FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Fapados légikatasztrófa: lezuhant egy Air Asia-gép

2014.12.28. 08:55 Fillér B. Gusztáv

Lezuhant a legnagyobb ázsiai fapados légitársaság egyik gépe. Eddig a legnagyobb, legbiztonságosabb gépekkel repülő nagy low-cost cégek biztonsági statisztikája világszerte hibátlan volt, nagy kérdés, mennyire ijednek meg most az utasok a fapadosoktól.

Lezuhant az Indonesia Air Asia egyik, Indonéziából Szingapúrba tartó gépe. Az összeköttetés magyar idő szerint 0.24-kor szakadt meg a géppel, mely a rossz idő miatt útvonalmódosítást kért. Azóta eltelt több mint 8 óra, a gép nem bukkant fel, ennyi időre pedig üzemanyagja sincsen. 

Az útvonal nagy része tenger felett vezet, a keresést elkezdték. A cég közleményt adott ki, a fedélzeten 155 utas és 7 fős személyzet szállt fel, majdnem mindenki indonéz állampolgár - egy utas repült brit útlevéllel, az első tiszt pedig francia. A kapcsolat elvesztésének időpontjában a gép még az indonéz légi irányítás területén volt. A híradások szerint - az MTI még nem fedezte fel a katasztrófát - a gép felkutatására nagy erőket mozgósítottak mindkét ország hatóságai, a keresésbe bekapcsolódott a szingapúri légierő és a haditengerészet is. Nincs könnyű dolguk, az idő szar, a látótávolság alacsony.

Az Antara indonéz állami hírügynökség az illetékes hatóságok szóvivőjére hivatkozva azt jelentette, hogy a gép valószínűleg lezuhant, a roncsok a Szumátra és Borneó közötti Belitung szigettől 145 kilométerre lehetnek. Ezt azonban hivatalosan nem erősítették meg. Az biztos, hogy az időjárás viharos volt a kérdéses helyszínen. a gép 10 ezer méter felett, utazómagasságon volt, amikor eltűnt, de a zivatarfelhők képesek azon a szinten is zavarni a repülést.

airasia_flradar.png

A balesetnek komoly következményei lehetnek az ázsiai diszkont légipiacra. Az Air Asia a legnagyobb ázsiai fapados légitársaság-csoport, az ottani Ryanair. Az Indonesia AirAsia is modern, tisztán Airbus A320-asokból álló flottával rendelkezik, 2011-ben tőzsdére ment.

A komoly fapados légitársaságok biztonsági statisztikája eddig 100 százalékos volt. Európában és Észak-Amerikában az elmúlt 20 évben nem zuhant le egy gépük se és Ázsiában is csak kisebb, nem komolynak tartott cégek szenvedtek balesetet. Ezért nagyon fontos, hogy az Air Asia, mint a földrész legnagyobb diszkontcégének tragédiájára hogyan reagálnak az utasok, mennyire bíznak meg a fapadosokban a továbbiakban. Ez persze nagyban függ attól is, hogy miért történt a tragédia, ennek tisztázásáig kár találgatni.

Korábban több példa volt arra, hogy amikor rosszabb helyzetben levő légitársaságokat ért katasztrófa, annak nyomán nem volt esélyük a túlélésre. A nagy, régi, stabil neveknél változatos mértékű utasvesztés szokott bekövetkezni, de nem fenyegeti őket csőd. Az Air Asia esetében az a kérdés, hogy mennyire hiszik el az utasok azt a baromságot, hogy ha valaki fapados, akkor a biztonságon spórol. Erre pontosan azért nehéz előrejelzést adni, mert a világ vezető fapadosai eddig soha nem vesztettek embert. Ázsiában ez a cég nagyon erős brand, az alacsony árakkal rengeteg embernek hozták el a repülés lehetőségét, talán az a legvalószínűbb, hogy kis átpártolás lesz a konkurens fapadosokhoz és a hagyományos szállítókhoz, de csak ideiglenesen. 

Minden járat esetében vannak úgynevezett „no show” utasok, akik bár jegyet váltottak, mégsem jelennek meg a reptéren, (általában lekésik a gépet), vagy bármi más okból elállnak az utazástól. Az ilyen utasok száma járatonként csak néhány fő szokott lenni, most azonban meglepően sokan voltak. Az indonéz közlekedési minisztérium közlése szerint a járatra 177 utas váltott jegyet, de a gépre végül csak 154-en szálltak fel. A 23 szerencsés „no-show” utasból 11 férfi, 8 nő, és 4 gyermek, őket várhatóan megtalálja majd a bulvármédia, és megtudjuk, miért nem szálltak fel. (Itt is van az első szívbemarkoló sztori, a nagypapa betegsége miatt nem utazott a család, így életben maradtak.) Rajtuk kívül 3 csecsemő is valamilyen okból lemaradt a járatról, így az utasok között csak egy kisbaba volt.

A sajtó persze rástartolt azokra a rokonokra is, akik vélhetően elvesztették szeretteiket, itt például vőlegénye és hattagú családjának odaveszéséről beszélt a fiatalember menyasszonya. Akit érdekel, nyilván a magyar bulvársajtó is rágcsálja majd a következő napokban ezeket.

search_area.gif

Forrás: bbc.com

Gyorsfrissítések: (magyar idő szerint)

Vasárnap 10.50 A Jakarta Post szerint a gép Belintungtól 80-100 mérföldre csapódhatott a tengerbe.

12.40 A keresést a sötétedés miatt felfüggesztették, hétfőn reggel folytatják. 

18.00 Senki sem tud semmit, a gép utasainak hozzátartozói reménykednek és imádkoznak, az Air Asia pirosról szürkére változtatta logóját. Éjjel a viharos vizeken nem kutatnak, de a hajók nem vonulnak vissza a kikötőkbe és fényszóróikkal is pásztáznak, hátha. A tenger elég sekély arrafelé és egyébként is nagy a hajóforgalom.

21.00 Pár óra múlva újraindul a keresés, a helyi hatóságok 7 hajójával és két helikopterével, ezekhez csatlakozik a környékbeli országok által küldött legalább 4 hajó. Szakértők szerint ha javul az idő, ezen a tengerrészen nem lesz nehéz fellelni a roncsokat és a fekete dobozok keresését is megkönnyíti a tenger sekélysége.

Hétfő 5.50 Tart a keresés, egyelőre eredmény nélkül. A maláj közlekedési miniszter kéri, hogy az utasok ne legyenek előítéletesek a maláj légitársaságokkal szemben, többen felhívják a figyelmet, hogy baromság az összehasonlítgatás a tavasszal misztikus körülmények között eltűnt MH370-essel és különösen az Ukrajna felett lelőtt másik géppel. Az Air Asia részvényei 15 százalékos zuhanással nyitnak a tőzsdén.

6.50 A kutatást vezető hatóság vezetője szerint a roncsok valószínűleg a tenger alján fekszenek. Tony Fernandes folyamatos twitter-üzenetekkel bizonygatja légitársasága nagyszerűségét és biztosítja támogatásáról a még reménykedő családtagokat.  

8.45 Ausztrál repülőgépek úszó tárgyakat fedeztek fel a tengerben, most mennek megnézni pontosan, indonéz források pedig olajfoltokról számoltak be, de ez még semmit se jelent, nincs megerősítés arról, hogy biztosan a géphez kapcsolódó bármit találtak volna.

9.30 Az idő már jó, a tenger nem viharos, elég nagy területet kell átfésülni, de ha még világosban nem találnak nyomot, felkészülnek a tenger alatti keresésre. Kiderült az is, hogy a pilóta valóban emelkedésre kért engedélyt a viharfelhők miatt, de ezt megtagadta a légiirányítás, mert felette másik gép repült. Csak a balra fordulást hagyták jóvá.

10.05 Újabb pletykák arról, hogy az ausztrálok roncsokra bukkantak, de csak az indonéz hatóságok nyilatkozhatnak.

11.10 Kamu volt, nem a gép roncsait találták meg. Erre egyre kevesebb az esély ma is, hamarosan sötétedik. Az Air Asia részvényei 8 százalékos mínusz környékén zárnak, több elemző szerint ez akár jó vételi lehetőség is lehet, mert pár hónapos megingás után újra javulhatnak a foglalási adatok és a profitszámok.

14.00 Mára is vége a keresésnek. Holnap nagyobb területet vizsgálnak, lesz benne szárazföld is Borneo szigetén és megvizsgálják, hogy a talált olajfoltoknak közük van-e az eltűnt géphez.

Kedd 10.00. Megtalálták a gép maradványait, poggyászokat és holttesteket is. Bizonyossá vált, ami eddig csak nagyon valószínű volt.

57 komment

Címkék: légikatasztrófa Air Asia

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr287016347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Emilke mesél 2014.12.28. 09:54:03

Talán a fókák, arrafelé tanyázhatnak az UFÓKÁK.Nekem furcsa, hogy a térségben a második gép tűnik el "nyomtalanul".

sellőlány 2014.12.28. 10:18:55

Sajnos egy ilyen eset bármely légitársasággal megtörténhet. Repültem az Air Asiàval, megbízható és profi fapados társaság, nem véletlenül annyira népszerű. Az elpártolás egy ilyen eset miatt csak azért nem valószínű, mert elképesztően sok desztinációt repülnek megfizethető áron, sokszor olyan városok között is, ahova közvetlen kereskedelmi járat nem indul.

Magnat 2014.12.28. 10:20:23

Mert ha nem fapados gép zuhan le, az nem okoz bizalomvesztést? Nem vágom az ide vonatkozó statisztikákat, de mintha több nem fapados gép katasztrófájáról lehetne hallani inkább - repült órára viszonyítva még inkább nem tudni az arányokat.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.12.28. 10:31:43

@mesélek: Nyilván az ukránok lőtték le... vagy az oroszok... pártszimpátiától függően, hiszen a véleményről a pártszimpátia dönt.

Mészáros Laci 2014.12.28. 10:34:05

...hogy is hívták azt a légitársaságot, amelyik tavaly nyáron túl rövidre vette a leszállást San Francisco-ban?

F173 2014.12.28. 11:00:09

Egy kicsit túl bulvárosra sikeredett a cikk! Az átlagosnál több „no show” két nagyon egyszerű magyarázat van. A gép hajnali fél hatkor indult, amelyet könnyű lekésni elalvás miatt. A fapadosoknál drágább a dátumcsere vagy névcsere, mint új jegyet venni, ezért náluk az átlagosnál sokkal több utas hagyja veszni a jegyét.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2014.12.28. 11:11:49

Örülök, hogy néhány farokarcúnak itt is sikerül Orbánozni, meg Putyinozni..

ComLo 2014.12.28. 11:21:29

rendszeresen repkedtem indonèzia ès singapore között, sokszor air asia-val ... A tèrsèg legmegbizhatobb, ès legbiztonságosabb társaságá(nak tartott) társasága (jetstar után/mellett) ...

Ha lezuhan egy gèp dèl afrikában az ember szörnyülködik, de megvonja a vállát ... De ha arra ès olyan társasággal ahol ö is rendszeresen repkedett, az megszorongatja az ember lelkèt ...

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2014.12.28. 12:03:50

@Magnat: A bizalomvesztés úgy jön ide, hogy fapados gép eddig nem zuhant le, most meg igen. Volt erről külön posztunk.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.12.28. 12:33:09

"80+100 mérföldre"??? Kinek posztolsz te? Nehéz lett volna átszámolni...

petimonk 2014.12.28. 12:41:51

A fapad nem csak a kapott szolgaltatasban kulonbozik? A gepek azonosak a nem pafados legitarsasagokkal... tehat, ha lezuhanm egy fapados, az ugyanannyiban ingatja meg az ipart, mint a nem fapados

ComLo 2014.12.28. 12:52:55

@petimonk: A térségben pont nagyon elkülönül a két kategória ... DK Ázsiában, a fapados gépeknél nem apró betüs részeken, és centiken sporolnak, van olyan társaság, ahol még csomagot is adhatsz fel, sőt még kaját is kapsz ... nyilt titok, hogy ők a karbantartáson, a pihenő időn, és a technikán sporolnak ... nem véletlenül van szinte mindegyik ilyen légitársaság tiltolistán az EU-ban (is) ...

A dolog pikantériája, hogy pont az Air Asia volt az egyik kivétel ... ők igazi európai értékeket képviseltek, messze az egyik legbiztonságosabbnak tartották őket, van hosszú távú fapados járatuk (pár éve még volt London - KL járat is ... ).

petimonk 2014.12.28. 12:54:27

@ComLo: Ahh ertem :D Ok is tilton voltak 2010ig :D

Pilot Topgun 2014.12.28. 13:04:50

@petimonk: pontossn igy van, semmi köze a ket dolognak egymáshoz. Ez a blog mindig szenzációhajhász, a tárgyilagossag es korrekt tájékoztatás nem a legfőbb erényük. "Mennyire ijednek meg most az utasok a fapadosoktól?"- miért kell ilyen hülye kérdeseket felvetni? Semmi másra nem, csupán egy egyszerű utas felzaklatására aki szeretne A-ból B-be utazni egy olcsó légitársasággal de ha ezt a szart elolvassa akkor tuti megijed. Mi szükség van erre? El kellene dönteni a bloggereknek az irányt. A) fapados aktualitások B) útikalauz C) oknyomozás D) bulvár. Mostanában követem a blog-ot de igazabol ha az index.hu nem rakja ki egy-egy bejegyzéseküket akkor a kutya sem olvassa.

egy igazi barom vagy mária 2014.12.28. 13:18:25

Hát, biztos nem én vagyok az egyetlen, aki mostanában úgy van, hogy olyan repülőre fel nem ülnék aminek bármi maláj vonatkozása van.

FlyD 2014.12.28. 13:44:19

Az EU-ból kitiltott légitársaságokról pár gondolat az alábbi linken talált lista alapján: ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban/index_en.htm (bízom benne, hogy ez hiteles). Indonézia alatt szerepel "INDONESIA AIR ASIA EXTRA" valamint a Fülöp-szigeteknél "AIR ASIA PHILIPPINES". Az Air Asiának ugyebár több leány/testvér vállalata működik, az eltűnt járatot az Indonéz AA üzemeltette. Hogy mi a különbség az "Indonesia AA" ill. az "Indonesia AA extra" között, azt sajnos nem tudom. Ha valakinek mélyebb rálátása van a témára, ossza meg velünk.

Amúgy kb. egy hónapja repültem AirAsiával Bangkokból SiemReapbe illetve PhnomPenhből KualaLumpurba, a biztonság ugyanolyan szintű volt, mint amit bármelyik európai légitársaságnál tapasztaltam. Wazzairhez és Bryanairhez képest jelentősen olcsóbb a különböző szolgáltatások díja (a 20 és 25 kilós poggyász díja között mindössze párszáz Ft különbség van, már 4 euróért kiváló meleg ételt kínálnak).

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.12.28. 13:57:53

@Pilot Topgun: ha a kinövöd a diszlexiád, majd megérted, hogy épp azon aggódunk, hogy ne legyen hangulatkeltés a fapadosok ellen a katasztrófa kapcsán. Főleg, hogy még nem tudhatjuk, ki hibázott. Az irányról hadd döntsünk mi, illetve hadd ne egy sértett budportos dilettáns véleményére adjunk. Ami neked a függetlenség, meg szakszerűség, az nekünk nyalizás, ha ilyen kell, menjetek továbbra is az Airportalhoz.

FlyD 2014.12.28. 14:14:17

Ha már szóba kerültek az ázsiai fapados társaságok, pár gondolat essen az AirAsiáról ill. a NokAirről (saját tapasztalat alapján).

AirAsia: A320-asokkal repül. Nincs géprohamozás, mindenkinek kiosztanak egy helyet (ha perkálsz, választhatsz saját helyet - párszáz Ft egy normál hely, nem többezer, mint egy csomó európai (nem csak ultrafapados) társaságnál). A kiosztott hely viszont a legkevésbé kedvelt helyek természetesen, közel a szárnyhoz. A feladott poggyász díja masszívan alulmúlja a wazz és a bryan árait, továbbá a 20 és 25 kilós motyó között kevesebb, mint 400 Ft a különbség. Kiváló meleg étel széles választéka elérhető kb. 1000 Ft-os áron. A földi és légi kiszolgálás is kiváló volt, nem éreztem, hogy fapadossal repülnék. Egyetlen ponton volt ryanair feelingem: amikor online becsekkoltam a gépre (2 héttel az indulás előtt), a biztosítást alapból hozzáadta mint új szolgáltatást, aminek a kikapcsolása erősen emlékeztet arra, hogyan kell a ryanairnél a mocskosul magas fix árfolyammal számolt összeget elkerülni abban az esetben, ha nem Ft-ban számolt repjegyet akarsz Ft kártyával fizetni. De itt még ez is egyértelműbb volt.

NokAir: két éve repültem velük Bangkokból Chiang Maiba illetve Chiang Raiból Bangkokba. A chiang mai járat baromira hangos volt és alig fértem el az ülésben a magam 185 centijével. A biztosításon kívül semmilyen külső szolgáltatást nem tukmálnak rád (pl. autókölcsönzés, transzfer stb.). Alapból benne van az árban egy 15 kilós feladott poggyász, amit 5-kilónként kb. 1300 Ft-ért növelhető. Emellett, ha netán elméretezed a motyót, a reptéren fizetve se halsz bele a büntibe. Egy foglalás alatt 2*20 kilót terveztünk, kettőnknek volt 47 kiló és egy finom fejcsóválástól eltekintve valószínűleg éppen belefértünk a toleranciaszintbe. Nem kekeckedtek, pedig felkészültünk, hogy szó nélkül fizetünk néhányezer Ft-ot.

Az ázsiai fapadosok színvonala messze magasabb.

Pilot Topgun 2014.12.28. 14:14:46

@Fillér B. Gusztáv: tudod te paraszt, tenyleg diszlexias vagyok, ezért nem tudtam eddig többek között normális munkahelyen dolgozni. De tudod ezzel sokan küzdenek rajtam kívül. Amit írsz es ahogy írsz az sok esetben vérlázító. Egy picsanyi blog névtelen, facetelen szerzője olyan kéréseket vetsz fel, amire válaszokat inkább a CNN-nek kell keresni de nem neked. Te azon aggódsz hogy ne legyen hangulatkeltés a fapadosok ellen? Minden egyes bejegyzésed a hangulatkeltésről szól. Van nehány budportos barátom, akikkel egy repülőtéren dolgozunk, nem csak nekik de nekünk is az a véleményünk, hogy szakmailag retardált vagy. Nem elfogultság az airportal irányába de hidd el, ők megfelelő szakmai tartalmat képviselnek. Ne legyél ennyire önérzetes inkább vedd at a cikkeiket. Ja, es a betegségről nehány info: hu.m.wikipedia.org/wiki/Diszlexia

egy igazi barom vagy mária 2014.12.28. 14:20:58

@FlyD: "a biztosítást alapból hozzáadta mint új szolgáltatást,"
Elnézve a statisztikáikat, ez érthető, nem? :D

Mókus ős 2014.12.28. 14:25:19

AF447, AH5017, es sorolhatnam. Ennek a katasztrofanak sincs semmi koze ahhoz, h low cost v flag carrier, v Azsia es Europa. Tudomasul kell venni, h ejszaka zivatarban, tenger/sivatag/lakatlan terseg felett (vagyis nulla vizualis referencia mellett)!meg mindig esznel kell lenni a pilotafulkeben. Ezert is fosok az ejszakai jaratoktol.

FlyD 2014.12.28. 14:26:02

@egy igazi barom vagy mária: LOL :D. Természetesen sima utasbiztosításra gondoltam ;)

ComLo 2014.12.28. 14:33:21

@FlyD: Csak tippelni tudok, de Indonéziában van olyan légitársaság, akik konkrétan több "kategóriájú" fapadost üzemeltetnek. Konkrétan ez a Lion Air, aminek van egy "prémium fapados" társasága, a Batik Air, ahol full service-t kapsz, plusz rendes csomagot is feladhatsz. Szerintem ilyesmi lehet az Air Asia extra.

Pilot Topgun 2014.12.28. 14:34:13

@Mókus ős: pontosan erről van szó. Ázsiában valószínűleg nem jutok el soha de zivataros időjárásban, éjszaka félelmetes körülménynek között nem mernék gépre szállni még ha tehetném akkor sem.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.12.28. 14:36:49

@Pilot Topgun: higgadj le. Nincs itt semmi hangulatkeltes csak jot is szart is korrekten leirunk. Olvass vissza. Hogy pont a te ceged taho volt? Megirtuk. Javultatok? Azt is. Amit utaskent lattunk. Ennyi.

Pilot Topgun 2014.12.28. 14:49:11

@Fillér B. Gusztáv: nem vagyok ideges csak elmondtam a véleményem. Semmi közöm ahhoz a szarhoz, te olvass vissza, a munkáltatom pedig mindig is tahó volt, ez mára sem valtozott. ;))

ComLo 2014.12.28. 14:57:48

Ha már indonéz fapadosok én is megosztanám a tapasztalataimat:
Air Asia : DK Ázsia, de a gépek felirata alapján, a világ vezető fapados légitársasága. Alapvetően maláj központú, de sok leánycége van, ami lezuhant az az Air Asia Indonezia volt pl. DK ázsián kívűl repül hosszú távú célpontokra Air Asia X néven (Kína, Ausztrália, régebben Európa). Áraiban szinte mindig drágább mint a konkurensek. Cserébe európai szintű kiszolgálást kapsz. Egész eddig az európai szintű biztonságot is ide gondoltuk ...
Európai társaihoz képest az extra szolgáltatások olcsók, de ezt fentebb leírták.
Jetstar: A Qantas fapadosa, a térségben a legmegbízhatóbnak, legbiztonságosabbnak tartják. Áraiban sokszor a legolcsóbb (elsősorban Jakarta - Singapore vonalon repültem, de sok más Indonéz desztinációban is). Extra szolgáltatásainak ára itt közelít leginkább az európaihoz: ha nem figyelsz, könnyen lehet egy jegy a duplája. Itt is autómata jegyosztás van érkezésnél, feláras extra hogy választhass. Csak a kézipoggyász ingyenes. Kaja drága.
Mandala - Tiger Air: A Singapore airlines felvásárolt egy indonéz fapadost (Mandala). Áraiban a Jetstar körül van, szolgáltatásaiban is kb. Kicsit az érződik rajta, hogy Indonéz cég volt, de egyre inkább kezd megjelenni a Sing Airlines-os profizmus. Ülést szintén becsekkolásnál kapsz, helyet választhatsz. Csak kézipoggyász van, amivel abszolult nem szöröznek. Megjegyzés: A legdögösebb szjuvik náluk vannak :-) .
Lion Air: Vezető indonéz fapados. Árban néha olcsó, de ahova van Mandala, vagy Jetstar oda inkább a másik kettő a javasolt. Legendák terjednek róla, mennyire csak a vak szerencse hogy még nem történt katasztrófa velük (persze ezek városi legendák, nyilván a felük nem igaz ... de én azért tartanék a másik felétől ...). Valóban elgondolkozik az ember hogyan tudnak nyereségesek lenni, ha azonos áron kínált jegy mellé, ők még az ingyen feladható böröndöt, söt Batik esetén, a kaját is beleveszik ... Viszont Indonézián belül, sok helyre nincs alternatívája ... És ami szívderítő: a Malév megszünése után, pár magyar pilóta, néluk kötött ki :-) .
Batik Air: A Lion Air "prémium fapados" társasága. Ugyanazon az áron kínálják, de rendes méretű böröndöt is feladhatsz, plusz kapsz kaját is a gépen. És a Batik festésű gépfarok, mindent ver :-P.
Srivijaya Air: rengeteg társaság van még, én még őket próbáltam. Fapados áron kínált, "hagyományos" társaság. Full service. A pár baleset után időlegesen bezárt társaság újranyitás után (kb) azzal a szlogennel nyitott: "Újrakezdtünk, minden multban történt dolgot felejtsenek el rólunk". Nem értek a repülőkhöz nagyon, de azért azon a gépen tényleg féltem egy kicsit. A gépeik átlagéletkora, a fiatalítás után 24,4 év, akármit is jelent ez a szakmában ...

Mókus ős 2014.12.28. 14:58:31

@Pilot Topgun:
Ok, de utaskent hogy dontod el, hogy 1. N ora mulva nem repulsz-e at zivatartevekenyseg kozeleben? 2. Hogy a PF nem ejti-e majd at a gepet az ocean felett a befagyott pitot cso miatt? 3. A szemelyzet nem veszi eszre a csokkeno sebesseget (Swiftair)? 4. A szemelyzet nem tartja iszonyu kockazatosnak, h a Vstall es a Vmax kozott alig van ablak?

Meg jo, h egy het mulva ilyan 6 orat fogok repulni a csaladdal az ocean felett.

Pilot Topgun 2014.12.28. 15:04:56

@Mókus ős: jogos, nem voltam meg ilyen döntési helyzetben. Alapvetoen abból kell kiindulni hogy az a gep amivel utazom azzal baj nem történhet. Párszor repültem de azok inkább charter járatok voltak, illetve a Wizz. A chartert meg Malév üzemeltette, bíztam a tapasztalt személyzetben. A Wizz miatt nyugodt vagyok mert uj gépeik vannak. A repülőtéren dogozom, biztonságosnak tartom a repülést de 6 órát nehezen vállalnék, főleg éjszaka esetleg zivatarban.

Mókus ős 2014.12.28. 15:09:13

@ComLo:
A gepek eletkora elvben semmit nem jelent. A B-52-es bombazok kb 60 evesek es repulnek, nuklearis keszultseget adnak. Hat ja, az amerikai legieroben = eloiras szerinti karbantartas, no kreativ alkatresz-beszerzes.

Mókus ős 2014.12.28. 15:19:30

@Pilot Topgun:
Nem akarlak idegesiteni, de ez a repcsi nem repult meg 14 ezer cikkust. 2008-as evjarat volt.

Nagyon helyes, amin mi rajta vagyunk, az rendben meg fog erkezni!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.12.28. 15:46:28

@ComLo: köszi ez nagyon hasznos, felér egy külön poszttal. :-)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.28. 16:01:56

@Fillér B. Gusztáv: Valóban nem tudni ki hibázott. De engedelmeddel sok következtetéseddel nem értek egyet.

De tudod sokszor jeleztem: A sok serious incident, a sok mayday előre vetíti a katasztrófát, ha ennél az eljáró balesetvizsgáló hatóság a spórolást is megnevezi, akkor onnan sajnos nem baromság azt mondani, hogy X vagy Y társaság spórol a biztonságon.

Ebből az összes LCC-re általánosítani butaság. Még nagyobb butaság egy baleset esetén erre előre spekulálni, akár olyan társaságnál is, ami kapcsán ilyen híreket nem hallottunk. Én 2 korábbi runway overrun-t találtam elsőre. Ebből egyik rossz idő miatt, 2004ben, amikor még Boeing 737-esekkel repültek. 1 sérült.

A másik avherald.com/h?article=4360264d
Itt 4 embert szállítottak kórházba, de hamar kiengedték. METAR-t nem másolom ide.

Friss még róluk: www.sott.net/article/290669-Problems-with-another-Air-Asia-aircraft-Flight-AK6242-makes-emergency-landing-due-to-technical-difficulties

Az Air Asia nem egyetlen cég, a maláj anyacég mellett pl. van indonéz cég (Indonesia AirAsia), a mostani Air Asia járat ide tartozott. Az indonéz cég viszont 2007 és 2010 között az EUból biztonsági okokból ki volt tiltva. (Ehhez forrás: Aviation Safety Network)

Az Air Asia elég nagy ahhoz, hogy az első közvetlen gondokat átvészelje. A visszaesés pedig ilyenkor a régióban általában is érinti a repülést, így a versenytársakat is. Nem lesz nagy piacvesztés önmagában.

Ha a balesetvizsgáló szervezet akár a probable cause akár a contributing factors kapcsán arról beszél, hogy a légitársaság kockáztatott, esetleg korábbi incidens során tett biztonsági ajánlást semmibe véve ismétlődő a kockázat vállalás... Az bedönthet egy társaságot, sőt szinte minden kockázatot vállaló társaságra hat.

Ezen felül, ha az adott géptípus kapcsán találnak bármi komolyabb gondot, az ismét az összes olyan társaságra kihat aki csak az adott típust repüli.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.28. 16:12:17

@FlyD: ASN szerint a kitiltás érintette őket. Ezek szerint ketten is megtaláltuk :) És igen, más Air Asia cég is volt kitiltva, ahogy írod.

És bocsi: De meg kell jegyeznem, hogy akinek két baleseténél is előkerül a rossz idő, és a kockázat vállalás, ennek a pénzügyi okai... És harmadszor rossz időben elveszít egy gépet utasokkal...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.28. 16:25:54

@Fillér B. Gusztáv: Oké, csak eddig a serious incident-tel, kitiltással nem foglalkoztál, mert még szerencsére nem volt halott.

A fő gond az, hogy az Air Asia két korábbi baleseténél is a rossz idő játszott szerepet. A rossz idővel az a gond, hogy ennek a kikerülése részben üzemanyag szempontból is kérdéses.

Részben pedig a pilóta munkaideje (mennyit repülhet egy nap), a szorosabb menetrend, stb. is plusz tényező amit a pilóta mérlegelni kénytelen a biztonság mellett, amikor a kitérőről kell dönteni.

A biztonságon való spórolást azért látjuk szerintem máshogy, mert te elsősorban abból indulsz ki, hogy a karbantartáson nem spórolnak. Ráadásul a viszonylag fiatal flotta is védi őket az olyan helyzetektől mint a TWA 800 (amikor a karbantartási utasítás nem számol valamivel) vagy a gyártónál vagy máshol való szakszerűtlen javítás. Ezen sem az EUban, sem az USAban, de Ázsia nagyobb részén sem tud, és nem is fog spórolni egy fapados.

Én viszont abból indulok ki, hogy a biztonság kérdéshez hozzá tartozik az is, hogy sok helyzetben hogyan dönthet a pilóta. A spórolás miatt rövidre vett fordulóidők miatt veszélyes manőverbe kezdő pilóta, az elfogyó üzemanyag miatt mayday, a viszonylag kevés üzemanyag miatt rossz időjárás mellett megkockáztatott leszállás, vagy "nem tudnak nagyobbat kerülni" alapon zivatarba repülés, stb. mind-mind olyan veszélyhelyzet amit a biztonságon való spórolásra is vissza kell vezetni, az is ott lesz a baleseti jelentés contributing factors részében.

De, ha akár csak kicsit is foglalkoztál a repülés biztonságával, vagy tájékozódsz róla, akkor látod azt az NTSB jelentésekben is, hogy a költségek miatt számos biztonság szempontjából kritikus változtatás bevezetésére is több éves határidő van. Az ilyen változtatások kapcsán a Legacy is és az LCC is spórol.

A halálos balesetek jelentős része is túlélhető. A kérdés az, hogy hány embernek van ideje kijutni. Nyilván a fapados is megfelel az előírásoknak, és láttam már olyan legacy-t ami szarabbul van székezve, mint az LCC. De ahol több hely van, kevesebb embert kell kijuttatni, stb. az is javít a biztonságon egy kicsit.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.28. 16:42:37

Javaslat: A műholdképet tegyétek ki az időjárásról, ha megoldható! Esetleg a flightradar24 szerinti pozíciót is érdemes lenne kitenni.

egy igazi barom vagy mária 2014.12.28. 16:49:50

@Válasszunk: "A halálos balesetek jelentős része is túlélhető."
Érzed, hogy mekkora marhaságot írtál?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.28. 16:54:54

@egy igazi barom vagy mária: Szerintem te írtál marhaságot.

A halálos baleset => Legalább 1-2 halálos áldozat van. Pl. Asiana kapcsán is volt halálos áldozat.
Nem túlélhető baleset => Nincs túlélő

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.28. 16:57:07

@egy igazi barom vagy mária: Vagy egyszerű, közúti példa: Részeg Józsi bácsi a sok házipálesz okán kisodródik az útról, a buszmegállóban elüti Mari nénit, aki a helyszínen meghal. Józsi bácsi egy halálos balesetet okoz. De számára (a börtönben) és a Mari néni mellett álló Julcsa számára (a kórházban) mégis túlélhető.

egy igazi barom vagy mária 2014.12.28. 17:15:14

@Válasszunk: Halálos baleset - meghal az áldozat.
Baleset, amelynek voltak halálos áldozatai - na az egyesek számára túlélető.

Józsi bácsi balesetet okoz, ennek halálos áldozata is van. Mari néni halálos balesetet szenved, nem is éli túl. Julcsa részt vevője egy balesetnek, amelyben valaki meghal.

wrstjnethn 2014.12.28. 17:31:06

"Nincs könnyű dolguk, az idő szar, a látótávolság alacsony."

Gratulálok, egészen a második bekezdés végéig sikerült fenntartani a komoly, intelligens fogalmazást, aztán nem bírta tovább a kedves író és ezt böfögte ki...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.28. 17:45:37

@egy igazi barom vagy mária: Nézd, nem akarok nagyon nyelvtan náci lenni, de a halálos baleset kapcsán a baleset-ről mond el valamit a halálos jelző, és nem a balesetet szenvedőtől. Ha a jelzős szerkezet, az általános iskolai nyelvtan neked magas, akkor nem kellett volna kötekedned. Elárulom: Az összes statisztika, stb. így használja. Sőt, ahhoz, hogy téged "halálos tömegszerencsétlenség" okozásáért ítéljenek el, sem kell mindenkinek meghalnia.

@wrstjnethn: Valószínűleg a METAR bemásolása nem tette volna érthetővé a postot ;) A rossz idő pedig sajnos nem tűnik elég erős kifejezésnek, főleg akkor, ha beszámolókat is olvasol az adott viharról.

Mókus ős 2014.12.28. 18:36:30

@Válasszunk:
Szerintem ezt túlspiláztad, még ha értem is, mit akarsz mondani. Incident vagy accident, occurence vagy hull-loss, ezek mind a szakmai nyelvhez kapcsolódnak. Az átlagolvasónak teljesen igaza van abban, hogy a halálos balesetet nem lehet túlélni. Pláne, hogy a repülőbaleseteket a "civil" ember katasztrófának fordítja magában.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.28. 19:30:39

@Mókus ős: Szerintem pedig több okból is tévedsz. Ugyanis mint mondtam a halálos baleset NEM minden résztvevő számára halálos. Lásd, tetszőleges híradóban bemondott halálos autóbaleset.

A baleset maga halálos volt, de nem minden résztvevő számára. Ez nem szaknyelv, hanem magyar nyelv kérdése. A halálos baleset egy egyszerű jelzős szerkezet. Tudod, általános iskola, nyelvtan óra. A balesetről mond el valamit. Azt mondja el, hogy az halált okozó, halállal járó baleset. De nem mindenki-re, adott emberre, hanem a BALESET TULAJDONSÁGÁRA vonatkozik. Tanulj meg magyarul mielőtt kötözködsz. Tudom a hozzád hasonló funkcionális analfabéta számára a jelzős szerkezet, az általános iskolai nyelvtan kurvabonyolult. De kötekedni megtanultál. Bravó. Sokat mond a neveltetésedről.

Másfelől azt mondod a "civil" katasztrófának fordítja meg alapvetően arról szól, hogy szerinted a civil egyfelől hülye... Oké, magadból indulsz ki. Ettől még ahhoz, hogy bárkinek legyen esélye felmérni azt, hogy mi a biztonságos, mi nem, miért van tiltás, nem a tévedéséből kell kiindulni, hanem azt korrigálni kell. És lehet, hogy te sosem akartál tanulni (pl. nyelvtan alapjait sem) és minek jönnél rá hol hibázol, de azért az átlag emberre azért mondják, hogy homo sapiens sapiens, mert van annyira értelmes, hogy ilyenkor tudjon tanulni.

Másfelől azért is hülye, mert nem ismeri fel azt, hogy mondjuk az általad katasztrófának mondott balesetek jelentős része is túlélhető. Igen. Az is ahol belerepülnek a hegybe és 200 emberből 2 éli túl. Tudom a katasztrófának fordító mókus őrsnél az ilyen 2 túlélős valami biztos nem katasztrófa, hanem mókustorta, mi? Azaz annyi eszed nem volt, hogy rápillants a statisztikára, hogy jééé, tényleg. Vagy elolvass pár jelentést. Vagy csak nézz bele pár natgeos feldolgozásba. Tudom, nálad a natgeo be sem jön, mert csak a spektrumon nézed a való világot.

Alapvetően arról szól a dolog, hogy megy a nagy hiszti, hogy "Jó, jó, a repülésnél ritka a baleset, de akkor mindenki meghal" c. pánikkeltés. De a legtöbb jelentős baleset (pl. az itt említett Asiana) kapcsán az derül ki, hogy mégsem így van. Hogy mondjuk a balesetek többnyire leszállásnál, felszállásnál történnek. És egész sokszor vannak túlélők. Különböző arányban. Mert itt már nem olyan nagyok a sebességek, és van ideje, helye a testnek lelassulni. Az ellenségek között viszont ott van a tűz, a füst, stb. Igen: A fapadoson is azért mondja el a cabin crew a tudnivalót, azért van a vészkijárat, mert baromi sokszor életet ment.

És baromira irritáló az hogy a jelzős szerkezetet sem ismerő ember úgy gondolja, hogy magában faszságra fordít mindent, így pedig nem tudja, hogy mennyiben múlik MÁS túlélése is azon, hogy ő mit csinál egy baleset esetén. És igen, baromi szar ügy, ha más azért hal meg egy balesetben, mert neked egyszerre magas a jelzős szerkezet, és kötözködsz ahelyett, hogy megértenéd az evakuációra kitalált protokollnak, és sok más dolognak jelentősége van. Mert amikor egy égő roncsban megérkezik oda az ember, hogy kéne használni a vészkijáratot mondjuk igen rövid idő alatt kell kiüríteni a gépet. És baromi szar ügy, ha mondjuk nem sikerül és páran elevenen elégnek mert te mondjuk hiányoztál magyaróráról és nem érted miért kell az instrukciókat komolyan venni.

De várj... A "controlled flight into terrain" jellegű navigációs hiba, stb. miatt hegynek repülés kapcsán is többnyire van túlélő. Mert sok esetben van idő lelassulni. Pedig a gép összetörik. Jééé...

Hány olyan baleset típust említsek ahol baromira fontos az, hogy az a baleset ugyan halálos (mert több, vagy akár sok utas is meghal) de túlélhető. És az utasok jelentős részének az élete azon múlik, hogy mit is tesznek. Hogy felkészültek-e, vagy leszarták az instrukciókat, mert abban a mítoszban élnek, hogyha egy halálos baleset történik akkor mind megdöglenek.

ComLo 2014.12.28. 20:22:35

@Fillér B. Gusztáv: Én felvetettem úgy másfél éve, hogy lehetne írni egy "fapadosok a füld körül" postot ... én segítettem volna DK Ázsiában, de biztos találtatok volna, Ázsiai, Dél és Észak Amerikai tapasztalatokkal rendelkezőt, de valaki nagyon leoltott, hogy a blog törzsközönsége nem erre kiváncsi :-D

De szívesen segítek és írok bővebbet, ha gondolod (bár ehhez nagyon sok pluszt nem tduok hozzátenni, max pár képet).

FlyD 2014.12.28. 20:52:29

@ComLo: Engem érdekelne egy fapados postsorozat (mondjuk minden földrész egy-egy külön cikk). Az ötletet támogatom!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.12.28. 21:35:30

@ComLo: köszi, örülünk, kereslek majd. mi kimondottan csak európán belül toljuk, minden távoli hasznos infót szívesen veszünk. mondjuk hol kérdezted másfél éve? még csak kevesebb mint egy éve megy ez a blog.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.12.28. 21:42:34

@Válasszunk: persze, én valóban leegyszerűsítem, nagyjából ez a különbség köztünk. mert ez nem egy hardcore szakmai blog, hanem utasszempontú. olyan részletekbe sose fogunk belemenni, amikbe te, főleg, ha nehéz hardcore tényekkel valamit alátámasztani: pl. fáradtság, hajszoltság, a légitársaság profitelvárásainak szerepe az incidenseknél.

mindig érthetően próbálunk írni, igen, az utasoknak, akiket persze érdekel laikusként is a repülés. ezért tilos pl. az IATA-kódok használata és kerüljük a repülős szakzsargont. örülünk az elemzéseidnek, de téged is akkor szokott pl. a kapitány elküldeni a francba, amikor ez túlszakmázásba, okoskodásba fordul.

miert is? 2014.12.28. 22:12:11

@Chaoyang: Ha Neked nehez volt atszamolni, akkor ajanlom az internetet. Ebben is tud segiteni.

phaszfej 2014.12.29. 02:56:26

"az idő szar" eddig bírtam olvasni. milyen slendrián írás ez?

Basilisk Captain 2014.12.29. 08:28:23

@Fillér B. Gusztáv:
Nem is kell erre a blogra a száraz szakmai dolog... Semmi értelme nem lenne rövidítésekkel, angol szakszavakkal teletűzdelni az írást, mert sokan nem is értenék. :) . jó ez az irány, úgy ahogy van, még ha sokaknak nem is tetszik, hogy ha leírsz ilyet, hogy "az idő szar". :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.29. 09:16:55

@Basilisk Captain: Nem a rövidítés a kérdés :)

Aki itt olvas annak a fő célja az, hogy olcsón, elvárható biztonságban, az általa még elviselt kényelmi színvonalon látogasson el sok helyre. Méghozzá úgy, hogy ne neki kelljen minden hibába bele szaladni, mindennek utánaszámolni, stb. hanem tegye meg helyette ezt a blog.

Nem véletlenül nem másoltam be METAR-t ;) Az IATA és ICAO kódok közül szerintem egyiket sem jó *kizárólagosan* használni, mert nem mindenki érti. De mindegyiket hasznos a reptér neve mellé odatenni. Egyiket a foglalási rendszer miatt, a másik pedig az időjárás kapcsán.
süti beállítások módosítása