FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Újra támad a Wizz Air utasszívató csomagzsonglőre

2015.12.19. 08:35 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Megint durván elvéreznek egy centin a mérőszalagot hanyagoló utasok a Wizz Airnél. A légitársaság ultra szenyó csomagszabálya szerint csak egy kis hátizsák vihető fel ingyen a gépre, a mérési szigor változatlanul szinte csak Budapestre jellemző. Végül is a korábbi szívózáshoz képest csak annyi a változás, hogy kerék és fogantyú valóban nem számít és egy fokkal kevésbé paraszt a hangnem.

A korábbi utasszívató csomagzsonglőr, a Budport nagyot hasalt, amikor emberei minősíthetetlen hangnemben tárgyaltak az utasokkal, a keretből kilógó kerekek és fogantyúk miatt verték rájuk a büntetést. A sztoriból akkora botrány lett részben blogunk beszámolója miatt, hogy a Wizz egyrészt pár hétre nélkülözte a csomagvizsgáló kisiparosok munkáját, másrészt valamelyest enyhített a szabályokon. Így ma már egy fokkal kulturáltabb az eljárás. Pár hét múltán a Budport visszatért és ma is ő méricskél – sőt emellett komoly karriert is magáénak tudhat már a reptéren (lásd keretes írásunkat).

dsc_2871.jpg

A kedvesség még nem felvételi követelmény

Mondjuk a legutóbb a szolgálatot teljesítő lány meglehetősen pokróc stílusban pakoltatta a bőröndöket a rekeszbe, de valószínűleg nem egy céges tréning eredménye volt a stílus, egyszerűen nem az a típus volt, akinek szelídsége miatt a vállára szállnak a kismadarak.

Az eljárás mindezeken túl pontos és kíméletlen. Valóban nem nézzük se a kerekeiteket, se a fogantyúitokat, de azon túlmenően fővesztés jár egy centi túllógásért is. Nincs kecmec, ha nem egyértelmű, hogy a mérőketrec alapján mi az ábra, hozza a mérőszalagot és megnézi, egészen pontosan hol az a 42. És ha túllóg akár csak egy fél centivel, már felesleges hivatkozni az életre, a világmindenségre vagy mindenre, fizetni kell.

És az utasok fizetnek is. A szolgáltatás döbbenetes sebességű színvonaljavulása révén már kártyával is lehet fizetni – pontosabban működik is a terminál. Visszaadni mondjuk nem tudnak, egy igencsak ideges utas hiába lobogtatta a húszezresét, kénytelen volt apróbb címletet is előkotorni a pénztárcájából. Gyakori érv, hogy de hát ezzel utaztam egész nyáron. Ez sajnos sokat nem ér, ha a szalag szerint a bőrönd 43 centis, akkor korábban mázlija volt az utasnak, most meg nincs.

dsc_2872.jpg

Ez egy centin bukott

A piaci résbe tapasztalataink szerint a táskagyártók nagy erőkkel igyekeznek betalálni, legalábbis sorra bukkannak elő a szuperkicsi gurulós bőröndök. Akinek ilyenje van, azért mindenképpen mérje le otthon és legyen nagyon kritikus a mérésnél. A tipikus kicsi, kemény fedelű bőrönd ugyanis, amelyik első blikkre hajszálra a kis Wizz keretre lett gyártva, nagy. Egy-két centi a hiba, de ez pont elég egy vaskos bírsághoz. Ha ilyennel akarunk utazni, akkor számításba kell venni, hogy vagy átcsúszunk vagy nem. Ha berakatják a keretbe, biztos a bukta, hiszen a bőröndöt nem lehet összenyomni. És ne legyenek illúzióink, a bőröndméregető szakik nagyon hamar megtanulják, melyik fajta lóg ki tutira a keretből.

Még egyszer: a szabályt pöccre betartatják, de továbbra is csak Budapesten találkoztunk ennyire kemény szigorral.

A Budport megfogta az isten lábát és nem nagyon akarja elengedni. Miután a Wizz kirúgta , majd visszavette csomagvizsgálónak és bírságkiszabónak, odaadta neki földi kiszolgálás zsíros részét, a becsekkolást is, a koalíciós partner Malév GH meg szívhat a rámpán a maradékkal. De ez sem jelenti még a karrier csúcsát: a reptérrel együtt a Budport újítja meg a minibusz-szolgáltatást. Ami nem nagyon lesz más, mint a mostani, csak valószínűleg több autó hordja-viszi majd az utasokat és az árazás lesz rugalmasabb. Mindez azt is jelenti sajnos, hogy a reptér még kevésbé lesz érdekelt abban, hogy közvetlen buszjárat legyen Ferihegy és a belváros között. Ha valaki nem akar több ezer forintot kifizetni taxira vagy minibuszra, akkor lehet menni busszal a Kökire, onnan meg ki merre lát. Ez bennünket mélységesen elszomorít.

82 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr998180996

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 7 ok, ami miatt SOHA ne utazz fapadossal! 2015.12.20. 21:37:22

A fapadosoknál mindenért külön kell fizetni, megbízhatatlanok, a legapróbb hibáidat is megtorolják, kényelmetlenek és megalázó módon viselkednek veled. A fapadosok rengeteg kellemetlen meglepetést tartogatnak, és sok a csapda, amibe könnyű beleesn...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basilisk Captain 2015.12.19. 10:24:52

annyira gáz ez a zsúrkocsijuk, és úgy tologatják a reptéren, mintha nélkülük nem működne az egész, és mintha ők szarták volna a spanyol viaszt. Nagyon fontos embereknek tartják magukat, közben meg egy senkik. Az is mennyire jellemző, hogy egyik legfontosabb piacként tekinti pestet a wizz, és itt szívatják az utasokat a legjobban. Értem én, hogy a szabály az szabály, de legalább lennének következetesek. Majd eljön a wizznél is az az idő, hogy a kézipogyós szopatás nem fog előre vinni, és amikor nem lesz elég 2 nappal út előtt törölni a járatot, hogy ne legyen bukó, majd változtatni kell, de lehet akkor már késő lesz...

Hell-Ász 2015.12.19. 11:25:51

Egy ilyen ketrec mellé szívesen látnék egy hivatalos kalibrálási jegyzőkönyvet.Mert ha kiderül, hogy a 42 cm csak 41,4, akkor mi van?

Thomas Jefferson 2015.12.19. 11:44:52

"Ha valaki nem akar több ezer forintot kifizetni taxira vagy minibuszra, akkor lehet menni busszal a Kökire, onnan meg ki merre lát..."

Hja.
Ha még csak a hivatalos taxi- tarifát kellene megfizetni!
Na, de láttam én már éjjeliőrt nappal meghalni!
:-)

csadeev 2015.12.19. 12:16:43

Wizznel azert igy is eleg gyakran latni, hogy small cabin baggage utasok egy lathatoan standard kezivel atsunnyognak a boardingon. Te meg fizetsz a nagy keziert, es szivod a fogad, ha nincs ellenorzes, illetve a gepre utolsokent felszalva nincs hely a borondodnek, annak ellenere, hogy extra casht fizettel a szolgaltatasert.

A Ryanair-es foldi kiszolgalokat mar evek ota nem lattam akciozni, de a mult heten Charleroi-n kemenyen megszortak az Azsiai turistakat a tul szeles potyokert (50 x 40 x 23-25 meretuek altalaban a non-branded kezik).

Basilisk Captain 2015.12.19. 12:21:40

@csadeev: na igen. Hivatalosan a kis kézi akkora, hogy befér az ülés alá. Tehát aki kiskézivel utazik annak a szék alá kellene tenni, hogy aki kifizette az irreálisan drága normál kézi árát, az fel tudja tenni. De nyilván nem így van. A sok sügér felfut elsőnek a fedélzetre, és szó szerint bebassza a táskáját(+ a kabátját télen) mindenféle rendszer nélkül, hogy más véletlenül se tudjon odatenni mást...

Borsihun 2015.12.19. 14:09:34

Mi mindig kifizetjük a nagy kézit. Soha nem is szívóztak velünk. Valaki játszadozik a bőrönd mérettel, tegye, szíve joga,de ha fizetni-e kell, akár fél centi miatt, felesleges tele sírni az internetet. Szabály az szabály. Én ezért örülök az ilyen szigornak.

Souky Sanjay 2015.12.19. 16:41:24

Terveztem,hogy repülök velük,de ilyen geci bandával repüljenek a hülyék.Fél cm-ből ügyet csinálni,szerintem embertelenség.Tudom,ott van a másik oldal,hogy olcsó a jegy,na,de mégis.

Fruzsina Koczor Samuels 2015.12.19. 17:25:22

Undorito,ocsmany banda az osszes Wizz aires Budapesten.Mult heten utaztam veluk UTOLJARA.10honapos kisbabam logott elol a kenguruban es paraszt nagyon paraszt modjara egy srac egy egy csaj addig szivatott mig bogtem.30evesen gyerekkel bognom kellett 3centiert.Holott evek ota ezzel a borondel utazom.A foldon a hideg betonon kellett atpakolnom mert en ugyan nem fizettem 45eurot.Se egy szaros zacskot nem tudtak adni vagy egy szeket hogy leuljek a gyerekkel.Sokkal jobb a Norwagian air vagy egy atszallos Lufthansa.

Fruzsina Koczor Samuels 2015.12.19. 17:27:05

@Souky Sanjay: Ahhh semmi kepp ne tedd.Egy fillert se dugj a zsebukbe.

Tranzitos 2015.12.19. 18:08:23

Attol nem a Wizzair a bunko, mert a sok hulye b.szik a szabalyra. Merd le a sz.ros borondod, aztan ha nagyobb mint a megadott meret: 1: vegyel helyes meretu borondot, 2:vegyel jegyet nagy boronddel, 3: ne utazz a Wizzairrel. Ha 30 evesen olyan barom vagy hogy nem ismered a centit, akkor fizess, vagy maradj otthon, nem vinnyogni kell a repteren, mint a szopos malac. Amikor megveszed a jegyet, egyetertesz a szabalyzattal. Ha kockaztatsz, aztan meg lebuksz az a TE bajod. Amugy meg a ful meg a kerek a borond resze, ha amiatt nem megy at a dobozon, az is az utas baja, nem a Wizzair-e. Nehogy mar a gyereked miatt kivetelezzenek veled, vagy csinaljanak neked padlofutest a repterre, az eszem megall.

Kánikula 2015.12.19. 18:10:56

Éppen láttam, hogy a Budport meg egy Ford kereskedés konzurcium nyerte a minibusz tendert. Gondolom, akkor a mostani buszok, helyett új Ford Tranzitok fognak futkozni. A jelenlegi szolgáltatótól, meg elköszönnek.

Kánikula 2015.12.19. 18:20:49

@Hell-Ász: A 45 cm-es hátizsák simán belefér nyomogatás nélkül. A merev bőrönddel már más lehet a helyzet.

Csak puha falú táskával járunk, azzal még nem volt gond, ha egy kicsit púposodik a ruhától az még be fog menni, de a merevbőrönd esélytelen, ha fél centivel nagyobb.

Berta Szí 2015.12.19. 19:05:15

Két fél szerződött. Az egyik vállalta, hogy elviszi az adott felet a célállomásra feltételekkel, a másik tanúsította, hogy ezeket a feltételeket elolvasta, megértette és betartja.
Ezek után mindig vannak nagyképü ágybavizelők, és hatásvadász újságírók, akik képesek eljátszani a hülyét.
Ács Gábor is ezt teszi épp.

Patkánykodásnak tartok minden olyan írást, ami a hülye bunkó utas nemteljasítése miatt van felháborodva.

csadeev 2015.12.19. 19:10:27

@Fruzsina Koczor Samuels: velhetoen dragabb es atszallos opcio helyett, szerintem vegyel inkabb csak egy rendes 4 kerekes puha borondot, ami megfelel az osszes nagyobb tarsasag szabalyozasanak (beleertve a wizz kezipoggyaszat is). Ez jelenleg 50x40x20 dimenziot takar, Samsonite-nak, American Turristernek nagyon jo kis borondjei vannak. Wizznel ne legyel spur kifizetni a nagy kezipoggyaszt. Azert nem fogjak elfogadni a jelenlegi pogyodat, mert eddig elfogadtak (vagy inkabb nem vettek eszre), sajnos az eloirasok itt is gyakran valtoznak, ha gyakran repultok tessek ezeket kovetni :)

mikimackó 2015.12.19. 22:17:04

repüljetek Air France-al, oszt semmi csomagtrükk......., naugye !

Yumurdzsak 2015.12.19. 22:31:24

@Tranzitos: az ilyen kommentekért jó magyarnak lenni!

@Berta Szí: érdekes, amikor a Wiszér szegi meg a szerződést, akkor valahogy nem ilyen katonásan teljesíti a kárigényeket (járatkésés, poggyászotthagyás). a blogon már többször téma volt, h a ryanair is a gyökér módszert alkalmazta, aztán rájöttek, nem tesz túl jót a cégnek a kötekedés

Tranzitos 2015.12.19. 22:50:40

@Yumurdzsak: Azert ne az utas legyen mar felhaborodva, ha lesz.rja a szerzodest, es fizetnie kell. Na ez a tipikus magyar hozzaallas, mindig a kiskapukat meg a keruloutat keresni. Utana persze hibast kell keresni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.12.20. 02:06:32

@Berta Szí: ki van felháborodva nagyokos? le van írva, hogy működik. van egy reptér, ahol komolyan veszik a szabályt, máshol meg tesznek rá. nehéz dolog a szövegértés, tudom, de segít, ha kétszer nekifutsz.

@Tranzitos: te már olyan szinten vagy, hogy reagálni sem érdemes rá.

A net kukaca · http://www.anetkukaca.hu 2015.12.20. 07:39:22

Jópárszor repültem már Wizz-el és soha semmi gondom nem volt velük, illetve a csomagellenőrökkel sem. Csak be kell tartani a szabályokat.

Sőt a "gonosz" Budport-osok pici gyerekkel mindig beengedtek a priority lane-be ingyen (amikor még ez számított az ülőhelyfoglalás miatt). Akkor nem bőgtünk :))

Kánikula 2015.12.20. 16:07:22

@netkukac: Annyira rendesek voltak mi? A Wizz szabálya szerint az 5 éven aluli gyerekkel utazókat a priority sorba engedték be, de ezt csökkentették időközben és már csak a 2 év alatti gyerekkel utazókat engedik előre.
Szóval semmi jófejkedés vagy engedékenység nincs a dologban, azt teszik amit a Wizz kér tőlük.

A net kukaca · http://www.anetkukaca.hu 2015.12.20. 18:19:21

@Kánikula: mint ahogy a csomag esetében is azt teszik, amit a Wizz kér tőlük (az más kérdés, hogy milyen stílusban). Az ingyen priority akkor is jól esett, akárki is adta, szép gesztus!

odamondó 2015.12.20. 19:42:43

@netkukac: hagyjad. Ennek a blognak szerintem fizetnek mert pár havonta ki kell adniuk egy ilyen csomagos vinnyogást.

Akkor lássuk a wizzair hányszor figyelmeztet a csomagra:

-booking alatt legalább 4x
-van email pár nappal korábban
-majd popup notification telefonon...

Aki ezek után is hülye az meg is érdemli.

Boarder25 2015.12.20. 20:12:36

Nekem easyJet-tel voltak hasonlo kalandjaim és szemtanuja voltam jopár köcsögösködésnek (nem csak BPn). A szabàly, az szabály. Ezen fölösleges vitázni. Meg van a lehetösége mindenkinek, hogy megváltsa a norm. méretü böröndöt. Én a stílust kifogásolom, nagyon. Egyszerüen taplók. Én megértem, hogy naponta több parasztba is belefut a földi személyzet, mert lássuk be azért mi is agyonvernénk jopár utastársunkat, de nem mindenki érdemli meg ezt a bánásmódot.

vajdasagi 2015.12.20. 20:12:39

A Wizzair egy rendes cég: olcsón szállít minket, és betartatja a csomaggal kapcsolatos szabályokat. Kb. 100-szor utaztam velük eddig
(50 oda-vissza), és kb. 10 eset volt negatív tapasztalat - a többi OK volt.

És ennél sokszorta többször utaztam Malévvel: drágább volt, és ennek ellenére nem volt jobb. Majd utána az adómból fedezték a veszteségeiket évről évre. Köszi, ebből inkább nem kérnék.

Szintén több száz alkalommal utaztam jó cégekkel, mint a Lufthansa, British Airways, hasonlók: ők többnyire jók, de többnyire drágák.
Ajánlom őket is azoknak, akiknek a minőség fontosabb, mint az ár.

Ez ilyen egyszerű.

És végül: nem lehet, hogy ennek a blognak fizetnek azért, hogy mószerolja a Wizzairt? (Csak úgy barátilag kérdem.)

Minden lében talál 2015.12.20. 20:16:18

@odamondó: Miért olyan nehéz értelmezni a szöveget? Nem azzal van a baj, hogy betartják/betartatják a szabályokat, hanem az a furcsa, hogy ezt igazán alaposan csak Budapesten teszik. Máshol nincs LONPORT, MADPORT, AGPPORT, mert a kiszolgáló mellé nem kellett más cég, ide miért kell? Ha van rá nyomós ok, tőlem aztán a bőrönd szélén lévő szöszért is fizettethetnek, majd úgy készülök, de ne felejtsd el, nem mindenki Budapestről kezdi meg az utat és csak a visszaúton szembesül a nem homogén eljárás hátrányaival.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.12.20. 20:18:30

@odamondó: jaja, a múltkor meg a másik szerencsétlen azt írta, hogy a Wizz pénzel minket, most aztán döntsétek el, melyik baromságon röhögjünk nagyobbat.

aki szerint az, hogy leírjuk a tényt: az iparágban egyedüliként kirívóan szigorú csomagszabályt alkalmazó cég kirívóan szigorúan, nulla ráhagyással dolgozik és előszeretettel büntet, ezért legyen mindenki óvatos, szóval ha ez vinnyogás, akkor én kérek elnézést.

broáf 2015.12.20. 20:26:09

@Minden lében talál: Akkor ne amiatt rinyálj, hogy van ahol betartatják az ezerszer leírt szabályokat, hanem örülj, hogy van, ahol engedékenyebbek! Ettől a hozzáállástól, nem leszel ennyire besavanyodva.

Minden lében talál 2015.12.20. 20:33:07

@broáf: Miből olvasod ki, hogy "rinyálok" és hogy be vagyok "savanyodva"?
Idézem magamat: "Nem azzal van a baj, hogy betartják/betartatják a szabályokat", ha esetleg elsőre átfutottad volna olvasás nélkül.

Etniez 2015.12.20. 20:44:43

Egyébként én sem értem a csomagos mizériát, tudjuk hogy wizz nem szarozik.

prevent 2015.12.20. 20:50:33

nem tudom, ki élt meg hasonló helyzetet, de nekem gyomorforgató volt, ahogy törpe Darth Vader elém ugrott, s mint lézerkardját, kivonta centijét

közel állt a pofán baszáshoz - de ez reptér, ahol, ugye ennek vannak kockázatai

hát többet nem utazom a Wizz-fucking buster- Air társasággal. A dolog mondjuk azért szégyenletes, mert tényleg CSAK Budapesten szívatják az utasokat ennyire

Etniez 2015.12.20. 20:52:55

@prevent: Ez a megoldás. Vagy betartod vagy nem használod.
Én betartom, mert nem kell poggyász.

hujegyerek 2015.12.20. 21:30:55

A sok ruppótlan hogy picsog! Tessék Lufthansával utazni!

tlantos 2015.12.20. 21:38:56

@Hell-Ász: egyszer lemertem.
A 25cm csak 24.5cm volt.

2015.12.20. 21:56:04

@odamondó: @Fillér B. Gusztáv: Azért csak érdemes lenne azt a keretet lemérni...Lutonban mintha más lenne a méret, mint Budapesten.
Legalábbis ugyanaz a hátizsák itt befért, amott taposni kellett...de ránézésre sem stimmel a szélesség....

jet set 2015.12.20. 22:22:04

@tlantos: OK, és? Ott a mérőszalag a helyszínen, ha vitád támad. Ha 25 centis a csomagod, nem fér bele a keretbe, akkor viheted.

Gerilgfx 2015.12.20. 22:34:47

a wizz air közölte, hogy B mennyiségű pénzért egy X*Y*Z centi csomagot lehet felvinni a gépre, akkor

-B pénzért
-egy
-X*Y*Z méretű

csomagot lehet felvinni a gépre.

PONT. egy repülőgépnek fix méretei vannak. ez van. ez nem vélemény kérdése. lehet, hogy valakinek a túlméretezett szaros csomagja miatt épp egy kartonnyi gyógyszert nem lehet időben leszállítani.

aki ennyire hülye, az ne repülőgéppel utazzon, hanem menjen gyalog. nem kötelező fapados légitársaságokkal utazni.

karesz82153 2015.12.20. 22:36:12

Én meg egyszer a tescoban hozzácsomagoltam egy 30 as pakk tojáshoz egy 31. et. És a pénztárnál hiába visítottam hogy csak 1 el több kértem panaszkönyvet meg fogyasztóvédőket csak a képembe röhögtek. MOCSKOS MULTI!!!

Ha a 25 centi 25 lenne +2cm tűrési határ akkor 28-29 centisekkel próbálkoznának és ugyan úgy itt kötnének ki.

Én már párszor repültem velük. Mikor megvolt a beszállókártya rá volt írva mekkora a mérethatár. A bőröndömet lemértem megpakolva és addig vergődtem vele amíg nem lett a megengedett 25 centis határnál 2 centivel kisebb.

Tudom hogy én vagyok az "ultra fillér baszó" de hagyományos társaságra nincs pénzem repülni meg akarok. debrecen-eindhoven február végén 2500 ft. Aki ennyi pénzért még a tatyó méretén is elvérzik sőt ezen még fel is háborodik azt sajnálom...

A kisgyerekkel fennakadó kommentelőt szívatni pedig tényleg szemétség, de azért azt is vegyük hozzá hogy ha egy babát reptetünk akkor mindent +20-25 alkalommal átnézünk hogy ha már a kisbabát kitesszük egy hosszabb útnak akkor biztos legyen hogy minden tutira teljesen flottul menjen és ne függjünk egy hírhedten kukacoskodó cég jóindulatától.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2015.12.20. 23:44:46

@világevő: Az a lényeg, hogy SOHA nem utazol fapadossal, de azért Koppenhágába mégis? :-) Tudod, ez a blog arról szól hogy MINDENHOVA fapadossal utazunk, annak ellenére, hogy tudjuk, a legacyk milyen remek szolgáltatást nyújtanak. S ha valaki a landolás után jön rá, hogy Luton nem a Trafalgar mellett van, nos az nagyjából az a szint, mintha az instant kávétól bármi mást várnál a hányingeren kívül.
Amúgy a héten baromi jó sült lazacot csináltam Gusztinak édesburgonyával, be is kommentelem a világevőn, mégiscsak jól tudok főzni. :-)

kibic 2015.12.20. 23:56:06

A magyar "hatalom" altal annyira kedvelt nepviseleti ruhadarab, a sarga melleny orgazmuskozeli transzba hozza viselojet, a bugris martalocot, amikor alkalma van hatalmaval visszaelve szivatni a sztresszelt publikumot, profitot generalni aljas munkaadojanak. Ha ez jo a WizzAirnak - am legyen, nekem nem kell. Mar a Ryanair is rajott, hogy a. szivatas rossz uzlet, Varadi mester elmehetne tanoncnak ir kollegajahoz.

prevent 2015.12.21. 00:04:32

@Etniez:
hja
bár nem a tény zavart, hanem maga az eljárás, ahogy az a kis önértékelési zavarokkal küzdő fasszopó geci játszotta a hatóságot. na az volt undorító

ha az a szabály, hogy ekkora lehet, hát legyen... bár egy ügyvéd szabad idejében elszórakozhatna vele: ugyanis az vagyon írva, hogy a poggyász mérete nem haladhazja meg az AxBxC-t, ami viszont már térfogat. ez alapján egy szobalétrát is felvihetnék :)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.12.21. 00:05:28

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: elolvastad a posztot ezek szerint. :) Akkor abból kiderül, hogy az első fele ironikus. Utazgatok fapadossal is, mással is. Gondolom ettől még hozzá szabad szólni, ha felülök egy legacy-ra :) (és nem, azoknak sem kiválóak már a szolgáltatásaik.)
Nagyon helyes, Gusztinak is kiváló étvágyat kívánok hozzá!

prevent 2015.12.21. 00:05:34

@hujegyerek:
sajnos van, hogy nincs más megoldás - és itt most nem a pénzről beszélek

Usenka 2015.12.21. 00:27:44

Repüljetek Ryanair-ral!;-)

Engelchen 2015.12.21. 00:37:00

Lehet ujjal mutogatni a Budportra/Wizz-re, és elküldeni őket a francba, de akármennyire is szomorú és depresszív tény, az esetek 98%-ban az utas a hülye. Aki pedig úgy vásárol repülőjegyet, hogy olvasni nem tud hozzá, az pedig fizessen nyugodtan, hátha abból tanul, ha másból nem.
Találkoztam olyan esettel is (konkrétan naponta van ilyen), hogy az utas azt sem tudja, mi az a beszállókártya, és hát nyilván a Wizz Air a hibás, amiért nem bérel fogtündéreket ahhoz, hogy a kedves utast minden éjszaka fölrázzák, és csengő hangon a fülébe súgják, hogy: "Csekkolj be online te állat, és nyomtasd ki azt a szart, mert fizetni fogsz!"
Aki meg jogosítvánnyal, vagy Mekis Smart kártyával akar elutazni személyi igazolvány vagy útlevél helyett, azt inkább nem kommentálnám. Mert ilyen utas is van, és akkoris a Wizz/reptér a köcsög.
Több ismerősöm is utazik fapadossal, egyiküket sem büntették meg eddig, nyilván azért, mert mindegyiknek van annyi esze, hogy leméresse a csomagot.
A Budportos sem személyiségből eredő szexuális orientációból méregeti a csomagokat és büntet, hanem azért, mert ez a munkája (!!!), és mert a Wizz megköveteli.
A hangnemről meg csak annyit, hogyha az utas együttműködik, a másik is normális lesz hozzá. Nagyon bonyolultnak hangzik, pedig nem az.
Ha pedig az utas tirpák módjára hőbörög, és vitatkozik az egyéni hibájából eredő büntetés miatt, akkor ne várja azt, hogy a másik toleráns lesz vele. De ez szerintem az élet minden terén így van, ki lehet javítani, ha tévedek.
Én elhiszem, ha pár légitársaság/földi kiszolgáló unszimpatikus, nekem is megvan a két csoport, de azért nem kell habzó szájjal átesni a paci túloldalára. Ha repülővel utazik az ember, utazzon tudatosan, ne vigyen ötezer forintos literes bort UB-ra 15 centis konyhakéssel együtt, stb. Ha az utas betartja a szabályokat, a kutyát nem fogja érdekelni, ennyire egyszerű az egész.

Pixeb 2015.12.21. 01:20:46

Mi a gond? Van egy határérték. Azt nem szabad átlépni. Es ha valami tul lóg akkor hogy határozza meg hogy meddig nem büntet? Ha 1 centivel az még mehet. Ha 1.4 centi az meg már bünti? És azok akik betartják a határokat azokkal ez teljesen unfair lenne.

user friendly 2015.12.21. 02:30:27

ennek a posztnak mi értelme van azon kívül, hogy a kommentekben lehessen fikázni a wizzt vagy a budportot?
az komoly, hogy arra hívjátok fel a figyelmet, hogy szigorodott az ellenőrzés?
ezentúl ahányszor komolyabban ellenőrzik a kézipoggyász méreteit, mindig lesz egy poszt, hogy hahó, vigyázzatok? nem lenne célravezetőbb azt mondani, hogy tartsd be mindig a mérethatárokat és soha nem lesz ezzel problémád? ezt kéne beleverni az emberek fejébe és nem azt nyomatni, hogy brékó, brékó, lanyhult az ellenőrzés, most mehettek nagyobb táskával, de a jövő héten Gizi meg Dezső lesz szolgálatban és ők szívatni fognak, ha egy centivel nagyobb a táskád.
sokat repültem már a wizzel, de soha nem volt még ezzel gondom. éspedig azért nem, mert a mérethatárokon belül maradtam. többször előfordult, hogy betetették a cuccomat a keretbe és már mehettem is tovább, mert belefért és nem lógott túl. ilyen marha egyszerű stresszmentesen, pótdíjazás nélkül utazni. megéri beruházni egy mérőszalagba és nem kell félni használni sem.

ebből a posztból az jön le, hogy a szolgáltató köcsög, mert fél centik miatt szívat, ahelyett, hogy azt értetnétek meg az agyhalott utasokkal, hogy a 42 x 32 x 25 cm előtti max. rövidítés maximumot jelent. magyarul ennél nagyobb nem lehet a poggyász. fél centivel sem, mert ez a legfelső határ. és igen, akkor is ennyi, ha a kutya sem ellenőrzi. aki figyelmetlen, vagy trükközik, az pedig megszívhatja. de ne a légitársaságot vagy a repteret hibáztassa már senki a saját hülyesége miatt. az ilyen írások ugyanis erre adnak alapot.

Amusing 2015.12.21. 05:55:35

ki kell baszni és betartani a szabályt :)

Fekete Pestis 2015.12.21. 06:57:00

@Tranzitos:

gondolom ez a hozzászólás is a wizzair utasbarátságát hivatott reprezentálni. haver, te nem saját számlásan kereskedsz, nem is tervezöprogramokat írsz, hanem RETAILLEL foglalkozol, tehát butaság így beszélni a fogyasztóiddal/ügyfeleiddel.

a wizz egy gennyezö fekély a légiközlekedés testén, amit minél gyorsabban fel kellene vágni ;)

Fekete Pestis 2015.12.21. 07:02:27

@user friendly:
nem, mert a mérethatárok nem ésszerüek, ugyanis nem ipari sztenderdek.

sajnos a wizzair ellehetlenitette a malévet, így sok helyre csak velük lehet menni. és az sem igaz, hogy olyan baromi olcsóak a jegyeik: sok légitársaság olcsóbb jegyeket kínál, de nem szívózik a non-standard méretekkel [mielött megjegyeznéd: nem, nem tudok velük repülni, ugyanis oda nem mennek, ahova nekem kell].

nagyon okos, amit a blog csinál: egy monopolista ellen [aki nekem írásba adta, hogy rájuk véleményük szerint az Európai Bíróság határozatai és az EU-s szabályok nem érvényesek] pont így kell fellépni. Ugyanis nem az a cél, hogy mindenki az ö játékszabályzik szerint játsszon.

Fekete Pestis 2015.12.21. 07:11:27

@Tranzitos:

nos, egy ujabb utasbarát és empatikus hozzászólás.
jól sejtem, hogy te is a reptéren dolgozol?

bukszindeksz 2015.12.21. 07:31:51

Ugyanezt az utasbarát hozzáállást ígérte a Budport január 1-től a frissen megszerzett minibusz szolgáltatás kapcsán is...

AirFrance KLM 2015.12.21. 07:45:12

@Gerilgfx: "valakinek a túlméretezett szaros csomagja miatt épp egy kartonnyi gyógyszert nem lehet időben leszállítani."

Azt leszamitva, hogy a Wizz a rakterben levegot szallit tobbnyire, azert azt jo ha tudod, hogy meg ha igy is lenne (elofordul, neha), akkor a TE szaros csomagod marad ott es nem a zsiros express cargo.:)))

Punxsutawney Mormota 2015.12.21. 07:48:10

@Berta Szí: Wizzair fizetett kommentelőjének tetszik-e lenni vagy csak egyszeri eltévelyedésről van szó és az ingyenjegyre hajt, Kegyed? :D

AirFrance KLM 2015.12.21. 08:02:44

Kesz rohely, hogy a kommentelok egyszer fizetett Wizz hirdetessel «vadoljak» meg a blogot, maskor meg azzal, hogy semmi mas celja nincs, csak a Wizz fikazasa. Ahhelyett, hogy a tartalmi reszt neznetek; informativ, segit NEKTEK bazdmeg, hogy ne szivjatok meg es ne fizessetek ki a jegy aranak a tobbszoroset amiatt, hogy nem tudtok olvasni, szabalyokat ertelmezni. A stilus megkerdojelezheto neha, de eddig semmi olyan (komoly) dologba nem futottam bele egyik bejegyzesben sem, ami nem allna meg a helyet, nem lenne igaz mind szakmailag, mind pedig «emberileg». Inkabb koszonettel tartoznatok a fikazasok meg a beszologatasok helyett. Ha mar fillerbaszok vagytok (vagy ezt engedhetitek meg magatoknak anyagilag, esetleg mazochistak vagytok), akkor inkabb figyeljetek oda. Mert kulonben meg majd sirtok a Homaron, hogy igy a kocsoggecibuzi Wizz, Ryan, meg hasonlok...

Punxsutawney Mormota 2015.12.21. 08:09:03

@Fekete Pestis: Jajj, ne legyél már ennyire dogmatikus: a Wizz ellehetetlenítette a Malévot! Ugyan már... A MALÉV-ot akkor már 20 éve szopta és szopatta a politika, megérdemelte a sorsát, még akkor is ha utolsó vezérigazgató alatt jöttek eredményeskék, de akkor már iszonyú késő volt.
Nem barátom, a Wiznnek a a Malév bedőlésében kb annyi szerepe volt, hogy I-n levő pontba ők rajzoltak be talán egyetlen pixelt.

A csomagokra vonatkozóan pedig NINCSENEK iparági sztenderdek vagy betartandó előírások. Ha lennének, akkor valamyelyik utas vagy a konkurensek nem nyomták volna fel a Wizzt az európai hatóságoknél, szerintd?

Cuius regio, eius religio. A Wizz-é a gép, ők diktálják a szabályokat. Ha majd lesz 10 millió dollárod, hogy egy A319-est leelőlegezz, akkor majd olyan szabályokat szabsz a saját pafadosodnál, amilyeneket akarsz.

Punxsutawney Mormota 2015.12.21. 08:13:14

@AirFrance KLM: Igen-igen! És még tegyük hozzá, hogy lehet eltakarodni legacy légitársasághoz utazni. Hozzáteszem, hogy ők is pont olyan köcsögök tudnak lenni, mint a fapadosak. Lehet, hogy már írtam, de nekem a BA-zel gyűlt meg a bajom 20 deka túlsúly miatt. Vitatkoztam velük két percig, aztán kivettem három pólót a bőröndből és magamra húztam. A bőrönd így súlyhatár alatt lett és kész.

Punxsutawney Mormota 2015.12.21. 08:15:42

@AirFrance KLM: Tényleg? Akkor komolyan érdekelne, hogy miből élnek? Meggyőződésem volt, cargo- vagy postacsomagokat is szállítanak. 120 fillérbaszóval a fedélzeten belenéznék a könyvekbe, hogy jön ki a matek?

AirFrance KLM 2015.12.21. 09:04:40

@Punxsutawney Mormota: Tudod engem is erdekelne a matek resze a dolognak. Mert ha az atlag jegyarat szamolom, akkor full veszteseg a dolog es nem is kicsi. "Matek" az van... Komoly cargot meg nem lattam, pedig megfigyeltem mar nehanyszaz Wizz fordulot...

AirFrance KLM 2015.12.21. 09:07:23

@Punxsutawney Mormota: A legacy csak a "noname" utassal kocsog. Pedig ot is meg kellene becsulni, mert o adja a fizetest, ugye. A "torzsutas" meg azt csinal amit akar, en lazan dobalom a 28-30 kilos cussost (23 helyett) a szalagra es maximum mosolyognak. Nem mondom, hogy ez helyes, de ott (legacy) kurvara szamit a lojalitas. A fapados meg pont a lojalitasba szarik bele.

fifibá55 2015.12.21. 09:47:49

"Gyakori érv, hogy de hát ezzel utaztam egész nyáron. Ez sajnos sokat nem ér, ha a szalag szerint a bőrönd 43 centis, akkor korábban mázlija volt az utasnak, most meg nincs."
Visszakeresni, hányszor utazott saját bevallása szerint a túlméretes kézijével, és utólag kifizettetni vele a pótdíjat + kamatot. Ha kifizeti, talált pénz.

Tranzitos 2015.12.21. 10:56:23

@Fekete Pestis: Nem, kozom sincs hozzajuk, utalok repulni, inkabb vezetek, de ez nem valtoztat a tenyen, hogyha valaki sotet, akkor ne rijon, ha megbuntetik. Ha netan megis valami oknal fogva repulnom kell, gyulolom, amikor a sok irastudatlan majd megmondom, en jobban tudom patkany miatt allok egy oraval tobbet, mert varnom kell mig o ki-be pakol, meg okoskodik a szemelyzetnek a sajat fa...aga miatt. Ja, lehet egy fel centivel nagyobb a borond, de akkor mar a kovetkezo uton 5 centivel is nagyobb lehet, akkor hol lesz a hatar?

user friendly 2015.12.21. 13:16:20

@Fekete Pestis: a malév megszűnésében sok minden szerepet játszott, de hogy a wizz lehetetlenítette el, az enyhén szólva vicc kategória.
nem vagyok kifejezetten wizzair barát, sok mindennel nem vagyok náluk kibékülve és volt jópár olyan nyilvánosságra került esetük, amitől az én zsebemben is kinyílt a bicska. (legutóbb az itt is posztolt egyiptomi búvárfelszereléses sztori például).
ettől függetlenül ha veszek egy repjegyet, elfogadom a szabályaikat és nem leszek hülye nagyobb csomaggal menni, mert én szívhatom meg. igen, nem standard méret az ingyenes kézipoggyász, a transavianál pl még kisebb a fedélzetre vihető cucc mérete, ez van.
jó lenne egy egységes szabályozás a kézipoggyászokra vonatkozóan, de amíg nincs ilyen, te is, én és és mindenki kénytelen lesz elfogadni, hogy a légitársaság határozza meg a maximum méretet és ha akarják, szigorúan be is tartatják. ennyi.
miért is okos, amit a blog csinál? mi fog ettől változni? semmi. annyit ér egy ilyen poszt, hogy megerősít néhány ember abban, hogy nem ő a hülye, ha az előírtnál nagyobb csomaggal utazik és ezért pótdíjat fizettetnek vele.

La Hongroise 2015.12.21. 13:22:04

Sziasztok!
Sok éve olvasom a blogot, de nem szóltam eddig hozzá. Ez az első kommentem. Ki is használom az alkalmat, hogy megköszönjem a blog szerzőjének a sok hasznos információt, amit itt találtam.

A hangnemből ítélve a kommentelők többsége férfi lehet, néhány kivétellel. Engem - nő lévén - viszont nem zavarnak a különféle, akár az enyémtől eltérő vélemények, tapasztalatok, így sosem éreztem szükségét beszállni a kakaskodásokba. Igazából mulatságos olvasgatni. :-) A reptér mindkét oldaláról rendelkezem tapasztalattal, habár "olajosseggű"-ként (aki érti, az érti, aki nem, attól elnézést a kifejezésért).
Én a két szélsőséges véglet között, amit itt olvasok a kommentekben (az utas a hülye vs. a WA a hülye) nem állást foglalva csupán finomításokat tennék.

1. Igaza volt annak, aki a kalibrációt firtatta. A műszaki világban a hiteles (azaz jogilag is bizonyító erejű) mérésekhez az előírt szervezeteknél végzett előírt eljárás szerint hitelesített mérőeszköz kell. Amennyiben szerződésre hivatkozik a WA a csomagbírság kiszabásakor, akkor igazolni kell(ene), hogy a bírság HITELESITETT mérőeszköz által bizonyított túlméret miatt keletkezik. Az utas hiába fogadja el az X * Y * Z méretű csomagelőírást, ha a reptéren X-50 * Y-30 * Z-20 mm méretű ketrecet tesznek ki, és ennek saját előírásuk szerinti hiteles méretét nem tudják igazolni. Jogi eljárásban ez nem állna meg. Valójában NEM tudjuk, hogy mekkora ténylegesen és pontosan a BUD-on használatos ketrec...ha a szabályt be kell tartani, akkor MINDKÉT RÉSZRŐL be kell tartani.
2. Valaki azt írta, hogy ha az utas normális hangnemben kommunikál, akkor a dolgozó is abban fog. Bizonyára az illető maga is tudja, hogy ez sajnos nem igaz. Különösen Magyarországon még kissé állatias színvonalon tartunk ebben: a méret a lényeg. Gyakran a kicsivel, a "gyengével", a nővel, az időssel, a gyerekkel szívóznak, gondolván rajtuk könnyű kitölteni a frusztrációt, ellenállás nélkül. Kicsi, halk szavú, 48 kilós nőként gyakran tapasztalom ezt. Régimódi elvem az, hogy úgy bánok másokkal, ahogy szeretném, ha velem is bánnának: előre köszönök, magázódok ismeretlenekkel, szemébe nézek, mosolygok, reptéren pontosan követem az utasításait, hogy haladjunk. Mégsem mindig ezt kapom vissza, hidd el. Meg kellett tanulnom kinyitni a számat, felemelni a hangomat, adott esetben fizikailag is megvédenem magamat (harcművészet) a mindennapi életben, mert sokszor csak így nem taposnak el, vagy károsítanak meg anyagilag.
Hozzáteszem: nekem sosem volt (fapadosnál) csomagméret-problémám. (Legacynál igen, pedig törzsutas voltam: Air France.) Olyan helyzetbe viszont nem egyszer kerültem ill. láttam másokat kerülni, hogy átszállásnál a két check-in eltérően értelmezett egy előírást. A sok okostojás, aki az utast hülyézi le ilyenkor, mit tenne? Az induló c/in-nél még simán felengedték egy hölgy légzéskönnyítő aerosol-ját (NEM túlnyomásos flakon), mondván szükséges gyógyszere, az átszállásnál pedig el akarták tőle venni, merthogy folyadék...ugyanígy járt egy erős rövidlátó utas a kontaktlencse-folyadékjával, amire a hosszú úton nélkülözhetetlen szüksége van, mert (rendszeresen megtisztított) lencse nélkül gyakorlatilag vak: 20 cm-nél messszebb már csak foltokat lát. Nekem a ferihegyi tranzitban vett - szabályosan becsomagolt, számlával igazolt - pálinkával szívóztak egy párizsi átszálláskor.
Én egyébként a Ryanair-t kerültem, amíg parasztok voltak, most a Wizz-el nem utazom, ugyanezért. Nem azért, mert nem akarom betartani a szabályokat, hanem azért mert nincs szükségem arra, hogy az esélyét is megadjam bármiféle inzultusnak. A pénzemmel szavazok - máshová. Ilyen egyszerű.
3. Fapados vs. legacy. EasyJet-en legacy-hoz méltó kiváló bánásmódban volt részem például, míg viszonylag nagy értékű jegyet vásárló long haul útvonal utasaként is viselkedtek velem paraszt módon (megint csak Air France), míg ugyanazon az útvonalon egy másik társaság (Iberia) végtelenül kedves és utasbarát volt, még egy üveg pezsgőt is kaptam a kapitánytól, amikor először repültem át az Egyenlítőt. A kényelem is az Iberia javára szólt: wide body gépben 8 ülés egy sorban, AF-nél 10...fentebb már írtam, hogy pici vagyok, de még én is alig fértem...utazz így végig tizen x órákat...soha többé long haul AF. Ugyanazért a pénzért ég és föld bánásmód.

AirFrance KLM 2015.12.21. 13:34:35

@La Hongroise: A kalibracioban igazad van. Maximalisan. A wide bodyban viszont nincs. Valoban legitarsasag fuggo is(!!!) a szekezes, de elsosorban a geptipus a "ludas". Az Iberianal valoszinuleg egy A340-300 volt a gep, a 2+4+2 szekezes a "normalis" ennel a tipuisnal. De mondjuk egy B767-nel mar 2+3+2 a maximum, nagyobb vasak siman lehetnek 3+3+3, vagy 3+4+3. Attol fugg, mennyire wide a wide body...

user friendly 2015.12.21. 13:36:35

@AirFrance KLM: a posztnak annyi az érdemi információja, hogy a wizz újra szigorúan ellenőrzi a kézipoggyászokat és nem engednek fel a fedélzetre nagyobbat a megengedettnél. ha ehhez nem használna olyan kifejezéseket hogy utas szivató, kíméletlen pontosság, fővesztés a túllógó csomagért, akkor valóban lehetne akár informatívnak is mondani.
de ezekkel a kifejezésekkel azt sugallja, hogy nem te vagy a hülye, ha nagyobb csomaggal mész, hanem ők a szemetek, amennyiben betartatják a szabályokat.
nekem különben nincs a bloggal semmi bajom, mindig olvasom és többnyire hasznos infókat találok benne, de ez a poszt ebben a formában kritikán aluli.

La Hongroise 2015.12.21. 13:44:34

@AirFrance KLM: Tudom, szívem. :-) Jól ismerem az említett típusokat, némelyikhez egészen közel kerültem, ha szabad így mondanom. Ne bántódj meg, de nem olvastál figyelmesen.
Sehol sem állítottam azt, hogy a két géptörzs egyenlő méretekkel rendelkezik. (Amit te vélhetően beleképzeltél.) Következésképpen nem is tévedhetek benne.
Azt állítottam, hogy még nekem, az átlag alatti méreteimmel is kényelmetlen volt a 3+4+3 székezés. Ebben miért ne lehetne igazam?

AirFrance KLM 2015.12.21. 13:55:55

@La Hongroise: Lehet benne igazad. En viszont kepzeld vegigrepultem az elmult 25 evet ilyen szekezessel es nem kenyelmetlen, pedig atlagosnak (is) mondhato meretekkel rendelkezem. De valoszinuleg te nem az utazasi szempontbol ismered a madarakat, kicsirigo, vagy nem elegge, de az AF komfortjat az IB ala helyezni... Ez arrol arulkodik, hogy nem tul sokat repkedsz AirFrance-szal. Valoszinuleg egyszer belehuztal egy lepukkant 744-be. Errol azonban nem kellene velemnyt formalni.

La Hongroise 2015.12.21. 14:45:54

@AirFrance KLM: Na igen, erről beszéltem,, miért nem szóltam hozzá eddig, kiskakas. :-) Köszönöm a demonstrációt.
Bele is pusztulnál, mint hím, ha nem a tiéd lenne - mindenáron! - az utolsó szó, hanem - méltósággal - azt tudnád mondani, hogy "jogos. Tényleg nem mondtad. Véleményed pedig lehet, pont annyira mint nekem." De ez már nem lenne elég FÉRFIas, ugye? Ti sajnos mindent a hordabeli rangsorért folyó rivalizálásként fogtok fel, harcként, párpeszéd helyett, és megy a farokméricskélés (vö. ki repült többet AF-el..). :-D
(Tisztelet a kivételnek, akit megérintett már a civilizáció, mert olyan is van. Itt is. De nem te.)
Milyen szomorú, ha valakinek erre, itt van szüksége, és a témáról való konstruktív eszmecsere helyett csak úgy érzi jól magát, ha lenézően kioktat másokat...mennyi sebződés lehet egy ilyen emberben, hogy így kompenzál...sajnálatos.

Vicces, hogy értelmes embernek tartod magad, mégis - tényleges ismereteket nélkülöző - saját feltételezgetésekre építed az érvelésedet. Ezt már szóra sem méltatom. Egy bizonyos IQ és EQ szint fölött az ember már túl van ezen. Higgyj amit akarsz - nincs jelentősége.
Tudom, hogy az egód arra késztet majd, hogy visszavágj, és mégis csak a tiéd legyen az utolsó szó...de én szívesebben társalgok ennél fejlettebb társasági kultúrával rendelkező emberekkel. Akkor is, ha kevesebb mérföldet repültek, mint én. Bizonyára vannak itt ilyenek is. Neked pedig minden jót kívánok. Jó modorral, ahogy illik.

Thomas Jefferson 2015.12.21. 15:29:41

@Souky Sanjay:
Hát éppen ez az!
Az is előfordult már néhanapján (mármint karón a varjú)!
:-)

féregírtó 2015.12.21. 15:44:49

"Még egyszer: a szabályt pöccre betartatják, de továbbra is csak Budapesten találkoztunk ennyire kemény szigorral."

Igazuk van. Azért van ilyen szigor pont Budapesten, mert pont ebben az országban tesz mindenki magasról a szabályokra. Nem értem, ha minden betartandó paramétert korrektül megadnak előre, miért nem lehet azt korrektül betartani. Igazából ilyen szigorral kéne kezelni mindenhol a "szarok rá" magyar mentalitást.
Nem lehet elmenni egy mozi vagy színházi előadásra úgy, hogy a kezdés utáni negyed órában ne legyen folyamatos a késők bejárogatása. Tömegével. Nem lehet egy iskolai műsort úgy megcsinálni, hogy a szülők 20%-a ne a kezdés után, az előadások alatt járogasson be a késés miatt. Persze ha valahol ezt nem nézik el, megy a nyivákolás, hogy mi az az egy centi? Basszus! Az otthon is plusz egy centi volt nem? Ja, hogy a mentalitás az be van égve a magyarokba? Nem számít semmi.

tron.encom 2015.12.21. 16:41:38

Valaki mutasson már egy tuti táskát amit felengednek ?
Ezt pl felengedik ?
www.samsonite.hu/spark-upright-50cm/59161.html?dwvar_59161_color=1041#start=9&cgid=2880

Mondjuk ez nem túl olcsó.

Barakkah 2015.12.21. 17:55:20

@féregírtó: "Azért van ilyen szigor pont Budapesten, mert pont ebben az országban tesz mindenki magasról a szabályokra."

Ezt annyiban pontosítanám, hogy ebben az országban hiányzik mind a *következetes* szabálybetartás, mind az ugyanilyen szabálybetartatás, ami gyakran az egyik oldalon úgy jelenik meg, mint hatalommal való önkényes játszadozás eszköze, a másik oldalon pedig mint a zavarosban való halászás és az "oldjuk meg okosban" c. játék. Lefordítva az itt felhozott esetre: azok, akik a leginkább háborognak, mert a szabályzatban megadott X*Y*Z cm-hez képest nagyobb kézipoggyászuk fennakadt a rostán és ennek folytán a Wizz-t szidják, amint találnának rá egy módot, hogy miképp játszhatják ki a szabályt, máris büszkén hirdetnék, hogy milyen jó dolog a Wizz-zel repülni. A lényeg számukra, hogy a repjegy megvételével, a légitársasággal létrejött szerződésben lévő szabályt nem kell komolyan venni, és még ha be is tartják, azt csak azért teszik, mert épp nem látnak rá lehetőséget, hogy hogyan hághatnák át.
A másik oldalról pedig szeretik szívatni a népet, mert csak. Az utas az vegye tudomásul, hogy ő egy birka, aki szépen engedelmeskedik, és különben is örüljön, hogy egyáltalán felengedik a gépre.

Kicsit kisarkítottam persze, de ez a mentalitás elég jellemző abszurdisztánban. Hozzá kell tenni azért, hogy máshol is előfordul, de sok helyen általában tárgyilagosabban működik ez a téma.

user friendly 2015.12.21. 18:45:04

@tron.encom: a wizznél 42 x 32 x 25 az ingyenesen vihető kis kézipoggyász. szerinted akkor egy 50 x 40 x 20-as jó lesz? ha fizetsz a nagy kéziért, akkor jó. ha ingyen akarod vinni, és nem pakolod tele, esetleg elképzelhető, hogy bele tudod gyömöszölni a keretbe. viszont ha nem teszed tele, pont ugyanekkora erővel vihetsz egy kisebb táskát, amit gond nélkül telepakolhatsz és nincs meglepetés az ellenőrzésnél. láttam már olyat, hogy ketten erőszakolták bele a fullos kisbőröndöt a keretbe, még ugráltak is rajta, nagy nehezen belement, átengedték. volna! de aztán négyen sem bírták kiszedni :D
ha direkt ezért akarsz táskát venni, vigyél mérőszalagot, az a biztos, és arra figyelj, hogy ha nagyobb néhány centivel, akkor ne legyen merev. egyébként egy kicsi vagy közepes méretű túrahátizsák a legjobb erre a célra, azokkal jobban lehet játszani, csak a hátmerevítő magasságára/hajlékonyságára kell figyelni.

Minden lében talál 2015.12.21. 22:11:58

@féregírtó: Kíváncsi lennék, hogy az utasok hány százaléka magyar, akikre akár igaz is lehet az általánosítás. A maradék nem jelentéktelen számú külföldi állampolgár megfogadva a "Rómában mint a rómaiak" mondást szintén okoskodó méretcsalóvá válik?

AirFrance KLM 2015.12.22. 05:25:27

@La Hongroise: Tudod nagyon rossz helyen huztad elo a gender kartyat... Egy olyan orszagban, ahol nø a miniszterelnok, a kormanytagok tobbsege, a vezeto beosztasu emberek tobbsege, ott ahol egy nøt eloreengedni nagyfoku udvariatlansag, søt sertes, es amiben en special ferfikent jol erzem magam, genderezni... Haaat, te tudod. Itt az genderezik, akinek nincsenek szakmai ervei. Errol, meg rolad ennyit.

Fekete Pestis 2015.12.22. 08:01:19

@user friendly:

az való igaz, hogy ök szabják meg a szabályt.
A kérdés úgy merül fel, hogy
(a) ha ez nekünk nem érdekünk, akkor mit lehet csinálni és
(b) ebben ez a blog hogy tud segíteni.

A blog igen hasznos, mert a wizzairnek negatív publicitást kelt egy olyan felületen, amit sokan olvasnak. Plusz felhívja olyan versenytársakra a figyelmet, amelyek udvariasabbak [és adott esetben ugyanoda repúlnek, mint a wizzair]. Én p.l. idáig nem is tudtam, hogy a Ryanair is megy Charleroi-ba ;).

Ez a negatív publicitás aranyat ér, mivel embereinket arra ösztönzi, hogy ne az australopythecus által meghonosított viselkedési normákat kóvessék ;)

Kánikula 2015.12.28. 15:29:50

@bukszindeksz: ha egyszer elindul majd. Jelenleg legalább 1 hónap késéssel indul a szolgáltatás -februártól- persze a reptér a tőle megszokott módon kezeli helyzetet addig is lehet taxizni, mert a jelenlegi szolgáltató dec 31-ig közlekedik csak.

John Heard 2016.01.10. 16:01:06

Hello Mindenki!

Most jutottam errefelé, nemrég olvastam ezt a cikket meg a hozzászólásokat. Nem akartam magam "véleményfüggővé" tenni, ezért próbaképpen csináltam egy próbafoglalást a Wizznél és elolvastam az Utazásti szabályzatot. Hát... Vérlázító egy cég ez, ahol csak lehet hárít a Wizz! Egyáltalán nem utasbarátok és nagyon-nagyon kis mértékben nézik csak az utasok érdekeit! Sajnos! Inkább gyűjtöm a pénzt és várok, amíg egy LH vagy AF vagy BA szintűre lesz pénzem, de Wizz és Ryan... Nullák!
süti beállítások módosítása