Másfél héttel az újraindulás előtt jelentették be, hogy megszűnik a Wizz Air bakui járata. Beindulása óta mindenki azt tartotta a szakmában, hogy politikai alku keretében indult, viszont tény, hogy a Wizz vezére többször elmondta: ha nem megy, ugyanúgy kidobják, mint bármi mást. Megtörtént.
A bezárás hivatalos indoka, hogy a bakui reptér nem tett eleget az alacsony díjakra vonatkozó szerződéses megállapodásnak. Biztos így van, de érdemes hozzátenni, hogy a légitársaságok mindig szívesen indokolják így a járatbezárásokat, mivel külső szemlélő számára ellenőrizhetetlen.
Ami biztos: a járatot Szíjjártó Péterrel együtt jelentette be Váradi József Wizz-vezér és kétségtelen, hogy a légitársaság és a magyar kormány keleti nyitás politikája nagyjából egy időben indult be. A Wizz nem csak Budapestről, hanem sok más városból is repül keletre, az azeri útvonal azonban kizárólag innen indult be.
A politikai szálat firtató kérdésekre a Wizz-vezér mindig azt mondta, hogy nincs itt semmi ilyen, üzleti alapon döntöttek, a magyar légi szakik körében azonban az az elterjedt nézet, hogy Baku bevállalása kellett ahhoz, hogy az állami szervek más keleti, illetve nem EU-s útvonalakat is engedélyezzenek (az unión belül szabad a repülés bárhova). Az biztos, hogy Váradi azt is nyilatkozta, hogy ha nem lesz nyereséges az útvonal, simán bezárják ezt is. Így lett.
Ami még biztos: pár ismerősünk repült a járattal, egyszer se volt félig se, jegyeket pedig sokszor adtak 10 ezer forint alatt is. Ez tuti bukta. Mi elvből nem mentünk volna a vízumkötelesség miatt, az igaz, hogy tavaly 35 euróra csökkent a pöcsét ára. Az Európába induló azeriekre is számítottak, de ez se jött be.
A téli szünet után március 29-én indult volna az első gép. Akinek 15 napon belül küldtek értesítést a törlésről, ne feledje, hogy nem csak jegyár-visszatérítésre, de 400 eurós kártérítésre is jogosult.
Utolsó kommentek