FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Sunyi szabályváltozással adott újabb pofont utasainak a Wizz

2018.06.30. 00:55 Fillér B. Gusztáv

Igen kellemetlen meglepetés érheti azokat a Wizz-utasokat, akik nem olvassák napi szinten a cég honlapját. Sikerült néhány napja úgy megváltoztatniuk a kézipoggyász-szabályt, hogy erről az utasokat nem tartották fontosnak tájékoztatni. Elég pofátlan húzás, hogy kifelé úton még felviheted a motyódat magaddal a gépre, hazafelé meg már nem, mert közben a szabály megváltozott, de nem szóltak róla. Sőt, kiküldték ugyanazt a tájékoztató mailt, amit korábban, a régi szöveggel.

Amit az utóbbi időben a Wizz művel, az a Ryanair legalja időszakát idézi. Annyira sikeres, hogy megteheti, hogy magasról tesz az utasokra, a profitmaximalizáláson kívül semmi se számít.

Tehát a változás. Eddig abból indultak ki, hogy legyen jó az utasnak is, kerüljön fel annyi kézipogyó a fedélzetre, amennyi felfér. Az extrát fizetők mellett érkezési sorrendben felvihették a cuccot azok is, akik nem fizettek, géptípustól függően az első 80, illetve 90 utas. A maradéknak pedig fel kellett adnia, érthető, nem fért volna. Erről mindig is azt írtuk, hogy korrekt megoldás.

Mostantól abból indulnak ki, hogy fizessen az utas. A pluszt nem fizető júzer akkor se viheti fel a cuccát, ha bőven lenne hely, csak és kizárólag az elsőbbégi beszállást megvásárlók tarthatják maguknál a csomagjukat. Most nem ragoznánk, hogy miért szeret az utasok többsége a csomagjukkal utazni: ha átminősítik feladottá, akkor töhetik, nyúlhatnak belőle és várni is kell rá a célállomáson.

Így tehát a Wizznél is félig üres csomagtartóval repültünk, így nézett ki indulás előtt:

wizz_urescsr.jpg

A hét elején utaztunk velük, a gate agentek megerősítették a változást - azért kérdezünk rá külön, mert még a weblapra felkerült szövegből sem volt ez teljesen egyértelmű. Az utazás előtt kiküldött szabványmail pedig ugyanaz, mint korábban. 

Ha úgy tetszik, a Wizz most ebben is lemásolta a Ryanair rendszerét, csakhogy van egy nem kicsi különbség a kettő között: az íreknél két kézimotyó szállítása van benne az árban, a Wizznél csak egy. Tehát a Ryanairnél ha a nagyot fel is kell adni, még mindig ott a kicsi, amit vihetünk a gépre. A Wizznél ha az egyetlen kézipoggyászunk akkora, hogy nem fér be az ülés alá, akkor elveszik. És nincs második, ahová az értékeket át lehet pakolni, azt várják el, hogy minden ilyet (laptop, tárcák, stb) a hóna alatt hurcoljon a gépre az utas. Mert a táska már tilos, lehet örülni, ha nagyvonalúan szemet hunynak, ha egy nylonszatyorba tesszük őket.

Azt nem tudjuk, hogy az a lehetőség, hogy már az utasfelvételnél fel lehet adni ingyen a kézit, megmaradt-e. A szabályok között nem leltük, ettől még lehet, hogy ott van valahol. Az utazás előtt kapott levélben benne van, de ugye erről tudjuk, hogy elavult. Próbálkozni lehet, de ez plusz egy sorbaállás, jóval korábban kell miatta kimenni a reptérre. 

Lényeg a lényeg, a Wizz ezzel szolgáltatási színvonalban nagyon mélyre süllyedt. A szándékos szétültetéssel kiírta magát a kulturcégek közül, mostantól pedig a kézicsomag-szabályozása is a legkedvezőtlenebb az összes fapados között.  

(Előre is köszönjük a szokásos idióta egyenkommenteket: ha nem bírod ki azt a plusz párezer forintot, akkor ne utazzá, kapitalizmus van vazze, elég már a rinyálásból, sikeres ember nem lehet, aki fapadon utazik, stb. De ha megkíméltek ezektől, az még jobb, nem vesznek az az értelmes hozzászólások.)

78 komment

Címkék: lehúzás Wizz Air csomagszabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr4714083315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2018.06.30. 06:23:58

egyre undoritobb ez a wizzaer

Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.06.30. 06:51:21

A pénz miatt van ez is. Ha nincs nyereség akkor a cég összeomlik. Ha van nyereség akkor mehet tovább. Az már másodlagos kérdés, hogy jó e ez az utasoknak.

Punxsutawney Mormota 2018.06.30. 07:46:05

Mit csodálkoztok? A Wizz mostanában szolgaian másolja, amit a Ryan kitalál. Az utóbbi bevezet valami pénzszerzési faszságot, az előbbi vár egy-két hónapot, és ha az látja, hogy a felháborodott utasok még mindig nem gyújtják fel a gépeket, akkor bevezetik ők is.
És igen, Guszti... Itt pontosan arról van szó, hogy sok esetben annyival olcsóbbak a legacy légitársaságoknál (egyébként nem, vagy nem mindig), hogy a szarfaszú hozzáállásuk sem számít az utazni vágyó tömegeknek. Akkor sem lenne lényeges utasszám csökkenés, ha a jövő héttől az utasoknak kellene kitolni a gépet a 2-es futópálya fordulójáig, hogy ezzel spórolhasson a Wizz száz liter kerozint.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2018.06.30. 09:31:49

Nem értek a joghoz, csak a logikus gondolkodáshoz, de az merül fel bennem, hogy az utólagos szabályváltoztatás simán lehet törvénytelen is. Azt mondhatják, hogy az ezután vásárolt jegyeknél új szabály van, de ha valaki megvette a jegyet a régi szabályozás idején, azt úgy kellene hagyni, nem?

bandika57 2018.06.30. 10:48:03

Kézipoggyász: 1db 55x40x23cm max.10kg súlyú kézipoggyász szállítása lehetséges melyet a beszálló kapunál le kell adni.További 1db 40x30x18cm-es kiegészítő táska szállítható a fedélzeten! Kérjük, hogy értékeiket a kiegészítő táskában helyezzék el.

Ez az új szabály. Elvileg kettőt vihetsz. A harmadik a "vámmentes" bolt szatyorja.

cradbox 2018.06.30. 11:29:51

Végre. Ez kiváló lépés a “hátamon a házam” utasok megfékezésére. Minden alkalommal elborzadva látom, hogy mekkora csomagokkal próbálnak felólálkodni a gépekre.

És igen, szép lassan kiderül, hogy nincs ingyenebéd.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.06.30. 12:40:57

Én eddig is úgy készültem hogy a gurulósban ott lapult a könnyed kis hátizsák, amibe a fontos dolgok kerültek. Én amúgy is mindig a sor végén mentem be, így automatikusan úgy készültem, hogy kikapom a hátizsákot (notebook, mobilok, olvasnivaló, éllemiszer), rögzítem az így fellazult dolgokat, rázárom a lakatot és adom is le.

Némi felkészülést igényel, de alapjában véve megoldható, ha előre tudja az ember hogy mire készüljön. Sőt így még jobb is ez a rendszer mert nem kell zsonglőrködnöm a gurulóssal.

Az egyetlen fontos dolog, hogy tudd mire számíthatsz, ezért a tájékoztatás eléggé fontos...

mz5 2018.06.30. 13:12:17

@cradbox +1

Mikor csak pillogok, hogy mi mindent hordanak fel, és éppen csak sikerül helyet találni a kabátomnak (!) a sok motyó között, akkor igen, üdvözlöm a változást.

svajcineger 2018.06.30. 14:22:00

@bandika57
Ez priority vásárlása esetén van így.

töpöte 2018.06.30. 14:23:50

Nem szeretnék senkit cukkolni, de én is üdvözlöm ezt a szabályt. Sokszor jártam már úgy, hogy a méretnek megfelelő kézipoggyászom egyszerűen nem fért el az ülés fölött lévő rekeszben, mert sok utas akkora csomagot vitt fel, hogy az enyémnek már nem volt helye.
Az utas felelőssége, mikor jegyet vesz a gépre, hogy megnézze a poggyászra vonatkozó szabályokat , szerintem.
Arra esetleg lehet figyelmeztetni, hogy ezt a poggyászszabályt szigorúan betartják .

ordasbacsi 2018.06.30. 14:30:25

Legalább a repjegyárak még az elfogadható kategóriába tartoznak...
és legalább gépelhagyáskor már majdnem olyan gyors lesz a sor mint az Aldiban!

John Heard 2018.06.30. 16:29:42

No comment :( Illetve egy megis: ki kellene probalniuk, hogy milyen az, ha felengednek 8 kg normal meretu (55x40x...) kezit, de csak azt (a laptoptaska ferjen be a kezibe)! Ez egy jarhato ut lenne, ezt kellene mar check-in pultnal szigoruan merni es ellenorizni, es akkor a beszallokapunal nem lenne varatlan “fizetes”. Termeszetesen ha a kerek miatt kilog a kalitkabol a borond, azert ne jarjon buntetes, viszont tartsak be a szigoruan csak egy kezipoggyasz szabalyt, mondom meg ridikul se! Vagy csinaljak meg, hogy legyen egy darab 20 kg poggyasz ingyen feladhato es egy kismeretu kezi legyen ingyen, es azt is ellenorizzek mar a check in pultnal! Sztem minden korabbi baj forrasa az, hogy nem kovetkezetesen ellenoriztek a check in pultnal, es persze amikor a beszallokapuhoz kerult az utas, akit atengedett a check in, akkor gaz volt... Valamit engedni kell a fapadosnak is, nem csak az oket valaszto ugyfelnek!!

svajcineger 2018.06.30. 18:40:53

@John Geard
Ha csak kézi poggyászod van, nem kell a c/in pulthoz menned.

meggyes alfonz 2018.06.30. 20:32:16

Wizz-zel csak pontokból vett jeggyel járok. Egyre gázabb az egész és sok esetben a rendesebb jegyek alig drágábbak, mint a wizz.

Hell-Ász 2018.06.30. 20:45:11

Az utasélmény fokozása kezdetű közlemények a legröhejesebbek. A Wizz nálam már a fapad legalja. Ha nem vészes az árkülönbség inkább más céggel utazom már.

wrstjnethn 2018.06.30. 21:23:49

"Annyira sikeres, hogy megteheti, hogy magasról tesz az utasokra, a profitmaximalizáláson kívül semmi se számít." Na ez az igazi rövidtávú gondolkodás! Egy jó ideig a Ryanair is sokmindent megengedett magának, de ugye konszolidálni kellett, mert elkezdtek fogyni az utasok.

M. Péter 2018.06.30. 21:49:02

töpöte: El szoktam olvasni a poggyászszabályokat. Itt viszont arról van szó, hogy a wizzair módosította egyoldalúan a szabályokat az utas hátrányára a jegy megvétele után.

dieter 2018.06.30. 22:24:05

Bár egy félmondat erejéig megemlítitek, de a hátizsák felmehet továbbra is! "Ha a kézipoggyásza 40 × 30 × 18 cm-nél kisebb, magával viheti az utastérbe, de az Ön előtti ülőhely alatt kell elhelyeznie. Utasonként csak egy ilyen poggyász szállítható."

invalid user name 2018.06.30. 22:35:00

de hát ezen mit nyer a vizz?

ha sok a feladott poggyász, lassabban fordul a gép, fizetni kell a poggyászkezelésért a reptérnek, stb.

mintha átvették volna a ryanair-től az utasok csicskáztatásáért felelős osztályvezetőt

Taxomükke (UK) 2018.06.30. 22:36:55

Nem akarom a Wizzairt vedeni, de: varatlanul Budapestre kellett utaznunk Angliabol. Harmunknak 680 font volt a jegy egy feladott boronddel. A British Airways-zel ez majdnem 2000 font lett volna. Nyilvan a Wizzt valasztottuk.
A tobbi bullshit.

abcdefghijklmm (törölt) 2018.06.30. 23:08:09

@Punxsutawney Mormota: most mi a faszt sírtok? 40 éve a kőgazdagok repülhettek csak. Most már mindenki repülhet, viszont kicsit csökkent a színvonal. A mennyisegi változás minőségi változást okoz. Nem ezt tanították a szocialista üzemgazdagságtan órán?

lapointe 2018.06.30. 23:20:55

Én kétszer utaztam a Wizzel az idén, (egyébként már sokszor) nagyon utáltam, hogy miután elhelyeztem előírásos méretű táskámat azvülés alatt, a kabátomat meg a vámmentes zacskómat az istennek se tudtam begyömöszölni a kedves utastársak böhöm nagy bőröndjei mellé. Nagy nehezen a stewardessnek sikerült. Mivel én fizettem a feladott bőröndömért, elvárnám, hogy ne gyűrött rongy legyen a kabátomból, illetve a csokisdobozok ne nyomódjanak össze. Nos, ilyen szempontjai is vannak egyes utasoknak.
Ja, persze nyafogtam én is, hogy sokat kell várni beszállás előtt, meg az összes többi nyavaja, de hát olcsó volt a jegy, még a csomagfeladással is...
Visszafelé nem Budapestre jöttem, egy rövid viszonylaton repültem hagyományos légitársasággal, egy álom volt, kinyalták a fenekemet, csak hát igen drágán. Ezért nem is idegesítem magam, a fapados ilyen, megszoksz, vagy megszöksz.

ComLo 2018.06.30. 23:41:32

Egy elég aktuális felvetés: nemrég modosítottak nemzetközileg az utazási szabályokon, én mindenféle li-ion-os aksit, csak kézipoggyászban engednek, feladottban nem lehet. Azóta még egy körrel bonyolultabb nálam is a tengerentúli csomagolás. Ezt hogy kezelik így? Vagy ha utólag elvett kézopoggyászban van aksi arra nem vonatkoznak a nemzetközi szabályok, "jó" van az úgy"?

Taylorandhoffer 2018.07.01. 03:01:28

@mz5: nekem pedig mindig az a problemam,hogy a rengeteg kabattol nem tudom hova rakni a borondomet...

Feri úr 2018.07.01. 06:36:36

Megkèrhetnèm a cikk íróját hogy közvetlenül linkelje be a szabály változást tartalmazó részt a wizzair honlapjáról?
Én még mindig csak a régit látom. Nem kétlem amit ír de hol van ez leirva?
Köszönöm

Sista27 2018.07.01. 06:55:28

Mi havi szinten repulunk Wizz-zel. A szetultetosdi es csomagmizeria is egy agyrem, de litaniat tudnank irni a parasztabbal parasztabb utaskiseroikrol.

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2018.07.01. 07:25:06

Én ezt kevésbé tartom felháborítónak, mint a szétültetést. Gyorsabb lesz a boardolás, és nem kell a lábam alá erőltetnem a laptoptáskát a sok felpréselt trolley miatt. Komolyan akkora tragédia feladni?

apro_marosan_petergabor 2018.07.01. 07:27:21

Mindezekhez hozzájön (régóta) a speciális budapesti kiszolgálás:
A "gyögyőrű", kellemes barakk a LF reptéren, ahol lehet szépen hidegben, melegben sorban állni. Ez egyből a Sorstalanság (elég rosszul sikerült) filmbe varázsolja a nyájas utazót.
Mindezekkel együtt egy wizzeres repülés általában nem üti meg az M3-as metrón utazás színvonalát - ami azért mégis csak túlzás, 2019-ben.

Nouby 2018.07.01. 07:34:35

A szétültetésnél akkor sem gecibb és veszélyesebb.

Rendesen buszos kirándulás hangulata van az utazásnak. Mindenki odaáll dumálni azok mellé akivel megy, közben elsörözget a folyosón.

Illese123 2018.07.01. 08:12:23

Utálom megvédeni a WizzAirt, de ez a húzás (eltekintve a jegyvásárlás utáni módosítástól) teljesen értelmes, és megkozkáztatom nem is feltétlenül a +2000HUF miatt van. Amit ezzel elérnek az pénzben SOKKAL többet jelent. Fordulóidő csökkentést, és ezért érdekes, hogy akkor sem viheted fel a csomagodat ha éppen van még hely. Ha megnézed a beszállást az idő kb fele azzal megy el, hogy az utastársak pakolják fel a bőröndöt ezzel blokkolva a folyósót. Ráadásul a dolog nem lineáris, azaz 2* annnyi bőrönd legalább 3* annyi idő. Egy fapadosnál a fordulóidő pedig minden.

tunde.78 2018.07.01. 08:30:10

Kb 2 hete utaztunk a Wizzel, odafele nem volt gond, visszafele viszont a kapunál önkéntes alapon feladatták a kézipoggyászt az elsőbbségi beszállással nem rendelkező utasok egy részével. Ismétlem, nem kötelező jelleggel.A weboldalon most sem találtam egyértelmű infót arról, hogy ez kötelezővé vált volna.
Érdekességképp egy teljesen elméleti eszmefuttatás. Ha eljönne az az anyagi mennyország a Wizz szempontjából, hogy minden utas megveszi az elsőbbségi beszállást és ezzel a garanciát arra, hogy felviheti a kézi poggyászt a gépre, de nem fér be a sok bőrönd, akkor mit lépnek? Mert akkor már fizettél egy szolgáltatásért, amit fizikálisan nem tudnak teljesíteni, onnantól részükről ez szerződésszegés, akár perelhetők érte. Persze, tudom, hogy kicsi az esélye egy ilyen helyzetnek, de nem lehetetlen. Legutóbbi utazásunkkor tapasztaltam, hogy lényegesen nőtt az elsőbbségi sor, mióta ezt a poggyászrendszert bevezették.

salander 2018.07.01. 09:08:49

Megirigyelték hogy a Ryannél már kilóg a Priorityt fizető utasok sora a karám túlvégén.

Dasani 2018.07.01. 09:23:18

Ryanairnél maximalizálva van, hány utas tud priot venni, gondolom wizznél is korlátozva van.
A szétültetés bejött a ryannél, már minden második utas vesz magának helyet, évi 130 millió utasnál elég szép összeg, és nem kerül semmibe ez nekik. :) Wizznek is muszáj ilyeneket behoznia, hogy meglegyen a bevétel.

nick papagiorgo 2018.07.01. 09:35:39

Ennek az éremnek is két oldala van.
Általában akkor adatják fel, ha annyi az utas ill a csomag, hogy azok nem férnek fel a fej feletti tárolóba. A baj az, hogy ezt nem tudod előre (de senki se tudja) hogy ki mennyi csomagot akar hozni.

Az a baj, hogy (akinek nem inge ne vegye magára) a T. utastársakban sincs semmi kultúra: emlékeztetnék az ún "wizzair kabátra", ami egy netes vicc volt, hogy az ilyen-olyan zsebekben hogy férnek el dolgok a laptoptól a párnáig, és a komát gyakorlatilag úgy kellett feltolni a gépre, nemhogy leülni tudott volna. Na ezt némelyek komolyan vették, és próbálkoznak vele.

Szintén könyvtárnyi irodalma van a "nem lehet csak 2 cm-el nagyobb? Vajon észreveszik? stb". jellegű kérdéseknek, és a T utas nem veszi észre, hogy az X az nem egyenlő X+2-vel - és ha felcipeli, adott esetben ezér nem fér be a Te poggyászod az övé mellé, vagy megnyomja a Tiédet, stb.

Azt tudom tanácsolni mindenkinek, hogy akinek fontos, hogy vigye fel a 2 csomagját (biztosan), az vegyen priorityt, 2500 Ft, talán ki tudja izzadni. (Gondolok itt arra, hogy aki fél, hogy összetörik vagy fosztogatják a cuccát, stb. az nyögje ki a 2500-at, fogja fel mint biztosítást - és még a priority sorba is állhat pluszban).

Szétültetéssel kapcsolatban: nem mindig ültetnek szét :pl. 14 évesnél fiatalabb gyerek automatikusan a szülő mellé kerül. Aztán az a tapasztalat, hogy a becsekkolást minél később kell megoldani a neten, mert elfogynak a helyek, és nagyobb az esély, hogy egymás mellett hagy.

Gtusa 2018.07.01. 09:56:58

A sok paraszt miatt, akik a 30 kilós bőröndöt viszik fel, eddig is mindig le kellett tennem a hátizsákomat az ülés alá.

szepipiktor 2018.07.01. 10:07:32

Megtudható majd, hogy ki fizeti ezt a blogot? Feltünt, hogy kizáűrólag a wizz cikizése, gyalázása a téma.
Kirúgott alkalmazottak működtetik? Akiket nem vettek fel melózni?
Nem vagyok értintve, de úgy szokás, hogy egy piaci alapú szolgáltatást vagy igénybe vesz valaki, vagy ha neki nem tetszik, akkor nem.
Most igénybe veszitek, miközben rohadtul nem tetszik nektek az egész?
Tényleg csak érdekel, mert ez a blog rendre a címlapra kerül a full privát magányügyek ismertetésével.
Szóval ha a wizz egy szar galád szolgáltató, akkor ne vele utazzatok!

nick papagiorgo 2018.07.01. 10:08:12

Még egy tipp, (időben) hosszú útra utazóknak javaslom, hogy fontolják meg a feladást. Számtalan előnye van, pl. annyi kencét és folyadékot viszel, amennyit akarsz, mehet a kiskés,a dugóhúzó, a borotva, bármi. Hátránya ugye annyi, hogy várni kell a csomagra, de ha nem EU-s országba mész, ez nem feltétlenül gond: a T paraszt utitársak mint a nyúl rohannak előre a vámvizsgálatba (én még öreg nénit úgy szaladni nem láttam...), tehát ott úgyis várni kéne.

Láttam olyan komát is, aki a cuccát előre körbefóliázta már otthon, adott esetben hasznos lehet.

És ha belegondolsz, hogy egy utazás pl. férfiaknál úgy kezdődik, hogy el kell menni boltba, venni borotvát, meg borotvakrémet stb, amit aztán ott is hagysz, mert vissza se lehet hozni, adott esetben anyagilag is megéri.

Behajtó70 2018.07.01. 10:40:13

Na összegezve: úgy viszel csomagot, hogy eleve tudod, hogy esélyes, hogy nem engedik felvinni, csak ha a csillagok állása is megvan, meg véletlenül pont úgy jön ki a lépés. Most meg azon panaszkodsz, hogy most már tényleg betartják a szabalyokat, nem leht ilyen mutyi-módon csomagokat kvázi feleröltetni.

Szerintem két dolog lehet: vagy csak egy szánalmas kispályás hőzöngő vagy, akinek hatévente egyszer sikerül tízezret összespórolni egy utazásra, vagy ismét csak a konkurencia szánalmas, aljas fizetett lejárató hirdetését olvashattuk....ahogy már annyiszor!

sityak 2018.07.01. 11:59:28

Ylim: "még mindig vannak, akik önként utaznak velük+
Azért csak megjelentek az egybitesek... Hogy utazzak minden második hétvégén haza meg vissza, ha csak Wizzair van vagy 2x átszállás kb. 50x áron? Szinte már le kellene tiltani ezeket a nagyeszű házmestereket.

_e30st_ 2018.07.01. 12:02:02

Túl sok itt a hiszti.. Főleg azok gondolkozzanak egy kicsit, akik a kabátjukat, duty free vackot, kistáskát a fej feletti tárolókba akarnak bepakolni. Az direkt a bőröndöknek van kitalálva. Minden kisebb cuccot az ülés alatt, vagy ölben kell szállítani.
Volt az a HVG-s rinya a ryanairnél, amikor a kabátokat csakazért is mindig visszapakolták fentre, hiába kérte őket a sztyuvi többször is, hogy szék alá tegyék. Annak ott a helye. Ha ez zavarja az utast, mert piszkos lesz a turkálós Burberry kabát, akkor hajtogassa be a kézipoggyászba, vagy adja fel.
Amerikában már írják a jövő fapados történelmét. Van ahol már évek óta fizetni kell az overhead bin használatáért. Nem is keveset. Azok ám a szép jelenetek, amikor az utas rugdossa be a 40x30x18-nál pár centivel túlnyúló bőröndjét a szék alá, és hiába kéri a sztyuvi, hogy legyen kedves feltenni felülre és fizetni egy 10$-est, ő csakazért is próbálkozik. A módszer rendkívül hatékony, eltűntek a mindenféle extra igényű 'úriemberek'. Kedvencem, amikor a fancy kalapot rakja fel valaki, és a 300grammjával elfoglal 30 litert, ha meg valaki odatesz egy bőröndöt, akkor üvöltözik, hogy tönkretették a kalapját.
Persze senki nem szeret úgy utazni, hogy a cuccai a lábánál vannak. De ez a szabály. A gyakorlatban úgy néz ki, hogy az utasok első fele mindent felcsesz fentre, a másik felének pedig semmi hely nem jut már. Ha lenne olyan utazási kultúra, hogy mindenki következetesen csak a nagy csomagokat tenné fel, és ami elfér ülés alá, azt oda rakná, akkor nem lenne sosem helyhiány.
Aki pedig képtelen a kabátjával a kezében vagy ülés alatt utazni, az tényleg vegyen lufthansa bizclass jegyet.

OkoskaTo:rp 2018.07.01. 12:12:56

Ha az egyetlen kézipoggyászom az előttem levő ülés alá kell raknom, akkor hova fogom tenni a lábam, ami a fapadosokon már így sem nagyon fért el?

Csak a logikát keresem, meg hogy egy 200 kilós utas a kimaxolt poggyászkeretével miért kóser, miközben egy 45 kg-os nem vihet fel legalább egy extra laptopot.

2018.07.01. 12:26:39

Az utóbbi időben szinte az volt a hülye aki feladta a csomagját, az igaz, hogy ez néha több mint a jegy ár, de hát ha ketten utaznak akkor lehet egy Packbagba összecsomagolni, és már is csak a fele.

Olvasom ezt a blogot, mert eleinte infomativ volt, de most már csak a rinyálás megy. Ha tényleg ennyire szar, akkor mégis miért ?

Én egy fapados utas vagyok, nem is tudnám megfizetni a biznisklaszt , elfogadom, hogy ennyi pénzért ennyit. A sok bunkó az 1000 vackával jobban idegesít.

advocactus77 2018.07.01. 12:30:33

Ott járunk hogy egy Budapest - Róma már egy feladott 32kg-os!!! Csomaggal olcsóbban jön ki az Alitalian mint a wizzairen vagy a ryanairen. A kenyelemrol nem is beszelve

arom 2018.07.01. 12:42:12

Mi tegnap jöttünk haza Wizz Airrel, a gurulósokat mind feladatták, nekünk fejenként egy hátizsákunk volt, azokat nem. Elsőbbségink nem volt. Odafelé még fel lehetett vinni a gurulósokat is, igaz, akkor volt 1-2 üres hely, visszafelé viszont teljesen tele volt a gép. Senkivel nem szemétkedtek, az utaskísérők nem voltak bunkók, a késésről nem ők tehettek. Szerintem nem volt velük semmi baj. Az utasokról ez már kevésbé mondható el. ;) Látványra csomóan nagyobb cuccot vittek, mint 55x40x23, nem beszélve a 10 kg-ról.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.07.01. 12:45:17

_e30st_ 2018.07.01. 12:02:02 : kabattal a kezben? meg a MAV vagy a Volanbusz jaratain sem kell kabattal az olben utazni.

_e30st_ 2018.07.01. 13:29:45

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo
De csak mert hideg van és nem veszed le.

Egy A320-ason el kell férnie 180db nagy kézinek. Ha viszont felpakolsz 90 kabátot, 40 ridikült/kistáskát és még 30 duty free piát/csokit, akkor máris csak 90db nagy kézi fér el.
Kabátot nem feltétlenül ölben, teheted a szék alá is, meg amúgy a legtöbb légitársaságnál van erre kis akasztó is az előtted levő ülésen.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.07.01. 13:59:52

Kicsit unom már, hogy ezt le kell írni, de úgy tűnik, még a törzsolvasók sem értenek valamit.

Tehát: ez egy olyan blog, amely utasoldalról nézi a dolgokat. Ha egy légitársaság az utasok döntő többsége számára kedvezőtlen irányba változtatja a szolgáltatását, azt leírjuk. És ez nem rinya, hanem tény, illetve sokaknak fontos információ.

Ha üzleti blog lennénk, azt írnám, a Wizz-részvény árfolyama valószínűleg emelkedni fog, mert ügyes húzásokkal sajtolnak ki brutális bevételeket az utasokból, nagyot fognak ugrani a kiegészítő bevételek. De nem vagyunk üzleti blog, ha az utasnak rosszabb, akkor annak nem örülünk. Ha meg valaki, bárki javít, kedvez az átlag utasnak, akkor örülünk, dícsérünk. Szerintem nem bonyolult.

nick papagiorgo 2018.07.01. 14:10:18

advocactus77 2018.07.01. 12:30:33

Hát akkor miért nem utazol az Alitalián? :)

mindenki:

Tényleg nem értem az embereket, senkinek nem tart pisztolyt a fejéhez senki, hogy a wizz-el tessék utazni. Ha van más, olcsóbb, kényelmesebb stb, akkor válaszd azt.

Azért egy utazás vanannyira komoly dolog, rogy rávesd magad a netre, és kiszámold, hogy hogy jössze ki a legjobban. Ráadásul van, aki a legolcsóbbat keresi (tökmindegy milyen kényelmetlen), más a legkényelmesebbet (mindegy mennyibe kerül) a harmadik a középutat. Az egyik üzleti útra megy, a másik romantikus hétvégére a párjával, a harmadik családi nyaralásra egy hétre stb. nem vagyunk egyformák, különféle embereknek különféle megoldás kell.

Nekem semmi bajom senkivel, meg mindenki azt csinál, amit akar, de a parttalan rinyálásnak ("eddig így volt, most meg amúgy, mekkora ki...ás ez") semmi értelme, mert értelmes ember ne rinyáljon azon, amit nem tud megváltoztatni. Ha nem tetszik, (idegesít a csomaggla való szőrözés, a szétültetés, stb.) menj mással, ennyi.Az tény, hogy sokszor van olyan, hogya "nagy" légitársaságok kihozzák majdnem annyira, vagy még olcsóbbra is, mint a fapadosok, dehát ezt meg is kell tudni találni :)

nick papagiorgo 2018.07.01. 14:18:30

Fillér B. Gusztáv

A rinya rész az ott kezdődik, hogy:
" A szándékos szétültetéssel kiírta magát a kulturcégek közül"

A wizz-re eddig se azok vettek jegyet, akik Goethe-felolvasóesteketakartak hallgatni utazás közben, tehát sose volt "kultúrcég" :)

Megváltoztatta a szabályait. Ehhez annyit lehet tenni, hogy alkalmazkodsz, netán tippeket adsz, hogy mit lehet tenni. A sopánkodás teljesen felesleges :) Teljesen érthető, hogy nem örülsz neki (én se), de ne a "nemörülésre" helyezd már a hangsúlyt, hanem arra, hogy akkor mit kéne csinálni :)

Baluci 2018.07.01. 14:25:47

Én ritkán repülők, de velem ilyet a trógerek csak egyszer tennének meg!
Ha a jegy vásárlásakor ilyen szabály nem volt, a világ pénzét leperelném róluk!...

nick papagiorgo 2018.07.01. 14:31:20

Megjegyzendő amúgy, hogy annak adjatok hálát, hogy nem az USÁ-ban élünk: ott már azt is kitalálták, hogy az X kiló feletti utasok fizessenek többletdíjat, mert "nehezek" (csak aztán visszavonták, mert diszkriminatív), illetve fizetni kell a WC után is, mert az ember kullantson felszállás előtt, ne vigye a fedélzetre az értékes salakanyagot, mert az is holtsúly - ha felviszi és ott akar megszabadulni tőle, fizessen :)

Szóval örüljetek, hogy ilyenek itt még nincsenek :)

qwertzu 2018.07.01. 15:25:16

@ébrenjáró: A szabály nem változott: ha van priority akkor biztosan felviheted, ha nincs akkor vagy felviheted vagy nem. Csak eltolták a szabály alkalmazását a "vagy nem" felé.

Izo 2018.07.01. 15:34:56

@Nouby "Mindenki odaáll dumálni azok mellé akivel megy, közben elsörözget a folyosón."
Így kell ezt, hátha rájön a wizz, hogy ők szívnak nagyobbat.

Részben az utasok is hibásak ebben. Ha száz forinttal olcsóbb a másik cég, inkább azzal mennek, így aztán nem nagyon éri meg ezt-azt beépíteni az alap jegyárba.

Süsüke 2018.07.01. 15:53:57

@bm613: Nem. A nagyok mint Emirates is ezt csinalja. Bevezet valamit.... matol. Es kesz. Ha vonatjegyet veszel es aztan megvaltozik a menetido vagy barmi, ugyanez van.

Süsüke 2018.07.01. 15:56:03

@Baluci: nem perelheted le. Ha nincs Priority-d mert nem vettel, eddig sem volt garantalva a kezipoggyasz.

Süsüke 2018.07.01. 15:58:59

@advocactus77: amig csodbe nem megy az Alitalia, mert az Etihad megunja pumpalni bele a lovet.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.07.01. 16:12:14

Valamiért nem működik a válasz. Teáht a sok okosnak, aki a bunkó,túl nagy csomagot felvivő utasokra panaszkodik: erre megoldás az is, ha betartatják a szabályokat (ott a keret, csak mindenkiét be kell rakatni, ahol nem nyilvánvaló, hogy kisebb a méretnél.

Sia 2018.07.01. 17:11:31

Felháborító így, felháborító úgy, ingyen ebéd nem létezik. Számoljátok ki, mennyibe kerül egy 9900 forintos repjegy a légitársaságnak valójában. :) Aki 2 bőrönddel akar utazni, annak fizetni kell, ennyi. Én is egy csomószor láttam mindenféle túlméretes izéket felcipelő embereket, akiknek a csomagjával egy teljes üléssor feletti csomagtartó tele lett. A másik 5 ember hova teszi a csomagját akkor? Az emberek állandóan panaszkodnak a fapadosra, mégis azzal utaznak. Tessen normál légitársasággal utazni kényelmesen és nem lesz panasz. Ja, hogy az 5x annyiba kerül? Hát ja. Valamit valamiért. Fapadossal 2-3-4 napos kiruccanásokra érdemes menni, üzleti útra, ahova nem kell sok mindent vinni. 2 hetes nyaralásra ne a rájennel meg a vizzel járjon a család. Vagy ha igen, akkor fizesse ki a bőröndökért a többletet. Ennyi...

Logic 2018.07.01. 18:30:23

kedves cikkíró!

értem, de ezt objektívan kellene bemutatni, ez a cikk viszont kissé uszító/felháborodott hangnemű. (agresszív?)

egyetértek az előttem szólókkal.

a 10000 Ft-tos jegynek "ára" van, ha nem tetszik, lehet menni a nagyokkal (bár már ott is szívatnak, na _ott_ jogos lenne a felháborodás).

kicsit off:
én évente egyszer/kétszer utazok, nem vág hanyatt a priorty, ülésfoglalás, még így is olcsóbb.. ha meg sokat utazol.. az utazás legkisebb költsége a repülés, de jó hogy vannak a fapadosok.. de ha valaki ezen a pár ezer forintos tételeken spórol valaki viselje a terheit.. filler_b...

Alternatíva 2018.07.01. 19:34:47

Egyáltalán, minek az a rengeteg csomag?? Ha repülök, akkor bőven elég az előírt méretű kézipoggyász, amit húzol vagy kezedben tartva viszel.

Logic 2018.07.01. 19:38:17

@Sia igazad van :)

Logic 2018.07.01. 19:44:57

talán nem kéne rinya postokat írni :I lehet, hogy mások máshogy (normálisan?) állnak a fapados repüléshez

dieter 2018.07.01. 21:04:10

Hmmm, mi is volt egy éve? Ingyenes kis, fizetős NAGY kézipoggyász. Ezt nagy csinnadrattával eltörölték. Most mi van? Ingyenes kis, fizetős elsőbbségi beszállás, mellyel lehet felvinni NAGY kézipoggyászt :D

Mi változott? A neve, meg hogy a BUD karámban másik sorba lehet állni, és nem unja halálra magát a priority-s jegykezelő.

bzoolee 2018.07.01. 21:23:23

Nyomorék Wizz Air! Amikor lefoglaltam a jegyet még egymás mellé ültetett meg fel lehetett vinni a kézipoggyászt. Azért náluk foglaltam, nem Ryannél. Pedig az legalább reggel repült volna. Ha egyszer bevezet valami idota szabályt tegye egy bizonyos naptól, aki onnantol foglal arra az érvényes. Amikor én foglaltam nem ezt vállalták. Menjenek a fenébe!

bzoolee 2018.07.01. 21:26:51

@bzoolee: Miért nem lehet 500 Ft-tal több az a nyomorék jegy, és nem kéne itt b*zizni az emberekkel állandóan???

EagerEagle 2018.07.01. 21:28:48

A legnagyobb pofátlanság, hogy kis csomag SEM mehet fel, tehát pl. nők telefont hova rakjanak vagy akár egy füllhallgatót vagy csak szimplán az iratokat akinek nincs zsebe az nagyon jó kérdés. Szerintem ez a rész lehetne fogyasztóvédelmileg kifogásolható, hogy a személyes dolgok tárolása alapszolgáltatás. Egyébként nem nagy összeg, csak ha pl. limitált mennyiség van ahogy fentebb írták, akkor majd nyáron is hatalmas bőzsebű kabátokban fogunk "utazni"? Szóval az az egy rész pofátlan, a kézipoggyász kötelező ingyen feladása az oké, legalább nem tolong a vérmagyar, hogy a sorban elől legyen. Jade.

M. Péter 2018.07.01. 22:00:02

_e30st_ : Azt soha nem értettem, hogy miért utazzon kényelmesebben az, aki nagyobb csomagot hoz.

csincsilla72 2018.07.01. 22:48:47

@EagerEagle: az gondolom eszedbe sem jut, hogy a magadra akassz egy akkora szütyőt, mint egy zseb. Abba belefér a telefon, a fülhallgató. A könyvet természetesen felviheted a kezedben is. A szütyő maradhat rajtad egész úton, elfér az öledben, vagy beteheted az ülés tartójába. Kényelmes és egyszerű.
A magam részéről örülök ennek a döntésnek. A kényelemnek ára van. Legyen is!

BloodOrange 2018.07.01. 23:35:23

További javaslataim a lila és kék barátaink felé:

-Feláras leülési lehetőség (O'Leary után szabadon, avagy a 7-es buszon is állsz prolikám)
-Műanyag kerti székek alkalmazása (-3cm üléssoronként, abból kijön +1 sor a végén)
-Ülésként kiosztani a két budit is, felárért garantáltan nem ültet oda a rendszer.

További ötletek? :)

(Kioktató kommenteket megelőzendő - én így is mindig velük utazom, fogok is a jövőben, de ott hekkelem a rendszerüket, ahol csak lehet.)

svajcineger 2018.07.02. 00:09:01

@BloodOrange:
Ezeket mar reg megleptek volna, ha nem lennenek reoulesbiztonsagi szabalyok.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.07.02. 08:41:42

Szombat este jöttem velük Londonból, a gép tele volt és a kézipoggyászokkal ment a szokásos sakkozás, hogy mindenki nyomja be az ülés alá a kisebbeket és még így is volt olyan, akinek csak 7-8 sorral arrébb fért el a nagy kézije. Egyébként pár hete a jegy vásárlásánál az volt kint a honlapon a hirdetések helyett, hogy csak az vihet fel bármit a fedélzetre, aki vesz elsőbbségit...

huncut_kata 2018.07.02. 10:04:47

@EagerEagle
hogyne mehetne fel? a 40X20X30 cm-es tatyó felmehet, abba még egy laptop is simán befér az egyéb cuccok mellett

Dera999 2018.07.04. 07:58:45

@OkoskaTo:rp: törökülés az segítene

Bisi 2018.08.15. 15:21:20

Régen a fapadoson nem volt ingyen enni és innivaló, ez volt a különbség. Ma már nem csak az van, hogy mindenért fizetni kell, hanem ha nem fizetsz, akkor szándékosan szívatnak. Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem emelnek a jegyárakon egy kicsit, mint az, hogy az utasok többsége utálja a Ryanairt és a Wizzt.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2018.08.16. 10:02:36

@Bisi: Valószínűleg nem az utasok többsége utálja őket, vagy az utálatuk ellenére velük mennek, mert olcsóbb. Ha drágább lenne, kevesebb jegyet adnának el, ez ilyen egyszerű. Profik dolgoznak ott az árazás- és szolgáltatástervezésen, nem ilyen fotelkommentelők, mint te meg én.
süti beállítások módosítása