Ma aztán összejött minden a szaftos Wizz-botrányhoz: szokásos minimálszolgáltatás üzemzavar esetén, totálisan fogalmatlan utasok, kamu félrebeszéléssel kommunikáló légitársaság, az egészet kampánycélra felhasználó kormánypolitikusok. A történet mellett leírjuk azt is, hogy mit lett volna célszerű az utasnak csinálni a mellett, vagy helyett, hogy telerinyálta az Indexet.
Reggeli Budapest-Frankfurt járat, technikai hiba, az A321-es nem repülhet. Shit happens, ilyen van, az már érdekesebb kérdés, hogy elég-e, ha helyette csak 320-as van tartalékként. Az egyik 230, a másik 180 személyes, ha teltház van, 50 utas lemarad. Ritkán, de megesik az ilyen. Érdekes módon arról semmi hír, hogy kifelé volt-e balhé, hányan maradtak le, a visszafelé járatból mindenesetre azért lett ügy, mert Annamária felhívta Frankfurtból az Indexet, ahol az ő elmondása alapján folyamatosan beszámoltak a sztoriról.
Azt mi sem értjük, mi alapján választották ki, hogy ki fér föl a kis gépre és ki marad le, ilyen esetben a kulturált cégek önként jelentkezőket keresnek, ez most ebben az esetben nem így volt.
A reptéren eztán teljesen sztenderd folyamat zajlik: intézik az átfoglalást és a szállásokat a hoppon maradt utasoknak. Annamáriának a beszámolója alapján halvány gőze nincs arról, hogy a Wizztől ilyen helyzetekben mire lehet számítani, de arról se, hogy az uniós szabályok alapján mi jár az utasoknak. Persze ezt az ügyintéző földi kiszolgálóknak is el kellene mondaniuk és nem szabadna órákig várakoztatni az utasokat. De ettől még a felkészült utas is tudja, hogy elviszik a következő saját járattal és nincs vita, minden papírtól függetlenül jár a megtagadott beszállás miatt a 250 eurós kártalanítás. Mivel Annamária erről nem tud, kapkod és várja a soha meg nem érkező Wizz-alkalmazottat. És a cikk szerint simán elhiszik az utasok azt a baromságot, hogy ha elhagyják a repteret, elesnek a kártalanítástól.
Aki ilyen helyzetekben inkább gyorsan és higgadtan ügyet intéz, az már felfér akár a következő gépre. Esetünkben már a délutánira. És e mellé markolja fel később a 250 eurót. Ezért abban a pillanatban, amikor kiderül, hogy lemaradtunk, addig kell nyüstölni az ügyfélszolgálatost, amíg át nem ír a következő járatra. Ha nem megy, elsőnek kell állni a sorban a pultnál, ahol a reptéren intézni kezdik az átfoglalást. Aki nem fér fel csak a másnapira, annak intézték és fizették a szállást, ami rendben is van. Aki meg azt mondta, hogy átmegy Dortmundba és onnan vesz új jegyet, az nagy lúzer: nem kell kiadni erre egy fillért se, a Wizz simán átírja arra a járatra is a lemaradt utasokat, ha kérik. Ezt a helyszíni ügyintéző, de a Wizz ügyfélszolgálata is megcsinálja.
Nyilván baromi bosszantó emelt számot hívni, de ez egy utasok közötti versenyhelyzet is: a gyorsabban és ügyesebben reagáló utas jön ki a legkevésbé rosszul az egészből. Legrosszabb esetben a vasárnap reggeli járattal mindenki hazaérkezhetett volna Dortmundból, még a poszt írásakor is volt rá szabad hely. A Flixbus meg éjjel is átvisz 15 euróért a frankfurti reptérről Dortmundba, elvileg ezt is ki kell fizetnie (utólag) a Wizznek.
A leírtak alapján tehát az ilyen esetekre minimálisan előírt szolgáltatást nyújtotta a reptéren a Wizz (azt a szabályt a fapadosok között lényegében senki se tartja be, hogy más szolgáltató járatával is el kell szállítania), az viszont teljesen érthetetlen, hogy mekkora kamuval próbáltak magyarázkodni. Az Index kérdésére ezt írták:
A maihoz hasonló sajnálatos helyzetek egyik fő oka, hogy a repülőgépgyártók nem képesek olyan gyorsan kiszolgálni a légitársaságok megrendeléseit, mint ahogyan azt az utasok számának bővülése azt indokolná. Ez egy iparági probléma, amely érinti a Wizz Airt is.
A vége igaz, de nem ez a sajnálatos helyzet fő oka. Ha nincs elég gép, akkor annyi járatot tessék meghirdetni, amennyire van gép. Ahhoz, hogy a Wizz legnagyobb bázisán nincsen A321-es tartalék, semmi köze annak, hogy az igényeknél kevesebb gépet bír gyártani Airbus. Amikor ott szívnak az utasok, kamuzás helyett nem ártana normálisan és empatikusan kommunikálni.
De az meg aztán tényleg a vicc kategória, hogy annak az államnak a vezetői, amely képtelen például az egészségügyben kezelni az állandó és rendszerszintű problémákat, egy ilyen egyszerű ügyfélkezelési hiányosságnál vadul kinyilatkoztatnak és odaállnak a kisember mellé. Ez még egy választás előtti napon is elég szánalmas, de úgy tűnik, folyamatosan a repteret és minden üzemzavar esetén a fapadosokat rugdosni olyan dolog, ami népszerűséget hoz.
Utolsó kommentek