Vicces, hogy most meg a Ryanair követi a Wizzt: június közepétől csak 48 órával a járat indulása előtt tudják elvégezni az utasfelvételt a Ryananir járataira azok, akik nem vesznek maguknak ülőhelyet, jó nekik az, amit a gép dob - vagyis egy fő felett a szétültetést.
A Ryanair ezt legalább bejelentette és két dologgal próbálja szépnek beállítani. Egyrészt arra hivatkoznak, hogy sok másik cégnél csak egy nappal az út előtt lehet online becsekkolni - ami igaz, de azok baromira nem kérnek pénzt a reptéri becsekkért és nem büntetnek halálba (55 euró), ha nem csekkoltál be magad. Ez azért aprócska különbség. És az is, hogy négy napról mentek le 48 órára, tehát az irány a rontás volt. (A négy nap naptári volt, tehát egy péntek esti járatra hétfőn reggel is be lehetett csekkolni eddig.)
A másik, amit emlegetnek, hogy a fizetőseknek több idejük marad a választásra - ami igaz, de nyilván nem érdekli azokat, akik nem akarnak fizetni.A cél ugyanis egyértelműen a szokásos: a külön fizetős szolgáltatás megvételének irányába kényszeríteni a júzert.
Ezzel a húzással a Ryanair rosszabb feltételeket kínál, mint a Wizz, mert odaútra pont ugyanannyi a 48 óra mindkét ultránál, de retúr foglalásnál a Wizz 14 napot ad, a Ryanairnél pedig a másik lábon sincs több a 48 óránál. Az is igaz ugyanakkor, hogy a szigorítás logikusan kapcsolódik a két cég szétültetős szemétségéhez és ha inkább fizetünk az ülőhelyért, hogy már korábban becsekkolhassunk, akkor ezt a Ryanairnél ússzuk meg olcsóbban.
Amúgy a megoldás valóban egyszerű: a Ryanair appja profin működik, felesleges nyomtatni, az appon be lehet csekkolni (minél később tesszük, általában annál jobb helyet kapunk), a beszállókártya előhívása pedig offline is működik. Egy mezei okostelefon kell tehát csak, meg ha para, hogy lemerül, akkor egy powerbank. Amúgy is így célszerű utazni, mostantól még inkább érdemes örökre elfelejteni a beszállókártya kinyomtatását.
Utolsó kommentek