Tegye fel a kezét, aki tett volna akár csak 100 forintot másfél éve arra, hogy hatezer forintért lehet majd Budapestről napi Ryanair-járattal Koppenhágába repülni. Senki, köszönjük. Íme az új járat háttere és néhány ok, ami miatt érdemes elgondolkodni az utazáson a dán fővárosba.
A Ryanair stratégiaváltását már jó néhány posztban megénekeltük, többnyire persze a nyújtott szolgáltatásokra fókuszálva. De legalább ennyire fontos az a váltás, hogy a halál fasza repterek helyett kimondottan a városközpontokhoz közeli központi légikikötőkben kergeti őrületbe a konkurenciát. Oda megy, ahol gyenge legacy szolgáltatót lát, vagy ahol a nem ultra fapados konkurensek kényelmesen eléldegélnek. Jóval alacsonyabb költségekkel simán tud árversenyt kezdeni, még ha ki is fizeti a magas reptéri díjakat, melyeket korábban nem akart, könnyen felforgat piacokat.
Tavaly már szinte csak ilyen nagy reptereken nyitott bázist a Ryanair, sorra veszi be az olyan reptereket, melyekről korábban azt gondoltuk, hogy méregdrágák, soha nem megy oda egy ultra. Hát de. Koppenhága pont egy ilyen reptér, igazából már szinte csak Amszterdam hiányzik ahhoz, hogy elmondható legyen: az összes fontos európai városban ott vannak. Az persze sokatmondó, hogy milyen balhéval indult a a koppenhágai pályafutásuk, az első járatot ugyanis tiltakozó munkatársak nem engedték felszállni, a Ryanair ugyanis a neki sokkal kedvezőbb ír munkafeltételekkel dolgoztatja dániai alkalmazottjait.
A lényeg tehát, hogy az új módi alapján fő reptérről fő reptérre repül magas frekivel, s Athén után a koppenhágai bázisnyitás kapcsán is feltűnt nekik, hogy Budapest jó ötlet lehet: a Wizz Malmöbe repül, onnan sokszor drágább a bejutás Koppenhágába, mint maga a repjegy, a Norwegian meg drága. Októbertől forgatják ezt a piacot is fel a 6 ezres jegyekkel, naponta közlekedő járatokkal, köszönjük.
S hogy érdemes-e a magyar utasnak kiugrani Koppenhágába? Nagyon kellemes város, sok zölddel, rengeteg biciklissel. Sok jó múzeum, fasza gyerekeknek kihagyhatatlan a saját törvényeik szerint élők kis állama, Christiana. Úgy rémlik, pár éve a Carlsberg gyárlátogatáshoz korlátlan fogyasztás járt (rosszul rémlett, megnéztük, csak két pohár basszus), a városi hajókirándulás is cool. A kölkök már a vasútállomáson leakadtak a terepasztalokon és ott van még Európa legnagyobb vidámparkja, a Tivoli is. Meg a vezető nélküli metró, aminek be lehet ülni az elejébe. Meg egy izgalmas KRESZ-park ingyen használható kis bringákkal. Helsingörbe sem rossz ötlet elvonatozni Hamlet vára miatt.
Sajna nem csak a közlekedés ára horror, amúgy is dupla árakkal érdemes számolni. Ahogy nézzük, az olcsó finn hotellánc, az Omena koppenhágai egysége sem működik már, nehéz jóáras szálláshoz jutni. A városi bringarendszer azonban az egyik legrégebbi Európában, érdemes használni. Kajavételhez a belvárosban is fellelhető szupermarketláncok közül a Netto nevűt találtuk a legolcsóbbnak.
Igazából nyáron érdemes menni, a járat viszont ősszel indul, tán még az őszi szünet belefér, főleg, hogy olyankor máshova elég drágák a jegyek. De aki kedvet kapott, nem kell megvárja a Ryanair-járatot, Malmöbe júniusra is vannak 3 ezres klubos Wizz-jegyek, ami a transzferrel együtt Ryanair-ár. E megoldással megállhatunk egy fél napra a svéd oldalon is, plusz a szenzációs Öresund hídon megyünk át Dániába.
Utolsó kommentek