FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (8) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (17) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Ilyen lesz az utazás a Wizz Airrel májustól: itt vannak a legfontosabb változások

2020.04.30. 19:21 Fillér B. Gusztáv

Péntektől a lehető legtöbb útvonalon újraindítja a járatait a Wizz Air. Ez teljesen unortodox megoldás, rajta kívül az összes többi fapados megmondta már egy hónapja, hogy júniusig a földön marad a teljes flottájuk, csak a Ryanairnek van egészen kevés járata. De náluk májusban se nő a szám.

Ezzel szemben a Wizz próbál repülni a lehető legtöbb helyre. Pár hete még úgy tűnt, a hatósági korlátozások közepette megmaradt útvonalak mindegyikére van menetrendje, mostanra azért a vakmerőség bátorsággá szelídült, elég sok repülhető útvonalon tolták el az indulást legalább két héttel, közben a május elején elinduló útvonalakon is folyamatosan ritkították a járatokat. Alig van már valami, ami többet elbír heti kettőnél. 

A folyamatos tilitoli a menetrenddel nem túl utasbarát. Persze most csak az utazik, akinek nagyon muszáj, de azt látni, hogy indulás előtt két-három nappal törlődnek nagy számban a járatok, bosszantó. Persze ennek többnyire az az oka, hogy akkor kapnak értesítést a hatósági korlátozások meghosszabbításáról, de talán jobb lenne abból kiindulni, hogy ha egy héttel a tervezett indulás előtt nem mondja azt a hatóság, hogy kinyitja a repteret, vagy a légteret, akkor nem is fogja. Eddig nem tudunk senkiről, aki így tett volna, a repülési, utazási korlátozásokban még semmiféle enyhítés nincs Európában. 

A Wizz ennek ellenére indít egyre több járatot. Persze a számuk az idő haladtával egyre fogy, így Budapestről az öt végig megmaradt, áprilisban is működő útvonal (Bázel, London, Stockholm-alsó, Dortmund és Eindhoven) mellett csütörtök délutáni állás szerint elindulhat nyolc: Athén, Barcelona, Berlin, Göteborg, Madrid, Birmingham, Oslo, Marosvásárhely. Szarajevó is még benne van a menetrendben, de az indulásához az kellene, hogy ne hosszabbítsák meg a légtérzárat a bosnyák hatóságok. 

A Wizz tehát simán repül olyan helyekre is, ahova nincs légiforgalmi korlátozás, de van kötelező karantén a belépőknek, sőt, a határ zárva van a külföldiek előtt - például Oslo. Nem véletlenül íratják alá foglaláskor, hogy ez az utas felelőssége, ha utazik és nem engedik be, így járt, ő baja és költsége.

Van aztán az Okosutas-gyűjtés szerint kerek 20 útvonal, amelynél május közepi indulást terveznek, ezzel kapcsolatban arra tippelünk, hogy ennek a fele se jön össze, a többit tolják tovább. Ami pedig nincs az listán, az mind júniusban indul leghamarabb. Ezek között már a nyaralóútvonalak is ott vannak, nagy törölgetés lesz ebből is. Ennek mértéke persze a járványhelyzettől, a korlátozások, utazási szabályok, feltételek változásától függ.

Ami még biztos, hogy komoly óvintézkedések mellett repül májustól a Wizz. Az, hogy nem használják a középső ülést, elvetélt tervnek, vagy mezei marketingblöffnek bizonyult, most csak annyit mondanak, hogy ha a töltöttség engedi, átültetik az utasokat, hogy növeljék a köztük levő távolságot. A gépre lépéskor osztanak viszont fertőtlenítős kendőt.

Nem csak a sztyuvikon lesz kötelezően maszk, de az utasoknak is előírják. Kínzó kérdésünk: ha nincs az utasnak, akkor nem engedik fel a gépre, vagy vásárolhat jó drágán, mint amikor például a beszállókártyája hiányzik? Az is jó kérdés, hogy ha már nagyon figyelnek a reptereken is a távolságtartásra és erre kérik az utast is, akkor vége a kapunál a kézicsomagos szívatásoknak, centizgetéseknek is? Vagy ezentúl másfél méterről kiabálva rakatják az összes gyanús csomagot a fél gép által összetapizott és lelihegett mérőeszközbe a Wizz ferihegyi földi kiszolgálói?

A tapizásmentesség érdekében a fedélzeti magazint elhagyják, kaját persze árulnak továbbra is a gépen és csak kérik, hogy érintéses kártyával fizessünk érte, elfogadják a készpénzt is. A maszkon keresztüli evést még nem találták fel, gyanítjuk, hogy a kaja-pia idejére elnézik, ha az utas megválik a maszkjától. 

 

28 komment

Címkék: újraindulás Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr615648168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svajcineger 2020.04.30. 23:11:39

Ha jol sejtem, folytatodik tovabb a "repuljunk inkabb ures geppel, minthogy visszateritsunk" idoszaka.

.

Lónakafaszát 2020.05.01. 14:45:00

Válságos időkben mutatkozik meg a cégek valódi természte. Wizzairt egyáltalán nem zavarta még március-áprilisban sem, hogy hozta, vitte a vírust Európa-szerte. Kiderült, hogy vírusos embert fuvaroztak haza, megvonták a vállukat és csináltak egy reklámfilmet arról, miképp törölgeti éjszaka a repülő belsejét. És ebben a cinizmusban egyes kormányok is keményen partnerek voltak. Hogy mást ne mondjak, érdemes megnézni, melyik két kormány tartott ki mellettük az utolsó pillanatig foggal, körömmel. (a román és a magyar).
Mifelénk akkor is indulhattak a repülőgépek, amikor MINDEN civilizált ország a legkeményebb tilalmakat léptette életbe.

A nyitás is valahogy hasonló. A Wizzair erőlködik, hiszen a kontinensnek ezen a felén a pénz mindent felülír, s a polgárt nem képviseli senki. Érdemes megnézni, az a hatóság, amely korábban két otthagyott bőröndért is patliát csapott, vagy egy divertálás miatt százmilliós bírsággal élt, mennyire kussol most. No jó, mindannyian tudjuk vagy sejtjük, az állampárt bőröndje mindennél fontosabb, és valahol a wizzair is az a cég, amely jelenleg az állampártnak termeli a profitot.

Lónakafaszát 2020.05.01. 14:51:36

A balkáni útvonalak jelenleg csak azért nem indulnak újra, mert valamennyi érintett ország keményen korlátozza a légiforgalmat. Igen, egy részük a saját légitársaságuk iránti lobbiérdekből. De akkor is tény, hogy május közepéig eggyik sem nyit ki. (Észak Macedónia pár napja, míg Szerbia picit rá, majd Bosznia tegnapelőtt hosszabbította meg a repülési tilalmat). És ha mélyen a szívünkre tesszük a kezünket, nekik van igazuk.

Amit én megpiszkálnék egy gazdasági újságíró helyében, az a balkáni utak finanszírozása. Vajon mi közérdek fűződik jelenleg ahhoz, hogy a magyar állam ezekbe a senki által nem repült útvonalakba pénzt tegyen? És ha már tesz, vajon mi a valódi mozgatórugója a történéseknek?
(Amúgy tudjuk mindannyian, a mozgatórugó a pénz. A közvagyon magánzsebekbe áramlása). De EZ az az eset, ahol a lopás rendkívül szemléletesen nyomon követhető.

svajcineger 2020.05.01. 15:40:13

@Lónakafaszát:
A balkani jaratok nagy resze az adott allam altal szponzoralt jarat.

heidt 2020.05.02. 12:09:22

Más kérdés a vírus és más a WizzAir üzletpolitikája.
A Wizz magasan tesz a járványra, neki a bevétel a fontos. Amennyiben indul a járat, nem kell visszaadni a pénzt. Valószínűleg most ott állnak a check-in pult mögött és minden gépnél veszettül számolnak.
Azt tudják, hogy sokan nem jelennek meg a reptéren, mert nincs miért menni. Minden zárva, esetleg 2 hét karantén is befigyelhet. Van a gépre 200 főnek foglalása. Ha törölnék a járatot, vissza kellene adniuk a jegy árát valamilyen formában, ami (hasra ütve) 10 000 euró veszteség.
Ezért figyelnek és a check-in zárásakor kiderül, hogy összesen 10 utas jelent meg. Ekkor közlik, hogy: bocsika, de nem megy a gép, természetesen visszaadjuk a jegy árát és még kártérítést is fizetünk (ilyenkor kötelező). Ez 10 x 50 EUR repjegy + 10 x 250 EUR kártérítés. Akik nem jelentek meg, azoknak nem kell fizetni semmit. Összesen 3000 euró veszteség.
Szerintetek melyik megoldást választják?

Lehet, nem is légből kapott a feltevés?

"A Wizz Air pedig áprilishoz képest valóságos járatdömpingbe kezdett tegnaptól, Budapestről 8-10, Debrecenből egy járatot újraindítva. Az más kérdés, hogy tegnap – a Budapest Airport honlapján található információk szerint – négy járatot kapásból törölt." /g7.hu/

Yumurdzsak 2020.05.02. 20:27:42

@svajcineger: ezt rosszul tudod, a magyar kormány pótolja ki
444.hu/2017/12/04/minden-egyes-utas-utan-6-ezer-forintot-fizet-a-magyar-allam-a-wizz-air-ot-balkani-jaratan

@Lónakafaszát: 5ből 3 járat kifejezetten nyereséges, ott nem kell kipótolni a magyar államnak

tompus 2020.05.02. 23:13:25

@heidt: Nem csak a járványra tesz, hanem az utasokra is. A munkásjáratokra mindig lesz igény, letojja, ha veszít pár utast, akiket most megszívatott.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.05.03. 13:11:33

@heidt: ez szerintem teljesen légből kapott. ha indul, akkor indul akkor is, ha alig jelenik meg utas. ha sutyiban nem indulna, azt pl honnan tudnák, hogy a visszaútra nem lesz ott 100 utas?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.05.03. 13:18:38

@Lónakafaszát: senki se tudja igazán, miért jó nekik, hogy szinte egyedüliként egész európában, minden kiskapun berepülnek, ahol nincs korlátozás, ott szinte üresen is indulnak. de annak, akinek utaznia kell, ez nagy segítség. most már az sincs, mint a leállás időszakában, hogy a jegyek nagy részét eladták, így ha lerepülik, nem kell visszaadni a jegyárat. lassan két hónapja nem vesz jegyet szinte senki, a most elinduló járatok töltöttsége egyharmad körül lehet. sokkal nagyobb veszteségnek tűnik repülni, mint leállni. csak arra tudok tippelni, hogy nagyon elsők akarnak lenni az újraindulásban, agresszívan piacot szerezni. csak sokkal lassabb lesz az utazási igény növekedése, mint amivel számolnak.

tompus 2020.05.03. 20:02:52

@Fillér B. Gusztáv: Tavaszra simán vehettek jegyet sokan a karácsonyi időszakban. Nem hinném, hogy veszteséggel repülnének. Akinek utaznia kell, annak lehet, hogy nagy segítség, de aki meg nem akar 2 hét karantént vagy egyáltalán belépni sem tud az országba és emiatt elbukja a jegyárat, azzal szemben meg nagy szemétség.

satco84 2020.05.05. 00:50:55

@Fillér B. Gusztáv: Jó meglátás, és a megoldás is legalább ennyire remek. Csak el kell tolni a járat indulását kb. másfél órával (ennyiért még nincs kártérítés), ekkor már lassan zár a check-in a vissza oldalon, és nagyjából már látja, hogy hányan vannak retúr. Bár ahogy nézem a reptér oldalát, ezzel még nem éltek, és talán nem is fognak.

satco84 2020.05.05. 01:25:01

@tompus:
@Fillér B. Gusztáv:
Szerintem sem 1/3-ad a foglaltság, ne felejtsük el, hogy már márciusban leálltak. Simán átfoglalhatták az utasokat tömbösítve ezekre az indulókra, március közepén május még jó távolinak látszott.

Érdekes kérdés, hogy miért indulnak el ennyire agresszívan, én is marketinget sejtek a háttérben. Csak most nem az utasokra vadásznak szerintem, hanem a befektetőkre, és meg kell mutatni, hogy a társaság minden körülmények között megy.

Ugye állami támogatás nincs, vagyis van némi, ezekkel a Kínába futtatott missziós járatokkal. Tudjátok, mikor a cargo gépek 30tonnás kapacitása helyett 8tonnás kapacitással szállíttatunk Wizz gépekkel (erre a közbeszerzésre kíváncsi lennék azért).

Egyébként visszaemlékezve a történelemre ez az, ami még soha, senkinek nem jött be: háborús, járványos, lezárt övezetekbe repülni. Emlékszem, mikor kitört a líbiai polgárháború, akkor a MALÉV dömpingelte, hogy már csak ők repülnek Európából Tripoliba. Igaz, a háború nem karantén, de közös benne, hogy a többség nem akar odamenni.

satco84 2020.05.05. 01:35:43

@Lónakafaszát: Teljesen egyetértek! Persze itt a kormányoknak is volt szerepe rendesen, és ebben egész Európa bűnös. Mondjuk ha jól emlékszem, Bécs már nem fogadott Kínából járatokat, nálunk még vidáman jöttek egészen március elejéig, pedig akkor már mindenki tudta, hogy mi a helyzet. Még valami olyan is volt, hogy az egyik pilóta belázasodott, és kitört a pánik az országban, hogy itt egy koronás. Aztán persze nem az volt (vagy letagadták, nem ez lenne az első esetet se Kínában, se ugye... :/ ), de ettől még hetekig jöttek a teljesen tökig megtöltött gépek Ázsiából.

Talán egyébként nem csak a légitársaság felelőssége ha látens esetet szállít, hisz nem tudja ellenőrizni, nem is kötelessége, és nem is áll módjában kikényszeríteni a tesztet, ez az illetékes járványügyi hivatal felelőssége. Na, de ez már egy másik fórumra tartozik :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2020.05.05. 14:31:40

@Lónakafaszát: A repülőgépek néhány tízezer utasa vagy a határok mentén ingázók százezrei terjesztették jobban a vírust? Talán nem véletlen, hogy Észak-Olaszországból Svájc és Ausztria déli része felé terjedt a vírus a szárazföldön...

heidt 2020.05.05. 15:57:04

@Online Távmunkás: Hogy került Kínából a vírus a határok mentén ingázókhoz? Jó nagy ingázás Vuhantól Olaszországig.

Lynxxnyl 2020.05.07. 08:17:03

Na most akkor meg mindig nem derult ki szamomra, mi a legjobb megoldas akkor, ha a Wizzair elinditja a jaratomat, de en tudom, hogy nem lephetek be az orszagba? A penzemet mar elfelejthetem? Torolni kene, vagy siman nem megjelenni?

Zsokó 2020.05.07. 09:07:03

@Fillér B. Gusztáv: Sziasztok! Tudnátok ajánlani olyan ügyvédet, aki képben van utasjogokkal és légitársaságokkal szembeni perekkel? Köszi előre is, de a flightrefundot nem kérem, ők csak azt vállalják, amit bárki meg tud(na) oldani.:-)

svajcineger 2020.05.07. 11:31:07

@Lynxxnyl:
Szamodra az az egyelen jo megoldas, ha a tarsasag torol. Minden mas esetben buko.

Lynxxnyl 2020.05.07. 15:55:27

@svajcineger: koszi. akkor lenyegeben elore ugyse tudok semmit tenni, csak varni, aztan vagy torlik a jaratot vagy nem.

satco84 2020.05.07. 21:47:48

Érdekes lenne azért megvizsgálni azt a kérdést, hogy ha a járvány kitörése előtt vette valaki a jegyet, és most nem léphet be az országba, akkor ő nem hivatkozhat-e vis maior-ra? Hiszen rajta kívül álló okok miatt az utazás ellehetetlenült.

Egy érdekes értelmezés a PWC-től, igaz szállodára, de laikusként én kivetíthetőnek tartom a légitársaságra is:
"...önmagában a vírus megjelenése a szálláshely településén anélkül, hogy bármely hatósági intézkedésre sor kerülne erre tekintettel, álláspontunk szerint nem teszi lehetetlenné a szerződés teljesítését. Ezért, ha ilyen esetben a vendég lemondja a foglalást, a szálláshely általában alkalmazhatja a lemondási feltételeit. Az eset körülményeitől függően elképzelhetőnek tartunk olyan tényállást és jogértelmezést is, hogy ha a vírus az adott településen már olyan mértékben elterjedt, hogy már az egyszerű odautazás esetén is jelentős a fertőzés kockázata, adott esetben kifejezett hatósági intézkedés nélkül is alkalmazhatóvá válhatnak a lehetetlenné válás jogkövetkezményei."

"Ebben az esetben a felek kötelesek elszámolni egymással, azaz a teljesítés lehetetlenné válása előtt nyújtott szolgáltatás pénzbeli ellenértékét meg kell téríteni, a pénzbeli előlegek pedig visszajárnak."

www.pwc.com/hu/hu/sajtoszoba/2020/koronavirus-szerzodesek.html

Lynxxnyl 2020.05.08. 11:25:08

@satco84: pontosan ez erdekel engem is.
@Fillér B. Gusztáv: azt irta egy elozo posztnal, hogy errol lesz majd kulon iras, megkoszonnem ha tenyleg irnal rola, egyre tobb mindenkinek lesz aktualis.

Kánikula 2020.05.08. 15:35:29

@Lynxxnyl: Ez a variáció előfordulhat?

Lynxxnyl 2020.05.10. 19:17:57

@Kánikula: miert ne fordulhatna elo? Ha a Wizzair igy folytatja, rendszeresen lesz ilyen.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.05.10. 19:38:00

@Lynxxnyl: ha a jegy megvételekor van korlátozás a belépésedre és ennek tudatában foglalsz, akkor ha megy a gép, buktad. ha úgy foglaltál, hogy nincs korlátozás, később bejön, mégis megy a gép, akkor elvileg visszaadják az árát.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.05.10. 19:41:43

@Kánikula: pl. Budapest-Oslo most. bár épp megint törlik két nappal azután, hogy újraindult.

@Lynxxnyl: amint az oslói példa mutatja, egyre kevesebb ilyen lesz. ezt is azért törölték újra nyilván, mert 0 utas vett rá jegyet.

Lynxxnyl 2020.05.10. 20:46:46

@Fillér B. Gusztáv: koszi. erre az "elvileg"-re lettem volna kivancsi, mert hivatalos informaciot nem tudtam kihamozni sehonnan.
Pont az Osloba szolo jegyem miatt van problemam. Meg joval a virus elott vettem.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.05.10. 23:46:53

@Lynxxnyl: nyilatkozták a sajtóban, korábban belinkeltem, lehet rá hivatkozni. kétségtelen nem olyan egyszerű, mint rányomni a 120 százalékos gombra egy törlésnél, külön kérni kell. mikori a járat? májusra töröltek mindent, a június is bizonytalan.

Lynxxnyl 2020.05.11. 09:10:52

@Fillér B. Gusztáv: junius kozepe.
A "0 utas vett ra jegyet" erv a torlesre nekem azert nem meggyozo, mert gondolom nem en vagyok az egyetlen, aki mar joval korabban megvette a jegyet a tervezett nyaralasra, vagy masok csaladlatogatasra. Szoval az a kerdes, hogy csak a beutazasi korlatozas miatt torolnek-e a jaratot, ha amugy sok (eleg) foglalas van ra. Junius pedig elegge peak season eszakon.
Amennyire utanaolvasgattam, a norvegok egesz nyarra nem tervezik a turista celu beutazas engedelyezeset.