FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Gumicsizma nélkül halál a ferihegyi birkaterminál

2015.03.01. 07:27 Sóher crew

Az hagyján, hogy egy hideg klotyótlan bádogsátorban várakoznak a fapados utasok a beszállásra Ferihegyen, de miért kell még hosszú ideig méretes pocsolyában ácsorogni azt megelőzően, hogy felengednek a megváltást jelentő gépre? Semmiből nem tartana egy pöttyet odafigyelni azokra a kiszolgáltatott szerencsétlenekre, akik fizetnek a szolgáltatásért. Igen, ők az úgynevezett utasok.

Igen, tudjuk, hogy ezért olcsó a jegy - részben. Meg a fapadosok kérték. A budapesti reptér nem olcsó, s ahhoz, hogy kis költséggel üzemeljenek, feltétlen ki kellett találni valamit. Barcelonában, Madridban és még jó pár egyéb helyen persze az utashíd megfizetése se büdös, de Budapesten bizonyára nem volt más megoldás, mint bádogsátrat építeni a beszállításhoz a beton közepén. De ezen már túl vagyunk, használtuk kismilliószor a karámot, s persze tapasztalt utasként kibírható az ott töltött kis idő.

A lényeg ugyebár az, hogy a lehető legkevesebb időt töltsük el a hideg és szűk bádogsátorban, csakhogy ha a terminálban kiírják, hogy beszállás, érthető, ha az utas elindul a karám felé, mert fél, hogy lekési a gépet. Ha meg azt látjuk, hogy utolsó hívás, akkor főleg. Aztán kiderül, hogy a gép le se szállt és nagyon messze van a beszállítás megkezdése. Aztán, ha a ma még szabad ültetést alkalmazó Wizznél jó helyet akar az ember, kénytelen korán kimenni. A Ryanairnél és easyJetnél pedig aki későn megy ki, azt kockáztatja, hogy elveszik a kézipogyóját, beteszik a gép hasába, mert nem fér fel a fedélzetre. Vagyis, sokszor kénytelen az ember hamar kimenni és élvezni a karám hidegét és a vele együtt sorban álló utastársai büdös leheletét. 

birka1.jpg

Tömör gyönyör itt a géphez jutás

Legutóbbi utunkon kiderült, a budapesti beszállás nevű horrort lehet még fokozni. Úgy tűnik, eddig mákunk volt, mert nem indultunk kitartó esőben. Most megtapasztalhattuk, hogy a karámhoz vezető fedett úton is szügyig áll a víz, s aztán a karámtól a géphez vezető rövid szakaszon is ugyanez a helyzet. Ami kit érdekelne, ha a lúzerterminálból kilépve egyenesen a géphez sétálhatna az utas? De nem, több mint 20 percig kellett ácsorognunk egy pocsolyában. Kiterelték a népet a gép felé vezető fedett, de vízzel teli részre akkor, amikor a késve érkező gépből még el sem kezdtek kiszállni az utasok. A sorban állva kicsi hely volt mocorgásra, mindenhol beázott a cipő. 

A késést már akkor tudtuk, amikor a vizeinket ittuk a szekunál, vagyis marhára nem volt ez meglepő senkinek, nem lett volna muszáj akkor kizavarni az embereket, amikor még porszívózni sem kezdtek el a sztyuvik. De nyilván ez volt az egyszerűbb, mi gigantikusan prioritynek is éreztük magunkat, mert a kilométeres sor első felében álltunk, és mögöttünk le is volt zárva a járda egy szalaggal. Hiába volt fedett az ürgejárat, az eső oldalt bevert, a víz pedig ujjnyi mélységben állt az egyenetlen betonon.

birka2.jpg

Itt vártunk 22 percet a beszállásra várva

Persze, tudjuk, hogy a fapadosok kérése, hogy ha jelt adnak a beszállásra, azonnal vonuljon a nép. Igen, a beszállítást végző földi kiszállítókon nagy nyomás van. De ha a már a reptér képtelen biztosítani egy száraz fedett helyet a várakozáshoz, tényleg olyan nehéz a beszállításért felelősöknek egy hangyafingnyit tekintettel lenniük az utasokra? Vagy legközelebb gumicsizmában induljunk, ha meg mínusz 20 fok van, csak ezért hozzunk magunkkal még három pulóvert? 

61 komment

Címkék: kényelmetlenség Budapest Airport

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr597229093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napfeny81 2015.03.01. 07:53:08

Rengeteg desztinációra (pl. Olaszország városai) olcsóbb repülni hagyományos légitársasággal, ha akciósan, időben foglal az ember és visz 1 db feladott csomagot, mint fapadossal. Arról nem beszélve, hogy sokkal kényelmesebb. Az emberek miért repülnek mégis fapadossal? Ennyire berögzült, hogy az olcsó? Az volt a Malév csődje előtt, a kezdet kezdetén, de már rég nem az...
Példa: 37 ezer Ft-ért repültem Cataniába, Szicíliába oda-vissza, átszállással Rómában, ugyanez egy ismerősömnek Wizzairrel direkt járaton 64 ezer Ft volt...

arpad1983 2015.03.01. 09:37:29

@Napfeny81:

Köszönöm szépen nekem egyszer volt utam Alitaliaval soha többet, egyszer egy utamat minden előzetes nélkül törölték 3 hónappal indulás előtt, másodszor meg Rómában miattuk szívtam, mert sztrájkoltak és csak másnap mehettünk haza, míg a Wizz meg járt.
Én személy szerint nem adok fel poggyászt, egy hétre ha utazik az ember a kézipoggyászban bőven el lehet kényelmesen férni és nem szeretek fél órát várni a futószalagnál, mire megjön a csomagom, mikor azt az időt máshol is tölthetném. Amúgy meg Cataniaban jártam direkt Wizzel mind a két irányba 3090/3090 forintos jegyet vettem. 64 ezer forint? Nekem az eddigi 6 év alatti utazásaim során (116 repült út), a legdrágább vásárolt jegyem 42 ezer forint volt retúrban Izlandra. Pont.

Ha az ember okosan foglal és nem akar egy hét múlva menni, akkor talál fapados árat is hozzá. Néha rugalmasnek kell lenni utazás tekintetében.

Napfeny81 2015.03.01. 09:57:42

@arpad1983: Kinek mi válik be. Többször repültem Alitáliával, NYC-be is, soha semmi problémám nem volt velük.

werecke 2015.03.01. 10:12:36

Utazzatok a Matuska Kft-vel! A szlogenjük: repüljön a MÁV-val!

istvankah 2015.03.01. 12:18:16

Valüban,mindenki jól járt,hogy amortizálták a malévot!Főleg a "csókosok",Fapadósék!Kiváncsi lennék,hány milliárdért hagyták tőnkre menni,azt is?Meg még sok mást?

Hell-Ász 2015.03.01. 12:23:47

Itt a gyalázatos ferihegyi bádoghíszró-ról van szó. Persze fapados, de ez akkor is méltánytalan. Ha más reptereken jár utashíd, busz, vagy legalább terminálközeli állohely, akkor itt miért nem? Szerintem ebbe még az Ántsz-nek is lehetne beleszólása.

Emma Paula Keresztanyuja 2015.03.01. 13:48:30

@Hell-Ász: én is ezen gondolkodtam minden alkalommal- mennyire szabályos már, h nincs mosdó? És ülőhely? Néha akár egy órán át is várni kell a bádog alatt. Részemről inkább a vonat

goodjohnwin 2015.03.01. 13:57:43

Felháborító, hogy ezt megtehetik, a jegyek ára sem lehet indok. Ez nem különb, mint egy buszpályaudvar, de leülni, vécére menni ott is lehet, nem beszélve arról, hogy a busznál más várakozási időt kell a peronon tölteni. Ráadásul mindezt egy tökéletes épület mellett!

Raketa 2015.03.01. 14:41:05

A wc/mosdó egy konténerben van az épülettől 10 méreterre kicsit hátrébb. Eléggé Toitoi jellegű, de van. Szóval nem kell beszarni. :) Amúgy meg van választási lehetőség a fapadoson kívül, nem kell itt siránkozni. Helyén kell kezelni a dolgokat. Nekem pofám lapos, ha egy Budapest-Róma utat oda-vissza 12ezerből megúszok. Ilyen jegyárak mellett csak gyengébb képességű munkaerőt tudnak alkalmazni, aki nem jut el addig, hogy ne terelje ki a népet a kültéri folyosóra, ha még nem lehet beszállni a gépbe. Nekünk sajnos ezt dobta a gép. Csak pozitívan! Sok jó utazást mindenkinek!

AirFrance KLM 2015.03.01. 14:52:34

Csak azt kapjatok, amiert fizettek, sracok! Meg amiert a W6 es baratai fizetnek a repternek... Akkor mennyire morognatok, ha 10 ropival tobbe kerulne a jegy (iranyonkent, mondjuk), de lenne cserebe utashid. De hat ugye ismerjuk a fapados filozofiat: csak a repjegyert szamitanak fel penzt; azert, hogy elvisznek A-bol B-be... Ez megtortenik. Aki valodi elmenyt szeretne, annak att a legacyk tarhaza...

Ciprusi Utazók · http://ciprusi-utazok.blog.hu/ 2015.03.01. 15:05:01

tavaly májusban:

ciprusi-utazok.blog.hu/2014/05/21/esoben_ne_utazz_a_liszt_ferenc_repterrol

A helyzet pont ugyanez volt, de gondolom, akkor minden esős időben ez lehet a helyzet.

Champ 2015.03.01. 15:24:56

Miert van badogepulet?
Mert Hardy odarakatta...
Miert rakatta oda?
Mert ha nem igy tesz akkor a betonon allsz szelben/esoben, ugyanis a discount pont leszarja mi van

v2peti 2015.03.01. 16:31:04

Na de ha lenne MALÉV, akkor az a célország légitársaságával versenyezne, így a fő irányokba lenne fapados MALÉV-jegy is, a rendes légitársasági és a fapados ár között.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2015.03.01. 16:33:23

Felejtsetek mar el, hogy olcsobb a fapados, mint a rendes. csak addig, amig idoben veszed meg, aztan mar marahara nem. igy azzal jonni, hogy megerdemli aki fapadossal utazik, elegge ostoba dolog. arrol meg nem is beszelve, hogy van desztinacio amit csak wizzel lehet atszallas nelkul megkozeliteni.

funfun 2015.03.01. 16:48:17

@arpad1983: Veled értek egyet. Én is voltam Cataniában Wizzair-rel, alig volt több, mint 10 rongy retúr. Kézipoggyásszal. Mert fölösleges holmikat otthon lehet hagyni. Időben megveszi az ember a jegyet, ennyi a titok. Amikor többen utazunk, megkockáztatunk egy (EGY) feladott bőröndöt, amibe tusfürdőtől kezdve mindenféle litty-lötty belemehet. Így is olcsóbb, mint a nagy légitársaságok jegyei. Amúgy azok nem is repülnek minden helyre direktben, mint a Wizz. Legközelebb Bariba megyek, szerintem Wizz-en kívül mással nem is tudnék. 12e a retúr jegyem ingyenes poggyásszal. Nekem semmi bajom a Wizzair-rel és a fapadosokkal, tudomásul kell venni, ők is a piacról élnek.
Amúgy az a fura, Budapestről bádogból megyünk,hazafelé a legtöbb helyen kulturált a váró, sőt van, ahol hídról van a beszállás. Ők hogy tudják megoldani? Talán nem olyan mohók, mint a ferihegyi airport.
Ja, még annyi: inkább állok sorba és választok helyet a Wizz-en, minthogy az easyjet-en a gép által dobott helyre üljek - utálom a középső üléseket. Easy-n lehet persze plusz pénzért helyet venni, de fölöslegesnek tartom 1-1,5 órára.
Látom, te is nagyon szeretsz röpködni. Én is. Sokfelé megfordultam már.

Gyorgy Nagy 2015.03.01. 16:58:28

Magyarország Liszt Ferenc airport= BALKÁN !

v2peti 2015.03.01. 17:00:54

Na de nézzük csak! Malév nincs, ezért kiválasztottam egy tetszőleges időintervallumot.
Bp-London: Oda ápr. 23. csütörtök, vissza ápr. 27. hétfő.
A következő ajánlatokat találtam:
British Airways: 79100, természetesen a Heathrow-ra.
Wizz: A Lutonra 25980-ért, Ryanair: A Stansted-re 31918-ért, Easy: a Gatwick-re 43424-ért.
A Rynairnál 60 rugóért már van elsőbbségi beszállításos több poggyászos opció is.
Na szóval még mindig jobban megéri szopni, bár a reptérről is be kell valahogy jutni a városba.
Vonattal ca. 30 font, busszal (Online ticket) 10 font oda-vissza.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.01. 17:15:52

@arpad1983: "Én személy szerint nem adok fel poggyászt, egy hétre ha utazik az ember a kézipoggyászban bőven el lehet kényelmesen férni"
Ja. Csak nem mindenki mosdatlan büdös hippi egyhetes alsógatyában.

AirFrance KLM 2015.03.01. 17:43:04

@funfun: "Talán nem olyan mohók, mint a ferihegyi airport."
Hmm. Mondanal egy konkurenciat? Ja, nincs. Vedd tudomasul, hogy a Magyar Koztarsasagnak 1 nemzetkozi reptere van ami szamit (DEB, meg SOB vicckategoria), tehat ok diktaljak az arakat, nem O'Leary meg Varadi urak. Ha meg az arak nem tetszenek, akkor el lehet menni, ugye. A legacy nem fog elmenni, mert rank van fizetokepes kereslet. Mindig is volt, mindig is lesz...

Basilisk Captain 2015.03.01. 17:45:33

@arpad1983:
jólvan menő vagy.

Nem mindenki tud előre tervezni, ezt kellene már felfogni.... és igen, amikor 10 nappal út előtt kell a jegy, akkor legacy sokszor tud olcsóbb lenni a mint a fapados. ne magadból induljál ki, hogy állandóan figyeled az árakat, és előre foglalod a jegyeket.....

arpad1983 2015.03.01. 17:48:17

@funfun:

Örülök neki. Tény sokat repültem, megjártam pár helyet, lenne mit megbeszélni a tapasztalatokat ;)

@egy igazi barom vagy mária:

Hát tévedsz, tudok úgy pakolni és szerintem aki gyakran fapadosozik, megvan a taktikája, úgy pakolni hogy elférjen minden, úgy hogy minden napra jut egy friss alsógatya, ha már ez a problémád :D

egy igazi barom vagy mária 2015.03.01. 17:53:43

@arpad1983: Igy van. Alsogatya elfér. Csak a zokni, póló, pulcsi rohad rád. :) A tisztálkodószerekről ne is beszéljünk.
Akinek egy hétre elég a kistáskányi cucc, az vagy rohadt gazdag, vagy igénytelen. Ha rohadt gazdag akkor meg nem púposkodik fapadosokkal. Tehát...

2015.03.01. 17:58:10

@AirFrance KLM: Te annyira okos vagy. Biztos meg tudod magyarázni, miért van az, hogy ilyen bádogizében csak Budapesten kell birkát játszani? Mondjuk Luton miért képes megoldani akérdést? Ja, biztos a Wizzér Lutonnak fizet, Lisztnek nem.
Egyébként te vagy a lúzer, én csakis business class-on utazom. Vagy a cég saját gépével.

2015.03.01. 18:01:00

@arpad1983: Hét napra mindig jut egy friss alsógatya, friss ing, póló, zokni, egy papucs, törölköző, ha strandra mégy, ha nem, akkor esőkabát, vagy pulcsi . Ügyes vagy.

Vörös Rocktóber 2015.03.01. 18:05:03

Az nem a fapadosok hibája, hogy a reptér nem képes a takarítószemélyzetével lesöpörtetni a vizet az útról, vagy úgy megoldani a folyosót, hogy oldalról ne essen be az eső. Ez pont beleillik a reggeli csúcsban két működő szekusorba, a hetekig rossz mozgólépcsőbe, meg hasonlókba. A reptér tulajdonosainak igénytelenségébe és pénzéhségébe.

AirFrance KLM 2015.03.01. 18:15:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: "biztos a Wizzér Lutonnak fizet, Lisztnek nem. " Itt a valasz a kerdesedre. Ennyire egyszeru.

(Egyebkent ne verd magad, private jet nalunk is van. Mondjuk nem nekem, en megelegszem a full flex Y osztallyal is.)

hujegyerek 2015.03.01. 18:22:59

Lúzerkáim, ezt fizettétek ki, mi a baj mostan? Még libamájas szendvics is kellene meg vörösszőnyeg? Aki spórol, az álljon a bádogdobozban!

Basilisk Captain 2015.03.01. 18:53:05

Ahogy @AirFrance KLM írta, Pesten nincs konkurencia. Barcelonaban a reptér megmondta a cégeknek, hogy márpedig itt ti vagy csápot használtok/esetleg busz, vagy elhúztok a náthás lóf*szba. Kifizetik a cégek, mert a reptér annyira nincs rászorulva a fapadosra, mint BUd, hogy a forgalom 60%-át már a fapad adja itt..... Itt a reptér úgy ugrált, ahogy a cégek kérték, itt ki tudták követelni a nagyon olcsó módszert, de ez BCN-ben nem menne, mert elzavarta volna őket a reptér. Ott van Reus meg Girona fapados reptérnek.
Lehet itt bőgni a módszeren, ez van, nem lehet vele mit csinálni, a cégek kikövetelték az olcsó módszert, mert ha nem akkor nem lenne itt ennyi cég, aztán melév csődje miatt, akkor a reptér is csődbe ment volna...
Innen meg már nehéz visszatáncolni.
Akinek nem tetszik, menjen legacyval, meg írjon az bud airport FB oldalára, hogy takarítsák rendesen a járatokat, és ne legyen víz.
WC nincsen? ÉS? buszban is szokták váratni a népet 30-40 percet, ott sincs wc....

AirFrance KLM 2015.03.01. 19:19:09

@Basilisk Captain: "buszban is szokták váratni a népet 30-40 percet, ott sincs wc...." Emlekszem, sok-sok eve az SN volt Pestrol az utolso jarat (20:20, vagy valami ilyesmi), Jumbolinoval, tehat buszos. Az MGH-s kollegina mar baromira haza akart menni, ezert szepen mindenkit leterelt a buszba. Csak a bejovo gepnek volt egy oras kesese... Kiralysag volt...

Basilisk Captain 2015.03.01. 19:29:32

@AirFrance KLM: Ez alap,szinte már pesti sajátosság. :) pedig SN-nél nincs 25 perces fordulóidő.

Mert low-costoknál egy kicsit megértem a handling céget, hogy utas kint legyen már a gép mellett, mert a 25 perces forduló időt tartani kell, és az úgy nem megy, hogy amikor leszáll a gép, akkor még DF-ben vásárolnak az utasok. Sajnos ez is hozzátartozik a low-cost modellhez.

AirFrance KLM 2015.03.01. 20:21:54

@Basilisk Captain: Belfoldon SK is siman fordit 25 perc alatt. A legjobb amit mertem 18 perc volt, mondjuk ilyenkor nem takaritanak, ugy is nez ki a gep a nap vegere, hogy... Hagyjuk. A telehanyt Volanbusz kategoria.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.03.01. 20:35:12

@Basilisk Captain: Sokszor egyszerűen nem tud a lány mást csinálni. Nem azért, mert veled akár kiszúrni, hanem mert nyit a következő járat, ahová be van osztva. Mert a GH cégek is ritka nagy spurok ám! Utolsó járatnál meg egyszerűen nem fizetik ki a túlórát. Zárd a járatot és kész!

sedi 2015.03.01. 20:40:42

A EasyJet és a Ryanair nevű cigánytelepekhez pont ez a színvonal dukál.

Hektor Honig 2015.03.01. 21:08:39

@v2peti: Soha nem értettem az elsőbbségi beszállást, amikor számozott jegyek vannak.

♔bаtyu♔ 2015.03.01. 22:12:09

Szerencsére én nem vagyok kényszerítve arra, hogy fapadossal repüljek, de tudom sajnálni azokat, akik erre kényszerülnek.

A magyar hatóságok színvonalát is jelzi valahol amúgy ez a dolog, bár gondolom, ha kormányzati szinten beleszólnának abba, hogy tisztességes WC, tisztességes várakozás és tisztességes beszállás nélkül egyszerűen nem kaphat gép Ferihegyen indulási lehetőséget, rengetegen Orbánoznának.

Pedig ez kellene. Nem csak a cigánynak, vagy a homokosnak vannak emberi jogai. Úgy látom, egy közértnek komolyabb hatósági követelményeknek kell megfelelnie, mint egy repülőtársaságnak.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.03.02. 04:25:09

Ez a bádogtábor a gyalogos, szabad téri beszállításnál van. Nem a kényelmed, hanem a biztonság miatt készült, és "örülj neki, hogy legalább részben védett az elemektől". Tudom, szemétség így állni hozzá, de ez az alaphelyzet.

Amit lehetne változtatni rajta: "Ha fizetsz a jobb váróért, VIP szolgáltatásokért, akkor busszal lesz a beszállítás" irány belefér az alap gyalogos mellé... Oké, tudom, ha a melletted lévő pocsolyán áthajtana ezért még egy busz is, akkor sokkal idegesebb lennél ultra fillérbaszóként.

lüke 2015.03.02. 04:39:23

VIE
AUA redticket
még udvariasak is!

csadeev 2015.03.02. 04:57:29

Az utazas oromet valoban total elrontja a ferihegyi karam, en speciel a buszozast se szeretem, de az meg mindig egy fokkal jobb volt. Anno, amikor meg szuperalt, az 1-es Terminalt sokkal jobban szerettem, hangulatosabb volt az enterior, es kenyelmesebb volt oda eljutni, UFB-kent ugye vonattal is ki tudtam menni a repter bejarataig.

Egyebkent az engem is baromira zavar, amikor ki van irva, hogy final call, a gep pedig meg le sem szallt.

Par szo a kommentelokhoz:
- ha nem utaztal meg fapadoson ne ocsarold, azert mert a szomszed rosszakat mondott rola.
- A fapadosok generalta arverseny miatt tudsz Alitaliaval 40k-bol Romabol megfordulni. Ha tehetnek meg mindig 100 lepedoert adnak a jegyeket.
- Amennyiben 5-6 napnal kevesebbet toltesz a celallomason, poggyaszot akkor sem erdemes feladni, ha ingyen van. Persze az sokan elfelejtitek, hogy legacy (hagyomanyos) legitarsasagok egy resze mar nem adja ingyen a feladott poggyaszt
- Gyakran utazom, de 15-20 ezer forintbol rendszerint futja egy return jegyre. Melyik hagyomanyos tarsasag ad ennyiert jegyet?
- Ha legkozelebb mesz a Londonban mosogato havert / rokont meglatogatni, vajon kifizeted a 70ezer forintos British Airways a jegyet? Nem hinnem..

elek72 2015.03.02. 09:29:22

Valaki tudja esetleg, hogy a Transavia is karámot használ-e BUD-on?
Első repülés lesz :)

Basilisk Captain 2015.03.02. 09:48:53

@elek72: megnyugodhatsz nem kell a buszban a sok influenzástól elkapni a betegséget, mert a transavia is ezt a könnyűszerkezetes beszállítókaput használja!

déjá vu39 2015.03.02. 09:58:57

@Vörös Rocktóber: Barátom, ne a repülőteret hibáztasd. A Wizz is megvehetné a normális szolgáltatást. Csak nem akarja. Képzeld, akkor a a Váradi nem 500 milliót vehetne ki a cégéből évente, hanem 499-et.

déjá vu39 2015.03.02. 10:32:30

Néhány megjegyzés.
Egyetlen alkalommal utaztam Wizzel Turkuba meg vissza. Turkuban az 1-es terminálra repül, ami kb egy nagyobb családi ház méretű földszintes épület, Balatonszéplak vasútállomás szintű infrastruktúrával. Várakozás fedett karámban. A gép kb 20 m-re gurult az épület elé, tök vicces volt ahogy ott álltak egymás mellett... (A másik terminál normális - nyilván a költségek miatt repülnek ide).

Gyakran járok Finnországba, így legközelebb is megnéztem a Wizz árait - de akkor már alig került volna kevesebbe mint a Finnair. Ha meg még hozzáteszed a vonatjegy árát Helsinkibe vagy Tamperébe, akkor meg pláne.

Ezen a piacon valóban meglátszik a verseny. Amíg volt Malév, 30 eFt-ból meg lehetett fordulni. Akkor még a Lufthansa is elvitt ezért a pénzért, átszállással. A Malév eltűnésével nagyon megnőttek ennek a desztinációnak (csúnya szó...) az árai, a Norwegian megjelenése ezen az útvonalon kicsit javított a helyzeten.

Én mindig valamelyik kereső portálon veszek jegyet. Tapasztalatom szerint így néha 10%-kal is olcsóbb a jegy, mintha közvetlenül a légitársaságnál venném. De vigyázni kell a banki költségekkel. Volt olyan, hogy 17 € költséget számolt volna fel a portál a 100 €-s árú jegy mellé.

A fapadosak viszont nem oda-vissza hanem egyes utakat árusítanak, míg a hagyományos légitársaságok szeretik az oda-vissza utakat együtt értékesíteni.

Ami a csomagot illeti, van olyan légitársaság, ahol 10-12 € egy (az első) 20 kg-os csomag. Volt olyan, hogy egyik irányba megvettem, vissza meg nem.

Megjegyzem, hogy a hagyományos légitársaságok is fapadosodnak: legúbbi hírhozóm jelentette pl hogy már a Finnair sem ad még egy szendvicset sem (de teát legalább igen).

Összefoglalva: meg kell nézni, mit miért adnak, és a saját igényeid (meg persze a pénztárcád) szerint dönts. Ezzel együtt szerintem jogosak a Wizzair vagy a Rayainair utasnevelő kiszolgálással kapcsolatos kritikái. CSak az a baj, hogy amíg ezen a módon sok pénzt keresnek, addig nem fognak változtatni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.03.02. 11:06:08

@csadeev: Nem a fapadosokkal van baj. Még a reptéren az utashíd sem lenne vészesen drága, de egy fapados nem fog erre költeni, ha enélkül is megtelik a gép. Nem hoz plusz pénzt, plusz utast számukra a híd.

Ha 2-3 hónapig az utasok többsége olyan LCC-vel repülne ami fizet az utashídért, mert a karám megalázó, akkor a Wizzair, a Ryanair is gyorsan kifizetné az utashidat.

Ellenben jelenleg 5 előnye van a bádogsátornak.

1. Utashídnál el akarod kezdeni a beszállítást, a többség nem lesz kész a beszállásra. Mert ugye meg kell oldani az olcsó kaját, piát, stb. Itt viszont a sorban álló ember gyorsan beszáll. Könnyebb tartani a rövid fordulóidőt.

2. Minimálisan ugyan, de olcsóbb... A cél pedig minden felesleges kiadást megfogni. Amíg nem kell utashidat fizetni, hogy legyen utas, nem is fognak.

3. Nagyobb eséllyel akarja az utas megúszni a "sok / nehéz csomag cipelését". Ez részben a Duty Free bevásárlás mérséklése (az ott vett dolog elvben pluszban felvihető), részben a kisebb / kevesebb csomag, esetleg feladott csomag, vagy Wizzairnél fizetsz a "nagy" gurulós bőröndért.

4. Van időd megéhezni, megszomjazni... Nem mindenki fegyelmezett, van aki fizet érte a fedélzeten...

5. Az arculat része a látványosan és érezhetően olcsó, vagy legalább olcsónak érződő szolgáltatás. Ez fontos része az arculatnak. Akkor is érezni kell azt, hogy olcsó, ha drága.

Oké, sokan mondják ők olcsón utaznak, de más esetben drága a jegy. Az átlag jegyár a Ryanairnél €45 felett volt / van egy irányra, erre jönnek még rá az extra költségek. Az utóbbiakból egy utasra valamivel több mint €15 bevétele volt a Ryanairnek a tavalyi évben. Ez összesen €60/irány.

Egy utasra átlag valamivel több mint €53 költség jut a Ryanairnél. A trükk az, hogy a drága jegyet vásárlók azt finanszírozzák, hogy az olcsón utazó fillérbaszók olcsón utazzanak. A józan ész sem azt mondja, hogy "mindkettő csak a saját utazásának költségét fizeti".

Az itt megszólalók többsége nem fizetné ki az 1 utasra jutó átlagos költséget. Az ő olcsó jegyük feltétele az, hogy a drága jegyeket is megvegyék. Hogy az átlag kijöjjön, kellennek a nagyon olcsó jegyek mellett jóval az átlag felett költő utasok is. A blog viszont arról a rétegről felejtkezik meg aki fizet ennyit az útért.

És akik átlagon felül költenek jegyre, extrákra, stb. azok nem feltétlenül járnak jól a fapadost választva... De, ha nincs aki átlagon felül fizet, akkor átlag alatti sem lehetne.

Sok esetben azért is maradunk ki a durva akciókból, azért nem olyan fontos Budapest, mert nálunk kevés vevő van a drága jegyekre. Nyilván ezért is kell az extrém spórolás, de ezért sok esetben a drága jegy itt még drágább... Ezért van sok ember aki azt látja: olykor jóval drágább a jegy mint a legacy-re.

És ezért volt fontos a sok helyre repülő versenytársak közül a MALÉV kiesése.

konrada 2015.03.02. 11:07:23

Nyugi van, már veszik fel a buszvezetőket a fapadhoz, szóval már nem kell sokáig bódézni.

...mondjuk attól még ugyanúgy állhatsz a buszon is, míg beengednek, mert mint írták, a becsekkoláson nem akarnak időt veszíteni, így pont úgy felterelnek a buszra, mint a bódéba, így rövidebb idő nem lesz a várakozás.

déjá vu39 2015.03.02. 11:29:28

@Válasszunk: "És ezért volt fontos a sok helyre repülő versenytársak közül a MALÉV kiesése."
Bár a blognak nem ez a fő témája, érdemes megjegyezni, hogy a MALÉV kiiktatása megtervezett akció volt. Magyar kormányzati és Wizz akció.

Más kérdés, hogy 18 drágán bérelt, drágán üzemeltethető géppel, külföldön alvó géppel és személyzettel nehéz gazdaságosnak lenni. Egy olyan piacon, ahol most éppen 200 géppel (100 Boeing, 100 Airbus) bővíti a flottáját egy légitársaság.

ex-dr. vuk 2015.03.02. 11:49:00

Angol utasok beszolasa: "Are we really departing from a shed??"
Nos a "shed" az altalaban a kert vegeben kerti cuccok tarolasara hasznalt fa vagy muanyag pici visko ...

sellőlány 2015.03.02. 12:27:44

@AirFrance KLM: 10K HUF/pp? Egy busz op cost költsége járatonként 70-80 euró.

blacha 2015.03.02. 21:35:36

kabaré az egész.... bőven lenne szabad kapacitás bud2n, helyette inkább megy ez a birkaterelés... ferihegy1ről nem is beszélve...

Yumurdzsak 2015.03.04. 10:30:09

@AirFrance KLM: javíts ki, de ha jól tudom ferihegyen egy csáp igénylése 25.000 huf. persze azt kapjuk, amit fizetünk, de van egy szint ami alá nem kéne lesüllyedni.

Basilisk Captain 2015.03.04. 10:43:50

@Yumurdzsak:
Napi 30 járatnál 750k huf, 365 napnál az rengeteg pénz.
sokkal lassabb/körülményesebb beszállítás.

Nem jótékonysági intézmények a low-cost társaságok, hogy kinyalják az ember seggét mindenhol. Elvisznek A-ból B-be, ha ehhez gyalogolni kell, hát gyalogolni kell.
Lehet legacyval is menni, és ott csápon lehet beszállni jobb esetben.

vanek ur 2015.03.04. 12:49:42

@Basilisk Captain: Én másképp számolnék: járatonként 120 utassal számolva (60-70%-os töltöttség) a csáponként 25000 Ft utasonként máris csak 200 Ft. Vajon hajlandók lennének ezt megfizetni az utasok? Szerintem a nagy többségük igen.
A csápos beszállítás is lehet gyors. A Southwestnél kitűnően működik. Nincs kiosztott hely, amikor megcsinálod a check-int, kapsz egy sorszámot, eszerint kell sorbaállni, és 30-asával engedik fel a gépre az utasokat. Leírás és videó itt: www.southwest.com/html/travel-experience/boarding-your-flight/index.html

Basilisk Captain 2015.03.04. 13:03:53

@vanek ur: utaztam southwesttel, ismerem a szisztémát.

itt nem úgy kell számolni, hogy jegyenként 200Ft, itt úgy kell számolni, hogy nincs extra kiadás. Minek adjon ki sokkal több pénzt ilyenre, ha jól meg lehet oldani gyalogos/buszos beszállítással. ja és azt se felejtsük el, az USA ez meg európa, itt nem működne az a rendszer.

vanek ur 2015.03.04. 14:24:13

@Basilisk Captain: Vajon extra kiadás-e, ha az utasoktól ez a jegyenként 200 Ft simán beszedhető? Sőt, még abban is biztos vagyok, hogy bármelyik fapados még nyereséget is termelne ezen, az utasok meg nem is biztos, hogy észrevennék a drágulást.

"ja és azt se felejtsük el, az USA ez meg európa, itt nem működne az a rendszer" - igen, az SW rendszere azért működőképes, mert minden reptéren csápra áll. Igaz, az USA-ban más a reptérkultúra. Nézegettem a Google mapsen, 2-3 csáp még a kisebb (párszázezres) városok repterein is van.

Yumurdzsak 2015.03.04. 15:31:35

@Basilisk Captain: sztem sokan azért nem mennek fapadossal budapestről, mert bádogvárosban kell tanyázni. vagy nekik ennyire bonyolult a matek, h ha fejlesztek szolgáltatást, esélyes,h megtérül a befektetés újabb eladott jegyekkel?

ez a gyors beszállítás kamu, mostanában sokat utaztam pegasussal, érdekes, ott a csápon keresztül is be tudták szállni gyorsan az emberek. bár isztambulban működik az elsőajtós felszállás is. lehet,h kultúra kérdése.

Basilisk Captain 2015.03.04. 16:00:45

@vanek ur: @Yumurdzsak: ha a budapesti reptér is olyan helyzetben lett volna, mint mondjuk Barcelona, hogy megmondta a cégeknek: vagy csápra álltok vagy nem jöttök ide. Na ezt a budapesti reptér nem tudta megtenni, be KELLETT feküdni a fapadosok alá, mert malév pusztulása után minden utasra szüksége volt, ezt meg a társaságok kihasználták. Reptér megcsinálhatta volna kulturáltabbra, de nem tette. Wizz meg Ryan nem fog ezen gondolkozni, hogy most beépítenek X €-t a jegyárba, de akkor mondjuk csápra állnak. REggelente el se férnének. Kapásból van pár legacy csápon, mellette ennyi fapados el se férne. 1-es terminál tökéletes lenne a fapadosoknak, de az meg kicsi. és egyik fapados sem nézné jó szemmel, ha mondjuk ryanair járhatna 1-es terminálról olcsón, akkor az nem tettszene a wizznek, hogy ő meg drágábban szopja a f*szt a kettesen.
Olyan zsákutcába tévedt a reptér ezzel a módszerrel, hogy nehezen lesz kiút.

BoeingBritni 2015.03.08. 14:38:30

Sziasztok,

Korabban mar sikeresen túl adtam Malév maketteken ezen a blogon keresztül, most az alábbi Malév relikviákat szeretnem megvételre felkínálni:
- Malév fedélzeti trolley (teljesen uj, jégtalcaval, feles méret, gyári Malév festéssel. A fiókok is benne vannak, lehet tálalónak is hasznalni.
- Malev IL-18 légcsavar, felújított, fali dekorációnak kiváló.

Ha valakit érdekel, akkor a zsuanna.k90@freemail.hu email címen lépjen velem kapcsolatba.

v2peti 2015.03.09. 23:02:02

@déjá vu39: Már régen össze kellett volna fognia pár szomszédos országnak, és a nemzeti büszkeséget feladva közös céget gründolni. Pl. Magyar-horvát vagy magyar-szlovák vagy magyar-román közös társaságot, akkor egy vízfejjel, közös gépparkkal, versenyképesebbek tudtak volna lenni.

v2peti 2015.03.09. 23:05:24

@Basilisk Captain: Miért is? Valószínűleg minden fapados elférne simán az 1-esen. De a MALÉV kiesése miatt nem éri meg mindkét terminált üzemeltetni.

v2peti 2015.03.09. 23:37:44

@AirFrance KLM: Na de a nem kétszeres áron. Reptéri illetéket, üzemagyagköltséget, pilótafizetést mindenképpen kell fizetni. Akkor ne már, hogy az extrák többe kerüljenek, mint az alapszolgáltatás (az, hogy elvisznek A-ból B-ne.)

Basilisk Captain 2015.03.10. 13:53:30

@v2peti: gondolom ezt valami viccből írtad.

Nyilván elférne 9 wizz gép + 3 ryr gép + easy,dy,gw,jet2 az egyesen.... Max szelektálva lehetne odatenni gépeket, de NEM az összes fapadost.... Ferihegyen a forgalom 55-60%-át adják a low cost cégek....
süti beállítások módosítása