FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

A nagy Ryanair-akcióban 542 forint egy euró

2015.01.03. 18:27 Fillér B. Gusztáv

Nagy újévi akcióval rukkolt elő a Ryanair, kár, hogy a magyar utasokat nem kicsit nézik hülyének: ami Budapest irányába 9,99 euró, az innen kifelé indulva 5419 forint. Finoman szólva, igencsak furfangos árfolyamon számolnak.

Januárra nem könnyű eladni a jegyeket, ezért a legnagyobb európai fapados ismét beveti az árfegyvert: hosszú idő után ismét ad 9,99 euróért jegyeket. Csak januárra és csak kedd-szerda-csütörtökre, de ez teljesen rendben levő, állnak is a rendszerben hegyekben ennyiért jegyek, hurrá. Még Rómából Budapestre is, vagy Londonból (9,99 fontért), ilyen aztán tényleg ritkán van, fenomenális.

Viszont a foglalás alapból mindig a kiinduló ország pénznemében történik és tényleg több városból is vannak budapesti ajánlatok 9,99-es jegyekkel, de csak Ferihegy irányába. Magyar indulással több városba is 5419 forint a jegy ugyanezekre a járatokra, de rendszerhiba nem lehet, mert van ahol nincs átcseszés, Brüsszelnél és Rómánál például látunk 3029 forintos ajánlatokat is, Londonnál viszont a rossz ár szerepel.

Példaként itt van a Bergamo-Budapest útvonal olasz indulással január közepére:

ryan10eur.png

Ugyanezek a járatok pedig pesti indulással így néznek ki, vagyis maradtak a 17,64 euróból forintosított körben:

ryan5400ft.png

 

 A Ryanair fanclub tagjait kérjük, ne jöjjenek azzal, hogy hol itt a probléma, a Wizznél meg a 4090 forint kintről indulva 14,99 euró. Az ugyanis csak az eurós alapár kerekítéséből fapad fakad és örüljünk, hogy épp a forintos árat lefelé térítik el, hogy 090 lehessen a vége. Előre köszönjük azokat a kommenteket is, melyek szerint rohadjon meg az a fillérbaszó, aki kiakad azon, hogy 3100 helyett 5400-at kell fizetnie, örüljön, hogy repülhet, ez is olcsó.

Itt az a gond, hogy ugyanarra a járatra teljesen különböző árat alkalmaznak attól függően, hogy mi a kiindulási irány, ami nem fair. Egy olasz meg tudja oldani a pesti kanyart 20 euróból, de a magyarnak egy bergamoi körre esélye sincs erre ugyanazokkal az akciós járatokkal. Annyit lehet tenni, hogy a visszautat külön foglaljuk, legalább az legyen 9,99 euró, ha már kifelé nincs mit tenni az 5419-cel.

FRISSÍTÉS: Kaptunk közben egy sajtóközleményt az akcióról, ebben a Ryanair eleve a 5419 forintos árat promózza a magyaroknak, vagyis tudatosan különbözteti meg az árakat ugyanarra a járatra, a magyar utasok kárára.

52 komment

Címkék: akció lehúzás Ryanair

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr357036487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jet set 2015.01.03. 18:57:48

Nekem a BUD-CIA-t is hozza 3ezerért.

arpad1983 2015.01.03. 19:30:31

@jet set:

Igen, de valószínűleg ha fordítva vennéd, CIA-BUD-CIA, akkor a visszautat nem hozná 3 ezerért. Azaz 10 euróért meglesz a jegyár, csak a számládat 5400 forinttal terheli meg.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.01.03. 19:44:03

@jet set: érdekes valóban, Londonnál viszont átverős, beleírom.

Bambusznád 2015.01.03. 19:50:46

Ez aztán a Freudi elírás: "Az ugyanis csak az eurós alapár kerekítéséből fapad"

cmx85s 2015.01.03. 22:11:45

Hát, én ezen a jelenségen nem most akadtam fenn, korábban ugyanígy működött a Ryanair weboldala.
Szerintem azért van így, mert Magyarország jobban teljesít, mint Európa többi része, és itt dübörög a jólét, ergó, van miből megfizetniük a zembereknek ezeket a jegyárakat.
Vagy csak simán nem akar magyar utasokkal vesződni a Ryanair, mert azok nem vásárolnak szendvicset, üdítőt a gépen, hanem viszik otthonról.

Késes Szent Alia 2015.01.03. 22:23:09

@arpad198: Hogy van ez: ha a Ryanair olasz weboldaláról foglalok BUD-BGY-BUD-ot (€20) és olyan paypal számláról fizetek, aminek a devizaneme euró, de amúgy fizikailag Magyarországon vagyok és innen intézem a foglalást, akkor nem 20 eurót vonnak le?

Vörös Rocktóber 2015.01.03. 22:23:26

Ha kipróbáljátok a régi jó devizanemváltós trükköt (az új oldalukon is műxik még), láthatjátok, hogy nem 9,99, hanem 16,69 ajró az alja -- a magyaroknak (ennyinek felel meg az 5419 ft).
De ez nem gond, mer' nem csak az övtáska van ingyé, és nem is melósjárat.

KullWahad 2015.01.03. 23:05:52

Elnézést kérek a sokat utazóktól, ha naiv (vagy mi...) lesz a megszólalásom, de az jut eszembe, hogy emiatt nem lehet az EU-nál panaszkodni? :-o

Vagy ami fapad, arra nem vonatkozik valamiféle "egyenlő bánásmód"-dolog? :-o

Vagy csak nem értem a légi utazás gazdasági hátterét... :-))

csadeev 2015.01.03. 23:38:17

Ujabb ok az eurozonahoz torteno csatlakozashoz, nem is ertem miert huzzuk-halasztjuk a dolgot. Btw megneztem a Ryanair applikaciojan az arazast, ott meg penznemet sem enged cserelni, igy ott is 5ezer huf a legolcsobb jegy.

Basilisk Captain 2015.01.04. 09:38:07

@Fillér B. Gusztáv:
csak az volt idegesítő, hogy más városokból sokkal több minden volt 10€-ért, mint innen...

szita szita péntek 2015.01.04. 10:58:43

Értem én... értem... Viszont ugye jön a "minden annyiba kerül, amennyiért kerül rá vevő" ökölszabálya. Az olaszoknak csak ennyiért tudják elsózni a járatot, mer' Bergamo mégiscsak ott van valami regionális kzp és mehetnek mindenfelé. A januári Budapest onnan nézve kb annyira lehet népszerű célpont, mint ... na jó, nem akarom megsérteni honfi érzelmeinket.

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2015.01.04. 11:03:37

Én azt nem értem, hogy miért kéne ugyanannyiba kerülnie az A-B-A túrának, mint egy B-A-B túrának. Ez nem kígyó, ahol a farkától a fejéig ugyanolyan hosszú, mint a fejétől a farkáig: itt két külön repülőjárat van, két külön időben. Tehát lehet rájuk eltérő a kereslet, így az áruk is különbözhet.
Nem egyszer jártam már így normál légitársasággal is: ha pl. San Franciscoból kiugranál egy hétvégére Las Vegasba, akkor az másfélszer annyiba kerül, mintha Vegasból ugranál ki hétvégézni Franciscóba. Itt persze nyilvánvalóbb, hogy mi lehet az ok, de a Ryanairnál miért ne lehetne valami hasonló?

Anna Sussoger 2015.01.04. 11:44:41

Már a februári EUR-HUF árfolyammal számolnak.

Gurtart 2015.01.04. 11:57:06

@Anna Sussoger: Azért ez viccnek is rossz, már megbocsáss... :(

Sunny Days 2015.01.04. 12:00:18

@Papírzsepi: pont ezt írtam volna én is, ha tudnék ilyen szépen fogalmazni

Whyd (törölt) 2015.01.04. 12:41:13

A kedves blog posztoló most utazna először repülőgéppel? Vagy csak szándékosan kelti a műbalhét és sározza az egyik legnagyobb fapados társaságot? A repülőtársaságok a kereslet és a kínálat, szezonalitás és egyéb szempontok alapján határozzák meg a jegyek árait. Nem arról van szó, hogy több mint 500Ft-os euro árfolyamon lehet a Budapest indulású jegyeket megvenni, hanem arról, hogy itt nem 9,99€ a jegy ára, hanem több, 16,99€. Nem ugyanannyiba kerül a Budapestre érkező és a Budapestről induló járat jegyének ára. Ez nem csak most van így, nem kell ezen csodálkozni, a viszonylat irányok áraival szabadon játszhatnak a légitársaságok!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.01.04. 12:44:44

@Papírzsepi: @sunny_days: @Whyd: pont ugyanarra a jaratra kerul 9,99-be es 5200-ba. Tessek figyelmesen olvasni, ill. nezni.

lavór 2015.01.04. 12:50:29

Lehet megsúgták nekik az idei euróárfolyamot, így nem kell javítgatni az árlistát. :)

jelentéktelen alak 2015.01.04. 13:19:22

Szerintem ennek sok olyan oka lehet, ami nem nagyon adhat okot sértettségre, bár nyilván rosszul esik.
Valaki említette a fedélzeti szolgáltatások igénybevételét, vagy mellőzését. Vélhetően a tapasztalatok alapján számolnak egy extra 10-20EUR-s költéssel azon utasoknál, akik Budapestre látogatnak, azokkal szemben, akik onnan utaznak valahová.
Abban is lehet valami, amit ugyancsak írtak már, hogy Budapest a szolgáltatások szempontjából perem területnek számít. Már Európai nagy városban nagyobb verseny az utasokért. Budapesten viszont be kell érnie az utasnak azzal, ami van. Míg Londonban oda kell csábítani az utast, bármilyen célállomást ajánlva neki, addig aki Budapestről indul, az utazni akar és nem nagyon tud válogatni.
Ezen felül lehetnek még a reptéri és egyéb költségek is. Nem tudom, csak feltételezem, hogy más-más a díjszabás a beszálló utas esetén, mint a fogadott utas esetén. Pont a Ryanair nagyon kemény alkut folytat a repterekkel és a Budapesti az egyik problémás/drága számukra a sok közül. Nem is értem, hogy miért nem valamelyik vidéki repteret használják, mint sok más helyen, bár biztosan erre is okuk van.
Összegezve, bár pont a Ryanair híres arról, hogy az utast csak szükséges rossznak tekinti, kétlem, hogy nem száraz gazdasási okai vannak az ilyen jelenségeknek.

CommentR 2015.01.04. 13:20:57

@Fillér B. Gusztáv: Már ne haragudj meg, de hogy lehetne "ugyanaz a járat", ha az egyik Pestről Bergamoba, a másik Begamobol Pestre tart? Esetleg lehetnek ezek járatpárok, de semmiképp sem lehet ugyanaz a járat. Teljesen bevett szokás ez a társaságoknál. Tapasztalatom szerint nem ez a ritka, hanem az, ha egy járatpáron oda-vissza ugyanannyiba kerül a jegy. Akkor lenne igazad, ha mondjuk ugyanarra a gépre (például Budapestről Bergamo irányába) más ár lenne feltűntetve az olasz honlapon, mint a magyaron. Igy sajnos nem értem a háborgást...

CommentR 2015.01.04. 13:26:50

@CommentR: Ja, bocsánat! Benéztem, valóban igazad van.Ez furcsa.

Basilisk Captain 2015.01.04. 13:32:04

pestet annyira leszarja ryr, hogy a budapestért felelős IT-s is telibeszarja, és nem foglalkozik vele.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.04. 13:56:36

@CommentR: Lehetnek. Gondold végig:

A járattal eljön az olasz Budapestre.
B járattal ő visszamegy haza. Te viszont azzal utazol ki.
C járattal te jössz vissza.

Ha az A és a C járat ára különböző => Természetes
Ha a B járat ára a két helyzetben különböző => Erről szól a post.

InteriorLulu 2015.01.04. 14:53:37

"Itt az a gond, hogy ugyanarra a járatra teljesen különböző árat alkalmaznak attól függően, hogy mi a kiindulási irány, ami nem fair."

Igen, ez gond, ám még nagyon gond, hogy a problémára nem igazán neked sikerült rávilágítanod, mint inkabb az előttem kommentelő @Válasszunk: -nak. :-p
(Ahogy látom, negyedik olyan vagyok, aki pusztán a te írásod alapján nem érti, hol itt a probléma).

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.04. 15:23:46

@InteriorLulu: Nyilván nem mindenki számol azzal, hogy egy ilyen útnál mi is a kiindulási állomás, stb. Aki viszont sokat foglal, vagy esetleg az okokat is sejti / ismeri / ... az kapásból tudja egyszerűsíteni, magyarázni a dolgot.

A fapados üzleti modell alapja: Jobb egy ülésen keveset veszteni úgy, hogy egy utas ül rajta, mint sokat azon, hogy üres. Extrém alacsony árak kapcsán: Egy idő után nem éri meg igazán árat csökkenteni, mert akkor az utasok egy része elkezdené ezt várni, stb.

Mit tehet ilyenkor a fapados? Nem azt mondja, hogy ad egy irányba jegyet 5EUR-ért, és talán megkeresed, hogyan úszhatod meg 10-15EUR-ból a bulit... Hanem a visszaútra vonatkozó jegyek árából ad kedvezményt.

Lehet olyan is, ami pedig pont innen indulva olcsóbb.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.01.04. 16:48:21

@InteriorLulu: Ebből az egyetlen kiemelt mondatból lehet, hogy nem egyértelmű, de ha az egészet figyelmesen elolvasod és nem abból indulsz ki, hogy a blogger biztos hülye, szerintem igen. És nem véletlenül vannak ott a képek sem a foglalási rendszerből, az is segít.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.04. 17:12:47

Szerintem szólnotok kéne Orbán Viktornak.

Már megint nem adták meg a több tiszteletet a magyaroknak.

InteriorLulu 2015.01.04. 17:25:13

@Fillér B. Gusztáv:
Szerintem nem. Jóllehet az egész posztot figyelmesen elolvastam, igaz, a képeket nem tanulmányoztam, gondoltam, az a sok betű biztosan elég a mondanivaló pontos közlésére. (Ezek szerint nem elég).

Egyébként pedig tévedtem, nem is a negyedik, hanem az ötödik értetlen kommentelő vagyok. Ami azt jelenti, hogy a hozzászólók kábé harmada nem értette, mi is a probléma. Khmm...

@Válasszunk:
Aha. Oké, tehát az van, hogy nem csupán a problémára, hanem magára a megoldásra is te világítasz rá a poszter helyett ("... a visszaútra vonatkozó jegyek árából ad kedvezményt"). Szó nincs tehát semmiféle árfolyamtrükközésről.
Egyetlen költői kérdésem maradt csak: miért is nem te jegyzed ezt a posztot?...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.01.04. 17:52:59

@InteriorLulu: környezetemben mindenki értette, de ha neked jól esik, biztos szarul fogalmaztam. a megoldást pedig senki se tudja, az egy verzió, amit az olvtárs felvázolt, szerintem például nincs igaza. az biztos, hogy csak a 9,99-es akciós jegyeknél van megkülönböztetés, a többinél simán működik a normális árú átváltás. ráadásul tudatosan adják magyar indulással drágábban, ahogy az a sajtóközleményükből kiderül, lásd frissítés a poszt végén. ennyit tudunk, okot nem, csak azt, hogy nem tetszik.

InteriorLulu 2015.01.04. 18:15:15

@Fillér B. Gusztáv:
Nem esik jól, de nem fogalmaztál kellően érthetően. Szerintem.
Mindegy. A frissítés alapján a mások által is pedzegetett fedélzeti szolgáltatások körül lehet a megoldás (egyik része), bár én nagyon laikus vagyok a témában.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.04. 21:12:14

@Fillér B. Gusztáv: Az, hogy ezt promózza az az eredmény és nem az ok. :) De valószínűleg sok oka van a dolognak, amik együttesen kellenek.

Az egyik az, hogy a 10EUR az nagyon lélektani határ, az alatt aki az EUR árral számol sokkal szívesebben vásárol. Ezért ott vevőcsalogatónak van pár ilyen akciós jegy minden járatra, de nem nagyon fogy ez sem.

Nyilván az is üzletpolitikai döntés, hogy az ár visszafelé is ennyi. És nyilván nem akarnak egy irányban 5EUR-t mondani, stb. azaz a lehetőségek korlátozott volta.

Itt pedig az elérhető áru jegy kapcsán a választék, a több azonos áru jegy ér sokat. Az olcsóbb ár nem hozna annyi vevőt. De az eltérő mennyiségben vásárolt plusz szolgáltatások is előkerülhet, a melyik bázisok mennyit termelnek, mennyit akarnak oda visszaforgatni is...

Az időjárás és az eltérő igények is.

Feltehetően kb. több tucat ok játszik össze, hogy itt miért ezt jelentették be akciónak, ott meg miért azt.

Van egy olyan gyanúm is, hogy az a határ amivel itthon döntően új réteget tudnának bevonni, aki az eddigi áron nem vesz, de arra már érzelmileg beugrana túl alacsony lenne, nem fedezné az utasonkénti költségeket, ezért itt ilyen céllal, így árat képezve nem tudnak akciózni. Eltérő piac.

bkkzol 2015.01.04. 21:37:22

akik ezen a szaron utaznak azok ne gondolkozzanak sokat! az tetszett legjobban, hogy van "business plus" osztály. ez azt jelentheti, hogy felvihet egy ujságot magával a gépre?

Basilisk Captain 2015.01.05. 09:07:34

@bkkzol: te aztán marha nagy értelmiségi lehetsz!

bkkzol 2015.01.05. 10:02:35

@Basilisk Captain: ezt mondjuk mibol gondolod? 3 nyelven beszelek meg 2 kozepesen megy. ranylag jol tajekozodok a kepzomuveszetben, zeneben... de fapadosra fel nem ulok. kulonben meg ki talata azt ki, hogy minden porbafingonak be kell jarnia a vilagot. maradjon csak szepen ott ahol van.

Basilisk Captain 2015.01.05. 10:10:57

@bkkzol:
na akkor minek okoskodsz ennél a cikknél, hogy "business plus osztálynál fel lehet vinni egy újságot?". maradj a kaptafádnál. főleg ha nem repülsz fapadossal, akkor ne is írj itt félrevezető hülyeségeket!

bkkzol 2015.01.05. 10:59:08

@Basilisk Captain: felrevezeto volt? akkor nem lehet felvinni ilyen komoly csomagot a "business plussz" csomagban sem? bocsi?

Basilisk Captain 2015.01.05. 11:27:10

@bkkzol:
-.-" . ugyan úgy 2, azaz kettő kézipoggyász megengedett. és van benne egy feladott is....
szóval igen, beszélsz itt hülyeségeket.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.05. 13:16:04

@Basilisk Captain: 2 kézipoggyász + amit a tranzitban vásárolsz a reptérrel kötött szerződések miatt is mindenhol felvihetőek (újság is), és az ott is kapható újságot biztos nem kérdezik meg, hol vetted. Azaz az a kettő sem mindig csak kettő :)

Erre jön a feladott, de az adott csomag nem csak a feladott poggyászról szól, ha már pontosítasz...

De tudod bkkzol tipikusan az az ember, aki felszáll az Iberia Express-re a Vueling helyett. Amit küldtem a blog címére emailt (remélem megkapták) abban is említettem, hogy pl. az Iberia Express-en kevesebb a hely. Nem csak a hely kevesebb, de ott csak business class-on kérhetsz FIZETŐS ellátást, míg a Vueling-en ingyen van.

De a fapados vs nem fapados kérdésben azért van olyan kategória is (sajnos erre nem sok), hogy premium fapados, amin még ellátás is jár.

Sok ember meg egy címke (egyik LCC, másik nemzeti) felül a szarul székezett, ellátást sem adó, szarra, amit mivel nehéz tölteni kétszer annyiba kerül, még a jó ellátást adó premium fapados helyett is.

Ha pedig a felfelé nyitó EU-s LCCk egy része premium fapados szolgáltatást (benne van a pakliban) az szerintem igen sok új utast megszólítana itt is. De nem a bkkzol féléket.

Basilisk Captain 2015.01.05. 13:40:50

@Válasszunk:
Igen, köszi a pontosítást, én kihagytam a tranzitban vásárolt dolgokat. :)

EU-n belül lassan teljesen kihal a "klasszikus" légitársaság. Lufi kiszervez minden FRA/MUC( eddf-eddm. :) )kívüli utat a GW-hez. KLM/AF is már kezd fapadosodni transavia által. Egyedül talán a Turkish az aki meleg ételt ad eu-n belüli utakon.
Saját magamból indulok ki, ez lehet nem vonatkozik sok emberre, de én valahogy kibírok 2 óra hosszát bárhogyan, és Budapestet tekintve kiindulásnak 2-3 óra hosszú repüléssel elég nagy területet lehet lefedni ( most csak a közvetlen járatokat mondom). és ezen a 2 órán tök mindegy milyen szolgáltatást nyújt , vagy éppen nem nyújt a légitársaság. 2-3 órát kibírok ennivaló/innivaló/wc nélkül. De lehet sokan máshogy fogják fel, és 1 órás úton is masszázsfotelt akarnak, és 7 fogásos ételt.
BUD-MAD iberianak hogy lesz végül? Mennyi járatot visz az express?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.05. 14:21:01

@Basilisk Captain: Nem tudom Iberianak hogy lesz az említett járata, nem szívesen használnám őket. Az Express inkább rövid távú járatokat, stb. visz, de az EUban talán náluk a legszűkebb a hely. Borzalmas. :)

Elmondom, hogy én hogyan indulok ki, bár őszintén szólva sok szempontból egyedi. Ha nyaralni, pihenni megyek, akkor nem szívesen vállalok az elején és a végén kényelmetlenségeket, plusz fáradtságot. És tudod, ha egy gyorskajáldába ráköltök X összeget a kajára, a gépnél is rákölteném.

Az elfogadható kényelemért, elfogadható áru extrákért szívesen fizetek. Sok más dologért viszont nem. Ehhez egy szépen felextrázott fapados jegy is jó. És sok opciót mérlegelek. Például azt, hogy "egy körutazás alatt kevesebb visszafelé jövő jegy kell, mintha mindenhova külön mennék". Ahova átszállás miatt úgyis el kell menni, oda nem megyek külön, hanem amikor átszállnék szánok rá pár napot, stb. Ha így kicsit több helyre, kellemesebb útra számíthatok, és nem is járok rosszul ez éri meg.

A nyaralás össz árához képest tényleg apróság az, hogy így jobban is érzem magam, nem járok rosszul ;)

Ha csak valahova el kell ugrani más a helyzet, ott szóba jöhet LCC, regional, legacy, stb. Aki azt mondja, "amiből Audi-t lehet venni, abból Cessna-t is, a közösségi közlekedés meg nem az ördögtől való", az ha nem nyaralni megy, nem a kényelem a fontos fel fog ülni arra, ami éppen jó. Itt sok üzleti feltétel, időpont, stb. is játszik. Ryanair sem rosszabb.

Eddig a pontig ezt a taktikát remélem nem csak érted, de azt is látod, hogy más is könnyen dönthet hasonlóan.

Amit az eddigi két helyzetre nem írtam, de igaz: Szívesebben repülök olyan gépen, ahol ismerem a pilótát.

Ha repülésbuzi baráti kör megy valahova, ahol a "PPLhez csak egészségügyi alkalmasság hiányzik" és ATPL között mozog a dolog és van akinek a cége a 19 személyesnél kisebb géppel való charterre is rendelkezik licenccel... És van a baráti körben elérhető gép, abból ritkán lesz jegy vásárlás. Gondolom azt is érted, miért. :) A baráti társaságnak köszönhetően van katonai repülés (USAF) felé is kötődés, van pár jóbarát arrafelé.

Igen, ebben a körben azért sokan hozzák a melóhelyről az insider infot, máshogy dumálunk a repülésről.

És igen: Amikor az a kérdés, hogy vajon tényleg Ryanaires pilótáktól jön egy-egy névtelen panasz, ami hivatkozik pár súlyosabb incidensre, akkor két opció van. Vagy csak találgatni tudsz. Vagy ismersz Ryanaires pilótákat akik el tudják dönteni mennyire hiteles a vélemény.

Yumurdzsak 2015.01.06. 16:36:05

nekem az is fura,h a business plus árát meg jól váltják.

BoeingBritni 2015.01.09. 11:23:28

Sziasztok, ugy látom itt mindneki szakértő es talan tudtok segíteni! Van nehány teljesen uj jo minőségű Malév repülő makett nálam amit szeretnek eladni. A volt pasim hagyta nálam, gyári dobozban vannak. Típusok: TU134,154, Boeing 737, 767 Hol tudnám hirdetni, mindegy hogy mennyiért csak vigye el valaki mert a helyet foglalja es mivel költözes előtt állok nem szeretnem mar az uj lakásba cipelni. Köszönöm fiúk.

BoeingBritni 2015.01.09. 11:24:34

@Basilisk Captain: Sziasztok, ugy látom itt mindneki szakértő es talan tudtok segíteni! Van nehány teljesen uj jo minőségű Malév repülő makett nálam amit szeretnek eladni. A volt pasim hagyta nálam, gyári dobozban vannak. Típusok: TU134,154, Boeing 737, 767 Hol tudnám hirdetni, mindegy hogy mennyiért csak vigye el valaki mert a helyet foglalja es mivel költözes előtt állok nem szeretnem mar az uj lakásba cipelni. Köszönöm fiúk.

BoeingBritni 2015.01.09. 11:26:16

@Yumurdzsak: Sziasztok, ugy látom itt mindneki szakértő es talan tudtok segíteni! Van nehány teljesen uj jo minőségű Malév repülő makett nálam amit szeretnek eladni. A volt pasim hagyta nálam, gyári dobozban vannak. Típusok: TU134,154, Boeing 737, 767 Hol tudnám hirdetni, mindegy hogy mennyiért csak vigye el valaki mert a helyet foglalja es mivel költözes előtt állok nem szeretnem mar az uj lakásba cipelni. Köszönöm fiúk.

BoeingBritni 2015.01.09. 11:28:14

@Válasszunk: Sziasztok, ugy látom itt mindneki szakértő es talan tudtok segíteni! Van nehány teljesen uj jo minőségű Malév repülő makett nálam amit szeretnek eladni. A volt pasim hagyta nálam, gyári dobozban vannak. Típusok: TU134,154, Boeing 737, 767 Hol tudnám hirdetni, mindegy hogy mennyiért csak vigye el valaki mert a helyet foglalja es mivel költözes előtt állok nem szeretnem mar az uj lakásba cipelni. Köszönöm fiúk.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.09. 11:42:49

@BoeingBritni: Facebook lesz a barátod :) Ott van számos makettekkel, modellezéssel, stb. is foglalkozó csoport, sok gyűjtővel.

Vagy Vatera, OLX...

BoeingBritni 2015.01.09. 11:46:12

@Válasszunk: köszi, vaterat nem akarom, facebook-on meg midnenki randizni akar velem. Expressz-ben feladom!:)) köszi a tippet, próbálkozom

Basilisk Captain 2015.01.09. 15:25:25

@BoeingBritni:
Szia engem érdekelne 1-2 darab. :)

BoeingBritni 2015.01.09. 16:01:28

@Basilisk Captain: Szia, ez jó hír, te vagy a megmentőm! Összesen van 4 db, de szerintem ez egyben lenne érdekes, mert közben kiderítettem, hogy egy a gyártó és egyedileg csinálták. Nagyon nem értek hozzá de igényesek és semmi sérülés nincs rajtuk. Ha tényleg érdekel, akkor üzenj nekem közvetlenül és küldök fotókat. Köszönöm mégegyzser, sokat segítesz. :)

Basilisk Captain 2015.01.09. 16:38:03

@BoeingBritni: itt az emailem, akkor írj ide: repjegyfoglalasok@yahoo.com
süti beállítások módosítása