez a Lion Air "hagyományosabb" változata. Az árai ugyanazok. Viszont normálisab lábtér, fedélzeti szórakoztató rendszer (a klaszikus elötted ülő támlájába épített érintőképernyős monitor), és alapból járó kaja (nem Emirates-es minőség persze, de még mindig a legolcsóbb jegyekről besézlünk!!).
- Sriwijawa / Susi / sok-sok kis noname: rengeteg légitársaság található Indonéziában, ami fapados áron kínál (papíron) hagyományos szolgáltatást. Ezeket én igyekeztem nagyon kerülni ha volt rá mód :-) .

MB3x 2016.04.12. 16:12:45

A Spirit nekem is kellemes csalódás volt. Fél hónapja FLL-MCO: Percre pontosan fél óra a levegőben, a többi fél óra meg gurulás volt. Épp napfelkeltében utaztunk, gyönyörű volt. Minden légitársaság csövet használ.
Amit még Amerikában érdemes kipróbálni, az a Jetblue. Blue tariffával ingyenes poggyász(+kézi + personal), kaja, ülésbe épített TV, wifi(minősége tűrhető) mindez elég jó árért.

_e30st_ 2016.04.12. 22:26:41

@MB3x: A jetbluehoz még annyit, hogy úgy reklámozzák magukat, övéké a legnagyobb economy lábtér. Nemcsak a fapadosok között, hanem legacyknál sincsen hozzájuk fogható. 34". Igaz, az újabb A321-eseiken csak 33". De ez még mindig durva az itteni fapados 29-30-hoz képest.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.04.17. 18:21:36

@ComLo: del amerikanal en annyit tudok hozzatenni erdekesseg jeppen h ejszaka is repulnek, nincs leallas. A legolcsobb jegyek hajnali ketto es hajnali negy koruli erkezes esteten vannak. Mivel kozbiztonsag vacak erdemes korabban kimenni es csak napfelkelte utan bemenni a varosba. Amugy olcso jegyek vannak, uj gepek, nagyok a tavolsagok.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.04.17. 18:23:50

@FeketeMacska73: air asia X. Kicsit lestrapalt 330asojkal tolhak. Fedelzeti szorakoztatas berelheto tableten van megoldva. Illetve va internet szolgaltatas fizetos persze de csak whatsapp ot lehet hasznalni.
süti beállítások módosítása