FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Újévi abszurd: fizetős lett az egyetlen út a budapesti reptérre

2015.01.01. 20:01 Repülős Rozi

Közröhejjel indul az új év: két napja derült ki, hogy mától csak fizetős úton lehet elérni Ferihegyre, vagyis aki akár csak egyszer vinne ki valakit egy géphez, kénytelen venni egy 3 ezer forintos 10 napos matricát, ha meg 10 napon túl kétszer, akkor egy 5 ezer forintos Pest megyei e-matricát. Aki nem olvas szilveszterkor híreket és például ma ment kocsival a reptérre fizetés nélkül, már várhatja is a majd' 15 ezres büntetést egyetlen kilométer fizetős rész miatt. Óriási!

Annyira kicsinyes, annyira abszurd, annyira magyar: pár hete derült ki, hogy január elsejétől fizetőssé teszik az autópályák budapesti bevezető szakaszait és bevezetik a megyei matricákat, de csak 30-án voltak képesek feltenni az illetékesek azokat a térképeket, amelyekből kiderül, pontosan hol is kell fizetni és hol nem. De még most se egyértelmű sok minden, az 5 kilométeres Veszprém megyei szakaszra vonatkozó idióta megfogalmazás és ellentmondásos nyilatkozatok miatt senki se tudja például, hogy a Balatonra hány matrica kell. És azt mondják, hogy ez az embereknek jó.

utdij_pest_2_.jpg

Legalább a reptér helyzete egyértelmű: cumi. Íme a Pest megyei térkép, amiből látszik: a 4-es út Vecsést elkerülő szakasza is fizetős lett, a reptér pedig kizárólag erről letérve érhető el. Egyetlen szaros kilométernyi sincs a vecsési Shell-kúttól, az elkerülő kezdetétől a reptéri elágazásig vezető rész és nincs alternatív útvonal.

Ráfáznak reptéri dolgozók, de ők egy évre perkálnak öt ropit, amiért sokszor használják a fizetős részt, ez belefér. De azok az utasok, akik évente egyszer-kétszer utaznak és amúgy nincs matricájuk, vagy akik csak kimennek szeretteik elé a reptérre, nagyon meg lettek ezzel szívatva. 

Egy kissé maga a reptér és ráfarag a miatt, hogy parkolókat veszíthet. Az elmúlt fél évben csökkentették a reptéri parkolás árát, az állandó akciókkal többnyire már csak 10-15 százalékkal drágább a reptéren hagyni a kocsit, mint a környékbeli maszekoknál. Aki viszont egyetlen reptéri kanyar miatt matricát kellene vegyen, jobban jár a környékbeli parkolókkal, azokból ugyanis kisbusszal kiviszik az utast egyenesen a terminálig.

Ha valaki ismerőst visz ki a géphez és nem akar csak emiatt matricát venni, kénytelen a Shell-kútnál kidobni a repülőhöz igyekvő utast, onnan meg kiviszi a 200-as busz. Tényleg, a BKV vajon mit szólt, hogy az összes 200-as járatot teljesítő buszára most vehet matricát? Potom 20 ezer forint darabja, bagatell.

Aki nem azzal töltötte a szilvesztert, hogy a fizetőssé váló szakaszokat tanulmányozza és galád módon matrica nélkül megy ki a reptérre, még egy esélyt kap a bünti elkerülésére: február végéig megveheti a matricát, de kizárólag a néhány ügyfélszolgálati irodában és 1470 forint pótdíjjal, azaz elnézést, hivatalosan szolgáltatási díjjal. A megyei matricákat a kapkodós indulás miatt ma még csak kevés helyen árulják, sms-ben csak egy hónap múlva lesz, mégis megbüntetnek, ha utólag veszed. A káromkodást a poszt végéről töröltük.  

 

287 komment

Címkék: útdíj Budapest Airport

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr937029297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

khell 2015.01.02. 15:32:32

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Gondolom, a vizitdíjszavazáson a 300 Ft-os vizitdíj megtartása mellett szavaztál ugyanezekkel az érvekkel, ugye, baromka?"

Jaj ez kimaradt. Kedves szerény értelmi képességű barátom, kapaszkodj meg: nemmel szavaztam.
Sőt mondok jobbat, a korházi páncélok visszavonása is egy baromság volt. És még volt jópár fideszes melléfogás, de a matrica átalakitás pont nem az.

Most biztos összezavarodott a piciny, primitiv világkép a fejedben.

khell 2015.01.02. 15:34:04

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Seggfejkém, pár tízezer embernek biztosan jó lesz, de Budapesten és a szűk agglomerációjában 2,5 millióan laknak, akiknek eddig nem kellett fizetniük (M2-est is beleértve), most meg kell."

Magyarországon nincs 3 millió autó összesen, de ebből 2.5 millió budapesten van? Vagy miért érdekes mennyien laknak budapesten?

Realitásérzék, mi?

Allítólag 2015.01.02. 15:38:00

@khell: Bocs, de azt Te sem látod, hogy ugyan az autóúton kevesebb lesz a barom, de azért azt nem gondolom hogy a lakóhelyedhez és az úticélodhoz egyaránt autóút vezet és akkor a sok barmot a nyakadba kapod majd a városban a dugóban, ahol az eddigi sokszorosára fog növekedni a forgalom (ugyanis ezért a pénzért a városba neked nem építenek VIP utat amit csak TE használhatsz). A mai példa már megvan, csak egy hétvégi szombati napnak megfelelő nap. Próbálj meg közlekedni Budaörsön... A hétfő majd még érdekesebb lesz...

jet set 2015.01.02. 15:39:05

Én konkrétan leszarom, nincs autóm. Nem fáj BŐRÖNDdel kimenni a reptérbusszal. De sírjanak az autósok a szaros 5ezer Ft-ért, amikor egy autó alaphangon elvisz évi 500ezret. Ráadásul a benzin is egy százassal olcsóbb lett.
Tényleg fasz a kormány, a benzin adóját kellett volna 20Ft-tal emelni. Sokkal nagyobb bevétel, semmi rinya, mert így is 80Ft-tal csökkent volna a benzin ára.

panelburzsuj 2015.01.02. 15:39:25

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Mindkét változatban mondták, mondják.

A közbeszéd leginkább Sztálinhoz köti.

De belátom, hogy "jelen gazdasági helyzetben" már a trollkodásban is le kell hajolni minden fillérért.

Vagy forgácsért.

befano 2015.01.02. 15:41:54

Nagyon kiverte nálam a biztit ez a reptéri SARC!!!
Ugyanis, ahogy előttem írta valaki, én a vidéki 7. millába tartozok, ráadásul,itt se használom a pályát, csak ha nagyon muszáj. De néha elviszem szeretteimet a reptérre, vagy eléjük megyek. Ezért kell vegyek egy megyei matricát? mert a 3.asról a 31.en el tudok menni a bejárat előtti 500 méterig, és attól kisnyúl???
Megmondom én Nektek véreim: ugyan jobboldali vagyok, DE HA VALAKI SZERVEZ EGY ÚTLEZÁRÁST ERRE A SZAKASZRA O T T L S Z E K !!!!!
Útonállásra, útonállás a felelet!
Ha pedig annyira emlegeti a fidesz a 20. forintokat-amiben van is némi igazság- akkor tegyenek a behajtás , v.kihajtás elé egy automatát, ami csak 20.ft-ért enged be. Oszjónapot!

khell 2015.01.02. 15:42:35

@Allítólag: Néhány agyhalott, ballibsi hülyén kivül - akik a logikát elvetve dacból nem vesznek matricát, hanem elpüfögik a dugóban az 5-10 szeresét - nem sok ember lesz aki nem fogja megvenni inkább 400 ft-ért havonta, minthogy a dugóban üljön, pöfögjön a benzin és 2x annyi ideig tartson az útja. Szerintem kevés az ilyen hülye, csak nagyon hangosak.

vmaast 2015.01.02. 15:43:55

@Elnök Úr: Ferihegynek mekkora a jelentősége az átlag magyar autós számára? Aki évente két vendéget vár onnan, az majd megvesz két tíznapos matricát, amúgy is sanszos, hogy vidékről valamelyik pályán jön. Aki meg menetrendszerű, az megveszi egész évre 5k-ért a Pest-megyeit. Nem nagy mutatvány keresni bármelyik megyében olyan települést, aminek az eléréséhez viszonylag kis távolságot kell megtenni megyén belül, mostantól fizetősen. Legyen ez egy telek, nyaraló, nagymama, család, akármi. Hülyeség azt vetíteni, hogy csak vidékieknek jelent egy Pest-megyei célpont plusz fizetést. Bárhonnan bárhová ugyanakkora ennek az esélye.

vmaast 2015.01.02. 15:45:57

@Nemzeti Dohányos: Ez már csak hatásvadász teóriagyártás.

Jobbhorog 2015.01.02. 15:47:11

@Balt: A cél az,hogy minél többen lépjenek be a rendszerbe. Így az egy főre jutó költség is alacsony, és még környezetbarát megoldás is, hiszen rendszeres autópálya-használatra ösztönöz a mellékutak helyett. A 4 napos matricával viszont csak a bevétel csökkenne, más változás nem történne.

khell 2015.01.02. 15:49:30

@vmaast: Pontosan. Elpüfög sokszáz km-t kisutakon a reptérig soktizezer forintért évente, de fennakad a havi 400 ft-on. Zseniális.

Egyszerűen aki autót tart fenn, főleg ha vidékről autóval jár be dolgozni, annak havi 400 ft semmi. Annyi mintha egyik nap egy dugót kikerülne egy hosszabb úton. Akinek ez probléma, annak már rég le kellett volna tegye az autót, mert nem engedheti meg magának. (mennyi ilyen ember van egyébként, gatyáját költi rá, majd éhen hal, de akkor se megy bkv-val, mert derogál, meg mit szól a szomszéd ha meglátja a buszmegállóban, a 10 éves hitelre vett autója helyett)

Balt 2015.01.02. 15:51:01

@kiet: "most 15ből megússzuk ugyanezt, ha meg másfelé megyünk, akkor veszünk 10 naposat, és kész."

Azt ugye levetted, hogy ekkor bizonyos szakaszra duplán fizettél? (Már az üzemanyagba épített meg autó adminisztrációját terhelő sokszoros díjon felül, szigorúan az útra vetítve.)

Az összes hiper megközelíthető amúgy normál közúton, direkt megnéztem. Ezért nem fogok megyei "matricát" venni, legalább a "statisztikai évben" nem, már csak a "döntéselőkészítő" hatástanulmány érdekében :), és erre biztatok mindenkit!

Elnök Úr 2015.01.02. 15:51:30

@vmaast: Elmondanád, hogy mondjuk Szolnokról melyik autópályán ment eddig vki Ferihegyre? Vagy úgy összességében abból a megyéből melyik pályát javasolnád a jövőben?:D Vagy elmagyaráznád, hogy Kecskemétről miért menjen vki autópályán, amikor negyed órával hosszabb az út az 5ösön, kmben meg ugyanannyi?
Az egész alapvetésed azon a hibás elven nyugszik, hogy az autós az automatikusan vett eddig is matricát. Nem, nem vett, az autósok hatalmas része eddig is kerülte a fizetős utakat, mert arra az évi pár alkalomra amikor esetleg egyáltalán lenne lehetősége fizetős utat választani, mert elhagyja a szűk földrajzi környezetét, arra egyszerűen nem éri meg matricát venni.
Még egyszer mondom, mondj egy darab olyan települést, intézményt vagy egyéb tizedakkora jelentőségű létesítményt mint Ferihegy, amit nem lehet elérni csak és kizárólag fizetős úton! Maszatolsz, mert pontosan tudod, hogy nincs ilyen Ferihegyen kívül.

Nemzeti Dohányos 2015.01.02. 15:53:15

@khell: Havi 400 forint neked semmi. Akkor mi szüksége kormányunknak erre a semmire, ha Magyarország kurva jól teljesít?

khell 2015.01.02. 15:56:05

@Elnök Úr: "Még egyszer mondom, mondj egy darab olyan települést, intézményt vagy egyéb tizedakkora jelentőségű létesítményt mint Ferihegy, amit nem lehet elérni csak és kizárólag fizetős úton!"

Te eleve csúnyán félreérted ferihegy jelentőségét az össz-autóstársadalomban. Az autósok 80%-a valószinű soha az életében nem járt ferihegyen. A maradéknak pedig vagy fele amúgy is vett matricát, igy nem érinti a változás. (vagy eleve nyert vele)

Balt 2015.01.02. 15:56:18

@Politizátor: Ez elég avatott véleménynek hangzik. kösz! Lehet, hogy ezért indult el az LMP ezen a nyomon? (Azt mondjuk nem látom, hogy hol minősítettek át utakat más minőségűre, mert ilyen sztem nem történt, pedig még lehetne autóutasítani bőven... Most nem is kívánok tippeket adni.)

monddazigazatmar 2015.01.02. 15:57:16

@vmaast: "Matekolj kicsit... ha a belvárosban 10-15 mp-el rövidül a zöld, 10-15 autóval kevesebb jut át, ami 10-20 ember. Ennyi idő alatt a Combino átvisz mondjuk 300(?) embert. Tovább kéne néha látni az autó embémájánál ;-)"

Hihihi, hogy milyen okos vagy. Na, és akkor még azt mondd el, hogy szerinted azt a 10-15 autó ami ott marad az nem pöfög tovább? Oxigént termel? Nem az egy perc késés/előny miatt volt baromság amit csinált, hanem pont emiatt. A forogalom lassult, a légszennyezés nőtt.
De például az is mekkora okos dolog, hogy Bp. legnagyobb hídja elé zebrákat tesznek? Hadd fulladjon meg az ötker ugye? Mert az nem európéer hogy aluljárózni kelljen.

khell 2015.01.02. 15:58:18

@Nemzeti Dohányos: "Akkor mi szüksége kormányunknak erre a semmire, ha Magyarország kurva jól teljesít? "

Mit nem értesz azon, hogy igazságosabb igy a rendszer? Nem kell pl. 10 km autópályáért Zsámbékról bejáróknak 43 ezerért matricát vegyenek. Helyette 5, azaz ÖT ezer forintért oldják meg ugyanazt mától. De ezt valahol kompenzálni kell, pl. azoktól akik eddig egy fillért se fizettek az autópályáért pl. Törökbálintról. De ők is csak ezt az autó fenntartásához képest nevetséges 400 ft-ot fizetik havonta.

monddazigazatmar 2015.01.02. 15:59:24

@Elnök Úr: "elmagyaráznád, hogy Kecskemétről miért menjen vki autópályán, amikor negyed órával hosszabb az út az 5ösön"
Jujj, hát nem arról megy a sírásrívás, hogy most mekkora forgalom fog a települések útjaira zúdulni? Azért kéne a pályán menni, mert az arra való, nem?

khell 2015.01.02. 16:02:10

@Elnök Úr: De tényleg úgy pörögtök ezen a ferihegyen, mintha egyrészt a világ közepe lenne, másrészt a mélyszegénységben szenvedők utolsó fillérét vennék el, ha nem jutnának autóval ingyen ki a repülőtérre.

Elnök Úr 2015.01.02. 16:02:42

@khell: Az arányok amiket írtál mindketten tudjuk, hogy hasraütésszerű marhaságok, amik a valóság közelében sincsenek feltehetően, de oké, maradjunk a te számaidnál. El tudnád nekem magyarázni, hogy azzal, hogy Ferihegyet csak fizetős úton lehet megközelíteni, azzal az aki eddig is vett matricát az mit nyert? És azt el tudnád magyarázni, hogy az, aki nem vett matricát, azt miért nem érinti hátrányosan, hogy nem tudja megközelíteni csak fizetősen a repteret? A megyei matrica jó dolog, senki sem vitatja, Ferihegy kizárólag fizetős úton való elérhetősége viszont egy faszság, amivel mindenki meg lett szopatva aki egyébként nem jár fizetős utakon, de mondjuk el szeretne jutni a reptérre. Ha ez csak 100ezer ember egy évben akkor annyi, akkor is egy értelmetlen szopatás és semmi köze nincs ahhoz, hogy te spórolsz a megyei matricákon vagy nem, egyszerűen a kettő nem függ össze.

Elnök Úr 2015.01.02. 16:03:44

@khell: Feltűnt ugye, hogy a fapadosblogon vagy és azt veted fel, hogy miért pörög vki ferihegy fizetőssé tételén?:D

Elnök Úr 2015.01.02. 16:05:24

@monddazigazatmar: "Jujj, hát nem arról megy a sírásrívás, hogy most mekkora forgalom fog a települések útjaira zúdulni? "
Nem, arról megy a sírásrívás, hogy abszurd, hogy Ferihegyet nem lehet elérni nemfizetős úton. Neked is mondanám, hogy nézd már meg melyik blogon vagy...;)

Flandry 2015.01.02. 16:09:48

Sok hozzászólás lett nem is nagyon olvastam végig mindet, de lehet, hogy már felvetődött, hogy a reptér nem nyithat meg valahol előbb (vhol a Market Central magasságában, szemközt?) egy kaput amin keresztül vmi védett útvonalon beengedik a népeket a terminálig, végül is a terület a sajátja (főleg amennyit még fizetnek a kerületnek is vmi adó címén), nem?

vmaast 2015.01.02. 16:09:57

@Elnök Úr: Igazad van, de kurvára nem érted, amit mondok.

1. Soha sehol nem állítottam hogy ez MINDENKINEK jobb lesz. Nyilván sokan nem fizettek eddig semmit (hiszen inkább járták egész évben az országot pálya nélkül, VAGY mert nem volt rá szükségük/lehetőségük, VAGY mert fillérbaszó módon évi x százezres fenntartás mellett sajnálták a pénzt az adott esetben gyorsabb, de mindenképp környezetbarátabb autópályára). Az autósok NAGY RÉSZÉNEK jobb a megyei rendszer, had ne kelljen újra leírni, miért.
Ezzel együtt az általad említett kecskeméti, szolnoki autós mostantól fizet Ferihegyért ÉVI 5000 Ft-ot. Ő az autósok MÁSIK RÉSZÉBE tartozik, aki nem jár jobban, és akit ez nyilván anyagi csődbe fog ez dönteni.

2. Mi a maszatolás azon, hogy NEKEM pl. Ferihegy nulla jelentőséggel bír? Ezzel szemben Siófok, Sopron, Kaposújlak, vagy akármi, ahol előfordulok nagyobbal. Ezek felé is lesznek új fizetős utak, de nem érzem a drámádat. Ha évente egyszer megyek mindenhová, marad a tíznapos jegy. Ha meg sűrűn, akkor az éves megyei.

Csak hogy tisztán lássak... TE milyen sűrűn jársz Ferihegyen autóval, hogy ennyire feszülsz rajta?

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2015.01.02. 16:13:18

Kedves kommentelők!

Több kis társatokat ki kellett dobni, mert minősíthetetlen hangnemet ütöttek meg. Ez egy utazós blog, az egész útdíjas történetnek mindössze egy a repülés szempontjából fontosabb elemével foglalkoztunk. Ne itt fideszezzetek, vagy inkább olvassatok bele a korábbi posztokba, hogy lássátok, ez mennyire nem illik ide.
Köszönettel

vmaast 2015.01.02. 16:15:41

@monddazigazatmar: Egyfelől sosem állítottam hogy csökkentené a környezetszennyezést a dolog, másfelől még akár így is lehet.
Túllépve a Combino-n, mondjuk egy átlag 30 éves autóbusz (ja, amiknek a cseréjét szintén az itt közutált Vitézy pörgette fel...) egy nagyságrenddel többet szennyez, mint ugyanannyi utast szállító szgk.
Ezzel együtt nem hiszem hogy ebbe az útfizetős témába bele kéne vonni a dolgot, a budapesti környezetszennyezés elenyésző részét adja csak a közlekedés.

monddazigazatmar 2015.01.02. 16:17:45

@Elnök Úr: "abszurd, hogy Ferihegyet nem lehet elérni nemfizetős úton.
Akkor miért is keverted bele, hogy Kecskemétről jobb az ötös, mint a pálya?
Ha hátulról nézed a dolgot, akkor mivel, ferihegy miatt úgyis megveszed a matricát, akkor nem kell 8 falun át pöfögnöd, hogy spórolj 3 rongyot, szóval szépen felmész a pályára. Ki jár jól? A 8 falu, az állam, meg még te is, mert feleannyit eszik az autód.

monddazigazatmar 2015.01.02. 16:22:52

@vmaast: Nem az útfizetős témába írtam a kombínót, meg a környezetszennyezést, hanem vitézy nagyszerűségét firtatólag.

Egyébként vitézy vs tarlós dolog az egyetlen olyan, amiben minden megnyilatkozó a szemellenzője nélkül őszintén mondja. Ugye vitézy orbán valakije, tarlós meg jobbos polgármester, tehát elvileg ugyanazon az oldalon állnak. Marha érdekes volt, hogy balos szakértők a klubrádión tarlós mellett álltak ki.

Elnök Úr 2015.01.02. 16:24:31

@vmaast:
1. De megint összekeversz dolgokat:D Senki sem a megyei rendszert támadja, hanem ezt, hogy van egy társadalmilag fontosnak számító hely, egy közlekedési csomópont, Ferihegy, amit ezután nem lehet elérni, csak fizetős úton, mert párszáz méter beleesik vmi vízfejű ökörhugyozásra emlékeztető vázlatába. Indokolja bármi is, hogy Ferihegyet ne lehessen elérni ingyenesen? Van bármilyen épelméjű oka a történetnek? Nincs. Egyszerűen annyi, hogy így faszán be lehet megint vasalni pénz a semmire. Az, hogy szted összességében majd az autós társadalom ezzel jól jár (bár a tv szándéka pont bevételnövelés...) az ilyen szempontból lényegtelen, mert nem Ferihegy fizetőssé tételétől jár jobban senki, hanem attól, hogy vannak megyei matricák.

2. Van olyan cél a felsoroltak közül, amit ezután nem tudsz elérni csak és kizárólag fizetős úton? Ezután nem fogsz tudni Siófokra vagy Sopronba jutni, csak fizetős úton? Dehogynem. És Ferihegyre? Nem. Ennyi a probléma. Annak aki eddig is vett matricát annak valóban irreleváns, annak aki eddig nem vett matricát, de a most fizetőssé tett utakon összességében rengeteg km-t tölt (lásd agglomeráció pl) még ott is védhető az össztársadalmi érdek, de az hogy párszáz méterért fizetni kelljen, ha mondjuk Békéscsabáról vagy Jászberényből ki szeretnék menni a reptérre az egy faszság. Értem én, hogy majd milyen fasza lesz nekem, hogy lesz pesti matricám és akkor én ott majd minden utat használhatok, csak mondjuk Békés megyéből rohadtul nem általános, hogy én ezt annyira ki fogom használni. Persze erre mondhatod, hogy de hát most majd neked is lesznek ilyen megyék. Igen, csak te eddig is megvetted a matricát, csak épp mivel nem megyei volt, ezért nem megyeit, szóval esetedben nincs különbség, viszont az hogy pl Békés megyéből vagy Jász-nagykunból fizessen vki párszáz méterért egy pesti matricát az egy baromság.

Elnök Úr 2015.01.02. 16:35:13

@monddazigazatmar: Ferihegy miatt a pest megyei matricát kell elsődlegesen megvennem, attól még azon a pár településen ugyanúgy átvergődök, mert azt csak akkor nem tenném, ha bács megyére is vennék matricát, szóval az elméleted már borul. Persze, ha vki megveszi a két matricát akkor valóban nem érinti azokat a településeket és az állam is jobban jár, az autós viszont tuti rosszabbul. De még mindig nem a lényeget sikerült megfognod. Ha vki eddig nem vett matricát mert nem érte meg neki, az most vegyen párszáz méter miatt egy olyan matricát amit nem fog kihasználni? (Hisz ha kihasználná, akkor Ferihegytől függetlenül is megvenné) Igazából még csak Pest megyéből se kell kilépni, hogy az abszurditás érzékelhető legyen. Ceglédről Ferihegyre eddig is nemfizetős úton mentél, ezután is azon fogsz, csak épp most párszáz méterért majd vehetsz egy matricát. Akárhogy erőlködsz, ebben a világon nincs semmi értelmes, ez sima pénzlehúzás.

befano 2015.01.02. 16:38:09

@befano: @Elnök Úr: Így igaz ! Ha meg lehet közelíteni egy objektumot nem "fizetős", kényelmetlen úton, és "fizetős" gyorsabb
úton, akkor jó. De ha csak fizetősön , akkor SARC!!!

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.02. 16:51:04

@Balt:
Igen?
Érdekelne, hogy az M3-as melletti Metrót meg az M1-M7 melletti Tescót hogyan közelíted meg ilyen utakon.
Lehetőleg 10 km-nél kisebb kitérővel.

@Elnök Úr:
Akár Pécset is belevehetnéd, mert Ercsi után a régi 6-os nem érint lakott települést (emlékeim szerint).

@monddazigazatmar:
Igen, addig nem voltak dugók Pestről Budára, azóta a Blaháig dugó van. Néha, forgalmasabb időszakban az Aréna Plázáig.

@vmaast:
Ja, felpörgette, vett helyettük 20 éves használt szarokat. Ahelyett, hogy vett volna új MAGYAR buszokat, ami munkát is adott volna éveken át több száz magyar embernek (+ adóbevételt az államnak).

apanna 2015.01.02. 16:59:57

@Moin Moin: 40 ezren már megvették. valóban lesznek akik jobban járnak. Én pl. egyszeri 5000 ft ból megúszom/év, igaz idáig ingyenes volt az M2. Nem értjük, hisz ez nem autópálya, csupán autóút....

toce 2015.01.02. 17:04:38

Nem értem. Miért nem vesz az MNB 20 MFt-ért autópálya matricát, és akkor nem kell bevezetni semmit...

Dominus 2015.01.02. 17:13:35

@khell:

"Amit ugye nem az emberek fizettek volna"

Példa (számok csak példaszerűek):
Ha van egy vállalkozásod, mondjuk fodrászat, ahol csak te dolgozol, mint fodrász. Bérelsz egy helyet, havi 50e-ért.
5ért vágod a hajakat. Van 20 állandó vendéged havonta, így általában van 100e bevételed. Jelenlegi szabályok szerint 10% nyereségadót be kell fizetned a haszonból. Elszámolod a bérleti díjat, a hasznod így lesz 50e. Befizeted az 5e-t mint adó. Marad 45e ft-d. Mivel ember vagy enned és innod kell, ez kb 40e ft-ba kerül és no luxus. Így van 5e megtakarításod, amit költhetsz akár a fodrászatod fejlesztésére.
EKKOR az állam bevezeti a fodrász-szolgáltatási adót, hajvágásonként 500 ft-ot.
Ha kiszámolod így ha NEM EMELED a hajvágás díját, akkor:
20x500=10e ftvel kevesebb bevételed lesz: 90e ebből mínusz a bérlet 50e. Marad 40, ebből nyereségadő 4e.
Eddig havi 5e-t költhettél fejlesztésre vagy esetleg vehettél magadnak egy fejhallgatót, hogy zenét halgatthass. Most 40e helyett kéne 36eből kihoznod az étkezést, ami kevés. Két választásod lesz: A) csődbe mész és éhenhalsz; B) Emeled a hajvágás díját 500 ft-al.
Szerintem te is belátod, hogy az A verzió nem életképes, szóval KÉNYTELEN vagy emelni, hogy ne legyél veszteséges.
Így végül az emberek fizetik meg ezt az adót is.

Mindig mindent a fogyasztó fizet meg legvégül, ez törvényszerű. A benzin árából a benzinkút fizeti meg a 40% körül adót, de előtte te fizeted ki neki. Tudod a világ így működik, és nem úgy, hogy a vállalatoknak van egy bokra amin terem a pénz és abból akar a kormány részesülni. NEM. A vállalatok a fogyasztóktól kapják a pénzt.

Internetadó ellen túl volt a tiltakozás, de ha nem állnak ki az emberek magukért azt is bevezették volna. És a szolgáltató, hogy ne menjen csődbe muszáj emelnie, legalább a kiszabott adó 50%-ával.

És pont ez volt az egyik lényege a mondanivalómnak, hogy ki kell állni azért, hogy elég volt és ne tovább. De nem értem miért véded. Talán mert jobban jársz majd így? Én pont azt mondtam, hogy 20e többnek nem szabadna lennie az éves-országos díjnak.

És itt egy újabb adó a nyereségadó. Az előző példa mutatja, hogy hárul át a fogyasztóra.

Ott van amúgy az EUban legmasabb ÁFA: 27%. ez "csak 2%-kal" több mint az EU 2. helyezettjei. És ez azt jelenti, hogy ha havi 40e ftból van meg havonta az étel amit megveszel magadnak, akkor abból az a 2% többlet 630ft havonta.

Ott van a béren kivüli juttatások adóztatása, ami most 35,7%. Ez is több mint ami előtte volt, de idén 51,17% lesz. És hogy a munkáltató ne menjen csődbe kénytelen megvonni/csökkenteni ezeket. Így kevesebb pénzed lesz, havonta 500-1000 ft-al (vagy többel).

Pont írtad az imént, hogy párszáz forintal drágább lett a számlád havidija, de cserébe felvehetsz ingyen 150e ft-ot, ami előtt párszáz volt. És itt jól látszik a példám. A plusz adók miatt a bankok kénytelen voltak a havidíjon emelni. És nincs az a törvény ami megakadályozhatná, hogy a havidíjon keresztül szedjék be a vállalatok a plusz adóterheiket. Persze egyensúlyba jött, az ingyen 2 db kp felvétel miatt a költséged. De aki kártyán tartotta eddig a pénzét és csak fizetett vele (pl.: én) az most fizetheti meg mások kp felvételét. Szóval nekem nőtt havi 200 ftal a havi terhem.

A terjedelem miatt szerintem egyelőre elég lesz ennyi is. De ne hidd azt, hogy nincs több. És a szavak kiforgatásának nincs értelme, azt csak az ökör teszi.

Amúgy nemtudom neked milyen autód van, de az én kisautóm évi fenntartási költsége 50-80 között mozog. Nemtudom ki vette és honnan, hogy évi többszázezer. Nem mindenkinek telik BMW X6-ra.

A benzint pedig ne vegyük ide. Az egy másik téma. Mi most kizárólag az állam által kivetett terhekről beszélünk!

Az meg, hogy nem nőtt a telefondíjad, nem jelenti azt, hogy az átlagnak nem nőtt. De ha nőtt, ha nem, abból is kb. 3-5 száz ft. ami az adóra megy el. Ennyivel lenne olcsóbb, ha nem lenne a távközlési adó.

monddazigazatmar 2015.01.02. 17:17:43

@Elnök Úr: Ha ránézel a térképre akkor látod, hogy Bács megyében egyedül Lajosmizse van.
Az összes többi település, Táborfalva, Örkény, Hernád, Dabas és Ócsa lakói meg a te spórolásod miatt szívnak.
Szóval: Aki eddig nem vett matricát, az ezen települések kárára spórolt. Vajon, ha az éves matrica eddig 10.000 Ft lett volna, akkor is baszod a fillért és szívsz az ötösön, vagy mész a pályán mert az arra lett kitalálva?

És igen, ez pénzbeszedés, senki nem vitatta. Ettől még nem kell egyre abszurdabb elméleteket kitalálni, hogy ki mivel miért jár rosszul. Mennyire reális, hogy valaki semmi másra nem használja a kocsiját, mint hogy évente háromszor elmegy Kecskemétről Ferihegyre? Mert ha bármi másra is használta, akkor eddig is vett ilyen vagy olyan matricákat, lehet osztani, szorozni, hogy mi éri meg neki.

monddazigazatmar 2015.01.02. 17:20:30

@befano: "Így igaz ! Ha meg lehet közelíteni egy objektumot nem "fizetős", kényelmetlen úton, és "fizetős" gyorsabb
úton, akkor jó. De ha csak fizetősön , akkor SARC!!!"

Igen, marha jók az alternatívák, ha vannak. Talán emlékszel európa akkori legdrágább autópályájára. Az M5 volt egy időben, még amikor kapus volt. Mentek is a kamionok az ötösön, mert ugye az ingyé volt. Dőltek is össze házak, meg repedtek az összes faluban. De demokratikusan nem sarc volt.

Moin Moin 2015.01.02. 17:21:19

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Van itt egy kis félreértés: amikor azt írom, hogy „a mi adónkból”, akkor azt úgy értsd, hogy „wir Deutschen”. Bizonyára dezorientálódtál kissé a perfekt magyaromtól.:-)

Aztán: a rendőrnek nincs joga „elvenni a slusszkulcsodat” – sem ebben az esetben, sem más esetben - és még kevésbé van joga az autódat erre hivatkozva beszállíttatni akárhová is! …Talán tisztába kellene jönnöd-jönnötök mind a magad-magatok jogaival, mind pedig azzal, hogy mihez és milyen feltételek megléte esetén van joga veled-veletek szemben egy rendőrnek! A meg nem fizetett 15.000 Ft-os bírság semmiképp sem indoka a jármű forgalomból való kivonásának, sem pedig a forgalmi engedély esetleges bevonásában (ui. azt teheti meg a rendőr a helyszínen, pl. ha lejárt a műszaki vizsga érvényessége). Nagyon szigorú szabályai vannak a meg nem fizetett bírságok behajtásának, de az semmiképp sem tartozik az utcán igazoltató rendőrre. Magát a szóban forgó bírságot pedig a magyar törvények szerint addig nem lehetne behajtani (a behajtási eljárást fel kellene függeszteti), amíg magának a törvénynek a jogosságát el nem bírája akár végső soron az Európai Bíróság. (A törvény hatályon kívül helyezethető akár a feltűnő aránytalanság, akár pedig a gyakorlatilag nulla felkészülési idő okán is – erre a magyar Alkotmánybíróság is jogosult.) Persze csak akkor, ha van valaki, aki végigviszi következetesen ezt az eljárást…

…De még ennél is lényegesebb, amit a kormány viselkedése kapcsán írtam: hogy a kormány nem szabadíthatja rá az igazságszolgáltatást az autósok zömére, mert ezzel akkora és ráadásul jogos felháborodást váltana ki maga ellen, hogy utána csak nosztalgiával gondolhatna a netadós tüntetés néhány tízezres tömegére.:-)

Tescoba nem járok bevásárolni – egyszerűen azért, mert az nincs Németországban. Autót napi szinten használok, évi kb. 35-50.000 km-t vezetek, ehhez jön a feleségem által vezetett autó a mag 30.000 km-ével. Azonban itt nem arról van szó, hogy mennyit használ valaki autót és hogy mennyit kell emiatt autópálya-díjakra költenie, hanem elvekről – amelyet ha bármire is hivatkozva feladsz, akkor megérdemled a Fidesz-rezsimet!

„Szobaideológusnak” sem vagyok nevezhető, tekintettel a nagyon is gyakorlatias mesterségemre – „a világ működésében” pedig stratégiai tanácsadóként meglehetősen jól eligazodom.:-)

Amennyiben az „a világon mindenütt az a rendszer van, amit én írtam” kitételedet arra értetted, hogy mindenütt dotálja az állam és/vagy az önkormányzat a közösségi közlekedést, akkor ellened kell mondanom, ui. ez valójában egyáltalán nem igaz.

larababa 2015.01.02. 17:24:35

A legújabb rablás törvényesítése.

Moin Moin 2015.01.02. 17:25:58

@apanna: Nézd, ha téged nem motivál (természetesen másokkal közös) cselekvésre az, hogy egy kormány csupán amiatt képes kihúzni a zsebedből évente 5.000 Ft-ot, hogy ezzel is foltozgassa az önmaga által a költségvetésen ütött lyukakat, akkor fel kell magadnak tenned a kérdést: "Vajon állampolgár vagyok-e, vagy jobbágy?"

A kérdésre csak te felelhetsz!

Elnök Úr 2015.01.02. 17:28:54

@monddazigazatmar: "Vajon, ha az éves matrica eddig 10.000 Ft lett volna, akkor is baszod a fillért és szívsz az ötösön, vagy mész a pályán mert az arra lett kitalálva?"
Ez attól függ évente hányszor mész. Pont ez a lényeg, hogy mi a búbánatnak kell párszáz méterért megvetetni vmit, amit egy csomóan egyáltalán nem fognak használni azon a párszáz méteren kívül? Leragadtál nagyon Kecskemétnél, persze, ott most majd évi 10ért elegendő számú útnál nyilván már megéri megvenni a két matricát, nem elegendőnél meg nyilván nem. De csomó olyan település van, ahonnan konkrétan nulla értsd 0 darab autópálya áll rendelkezésre Ferihegy megközelítésére, szóval nem gazdaságossági kérdés az hogy hol megy. Na most itt konkrétan párszáz méterért kell kifizetni a matricát. Teljesen védhetetlen itt szerecsenmosdatást csinálni.
Az hogy ki mire használja az autóját az mindenkinek a saját ügye, mindenesetre az egy a realitástól való igen nagyfokú elszakadás, ha azt hiszed, hogy az autósok nagyrésze keresztül-kasul járja az országot nagy gyakorisággal. Ha meg vki nem így tesz, akkor a legtöbbször egyszerűen nem érte meg a matrica és sok esetben még sem feltétlen, sőt Ferihegy esetében párszáz métert sarcolni gusztustalan.

monddazigazatmar 2015.01.02. 17:32:35

@Dominus: Azt én speciel nem vitatom, hogy a szolgáltatók áthárítanak díjakat, ez így van. Viszont mondjuk te, mint fogyasztó tudsz spórolni. Ez a fogyasztás alapú adók lényege. Nekem szimpatikusabbak mint a jövedelem alapú adók. Ott nem tudsz mit csinálni, viszik, aztán kész.
Internetadó pl. jelentett volna havi 700 Ft terhet otthoni, meg 150-300 Ft/ okostelefon (1-2 giga) használattal. Ha nem használom az okostelefont, akkor spórolok, esetleg otthon sem folyamatosan nézem a filmeket. Na, ezt sikerült ilyan szarul lekommunikálniuk, az ellenzéknek meg ekkora hisztit csapni.

khell 2015.01.02. 17:45:51

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "az M1-M7 melletti Tescót hogyan közelíted meg ilyen utakon.
Lehetőleg 10 km-nél kisebb kitérővel."

Tipikus, amikor valakinek halovány fogalma sincs a témáról, de lehet fidesz hőzöngeni, akkor bedob valami ordas nagy kamut, hátha elhiszik.

Google maps-en lemértem, Sasadi úttól a legrövidebb természetesen az M7-esen át, 5.4 km.
Ha az Egérútra rámész és hátulról közelited a tesco-t a 7-es út, Repülőtéri úton, akkor 5.7. Az bizony kemény 300 méterrel hosszabb. Ez még belefér fillérbaszóéknál vajon? Vagy ezért már tüntetni kellene, vagy lezárni valamilyen utat?

Kiváló példát hoztál, gratula.

monddazigazatmar 2015.01.02. 17:46:36

@Elnök Úr: "mindenesetre az egy a realitástól való igen nagyfokú elszakadás, ha azt hiszed, hogy az autósok nagyrésze keresztül-kasul járja az országot nagy gyakorisággal. "
Pont erről ugattam eddig is. Az autósok nagy része a saját környékén járkál. Ezért nem vették az éves matricát, mert ugye nem használták ki. Azokat a környékbeli távolságokat meg megtették szépen az alsóbb utakon. Ezt nem azért tették, mert nekik jó volt, vagy mert a településnek ez jó volt, hanem mert sokba lett volna az éves matrica. Inkább átment a falvakon, pöfögött, állt a dugóban de nem adta ki a 45 rongyot. Évi ötezret viszont ki fog adni, és akkor használni is fogja a pályát.
A ferihegy-gate nek a nagy vesztesei pedig a négyes út lakosai egészen Püspökladányig, tényleg, nekik egyéb okból tényleg nem kéne pesti matricát venniük. Egész embertömegeket érinthet ez a probléma.

khell 2015.01.02. 17:55:28

@Dominus: " Persze egyensúlyba jött, az ingyen 2 db kp felvétel miatt a költséged. De aki kártyán tartotta eddig a pénzét és csak fizetett vele (pl.: én) az most fizetheti meg mások kp felvételét. Szóval nekem nőtt havi 200 ftal a havi terhem."

Jó lenne, ha az egész hozzászólást értelmeznéd és hogy mire is válaszoltam ezzel. (valami hülye szerint 10-20 db ilyen sokszáz ft-os adó van a fidesz miatt most, ezekre kértem példát) De még ha nőtt is én felhoztam, hogy a párszáz ft-os emeléssel szemben csak rezsicsökkenés és az autópályamatrica hozott az én konyhámra több mint 100e ft-ot.

"De ne hidd azt, hogy nincs több."

Pedig pont eddig jutott a kolléga is, hiába kértem a részletezést. Ill. ő 0 ft-ig jutott, te 200 ft pluszig.

"Amúgy nemtudom neked milyen autód van, de az én kisautóm évi fenntartási költsége 50-80 között mozog."

Bezin nélkül, jóvicc. Csak benzinre elmegy ennyi egy naponta, autóval munkába járó embernek. Ahhoz add hozzá a saját 50-80 ezredet és utána vesd ezt össze a havi 400-os matrica árával, amivel esetleg rosszabbul járnak most bizonyos emberek, akik eddig ingyen használták pl. az autópályák bevezető szakaszát. Egy liter benzin ára, de tüntetni akarnak, meg molotov koktélt dobálni. Elmebetegek.

"De ha nőtt, ha nem, abból is kb. 3-5 száz ft. ami az adóra megy el."

Elhiszem. De ennek többszörösét ingadozik csak a számlám havonta. És mégmindig hol van az évi 100 ezres megtakaritástól, amiket a másik oldalon meg nyertem a fideszes intézkedésektől?

Dominus 2015.01.02. 18:04:21

@monddazigazatmar: Hát én féléve kötöttem 2 éves hűséggel. Ha bevezették volna, ugyan semmit nem tudtam volna tenni az ellen, hogy megemelkedjenek a költségeim.
És az internetfelhasználók szerintem 75%-át ugyanígy köti a hűség.

A banki szolgáltatás díjemelkedését is le kell nyelnem, mert a munkáltató csak számlára hajlandó utalni.

Szóval igazad is van meg nem is. Tény, hogy ezeken az adókon mi jobban tudunk spórolni, ha épp nem kötnek hozzájuk.

De ha azért vetik ki az adót, hogy hiányt pótoljanak és a mi spórolásunkkal nem sikerül betömniük, akkor biza kivetnek mást. Sajnos így megy ez már :(

Elnök Úr 2015.01.02. 18:11:18

@monddazigazatmar: Tényleg gőzöd sincs az országról Budapesten kívül :D:D Azért nem vesznek sokan matricát, mert nem éri meg (kevés időelőny, lásd Kecskemét-Budapest 15 perc) vagy mert nincs is fizetős jobb alternatíva. Na most ezeknek lehet fizetni párszáz méterért. De ezt te úgyse fogod érteni, mert nem akarod.

khell 2015.01.02. 18:18:26

@Elnök Úr: "Kecskemét-Budapest "

Ez mondjuk remek példa, elvégre elpüfög csak egyetlen ilyen úton oda-vissza 15-20 liter benzint, ami most eszméletlen olcsó benzinárak mellett is majd 7000 ft. Egyetlen úton. Csak, hogy kontextusba helyezzük a havi 400 ft-ot, amit azért a rövid, fizetőssé tett szakaszért esetleg fizetni kell. És azért ez elég extrém példa. Sokszázezer ember meg nemhogy veszit egy ilyen nevetséges összeget, hanem kurvasokat nyer vele, legrosszabb esetben meg nem is érinti, mert eddig is vett matricát.

Dominus 2015.01.02. 18:23:29

@khell: Ha nem tudsz olvasni akkor légy olyan szíves, ne írogass.

Ha figyeltél volna:
CSAK az áfával 630 forint többletet mutattam fel, egy főre levetítve, ami családonként több ezer ft !
És azt 2011ben a FIDESZ emelte meg. Köszönjük nekik ezt is. De úgy látom elfelejtetted. Jövőre egy sor újabb adót terveznek bevezeti, újabb banki adót, alkoholos italokra adók, stb.

A rezsicsökkentésnek hívott kamu pedig: ha megnézem a csökkentés előtti számláimat és a mostaniakat, akkor nőttek kb 10%al.

"ennek többszörösét ingadozik csak a számlám havonta"
Az előbb montad, hogy nem nőtt a számlád. Most meg ingadozik. Honnan tudod, hogy nem nőtt, ha egyszer nem is fix díjat fizetsz? És ha így ingadozik a számlád akkor a havi 500 ftos emelkedést észre sem veszed, szóval így jó esély van rá, hogy valójában nőtt a számlád.
A tény az, hogy a percdíjakat mindegyik szolgáltató megemelte a telefon adó bevezetése után. Így aki havi 3ezres csomagban volt, most is 3ezret fizet, csak kevesebbet tud telefonálni anélkül, hogy ne lépje túl a limitet.

Úgy látom csak azt fogod fel az írásokból ami szimpatizál a fideszeddel. Mert hinni akarod, hogy jobb lett. Hinni akarod, hiszen ha nem tennéd öngyilkos lennél, mivel ezt TE szavaztad meg. Gondolom ezért bántja CSAK a te csőrődet az egész iromány.

UI: Benzint nem számoltam fenntartási költségnek, de ha annak vesszük akkor oké, kijön párszázra.

khell 2015.01.02. 18:25:53

@Elnök Úr: Bár a google maps szerint inkább 26 perc a különbség, ha elkerülöd a fizetős autópályát, azaz majdnem fél óra. Ha nincs forgalom. Nekem a nyugalmam az őrültektől, országúton előzgetőktől ennyit megérne, de ezt mindenki eldönti. Én szeretem az autópályát, ha jó a forgalom tempomat bekapcs, zene, nyugalom, kormánytekergetés. És nyernék vele naponta 1 órát, meg ki tudja mennyi benzint.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.02. 18:29:34

@Moin Moin:
De, van rá joga, és meg is teszi.

Ami pedig a dotálást illeti, az bizony így van, járj utána.

@khell:
Tegyük fel, hogy a Bozókvár utcában vagy, ami egyirányú az M1-M7 bevezető felé. Hogy a faszba mész át az Egér útra a bevezető kihagyásával, okoska?

khell 2015.01.02. 18:34:35

@Dominus: CSAK az áfával 630 forint többletet mutattam fel, egy főre levetítve, ami családonként több ezer ft !"

Már gondolom évente több ezer forint. Legyen. Akkor felkerekitem neked, legyen 12 ezer egy évben.

"És hogy a munkáltató ne menjen csődbe kénytelen megvonni/csökkenteni ezeket. Így kevesebb pénzed lesz, havonta 500-1000 ft-al (vagy többel)."

Ez mondjuk megint nem igaz, nőttek a nettó bérek idén is. (nekem is, de szinte mindenkinek)

"A rezsicsökkentésnek hívott kamu pedig: ha megnézem a csökkentés előtti számláimat és a mostaniakat, akkor nőttek kb 10%al. "

Nekem nem nőttek semmivel sem. A korábbi kormányok alatt nemhogy 10%-al, hanem inkább 40-el nőttek pár év alatt.

"Honnan tudod, hogy nem nőtt, ha egyszer nem is fix díjat fizetsz? "

Egy nagyon furcsa művelettel, átlagolok.

"Úgy látom csak azt fogod fel az írásokból ami szimpatizál a fideszeddel."

Tévedés, veled ellentétben én beleveszem a jó és a rossz dolgokat is, mármint amik pénzt hoztak és azokat is amik pénzt vittek. Nyerek minimum 100e-t és veszitek max. néhány tizezret. Nemcsak hogy tavalyhoz képest, hanem sok évvel korábbhoz képest is, ami nagyon nem volt jellemző régebben, sőt, mentek a 10% körüli inflációk.

De ez a topic még mindig az autópálya matricáról szól, amit maszatolhatsz akárhova, nekem 33 ezret hoz a konyhára, anyáméknak 38 ezret. Ez a tény.

Ј.László 2015.01.02. 18:35:39

@khell: Ha olyan sok ember nyer vele, akkor minek vetnek ki új adót?
Vagy mégiscsak több adó fog bejönni? Akkor mégiscsak szív a nép.
Ha annyira jól megy az országnak, akkor minek újabb és újabb adókat kitalálni?

Ј.László 2015.01.02. 18:36:30

@khell: Te vagy az ügyeletes fideszes seggnyaló?

Elnök Úr 2015.01.02. 18:38:52

@khell: Nem tudom milyen autód van, hogy 170km-en 20 litert eszik, de sztem cseréld le :D:D Az a 7000 Ft-os benzinköltség jó lesz 5000-nek is, de valószínű még kevesebb is. Autópályán haladva kmben egyébként oda-vissza felfelé kerekítve maximum 10km-rel rövidebb. Szóval tegyük fel, hogy autópályán spórol a delikvens 750 Ft-ot és bukik 15 percnyi utazási időt, ami az órabére/4 képlettel simán forintosítható. Ez esetemben 1.000 Ft. Szóval nekem egy útra még mindig nem érné meg a 3000-es matrica se (a két megyés meg pláne nem) és legalább 3szor kéne ahhoz Ferihegyre mennem egy évben, hogy megérje az éves.
Persze mivel nincs más lehetőség, így nyilván mindenki fizetni fog, ugyanakkor ne akard már beadni, hogy ez még külön jó is. Vagy akkor tényleg magyarázd el egy szolnokinak vagy békéscsabainak, hogy párszáz méter útért miért lesz neki jó, hogy lesz egy pest megyei matricája, amit sosem használ...

khell 2015.01.02. 18:48:13

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Gondolom élvezed, ha hülyét csinálsz magadból.

Ad1: nem muszáj az egérútra rámenni az még hosszabb is, mint a 7-esen.

Ad2: Az egérútig nem is fizetős az M1-M7.

khell 2015.01.02. 18:50:39

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

gyk: https://www.google.com/maps/dir/Boz%C3%B3kv%C3%A1r+utca,+Budapest,+1118+Hungary/47.4507162,18.9662744/@47.4590439,19.0024748,15z/data=!4m14!4m13!1m10!1m1!1s0x4741ddc349689a07:0x886c864f83042487!2m2!1d19.0161421!2d47.468445!3m4!1m2!1d19.0124757!2d47.4647486!3s0x4741dde808d84713:0xf88da0e66d8aa348!1m0!3e0?hl=en

khell 2015.01.02. 18:52:18

@Elnök Úr: "Az a 7000 Ft-os benzinköltség jó lesz 5000-nek is"

Legyen úgy. Egyetlen alkalommal, csak a benzin 5000 ft a saját számitásod szerint. És itt bejáró emberekről beszélünk. Kapiskálod már a lényeget? Napi 5000 ft-os benzinköltség vs havi 400 ft-os plusz dij? Plusz biztositás, szervizdij, stb-stb.

khell 2015.01.02. 18:54:34

@Elnök Úr: "Vagy akkor tényleg magyarázd el egy szolnokinak vagy békéscsabainak, hogy párszáz méter útért miért lesz neki jó, hogy lesz egy pest megyei matricája, amit sosem használ... "

Ha eddig nem értetted meg, félek azután se fogod, pedig már sokan, többféleképpen leirtuk. Most igazságosabb a rendszer. Van aki kapott egy 400 ft-os dijat a nyakába, mások (sokkal többen) meg több tizezeret nyertek, azzal, hogy igazságosabb lett a rendszer. Ez van. Aki autóval jár és nem tudja kigazdálkodni a havi 400 ft-os emelkedést, annak valószinűleg már régesrég le kellett volna tegye az autót, mert nem engedheti meg magának. Egy liter benzin áráról beszélünk.

Elnök Úr 2015.01.02. 18:56:25

@khell: "És itt bejáró emberekről beszélünk."
Nem, ebben vagy kurvára eltévedve, ITT nem a bejáró emberekről beszélünk, hanem arról, hogy Ferihegyet nem lehet csak fizetős úton megközelíteni. Nem napi 5000 Ft, hanem alkalmanként annyi és nem havi 400Ft, hanem alkalmanként 3000 Ft, vagy 5000Ft/Xdarab út. Pont arról szól a fáma, hogy egy évi egy-két alkalmas reptéri mutatványért kell fizetni 3-5 ezer forintot, mert nincs más alternatíva.

Elnök Úr 2015.01.02. 19:01:00

@khell: Nem havi 400, alkalmanként 3000 vagy esetleg az 5000 egy alkalomra vetített része. Békéscsabáról ha mondjuk kimész a testvéredékért Ferihegyre az esti járathoz, az nem rendszeres bejárás, hanem 1. Ezért fogsz egy párszáz méteres útszakaszért 3000 Ft-ot fizetni. Mondom, nem ártana, ha kivennéd a fejed a seggedből és elfogadnád, hogy Pest megyén kívül 7 millió ember él még ebben az országban és semmivel sem generálnak kisebb keresletet Ferihegy felé, mint a Pest megyeiek. A különbség mindösszesen annyi, hogy nekik kell venniük egy olyan matricát amit amúgy kurvára nem használnak azon a párszáz méteren kívül.

Moin Moin 2015.01.02. 19:05:13

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Nézd, ez kezd unalmas lenni! A be nem fizetett bírságok behajtása polgári peres eljárás - és csak a bíróság változtathatja át azokat fogház-büntetésre. Ehhez a rendőrségnek sem köze nincs, sem pedig hatásköre. (A fogházba be nem vonulót természetesen a rendőrség állíthatja elő - de ez nem érinti az autót.)

2013 nyarától még a lejárt műszakival közlekedő autó sem vonható ki a helyszínen a forgalomból: a rendőr csupán bírságot szab ki, ami természetesen nem helyszíni bírság. De szó sem lehet slusszkulcs-elvételről, sem a jármű lefoglalásáról. Ez utóbbi már csupán a bírság összege és a gépjármű ára közötti értékaránytalanság miatt sem lehetséges.

Dotáció: bizony, a müncheni önkormányzat nem támogatja a jegyeket az általad emlegetett egyharmad-egyharmad-egyharmados felosztásban!:-)

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.02. 20:01:55

@Moin Moin:
Lehet, hogy kezd unalmas lenni, de van olyan ismerősöm, akivel megtörtént pár éve a Moszkva téren. 3 parkolási bírsággal lógott, amit a rendőrség szabott ki, nem a közteresek.

Ami meg Münchent illeti, hozz már rá valami bizonyítékot, hogy sem az állam, sem a városi önkormányzat nem támogatja.

khell 2015.01.02. 20:54:34

@Elnök Úr: Akkor ezek az emberek ki fogják fizetni az egyetlen repülőtéri útjukhoz a 3000 ft-os pályadijat. Ha valóban soha máshova nem mennek pest megyei autópályán vagy az m0-son. (elég kevés ilyen ember lehet)
És kit érdekel? Más meg eddig 10 km autópályáért fizetett 43 ezer forintot, hogy munkába járjon. Irreális volt. Az ellen gondolom nem lázadtál, mert leszartad, pedig az már komoly összeg volt. Ennek az igazságtalan rendszernek most vége, cserébe többen fognak fizetni egy elég kis összeget. Ennyi.

monddazigazatmar 2015.01.02. 21:34:06

@Elnök Úr: "Tényleg gőzöd sincs az országról Budapesten kívül :D:D Azért nem vesznek sokan matricát, mert nem éri meg (kevés időelőny, lásd Kecskemét-Budapest 15 perc) "

Tudod, azt hiszem kettőnk közül nekem van több fogalmam az autózásról. Na, elmondom neked, hogy, felállsz a pályára Kecskemétnél, 130-al végigjössz 80 km-t 40perc alatt. Az autód eszik 7 litert. Ha ugyanezt az ötösön csinálod, akkor a max. sebességed 90, de mivel van 6 település, körforgalom, lámpa, lovaskocsi, traktor meg alsónémedi 40-es tábla, az átlagsebességed kb. 70 lesz, a kocsid meg a gyorsítás fékezés miatt eszik 2 literrel többet. Egy bő fél órát vesztesz, nem tudom, hogy honnan jött a 15 perc.
És ezt mindenki tudja, csak nem éri meg neki évi 40 ezret kidobni erre. Most majd 10 rongyért érdemes lesz.

monddazigazatmar 2015.01.02. 21:36:12

@Elnök Úr: " Pont arról szól a fáma, hogy egy évi egy-két alkalmas reptéri mutatványért kell fizetni 3-5 ezer forintot, mert nincs más alternatíva."
Ja. Pont. Ennyit fogsz fizetni. Az nem baszta a csőröd, hogy 1000 Ft/ óráért parkolsz?
Vidd el a rokonyt a vecsési benzinkútig, aztán sétáljon be. Vagy menjen busszal.

sumes67 2015.01.02. 22:07:09

Van aki jól jár, van aki nem. 20-30 milliárdot (kormány szerint) fizetnek majd be a rosszúl járók. Minden egyéb szájtėpés a takony cukrozása.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.02. 22:31:04

@monddazigazatmar:
Akkor te az autókról sem sokat tudhatsz.
130-nál már csak a légellenállás miatt jóval többet (átlag 1,5-szer) többet eszik a gép, 70-90 között a legkevesebbet, arra van belőve. És az 5-ös Kmét meg Bp között 3 településen megy át, ha jól emlékszem.
Hogy időben mennyit vesztesz, az meg attól függ, melyik városban hova mész. Ha Kmétről Soroksárra vagy Dél-Budára, akkor még talán nyersz is a régi 5-össel.

Arcade Macho 2015.01.03. 01:41:46

@khell: szerintem is massziv peremfelteteleknek kell megfelelni ahhoz, hogy valaki Budapesten ne vegye meg a pest megyei matricat
en mondjuk dacbol nem akartam, de akkor rajottem hogy a sok taplot aki tolat az autopalyan szivem szerint megrugdosnam igy gondoltam ez az az ar, hogy en ne legyek ilyen taplo
ja meg ugyis mar akartam volna az M3 vonalan kirandulni es az a nyuglodes nem hianyzott volna amig eljutok a regi 3asig:)

Arcade Macho 2015.01.03. 01:52:32

@Elnök Úr: "Békéscsabáról ha mondjuk kimész a testvéredékért Ferihegyre az esti járathoz, az nem rendszeres bejárás, hanem 1. Ezért fogsz egy párszáz méteres útszakaszért 3000 Ft-ot fizetni. Mondom, nem ártana, ha kivennéd a fejed a seggedből és elfogadnád, hogy Pest megyén kívül 7 millió ember él még ebben az országban és semmivel sem generálnak kisebb keresletet Ferihegy felé, mint a Pest megyeiek."

demagogiabol csillagos 5os!!!
ugyanis abbol a 7 millio emberbol elhanyagolhatoan keves azoknak a szama akiket emitettel, azaz a negyes ut menten vannak es repterre vagynak, es pont egyszer evente!!!

amugy meg nezzuk meg ebben a massziv demagog esetben mi is van! 400 km oda-vissza kopassal benzinnel szamitva 20e HUF

Dominus 2015.01.03. 04:54:01

@khell:
Ezekszerint te 2 megyében járkálsz, szüleid, meg 1.
De ha figyeltél, itt senki sem a megyei rendszer ellen van. Igen, nagyon jó, hogy olcsóbban kijöhetsz a használatukkal. És legyen megyei rendszer, ami jobb mint a régi, mert az. 43e ft pofátlanásg volt régebben is.

De sarkított azt mondtani, hogy 33e-vel többet hoznak neked. Ennyit elméletben magad is megspórolhattál volna, ha nagyon akartál volna. Azért elméletben, mert a saját példámból indulok ki. Én gyöngyösre jártam főiskolára ami 80 km innen és két megye. Volt, hogy vettem matricát és azt tapasztaltam, hogy 10 percet spóroltam vele és érzékelhetően semmennyi benzint. Egyszer 160 km/h melett lemeszeltek és kipostáztak 45e bírságot, onnantól kezdve nem használtam többet. Ha már évi 43e akkor már a 200km/h sebességlimit járhatna hozzá ENNYI PÉNZÉRT.
Lényeg, hogy 70 perc furikázás után az a tíz perc nem ért nekem annyit, mint amennyibe került a matrica. És ha akkor lett volna megyei rendszer lehet, hogy vettem volna 10ért. De ha így veszem, akkor nem hozott volna csak, hanem vitt volna.

Persze, a 10 perc különbség lehet csak itt volt jelen. Lehet nálad a különbség 70 perc helyett 100 perc. Persze biztos munkába jársz a pályán, ahol az a 30 perc fontos, és biztos 160 km távolságról van szó, ahol az üzemanyagköltség szerintem többe kerülne mint a fizetésed. Egyszóval elég valószínűtlen nekem, hogy puszta szükségből használod a pályát és nem kényelemből. De lehet tévedek, és kívánom, hogy légy boldog a megyei rendszerrel!

A lényeg, hogy NEM a megyei rendszer ellen vannak az itteniek. Hanem az M0 és minden egyéb ELKERŰLŐ fizetőssé tétele ellen!! Fontos különbség! A nagyvárosok elkerűlői és bevezetőinek ingyenesnek kéne lenniük. Az M0 főleg, mert mint látod, ez a 2km fizetős utána 15 km EUs ez elég kaotukis és nevetséges, beláthatnád te is.
Az meg pláne nagy pofátlanság, hogy a reptérre vezető EGYETLEN út fizetős lett. Ahol még alternatíva sincs. És ez az elv a baj!! Mert most még csak kicsit húz le, de legközelebb jobban lefog! Ha ezt benyeli a magyar nép, akkor a kormány úgy lesz vele, hogy más nagyobbat is be fog. És ha nem látod a lényeget, nem látsz át rajtuk, hanem mész utánuk, mint egy birka, akkor idővel te is csak szívni fogsz, sajnos.

Nem kívánom neked sem, és más magyarnak sem a szegénységet és a szívást. Úgy érzem a magyar nép ennél többet ér és többet érdemel.

Hasonlíthatod a Fideszt az MSZP-hez, és lehet te jobban jössz ki a naranccsal, lehet más a pirossal, de ettől még mindkettő szétlopja a hazánkat, és visszafogják azt! Már régóta sokkal előrébb lennénk, és jobban élnénk, ha nem dillettáns emberek lennének a vezetők, mert a magyar mindig mindent lenyel. (Bár én egyiket sem választottam soha vezetőnek).

És ezért idegesít fel a hozzáállásod, mert nem látod, hogy amit a fidesz csinál az átlagosan ugyanolyan jó/rossz, mint amit az MSZP csinált, csak ők nagyon jól tudják eladni magukat. Ők képesek olyat hazudni, hogy azt hidd, neked milyen faja. Vedd bele a képletbe azt is, hogy mostanság azért elég szép pénzeket kapott az ország az EUtól "csak úgy". Szóval törvényszerű, hogy picivel jobbnak kéne most lennie, mint előtte. DE EZ NEM A FIDESZ ÉRDEME. Sőt ha azt nézzük: MSZP-SZDSZ kormányzása alatt léptünk be. Persze ettől még az ő érdemők SE. A népszavazás által a nép döntött így!

Arról például tudsz, hogy az alkotmányban rögzítve volt, hogy az állam köteles téged ellátni betegség esetén? És tudtad, hogy fidesz módosítása úgy szól, hogy az államnak törekednie kell, hogy ellásson? Ez azt, jelenti, hogyha úgy érzi az állam, hogy nem tud ellátni, akkor nem köteles. E törvénymódosítás miatt fel tudták bontani a 3000 milliárdos TB-t.
Úgy is lefordíthatnám, hogy ha itt járvány törne ki, akkor mivel nincs elég pénz a TBnek, többnyire a kedvezményezettek és gazdagabbak fognak életben maradni. A szegényebb kisebbség pedig kezelés nélkül meghal. Vajon te melyikbe tartozol?

Az alkotmányról, hol volt népszavazás, mint az Uniós csatlakozásról? Pedig ez előbbi, fontosabb egy magyarnak.

Summa summarum: A tiltakozás itt az M0 és egyéb gyűrűk ellen van, NEM a megyei rendszer ellen. Részemről pedig ennek kapcsán minden idióta intézkedésük, továbbá a hozzá nem értő politikusok ellen.

Dominus 2015.01.03. 05:03:12

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Teljesen egyetértek. Az autók átlagosan tényleg 70 km/h körül fogyasztanak a legjobban. Pontosabban a legnagyobb sebességfokozatban kicsivel az alapjárat feletti fordulatszámon. Ez autónként eltérő sebességeket jelent, nagyon kis teljesítményű autóknál 60km/h, de az átlagteljesítményű autóknál ez valóban 70-90 között mozog.
Persze az áramvonalas Lamborghini vagy a Forma-1es verdák esetén valószínű, hogy ez 110km/h-nál vagy fölötte vannak.

@monddazigazatmar: Te ilyet vezetsz?

De igaz, ami igaz, a sok Fék-gáz ütem, rettentően pazarló, és benzinéhes.

wantaan 2015.01.03. 05:56:05

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: Pedig igenis mocskos Fidesz! Mert az útdíj is csak azért kell ,hogy valakik többet tudjanak lopni.
Lásd még:
A korrupcióval és szervezett bűnözéssel foglalkozó szervezet, az OCCRP idén is megválasztotta az év emberét, amely egyben a legkorruptabb politikust is jelenti. A címet Vlagyimir Putyin orosz elnök kapta, ahogy már tavaly is. Viszont ami Magyarországot sokkal jobban érinti: a második helyen Orbán Viktor kormányfő végzett, holtversenyben a montenegrói miniszterelnökkel, Milo Djukanoviccsal.

No erre kell az útdíj. mert már nem tudunk annyit adózni amit el ne lopnának.

Elnök Úr 2015.01.03. 06:33:50

@khell: "Ha valóban soha máshova nem mennek pest megyei autópályán vagy az m0-son. (elég kevés ilyen ember lehet)"
Ja, az ország teljes lakossága állandóan Pest megyébe járkál mert csak:D:D Teljesen el vagy szakadva a valóságtól. Az hogy vki évente egyszer-kétszer arra megy vidékről akár Ferihegyre akár más célból, az még egyáltalán nem teszi törvényszerűvé, hogy neki ott a matrica vagy a fizetős utak előnyei annyival többet hoznának, hogy megérje a plusz költség. Sőt, sok esetben még a csökkentett árakkal se fogja megérni. Az meg, hogy egy párszáz méteres szakaszért kelljen fizetni, amit máshogy nem lehet megközelíteni, szóval semmilyen előnyt nem ad, az nonszensz.

Elnök Úr 2015.01.03. 06:34:36

@monddazigazatmar: "Tudod, azt hiszem kettőnk közül nekem van több fogalmam az autózásról."
A kommented a bizonyíték, hogy sem az autózásról, sem az adott útszakaszról nem tudsz nagyon semmit se:)

Elnök Úr 2015.01.03. 06:44:39

@Arcade Macho: "elhanyagolhatoan keves azoknak a szama akiket emitettel, azaz a negyes ut menten vannak es repterre vagynak, es pont egyszer evente!!!"

Nem csak a 4es út mentén merül fel ez a probléma, hanem minden olyannak, akinek egyszerűen alig ad vmi előnyt az autópálya a nemfizetőssel szemben, ezért nem vesz/vett matricát. És igazából tökmindegy, hogy ez most konkrét esetben 5000 embert fog érinteni egy évben vagy 50.000-et, mert attól még ugyanúgy egy értelmetlen szopatás, ami mögött semmiféle igazságosság sincs. Vagy úgy gondolod, hogy attól, hogy ha kevés emberrel basznak ki, ha kevés embert ér igazságtalanság, akkor az lényegtelen? Az, ha Ferihegyet meg lehetne közelíteni nemfizetős úton is (magyarul az egyetlen odavezető utat nem tennék fizetőssé), attól még mind a megyei matrica rendszere, mind a forgalomterelés elve érvényesülne. Azzal, hogy van egy jelentős létesítmény, amit nem lehet ezután csak fizetős úton elérni, azzal egyetlen egy dolog nem fog érvényesülni, mégpedig az igazságosság.

befano 2015.01.03. 09:18:51

@monddazigazatmar: Egy kamion nagyon sokszorosát terhel, ront az út állapotán, mint egy személyautó. Egy kamion, egy busz, egy taxi, pénzt keres azzal, ha dolgozik, de én nem passziózni akarok a reptéren, hanem néha elémenni a szeretteimnek, hogy a taxis ne 20. ezerért vigye be a városba. Vágod?

ekat 2015.01.03. 11:19:46

@Nemzeti Dohányos: Kamionoknak előírt útvonalak vannak, csak a céljához vezető legrövidebb szakaszon térhet le róla, mindeztn a HU-GO rendszer keretében ellenőrzi is a fedélzedi rendszer. Ők nem fognak másfele menni amiatt, hogy ne fizessenek, mert hatalmas büntetést kapnának.

Arcade Macho 2015.01.04. 01:30:26

@Elnök Úr: az autopalyak azert epultek hogy azt hasznaljak, es lehetoseg szerint fizessenek is erte, minden olyan lepes ami ezt tamogatja az jo az orszagnak

ugyanakkor beismerem hogy szopas az egyennek, de pl. egy gyorirol el nem tudnam kepzelni hogy miert szeretne szopni Budaorson athaladva es bevetve magat Budapestre, akkor amikor idore megy a repterre, mondhatjuk a gyori autos eseteben azt is hogy az allam megmentette ot egy idiota dontestol!

Elnök Úr 2015.01.04. 01:38:43

@Arcade Macho: Az autópályák azért épültek, de az a párszáz méteres szakasz ami Ferihegyre visz és most fizetős lett, az nem azért épült, hogy fizessenek érte:) Igazából simán fel lehet tenni fordítva a kérdést: Mi történik akkor, ha minden marad így, de az a párszáz méter ingyenes? Annyi, hogy aki nem tudja kihasználni a megyei matricát, arra nem erőltetnek rá egyet, aki meg egyébként is rendszeresen használja a többi fizetős utat vagy épp néhány alkalomra is megéri neki a fizetős alternatíva (pl a győri példád esetében) az úgyis matricával fog menni függetlenül attól, hogy az a ferihegyi párszáz méter nem fizetős.

befano 2015.01.04. 08:08:34

Megkerestem egy pár képviselőt ebben a "REPTÉRI ÚTONÁLLÁS "témában, és még továbbiakat tervezek . Mindenkit arra kérek, ne egymást szekáljuk , hanem őket. Pártszimpátiától függetlenül mindenki bombázza képviselőjét. Útonállásra Útonállás a válasz!

befano 2015.01.04. 08:41:25

@Arcade Macho: Képzeld el, nem mindenki szeret pályán járni, és nem is muszáj mindenkinek. Pl. Egerből elmegyek a 3.ason az M31.ig , attól kezdve a reptér előttig ingyen, és ott 500 m. miatt 3000, v. 5000. ft. Mert elé mertem menni a szeretteim elé, hogy ne a taxis hiénák vigyék be Pestre 20. ezerért.
Más:a nyugati pu. ról. villamos vasútvonal van Ferihegy 1.ig
25 éve "napirenden " van a meghosszabbítás a 2.b. ig. Van valami lövésetek arról, hogy miért nincs még kész ? Tíz milliókban mérhető lenne a megtakarítás úgy az utasok, környezet , és az állam részére, nem beszélve az OCSMÁNY "gyorsforgalmi " Útról, ami
úgy sz@r, ahogy van. rákosiéknak épült akkor, mikor még 12 csajka járt rajta naponta. Be kell látni, ez egyedül az államnak, és a taxisoknak jó.

apanna 2015.01.04. 15:03:29

@Moin Moin: Valóban nem motivál, mégsem vagyok senki szolgája.. Hogy miért? Mert szégyellném, ha olyan ellenzéki lennék, aki képtelen elfogadni mások véleményét, ideológiáját, csak lógatásra, gyilkolásra buzdít, miközben ő maga is tudja, hogy adócsaló,cinkosan felháborodik, hogy kormányon levő pártok toldozgatják a költségvetést. Én híve vagyok a közös teherviselésnek, a szociális érzékenységnek, és a szabad, de nem rabló piacgazdaságnak. Nem tüntetni, pofázni kell, hogy ki cseszett el és mit, nem bitófát kell emlegetni,nem összefogni olyan politikusokkal, akik bőven benne voltak a szabad rablásba, és most mint szabadságért tüntetők vannak felmagasztalva, hanem jobbat kell mutatni a meglevő helyett. " "Vajon állampolgár vagyok-e, vagy jobbágy?"- Olcsó duma hülye gyerekeknek....

apanna 2015.01.04. 15:08:41

@befano: Akkor ha évente egyszer mész Ferihegyre, miért nem veszel heti matricát 2 975 Ft ért?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.04. 16:17:52

@apanna: Csak találgatok, de lehet, hogy azért, mert egyszer vissza is jön onnan :)

Alapvetően igaz, hogy 5 darab 3 napos hétvége helyett egy 15 napos körutazás akár olcsóbb is lehet. Mert a foglalások egy része nem hétvége környékére esik, ilyenkor előfordulhat olcsóbb jegy, másfelől mert az 5 célállomásból csak 1-re veszel visszaútra szóló jegyet.

Erre pedig nem jó a 10 napos matrica. Következő kérdés?

Arcade Macho 2015.01.05. 00:20:45

@befano: "Képzeld el, nem mindenki szeret pályán járni, és nem is muszáj mindenkinek. Pl. Egerből elmegyek a 3.ason az M31.ig , attól kezdve a reptér előttig ingyen, és ott 500 m. miatt 3000, v. 5000. ft."

az M31 es az ottani M0 az nagyon nagyon ugy nez ki mint egy palya

megertem en hogy ezt valasztod hiszen faintos lehet rajta haladni, a kerdes inkabb az hogyha ennyire szereted a palyat akkor miert is nem akarsz erte fizetni?

Arcade Macho 2015.01.05. 00:37:28

@Elnök Úr: na meg egyszer...

Bcsaba-Bp a guglin
Kecskemet fele: 211 km
negyesen: 200 km

ujra elismetlem a korabbi ervemet...
az autopalyakat azert epitettek hogy ne frontalissal utkozzel es hogy nyug nelkul tudjanak az emberek haladni hosszu tavon, ugyanakkor lehetove teve az alkalmi potyazoknak hogy ne massziv dugoban szopjanak

elismerem amugy hogy arrafele nem nagyon van ertelmes autopalya, viszont a 20e benzin+kopasba bele kellene hogy ferjen a 3e, ha meg nem akkor menjel vonattal, ez tenyleg valami first world problem hogy mindenkeppen potyautas mentalitassal mennel de az otokaba azert nem sajnalod a penzt...

befano 2015.01.05. 10:45:39

@Arcade Macho: Úgy látom, nem voltam elég egyértelmű, vagy félreértetted, amit írtam. Én nem szeretem az autópályát, de természetesen, ha muszáj, használom, és fizetek is érte, bár az
"1-4 "- 10-30 napos matrica megér egy külön misét, és önmagában a megyeit kimondottan jónak tartom. AKI KI TUDJA HASZNÁLNI !!!
A kifogásom az, hogy nem lehet választani a reptérre mindenképp fizetni kell! Vonattal pedig nem lehet kimenni a ny. pu. ról, holott a Ferihegy 1.ig jár vonat, csak onnan kellene meghosszabbítani a vágányt a 2.b. ig /ezt már évek óta mondják, de csak duma marad. Így aztán vagy matricát veszel, vagy a taxis hiénák zsebét tömöd.@apanna:

befano 2015.01.05. 10:50:19

@apanna: Hát ha Neked tetszik 3000. ért bemenni a reptérre évente 1x2x. akkor csak rajta.

Elnök Úr 2015.01.05. 12:27:27

@Arcade Macho: Értem, szóval kmben több az autópálya, időben meg itt is lehet vagy kemény negyed óra a különbség, de mindenki menjen autópályán, mert csak :D:D Nem arról van szó, hogy mi fér bele és mi nem, hanem arról, hogy mi a felesleges kiadás és mi nem az, márpedig akárhogy vakarózol, akkor amikor az autópálya nem ad jóformán semmilyen előnyt, vagy épp nincs is épelméjű lehetőség autópályát igénybe véve megközelíteni vmit, akkor ezért akárcsak megyei matricát is venni egyszerűen pazarlás és értelmetlen. Na most Ferihegy esetében viszont kötelező lett, igaz legalább úgy látszik, hogy legalább a gombnyomogató droidok is kezdik ezt a marhaságot belátni és a hó végéig kiveszik ezt az abszurdumot a csomagból, szóval tök felesleges védened a védhetetlent.

apanna 2015.01.05. 17:57:14

@befano: ": Hát ha Neked tetszik 3000. ért bemenni a reptérre évente 1x2x. akkor csak rajta."- Olvastad, hogy nekem tetszik?

Arcade Macho 2015.01.05. 21:09:34

@befano: megertem en, mindenki el szeretne kerulni a fizetest,
de te olyan peldat irtal ahol 2 autopalya van utkozben, az M31 es az M0
autopalya alatt termeszetszeruleg nem az elnevezgeteseket hanem a parametereket ertem

szoval te Egerbol elsuhannal szivesebben az elkerulokon/autopalyan, minthogy szivnal a 3as bevezetojen (tudom az milyen dolog mert a napokban jartam arra), csak akkor legyszives ne a "huha a 100 meterert fizettetnek a mocsadekok" dumaval gyere amikor 35 km -t suhansz az autopalyan

hozzateszem hogy ezert is sok a 3e / 5e viszont vigasztalhat a tudat hogy mas tulhasznalva ugyanannyit fizet
ez van, ilyen a rendszer, nekem sem tetszik ez a resze, sokkalta igazsagosabb lenne a km alapu utdij es akkor mindenhol

Arcade Macho 2015.01.05. 21:13:56

@Elnök Úr: en tovabbra is vedem az eredeti feltevest
te anno ugy irtad hogy 7 millionak ez nemtetszik, mert ok nem Pest, na en erre irtam a gyori peldat amivel sikeresen es hatekonyan cafoltam, hiszen minden ember aki onnan ment volna ferihegyre, annak valojaban megerte a 3e -s matrica

ugyanakkor a bcsabait is megertem hogy felhaboritja ez a kis 100 meteres fizetos, most szoltak a munkaltatok, hogy mar nem kell vedeni igy beismerem hogy igazad van a bcsabai viszonylatban :)

Arcade Macho 2015.01.07. 01:09:50

@ex-dr. vuk: a fene egye a fajtajukat inkabb bejonnek es tulterhelik Budaorsot, a helyett hogy ledobnak az otokat budaorsi P+R -en es felszallnanak a vonatra
jol nezd meg hogy mekkora ez a budaorsi P+R es mennyire elkotelezett az a kocsog pogimester abban hogy a sok aggloska ne zuduljon be Budapestre
most eppen szopnak, de rossz, annyira szar... vegre megerzik hogy a napi bejarogatas mashol szopast eredmenyez, hüpp hüüppp
süti beállítások módosítása