Megint durván elvéreznek egy centin a mérőszalagot hanyagoló utasok a Wizz Airnél. A légitársaság ultra szenyó csomagszabálya szerint csak egy kis hátizsák vihető fel ingyen a gépre, a mérési szigor változatlanul szinte csak Budapestre jellemző. Végül is a korábbi szívózáshoz képest csak annyi a változás, hogy kerék és fogantyú valóban nem számít és egy fokkal kevésbé paraszt a hangnem.
A korábbi utasszívató csomagzsonglőr, a Budport nagyot hasalt, amikor emberei minősíthetetlen hangnemben tárgyaltak az utasokkal, a keretből kilógó kerekek és fogantyúk miatt verték rájuk a büntetést. A sztoriból akkora botrány lett részben blogunk beszámolója miatt, hogy a Wizz egyrészt pár hétre nélkülözte a csomagvizsgáló kisiparosok munkáját, másrészt valamelyest enyhített a szabályokon. Így ma már egy fokkal kulturáltabb az eljárás. Pár hét múltán a Budport visszatért és ma is ő méricskél – sőt emellett komoly karriert is magáénak tudhat már a reptéren (lásd keretes írásunkat).
A kedvesség még nem felvételi követelmény
Mondjuk a legutóbb a szolgálatot teljesítő lány meglehetősen pokróc stílusban pakoltatta a bőröndöket a rekeszbe, de valószínűleg nem egy céges tréning eredménye volt a stílus, egyszerűen nem az a típus volt, akinek szelídsége miatt a vállára szállnak a kismadarak.
Az eljárás mindezeken túl pontos és kíméletlen. Valóban nem nézzük se a kerekeiteket, se a fogantyúitokat, de azon túlmenően fővesztés jár egy centi túllógásért is. Nincs kecmec, ha nem egyértelmű, hogy a mérőketrec alapján mi az ábra, hozza a mérőszalagot és megnézi, egészen pontosan hol az a 42. És ha túllóg akár csak egy fél centivel, már felesleges hivatkozni az életre, a világmindenségre vagy mindenre, fizetni kell.
És az utasok fizetnek is. A szolgáltatás döbbenetes sebességű színvonaljavulása révén már kártyával is lehet fizetni – pontosabban működik is a terminál. Visszaadni mondjuk nem tudnak, egy igencsak ideges utas hiába lobogtatta a húszezresét, kénytelen volt apróbb címletet is előkotorni a pénztárcájából. Gyakori érv, hogy de hát ezzel utaztam egész nyáron. Ez sajnos sokat nem ér, ha a szalag szerint a bőrönd 43 centis, akkor korábban mázlija volt az utasnak, most meg nincs.
Ez egy centin bukott
A piaci résbe tapasztalataink szerint a táskagyártók nagy erőkkel igyekeznek betalálni, legalábbis sorra bukkannak elő a szuperkicsi gurulós bőröndök. Akinek ilyenje van, azért mindenképpen mérje le otthon és legyen nagyon kritikus a mérésnél. A tipikus kicsi, kemény fedelű bőrönd ugyanis, amelyik első blikkre hajszálra a kis Wizz keretre lett gyártva, nagy. Egy-két centi a hiba, de ez pont elég egy vaskos bírsághoz. Ha ilyennel akarunk utazni, akkor számításba kell venni, hogy vagy átcsúszunk vagy nem. Ha berakatják a keretbe, biztos a bukta, hiszen a bőröndöt nem lehet összenyomni. És ne legyenek illúzióink, a bőröndméregető szakik nagyon hamar megtanulják, melyik fajta lóg ki tutira a keretből.
Még egyszer: a szabályt pöccre betartatják, de továbbra is csak Budapesten találkoztunk ennyire kemény szigorral.
A Budport megfogta az isten lábát és nem nagyon akarja elengedni. Miután a Wizz kirúgta , majd visszavette csomagvizsgálónak és bírságkiszabónak, odaadta neki földi kiszolgálás zsíros részét, a becsekkolást is, a koalíciós partner Malév GH meg szívhat a rámpán a maradékkal. De ez sem jelenti még a karrier csúcsát: a reptérrel együtt a Budport újítja meg a minibusz-szolgáltatást. Ami nem nagyon lesz más, mint a mostani, csak valószínűleg több autó hordja-viszi majd az utasokat és az árazás lesz rugalmasabb. Mindez azt is jelenti sajnos, hogy a reptér még kevésbé lesz érdekelt abban, hogy közvetlen buszjárat legyen Ferihegy és a belváros között. Ha valaki nem akar több ezer forintot kifizetni taxira vagy minibuszra, akkor lehet menni busszal a Kökire, onnan meg ki merre lát. Ez bennünket mélységesen elszomorít.
Utolsó kommentek