Közleményben fényezi a Budapest Airport azt a szolgáltatását, mellyel kikerülhető a biztonsági ellenőrzés előtti sor. A Fast Track viszont szerintünk nagyrészt lehúzás: olyan valamiért kérnek pénzt, amit illene ingyen is biztosítaniuk. Az elmúlt időszakban egyre többet állunk sorba a szekunál Ferhegyen, most már tudjuk, miért: a reptérnek megéri a hosszú várakoztatással felcseszni az utas agyát, hátha egyre többen fizetnek azért, hogy előre mehessenek.
Mindenekelőtt egy gyöngyszem, a bullshitgenerátort nitrós prémium üzemanyaggal töltötték tele:
„Valódi, nyugat-európai szolgáltatási szintet értünk el azzal, hogy felhasználóbarát automatákkal bővítettük a Fast Track szolgáltatásunkat” – jelentette ki Manel Moreno, a Budapest Airport közúti előtér kereskedelmi szolgáltatások vezetője.
Lószart, mama! Miután a repjegyben fizettem a reptéri kiszolgálásért is, lehetnek elvárásaim: az európai színvonal az lenne, ha minimumon tartanátok a sort, e helyett csak megkönnyítettétek, hogy az utas a kígyózó sort látva inkább káromkodva fizessen, növelve a reptér bevételeit.
Mert az újdonság annyi, hogy ilyen pofás automatákat helyeztek ki a szeku előtt. (Amúgy milyen jó meló lehet, ha valaki közúti előtér kereskedelmi vezető.)
Az ár 1500 forint, vagy 5 euró, ami alapvetően nem sok, Európában sokan mások is rácuppantak erre, mi eddig egyszer éltünk a lehetőséggel, a saját balfaszságunk miatt: nagyon későn értünk ki Lutonba, nem kockáztathattuk a gép elérését. Ott is automata van, 4 font, az már bosszantó volt, hogy kifizettük, majd senki se nézte, hogy vettünk-e jegyet, a nélkül is mehettünk volna a gyors sorba.
Visszatérve Budapesre: főleg azért bosszankodunk a híren, mert az elmúlt fél évben többször is álltunk fél óránál többet sorba a szekura várva, a legvérlázítóbb eset pedig az volt, hogy 4 biztonsági csatorna működött, a sor így is nagy volt, de egyszer csak bezártak még kettőt, hadd szopjon még többet a sok hülye utas. Ennél nagyobb pofátlanságot csak Bergamoban láttunk, ahol este ment még vagy 5 gép és egyetlen csatorna működött, kimondottan lassú és pökhendi személyzettel, 40 perces várakozással.
De legalább a gépek megvárták az utasokat, amire soha nem lehet blazírozni. A pesti reptér még hivatkozik is arra, hogy aki nem ér ki két órával a gép indulása előtt, annak ez milyen jó buli. Nem, legyen az én dolgom, hogy mikor érek ki, a reptér pedig a várható utasforgalom alapján biztosítsa, hogy 15 perc alatt mindenki átessen az ellenőrzésen, sorállással együtt.
Nem azzal van tehát a baj, hogy van ez a gyors sáv szolgáltatás, a nagyon elkésettek és a kényelmes burzsujok fizessenek csak (a business class utasoknak meg többnyire eleve benne van a jegyükben a Fast Track), de egyértelműen érezhető az a szándék, hogy a direkt nagy sorral kényszerítik bele plusz kiadásba az utast, kihasználva annak kiszolgáltatottságát: azt, hogy senki sem kerülheti ki az ellenőrzést. Persze a reptér is üzleti vállalkozás, keresi a plusz bevétel lehetőségét, de azt kérnénk: ne így. Finoman se kényszerítsen, hanem találjon ki olyan szolgáltatást, amelyért szívesen perkálok önszántamból is.
Az utolsó 100 komment: