Toldozzák-foltozzák az illetékesek a fizetős útdíjrendszert, hátha egyszer csak kikerekedik belőle valami értelmes verzió. Ami nekünk a legfontosabb, bejelentették, hogy mégsem lesz fizetős a reptér megközelítése. Azt azonban nem nagyon kommunikálják, hogy ez csak Budapest irányából igaz. Aki az elkerülőn délről jönne, köteles matricát venni, vagy átbumlizni körbe Vecsésen. Nyertek a fővárosiak, szívnak a vidékiek, az egész továbbra is egy vicc.
Természetesen nem sugalljuk azt, hogy ez most mekkora nagy botrány. Ahhoz képest, hogy először egy laza csuklómozdulattal a reptérre vezető egyetlen utat fizetőssé tették, ez már nyilván bagatell. Mégis rendkívül bosszantó sokaknak és igencsak igazságtalan is. Meg persze eleve dilettáns húzás bármekkora reptéri forgalmat átvezetni egy húszezres kisvároson. Vecsés polgármestere effektíve puhapöcs, ha szótlan marad.
A lényeg, hogy a reptérre vezető bekötőút a vecsési elkerülőből ágazik ki, ennél pedig kivették a fizetés alól a Budapest határa és a reptéri lehajtó közti részt, matricaköteles maradt viszont a lehajtótól délre vezető szakasz az M0-ás körgyűrű felé. Vagyis ingyenesen csak a vecsési Shell-kút irányából lehet megközelíteni a repteret. Aki a város felől jön, semmi gondja, ingyenes maradt a reptéri elérés. Naponta ezrek jönnek viszont délről, közülük soknak problémát okozhat a fizetés.
Nyilván aki távolról jön sztrádán, úgyis van matricája, mindegy neki, honnan közelíti a repteret. Az agglomerációban is sokan kénytelenek bezsákolni a Pest megyei matricát, de sokan meg nem. Mert keveset mennek, vagy ha többet, jobban megéri nekik a heti, vagy havi. Na ők, akik ha mostantól csak a reptérre mennek, vagy matricáznak 4 kilométer miatt, vagy átbumliznak Vecsésen. Mivel a nullás gyűrű épp a reptér felé vezető, s fizetősen hagyott négyes elkerülő csomópontjától ingyenes kelet felé, aki például Gödöllő környékéről jön, ingyen tépethet a nulláson, aztán jön a nyúlfarknyi matricás elkerülő a reptér felé. Nyilván ő sem fog fizetni, inkább átmegy körbe Vecsésen. Kivéve ha például késében van, siet a géphez. Akkor kényszerűen rámegy a fizetősre, aztán utólag fizeti a matrica mellett a büntetést is.
Hasonló dilemmával szembesülnek, akik a 31-es, vagy a 4-es úton közelítik a repteret, logikus lenne az elkerülőn menniük, de ha nem akarnak fizetni, marad a vecsési átvágásos kör. Mivel a nullás az M5-ös csomóponttól nyugatra is ingyenes marad, a körgyűrűn az M1-es irányából érkezők (sokan, a teljes Csepel-sziget, vagy Dél-Buda, Diósd, Törökbálint és környéke) is azzal szembesülnek, hogy már majdnem a reptéren vannak, amikor kezdődik a fizetős rész. Ők az új rendszerben az M0-M5 csomópontnál letérve Gyálon és Vecsésen átvágva úszhatják meg az útdíjat, mivel a nullás néhány kilométeres fizetős részét is ki kell kerüljék. Ez is mutatja a rendszer teljes abszurditását.
Igazából nincs ehhez mit hozzátenni, röhej az egész, de egy fontos kérdés még felmerülhet: mi lesz azokkal, akik az eddigi bejelentések és fenyegetések hatására megvették a matricát Pest felől a reptérre vezető szakaszra? Ők állítólag ha csak ezen a részen használtak fizetőssé vált utat, februárban visszakaphatják az árát. S aki még januárban vinne ki valakit Ferihegyre? Tudható, hogy ingyenes lesz a szakasz, de januárra papíron még fizetős. Ha a szabályokat nagyon betartva akarunk eljárni, meg kell venni a matricát, majd visszaváltani februárban. De mi mondjuk leszarnánk, hadd ne szívjunk már az állam baromsága miatt. Ha ezért a kétszer pár száz méter használatért, egy tévesen útdíjasított szakaszon meg akarnának büntetni, az utolsó létező fórumig elmennénk, hogy ne nézhessenek már ennyire hülyének.
Utolsó kommentek